HOTĂRÂRE nr. 466 din 25 august 1997
HOTĂRÂRE nr. 466 din 25 august 1997 privind stabilirea coeficienților de indexare trimestriala a salariilor începând cu luna august 1997
Intră rapid în contul tău InfoDosar pentru dosare urmărite, notificări și activitate recentă.
Intră rapid în contul tău InfoDosar pentru dosare urmărite, notificări și activitate recentă.
Urmărește inteligent dosarul din instanță.
Primești notificări la fiecare modificare.
Din anul 2015, zi de zi!
HOTĂRÂRE nr. 471 din 25 august 1997 privind unele măsuri de protecție socială referitoare la pensiile de asigurări sociale de stat, militare, I.O.V.R. și ale agricultorilor, ajutoarele de șomaj, ajutoarele sociale și alte venituri ale populației, care se aplică începând cu 1 august 1997
Guvernul României hotărăște:
Articolul 1
(1) Începând cu 1 august 1997 se indexează cu 16% următoarele venituri ale populației:
a) pensiile de asigurări sociale de stat, militare și I.O.V.R.;
b) pensiile agricultorilor;
c) pensiile suplimentare din sistemul asigurărilor sociale de stat și pensiile suplimentare pentru pensionării militari;
d) indemnizațiile de îngrijire acordate pensionarilor încadrați în gradul I de invaliditate;
e) ajutoarele sociale stabilite pe baza legislației de pensii;
f) indemnizațiile și sporurile ce se acordă invalizilor, veteranilor și văduvelor de război în temeiul Legii nr. 49/1991, cu modificările aduse prin Legea nr. 55/1992 și prin Legea nr. 44/1994;
g) indemnizațiile lunare acordate în baza Legii nr. 51/1993;
h) ajutoarele bănești lunare stabilite conform art. 14 din Legea nr. 23/1969;
i) indemnizațiile de însoțitor prevăzute la art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 610/1990, cu modificările ulterioare.
(2) De la 1 octombrie 1997, veniturile populației, indexate conform prevederilor alin. (1), se indexează cu 15 %.
(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică și persoanelor ale căror drepturi de pensie se deschid după data de 31 iulie 1997, dacă sunt respectate condițiile prevăzute în art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 565/1996.
(4) Persoanele ale căror drepturi de pensie se deschid după data de 31 iulie 1997 și se stabilesc în alte condiții decât cele prevăzute la art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 565/1996 beneficiază de măsurile de protecție socială acordate ulterior sau concomitent datei la care s-a deschis dreptul de pensie.
Articolul 2
Pentru persoanele ale căror drepturi de pensie se deschid după data de 31 iulie 1997 cuantumurile pensiilor din sistemul asigurărilor sociale de stat nu vor putea fi mai mici de:
a) 165.000 lei pensia pentru limita de vârsta și vechime completa;
b) 118.500 lei pensia pentru limita de vârsta și vechime incompleta;
c) 138.500 lei pensia de invaliditate de gradul I;
d) 118.500 lei pensia de invaliditate de gradul II;
e) 89.500 lei pensia de invaliditate de gradul III.
Articolul 3
(1) Ajutorul de șomaj, pentru somerii aflați în plata la data de 31 iulie 1997, se indexează cu 15% începând cu data de 1 august 1997.
(2) Pentru persoanele cărora li se deschide dreptul la ajutor de șomaj în perioada 1 august - 30 septembrie 1997, ajutorul de șomaj se va calcula potrivit prevederilor Legii nr. 1/1991, republicată, cu modificările ulterioare.
(3) Începând cu data de 1 octombrie 1997, ajutorul de șomaj pentru somerii aflați în plata la data de 30 septembrie 1997 se indexează cu 14%.
(4) Pentru persoanele cărora li se deschide dreptul de ajutor de șomaj după 30 septembrie 1997, ajutorul de șomaj se va calcula potrivit prevederilor Legii nr. 1/1991, republicată, cu modificările ulterioare.
(5) Compensația stabilită prin Hotărârea Guvernului nr. 542/1996, de 12.000 lei lunar net, se stabilește la 13.800 lei lunar net începând cu data de 1 august 1997 și, respectiv la 15.732 lei lunar net începând cu trimestrul IV 1997.
