HOTĂRÂRE nr. 25 din 21 februarie 1997
HOTĂRÎRE nr. 25 din 21 februarie 1997 privind stabilirea coeficienților de indexare trimestriala a salariilor în semestrul I 1997
Intră rapid în contul tău InfoDosar pentru dosare urmărite, notificări și activitate recentă.
Intră rapid în contul tău InfoDosar pentru dosare urmărite, notificări și activitate recentă.
Urmărește inteligent dosarul din instanță.
Primești notificări la fiecare modificare.
Din anul 2015, zi de zi!
HOTĂRÂRE nr. 28 din 21 februarie 1997 privind unele măsuri de protecție socială referitoare la pensiile de asigurări sociale de stat, militare, I.O.V.R., ale agricultorilor, ajutoarele de șomaj, ajutoarele sociale și alte venituri ale populației, începând cu luna februarie 1997
Guvernul României hotărăște:
Articolul 1
(1) Începând cu luna februarie 1997 se indexează cu 46,1% următoarele venituri ale populației:
a) pensiile de asigurări sociale de stat, militare, I.O.V.R. și cele stabilite potrivit Legii nr. 42/1990, republicată;
b) pensiile suplimentare din sistemul asigurărilor sociale de stat și pensiile suplimentare pentru pensionării militari;
c) indemnizațiile de îngrijire acordate pensionarilor încadrați în gradul I de invaliditate;
d) ajutoarele sociale stabilite pe baza legislației de pensii;
e) indemnizațiile și sporurile ce se acordă invalizilor, veteranilor și văduvelor de război în temeiul Legii nr. 49/1991, cu modificările aduse prin Legea nr. 55/1992 și prin Legea nr. 44/1994;
f) indemnizațiile lunare acordate pe baza Decretului-lege nr. 118/1990, cu modificările ulterioare;
g) indemnizațiile lunare acordate în baza Legii nr. 51/1993;
h) ajutoarele bănești lunare stabilite conform art. 14 din Legea nr. 23/1969.
(2) Începând cu luna aprilie 1997, veniturile populației, indexate conform prevederilor alin. (1), se indexează cu 6%.
(3) Prevederile alin. (1) și (2) se aplică și persoanelor ale căror drepturi de pensie se deschid după data de 31 ianuarie 1997, dacă sunt respectate condițiile prevăzute în art. 1 din Hotărârea Guvernului nr. 565/1996.
Articolul 2
(1) Începând cu luna februarie 1997, pensiile agricultorilor se indexează cu 46,1%.
(2) De la aceeași dată, pensiile agricultorilor, indexate conform prevederilor alin. (1), se corecteaza în plus cu 12%.
(3) Începând cu luna aprilie 1997, pensiile agricultorilor, indexate și corectate potrivit prevederilor alin. (1) și (2), se indexează cu 6%.
Articolul 3
(1) Începând cu luna februarie 1997, ajutorul de șomaj pentru somerii aflați în plata, precum și pentru persoanele cărora li s-a deschis acest drept în perioada 1 februarie - 31 martie 1997 se indexează cu 61,5%.
(2) Începând cu data de 1 aprilie 1997, ajutorul de șomaj pentru somerii aflați în plata, precum și pentru persoanele cărora li se deschide acest drept după data de 31 martie 1997 se indexează cu 7%.
(3) Stabilirea drepturilor prevăzute la alin. (1) și (2) se va face cu încadrarea în prevederile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 1/1991, republicată.
Articolul 4
(1) Nivelurile de venituri nete lunare până la care se acordă ajutorul social potrivit art. 3 alin. (1) din Legea nr. 67/1995 sunt următoarele:
Luna februarie 1997 De la 1 aprilie 1997
- Familii formate din 2 persoane 148.700 lei 157.600 lei
- Familii formate din 3 persoane 207.200 lei 220.000 lei
- Familii formate din 4 persoane 260.300 lei 276.000 lei
- Familii formate din 5 persoane 310.000 lei 328.600 lei
- Fiecare altă persoană care face parte din familie, în condițiile Legii nr. 67/1995 46.000 lei 48.800 lei
(2) Nivelul veniturilor nete lunare prevăzut la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 67/1995 este de 82.500 lei, începând cu luna februarie 1997, și de 87.500 lei, începând cu luna aprilie 1997.
