InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Judecatoria Bacau

Contestatie la executare

(Hotarare nr. 4172 din data de 30.06.2015 pronuntata de Judecatoria Bacau)

Domeniu Contestatie la executare | Dosare Judecatoria Bacau | Jurisprudenta Judecatoria Bacau

                 Pe rol judecarea cauzei Contencios administrativ si fiscal privind pe contestator  X si pe intimata Y , avand ca obiect contestatie la executare
                 La apelul nominal facut in sedinta publica se prezinta , lipsesc partile.
Procedura de citare este legal indeplinita conform dispozitiilor art.155 si urmatoarele Cpc,
                 S-a expus referatul oral asupra cauzei, de catre grefierul de sedinta prin care  s-au evidentiat partile, obiectul cauzei, mentiunile privitoare la indeplinirea procedurii de  citare si stadiul procesual, dupa care:
       Desfasurarea sedintei de judecata a fost inregistrata cu mijloace  tehnice audio  in  conformitate  cu  dispozitiile art.  231 (2) NCPC.
       Instanta, constata ca la dosar s-au depus de catre parata relatiile solicitate la termenul anterior.
                 Instanta, temeiul dispozitiilor art.258 raportat la dispozitiile art.255 NCPC, incuviinteaza pentru parti proba cu inscrisurile aflate la dosarul cauzei apreciind ca acestea sunt admisibile si pot conduce la solutionarea cererii.
                 Nemaifiind alte probe de administrat, instanta constata terminata cercetarea judecatoreasca si trece la deliberare.

