Hotararea AGEA. Convocare.Legalitate.
(Decizie nr. 219/COM din data de 22.07.2005 pronuntata de Curtea de Apel Constanta)Hotararea AGEA. Convocare.Legalitate.
1. Art.117 din Legea nr.31/1990 republicata, stabileste reguli privitoare la convocarea adunarii generale extraordinare acestea fiind comune, atat pentru adunarea ordinara cat si pentru cea extraordinara.
2. Art.121 din Legea nr.131/1990 republicata reglementeaza asa-numita problema a “adunarilor totalitare", textul fiind destinat a scuti de un formalism inutil societatile comerciale compuse dintr-un numar restrans de persoane, pornind de la premisa ca scopul pentru care au fost instituite regulile privitoare la convocare este acela de a-i proteja pe actionari.
Reclamantii Z.S.I.,D.S. etc au solicitat , in contradictoriu cu parata S.C.RU S.A.Constanta, anularea hotararii nr.4/4.07.2004 a Adunarii generale extraordinare a actionarilor societatii parate, anularea tuturor actelor subsecvente acesteia cat si obligarea ei la suportarea cheltuielilor de judecata.
Prin hotarare s-au aprobat:
- divizarea partiala asimetrica a S.C.R.U. SA prin desprinderea unei parti din patrimoniul acesteia, care va fiinta in continuare si infiintarea S.C.R CG SA si S.C.UC 2003 SA;
- conditiile divizarii;
- reducerea capitalului social si schimbarea structurii actionariatului S.C.RU SA;
- infiintarea si actul constitutiv (autentificat sub nr.296/05.02.2004 la BNP Tuscali M.) al S.C.RCG S.A.;
- infiintarea si actul constitutiv al S.C.UT 2003 S.A.;
- imputernicirea d-lui E.G. sa reprezinte S.C.RC G SA si a d-lui DI din partea S.C.UC 2003 SA sa reprezinte societatea pentru definitivarea tuturor actelor necesare la Oficiul Registrului Comertului.
Reclamantii, actionari ai societatii parate, nu au participat la sedinta in care a fost adoptata hotararea atacata si solicita anularea acesteia pentru urmatoarele motive:
1. Convocarea adunarii generale extraordinare a actionarilor s-a facut cu incalcarea dispozitiilor imperative ale art.117 al.3 din Legea nr.31/1990, convocatorul nefiind publicat in Monitorul Oficial al Romaniei.
2. Convocatorul nu cuprinde explicit toate problemele care au facut obiectul dezbaterilor, fiind incalcate dispozitiile imperative ale art.117 al.7 din lege.
Cu depasirea ordinei de zi propusa prin convocatorul nr.737/11.06.2004, prin art.1 si 2 din Hotararea nr.4/04.07.2004 au fost aprobate "divizarea partiala asimetrica a S.C.RU S.A. precum si "conditiile divizarii".
Tot astfel, la pct."a" din convocator este mentionata ca problema ce se supune dezbaterii "aprobarea proiectului de divizare", aprobare ce nu este echivalenta cz "aprobarea divizarii partiale asimetrice a S.C.RU"SA, iar conditiile divizarii nu se regasesc in convocator.
3. Convocatorul a fost intocmit cu incalcarea succesiunii operatiunilor necesare pentru divizarea unei societati comerciale prevazute de Legea nr.26/1990.
Astfel, proiectul de divizare nu a fost semnat de reprezentantul societatilor participante conform art.237 din Legea nr.31/1990, si nici nu au fost prezentate pana la data convocarii documentele necesare divozarii prevazute de O.M.F. nr.1078/6.08.2003, reclamantii considerand ca urmeaza a se dezbate "aprobarea proiectului de divizare al S.C.RU SA", conform pct.a din convocator.
Reclamantii sustin ca, in aceste conditii, modificarea actului constitutiv al societatii comerciale parate si aprobarea actelor constitutive ale societatilor care au luat fiinta prin divizarea acesteia puteau fi aprobate numai dupa aprobarea proitectului de divizare, semnarea acestuia de reprezentantii celor trei societati participante, depunerea protectului la registrul comertului, vizarea acestuia de catre judecatorul delegat si publicarea in Monitorul Oficial partea a IV-a.