(3) Sumele prevăzute la art. 3 alin. (3), la art. 4 alin. (2) și la art. 12 alin. (2) din Legea nr. 67/1995 devin 9.300 lei începând cu luna februarie 1997 și 10.000 lei începând cu luna aprilie 1997.
Articolul 5
Cuantumul ajutoarelor sociale stabilite potrivit Legii nr. 67/1995, pe baza cererilor înregistrate și a actelor doveditoare depuse până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se indexează cu 46,1% începând cu luna februarie 1997, și cu 6%, începând cu luna aprilie 1997.
Articolul 6
Cuantumul lunar al ajutorului care se acordă sotiilor celor care satisfac stagiul militar obligatoriu, potrivit art. 18 alin. (3) din Legea nr. 67/1995, se stabilește la 21.800 lei începând cu luna februarie 1997 și la 23.000 lei începând cu luna aprilie 1997.
Articolul 7
Cuantumul indemnizației care se acordă mamelor începând cu cea de-a doua naștere pentru fiecare copil născut, reglementat prin art. 19 alin. (1) din Legea nr. 67/1995, se stabilește la 182.000 lei începând cu data de 1 februarie 1997 și la 193.000 lei începând cu data de 1 aprilie 1997.
Articolul 8
Alocațiile lunare de întreținere pentru minorii dati în plasament familial sau încredințați, potrivit legii, unor familii sau persoane se stabilesc la 33.000 lei începând cu luna februarie 1997 și la 35.000 lei începând cu luna aprilie 1997.
Articolul 9
Suma lunară acordată mamelor eroilor-martiri, potrivit Legii nr. 42/1990, republicată, se stabilește la 156.600 lei începând cu luna februarie 1997 și la 166.000 lei începând cu luna aprilie 1997.
Articolul 10
(1) De la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei hotărâri, alocațiile de hrana pentru consumurile colective din unitățile bugetare și din regiile autonome cu specific deosebit sunt cele prevăzute în anexele nr. 1 a) și 1 b).
(2) Drepturile acordate donatorilor onorifici de singe, potrivit legii, se stabilesc la 40.000 lei începând cu luna februarie 1997 și la 50.000 lei începând cu data de 1 aprilie 1997, pentru alocațiile de hrana sau bon valoric pentru produsele alimentare acordate la fiecare donare de singe, și la 100.000 lei începând cu luna februarie 1997 și la 125.000 lei începând cu data de 1 aprilie 1997, pentru recompensele sub forma de bonuri valorice, acordate la fiecare a cincea donare, în condițiile art. 10 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 4/1995.
Articolul 11
Cuantumul burselor pentru elevi și studenți, rezultat în urma indexării potrivit prezentei hotărâri, este prevăzut în anexele nr. 2 a) și 2 b).
Articolul 12
Sumele alocate pentru asigurarea drepturilor copiilor din leagane, case de copii și instituții de învățământ special, potrivit Ordonanței Guvernului nr. 56/1994, aprobată și modificată prin Legea nr. 146/1994, se indexează cu 61,5% începând cu luna februarie 1997 și cu 7% începând cu data de 1 aprilie 1997. Nivelurile absolute ale acestor drepturi vor fi stabilite de către Ministerul Învățământului și, respectiv, Ministerul Sănătății.
Articolul 13
Ajutorul care se acordă, potrivit legii, în cazul decesului salariatului sau al pensionarului de asigurări sociale de stat sau I.O.V.R. se stabilește la 250.000 lei începând cu luna februarie 1997 și la 300.000 lei începând cu data de 1 aprilie 1997, iar în cazul decesului unui membru din aceste familii sau al unei persoane dependente social, la 190.000 lei începând cu luna februarie 1997 și la 230.000 lei începând cu data de 1 aprilie 1997.
Articolul 14
Drepturile cuvenite persoanelor care, la data indexării sau în continuare, se afla în incapacitate temporară de muncă, în concediu de maternitate, în concediu pentru îngrijirea copilului în vârsta de până la un an sau în alte situații în care drepturile se stabilesc, conform legii, în funcție de salariul de baza, se vor determina în continuare în raport cu noul cuantum al salariului de baza indexat și al compensatiei acordate salariaților, până la includerea acesteia în salariul de baza.
