InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Alba Iulia

Plangere formulata impotriva unei decizii a Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor. Inadmisibilitatea acesteia in conditiile art.78 din Noul Cod de procedura civila.

(Decizie nr. 7507 din data de 02.09.2013 pronuntata de Curtea de Apel Alba Iulia)

Domeniu Procedura civila si penala (cai de atac, competente etc.) | Dosare Curtea de Apel Alba Iulia | Jurisprudenta Curtea de Apel Alba Iulia

Plangere formulata impotriva unei decizii a Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor.  Inadmisibilitatea acesteia in conditiile art.78 din Noul Cod de procedura civila.


Petenta a investit instanta de judecata cu analiza legalitatii raportului procedurii prin care a fost declarata castigatoare asocierea S.C. S.E. S.R.L. – S.C. CVD C. S.R.L. – S.C. C.G. S.R.L. in procedura de achizitie organizata de autoritatea contractanta Spitalul Judetean de Urgenta D., prevalandu-se de inadmisibilitatea ofertei acestei asocieri, decurgand din lipsa unor documente de la dosarul depus de aceasta.
Ori raportul procedurii este un act administrativ al carui beneficiar era aceasta asociere, iar oferta cu toata documentatia aferenta era un act propriu al acesteia, astfel ca punerea in discutie a legalitatii raportului procedurii si a ofertei acestei asocieri impunea chemarea in judecata a acesteia pentru a-i permite formularea de aparari, judecatorul nefiind in masura a le anula fara prealabila citare a acestuia.

 Sectia de contencios administrativ si fiscal – Decizia nr. 7507/02 septembrie 2013

Prin Decizia nr. 2368/C11/2539 din 05.07.2013 adoptata de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor s-a respins ca nefondata contestatia formulata de contestatoarea S.C. E.S.T. S.R.L. in contradictoriu cu autoritatea contractanta Spitalul Judetean D. si s-a dispus continuarea procedurii de atribuire.
Pentru a adopta aceasta decizie C.N.S.C. a retinut urmatoarele:
Spitalul Judetean D.  a organizat, in calitate de autoritate contractanta, procedura „cerere de oferte”, in vederea incheierii acordului - cadru, avand ca obiect: „Servicii de colectare, de transport si de eliminare a deseurilor spitalicesti”, cod CPV 90524400-0, elaborand, in acest sens, documentatia de atribuire aferenta si publicand, in SEAP, invitatia de participare nr. 346868/17.05.2013, conform careia valoarea estimata este 187.975, 20 lei, fara TVA.
Potrivit fisei de date a achizitiei, criteriul de atribuire ales este: „pretul cel mai scazut”.
Consiliul retine ca, in data de 05.06.2013, potrivit Procesului Verbal nr. 8836, a avut loc sedinta de deschidere a ofertelor, fiind depuse 2 oferte, respectiv S.C. E.S.T. S.R.L. si S.C. S.E. S.R.L..
Potrivit Raportului procedurii nr. 9056 din 10.06.2013, oferta S.C. E.S.T. S.R.L. a fost „declarata necastigatoare, deoarece nu ati avut pretul cel mai scazut”, castigatoare fiind declarata S.C. S.E. S.R.L., cu „o oferta de 126.252 lei, fara TVA/cantitatea maxima si 4,50 lei/kg”; rezultatul procedurii a fost comunicat catre S.C. E.S.T. S.R.L. prin adresa nr. 9057 din 10.06.2013.
Analizand criticile aduse de contestator, Consiliul constata ca acestea vizeaza in principal aspecte legate de modul in care comisia de evaluare a analizat oferta depusa de S.C. S.E.  S.R.L..
