HOTĂRÂRE nr. 28/1997

HOTĂRÂRE nr. 28 din 21 februarie 1997 privind unele măsuri de protecție socială referitoare la pensiile de asigurări sociale de stat, militare, I.O.V.R., ale agricultorilor, ajutoarele de șomaj, ajutoarele sociale și alte venituri ale populației, începând cu luna februarie 1997

Emitent GUVERNUL
Intrare în vigoare 25 februarie 1997

Guvernul României hotărăște:

Articolul 1

(1) Începând cu luna februarie 1997 se indexează cu 46,1% următoarele venituri ale populației:

a) pensiile de asigurări sociale de stat, militare, I.O.V.R. și cele stabilite potrivit Legii nr. 42/1990, republicată;

b) pensiile suplimentare din sistemul asigurărilor sociale de stat și pensiile suplimentare pentru pensionării militari;

c) indemnizațiile de îngrijire acordate pensionarilor încadrați în gradul I de invaliditate;

d) ajutoarele sociale stabilite pe baza legislației de pensii;

e) indemnizațiile și sporurile ce se acordă invalizilor, veteranilor și văduvelor de război în temeiul Legii nr. 49/1991, cu modificările aduse prin Legea nr. 55/1992 și prin Legea nr. 44/1994;

f) indemnizațiile lunare acordate pe baza Decretului-lege nr. 118/1990, cu modificările ulterioare;

g) indemnizațiile lunare acordate în baza Legii nr. 51/1993;

h) ajutoarele bănești lunare stabilite conform art. 14 din Legea nr. 23/1969.

(2) Începând cu luna aprilie 1997, veniturile populației, indexate conform prevederilor alin. (1), se indexează cu 6%.

(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică și persoanelor ale căror drepturi de pensie se deschid după data de 31 ianuarie 1997, dacă sunt respectate condițiile prevăzute în art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 565/1996.

Articolul 2

(1) Începând cu luna februarie 1997, pensiile agricultorilor se indexează cu 46,1%.

(2) De la aceeași dată, pensiile agricultorilor, indexate conform prevederilor alin. (1), se corecteaza în plus cu 12%.

(3) Începând cu luna aprilie 1997, pensiile agricultorilor, indexate și corectate potrivit prevederilor alin. (1) și (2), se indexează cu 6%.

Articolul 3

(1) Începând cu luna februarie 1997, ajutorul de șomaj pentru somerii aflați în plata, precum și pentru persoanele cărora li s-a deschis acest drept în perioada 1 februarie - 31 martie 1997 se indexează cu 61,5%.

(2) Începând cu data de 1 aprilie 1997, ajutorul de șomaj pentru somerii aflați în plata, precum și pentru persoanele cărora li se deschide acest drept după data de 31 martie 1997 se indexează cu 7%.

(3) Stabilirea drepturilor prevăzute la alin. (1) și (2) se va face cu încadrarea în prevederile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 1/1991, republicată.

Articolul 4

(1) Nivelurile de venituri nete lunare până la care se acordă ajutorul social potrivit art. 3 alin. (1) din Legea nr. 67/1995 sunt următoarele:

Luna februarie 1997 De la 1 aprilie 1997

- Familii formate din 2 persoane 148.700 lei 157.600 lei

- Familii formate din 3 persoane 207.200 lei 220.000 lei

- Familii formate din 4 persoane 260.300 lei 276.000 lei

- Familii formate din 5 persoane 310.000 lei 328.600 lei

- Fiecare altă persoană care face parte din familie, în condițiile Legii nr. 67/1995 46.000 lei 48.800 lei

(2) Nivelul veniturilor nete lunare prevăzut la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 67/1995 este de 82.500 lei, începând cu luna februarie 1997, și de 87.500 lei, începând cu luna aprilie 1997.

(3) Sumele prevăzute la art. 3 alin. (3), la art. 4 alin. (2) și la art. 12 alin. (2) din Legea nr. 67/1995 devin 9.300 lei începând cu luna februarie 1997 și 10.000 lei începând cu luna aprilie 1997.

