InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Alba Iulia

Veteran de razboi decorat cu medalia „Crucea comemorativa al celui de-al doilea razboi mondial 1941-1945”. Calcul renta lunara.

(Decizie nr. 304 din data de 07.04.2014 pronuntata de Curtea de Apel Alba Iulia)

Domeniu Veterani de razboi | Dosare Curtea de Apel Alba Iulia | Jurisprudenta Curtea de Apel Alba Iulia

Veteran de razboi decorat cu medalia  „Crucea comemorativa al celui de-al doilea razboi mondial 1941-1945”. Calcul renta lunara.


O.U.G.nr.12/2004, aprobata prin Legea nr.210/2004.

Calculul rentei lunare cuvenite veteranilor de razboi prin raportare la solda de grad si solda de functie, cumulate, ale unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale se realizeaza numai in ipoteza reglementata de art. 13 lit. a) teza a doua din Legea nr. 44/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume numai in cazul veteranilor de razboi decorati cu Ordinul Mihai Viteazul pentru faptele de arme savarsite pe campul de lupta.

   Sectia pentru conflicte de munca si asigurari sociale - Decizia civila nr. 304/07 aprilie 2014.

Prin contestatia inregistrata pe rolul Tribunalului Bucuresti – Sectia a VIII-a Civila – Conflicte de Munca si Asigurari Sociale, sub dosar nr. 62453/3/2011, contestatorul U.V. a chemat in judecata intimatii M.A.N., C.P.S. a M.A.N. si I.J.P. A.  solicitand ca prin hotararea judecatoreasca sa se dispuna obligarea acestora la recalcularea drepturilor prevazute de art. 13 si 14 din Legea nr. 44/1994.
Prin intampinarea depusa, intimatul M.A.N. a invocat exceptia necompetentei teritoriale a Tribunalului Bucuresti, exceptie admisa avand in vedere urmatoarele motive:
La data inregistrarii cauzei pe rolul instantei, respectiv 22.09.2011, competenta solutionarii cererii este reglementata de dispozitiile Legii nr. 263/2010. Desi initial drepturile de pensie cuvenite militarilor erau stabilite si acordate de Casa de Pensii a M.A.N. ca structura fara personalitate juridica ce functiona in cadrul ministerului, odata cu intrarea in vigoare a legii unitare a pensiilor, se infiinteaza Casa sectoriala, institutie cu personalitate juridica ce preia in integralitate drepturile si obligatiile vechii structuri. Astfel, potrivit art. 154 alin. 1 din Legea nr. 263/2010, competenta de solutionare a cauzei revine instantei de la domiciliul contestatorului, iar intrucat acesta este domiciliat in comuna M., jud. Alba, competenta de solutionare revine Tribunalului Alba.
Pe rolul Tribunalului Alba, contestatia a fost inregistrata sub acelasi numar, la data de 05 iunie 2013.
La primul termen de judecata, instanta a constatat faptul ca intimatele au depus intampinari in dosar nr.62453/3/2011 al Tribunalului Bucuresti, la data de 22.06.2013, intimata C.P.S. a M.A.N. invocand exceptia lipsei calitatii sale procesuale pasive, raportat la prevederile art. 9 din Normele Metodologice cu privire la modul de calcul, de indexare si de plata a drepturilor banesti ce se acorda invalizilor, veteranilor, vaduvelor de razboi si vaduvelor veteranilor de razboi in baza Legii nr. 49/1991 si Legii nr. 44/1994, iar contestatorul a fost citat cu mentiunea sa se pronunte cu privire la exceptia invocata si asupra necesitatii introducerii in cauza a C.J.P. A.
Contestatorul a depus la dosar in data de 08.08.2013 o cerere prin care a solicitat introducerea in cauza a C.J.P. A., in calitate de parata si obligarea acesteia sa-i calculeze renta lunara in conformitate cu noile acte normative, anexate la prezenta cerere, precum si actele personale necesare. Totodata solicita sa se aiba in vedere toate actele pe care le anexeaza la prezenta cerere, dar in mod deosebit prevederile notei de fundamentare la OUG nr.12/2004, in special cele de la pagina 2 verso, alin. 2, 3 si 4. Invedereaza faptul ca este veteran si ca se incadreaza in respectivele venituri banesti, din care este nevoit sa se intretina. De asemenea, a aratat ca se afla intr-o stare precara de sanatate.