Consiliul retine, in solutionare, ca, im propunerea tehnica depusa de asocierea S.C. S.E. S.R.L. – S.C. CVD C. S.R.L. – S.C. C.G. S.R.L. se regasesc, printre altele, urmatoarele documente:
- Acord de asociere S.C. S.E.  S.R.L. – S.C. CVD C. S.R.L. – S.C. C.G. S.R.L. din data de 03.06.2013;
- Autorizatia de mediu nr. 228/02.07.2012, revizuita la 06.09.2012 cu termen de valabilitate pana la 02.07.2022, pentru functionarea S.C. S.E. S.R.L., in care se precizeaza, la pct. IV. 2 lit. b): „Se vor colecta de la generatori si vor fi transportate direct la operatorii economici care detin autorizatie de mediu conform legislatiei in vigoare pentru activitatile de colectare/stocare temporara/tratare/valorificare/eliminare deseuri, fara a tranzita amplasamentul instalatiei «CONVERTER H150» urmatoarele deseuri clasificate (...) Cod 18 01 08* medicamente citotoxice si citostatice (...). 5. Mod de transport al deseurilor si masurile pentru protectia mediului: transportul deseurilor se face cu autoutilitara frigorifica XX-55-XX Citroen Jumper, in conformitate cu prevederile Ordinului MS nr. 219/2002, in vigoare la data revizuirii autorizatiei de mediu; 6. Mod de eliminare (depozitare definitiva, incinerare): (..) operatorul instalatiei a incheiat contract de prestari servicii cu S.C. C.G. S.R.L.. Deseurile (de ex. cod 18 01 08*), care nu pot fi preluate de S.C. C.G. S.R.L. (intrucat nu este autorizat sa preia astfel de deseuri) vor fi predate catre agenti economici autorizati sa preia aceste tipuri de deseuri”;
-  Autorizatia de mediu pentru functionarea S.C. C.G. S.R.L. nr. 312/30.08.2012, cu valabilitate pana la 30.08.2022, in care se precizeaza ca transportul deseurilor medicale, medicale infectioase si periculoase se realizeaza cu masini inchiriate de la S.C. CVD C. S.R.L., fara a se regasi, in ca deseuri colectate/tratate in instalatia de incinerare codul 18 01 08*;
-  Autorizatia de mediu pentru functionarea S.C. CVD C. S.R.L. nr. 272/19.05.2009, cu valabilitate pana la 19.05.2019, in care se precizeaza ca activitatea de colectare, transport si predarea catre societati autorizate, pentru eliminarea finala a deseurilor medicale periculoase se va realiza cu o autoutilitara frigorifica FIAT DOBLO cu numar de inmatriculare X- 10 -XXX, iar la pct. IV. 2.b - Deseuri colectate, se regasesc codurile: (...) 18 01 08%..);
-   Autorizatie nr.2614/04.04.2013, pentru evacuarea si transportul deseurilor spitalicesti din Municipiul Bucuresti, emisa pentru S.C. S.E. S.R.L.;
-  Autorizatie nr. 1405/08.03.2013, pentru evacuarea si transportul deseurilor spitalicesti din Municipiul Bucuresti, emisa pentru S.C. C.G. S.R.L.;
-  Autorizatie nr. 4872/13.06.2012, pentru evacuarea si transportul deseurilor spitalicesti din Municipiul Bucuresti, emisa pentru SC C.C. SRL, valabila la data deschiderii ofertelor;
- Referat tehnic de evaluare nr. 8147/22.08.2012 privind autovehiculul marca Citroen Jumper, cu numar de inmatriculare XX-55-XXX, utilizat de S.C. S.E. S.R.L. pentru transportul deseurilor periculoase rezultate din activitatea medicala, emis de catre M.S. - Institutul National de Sanatate Publica - Centrul National de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar, cu o valabilitate de 2 ani de la emitere, in care se precizeaza posibilitatea preluarii si transportarii deseurilor periculoase rezultate din activitatea medicala, in conformitate cu HG nr. 856/2002, Ord. MS nr. 219/2002 si HG nr. 1061/2008; Referat tehnic de evaluare cu nr. de inregistrare 2094/12.03.2012 privind autovehiculul marca Fiat Doblo cu numar de inmatriculare X-10-XXX, utilizat de SC C.C. SRL BUCURESTI pentru transportul deseurilor periculoase rezultate din activitatea medicala, emis de catre M.S. - Institutul National de Sanatate Publica - Centrul National de Monitorizare a Riscurilor din Mediul Comunitar, cu o valabilitate de 2 ani de la emitere in care se precizeaza posibilitatea preluarii si transportarii deseurilor periculoase rezultate din activitatea medicala, in conformitate cu HG nr. 856 2002, Ord. MS nr. 219/2002 si H.G. nr. 1061/2008;
-  Autorizatie sanitar veterinara nr. 0095-IF din data de emisa de ANSPSA - Directia Sanitara si pentru siguranta alimentelor Ilfov, pentru Statie de spalare si dezinfectie a mijloacelor de transport apartinand S.C. C.G. S.R.L.;
- Aviz Sanitar eliberat de M.S - Directia de Sanatate Publica a Judetului Ilfov, nr. 094/14.03.2005 pentru amenajarea incineratorului deseuri medicale si corpuri de animale situat in jud. I., comuna G., sat C., str... emisa pentru S.C. C.G. S.R.L.;
- Raport de verificari, incercari si probe nr. 069/20.03.2013, emis de CNCIR pentru „Incinerator CP 100" apartinand SC C.G. SRL, situat in jud. I., comuna G., sat C., str... nr...;
- Mostre recipienti, saci polietilena, cutii carton.