Articolul 5

Cuantumul ajutoarelor sociale stabilite potrivit Legii nr. 67/1995, pe baza cererilor înregistrate și a actelor doveditoare depuse până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se indexează cu 46,1% începând cu luna februarie 1997, și cu 6%, începând cu luna aprilie 1997.

Articolul 6

Cuantumul lunar al ajutorului care se acordă sotiilor celor care satisfac stagiul militar obligatoriu, potrivit art. 18 alin. (3) din Legea nr. 67/1995, se stabilește la 21.800 lei începând cu luna februarie 1997 și la 23.000 lei începând cu luna aprilie 1997.

Articolul 7

Cuantumul indemnizației care se acordă mamelor începând cu cea de-a doua naștere pentru fiecare copil născut, reglementat prin art. 19 alin. (1) din Legea nr. 67/1995, se stabilește la 182.000 lei începând cu data de 1 februarie 1997 și la 193.000 lei începând cu data de 1 aprilie 1997.

Articolul 8

Alocațiile lunare de întreținere pentru minorii dati în plasament familial sau încredințați, potrivit legii, unor familii sau persoane se stabilesc la 33.000 lei începând cu luna februarie 1997 și la 35.000 lei începând cu luna aprilie 1997.

Articolul 9

Suma lunară acordată mamelor eroilor-martiri, potrivit Legii nr. 42/1990, republicată, se stabilește la 156.600 lei începând cu luna februarie 1997 și la 166.000 lei începând cu luna aprilie 1997.

Articolul 10

(1) De la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei hotărâri, alocațiile de hrana pentru consumurile colective din unitățile bugetare și din regiile autonome cu specific deosebit sunt cele prevăzute în anexele nr. 1 a) și 1 b).

(2) Drepturile acordate donatorilor onorifici de singe, potrivit legii, se stabilesc la 40.000 lei începând cu luna februarie 1997 și la 50.000 lei începând cu data de 1 aprilie 1997, pentru alocațiile de hrana sau bon valoric pentru produsele alimentare acordate la fiecare donare de singe, și la 100.000 lei începând cu luna februarie 1997 și la 125.000 lei începând cu data de 1 aprilie 1997, pentru recompensele sub forma de bonuri valorice, acordate la fiecare a cincea donare, în condițiile art. 10 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 4/1995.

Articolul 11

Cuantumul burselor pentru elevi și studenți, rezultat în urma indexării potrivit prezentei hotărâri, este prevăzut în anexele nr. 2 a) și 2 b).

Articolul 12

Sumele alocate pentru asigurarea drepturilor copiilor din leagane, case de copii și instituții de învățământ special, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 56/1994, aprobată și modificată prin Legea nr. 146/1994, se indexează cu 61,5% începând cu luna februarie 1997 și cu 7% începând cu data de 1 aprilie 1997. Nivelurile absolute ale acestor drepturi vor fi stabilite de către Ministerul Învățământului și, respectiv, Ministerul Sănătății.

Articolul 13

Ajutorul care se acordă, potrivit legii, în cazul decesului salariatului sau al pensionarului de asigurări sociale de stat sau I.O.V.R. se stabilește la 250.000 lei începând cu luna februarie 1997 și la 300.000 lei începând cu data de 1 aprilie 1997, iar în cazul decesului unui membru din aceste familii sau al unei persoane dependente social, la 190.000 lei începând cu luna februarie 1997 și la 230.000 lei începând cu data de 1 aprilie 1997.

Articolul 14

Drepturile cuvenite persoanelor care, la data indexării sau în continuare, se afla în incapacitate temporară de muncă, în concediu de maternitate, în concediu pentru îngrijirea copilului în vârsta de până la un an sau în alte situații în care drepturile se stabilesc, conform legii, în funcție de salariul de baza, se vor determina în continuare în raport cu noul cuantum al salariului de baza indexat și al compensatiei acordate salariaților, până la includerea acesteia în salariul de baza.

Articolul 15

(1) Sumele rezultate în urma aplicării măsurilor de protecție socială prevăzute de prezenta hotărâre se suporta din aceleași fonduri ca și drepturile de baza.

