HOTĂRÂRE nr. 244/1993

HOTĂRÂREA nr. 244 din 7 iunie 1993 cu privire la indexarea pensiilor de asigurări sociale de stat, militari, I.O.V.R., ale agricultorilor și a altor venituri ale populației, începând cu luna iunie 1993

Intrare în vigoare 11 iunie 1993

Guvernul României hotărăște:

Articolul 1

Ca urmare a depășirii creșterii prognozate a prețurilor de consum pe perioada martie - aprilie 1993, următoarele venituri ale populației se indexează, pentru luna iunie și în continuare, cu coeficientul de 6%:

a) pensiile de asigurări sociale de stat, inclusiv ale pensionarilor Bisericii Ortodoxe Române, ale artiștilor plastici și scriitorilor, care au fost integrate în acest sistem, pensiile militarilor, I.O.V.R. și cele stabilite potrivit Legii nr. 42/1990, republicată;

b) pensiile agricultorilor;

c) pensiile suplimentare din sistemul asigurărilor sociale de stat și cele ale militarilor;

d) indemnizațiile de îngrijire acordate pensionarilor încadrați în gradul I de invaliditate;

e) ajutoarele sociale stabilite pe baza legislației de pensii;

f) suma lunară acordată mamelor eroilor-martiri, potrivit Legii nr. 42/1990, republicată;

g) indemnizațiile și sporurile ce se acordă invalizilor, veteranilor și văduvelor de război în temeiul Legii nr. 49/1991, cu modificările ulterioare;

h) ajutoarele bănești trimestriale care se acordă potrivit Decretului-lege nr. 70/1990;

i) ajutoarele pentru sotiile militarilor în termen;

j) ajutoarele ocazionale care se acordă potrivit H.C.M. nr. 454/1957;

k) alocațiile de întreținere pentru minorii dati în plasament familial sau încredințați, potrivit legii, unor familii ori persoane;

l) ajutoarele bănești lunare stabilite conform art. 14 din Legea nr. 23/1969;

m) indemnizația lunară pentru fiecare an de detenție, internare, domiciliu obligatoriu sau strămutare, acordată pe baza Decretului-lege nr. 118/1990, cu completările ulterioare.

Articolul 2

Alocația de stat pentru copii se majorează cu 100 lei pentru fiecare copil.

Articolul 3

Ajutorul ce se acordă, potrivit legii, în cazul decesului salariatului sau pensionarului de asigurări sociale de stat, militar și I.O.V.R. se stabilește la 22.000 lei, iar în cazul decesului unui membru din aceste familii ori unei persoane dependente social, la 18.250 lei.

Articolul 4

Drepturile cuvenite persoanelor care la data indexării sau în continuare se afla în incapacitate temporară de muncă, în concediu de maternitate, concediu pentru îngrijirea copilului în vârsta de până la un an sau în alte situații în care drepturile se stabilesc, conform legii, în funcție de salariul de baza, se vor determina în continuare în raport cu noul cuantum al salariului de baza și cu compensația acordată pe baza Hotărârii Guvernului nr. 177/1993.

Articolul 5

(1) Sumele rezultate în urma indexării se includ începând cu luna iunie 1993 în drepturile la care se referă, obținându-se astfel noile cuantumuri ale acestora.

(2) Sumele reprezentind rezultatele indexării se suporta din aceleași fonduri ca și drepturile la care se aplică.

(3) Sumele rezultate în urma indexării, conform prezentei hotărâri, cele reprezentind indexarea și compensarea prevăzute de hotărârile Guvernului nr. 219/1991, 579/1991, 780/1991, 20/1992, 150/1992, 219/1992, 500/1992, 773/1992, 95/1993, 125/1993 și 178/1993, precum și sumele obținute ca urmare a majorării pensiilor conform hotărîrilor Guvernului nr. 526/1991 și 277/1992 nu se includ în calculul veniturilor în funcție de care se acordă sau se stabilesc chiriile pentru locuințe din fondul de stat, alocațiile de stat pentru copii, contribuțiile datorate de sustinatorii legali ai persoanelor internate în instituții de asistența socială, ajutoarele bănești trimestriale și ocazionale, reducerile care se acordă salariaților și pensionarilor pentru procurarea de proteze și produse ortopedice.

(4) Plafoanele reglementate prin Hotărârea Guvernului nr. 360/1991, în raport cu care se stabilește contribuția părinților la întreținerea copiilor în crese și grădinițe, sunt prevăzute în anexa la prezenta hotărâre.

Articolul 6

Se recomanda societăților cu capital majoritar privat, precum și organizațiilor cooperatiste și obștești, sistemelor de asigurări sociale - altele decît cel de stat -, să aplice măsurile de protecție socială prevăzute de prezenta hotărâre.

Articolul 7

Anexa face parte integrantă din prezenta hotărâre.

=====
PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU
Contrasemnează: --------------- p. Ministru de stat,
ministrul muncii și protecției sociale, Dorel Mustatea, subsecretar de stat,
Ministrul de stat,
ministrul finanțelor, Florin Georgescu
Anexa
PLAFOANE în raport cu care se stabilește contribuția părinților la întreținerea copiilor în crese și grădinițe - lei - Plafoane prevăzute prin Hotărârea Guvernului nr. 360/1991 Plafoane indexate
până la 12.000 până la 71.200
12.001 - 20.000 71.200 - 103.100
peste 20.000 peste 103.100

Alte acte din Monitorul Oficial din data de 11 iunie 1993