Anulare acte administrative fiscale
(Sentinta civila nr. 960 din data de 08.12.2015 pronuntata de Tribunalul Covasna)R O M A N I A
TRIBUNALUL COVASNA Dosar nr. 2061/119/2012
SECTIA CIVILA
SENTINTA CIVILA NR.960
Sedinta publica din 8 decembrie 2015
Instanta constituita din:
PRESEDINTE:
GREFIER: .
Pe rol se afla, in pronuntare, actiunea in contencios administrativ si fiscal, formulata de reclamanta SC E .. C
SRL in contradictoriu cu paratele Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov si Administratia Judeteana a
Finantelor Publice Covasna, avand ca obiect anulare acte administrative fiscale.
La apelul nominal, facut in sedinta publica, au lipsit partile.
Procedura de citare este legal indeplinita.
S-a facut referatul cauzei, dupa care se constata ca dezbaterile asupra fondului cauzei au avut loc in sedinta publica
din 20 noiembrie 2015, in sensul celor consemnate in incheierea de sedinta din acea zi parte integranta din prezenta
sentinta, pronuntarea fiind amanata la data de 27 noiembrie 2015, apoi la 4 decembrie 2015 si 8 decembrie 2015.
TRIBUNALUL
Asupra procesului civil de fata,
Constata ca, prin cererea formulata, precizata si inregistrata la Tribunalul Covasna sub dosar nr. 2061/119/2012,
reclamanta SC .. SRL prin reprezentantul sau legal P. A., in contradictoriu cu paratele Directia Generala Regionala a
Finantelor Publice Brasov si Administratia Judeteana a Finantelor Publice Covasna a solicitat:
- anularea deciziei nr. 34 din 26 ianuarie 2012 si a deciziei nr. 46 din 16 februarie 2012, emise de parata Directia
Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov;
- anularea instiintarilor de stingere a creantelor fiscale nr. 35942 din 14 noiembrie 2012, nr. 40930 din 12 decembrie
2011 si nr. 1766 din 16 ianuarie 2012, emise de parata Administratia Judeteana a Finantelor publice Covasna;
- obligarea paratelor la redistribuirea sumelor incasate si stinse prin adresele amintite, in conformitate cu
dispozitiile art. 114 raportat la art. 115 din OG nr. 92/2003.
S-a mai solicitat obligarea paratelor la plata cheltuielilor de judecata.
In motivarea actiunii se arata ca paratele in mod nelegal au stins datorii ale sale catre bugetul de stat fara sa
respecte ordinea de stingere a obligatiilor bugetare prevazuta de art. 114 si de art. 115 din Codul de procedura fiscala,
adoptata prin Ordonanta Guvernului nr.92/2003 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel, potrivit art. 114 din OG nr. 92/2003, distribuirea sumelor din contul unic se face de organul fiscal competent,
distinct pe fiecare buget sau fond, dupa caz, proportional cu obligatiile datorate. In cazul in care suma platita nu acopera
obligatiile fiscale datorate, distribuirea, in cadrul fiecarui buget sau fond, pe tip de impozit, contributie sau alta suma
reprezentand creanta fiscala se face mai intai pentru impozitele si contributiile cu retinere la sursa si apoi pentru
celelalte obligatii fiscale, proportional cu obligatiile datorate.