C.J.P. A.  a depus la dosar intampinare, prin care a solicitat respingerea actiunii ca netemeinica si nelegala, pentru urmatoarele motive:
Potrivit art.12 din Legea nr.44/1994 veteranii de razboi beneficiaza de indemnizatiile si de sporul lunar proportional cu timpul cat au luptat in razboi, potrivit legii.
Potrivit art.14 ind. 1 din Legea nr.44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi „incepand cu luna martie 2004, renta lunara prevazuta de art. 13 si 14 se calculeaza, dupa caz, in functie de nivelul soldei de grad si al soldei de functie la minim ale unui sublocotenent din cadrul M.A.N. stabilite conform legii”.
Reclamantul este titular al dosarului nr.750704 si beneficiaza de urmatoarele drepturi in cuantum de 250 lei compuse din: Indemnizatie de veteran de 92 lei; Renta de 148 lei; Spor de 10 lei.
In drept a invocat art. 205 CPC.
La termenul de judecata din data de 22.10.2013 reclamantul a solicitat sa se ia act de renuntare la judecata in contradictoriu cu paratii M.A.N., I.J.P. A. si CASA SECTORIALA DE PENSII A M.A.N.
Prin sentinta civila nr.2102/29.10.2013 pronuntata de Tribunalul Alba in cauza, s-a respins actiunea formulata de reclamantul U.V. impotriva paratei C.J.P.A.
           In baza art. 246 Cod procedura civila, s-a luat act de renuntarea reclamantului la judecarea actiunii civile indreptate impotriva M.A.N, I.J.P. Alba si C.S.P. a M.A.N.
          Pentru a hotari in acest mod, prima instanta a retinut dupa examinarea actelor si lucrarilor dosarului, urmatoarele:
Reclamantul are calitatea de veteran de razboi, fiind decorat cu Medalia „CRUCEA COMEMORATIVA A CELUI DE-AL DOILEA RAZBOI MONDIAL 1941-1945”.
          Prin cererea dedusa judecatii, astfel cum a fost precizata, acesta a solicitat recalcularea rentei sale lunare, prevazuta de art.13 si 14 din Legea nr. 44/1994  prin raportare la nivelul soldei de grad si de functie la minimul soldei unui sublocotenent din cadrul MAN, in conformitate cu art. 14 ind.1 din lege, astfel cum a fost introdus prin OUG nr.12/2004.
In conformitate cu prevederile art. 13 alin. 1 lit. a) si b) si alin. 2 din Legea nr.44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata in M. Of. al Romaniei, Partea I, nr. 783 din 28 octombrie 2002: „Veteranii de razboi, carora le-au fost acordate ordine si medalii pentru faptele de arme savarsite pe campul de lupta, beneficiaza de urmatoarele drepturi, daca nu le-au primit prin alte legi de improprietarire de la data decorarii pana in prezent si dovedesc cu acte legale dreptul solicitat:
a) (...)- cei decorati cu Ordinul Mihai Viteazul, de o renta lunara echivalenta cu solda de baza a unui sublocotenent, compusa din solda de grad si solda de functie la minim;
- cei decorati cu Ordinul Virtutea Aeronautica cu spade, clasa Cavaler, de o renta lunara echivalenta cu solda de grad a unui sublocotenent;
b) cei decorati cu Ordinul Steaua Romaniei cu spade si panglica de Virtute Militara sau cu Ordinul Steaua Romaniei cu spade, Ordinul Virtutea Aeronautica cu spade, Ordinul Coroana Romaniei cu spade si panglica de Virtute Militara sau Ordinul Coroana Romaniei cu spade, Ordinul Crucea Regina Maria, Medalia Virtutea Militara de Razboi, Medalia Virtutea Maritima, Medalia Virtutea Aeronautica sau Medalia Aeronautica, Medalia Serviciul Credincios cu spade, Medalia Barbatie si Credinta cu spade, Crucea Serviciul Credincios cu spade, Crucea Meritul Sanitar si Medalia Virtutea Ostaseasca (...) beneficiaza de o renta lunara echivalenta cu 75% din solda de grad a unui sublocotenent.”