(2) Sumele reprezentind rezultatul aplicării măsurilor de protecție socială nu se includ în calculul veniturilor în funcție de care se stabilesc chiriile pentru locuințe din fondul de stat sau în funcție de care se acordă salariaților și pensionarilor reducerile pentru procurarea de proteze și produse ortopedice.

Articolul 16

De la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei hotărâri, plafoanele reglementate prin Hotărârea Guvernului nr. 360/1991, în raport cu care se stabilește contribuția părinților la întreținerea copiilor în crese și grădinițe, sunt cele prevăzute în anexele nr. 3 a) și 3 b).

Articolul 17

(1) Prevederile Hotărârii Guvernului nr. 412/1996 privind contribuțiile beneficiarilor biletelor de tratament balnear și odihnă, care se atribuie pensionarilor asigurărilor sociale de stat, pensionarilor și asiguraților agricultori și salariaților din unitățile bugetare, se aplică, în continuare, în anul 1997.

(2) Cuantumurile veniturilor în funcție de care se calculează contribuția beneficiarilor biletelor de tratament și odihnă, prevăzute la art. 1 lit. a), b) și c) din Hotărârea Guvernului nr. 412/1996, devin:

- lit. a), până la 375.000 lei; - lit. b), până la 150.000 lei; - lit. c), până la 660.000 lei.

(3) Contribuția plătită de beneficiari pentru biletele de tratament balnear și odihnă din seriile începând cu 1 ianuarie 1997 și până la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României nu se modifica.

Articolul 18

Costul mesei calde și indemnizația de hrana ce se acordă, potrivit reglementărilor în vigoare, salariaților din unele regii autonome și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, care se suporta din cheltuielile de exploatare, pot fi indexate cu 61,5% de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei hotărâri și cu 7% începând cu data de 1 aprilie 1997. Cu aceleași procente și de la aceleași date pot fi indexate și costul mesei calde și indemnizația de hrana care se acordă, potrivit legii, salariaților din unele unități bugetare.

Articolul 19

Se recomanda celorlalte sisteme de asigurări sociale - altele decît cel de stat și al agricultorilor - să aplice măsurile de protecție socială prevăzute de prezenta hotărâre.

Articolul 20

Anexele nr. 1 și 2 la Hotărârea Guvernului nr. 565/1996 se completează cu prevederile prezentei hotărâri, ale Hotărârii Guvernului nr. 25/1997 privind stabilirea coeficienților de indexare trimestriala a salariilor în semestrul I 1997 și ale Hotărârii Guvernului nr. 26/1997 cu privire la indexarea și compensarea salariilor personalului din sectorul bugetar în semestrul I 1997.

Articolul 21

Anexele nr. 1 a), 1 b), 2 a) 2 b), 3 a) și 3 b) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

