InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Ploiesti

Dispozitiile art. 7 alin. 1 din Legea nr. 554/2004, privind contenciosul administrativ, dispozitii ce prevad obligativitatea procedurii prealabile, sunt aplicabile si in cauzele ce au ca obiect raportul de serviciu al functionarului public

(Decizie nr. 276 din data de 09.02.2011 pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti)

Domeniu Plangeri prealabile | Dosare Curtea de Apel Ploiesti | Jurisprudenta Curtea de Apel Ploiesti

Dispozitiile art. 7 alin. 1 din Legea nr. 554/2004, privind contenciosul administrativ, dispozitii ce prevad obligativitatea procedurii prealabile, sunt aplicabile si in cauzele ce au ca obiect raportul de serviciu al functionarului public

- Art. 109 din Legea nr. 188/1999, privind statutul functionarului public, stabilesc ca, cauzele ce au ca obiect raportul  de serviciu al  functionarului public sunt de competenta  instantelor de contencios administrativ

Decizia nr. 276 din data de 9 februarie  2011 pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti - Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal                                             

Prin sentinta nr. 1107 din 14 octombrie 2010 Tribunalul Dambovita - Sectia Comerciala si de Contencios Administrativ si Fiscal a admis exceptia lipsei procedurii prealabile, a respins cererea formulata de reclamantul C V, in contradictoriu cu paratul  Penitenciarul Margineni - Comisia de disciplina, prin care a solicitat anularea referatului  Comisiei de disciplina numarul Y/37318 si a deciziei de sanctionare numarul Y/41283 din 28.06.2010.
Pentru a pronunta aceasta sentinta, tribunalul a avut in vedere dispozitiile art.137 cod procedura civila, potrivit careia instanta se pronunta mai intai asupra exceptiilor de procedura si asupra celor de fond care fac de prisos, in totul sau in parte, cercetarea fondului si a ramas in deliberare pe exceptia ridicata de parata.
Astfel tribunalul a retinut ca reclamantul nu a facut dovada indeplinirii procedurii prealabile, motiv pentru care exceptia privind inadmisibilitatea cererii,  invocata de parata, a fost admisa  intrucat, in  conformitate cu prevederile  art. 7 alin. 1 din Legea nr. 554/2004 "inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ  competente, persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim, printr-un act administrativ unilateral, trebuie sa solicite autoritatii publice emitente, in termen de 30 de zile  de la data comunicarii actului, revocarea,  in tot sau in parte a acestuia",  procedura prealabila neefectuata de reclamant.
Impotriva acestei sentinte a declarat recurs reclamantul C V, criticand hotararea pentru nelegalitate si netemeinicie, aratand ca el fiind functionar public cu statut special, isi desfasoara activitatea in baza unei legi speciale, respectiv Legea nr. 293/2004, care prevede la art. 66 alin. 2 ca functionarul public cu statut special nemultumit de sanctiunea aplicata se poate adresa instantei de judecata competenta, astfel ca procedura prealabila nu se aplica in cazul functionarului public cu statut special, cum este cazul sau, considerente pentru care arata ca instanta de fond in mod gresit a admis aceasta exceptie  si a respins cererea pentru lipsa procedurii prealabile.
Curtea a respins ca nefondat recursul declarat de reclamant.
Potrivit dispozitiilor art. 7 alin. 1 din Legea nr. 554/2004, privind contenciosului administrativ, se prevede ca inainte de a se adresa instantei de contencios administrativ competenta, persoana ce se considera vatamata intr-un drept al sau sau intr-un interes legitim, printr-un act administrativ unilateral trebuie sa solicite autoritatii publice emitente, in termenul de 30 de zile de la data comunicarii actului, revocarea in tot sau in parte a acestuia.
In speta, recurentul nu a respectat procedura prealabila reglementata de aceste dispozitii, astfel ca in mod corect si legal prima instanta a admis exceptia indeplinirii procedurii prealabile si a respins cererea formulata de recurent pentru neindeplinirea acestei proceduri.
Sustinerile recurentului ca procedura administrativa a plangerii prealabile nu se aplica in cazul functionarului public cu statut special, nu sunt fondate, deoarece dispozitiile art.109 din Legea nr. 188/1999, privind statutul functionarului public, stabilesc ca, cauzele ce au ca obiect raportul de serviciu al functionarului public sunt de competenta instantei de contencios  administrativ, cu exceptia situatiilor pentru care este stabilita expres prin lege competenta altor instante.
Cererea cu care a fost investita prima instanta de catre recurentul reclamant este o cerere de competenta instantei de contencios administrativ, situatie in care sunt pe deplin aplicabile dispozitiile art. 7 alin. 1 din Legea nr. 554/2004, dispozitii care prevedeau obligativitatea procedurii prealabile inainte de formularea actiunii de contencios administrativ, procedura pe care recurentul nu a respectat-o, astfel incat criticile aduse sentintei sunt nefondate.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Plangeri prealabile