(6) Măsurile de protecție socială prevăzute la alin. (1), (3) și (5) se vor realiza cu încadrarea în prevederile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 1/1991, republicată, cu modificările ulterioare.
Articolul 4
(1) Nivelurile de venituri nete lunare până la care se acordă ajutorul social potrivit art. 3 alin. (1) și (2) din Legea nr. 67/1995 sunt următoarele:
De la 1 august 1997 De la 1 octombrie 1997
Familii formate din 2 persoane 181.200 lei 206.600 lei
Familii formate din 3 persoane 253.000 lei 288.400 lei
Familii formate din 4 persoane 317.400 lei 361.800 lei
Familii formate din 5 persoane 377.900 lei 430.800 lei
Fiecare altă persoană care face parte din familie, în condițiile Legii nr. 67/1995 56.100 lei 63.900 lei
Persoană singură 100.600 lei 114.700 lei
(2) Sumele prevăzute la art. 3 alin. (3), la art. 4 alin. (2) și la art. 12 alin. (2) din Legea nr. 67/1995 devin 11.500 lei începând cu 1 august 1997 și 13.100 lei de la 1 octombrie 1997.
Articolul 5
Cuantumul ajutoarelor sociale stabilite, potrivit Legii nr. 67/1995, pe baza cererilor înregistrate și a actelor doveditoare depuse până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se indexează cu 15% de la 1 august 1997 și cu 14% de la 1 octombrie 1997.
Articolul 6
Cuantumul lunar al ajutorului care se acordă sotiilor celor care satisfac serviciul militar obligatoriu, potrivit art. 18 alin. (3) din Legea nr. 67/1995, este de 26.400 lei de la 1 august 1997 și de 30.100 lei de la 1 octombrie 1997.
Articolul 7
Cuantumul indemnizației reglementate prin art. 19 alin. (1) din Legea nr. 67/1995 care se acordă mamelor începând cu cea de-a doua naștere, pentru fiecare copil născut, este de 221.900 lei de la 1 august 1997 și de 253.000 lei de la 1 octombrie 1997.
Articolul 8
(1) Alocațiile de hrana pentru consumurile colective din unitățile bugetare și din regiile autonome cu specific deosebit, de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, sunt cele prevăzute în anexa nr. 1 a), iar de la data de 1 octombrie 1997, sunt cele prevăzute în anexa nr. 1 b) la prezenta hotărâre.
(2) Drepturile acordate donatorilor onorifici de sânge, potrivit legii, sunt de 52.300 lei de la 1 august 1997 și de 55.500 lei de la 1 octombrie 1997, pentru alocațiile de hrana sau bonuri valorice pentru produsele alimentare acordate la fiecare donare de sânge și de 130.600 lei de la 1 august 1997, respectiv de 138.500 lei de la 1 octombrie 1997, pentru recompensele sub forma de bonuri valorice, acordate la fiecare a cincea donare, în condițiile art. 10 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 4/1995.
Articolul 9
Bursele pentru tineri din Moldova, Ucraina și alți cetățeni de origine etnică română cu domiciliul în străinătate, precum și pentru cetățenii străini bursieri ai statului român, de la 1 august 1997 sunt cele prevăzute în anexa nr. 2 a), iar de la 1 octombrie 1997 sunt cele prevăzute în anexa nr. 2 b) la prezenta hotărâre.
Articolul 10
Sumele alocate pentru asigurarea drepturilor copiilor din leagane, case de copii și instituții de învățământ special, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 56/1994, aprobată și modificată prin Legea nr. 146/1994, se indexează cu 15% de la 1 august 1997 și cu 14% de la 1 octombrie 1997. Nivelurile absolute ale acestor drepturi vor fi stabilite de către Ministerul Educației Naționale și respectiv Ministerul Sănătății.
Articolul 11
De la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, ajutorul care se acordă, potrivit legii, în cazul decesului salariatului sau al pensionarului de asigurări sociale de stat sau I.O.V.R., se stabilește la 600.000 lei, iar în cazul decesului unui membru din aceste familii sau al unei persoane dependente social, la 460.000 lei.