Iar, potrivit art. 115, ordinea stingerii datoriilor este in sensul ca daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri
de impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale prevazute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma
platita nu este suficienta pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanta
fiscala principala pe care o stabileste contribuabilul sau care este distribuita, potrivit prevederilor art. 114, de catre
organul fiscal competent, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:
a) sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat
o esalonare la plata, precum si dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata in luna curenta din grafic sau suma
amanata la plata, impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata pe perioada amanarii, in cazul in care
termenul stabilit pentru plata sumelor respective se implineste in luna curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a
caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate;
b) obligatiile fiscale principale sau accesorii, in ordinea vechimii. In cazul stingerii creantelor fiscale prin dare
in plata, se aplica prevederile art. 175 alin. (41);
c) sumele datorate in contul urmatoarelor rate din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat
esalonarea, pana la concurenta cu suma esalonata la plata sau pana la concurenta cu suma achitata, dupa caz, precum si suma
amanata la plata impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere datorata pe perioada amanarii, dupa caz;
Creantele fiscale reprezinta drepturi patrimoniale care, potrivit legii, rezulta din raporturile de drept material
fiscal. Din raporturile de drept prevazute la alin. (1) rezulta atat continutul, cat si cuantumul creantelor fiscale,
reprezentand drepturi determinate constand in:
a) dreptul la perceperea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume care constituie venituri ale bugetului
general consolidat, dreptul la rambursarea taxei pe valoarea adaugata, dreptul la restituirea impozitelor, taxelor,
contributiilor si a altor sume care constituie venituri ale bugetului general consolidat, potrivit alin. (4), denumite
creante fiscale principale;
b) dreptul la perceperea dobanzilor, penalitatilor de intarziere sau majorarilor de intarziere, dupa caz, in
conditiile legii, denumite creante fiscale accesorii.
In cazurile prevazute de lege, organul fiscal este indreptatit sa solicite stingerea obligatiei fiscale de catre cel
indatorat sa execute acea obligatie in locul debitorului.
In masura in care plata sumelor reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general
consolidat se constata ca a fost fara temei legal, cel care a facut astfel plata are dreptul la restituirea sumei respective.
Potrivit art. 22, prin obligatii fiscale, in sensul prezentului cod, se intelege:
a) obligatia de a declara bunurile si veniturile impozabile sau, dupa caz, impozitele, taxele, contributiile si alte
sume datorate bugetului general consolidat;
b) obligatia de a calcula si de a inregistra in evidentele contabile si fiscale impozitele, taxele, contributiile si
alte sume datorate bugetului general consolidat;
c) obligatia de a plati la termenele legale impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general
consolidat;
d) obligatia de a plati dobanzi, penalitati de intarziere sau majorari de intarziere, dupa caz, aferente impozitelor,
taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat, denumite obligatii de plata accesorii;
e) obligatia de a calcula, de a retine si de a inregistra in evidentele contabile si de plata, la termenele legale,
impozitele si contributiile care se realizeaza prin stopaj la sursa;
f) orice alte obligatii care revin contribuabililor, persoane fizice sau juridice, in aplicarea legilor fiscale.
Ordonanta Guvernului Romaniei nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, in art. 39 alin. (2) si alin. (3)
prevede ca, in vederea executarii amenzii, organele prevazute la alin. (1) vor comunica din oficiu procesul-verbal de
constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, neatacat cu plangere in termenul legal, in termen de 30 de zile de la
data expirarii acestui termen, ori, dupa caz, dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat
plangerea, in termen de 30 de zile de la data la care hotararea a devenit irevocabila, astfel:
a) pentru sumele care se fac venit integral la bugetele locale, organelor de specialitate ale unitatilor
administrativ-teritoriale in a caror raza teritoriala domiciliaza contravenientul persoana fizica sau, dupa caz, isi are
domiciliul fiscal contravenientul persoana juridica;
b) pentru sumele care se fac venit integral la bugetul de stat, organelor de specialitate ale unitatilor subordonate
Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul
fiscal contravenientul persoana juridica. Executarea se face in conditiile prevazute de dispozitiile legale privind
executarea silita a creantelor fiscale.
S-a aratat ca societatea comerciala a alimentat lunar contul de la trezorerie cu suma de 1700 lei, dar in niciun caz nu
s-au stins taxele si impozitele curente datorate prin stopaj la sursa, astfel mai este pasibil si de o plangere penala, care
nu ar fi o noutate deoarece au facut deja o astfel de plangere penala, or, eventuali prepusi ai celor doua institutii in
cauza ar trebui sa raspunda penal pentru aceste fapte conform art. 6 din Legea nr. 241 din 2005, pentru sumele cu stopaj la
sursa si nevirate, deoarece acum ei sunt cei care debiteaza, in urma popririi, conturile unice.