Articolul 15
(1) Sumele rezultate în urma aplicării măsurilor de protecție socială prevăzute de prezenta hotărâre se suporta din aceleași fonduri ca și drepturile de baza.
(2) Sumele reprezentind rezultatul aplicării măsurilor de protecție socială nu se includ în calculul veniturilor în funcție de care se stabilesc chiriile pentru locuințe din fondul de stat sau în funcție de care se acordă salariaților și pensionarilor reducerile pentru procurarea de proteze și produse ortopedice.
Articolul 16
De la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei hotărâri, plafoanele reglementate prin Hotărârea Guvernului nr. 360/1991, în raport cu care se stabilește contribuția părinților la întreținerea copiilor în crese și grădinițe, sunt cele prevăzute în anexele nr. 3 a) și 3 b).
Articolul 17
(1) Prevederile Hotărârii Guvernului nr. 412/1996 privind contribuțiile beneficiarilor biletelor de tratament balnear și odihnă, care se atribuie pensionarilor asigurărilor sociale de stat, pensionarilor și asiguraților agricultori și salariaților din unitățile bugetare, se aplică, în continuare, în anul 1997.
(2) Cuantumurile veniturilor în funcție de care se calculează contribuția beneficiarilor biletelor de tratament și odihnă, prevăzute la art. 1 lit. a), b) și c) din Hotărârea Guvernului nr. 412/1996, devin:
- lit. a), până la 375.000 lei; - lit. b), până la 150.000 lei; - lit. c), până la 660.000 lei.
(3) Contribuția plătită de beneficiari pentru biletele de tratament balnear și odihnă din seriile începând cu 1 ianuarie 1997 și până la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României nu se modifica.
Articolul 18
Costul mesei calde și indemnizația de hrana ce se acordă, potrivit reglementărilor în vigoare, salariaților din unele regii autonome și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, care se suporta din cheltuielile de exploatare, pot fi indexate cu 61,5% de la data publicării în Monitorul Oficial al României a prezentei hotărâri și cu 7% începând cu data de 1 aprilie 1997. Cu aceleași procente și de la aceleași date pot fi indexate și costul mesei calde și indemnizația de hrana care se acordă, potrivit legii, salariaților din unele unități bugetare.
Articolul 19
Se recomanda celorlalte sisteme de asigurări sociale - altele decît cel de stat și al agricultorilor - să aplice măsurile de protecție socială prevăzute de prezenta hotărâre.
Articolul 20
Anexele nr. 1 și 2 la Hotărârea Guvernului nr. 565/1996 se completează cu prevederile prezentei hotărâri, ale Hotărârii Guvernului nr. 25/1997 privind stabilirea coeficienților de indexare trimestriala a salariilor în semestrul I 1997 și ale Hotărârii Guvernului nr. 26/1997 cu privire la indexarea și compensarea salariilor personalului din sectorul bugetar în semestrul I 1997.
Articolul 21
Anexele nr. 1 a), 1 b), 2 a) 2 b), 3 a) și 3 b) fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
HOTĂRÎRE nr. 25 din 21 februarie 1997 privind stabilirea coeficienților de indexare trimestriala a salariilor în semestrul I 1997
HOTĂRÎRE nr. 26 din 21 februarie 1997 cu privire la indexarea și compensarea salariilor personalului din sectorul bugetar în semestrul I 1997
HOTĂRÂRE nr. 27 din 21 februarie 1997 cu privire la nivelul salariului de baza minim brut pe țara, în anul 1997
HOTĂRÂRE nr. 29 din 21 februarie 1997 privind revocarea Deciziei Consiliului de Miniștri nr. 797 din 22 mai 1948
CALCULATORUL nr. 2 din 25 februarie 1997 pentru impozitul pe venitul lunar realizat din salarii între 150.001 - 182.180 lei, la locul permanent de muncă
CALCULATORUL nr. 1 din 25 februarie 1997 pentru impozitul pe salarii aferent veniturilor realizate începând cu luna aprilie 1997
CALCULATORUL nr. 1 din 25 februarie 1997 pentru impozitul pe salarii aferent veniturilor realizate începând cu luna februarie 1997
CALCULATORUL nr. 2 din 25 februarie 1997 pentru impozitul pe venitul lunar realizat din salarii între 159.001 - 193.120 lei, la locul permanent de muncă
Acest site folosește cookie-uri. Detalii