I N S T A N T A
- deliberand -

Deliberand asupra cauzei de fata, constata urmatoarele:
Prin cererea inregistrata pe rolul Judecatoriei Bacau la data de......... sub nr............. contestatorul X  in contradictoriu cu intimata Y , a formulat contestatie la executare impotriva somatiei nr. .......... si impotriva titlului executoriu nr. ............ prin care a fost somata sa achite suma de .....lei  conform deciziei nr. ..............
In motivarea cererii sale , contestatorul a aratat ca a primit somatia si tillul executoriu  contestate pe care leconsidera nelegale  deoerece isi plateste cu regularitate impozitul pe venit  insa de fiecare data intimata face imputatia platii altfel decat o solicita aceasta . Arata ca a comunicat o adresa catre intimata prin care sa-i precizeze cuantumul obligatiilor de plata  emitandu-se certificatul de atestare fiscala  care nu cuprinde obligatiile de plata accesorii in suma de ..... lei aferente la data data de ....... . Mai arata ca la data de ........... datora suma de ..... lei obligatii de plata principale si .....lei  obligatii de plata accesorii . Invedereaza instantei ca in data de ........ a stins toate obligatiile de plata . Mai arata ca cacularea de dobanzi si penalitati este nelegala  avand in  vedere achitarea integrala a debitelor .
In drept a invocat prevederile Codul de procedura fiscala , NCPC .
Cererea a fost legal timbrata
Au fost anexate in dovedire in copie : somatia nr. ............,titlul executoriu nr. .............., cupon mandat postal , adresa catre intimata si raspuns , certificat de atestare fiscal, decizie fereritoare la obligatiile de plata accesorii .
Intimata, legal citata nu  a depus intampinare  dar a depus dosarul de executare silita .
Instanta in baza art.258 NCPC a incuviintat si a  administrat in cauza proba cu inscrisuri.
Analizand cererea de fata prin prisma motivelor invocate :
 In fapt, intimata a emis somatia nr. ............. si titlul executoriu nr. ............... pentru recupererarea sumei de ........ lei reprezentand accesorii   stabilite in baza deciziei referitoare la obligatiile accesorii nr. ................ Instanta mai retine ca titlul executoriu si decizia de stabilire a obligatiilor accesorii au fost legal comunicate catre contestator . De asemenea de mai retine ca contestatorul nu a formulat contestatie impotriva acestei decizii , astfel ca aceasta din titlu de creanta a devenit titlu executoriu .
In drept , instanta retine incidenta in cauza a prevederilor art. 172 din OG92/2003 unde se arata ca :
1) Persoanele interesate pot face contestatie impotriva oricarui act de executare efectuat cu incalcarea prevederilor prezentului cod de catre organele de executare, precum si in cazul in care aceste organe refuza sa indeplineasca un act de executare in conditiile legii.
    (3) Contestatia poate fi facuta si impotriva titlului executoriu in temeiul caruia a fost pornita executarea, in cazul in care acest titlu nu este o hotarare data de o instanta judecatoreasca sau de alt organ jurisdictional si daca pentru contestarea lui nu exista o alta procedura prevazuta de lege.
    (4) Contestatia se introduce la instanta judecatoreasca competenta si se judeca in procedura de urgenta.
Raportat la situatia de fapt retinuta , instanta constata ca in cauza isi vor gasi aplicarea prevderile art.86,87 si 88 din OG 92/2003. Astfel :
Art. 86 (1) Decizia de impunere se emite de organul fiscal competent. Organul fiscal emite decizie de impunere ori de cate ori acesta modifica baza de impunere, ca urmare a unor constatari prealabile ale organului fiscal sau in baza unei inspectii fiscale.
  Art.87   Decizia de impunere trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 43. Decizia de impunere trebuie sa cuprinda, pe langa elementele prevazute la art. 43 alin. (2), si categoria de impozit, taxa, contributie sau alta suma datorata bugetului general consolidat, baza de impunere, precum si cuantumul acestora, pentru fiecare perioada impozabila.
Art.88    Sunt asimilate deciziilor de impunere si urmatoarele acte administrative fiscale:
    a) deciziile privind rambursari de taxa pe valoarea adaugata si deciziile privind restituiri de impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general consolidat;
    b) deciziile referitoare la bazele de impunere;
    c) deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii;
Astfel , asa cum s-a retinut si la situatia de fapt mai sus, instanta constata ca intimata a procedat la emiterea unei decizii privitoare la obligatiile de plata a accesoriilor stabilita in sarcina contestatoarei , aceasta decizie fiind un act adminstrativ fiscal in sensul celor retinute anterior si avand caracterul unui titlu de creanta conform art.110 alin.3 din OG92/2003:
(3) Titlul de creanta este actul prin care se stabileste si se individualizeaza creanta fiscala, intocmit de organele competente sau de persoanele indreptatite, potrivit legii. Asemenea titluri pot fi:
    a) decizia de impunere;
    b) declaratia fiscala;
    c) decizia referitoare la obligatii de plata accesorii;
Instanta mai retine ca contestatorul ar fi avut deschisa calea contestatiei impotriva acestei decizii la intimata in care ar fi putut invoca faptul ca si-a achitat cu regulitate toate obligatiile de plata  si faptul ca nu datoreaza penalitati dar si sa lamureasca modul de imputatie a platii , in conditiile art. 205 si urmatoarele din OG 92/2003:
Art.205 (1) Impotriva titlului de creanta, precum si impotriva altor acte administrative fiscale se poate formula contestatie potrivit legii. Contestatia este o cale administrativa de atac si nu inlatura dreptul la actiune al celui care se considera lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal sau prin lipsa acestuia, in conditiile legii.
    (2) Este indreptatit la contestatie numai cel care considera ca a fost lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal sau prin lipsa acestuia.
    (3) Baza de impunere si impozitul, taxa sau contributia stabilite prin decizie de impunere se contesta numai impreuna.
    (4) Pot fi contestate in conditiile alin. (3) si deciziile de impunere prin care nu sunt stabilite impozite, taxe, contributii sau alte sume datorate bugetului general consolidat.
    (5) In cazul deciziilor referitoare la baza de impunere, reglementate potrivit art. 89 alin. (1), contestatia se poate depune de orice persoana care participa la realizarea venitului.
    (6) Bazele de impunere constatate separat intr-o decizie referitoare la baza de impunere pot fi atacate numai prin contestarea acestei decizii.
Art.209    (1) Contestatiile formulate impotriva deciziilor de impunere, a actelor administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere, deciziilor pentru regularizarea situatiei emise in conformitate cu legislatia in materie vamala, a masurii de diminuare a pierderii fiscale stabilite prin dispozitie de masuri, precum si impotriva deciziei de reverificare se solutioneaza de catre:
    a) structura specializata de solutionare a contestatiilor din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice in a caror raza teritoriala isi au domiciliul fiscal contestatarii, pentru contestatiile care au ca obiect impozite, taxe, contributii, datorie vamala, accesorii ale acestora, masura de diminuare a pierderii fiscale, in cuantum de pana la 5 milioane lei, precum si pentru contestatiile indreptate impotriva deciziilor de reverificare, cu exceptia celor emise de organele centrale de inspectie/control;
    b) structura specializata de solutionare a contestatiilor din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice competenta conform art. 36 alin. (3) pentru administrarea contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, pentru contestatiile formulate de acestia, ce au ca obiect impozite, taxe, contributii, datorie vamala, accesorii ale acestora, masura de diminuare a pierderii fiscale, in cuantum de pana la 5 milioane lei, precum si pentru contestatiile indreptate impotriva deciziilor de reverificare, cu exceptia celor emise de organele centrale de inspectie/control;
    c) Directia generala de solutionare a contestatiilor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru contestatiile care au ca obiect impozite, taxe, contributii, datorie vamala, accesoriile acestora, precum si masura de diminuare a pierderii fiscale, in cuantum de 5 milioane lei sau mai mare, pentru contestatiile formulate de marii contribuabili, precum si cele formulate impotriva actelor enumerate in prezentul articol, emise de organele centrale de inspectie/control, indiferent de cuantum.
    (2) Contestatiile formulate impotriva altor acte administrative fiscale se solutioneaza de catre organele fiscale emitente.
           Avand in vedere ca contestatorul nu a uzitat de acesta cale titlul de creanta - decizia referitoare la obligatiile accesorii nr. .......... a devenit titlu executoriu in conditiile art. 141 din OG 92/2003 unde se arata ca :
(1) Executarea silita a creantelor fiscale se efectueaza in temeiul unui titlu executoriu emis potrivit prevederilor prezentului cod de catre organul de executare competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal debitorul sau al unui inscris care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.
    (1^1) In titlul executoriu emis, potrivit legii, de organul de executare prevazut la alin. (1) se inscriu toate creantele fiscale neachitate la scadenta, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general consolidat, precum si accesoriile aferente acestora, stabilite in conditiile legii. Cu exceptia cazului in care prin lege se prevede ca un inscris constituie titlu executoriu, niciun titlu executoriu nu se poate emite in absenta unui titlu de creanta in baza caruia se stabilesc, in conditiile legii, creante fiscale principale sau accesorii.
    (1^2) Executarea silita a creantelor bugetare rezultate din raporturi juridice contractuale se efectueaza in baza hotararii judecatoresti sau a altui inscris care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.
    (2) Titlul de creanta devine titlu executoriu la data la care creanta fiscala este scadenta prin expirarea termenului de plata prevazut de lege sau stabilit de organul competent ori in alt mod prevazut de lege.
          Fata de aceste aspecte, instanta constata ca intimata a procedat in mod legal la emiterea somatia nr. ............ si titlul executoriu nr. ............... pentru recupererarea sumei de ......... lei reprezentand accesorii .
In consecinta , avand in vedere cele  retinute mai sus , instanta va respinge contestatia la executare formulata de contestatorul X  ca neintemeiata .

