InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Ploiesti

Functionar public. Evaluarea performantelor profesionale individuale. Acordarea calificativelor - prerogativa a angajatorului

(Decizie nr. 1223 din data de 25.05.2011 pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti)

Domeniu Cereri | Dosare Curtea de Apel Ploiesti | Jurisprudenta Curtea de Apel Ploiesti

Prin cererea inregistrata initial sub nr.905/2010 pe rolul Tribunalului Buzau, reclamantul I LC a formulat in contradictoriu cu parata Directia Generala a Finantelor Publice Buzau contestatie impotriva Raportului de evaluare  a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici de conducere in perioada 01.01.2009 - 31.12.2009 respectiv 25.05.2009 - 31.12.2009.
Prin sentinta nr. 654/24.02.2011, Tribunalul Buzau - Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ, a admis contestatia  formulata de  ILC in  contradictoriu cu  parata A.N.A.F - D.G.F.P. B, a dispus anularea raportului de evaluare a performantelor  profesionale individuale pe anul 2009.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs parata A.N.A.F - D.G.F.P. B, care a criticat-o pentru nelegalitate si netemeinicie, sustinand ca hotararea pronuntata a fost data cu aplicarea gresita a legii, invoca art. 304 pct. 9 Cod procedura civila.
Analizand sentinta recurata prin prisma criticilor formulate, a probelor administrate, a actelor normative ce au incidenta in cauza, precum si sub toate aspectele conform art. 3041 Cod procedura civila, Curtea a retinut urmatoarele:
Potrivit dispozitiilor art.114 din HG nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, procedura evaluarii finale se realizeaza in urmatoarele 3 etape, dupa cum urmeaza: a) completarea raportului de evaluare de catre evaluator; b) interviul; c)contrasemnarea raportului de evaluare.
Articolul 116 din acelasi act normativ prevede ca interviul, ca etapa a procesului de evaluare, reprezinta un schimb de informatii care are loc intre evaluator si functionarul public, in cadrul caruia: a) se aduc la cunostinta functionarului public evaluat consemnarile facute de evaluator in raportul de evaluare; b) se semneaza si se dateaza raportul de evaluare de catre evaluator si de functionarul public evaluat. In cazul in care intre functionarul public evaluat si evaluator exista diferente de opinie asupra consemnarilor facute, comentariile functionarului public se consemneaza in raportul de evaluare. Evaluatorul poate modifica raportul de evaluare daca se ajunge la un punct de vedere comun.
Din fisa de evaluare a reclamantului intimat rezulta ca etapa interviului nu a fost realizata, nefiind consemnat nici un punct de vedere exprimat de persoana evaluata.
Pe de alta parte, fisa de evaluare a performantelor profesionale trebuie sa cuprinda, in mod obligatoriu, motivarea calificativului acordat in baza criteriilor de evaluare din Normele metodologice de evaluare a activitatii profesionale.
Motivarea este necesara din perspectiva posibilitatii de apreciere atat asupra competentei autoritatii publice de a emite actul administrativ, cat si asupra legalitatii si temeiniciei masurii dispuse. In acest sens s-a pronuntat in mod constant si Inalta Curte de Casatie si Justitie (Decizia nr. 1580 din 11.04.2008).
Sub aspectul motivarii actului administrativ, Curtea Europeana de Justitie a retinut ca motivarea trebuie sa fie adecvata actului emis si trebuie sa prezinte de o maniera clara si univoca algoritmul urmat de institutia care a adoptat masura atacata, astfel incat sa li se permita persoanelor vizate sa stabileasca motivarea masurilor si, de asemenea, sa permita curtilor comunitare competenta sa efectueze revizuirea actului. Insuficienta motivarii sau nemotivarea atrag nulitatea sau nevalabilitatea actelor comunitare.
Cum acordarea calificativelor in cadrul procedurii anuale de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici, reprezinta o prerogativa a angajatorului, instanta de judecata investita cu o actiune in  anularea "Fisei de evaluare a activitatii profesionale anuale" are competenta de a exercita controlul de legalitate a procedurii de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici, fara a realiza ea insasi evaluarea si de a acorda un alt calificativ.
Pentru aceste considerente si in temeiul art. 312 si 3041 Cod procedura civila, Curtea a respins recursul ca nefondat, in cauza nefiind incident motivul de recurs prevazut de art. 304 pct. 9 Cod procedura civila.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cereri

Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1438 din data de 17.10.2017
Obligatia de a face - Contencios - Hotarare nr. 622 din data de 16.06.2017
Cerere valoare redusa - Hotarare nr. 157 din data de 13.02.2018
Cerere de valoare redusa - Hotarare nr. 97 din data de 30.01.2018
Autovehicul instrainat. Obligatia cumparatorului de transcriere a dreptului de proprietate - Decizie nr. 342 din data de 29.04.2015
Solicitarea cheltuielilor de judecata pe cale separata - Sentinta civila nr. 610 din data de 10.12.2014
Cerere de reexaminare a incheierii prin care s-a respins ajutorul public judiciar - Hotarare nr. 9730 din data de 10.12.2012
actiune in constatare - Sentinta civila nr. 542 din data de 22.10.2009
Exceptia de nelegalitate – respingere - Decizie nr. 177/R din data de 29.07.2005
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6866 din data de 17.06.2013
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6497 din data de 10.06.2013
Cerere de chemare in garantie. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 889 din data de 02.09.2010
Cererea creditorului de numire a lichidatorului judiciar in baza art. 31 din Legea nr.359/2009 in procedura dizolvarii de drept nu intrerupe cursul prescriptiei extinctive. - Decizie nr. 895 din data de 05.11.2010
Cerere formulata de catre creditor prin care se solicita deschiderea procedurii insolventei, bazata pe creanta,rezultata din contractul de vanzare - cumparare . - Decizie nr. 814 din data de 28.10.2009
Cerere de inlocuire a administratorului judiciar formulata de catre creditorul ce detine cel putin 50% din valoarea creantelor. - Decizie nr. 820 din data de 28.10.2009
Inadmisibilitatea cererii de interventie in lipsa actiunii principale. - Decizie nr. 545 din data de 19.06.2009
Conditiile de admisibilitate a cererii de deschidere a procedurii insolventei. - Decizie nr. 577 din data de 26.06.2009
Actele si procedura de urmat pentru intocmirea carnetului de somaj. Organele competente. - Decizie nr. 728 din data de 11.06.2009
Respingerea nejustificata a cererii de amanare formulata de petitionar - Decizie nr. 533 din data de 06.09.2007