Astfel, atat A.F.P. Sfantu Gheorghe cat si D.G.F.P. COVASNA au interpretat prevederile legale in mod eronat,
prejudiciind societatea comerciala in mod vadit, stingand o datorie asimilata doar cu o obligatie fiscala amenda - care nu
este purtatoare de dobanzi si penalitati, fata de obligatiile fiscale principale si accesorii reglementate de prevederile
legale mai sus aratate.
In drept, s-au invocat dispozitiile art. 1 alin. (1) si alin. (2) precum si art. 8 alin. (1) din Legea nr. 554/2004 a
contenciosului administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 12, art. 21, art. 22, art. 26, art. 114 si
art. 115 din Codul de procedura fiscala -OG nr.92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 39
din OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
Parata Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov a formulat intampinare in cauza prin care a invocat
exceptia lipsei calitatii sale procesuale pasive, iar pe fond s-a solicitat respingerea actiunii.
S-a aratat ca, in fapt, creanta fiscala reprezentand venituri din amenzi provine din amenda de 6000 lei stabilita prin
procesul-verbal de contraventie nr. 6284/14.06.2007, intocmit de catre ITM Covasna, suma cuprinsa in somatia nr.
99025/01.10.2007 si titlul executoriu nr. 2326/01.10.2007, si care se regaseste in adresa de infiintare a popririi nr.
95415/30.05.2011, inregistrata sub nr. 7229/30.05.2011, astfel, aceasta creanta era printre obligatiile fiscale cele mai
vechi.
In adresa de infiintare a popririi sunt mentionate numarul si data titlurilor executorii, natura creantei fiscale,
cuantumul creantei fiscale pentru care s-a infiintat poprirea, precum si conturile in care urmeaza a se vira sumele retinute.
In drept, in ce priveste ordinea de stingere a obligatiilor fiscale sunt aplicabile prevederile art. 115 lit.b) din O.G
nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, conform carora ,,Daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri de
impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale prevazute la art. 21 alin.2 lit. A, iar suma platita nu
este suficienta pentru a stinge datoriile corelative acestui tip de creanta fiscala principala pe care o stabileste
contribuabilul sau care este distribuita, potrivit prevederilor art. 114 de catre organul fiscal competent, dupa caz,
stingerea efectuandu-se de drept, in urmatoarea ordine b) obligatii fiscale principale sau accesorii, in ordinea vechimii
...", sens in care organele fiscale in mod corect au stins datoriile societatii prin compensare pentru suma de 1700 lei,
intrucat suma de 6000 lei reprezinta venituri din amenzi este debit si nu accesoriu.
Fata de aceste considerente, parata a solicitat respingerea actiunii formulate de SC SRL, ca fiind netemeinica si
nelegala si, pe cale de consecinta, sa se mentina ca temeinice si legale deciziile nr. 46/16.02.2012 si nr. 34/26.01.2012
emise de Directia Generala a Finantelor Publice Covasna, precum si instiintarile privind stingerea creantelor fiscal nr.
35942/14.11.2011, nr. 40930/12.12.2011, nr. 1766/16.01.2011 - acte administrativ-fiscale emise de organele de executare din
cadrul AFP Sfantu Gheorghe.
In drept, s-au invocat prevederile art. 115-118 Cod procedura civila..