PENTRU ACESTE MOTIVE,
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE

              Respinge contestatia la executare formulata de contestatorul X dimiciliat in.............. in contradictoriu cu intimata Y, ca neintemeiata.
             Cu drept de apel in 10 zile de la comunicare la Judecatoria Bacau.   
             Pronuntata in sedinta publica, azi............
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Contestatie la executare

Decizie de instituire a masurilor asiguratorii. Condi?ia motivarii acesteia de catre organul fiscal. - Decizie nr. 4531 din data de 22.11.2017
furt calificat - Sentinta penala nr. xxx din data de 17.09.2018
conducere a unui vehicul fara permis - Sentinta penala nr. xxx din data de 19.04.2018
furt auto - Sentinta penala nr. 953 din data de 12.10.2018
ultraj - Sentinta penala nr. .... din data de 12.10.2018
distrugere - Sentinta penala nr. 738 din data de 30.03.2018
tentativa de furt calificat - Hotarare nr. 1762 din data de 27.09.2018
tainuire - Sentinta penala nr. 1008 din data de 22.10.2018
santaj - Hotarare nr. 18541 din data de 13.04.2017
loviri si alte violente - Hotarare nr. 18115 din data de 31.10.2017
talharie - Hotarare nr. 6711 din data de 09.05.2017
conducerea sub influenta bauturilor alcoolice - Hotarare nr. 13159 din data de 14.12.2017
santaj - Hotarare nr. 12160 din data de 27.04.2017
fals in declaratii - Hotarare nr. 2197 din data de 01.03.2017
plangere impotriva procurorului - Hotarare nr. 3794 din data de 21.12.2017
vatamare corporala - Hotarare nr. 9009 din data de 30.10.2017
amenintare si ultraj - Hotarare nr. 8606 din data de 08.06.2017
refuz nejustificat al unei persoane de a prezenta organelor competente documentele legale ?i bunurilor din patrimoniu - Hotarare nr. 8604 din data de 08.06.2017
alte plangeri - Hotarare nr. 3792 din data de 13.12.2017
talharie - Sentinta penala nr. 954 din data de 14.12.2017