În temeiul art. 5 din Legea salarizarii nr. 14/1991, Guvernul României hotărăște:
Articolul 1
Începând cu data de 1 august 1997, salariul de baza minim brut pe țara se stabilește la 225.000 lei lunar pentru un program complet de lucru de 169,33 ore în medie pe luna în anul 1997, reprezentând 1.328,80 lei/ora.
Articolul 2
Începând cu data de 1 octombrie 1997, salariul de baza minim brut pe țara se stabilește la 250.000 lei lunar pentru un program complet de lucru de 169,33 ore în medie pe luna în anul 1997, reprezentând 1.476,45 lei/ora.
Articolul 3
Persoanele juridice și fizice, care stabilesc, pentru personalul încadrat prin încheierea unui contract individual de muncă, salarii de baza sub nivelul celui prevăzut de art. 1 și 2 din prezenta hotărâre, se sancționează cu amendă contravențională între 500.000 lei și 1.000.000 lei.
Articolul 4
Constatarea și sancționarea contravenției prevăzute la art. 3 din prezenta hotărâre se fac potrivit procedurii prevăzute de Legea nr. 32/1968 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor, de către personalul Ministerului Muncii și Protecției Sociale și al direcțiilor de muncă și protecție socială județene și cel din Direcția generală de muncă și protecție socială a municipiului București, împuternicit prin ordin al ministrului muncii și protecției sociale.
=====
PRIM-MINISTRU VICTOR CIORBEA
Contrasemnează: ---------------
Ministrul muncii
și protecției sociale, Alexandru Athanasiu Ministru de stat,
ministrul finanțelor, Mircea Ciumara
Alte acte din Monitorul Oficial
din data de 28 august 1997
HOTĂRÂRE nr. 471 din 25 august 1997 privind unele măsuri de protecție socială referitoare la pensiile de asigurări sociale de stat, militare, I.O.V.R. și ale agricultorilor, ajutoarele de șomaj, ajutoarele sociale și alte venituri ale populației, care se aplic...
CALCULATOR IMPOZITE nr. 2 din 28 august 1997 pentru impozitul pe venitul lunar realizat din salarii între 208.401 253.110 lei, la locul permanent de muncă