Din documentele aflate la dosar, Consiliul a retinut ca, dupa deschiderea ofertelor, pe parcursul etapei de evaluare a acestora, prin adresa nr. 9441/18.06.2013, Spitalul Judetean D. a cerut clarificari S.C. S.E. S.R.L. cu privire la „agentul economic autorizat care va prelua deseurile citotoxice si citostatice, cod 18 01 08, care in conformitate cu O.M.S. nr. 1226/2012 se elimina final prin incinerare, firma S.C. C.G. S.R.L. nefiind autorizata pentru incinerarea acestei categorii de deseu periculoase”, precum si sa prezinte o autorizatie pentru evacuarea si transportul deseurilor spitalicesti, eliberata de Primaria Municipiului Bucuresti, valabila (cea veche a expirat la data de 13.06.2013) pentru activitatea firmei S.C. C.C. S.R.L., sa precizeze daca „instalatia tip converter H150” corespunde O.M.S. nr. 1279/2012 si daca, in eventualitatea „in care ambalajele furnizate de catre S.C. A.B.M. S.R.L. nu vor corespunde in totalitate cu prevederile cap. VI - Ambalarea deseurilor imedicale, art. 13-29 din O.M.S. nr. 1226/2012, se vor putea furniza ambalaje corespunzatoare, asa cum este prevazut la art. 12, alin. (2), (3) si (4) din O.M.S. nr. 1226/2012”.
S.C. S.E. S.R.L. a raspuns solicitarii autoritatii contractante prin adresa nr. 126/20.06.2013, anexand o serie de documente:
- autorizatia de mediu nr. 312/30.08.2012, revizuita la data de prin care S.C. C.G. S.R.L. a primit avizul de eliminare finala si pentru codul 18 01 08* medicamente citotoxice si citostatice; adresa nr. 1165077/07.06.2013 - prelungire autorizatie pentru evacuarea si transportul deseurilor spitalicesti, pentru S.C. C.C. S.R.L. in raspunsul sau, S.C. S.E. S.R.L. a oferit precizari privind informatiile solicitate la poz. 5 si 6 din adresa nr. 9441/18.06.2013, referitor la „instalatia tip converter H150” si la ambalarea deseurilor medicale.
Consiliul a retinut, de asemenea, ca Spitalul Judetean D., prin adresa nr. 9441/18.06.2013, a solicitat S.C. S.E. S.R.L. sa prezinte contractul cu un eventual subcontractant sau alt asociat in baza caruia sunt predate pentru depozitare finala pe groapa de gunoi, reziduurile rezultate in urma procesarii prin decontaminare termica, respectiv incinerare, in conformitate cu art. 45 din Ordinul Ministrului Sanatatii nr. 1226/18.12.2012.
S.C. S.E. S.R.L. a raspuns solicitarii autoritatii contractante, nr…in adresa nr. 126/ 20.06.2013, atasand copia Contractului nr. 124/20.02.2008, incheiat intre S.C. E. S.A. administrator groapa de gunoi si S.C. C.G. S.R.L., avand ca obiect „preluarea spre depozitat a deseurilor din constructii, demolari si excavatii, respectiv pamant si moloz reciclabil si cele asimilate acestora, a deseurilor inerte ale beneficiarului, reziduuri din cenusa rezultate din incinerare”, precum si copia unei file a Contractului pentru prestari servicii de salubritate nr. 417/29.05.2012, incheiat intre S.C. S.E. S.R.L. si S.C. S.E. S.R.L., in conformitate cu Ordinul M.S.F. nr. 219/2002, in vigoare la data deschiderii ofertelor.
In aceste conditii, Consiliul a constatat ca autoritatea contractanta, prin faptul ca a solicitat clarificari contestatorului a carui propunere tehnica a considerat-o incompleta – a respectat prevederile art. 78 din HG nr. 925/2006, modificata si completata, in sensul ca si-a indeplinit obligatia „de a stabili care sunt clarificarile si completarile formale sau de confirmare, necesare pentru evaluarea fiecarei oferte, precum si perioada de timp acordata pentru stabilirea clarificarilor”, exercitandu-si, totodata, dreptul statuat de art. 35 din H.G. nr.925/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv: „Pe parcursul analizarii si verificarii documentelor prezentate de ofertanti, comisia de evaluare are dreptul de a solicita oricand clarificari sau completari ale documentelor prezentate de acestia pentru (...) pentru demonstrarea conformitatii ofertei cu cerintele solicitate”.