=====
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemnează:
Ministrul muncii și protecției sociale, Alexandru Athanasiu p. Ministru de stat,
ministrul finanțelor, Dan Radu Rusanu,
secretar de stat
Anexa 1a)
ALOCAȚIA DE HRANA
pentru consumurile colective din unitățile bugetare și din regiile
autonome cu specific deosebit, începând de la data
publicării prezentei hotărâri
- lei/zi - I. Învățământ
Copii în grădinițe cu program prelungit 3.500
Copii în grădinițe cu program săptămânal 4.000
Copii în case de copii preșcolari și grădinițe speciale 5.000
Elevi și tineri în casele de copii, din unitățile de ocrotire și învățământ special 5.500
Elevi din învățământul preuniversitar 4.250
Studenți - se stabilește de către senatele universităților
Elevi bolnavi TBC cu forme stabilizate, din școli speciale 7.350
Elevi din clasele cu profil sportiv 9.150
Participanți la concursuri profesionale și cultural-artistice ale elevilor și studenților la fazele județene și finale și la olimpiadele internaționale 6.850
II. Sănătate
Bolnavi de SIDA internați în unități sanitare 12.000
Bolnavi TBC internați în unități sanitare TBC 10.000
Bolnavi TBC, cu cancer, internați în unități sanitare cu rontgenterapie 10.000
Bolnavi neoplazici, internați în unități sanitare cu rontgenterapie 10.000
Bolnavi arși, internați în unități sanitare 7.350
Lăuze internate în unități sanitare 7.000
Alți bolnavi adulți, internați în unități sanitare 5.650
Bolnavi în leprozerii 8.250
Bolnavi internați în staționare de zi 2.600
Copii nou-născuți prematur, în maternități, secții sau compartimente*) 750
___________ *) În cazul alimentației naturale, de alimentația nou-născutului poate beneficia mama copilului.
Copii 0-3 ani, internați în unități sanitare 2.450
Copii 3-16 ani, internați în unități sanitare 4.250
Copii în creșe cu program zilnic 2.600
Copii în creșe cu program săptămânal 3.850
Copii în leagăne de copii 4.400
Însoțitori ai bolnavilor internați în unități sanitare 4.750
Alocație pentru o rație de 0,500 l lapte la bucătăriile de lapte 1.250
Bolnavi străini internați la Institutul Național de
Gerontologie și Geriatrie 16.000
III. Asistență socială
Cămine de bătrâni și pensionari 4.750
Cămine-spital pentru adulți 5.500
Cămine pentru copii minori cu deficiențe și centre de primire minori 4.250
Cantine de ajutor social 3.850
IV. Activitate sportivă
1. Activități sportive de performanță - lei/zi - Activități Plafoane valorice
La cantine (exclusiv regia) La restaurante (inclusiv regia)
a) Competiții sportive interne:
- etapa pe localitate până la 22.000 până la 36.600
- etapa județeană până la 22.000 până la 36.600
- etapa de zonă și diviza B până la 29.400 până la 45.900
- etapa finală, cupe, competiții cu etape direct finale, divizia A, superliga până la 29.400 până la 45.900
b) Cantonamente, semicantonamente și tabere:
- organizate de direcțiile pentru tineret și sport județene și a municipiului București, cluburi și asociații sportive, cu sportivii din secțiile acestora până la 29.400 până la 45.900
- organizate de Ministerul Tineretului și Sportului, Comitetul Olimpic Român, Ministerul Învățământului, federații, alte instituții centrale, de direcțiile pentru tineret și sport județene și a municipiului București, de cluburi și asociații sportive cu sportivii din loturile olimpice și naționale până la 33.000 până la 55.000
c) Competiții și acțiuni sportive internaționale:
- organizate de cluburi și asociații sportive până la 45.800 până la 64.000
- organizate de Ministerul Tineretului și Sportului, Comitetul Olimpic Român, Ministerul Învățământului, federații, direcțiile pentru tineret și sport județene și a municipiului București, alte instituții centrale până la 45.800 până la 73.200
- mese oficiale până la 45.800 până la 73.200
Plafoane valorice
- lei/zi - 2. Activități sportive, altele decât cele de performanță
- competiții sportive interne
12.900
- cantonamente, semicantonamente și tabere
15.600
- competiții sportive internaționale
18.400
3. Alimentație de efort
- lei/lună - a) Acordată, în limita unei alocații lunare, de către:
- federații, cluburi sau asociații sportive, pentru sportivii din loturile olimpice și naționale, la toate categoriile de vârstă până la 366.100