Articolul 12
Drepturile cuvenite persoanelor care, la data indexării sau în continuare, se afla în incapacitate temporară de muncă, în concediu de maternitate, în concediu pentru îngrijirea copilului în vârsta de până la 2 ani sau în alte situații în care drepturile se stabilesc, conform legii, în funcție de salariul de baza, se vor determina în continuare, în raport cu noul cuantum al salariului de baza indexat și al compensatiei acordate salariaților până la includerea acesteia în salariul de baza.
Articolul 13
(1) Sumele rezultate în urma aplicării măsurilor de protecție socială prevăzute de prezenta hotărâre se suporta din aceleași fonduri ca și drepturile de baza.
(2) Sumele reprezentând rezultatul aplicării măsurilor de protecție socială nu se includ în calculul veniturilor în funcție de care se stabilesc chiriile pentru locuințe din fondul de stat sau în funcție de care se acordă salariaților și pensionarilor reducerile pentru procurarea de proteze și produse ortopedice.
Articolul 14
Plafoanele reglementate prin Hotărârea Guvernului nr. 360/1991, un raport cu care se stabilește contribuția părinților la întreținerea copiilor în crese și grădinițe, sunt cele prevăzute în anexele nr. 3 a) și 3 b) la prezenta hotărâre.
Articolul 15
(1) De la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, procentele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 412/1996 privind contribuțiile beneficiarilor biletelor de tratament balnear și odihnă se aplică la cuantumurile pensiilor stabilite conform prevederilor prezentei hotărâri.
(2) Art. 1 lit. d) și art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 412/1996 privind contribuțiile beneficiarilor biletelor de tratament balnear și de odihnă se abroga.
(3) Contribuția plătită de beneficiari pentru biletele de tratament balnear și de odihnă, procurate până la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, nu se modifica.
Articolul 16
Costul mesei calde și indemnizația de hrana, ce se acordă, potrivit reglementărilor în vigoare, salariaților din unele regii autonome și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, care se suporta din cheltuielile de exploatare, pot fi indexate cu 4,5% de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României și cu 6% de la 1 octombrie 1997. Cu aceleași procente și de la aceleași date pot fi indexate și costul mesei calde și indemnizația de hrana care se acordă, potrivit legii, salariaților din unele unități bugetare.
Articolul 17
Se recomanda celorlalte sisteme de asigurări sociale - altele decât cele de stat, militare și ale agricultorilor - să aplice măsurile de protecție socială prevăzute de prezenta hotărâre.
Articolul 18
Anexele nr. 1 și 2 din Hotărârea Guvernului nr. 565/1996 se completează cu prevederile prezentei hotărâri, ale Hotărârii Guvernului nr. 466/1997 privind stabilirea coeficienților de indexare trimestriala a salariilor începând cu luna august 1997 și ale Hotărârii Guvernului nr. 467/1997 cu privire la indexarea și compensarea salariilor personalului din sectorul bugetar în semestrul II 1997.
Articolul 19
Anexele nr. 1 a), 1 b), 2 a), 2 b), 3 a) și 3 b) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
HOTĂRÂRE nr. 466 din 25 august 1997 privind stabilirea coeficienților de indexare trimestriala a salariilor începând cu luna august 1997
HOTĂRÂRE nr. 467 din 25 august 1997 cu privire la indexarea și compensarea salariilor personalului din sectorul bugetar, în semestrul II 1997
HOTĂRÂRE nr. 468 din 25 august 1997 cu privire la nivelul salariului de baza minim brut pe țara
CALCULATOR IMPOZITE nr. 1 din 28 august 1997 pentru impozitul pe salarii aferent veniturilor realizate începând cu luna octombrie 1997
CALCULATOR IMPOZITE nr. 2 din 28 august 1997 pentru impozitul pe venitul lunar realizat din salarii între 208.401 253.110 lei, la locul permanent de muncă
CALCULATOR IMPOZITE nr. 1 din 28 august 1997 pentru impozitul pe salarii aferent veniturilor realizate începând cu luna august 1997
Acest site folosește cookie-uri. Detalii