 De asemenea, potrivit art. 14 din aceeasi lege: „Veteranii de razboi care nu sunt decorati cu ordine, medalii sau cruci de razboi prevazute la art. 13 alin. 1 lit. a) si b), dar carora le-a fost conferita Medalia «Crucea comemorativa al celui de-al doilea razboi mondial 1941-1945» beneficiaza de o renta lunara echivalenta cu 25% din solda de grad a unui sublocotenent.”
Prin art. I pct. 4 din Legea nr. 303/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, procentul in baza caruia se calculeaza renta lunara a veteranilor de razboi carora le-a fost conferita Medalia „Crucea comemorativa al celui de-al doilea razboi mondial 1941-1945” a fost modificat de la 25% la 50%.
Totodata, prin articolul unic din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2004, aprobata prin Legea nr. 210/2004, dupa art. 14 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, s-a introdus un nou articol, art. 141, cu urmatorul cuprins: „Incepand cu luna martie 2004, renta lunara prevazuta la art. 13 si 14 se calculeaza, dupa caz, in functie de nivelul soldei de grad si al soldei de functie la minim ale unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale, stabilite conform legii.”
In legatura cu interpretarea art. 14 ind.1 din lege, prin decizia nr. 45/2008 pronuntata de ICCJ in recurs in interesul legii, s-a stabilit ca dispozitiile art. 141, raportate la dispozitiile art. 13 si 14 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, astfel cum a fost completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2004, aprobata prin Legea nr. 210/2004, se interpreteaza in sensul ca renta lunara se calculeaza conform prevederilor art. 13 si 14 din lege, in raport cu solda de grad si/sau solda de functie, dupa caz, ale unui sublocotenent din Ministerul Apararii Nationale.
In considerentele deciziei instantei supreme, s-a retinut ca dispozitiile art.13 si 14 din Legea nr. 44/1994, republicata, instituie 4 ipoteze juridice cu privire la calculul rentei de care beneficiaza veteranii de razboi, dupa cum urmeaza:
1. renta lunara echivalenta cu solda de baza a unui sublocotenent compusa din solda de grad si solda de functie la minim. Beneficiaza de aceasta renta veteranii de razboi decorati cu Ordinul Mihai Viteazul  {art. 13 lit. a) teza a doua din lege};
2. renta lunara echivalenta cu solda de grad a unui sublocotenent. Beneficiaza de aceasta renta veteranii de razboi decorati cu Ordinul Virtutea Aeronautica cu spade, clasa Cavaler [art. 13 lit. a) teza a treia din lege};
3. renta lunara echivalenta cu 75% din solda de grad a unui sublocotenent. Beneficiaza de aceasta renta veteranii de razboi decorati conform art. 13 lit. b) din lege;
4. renta lunara echivalenta cu 50% din solda de grad a unui sublocotenent. Beneficiaza de aceasta renta veteranii de razboi carora le-a fost conferita Medalia „Crucea comemorativa al celui de-al doilea razboi mondial, 1941-1945” (art. 14 din lege).
Cu alte cuvinte, prin art.13 si 14 din Legea nr. 44/1994, republicata, este reglementat modul de calcul al rentei lunare de care beneficiaza veteranii de razboi, pe cand dispozitiile art. 141 din acelasi act normativ instituie numai baza de calcul a rentei lunare, si anume solda (de grad si de functie, dupa caz, circumstantiere prevazuta in mod expres) unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale.