4. Adunarea generala extraordinara a actionarilor a avut loc cu incalcarea regulilor de reprezentare a actionarilor reglementate de art.124 al.1 si 5 din Legea nr.31/1990, o parte din actionari fiind reprezentanti de functionari ai societatii parate, in baza unor procuri sub semnatura privata ce contin un mandat general, nefiind intrunit cvorumul necesar adoptarii hotararii prevazut de art.115 din lege.
5. Actul aditional nr.857/05.07.2004 la actul constitutiv al S.C.U SA si actele constitutive ale S.C.RUG SA si S.C.UC 2003 SA acte subsecvente hotararii adunarii generale extraordinare sunt lovite de nulitate absoluta.
Parata S.C.RU S.A. Constanta arata ca sustinerile reclamantilor sunt neintemeiate.
Astfel, potrivit art.117 al.7 din Legea nr.31/1990 prevede ca, convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunarii.
Intrucat problema supusa dezbaterii potrivit art.240 al.1, este divizarea, cerintele art.117 sunt indeplinite, daca in convocator s-ar inscrie un singur punnct - divizarea societatii.
Ori, asa cum rezulta din convocatorul pulicat, acesta cuprinde in mod explicit atat locul de unde se pot procura informatiile prevazute in art.239 din Legea nr.31/1990 cat si imprejurarea ca proiectul de divizare exista deja.
Din lecturarea proiectului de divizare publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, rezulta ca acesta cuprinde elementele esentiale ale divizarii.
Problema care face obiectul dezbaterii adunarii este divizarea. Nu trebuie confundata problema ce face obiectul dezbaterii, in sensul art.117 din Legea nr.31/1990, cu modalitatea concreta in care actionarii inteleg sa solutioneze problema respectiva.
Imprejurarea ca, in loc de a se scrie in ordinea de zi "divizare", s-au inscris detailat etapele acesteia, nu poate duce la nulitate.
Se mai arata ca reclamantii au votat pentru aprobarea acestei divizari in Aunarea generala a actionarilor din 2.08.2003, fiind de acord sa ramana singuriii actionari ai S.C.RU S.A. si sa fie constituite alte doua societati, prin divizare, cu alti actionari.
Scopul urmarit de reclamanti este vadit ilicit, mai ales ca au fost insstiintati si informati de proiectul de divizare, apoi de hotararea de divizare si de derularea procedurii de imparteala a activului si pasivului patrimonial.
Intervenientii in interes propriu S.C.RCG S.A. si S.C.UC 2003 S.A. au depus la dosar concluzii scrise, solicitand respingerea actiunii formulata de catre reclamanti.
Astfel, se arata ca, din probele administrate in cauza, rezulta ca hotararea de divizare s-a luat in adunarea generala a actionarilor din 2.08.2003, in care reclamantii intimati au votat pentru aprobarea divizarii, fiind de acord sa ramana singurii actionari ai S.C.RU S.A. si sa fie constituite alte doua societati prin divizare, cu alti actionari.
Aceasta hotarare a adunarii generale a ramas definitiva si irevocabila.
In baza acesteia, un prim proiect de divizare a fost aprobat in sedinta A.G.A. din 26.11.2003 in care au participat reclamantii si au votat pentru.
Ordinea de zi a A.G.E.A. din 26.11.2003, a fost publicata in Monitorul Oficial, adunare in care au fost prezenti toti actionarii si care au fost de acord sa se aduca modificari proiectului de divizare, determinate numai de schimbarea optiunii unor actionari, dar judecatorul delegat a refuzat inscrierea hotararii AGA, motivat de imprejurarea ca nu se pot aduce modificari proiectului vizat spre neschimbare.
Se constata, insa, ca in ordinea de zi a sedintei AGA din 4.07.2004 sunt inscrise aceleasi puncte ca si cele din convocatorul pentru sedinta AGA din 26.11.2003.
Esential este faptul ca, in sedinta AGA din 26.11.2003, pe ordinea de zi figura aprobarea proiectului de divizare, reclamantii intimati stiind de atunci despre problemele ce se vor pune in discuctie.