Din actele si lucrarile dosarului instanta constata urmatoarele:
In ceea ce priveste exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice
Brasov, tribunalul retine ca aceasta este o exceptie de fond, absoluta si peremtorie (f.65). Astfel, calitatea procesuala
presupune existenta unei identitati intre persoana reclamantului si cel care este titularul dreptului afirmat, precum si
intre persoana chemata in judecata si cel care este subiectul pasiv in raportul dedus judecatii. Asadar, potrivit art. 33
din OG nr. 92/2003, pentru administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general
consolidat, competenta revine acelui organ fiscal, judetean, local sau al municipiului Bucuresti, stabilit prin ordin al
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al
contribuabilului sau al platitorului de venit, in cazul impozitelor si contributiilor realizate prin stopaj la sursa, in
conditiile legii.
Vazand ca Directia Generala a Finantelor Publice Covasna a solutionat contestatiile formulate de partea reclamanta
impotriva instiintarilor de stingere a debitelor restante, tribunalul gaseste exceptia invocata ca nefondata si urmeaza a o
respinge potrivit dispozitivului de mai jos. Pe fond, tribunalul retine ca prin instiintarea privind stingerea creantelor
fiscale nr. 1756/16.01.2012, emisa de Administratia Judeteana a Finantelor Publice Covasna (fosta AFP Sf. Gheorghe), s-a adus
la cunostinta partii reclamante SC . SRL ca ordinea stingerii datoriilor pe care aceasta le-a avut la bugetul general
consolidat al statului s-a realizat in conformitate cu dispozitiile art. 115 alin. 4 din O.G. 92/2003 privind Codul de
procedura fiscala (f.37).
Prin instiintarea privind stingerea creantelor fiscale nr. 40930/12.12.2011, emisa de Administratia Judeteana a
Finantelor Publice Covasna, i s-a adus la cunostinta partii reclamante ca s-a stins suma de 1700 lei in contul amenzii
prevazute in titlul executoriu nr. 006584/14.06.2007 ( f.32).
Impotriva acestora, partea reclamanta a formulat contestatie la parata Directia Generala a Finantelor Publice Covasna,
actuala Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, ce a fost solutionata prin decizia 46 din 16 februarie 2012,
in prezent atacata (f.12, 13 vol. I).
De asemenea, se retine ca prin adresa de instiintare privind stingerea creantelor fiscale nr.35942 din 14 noiembrie
2011, emisa de parata Administratia Judeteana a Finantelor Publice Covasna (fosta AFP Sf. Gheorghe), a fost incunostintata
reclamanta ca s-a stins suma de 1700 lei in contul amenzii in suma de 6.000 lei, cu care figura restanta in baza sa de date.
Impotriva acestei instiintari de stingere a debitului, reclamanta a formulat contestatia ce a fost solutionata prin
decizia nr. 34 din 26 ianuarie 2012 de catre Directia Generala a Finantelor Publice Covasna, contestata in prezentul dosar.
In drept, tribunalul retine ca art. 114 din Codul de procedura fiscala prevede, la capitolul modalitatea de stingere
a obligatiilor bugetare, ca platile catre organele fiscale se efectueaza prin intermediul bancilor, trezoreriilor si al
altor institutii autorizate sa deruleze operatiuni de plata. Debitorii vor efectua plata impozitelor, taxelor, contributiilor
si a altor sume datorate bugetului general consolidat, prevazute prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, intr-un cont unic, prin utilizarea unui ordin de plata pentru Trezoreria Statului pentru obligatiile
datorate bugetului de stat si a unui ordin de plata pentru Trezoreria Statului pentru celelalte obligatii de plata.
Distribuirea sumelor din contul unic se face de organul fiscal competent, distinct pe fiecare buget sau fond, dupa caz,
proportional cu obligatiile datorate.
In cazul in care suma platita nu acopera obligatiile fiscale datorate unui buget sau fond, distribuirea in cadrul
fiecarui buget sau fond se face in urmatoarea ordine:
a) pentru toate impozitele si contributiile cu retinere la sursa;
b) pentru toate celelalte obligatii fiscale principale;
c) pentru obligatiile fiscale accesorii aferente obligatiilor prevazute la lit. a) si b).