Astfel, cum se arata in expunerea de motive a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/2004, prin introducerea art. 141 in Legea nr. 44/1994, republicata, s-a urmarit aplicarea unui tratament egal tuturor veteranilor de razboi, intrucat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.2/2004 au fost reglementate doua cuantumuri diferite ale soldei de grad a unui sublocotenent, unul pentru Ministerul Apararii Nationale si altul pentru celelalte sisteme militare.
In momentul adoptarii Legii nr.44/1994, renta lunara cuvenita veteranilor de razboi se stabilea prin raportare fie la solda unui sublocotenent din Ministerul Apararii Nationale, fie la solda unui sublocotenent din cadrul Ministerului Internelor si Reformei Administrative.
Scopul urmarit prin introducerea art.14 ind.1 in Legea nr.44/1994, republicata, nu a fost acela de a egaliza pe toti veteranii de razboi sub aspectul cuantumului rentei la care acestia sunt indreptatiti, in sensul de a se calcula pentru toti, indiferent de decoratia primita, o renta raportata la cumulul dintre solda de grad si solda de functie a unui sublocotenent, ci de a introduce ca unic element de referinta pentru determinarea rentelor solda unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale, indiferent de sistemul militar din care provin veteranii de razboi.
Pana in luna martie 2004 soldele de grad si soldele de functie ale unui sublocotenent, in raport cu care se stabileau rentele lunare cuvenite veteranilor de razboi, dupa distinctiile prevazute la art.13 si 14 din Legea nr.44/1994, republicata, aveau aceeasi valoare, atat in sistemul de aparare nationala, cat si in celelalte sisteme militare.
Prin O.U.G. nr.2/2004 a fost completata Legea nr.138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste institutii, majorandu-se valoarea de referinta sectoriala, incepand cu luna martie 2004, si, drept urmare, majorandu-se si nivelul soldei de grad si al soldei de functie ale unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale.
In consecinta, dupa intrarea in vigoare a O.U.G. nr.2/2004 au fost stabilite doua cuantumuri diferite ale soldei de grad a unui sublocotenent, unul pentru Ministerul Apararii Nationale si altul pentru celelalte sisteme militare, si, drept urmare, incepand cu 1 martie 2004 ar fi beneficiat de un nou cuantum al rentei lunare numai veteranii de razboi proveniti din sistemul apararii nationale, fapt care ar fi determinat o aplicare discriminatorie a Legii nr.44/1994, republicata, si o incalcare a principiului constitutional al egalitatii in drepturi.
Daca prin adoptarea O.U.G. nr.12/2004 s-ar fi urmarit ca la stabilirea cuantumului rentei lunare cuvenite veteranilor de razboi sa se ia in calcul cumulul soldei de grad si al celei de functie ale unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale, atunci prin ordonanta s-ar fi procedat la modificarea sau completarea art. 13 si 14 din Legea nr.44/1994, republicata, si nu la introducerea unui nou articol, respectiv art.141.
In plus, in situatia in care intentia legiuitorului ar fi fost aceea ca baza de calcul a rentei cuvenite veteranilor de razboi sa se determine in raport cu ambele solde cumulate, atunci, odata cu modificarea procentului prevazut de art.14 din Legea nr. 44/1994, republicata, prin art. I pct. 4 din Legea nr. 303/2007, s-ar fi modificat si modul de raportare a acestuia, adaugandu-se la solda de grad a unui sublocotenent si solda de functie.
In consecinta, O.U.G. nr.12/2004 a inlaturat doar diferentierea nejustificata a rentelor lunare cuvenite veteranilor de razboi, dupa 1 martie 2004, in functie de apartenenta acestora la un sistem sau altul de asigurari sociale.
Astfel fiind, rezulta cu evidenta faptul ca veteranii de razboi decorati cu ordinele si medaliile prevazute la art.13 si 14 din Legea nr. 44/1994, republicata, beneficiaza de o renta lunara care se calculeaza conform acelorasi dispozitii, fie in raport cu solda de grad, fie in raport cu solda de baza (compusa din solda de grad si solda de functie), dar, in ambele situatii, art.141 din lege instituie o baza de calcul unica, si anume solda-dupa caz, de grad si/sau de functie-unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale.