Sedinta AGA din 4.07.2004 a fost convocata cu aceleasi puncte pe ordinea de zi si nu se poate sustine ca exista indoiala asupra ordinii de zi.
Pe de alta parte, problema supusa dezbaterii, potrivit art.240 al.1, este divizarea, cerintele art.117 sunt indeplinite daca in convocator s-ar inscrie un singur punct - divizarea societatii.
Din lecturarea proiectului de divizare publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, rezulta ca acesta cuprinde elementele esentiale ale divizarii si, deci, aprobarea proiectului de divizare inseamna, de fapt, aprobarea continutului acestuia.
Analizand probele administrate in cauza, Curtea retine urmatoarele:
La data de 4.07.2004, Adunarea generala extraordinara a actionarilor paratei S.C.RU S.A. a aprobat hotararea nr.4, ce a fost publicata in Monitorul Oficial partea a IV-a nr.1281/30.04.2004.
In legatura cu motivele de nulitate absoluta ale acestei hotarari, invocate de reclamanti, se retin urmatoarele:
a. nerespectarea disp.art.117 al.3 si 7 din Legea nr.31/1990:
Art.117 stabileste regulile privitoare la convocarea adunarii generale, acestea fiind comune, atat pentru adunarea ordinara cat si pentru cea extraordinara.
Potrivit al.1, convocarea adunarii generale va fi facuta de administratori.
Conform al.3, ea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea a IV-a si in unul din ziarele de larga raspandire din localitatea in care se afla sediul societatii sau din cea mai apropiata localitate.
In al.7 se arata ca aceasta trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu urmatoarele mentiuni:
- locul tinerii adunarii;
- data intrunirii adunarii;
- ordinea de zi.
Adunarea nu va putea hotari asupra altor probleme decat cele cuprinse in ordinea de zi publicata. Hotararea adoptata cu incalcarea acestui principiu este lovita de nulitate.
Din actele existente la dosar rezulta ca, in convocarea publicata in Monitorul Oficial, nu este inclusa in ordinea de zi, ca problema supusa aprobarii adunarii, luarea hotararii asupra divizarii, ci aprobarea proiectului de divizare a S.C.RU S.A.
Sustinerile invocate in aparare de catre parata si intervenienti, nu pot fi retinute de instanta, deoarece nu a fost respectata procedura prevazuta in mod expres de lege.
Astfel, in cauza, desi in convocator s-a precizat o anumita ordine de zi, respectiv aprobarea proiectului de divizare a S.C.RU S.A.Constanta si a trei acte aditionale la actul constitutiv al fiecarei societati, in realitate s-a aprobat divizarea societatii.
b.invocarea ca proiectul de divizare nu a fost semnat de reprezentantii celor trei societati comerciale, asa cum preved disp.art.237 din Legea nr.31/1990:
Potrivit acestui text de lege, proiectul de fuziune sau de divizare se depune la Oficiul Registrului Comertului insotit de o declaratie a societatii care inceteaza a exista, despre modul cum a hotarat sa stinga pasivul sau.
Insa, intervenientele in interers propriu, sunt societati infiintate prin divizare, astfel ca ele nu puteau semna proiectul de divizare.
Dispozitiile textului de lege mai sus-mentionat sunt aplicabile in situatia reglementata de art.233 al.2 din lege, cand divizarea se face prin impartirea intregului patrimoniu a unei societati care isi inceteaza existenta, intre doua sau mai multe societati existente, nu si in situatia in care societatea nu isi inceteaza existenta, ci doar o parte din patrimoniul sau se transmite altor societati.
c.incalcarea prev.art.124 al.1,5 si art.115 din Legea nr.31/1990:
Reclamantii invoca faptul ca unii actionari au fost reprezentati de catre AA si DI, fara procuri autentice si, drept consecinta, l-a adoptarea hotararii nu s-a intrunit cvorumul necesar.
Insa, sustinerile acestora nu pot fi primite, deoarece procurile existente la dosar, panna la inscrierea lor in fals, sunt valabile.
Conform actelor de la dosar, respectiv continutul procesului-verbal din data de 4.07.2004, au participat actionari reprezentand 59,80% din capitalul social.