Metodologia de distribuire a sumelor platite in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale se aproba prin ordin
al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Plata obligatiilor fiscale, altele decat cele prevazute la aliniatele anterioare, se efectueaza de catre debitori,
distinct pe fiecare impozit, contributie si alte sume datorate bugetului general consolidat.
In situatia in care plata se efectueaza de catre o alta persoana decat debitorul, dispozitiile art. 1093 din Codul
civil se aplica in mod corespunzator.
Prin exceptie de la prevederile alin. (2^2), in cazul in care debitorii beneficiaza de inlesniri la plata potrivit
reglementarilor legale in vigoare ori se afla sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile
si completarile ulterioare, distribuirea sumelor achitate in contul unic se efectueaza de catre organul fiscal competent,
potrivit ordinii prevazute la art. 115 alin. (1) sau (3), dupa caz, indiferent de tipul de creanta.
In cazul stingerii prin plata a obligatiilor fiscale, momentul platii este:
a) in cazul platilor in numerar, data inscrisa in documentul de plata eliberat de organele sau persoanele abilitate de
organul fiscal;
b) in cazul platilor efectuate prin mandat postal, data postei, inscrisa pe mandatul postal;
c) in cazul platilor efectuate prin decontare bancara, data la care bancile debiteaza contul platitorului pe baza
instrumentelor de decontare specifice, astfel cum aceasta informatie este transmisa prin mesajul electronic de plata de catre
institutia bancara initiatoare, potrivit reglementarilor specifice in vigoare, cu exceptia situatiei prevazute la art. 121,
data putand fi dovedita prin extrasul de cont al contribuabilului.
Pentru creantele fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile subordonate, organul
fiscal, la cererea debitorului, va efectua indreptarea erorilor din documentele de plata intocmite de acesta si va considera
valabila plata de la momentul efectuarii acesteia, in suma si din contul debitorului inscrise in documentul de plata, cu
conditia debitarii contului acestuia si a creditarii unui cont bugetar.
Articolul 115, intitulat ordinea stingerii datoriilor, prevede ca, daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri
de impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale prevazute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma
platita nu este suficienta pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanta
fiscala principala pe care o stabileste contribuabilul sau care este distribuita, potrivit prevederilor art. 114, de catre
organul fiscal competent, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:
a) sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat
o esalonare la plata, precum si dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata in luna curenta din grafic sau suma
amanata la plata, impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata pe perioada amanarii, in cazul in care
termenul stabilit pentru plata sumelor respective se implineste in luna curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a
caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate;
b) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii, in ordinea
vechimii. In cazul stingerii creantelor fiscale prin dare in plata, se aplica prevederile art. 175 alin. (4^1);
c) sumele datorate in contul urmatoarelor rate din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat
esalonarea, pana la concurenta cu suma esalonata la plata sau pana la concurenta cu suma achitata, dupa caz, precum si suma
amanata la plata impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere datorata pe perioada amanarii, dupa caz;
d) obligatiile cu scadente viitoare, la solicitarea contribuabilului.
(2) Vechimea obligatiilor fiscale de plata se stabileste astfel:
a) in functie de scadenta, pentru obligatiile fiscale principale;
b) in functie de data comunicarii, pentru diferentele de obligatii fiscale principale stabilite de organele competente,
precum si pentru obligatiile fiscale accesorii;
c) in functie de data depunerii la organul fiscal a declaratiilor fiscale rectificative, pentru diferentele de
obligatii fiscale principale stabilite de contribuabil.