Calculul rentei lunare cuvenite veteranilor de razboi prin raportare la solda de grad si solda de functie, cumulate, ale unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale se realizeaza numai in ipoteza reglementata de art. 13 lit. a) teza a doua din Legea nr.44/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume numai in cazul veteranilor de razboi decorati cu Ordinul Mihai Viteazul pentru faptele de arme savarsite pe campul de lupta.
Prin urmare, raportat la interpretarea data de instanta suprema articolului 14 ind.1 din Legea nr. 44/1994–obligatorie pentru instante, potrivit art. 330 ind.7 din Codul de procedura civila–si avand in vedere ca reclamantul nu se afla in situatia prevazuta de art. 13 lit. a teza a doua din Legea nr.44/1994 pentru a i se calcula renta lunara cuvenita prin raportare la solda de grad si solda de functie, cumulate, ale unui sublocotenent din cadrul M.A.N, cererea acestuia indreptata impotriva paratei C.J.P. Alba  a fost respinsa ca  nefondata.
         In ce priveste cererea indreptata impotriva celorlalti parati, in temeiul art. 246 C.pr.civ, s-a luat act de renuntarea reclamantului la judecarea actiunii.
        Impotriva acestei hotarari a declarat recurs, in termenul legal, reclamantul U.V. aducandu-i critici pentru nelegalitate si netemeinicie si solicitand modificarea ei, in sensul admiterii actiunii.
          In dezvoltarea motivelor de recurs a sustinut, in esenta, ca solutia instantei de fond a fost data cu interpretarea gresita a legii si ca in prezent reglementarile legale, in speta, O.U.G. nr.2/2014 care a introdus art.14/1, nu prevad doua cuantumuri diferite ale soldei de gard a unui sublocotenent, unul pentru M.A.N. si unul pentru cadrele din M.A.I. Drept urmare, nu se poate retine ca incepand cu data de 01.03.2014 beneficiaza de un nou cuantum al  rentei  lunare  numai veteranii de razboi din sistemul M.Ap.N. deoarece aceasta ar echivala cu o aplicare discriminatorie  a prevederilor Legii nr.44/1994 republicata.
          A mai sustinut ca trebuie avut in vedere faptul ca veteranii de razboi a caror renta este platita prin sistemul public de pensii beneficiaza de cuantumuri de pensie mai mici, renta constituind o completare a venitului. In plus, a aratat ca exista situatii in care veteranii de razboi au drept unica sursa de venit, drepturile conferite de Lege anr.44/1994.
         Intimata C.J.P.A. a formulat intampinare, prin care a solicitat respingerea recursului ca nefondat deoarece reclamantului nu i se aplica prevederile art.13 lit.a teza II din Legea nr.44/1994 pentru a putea beneficia de calcularea rentei lunare prin raportare la solda de grad si solda de functie cumulate, aceste drepturi fiind prevazute doar pentru veteranii de razboi decorati cu Ordinul Mihai Viteazul.
        A mai aratat ca solutia pronuntata la fond a fost data in considerarea Deciziei nr.45/2008 pronuntata de I.C.C.J. si data in solutionarea recursului in interesul legii.
       In drept, a invocat art.118 Cod procedura civila.
       Verificand legalitatea si temeinicia sentintei atacate, prin prisma criticilor formulate si sub toate aspectele conform art.304/1 Cod procedura civila, precum si din oficiu in limitele statuate de art.306 alin.(2)Cod procedura civila, Curtea constata urmatoarele:
       Recursul reclamantului este nefondat. 
       Prin O.U.G. nr.12/2004, aprobata prin Legea nr.210/2004, a fost introdus  dupa art. 14 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, un nou articol, art. 14/1, cu urmatorul cuprins:
        „Incepand cu luna martie 2004, renta lunara prevazuta la art. 13 si 14 se calculeaza, dupa caz, in functie de nivelul soldei de grad si al soldei de functie la minim ale unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale, stabilite conform legii.”