In conditiile in care s-ar elimina voturile exprimate de DI si SD, si CI, rezulta ca hotararea s-a luat cu 5.118 voturi (52,24% din capitalul social), fiind respectate conditiile de cvorum prevazute de art.115 din lege.
Fata de cele expuse, instanta constata nulitatea absoluta a hotararii nr.4/4.07.2004 a Adunarii generale extraordinare a actionarilor, pentru incalcarea prev.art.117 al.7 din Legea nr.31/1990.
Ca o consecinta a acesteia, au fost anulate si actele subsecvente si a fi, totodata, respinse cererile de interventie in interes propriu ca nefondate, de catre instanta de control.
Decizia civila nr.219/COM/22 iulie 2005
1. Art.117 din Legea nr.31/1990 republicata, stabileste reguli privitoare la convocarea adunarii generale extraordinare acestea fiind comune, atat pentru adunarea ordinara cat si pentru cea extraordinara.
2. Art.121 din Legea nr.131/1990 republicata reglementeaza asa-numita problema a “adunarilor totalitare", textul fiind destinat a scuti de un formalism inutil societatile comerciale compuse dintr-un numar restrans de persoane, pornind de la premisa ca scopul pentru care au fost instituite regulile privitoare la convocare este acela de a-i proteja pe actionari.
Reclamantii Z.S.I.,D.S. etc au solicitat , in contradictoriu cu parata S.C.RU S.A.Constanta, anularea hotararii nr.4/4.07.2004 a Adunarii generale extraordinare a actionarilor societatii parate, anularea tuturor actelor subsecvente acesteia cat si obligarea ei la suportarea cheltuielilor de judecata.
Prin hotarare s-au aprobat:
- divizarea partiala asimetrica a S.C.R.U. SA prin desprinderea unei parti din patrimoniul acesteia, care va fiinta in continuare si infiintarea S.C.R CG SA si S.C.UC 2003 SA;
- conditiile divizarii;
- reducerea capitalului social si schimbarea structurii actionariatului S.C.RU SA;
- infiintarea si actul constitutiv (autentificat sub nr.296/05.02.2004 la BNP Tuscali M.) al S.C.RCG S.A.;
- infiintarea si actul constitutiv al S.C.UT 2003 S.A.;
- imputernicirea d-lui E.G. sa reprezinte S.C.RC G SA si a d-lui DI din partea S.C.UC 2003 SA sa reprezinte societatea pentru definitivarea tuturor actelor necesare la Oficiul Registrului Comertului.
Reclamantii, actionari ai societatii parate, nu au participat la sedinta in care a fost adoptata hotararea atacata si solicita anularea acesteia pentru urmatoarele motive:
1. Convocarea adunarii generale extraordinare a actionarilor s-a facut cu incalcarea dispozitiilor imperative ale art.117 al.3 din Legea nr.31/1990, convocatorul nefiind publicat in Monitorul Oficial al Romaniei.
2. Convocatorul nu cuprinde explicit toate problemele care au facut obiectul dezbaterilor, fiind incalcate dispozitiile imperative ale art.117 al.7 din lege.
Cu depasirea ordinei de zi propusa prin convocatorul nr.737/11.06.2004, prin art.1 si 2 din Hotararea nr.4/04.07.2004 au fost aprobate "divizarea partiala asimetrica a S.C.RU S.A. precum si "conditiile divizarii".
Tot astfel, la pct."a" din convocator este mentionata ca problema ce se supune dezbaterii "aprobarea proiectului de divizare", aprobare ce nu este echivalenta cz "aprobarea divizarii partiale asimetrice a S.C.RU"SA, iar conditiile divizarii nu se regasesc in convocator.
3. Convocatorul a fost intocmit cu incalcarea succesiunii operatiunilor necesare pentru divizarea unei societati comerciale prevazute de Legea nr.26/1990.
Astfel, proiectul de divizare nu a fost semnat de reprezentantul societatilor participante conform art.237 din Legea nr.31/1990, si nici nu au fost prezentate pana la data convocarii documentele necesare divozarii prevazute de O.M.F. nr.1078/6.08.2003, reclamantii considerand ca urmeaza a se dezbate "aprobarea proiectului de divizare al S.C.RU SA", conform pct.a din convocator.