(3) Pentru debitorii care se afla sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si
completarile ulterioare, ordinea de stingere este urmatoarea:
a) obligatii fiscale cu termene de plata dupa data deschiderii procedurii insolventei, in ordinea vechimii, cu exceptia
celor prevazute in planul de reorganizare confirmat;
b) sume datorate in contul ratelor din programele de plati ale obligatiilor fiscale, cuprinse in planul de reorganizare
judiciara confirmat, precum si obligatiile accesorii datorate pe perioada reorganizarii, daca in plan s-au prevazut
calcularea si plata acestora;
c) obligatii fiscale datorate si neachitate cu termene de plata anterioare datei la care s-a deschis procedura
insolventei, in ordinea vechimii, pana la stingerea integrala a acestora, in situatia contribuabililor aflati in stare de
faliment;
Ca urmare, tribunalul pentru a putea stabili care din dispozitiile prevazute de art. 114 sau 115 din OG nr. 92/2003
sunt aplicabile cauzei, va proceda la analizarea provenientei creantelor, a vechimii lor si daca obligatiile fiscale se
gaseau in faza de executare silita.
Astfel, tribunalul retine ca partea reclamanta si-a deschis cont la Trezoreria mun. Sfantu Gheorghe la data de 23 mai
2011, conform adresei acestei institutii aflate la dosar (f. 95 vol.II). Se constata ca la baza celor trei instiintari de
stingere a creantelor bugetare stau adresele de infiintare a popririi nr. 95414/30.05.2011, nr. 95414/30.05.2011 si nr.
95698/28.09.2011.
Prin adresa de infiintare a popririi nr. 95414 din 30 mai 2011, Administratia Finantelor Publice a Municipiului Sfantu
Gheorghe a solicitat Trezoreriei mun. Sfantu Gheorghe ca in temeiul art. 149 alin.11 si 12 din OG nr. 92/2003, sa procedeze
la indisponibilizarea de indata a sumelor existente si viitoare provenite din incasarile zilnice pentru stingerea
datoriilor totale in suma de 6712 lei, pe care reclamanta SC .. SRL le datoreaza catre bugetul de stat. Se observa ca
suma amintita se compune din debite cu titlul de impozit pe salarii, CAS angajator, impozit pe microintreprinderi, CAS
angajat, contributie accidente de munca angajator, somaj angajator, somaj angajat, fond garantare, sanatate angajator,
sanatate angajat si pentru concedii si indemnizatii, care au fost stabilite prin titluri executorii aferente anului 2010.
Aceasta adresa de infiintare a popririi cuprinde impozite de natura diferita si cu vechime diferita si care sunt cuprinse
in cate un titlu executoriu, diferit, emis in functie de scadenta fiecarei creante fiscale ( f. 98 vol.I).
Se retine ca organul fiscal prin adresa de infiintare a popririi nr. 95415 din 30 mai 2011 a solicitat tertului poprit
mai sus amintit sa dispuna indisponibilizarea creantelor existente si viitoare aflate in contul reclamantei pentru
recuperarea datoriei fiscale in suma totala de 6712 lei. Se constata ca prin adresa de infiintare a popririi amintite,
organul fiscal a indicat titlul executoriu prin care a individualizat creanta, natura creantei si vechimea ei. De asemenea,
se constata ca adresa de infiintare a poprii nr. 95415/30.05.2011 cuprinde creante din 2006 pana in 2010, enumerate in
ordinea vechimii si in functie de natura impozitului( f. 94-97 vol I).
Totodata, tribunalul retine ca partea reclamanta a figurat in evidentele organului fiscal cu o amenda in cuantum de
6.000 lei, conform procesului-verbal de constatare a contraventiilor seria CV nr. 6284/14.06.2004 ( f.33,34 vol.I) pentru
care s-a emis somatia nr. 99025/01.10.2007 si titlul executoriu nr. 2326/01.10.2007. Pentru aceasta suma, organul fiscal a
solicitat infiintarea popririi asupra veniturilor reclamantei la Trezoreria mun. Sfantu Gheorghe, conform adresei de
infiintare a popriri nr. 95415/30.05.2011.