In legatura cu interpretarea art. 14 ind.1 din lege, prin decizia nr. 45/2008, pronuntata de ICCJ in recurs in interesul legii, s-a stabilit ca dispozitiile art. 141, raportate la dispozitiile art. 13 si 14 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, astfel cum a fost completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2004, aprobata prin Legea nr. 210/2004, se interpreteaza in sensul ca renta lunara se calculeaza conform prevederilor art. 13 si 14 din lege, in raport cu solda de grad si/sau solda de functie, dupa caz, ale unui sublocotenent din Ministerul Apararii Nationale.
          Scopul urmarit prin introducerea art.141 in Legea nr.44/1994, republicata, nu a fost acela de a egaliza pe toti veteranii de razboi sub aspectul cuantumului rentei la care acestia sunt indreptatiti, in sensul de a se calcula pentru toti, indiferent de decoratia primita, o renta raportata la cumulul dintre solda de grad si solda de functie a unui sublocotenent, ci de a introduce ca unic element de referinta pentru determinarea rentelor solda unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale, indiferent de sistemul militar din care provin veteranii de razboi.
          Pana in luna martie 2004 soldele de grad si soldele de functie ale unui sublocotenent, in raport cu care se stabileau rentele lunare cuvenite veteranilor de razboi, dupa distinctiile prevazute la art.13 si 14 din Legea nr.44/1994, republicata, aveau aceeasi valoare, atat in sistemul de aparare nationala, cat si in celelalte sisteme militare.
         Prin O.U.G. nr.2/2004 a fost completata Legea nr.138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste institutii, majorandu-se valoarea de referinta sectoriala, incepand cu luna martie 2004, si, drept urmare, majorandu-se si nivelul soldei de grad si al soldei de functie ale unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale.
         In consecinta, dupa intrarea in vigoare a O.U.G. nr.2/2004 au fost stabilite doua cuantumuri diferite ale soldei de grad a unui sublocotenent, unul pentru Ministerul Apararii Nationale si altul pentru celelalte sisteme militare, si, drept urmare, incepand cu 1 martie 2004 ar fi beneficiat de un nou cuantum al rentei lunare numai veteranii de razboi proveniti din sistemul apararii nationale, fapt care ar fi determinat o aplicare discriminatorie a Legii nr. 44/1994, republicata, si o incalcare a principiului constitutional al egalitatii in drepturi.
         Daca prin adoptarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.12/2004 s-ar fi urmarit ca la stabilirea cuantumului rentei lunare cuvenite veteranilor de razboi sa se ia in calcul cumulul soldei de grad si al celei de functie ale unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale, atunci prin ordonanta s-ar fi procedat la modificarea sau completarea art.13 si 14 din Legea nr. 44/1994, republicata, si nu la introducerea unui nou articol, respectiv art. 141.
        In plus, in situatia in care intentia legiuitorului ar fi fost aceea ca baza de calcul a rentei cuvenite veteranilor de razboi sa se determine in raport cu ambele solde cumulate, atunci, odata cu modificarea procentului prevazut de art.14 din Legea nr. 44/1994, republicata, prin art. I pct. 4 din Legea nr. 303/2007, s-ar fi modificat si modul de raportare a acestuia, adaugandu-se la solda de grad a unui sublocotenent si solda de functie.
        In consecinta, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.12/2004 a inlaturat doar diferentierea nejustificata a rentelor lunare cuvenite veteranilor de razboi, dupa 1 martie 2004, in functie de apartenenta acestora la un sistem sau altul de asigurari sociale.
       Astfel fiind, rezulta cu evidenta faptul ca veteranii de razboi decorati cu ordinele si medaliile prevazute la art.13 si 14 din Legea nr. 44/1994, republicata, beneficiaza de o renta lunara care se calculeaza conform acelorasi dispozitii, fie in raport cu solda de grad, fie in raport cu solda de baza (compusa din solda de grad si solda de functie), dar, in ambele situatii, art.141 din lege instituie o baza de calcul unica, si anume solda-dupa caz, de grad si/sau de functie-unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale.