Reclamantii sustin ca, in aceste conditii, modificarea actului constitutiv al societatii comerciale parate si aprobarea actelor constitutive ale societatilor care au luat fiinta prin divizarea acesteia puteau fi aprobate numai dupa aprobarea proitectului de divizare, semnarea acestuia de reprezentantii celor trei societati participante, depunerea protectului la registrul comertului, vizarea acestuia de catre judecatorul delegat si publicarea in Monitorul Oficial partea a IV-a.
4. Adunarea generala extraordinara a actionarilor a avut loc cu incalcarea regulilor de reprezentare a actionarilor reglementate de art.124 al.1 si 5 din Legea nr.31/1990, o parte din actionari fiind reprezentanti de functionari ai societatii parate, in baza unor procuri sub semnatura privata ce contin un mandat general, nefiind intrunit cvorumul necesar adoptarii hotararii prevazut de art.115 din lege.
5. Actul aditional nr.857/05.07.2004 la actul constitutiv al S.C.U SA si actele constitutive ale S.C.RUG SA si S.C.UC 2003 SA acte subsecvente hotararii adunarii generale extraordinare sunt lovite de nulitate absoluta.
Parata S.C.RU S.A. Constanta arata ca sustinerile reclamantilor sunt neintemeiate.
Astfel, potrivit art.117 al.7 din Legea nr.31/1990 prevede ca, convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu mentionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunarii.
Intrucat problema supusa dezbaterii potrivit art.240 al.1, este divizarea, cerintele art.117 sunt indeplinite, daca in convocator s-ar inscrie un singur punnct - divizarea societatii.
Ori, asa cum rezulta din convocatorul pulicat, acesta cuprinde in mod explicit atat locul de unde se pot procura informatiile prevazute in art.239 din Legea nr.31/1990 cat si imprejurarea ca proiectul de divizare exista deja.
Din lecturarea proiectului de divizare publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, rezulta ca acesta cuprinde elementele esentiale ale divizarii.
Problema care face obiectul dezbaterii adunarii este divizarea. Nu trebuie confundata problema ce face obiectul dezbaterii, in sensul art.117 din Legea nr.31/1990, cu modalitatea concreta in care actionarii inteleg sa solutioneze problema respectiva.
Imprejurarea ca, in loc de a se scrie in ordinea de zi "divizare", s-au inscris detailat etapele acesteia, nu poate duce la nulitate.
Se mai arata ca reclamantii au votat pentru aprobarea acestei divizari in Aunarea generala a actionarilor din 2.08.2003, fiind de acord sa ramana singuriii actionari ai S.C.RU S.A. si sa fie constituite alte doua societati, prin divizare, cu alti actionari.
Scopul urmarit de reclamanti este vadit ilicit, mai ales ca au fost insstiintati si informati de proiectul de divizare, apoi de hotararea de divizare si de derularea procedurii de imparteala a activului si pasivului patrimonial.
Intervenientii in interes propriu S.C.RCG S.A. si S.C.UC 2003 S.A. au depus la dosar concluzii scrise, solicitand respingerea actiunii formulata de catre reclamanti.
Astfel, se arata ca, din probele administrate in cauza, rezulta ca hotararea de divizare s-a luat in adunarea generala a actionarilor din 2.08.2003, in care reclamantii intimati au votat pentru aprobarea divizarii, fiind de acord sa ramana singurii actionari ai S.C.RU S.A. si sa fie constituite alte doua societati prin divizare, cu alti actionari.
Aceasta hotarare a adunarii generale a ramas definitiva si irevocabila.
In baza acesteia, un prim proiect de divizare a fost aprobat in sedinta A.G.A. din 26.11.2003 in care au participat reclamantii si au votat pentru.
Ordinea de zi a A.G.E.A. din 26.11.2003, a fost publicata in Monitorul Oficial, adunare in care au fost prezenti toti actionarii si care au fost de acord sa se aduca modificari proiectului de divizare, determinate numai de schimbarea optiunii unor actionari, dar judecatorul delegat a refuzat inscrierea hotararii AGA, motivat de imprejurarea ca nu se pot aduce modificari proiectului vizat spre neschimbare.