In acelasi sens, Consiliul a retinut ca, S.C. S.E. S.R.L. a transmis, in perioada precizata de comisia de evaluare, clarificarile/raspunsurile solicitate, insotite de documente relevante, asa cum au fost prezentate mai sus, nefiind incidente in acest caz prevederile art. 79 alin. (1) din actul normativ evocat la alineatul precedent.
Consiliul a retinut, de asemenea, ca, prin adresa nr. 8858/06.06.2013, Spitalul Judetean D. a solicitat S.C. S.E. S.R.L., sa transmita, pana la data de 10.06.2013, ora 12,00, justificarea pretului pentru procedura de achizitie publica „Servicii de colectare transport si eliminare finala a deseurilor spitalicesti” - cod CPV 90524400-0 (Rev. 2), ofertantul conformandu-se prin adresa nr. 8971/07.06.2013.
In considerarea celor expuse in motivare si a faptului ca printre atributiile comisiei de evaluare se regasesc „verificarea propunerilor tehnice prezentate de ofertanti, din punctul de vedere al modului in acestea corespund cerintelor minime din caietul de sarcini sau din documentatia descriptiva”, precum si “verificarea propunerilor financiare prezentate de ofertanti, din punctul de vedere al incadrarii in fondurile care pot fi disponibilizate pentru indeplinirea contractului de achizitie publica respectiv, precum si, daca este cazul, din punctul de vedere al incadrarii acestora in situatia prevazuta la art. 202 din ordonanta de urgenta”, asa cum este statuat la art. 72 alin. (2) lit. f) si g) din H.G. nr. 925/2006, modificata si completata, Consiliul a constata ca aceasta verificare s-a facut cu rigurozitatea impusa de legislatia in domeniu, oferta castigatoare fiind stabilita din cadrul ofertelor admisibile cu respectarea criteriului de atribuire ales.
Impotriva acestei decizii a formulat plangere petenta S.C. E.S.T. S.R.L. solicitand modificarea in tot a deciziei nr. 2368/C11/2539 din 05.07.2013 adoptata de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor si dispunerea anularii raportului procedurii precum si a rezultatului procedurii comunicat sub nr. 9057/10.06.2013 prin care oferta petentei a fost declarata admisibila, dar necastigatoare, sa se dispuna obligarea autoritatii contractante la reevaluarea ofertelor depuse in cadrul procedurii de atribuire a acordului cadru „Servicii de colectare, transport si de eliminare a deseurilor spitalicesti, sa se constate caracterul inadmibil al ofertei depuse de asocierea S.C. S.E. S.R.L. – S.C. C.C. S.R.L. – S.C. C.G. S.R.L..
S-au solicitat si cheltuieli de judecata.
In motivarea optiunii sale procesuale, petenta a sustinut ca oferta asocierii castigatoare este inadmisibila si ca atare trebuia sa fie respinsa pentru urmatoarele:
- Lipsa garantiei de participare. Asocierea castigatoare a depus jumatate din garantia de participare, sustinand ca toate trei membrele asocierii sunt din categoria intreprinderilor mici si mijlocii, fara insa a depune o astfel de dovada;
- Justificarea de pret facuta de asocierea castigatoare autoritatii contractante nu face dovada posibilitatii de a indeplini contractul potrivit cerintelor din cadrul documentatiei de atribuire;
- S.C. S.E. S.R.L., membra a asocierii castigatoare, nu a depus la dosarul de oferta certificatul de atestare fiscala din care sa rezulte plata impozitelor si taxelor catre stat;
- S.C C.G. S.R.L., membra a asocierii castigatoare, nu detine autorizatie sanitara de functionare emisa de D.S.P., ci numai un aviz sanitar;
- Asocierea castigatoare nu a prezentat licenta de transport, iar in contractul de asociere nu este prevazuta partea din contractul de achizitie pe care o va executa fiecare membru al asocierii;
- Asociatul S.C. C.C. S.R.l. nu este autorizat pentru a efectua transportul deseurilor la S.E. S.R.L., asocierea castigatoare nu detine certificare ADR pentru toate tipurile de ambalaje solicitate de catre autoritatea contractanta si nu s-a prezentat dovada privind eliminarea fianla a deseurilor de catre S.C. S.E. S.R.L..
Autoritatea contractanta Spitalul Judetean de Urgenta D. nu a formulat intampinare.