- direcțiile pentru tineret și sport județene și a municipiului București, cluburi și asociații sportive, pentru sportivii de performanță din secțiile cluburilor și asociațiilor sportive, la toate categoriile de vârstă până la 183.100
b) Acordată, în limita unei alocații zilnice, de către:
- lei/zi - - cluburile și asociațiile sportive, pentru copii și juniori din echipe sau grupe care se pregătesc conform normelor stabilite de federații până la 4.700
4. Medicamente, vitamine și susținătoare de efort pentru sportivii participanți la acțiuni de pregătire organizate de:
- Comitetul Olimpic Român și federații sportive până la 22.000
- alte unități sportive până la 14.600
5. Alte drepturi de natura alocației de hrană:
- alimente și alte produse ce se acordă suplimentar sportivilor, față de drepturile de hrană în valută ale acestora, pe timpul participării la Jocurile Olimpice, campionate mondiale, campionate europene, Universiade și campionate mondiale universitare până la 9.100
- alimentație de traseu ce se acordă sportivilor participanți la probele de fond și mare fond sau la probele specifice cu efort fizic susținut până la 9.100 - lei/joc - - răcoritoare ce se acordă sportivilor pe timpul participării la jocurile din cadrul superligii, diviziilor A și B, la finalele campionatelor naționale și ale competițiilor internaționale până la 5.500
- lei/zi - V. Activitate de tineret Participanții la acțiuni interne și internaționale (tabere, seminarii, simpozioane, concursuri, conferințe, congrese și alte acțiuni similare), organizate în țară în cadrul programelor pentru tineret ale Ministerului Tineretului și Sportului până la 36.600
VI. Transporturi
1. Nave maritime de transport mărfuri și călători, nave maritime de cercetare, tancuri petroliere de transport fluvial, platforme de foraj și extracție maritimă, nave de pescuit maritim, nave fluviale cu propulsie de transport mărfuri și călători, tancuri propulsate de bunkeraj, drage fluviale și maritime, șalande, macarale autopropulsate și nepropulsate, șlepuri, ceamuri, remorchere portuare și pilotine
8.200
2. Restul navelor și al corpurilor plutitoare nespecificate la pct. 1, nave de orice categorie pe timpul cât sunt în conservare, pe timpul iernatului, pe timpul construcției și reconstrucției în țară
7.400
3. Scafandri
8.700
NOTĂ: Nivelul alocațiilor de hrana cuprinse în prezenta anexa poate fi depășit, la solicitarea persoanelor fizice beneficiare, cu suportarea cheltuielilor suplimentare de către acestea.
Anexa 1 b)
ALOCAȚIA DE HRANA pentru consumurile colective din unitățile bugetare și din regiile
autonome cu specific deosebit, începând de la data
de 1 aprilie 1997
- lei/zi - I. Învățământ
Copii în grădinițe cu program prelungit 4.400
Copii în grădinițe cu program săptămânal 5.000
Copii în case de copii preșcolari și grădinițe speciale 6.250
Elevi și tineri în casele de copii, din unitățile de ocrotire și învățământ special 6.850
Elevi din învățământul preuniversitar 5.300
Studenți - se stabilește de către senatele universităților
Elevi bolnavi TBC cu forme stabilizate, din școli speciale 9.200
Elevi din clasele cu profil sportiv 11.400
Participanți la concursuri profesionale și cultural-artistice ale elevilor și studenților la fazele județene și finale și la olimpiadele internaționale 8.550
II. Sănătate
Bolnavi de SIDA internați în unități sanitare 15.000
Bolnavi TBC internați în unități sanitare TBC 12.500
Bolnavi TBC, cu cancer, internați în unități sanitare cu rontgenterapie 12.500
Bolnavi neoplazici, internați în unități sanitare cu rontgenterapie 12.500
Bolnavi arși, internați în unități sanitare 9.200
Lăuze internate în unități sanitare 8.750
Alți bolnavi adulți, internați în unități sanitare 7.050
Bolnavi în leprozerii 10.300
Bolnavi internați în staționare de zi 3.250
Copii nou-născuți prematur, în maternități, secții sau compartimente*) 950
___________ *) În cazul alimentației naturale, de alimentația nou-născutului poate beneficia mama copilului.
Copii 0-3 ani, internați în unități sanitare 3.050
Copii 3-16 ani, internați în unități sanitare 5.300
Copii în creșe cu program zilnic 3.250
Copii în creșe cu program săptămânal 4.800
Copii în leagăne de copii 5.500
Însoțitori ai bolnavilor internați în unități sanitare 5.950
Alocație pentru o rație de 0,500 l lapte la bucătăriile de lapte 1.500