Se constata, insa, ca in ordinea de zi a sedintei AGA din 4.07.2004 sunt inscrise aceleasi puncte ca si cele din convocatorul pentru sedinta AGA din 26.11.2003.
Esential este faptul ca, in sedinta AGA din 26.11.2003, pe ordinea de zi figura aprobarea proiectului de divizare, reclamantii intimati stiind de atunci despre problemele ce se vor pune in discuctie.
Sedinta AGA din 4.07.2004 a fost convocata cu aceleasi puncte pe ordinea de zi si nu se poate sustine ca exista indoiala asupra ordinii de zi.
Pe de alta parte, problema supusa dezbaterii, potrivit art.240 al.1, este divizarea, cerintele art.117 sunt indeplinite daca in convocator s-ar inscrie un singur punct - divizarea societatii.
Din lecturarea proiectului de divizare publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, rezulta ca acesta cuprinde elementele esentiale ale divizarii si, deci, aprobarea proiectului de divizare inseamna, de fapt, aprobarea continutului acestuia.
Analizand probele administrate in cauza, Curtea retine urmatoarele:
La data de 4.07.2004, Adunarea generala extraordinara a actionarilor paratei S.C.RU S.A. a aprobat hotararea nr.4, ce a fost publicata in Monitorul Oficial partea a IV-a nr.1281/30.04.2004.
In legatura cu motivele de nulitate absoluta ale acestei hotarari, invocate de reclamanti, se retin urmatoarele:
a. nerespectarea disp.art.117 al.3 si 7 din Legea nr.31/1990:
Art.117 stabileste regulile privitoare la convocarea adunarii generale, acestea fiind comune, atat pentru adunarea ordinara cat si pentru cea extraordinara.
Potrivit al.1, convocarea adunarii generale va fi facuta de administratori.
Conform al.3, ea va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea a IV-a si in unul din ziarele de larga raspandire din localitatea in care se afla sediul societatii sau din cea mai apropiata localitate.
In al.7 se arata ca aceasta trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu urmatoarele mentiuni:
- locul tinerii adunarii;
- data intrunirii adunarii;
- ordinea de zi.
Adunarea nu va putea hotari asupra altor probleme decat cele cuprinse in ordinea de zi publicata. Hotararea adoptata cu incalcarea acestui principiu este lovita de nulitate.
Din actele existente la dosar rezulta ca, in convocarea publicata in Monitorul Oficial, nu este inclusa in ordinea de zi, ca problema supusa aprobarii adunarii, luarea hotararii asupra divizarii, ci aprobarea proiectului de divizare a S.C.RU S.A.
Sustinerile invocate in aparare de catre parata si intervenienti, nu pot fi retinute de instanta, deoarece nu a fost respectata procedura prevazuta in mod expres de lege.
Astfel, in cauza, desi in convocator s-a precizat o anumita ordine de zi, respectiv aprobarea proiectului de divizare a S.C.RU S.A.Constanta si a trei acte aditionale la actul constitutiv al fiecarei societati, in realitate s-a aprobat divizarea societatii.
b.invocarea ca proiectul de divizare nu a fost semnat de reprezentantii celor trei societati comerciale, asa cum preved disp.art.237 din Legea nr.31/1990:
Potrivit acestui text de lege, proiectul de fuziune sau de divizare se depune la Oficiul Registrului Comertului insotit de o declaratie a societatii care inceteaza a exista, despre modul cum a hotarat sa stinga pasivul sau.
Insa, intervenientele in interers propriu, sunt societati infiintate prin divizare, astfel ca ele nu puteau semna proiectul de divizare.
Dispozitiile textului de lege mai sus-mentionat sunt aplicabile in situatia reglementata de art.233 al.2 din lege, cand divizarea se face prin impartirea intregului patrimoniu a unei societati care isi inceteaza existenta, intre doua sau mai multe societati existente, nu si in situatia in care societatea nu isi inceteaza existenta, ci doar o parte din patrimoniul sau se transmite altor societati.
c.incalcarea prev.art.124 al.1,5 si art.115 din Legea nr.31/1990:
Reclamantii invoca faptul ca unii actionari au fost reprezentati de catre AA si DI, fara procuri autentice si, drept consecinta, l-a adoptarea hotararii nu s-a intrunit cvorumul necesar.