plangere impotriva procurorului - Hotarare nr. 3794 din data de 21.12.2017
alte plangeri - Hotarare nr. 3792 din data de 13.12.2017
Plangere impotriva rezolutiei procurorului de neincepere a urmaririi penale Competenta prim procurorului adjunct in solutionarea plangerii - Decizie nr. 141 din data de 19.04.2010
Plangere contra solutiei procurorului. Casare cu trimitere pentru nerespectarea dispozitiilor art.278/1 al.8 lit.b. Nemotivare. - Decizie nr. 298 din data de 18.12.2009
- Sentinta penala nr. 78 din data de 28.05.2008
abuz in serviciu contra intereselor persoanelor, prev. de art.246 C.pen. ?i favorizarea infractorului prev. de art.264 C.pen - Sentinta penala nr. 1 din data de 21.03.2012
Plangerea petentului vizeaza un act al procurorului, efectuat in cursul urmaririi penale, care nu poate fi atacat decat in fata procurorului ierarhic superior, nu si in fata instantei de judecata. Legea nu permite atacarea in fata instantei de judecata, d - Hotarare nr. 558/R din data de 07.06.2013
Santaj. Elemente constitutive. - Sentinta penala nr. 1/F din data de 16.03.2011
Santaj. Elemente constitutive. - Sentinta penala nr. 1/R din data de 16.03.2011
PLANGERE ORDONANTA PROCUROR, ADMITERE - Sentinta penala nr. Sedinta Camerei de Consiliu din data de 16.05.2013
Plangere contraventionala - Decizie nr. 188/R din data de 15.02.2013
Respins recurs plangere contaventionala OPC. - Decizie nr. 253/R din data de 18.02.2010
Recurs, infractiune urmaribila la plangerea prealabila a partii vatamate. - Decizie nr. 127 din data de 05.04.2012
Art. 2781 Cod Procedura Penala. - Sentinta penala nr. 332/S din data de 30.11.2011
Art. 2781 Cod Procedura Penala. - Sentinta penala nr. 337/S din data de 07.12.2011
Plangere prealabila, momentul in care incepe sa curga termenul prevazut de art. 284 alin. 1 Cod Procedura Penala. Cu opinie separata. - Sentinta penala nr. 577/R din data de 16.12.2011
Recurs plangere rezolutie procuror. Respins - Sentinta penala nr. 3 din data de 29.10.2009
Recurs plangere rezolutie procuror – respins - Sentinta penala nr. 1 din data de 29.10.2009
Plangere impotriva deciziei C.N.S.C. Inaplicabilitatea dispozitiilor O.U.G. nr.34/2006. Desfiintarea deciziei atacate si trimiterea contestatiei spre solutionare instantei competente. - Decizie nr. 2160 din data de 27.07.2011
Anularea din oficiu a procedurii de atribuire de catre C.N.S.C.Conditii. - Decizie nr. 1 din data de 05.01.2010