Se constata ca cele doua adrese de infiintare a popririi au fost inregistrate la Trezoreria mun. Sf. Gheorghe in
aceeasi zi, respectiv fiind inregistrate sub nr. 7229/30.05.2011 adresa de infiintare a popririi nr. 95415 si sub
nr.7230/30.05.2011 adresa de infiintare a popririi nr. 95414.
In urma analizarii ordinelor de plata depuse la dosar de Trezoreria mun. Sfantu Gheorghe, cat si a adreselor de
infiintare a popririi si celelalte trei instiintari de stingere a creantelor fiscale, tribunalul constata ca paratele au
procedat la stingerea datoriilor reclamantei fata de bugetul de stat in conformitate cu dispozitiile art. 115 din OG nr.
92/2003, respectiv au stins obligatiile fiscale aflate in procedura de executare silita in functie de vechimea fiecarei
creante (f.98-273 vol.II).
De asemenea, se observa ca organul fiscal a stins mai intai creantele inscrise in adresa de infiintare a popririi nr.
95415/30.05.2011 si apoi cele din adresa nr. 95414/30.05.2011, intrucat impozitele din prima adresa aveau vechimea cea mai
mare, fata de cele cuprinse in cea de a doua adresa de infiintare a popririi care priveste creante cu scadenta in cursul
anului 2010, ambele fiind emise si inregistrate in aceeasi zi.
Este de observat ca obligatiile fiscale cu retinere la sursa au fost stinse de organul fiscal cu prioritate fata de
celelalte impozite, dar in functie de vechimea lor, adica nu s-au stins toate obligatiile cu stopaj la sursa din 2006 pana
la zi, ci in raport cu vechimea fiecarei creante s-au stins pe langa cele cu retinere la sursa si alte obligatii de aceeasi
vechime cu acestea ( a se vedea ordinele de plata, instiintarile de stingere a obligatiilor si adresa Trezoreriei mun. Sfantu
Gheorghe cu nr. 23392/20.10.2015, f.95 vol.II). Deci, s-au stins obligatii restante inscrise in titluri executorii descrise
in adresele de infiintare a popririi mai sus amintite pentru anii 2006-2010, iar nu obligatiile cu retinere la sursa curente,
asa cum partea reclamanta interpreteaza prin notele scrise si prin actiunea formulate in prezenta cauza.
Reclamanta a sustinut ca organul fiscal trebuia sa stinga cu intaietate obligatiile cu retinere la sursa si apoi
celelalte, fara sa se tina cont de vechimea lor, or, tribunalul constata ca in primul rand modalitatea de stingere a
obligatiilor nu este cea invocata de partea reclamanta, intrucat in cazul in care societatea se afla in executare silita,
sunt aplicabile cu intaietate dispozitiile art. 115 lit. b) din OG nr. 92/2003, adica in cazul in care societatea
datoreaza mai multe tipuri de impozite, cum este in situatia din cauza pendinte, si suma recuperata prin poprire nu este
suficienta pentru stingerea tuturor, se procedeaza la stingerea obligatiilor fiscale principale sau accesorii, in ordinea
vechimii lor.
Situatia in care se afla contestatoarea, insa, nu ii da aceasta posibilitate de a alege.
Calea pe care o reclama partea reclamanta poate fi urmata doar daca nu sunt de executat si alte tipuri de impozite,
taxe, contributii datorate de contribuabil si daca aceasta nu are de achitat sume mai vechi decat toate celelalte impozite cu
stopaj la sursa cu vechime recenta.
Deci, in cazul in care exista mai multe tipuri de obligatii, se sting cele cu retinere la sursa in functie de
vechime, cat si celelalte in ordinea vechimii obligatiei fiscale principale si a obligatiei accesorii aferente, conform
dispozitiilor art. 115 al. 2 Cod procedura fiscala.