Insa, sustinerile acestora nu pot fi primite, deoarece procurile existente la dosar, panna la inscrierea lor in fals, sunt valabile.
Conform actelor de la dosar, respectiv continutul procesului-verbal din data de 4.07.2004, au participat actionari reprezentand 59,80% din capitalul social.
In conditiile in care s-ar elimina voturile exprimate de DI si SD, si CI, rezulta ca hotararea s-a luat cu 5.118 voturi (52,24% din capitalul social), fiind respectate conditiile de cvorum prevazute de art.115 din lege.
Fata de cele expuse, instanta constata nulitatea absoluta a hotararii nr.4/4.07.2004 a Adunarii generale extraordinare a actionarilor, pentru incalcarea prev.art.117 al.7 din Legea nr.31/1990.
Ca o consecinta a acesteia, au fost anulate si actele subsecvente si a fi, totodata, respinse cererile de interventie in interes propriu ca nefondate, de catre instanta de control.
Decizia civila nr.219/COM/22 iulie 2005
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Societati comerciale
Nulitate act juridic - Hotarare nr. 615 din data de 19.09.2017Debite intre societati comerciale - Hotarare nr. 403 din data de 14.07.2017
Litigiu Curtea de Conturi - Hotarare nr. 176 din data de 01.03.2018
Ordonanta presedintiala - Hotarare nr. 2 din data de 22.01.2018
LITIGIU CU PROFESIONISTI - Sentinta civila nr. 84 din data de 02.02.2016
LITIGIU CU PROFESIONISTI - Decizie nr. 238 din data de 15.03.2015
LITIGIU CU PROFESIONISTI - Decizie nr. 775 din data de 19.06.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI - Sentinta comerciala nr. 1124/C din data de 19.11.2014
PROCEDURA INSOLVENTA - Sentinta comerciala nr. 753 din data de 24.06.2014
Nulitate absoluta a obiectului de activitate a societatii comerciale - Sentinta comerciala nr. 1900/C din data de 08.12.2009
Societati comerciale - Sentinta comerciala nr. 1900 din data de 08.12.2009
Amanare hotarare AGA - Sentinta comerciala nr. 28/CC din data de 14.07.2009
Anulare hotarare AGA - Sentinta comerciala nr. 116/CC din data de 19.11.2009
somatie de plata - Sentinta civila nr. 376 din data de 19.08.2009
Insolventa. Confirmare plan reorganizare. In reorganizare este necesar ca cel putin o categorie de creante sa primeasca mai mult decat in cazul falimentului, altfel reorganizarea nu si-ar avea ratiunea. Nu este insa neaparat necesar ca toti creditorii sa - Decizie nr. 224 din data de 26.02.2014
Termenul de perimare a judecarii recursului prevazut de art 248 cod procedura civila curge de la data legalei citari a recurentului, a carei analiza se realizeaza si prin prisma dispozitiilor art 98 cod procedura civila. - Decizie nr. 3753/R din data de 06.09.2013
Modificarea unilaterala a Contractului Individual de Munca determinata de incompatibilitatea detinerii functiei in conditiile inceperii urmaririi penale - Decizie nr. 2010/R din data de 06.11.2013
Accident de munca/accident de traseu - Decizie nr. 2092/R din data de 25.11.2013
Procedura insolventei. Contestatie impotriva tabelului preliminar al creantelor. Creante sub conditie suspensiva art. 64 alin. 4 din Legea nr. 85/2006. Fata de clauza din contractul de credit, creanta creditorului asociat este o creanta sub conditia suspe - Decizie nr. 2129/R din data de 04.12.2013
Un prim aspect este cel retinut de instanta de fond potrivit caruia pentru a opera compensarea trebuie sa existe raporturi juridice reciproce directe intre partile implicate, ceea ce in speta nu s-a realizat. - Decizie nr. 463/R din data de 31.01.2013