       Calculul rentei lunare cuvenite veteranilor de razboi prin raportare la solda de grad si solda de functie, cumulate, ale unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale se realizeaza numai in ipoteza reglementata de art. 13 lit. a) teza a doua din Legea nr. 44/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si anume numai in cazul veteranilor de razboi decorati cu Ordinul Mihai Viteazul pentru faptele de arme savarsite pe campul de lupta.
         Avand in vedere ca reclamantul nu se afla in situatia prevazuta de art.13 lit.a teza a doua din Legea nr. 44/1994 pentru a i se calcula renta lunara cuvenita prin raportare la solda de grad si solda de functie, cumulate, ale unui sublocotenent din cadrul Ministerului Apararii Nationale, se constata ca instanta de fond a pronuntat o solutie temeinica si legala si ca aspectele critice invocate de catre reclamant nu pot fi primite, urmand sa fie inlaturate.
        In consecinta, in conformitate cu prevederile art.312 alin.(1) Cod  procedura civila, Curtea a respins ca nefondat recursul cu care a  fost investita.


Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Veterani de razboi

Revizuire. Inscrisuri doveditoare. - Decizie nr. 106 din data de 20.06.2018
Revizuire. Existenta unor hotarari potrivnice. - Decizie nr. 405 din data de 25.04.2018
Personal bugetar. Salarizare. Sporuri. - Decizie nr. 716 din data de 27.06.2018
Expropriere. Termenul de emitere a hotararilor de stabilire a cuantumului despagubirilor de catre expropriator - Decizie nr. 522 din data de 16.05.2018
Concediere. Desfiintare post. Cauza reala si serioasa. - Decizie nr. 433 din data de 25.04.2018
Amnistie potrivit Legii nr.125/2014. Neincludere indemnizatie aferenta stabilirii domiciliului obligatoriu. - Decizie nr. 435 din data de 25.04.2018
Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Salarizare. Existenta unor hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a stabilit dreptul de a avea inclus in indemnizatie indexarile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 10/2007. - Decizie nr. 219 din data de 07.03.2018
Competenta materiala. Aplicarea Deciziei (RIL) nr. 18/2016 a Inaltei Cur?ii de Casa?ie ?i Justi?ie. - Sentinta civila nr. 34 din data de 13.02.2018
Salarizare. Situatia in care se pastreaza salariul de baza aferent lunii iulie 2016. - Decizie nr. 13 din data de 09.02.2018
Actiune in constatare. Competenta materiala. - Sentinta civila nr. 32 din data de 08.02.2018
Legalitatea ordinului prefectului avand ca obiect cuantumul sporului pentru condi?ii vatamatoare acordat func?ionarilor publici in baza art. 3^1 alin. 1 din OUG 57/2015. - Decizie nr. 4718 din data de 27.11.2017
Limitele dreptului de apreciere al organului fiscal in stabilirea cuantumului onorariului de avocat. - Decizie nr. 3313 din data de 13.10.2017
Recunoa?terea dreptului de deducere cu privire la cheltuielile aferente edificarii imobilelor care au facut obiectul unor tranzac?ii. Importan?a folosirii imobilului ca locuin?a personala. - Decizie nr. 3385 din data de 18.10.2017
Decizie de instituire a masurilor asiguratorii. Condi?ia motivarii acesteia de catre organul fiscal. - Decizie nr. 4531 din data de 22.11.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
Obliga?ia ter?ului poprit de a plati penalita?i de intarziere. Momentul datorarii acestora. - Decizie nr. 2288 din data de 09.08.2017
Timbrul de mediu achitat pentru transcrierea unui autoturism cumparat din Romania. Legalitatea refuzului de restituire. - Hotarare nr. 1883 din data de 14.06.2017
Posibilitatea emitentului procesului - verbal de contraven?ie de a solicita instan?ei de contencios administrativ anularea acestuia. Inadmisibilitatea ac?iunii intemeiata pe prevederile art.1 alin. 6 din Legea nr.554/2004. - Hotarare nr. 1489 din data de 19.05.2017