Bolnavi străini internați la Institutul Național de Gerontologie și Geriatrie 20.000
III. Asistență socială
Cămine de bătrâni și pensionari 5.950
Cămine-spital pentru adulți 6.850
Cămine pentru copii minori cu deficiențe și centre de primire minori 5.300
Cantine de ajutor social 4.800
IV. Activitate sportivă
1. Activități sportive de performanță
- lei/zi - Activități Plafoane valorice
La cantine (exclusiv regia) La restaurante (inclusiv regia)
a) Competiții sportive interne:
- etapa pe localitate până la 27.500 până la 45.700
- etapa județeană până la 27.500 până la 45.700
- etapa de zonă și divizia B până la 36.700 până la 57.300
- etapa finală, cupe, competiții cu etape direct finale, divizia A, superliga până la 36.700 până la 57.300
b) Cantonamente, semicantonamente și tabere:
- organizate de direcțiile pentru tineret și sport județene și a municipiului București, cluburi și asociații sportive, cu sportivii din secțiile acestora până la 36.700 până la 57.300
- organizate de Ministerul Tineretului și Sportului, Comitetul Olimpic Român, Ministerul Învățământului, federații, alte instituții centrale, de direcțiile pentru tineret și sport județene și a municipiului București, de cluburi și asociații sportive cu sportivii din loturile olimpice și naționale până la 41.200 până la 68.600
c) Competiții și acțiuni sportive internaționale:
- organizate de cluburi și asociații sportive până la 57.200 până la 79.900
- organizate de Ministerul Tineretului și Sportului, Comitetul Olimpic Român, Ministerul Învățământului, federații, direcțiile pentru tineret și sport județene și a municipiului București, alte instituții centrale până la 57.200 până la 91.400
- mese oficiale până la 57.200 până la 91.400
Plafoane valorice
- lei/zi - 2. Activități sportive, altele decât cele de performanță
- competiții sportive interne
16.100
- cantonamente, semicantonamente și tabere
19.500
- competiții sportive internaționale
23.000
3. Alimentație de efort
- lei/lună - a) Acordată, în limita unei alocații lunare, de către:
- federații, cluburi sau asociații sportive, pentru sportivii din loturile olimpice și naționale, la toate categoriile de vârstă până la 456.900
- direcțiile pentru tineret și sport județene și a municipiului București, cluburi și asociații sportive, pentru sportivii de performanță din secțiile cluburilor și asociaților sportive, la toate categoriile de vârstă până la 228.500
b) Acordată, în limita unei alocații zilnice, de către:
- lei/zi - - cluburile și asociațiile sportive, pentru copii și juniori din echipe sau grupe care se pregătesc conform normelor stabilite de federații până la 5.900
4. Medicamente, vitamine și susținătoare de efort pentru sportivii participanți la acțiuni de pregătire organizate de:
- Comitetul Olimpic Român și federații sportive până la 27.500
- alte unități sportive până la 18.200
5. Alte drepturi de natura alocației de hrană:
- alimente și alte produse ce se acordă suplimentar sportivilor, față de drepturile de hrană în valută ale acestora, pe timpul participării la Jocurile Olimpice, campionate mondiale, campionate europene, Universiade și campionate mondiale universitare până la 11.400
- alimentație de traseu, ce se acordă sportivilor participanți la probele de fond și mare fond sau la probele specifice cu efort fizic susținut până la 11.400 - lei/joc - - răcoritoare ce se acordă sportivilor pe timpul participării la jocurile din cadrul superligii, diviziilor A și B, la finalele campionatelor naționale și ale competițiilor internaționale până la 6.900
V. Activitate de tineret
- lei/zi - Participanții la acțiuni interne și internaționale (tabere, seminarii, simpozioane, concursuri, conferințe, congrese și alte acțiuni similare), organizate în țară în cadrul programelor pentru tineret ale Ministerului Tineretului și Sportului până la 45.700
VI. Transporturi
1. Nave maritime de transport mărfuri și călători, nave maritime de cercetare, tancuri petroliere de transport fluvial, platforme de foraj și extracție maritimă, nave de pescuit maritim, nave fluviale cu propulsie de transport mărfuri și călători, tancuri propulsate de bunkeraj, drage fluviale și maritime, șalande, macarale autopropulsate și nepropulsate, șlepuri, ceamuri, remorchere portuare și pilotine