Analizand plangerea sub toate aspectele cauzei cat si prin prisma motivelor invocate, Curtea retine ca este inadmisibila pentru urmatoarele:
Petenta a investit instanta de judecata cu analiza legalitatii raportului procedurii prin care a fost declarata castigatoare asocierea S.C. S.E. S.R.L. – S.C. C.C. S.R.L. – S.C. C.G. S.R.L. in procedura de achizitie organizata de autoritatea contractanta Spitalul Judetean de Urgenta D., prevalandu-se de inadmisibilitatea ofertei acestei asocieri, decurgand din lipsa unor documente de la dosarul depus de aceasta.
Ori raportul procedurii este un act administrativ al carui beneficiar era aceasta asociere, iar oferta cu toata documentatia aferenta era un act propriu al acesteia, astfel ca punerea in discutie a legalitatii raportului procedurii si a ofertei acestei asocieri impunea chemarea in judecata a acesteia pentru a-i permite formularea de aparari, judecatorul nefiind in masura a le anula fara prealabila citare a acestuia.
Spre realizarea acestui consortiu procesual pasiv obligatoriu, din care se impunea a face parte si asocierea S.C. S.E. S.R.L. – S.C. C.C. S.R.L. – S.C. C.G. S.R.L., Curtea la termenul de judecata din 21.08.2013 a dispus repunerea pe rol a cauzei spre a pune in discutia partilor introducerea in cauza a acesteia.
Petenta, prin reprezentantul sau conventional, la termenul din 02.09.2013 a declarat ca intelege sa nu cheme in judecata aceasta asociere, considerand ca este suficient cadrul procesual existent.
In atare situatie, Curtea a constatat ca plangerea petentei este inadmisibila, astfel ca in temeiul art. 78 alin. 4 C.p.civ. a respins-o in consecinta.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Procedura civila si penala (cai de atac, competente etc.)

Revizuire. Inscrisuri doveditoare. - Decizie nr. 106 din data de 20.06.2018
Revizuire. Existenta unor hotarari potrivnice. - Decizie nr. 405 din data de 25.04.2018
Personal bugetar. Salarizare. Sporuri. - Decizie nr. 716 din data de 27.06.2018
Expropriere. Termenul de emitere a hotararilor de stabilire a cuantumului despagubirilor de catre expropriator - Decizie nr. 522 din data de 16.05.2018
Concediere. Desfiintare post. Cauza reala si serioasa. - Decizie nr. 433 din data de 25.04.2018
Amnistie potrivit Legii nr.125/2014. Neincludere indemnizatie aferenta stabilirii domiciliului obligatoriu. - Decizie nr. 435 din data de 25.04.2018
Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Salarizare. Existenta unor hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a stabilit dreptul de a avea inclus in indemnizatie indexarile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 10/2007. - Decizie nr. 219 din data de 07.03.2018
Competenta materiala. Aplicarea Deciziei (RIL) nr. 18/2016 a Inaltei Cur?ii de Casa?ie ?i Justi?ie. - Sentinta civila nr. 34 din data de 13.02.2018
Salarizare. Situatia in care se pastreaza salariul de baza aferent lunii iulie 2016. - Decizie nr. 13 din data de 09.02.2018
Actiune in constatare. Competenta materiala. - Sentinta civila nr. 32 din data de 08.02.2018
Legalitatea ordinului prefectului avand ca obiect cuantumul sporului pentru condi?ii vatamatoare acordat func?ionarilor publici in baza art. 3^1 alin. 1 din OUG 57/2015. - Decizie nr. 4718 din data de 27.11.2017
Limitele dreptului de apreciere al organului fiscal in stabilirea cuantumului onorariului de avocat. - Decizie nr. 3313 din data de 13.10.2017
Recunoa?terea dreptului de deducere cu privire la cheltuielile aferente edificarii imobilelor care au facut obiectul unor tranzac?ii. Importan?a folosirii imobilului ca locuin?a personala. - Decizie nr. 3385 din data de 18.10.2017
Decizie de instituire a masurilor asiguratorii. Condi?ia motivarii acesteia de catre organul fiscal. - Decizie nr. 4531 din data de 22.11.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
Obliga?ia ter?ului poprit de a plati penalita?i de intarziere. Momentul datorarii acestora. - Decizie nr. 2288 din data de 09.08.2017
Timbrul de mediu achitat pentru transcrierea unui autoturism cumparat din Romania. Legalitatea refuzului de restituire. - Hotarare nr. 1883 din data de 14.06.2017
Posibilitatea emitentului procesului - verbal de contraven?ie de a solicita instan?ei de contencios administrativ anularea acestuia. Inadmisibilitatea ac?iunii intemeiata pe prevederile art.1 alin. 6 din Legea nr.554/2004. - Hotarare nr. 1489 din data de 19.05.2017