10.200
2. Restul navelor și al corpurilor plutitoare nespecificate la pct. 1, nave de orice categorie pe timpul cât sunt în conservare, pe timpul iernatului, pe timpul construcției și reconstrucției în țară
9.200
3. Scafandri
10.900
NOTĂ: Nivelul alocațiilor de hrana cuprinse în prezenta anexa poate fi depășit, la solicitarea persoanelor fizice beneficiare, cu suportarea cheltuielilor suplimentare de către acestea.
Anexa 2 a)
BURSE
pentru elevi și studenți, începând de la 1 februarie 1997
- lei/lună - 1. Bursă de merit pentru elevi 19.400
2. Bursă de studiu pentru elevi 12.300
3. Bursă de ajutor social pentru elevi:
- clasele I - VIII 38.000
- clasele IX - XII (XIII) anii I-IV 56.000
4. Bursă pentru elevii români din Republica Moldova și din Ucraina, primiți la studii în România, pentru elevii de origine etnică română, pentru elevii români cu domiciliul în străinătate și pentru elevii străini bursieri ai statului român 122.700
5. Bursă de studiu pentru studenții români de la învățământul universitar 127.800
6. Bursă de merit pentru studenții români de la învățământul universitar 136.600
7. Bursă de ajutor social pentru studenții și cursanții români de la învățământul universitar și postuniversitar de studii aprofundate 114.000
8. Bursă de ajutor social acordată ocazional (îmbrăcăminte, maternitate, deces și altele) 114.000
9. Bursă de studiu pentru cursanții români de la învățământul postuniversitar de studii aprofundate 136.600
10. Bursă de merit pentru cursanții români de la învățământul postuniversitar de studii aprofundate 141.400
11. Burse pentru studenții români din Republica Moldova și din Ucraina, pentru studenții de origine etnică română și pentru studenții străini bursieri ai statului român 136.600
12. Bursă pentru cursanții la învățământul postuniversitar de studii aprofundate, doctorat și specializare pentru românii din Republica Moldova și din Ucraina și pentru cetățenii străini bursieri ai statului român 141.400
Anexa 2 b)
BURSE
pentru elevi și studenți, începând de la 1 aprilie 1997
- lei/lună - 1. Bursă de merit pentru elevi 20.800
2. Bursă de studiu pentru elevi 13.200
3. Bursă de ajutor social pentru elevi:
- clasele I-VIII 40.700
- clasele IX-XII (XIII) anii I-IV 59.900
4. Bursă pentru elevii români din Republica Moldova și din Ucraina, primiți la studii în România, pentru elevii de origine etnică română, pentru elevii români cu domiciliul în străinătate și pentru elevii străini bursieri ai statului român 130.000
5. Bursă de studiu pentru studenții români de la învățământul universitar 135.500
6. Bursă de merit pentru studenții români de la învățământul universitar 144.800
7. Bursă de ajutor social pentru studenții și cursanții români de la învățământul universitar și postuniversitar de studii aprofundate 120.800
8. Bursă de ajutor social acordată ocazional (îmbrăcăminte, maternitate, deces și altele) 120.800
9. Bursă de studiu pentru cursanții români de la învățământul postuniversitar de studii aprofundate 144.800
10. Bursă de merit pentru cursanții români de la învățământul postuniversitar de studii aprofundate 149.900
11. Burse pentru studenții români din Republica Moldova și din Ucraina, pentru studenții de origine etnică română și pentru studenții străini bursieri ai statului român 144.800
12. Bursă pentru cursanții la învățământul postuniversitar de studii aprofundate, doctorat și specializare pentru românii din Republica Moldova și din Ucraina și pentru cetățenii străini bursieri ai statului român 149.900
Anexa 3a)
PLAFOANELE în raport cu care se stabilește contribuția părinților la întreținerea
copiilor în crese și grădinițe
- lei/lună - Plafoanele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 360/1991 Plafoanele indexate de la 1 februarie 1997
până la 12.000
până la 324.000
12.001 - 20.000
324.001 - 463.000
peste 20.000
peste 463.000
Anexa 3 b)
PLAFOANELE în raport cu care se stabilește contribuția părinților la întreținerea
copiilor în crese și grădinițe
- lei/lună - Plafoanele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 360/1991 Plafoanele indexate de la 1 aprilie 1997
până la 12.000
până la 343.000
12.001 - 20.000
343.001 - 491.000
peste 20.000
peste 491.000

Alte acte din Monitorul Oficial din data de 25 februarie 1997