Este adevarat ca in legislatia fiscala este consacrata distribuirea cu prioritate a sumelor platite pentru datoriile
cu retinere la sursa, asa cum sustine reclamanta, insa numai in situatia in care contribuabilul nu are obligatii fiscale
restante de acelasi tip, interpretare in acord cu dispozitiile art. III al. 2 din O.G. 47/2007 referitoare la modul de
aplicare a prevederilor alin. 2^3 ale art.114 din O.G nr.92/2003.
Conform art. III al. 2 din O.G. 47/2007, ,,Pentru contribuabilii care platesc integral si la termenele prevazute de
lege obligatiile fiscale si care nu au alte obligatii fiscale restante, prevederile art. I pct.17 se aplica pentru plata
obligatiilor fiscale incepand cu cele aferente lunii septembrie 2007.
Conform alin. 2^3 din art. 114 al O.G. 92/2003, ,,In cazul in care suma platita nu acopera obligatiile fiscale
datorate, distribuirea in cadrul fiecarui buget sau fond, pe tip de impozit, contributie sau alta suma reprezentand creanta
fiscala se face mai intai pentru impozitele si contributiile cu retinere la sursa si apoi pentru celelalte obligatii fiscale,
proportional cu obligatiile datorate.
Din analiza celor doua texte de lege rezulta ca distribuirea pe care o pretinde reclamanta este conditionata de lipsa
unor obligatii fiscale restante, conditie pe care in mod evident ea nu o indeplineste si, ca atare, nu poate beneficia de
dispozitiile art. 114 al. 2^3 din OG nr.92/2003.
De asemenea, legiuitorul a prevazut ca in cazul in care un contribuabil datoreaza mai multe tipuri de impozite, taxe,
contributii si alte sume reprezentand creante fiscale prevazute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma platita nu este
suficienta pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanta fiscala principala pe
care o stabileste contribuabilul sau care este distribuita, potrivit prevederilor art. 114, de catre organul fiscal
competent, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:
a) sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a
aprobat esalonare la plata, precum si majorarea de intarziere datorata in luna curenta din grafic sau suma amanata la plata,
impreuna cu majorarile de intarziere datorate pe perioada amanarii, in cazul in care termenul de plata se implineste in luna
curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate;
b) obligatiile fiscale principale sau accesorii, in ordinea vechimii, cu exceptia cazului in care s-a inceput
executarea silita, cand se aplica prevederile art. 169 in mod corespunzator;
d) obligatiile cu scadente viitoare, la solicitarea contribuabilului.
Or, in cauza pendinte sunt aplicabile si dispozitiile art. 169 din Codul de procedura fiscala, care statueaza ca in
cazul in care suma realizata in cursul procedurii de executare silita reprezinta totalitatea sumelor incasate dupa
comunicarea somatiei prin orice modalitate prevazuta de prezentul cod.
Creantele fiscale inscrise in titlul executoriu se sting cu sumele realizate conform alin. (1), mai intai creantele
fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi creantele fiscale accesorii, in ordinea vechimii. Prevederile art. 115 alin.
(2) referitoare la ordinea vechimii sunt aplicabile in mod corespunzator.
Ca urmare, vazand dispozitiile amintite, cat si inscrisurile administrate in cauza, tribunalul retine ca in mod legal
au procedat paratele la stingerea obligatiilor partii reclamante pe care aceasta le-a avut catre bugetul de stat, intrucat
aceasta si creantele sale s-au aflat in procedura de executare silita, nefiind vorba de plati voluntare, ci incasate prin
popririle infiintate asupra conturilor sale.
In ceea ce priveste raportul de expertiza contabila efectuata in cauza, instanta urmeaza sa-l inlature datorita
faptului ca expertul a facut o interpretare eronata a dispozitiilor art. 114 si 115 din O.G. nr. 92/2003, nefacand
distinctie intre situatia in care stingerea obligatiilor se face ca urmare a unor plati voluntare realizate de partea
reclamanta de cele stinse ca urmare a declansarii procedurii de executare silita a societatii pentru stingerea obligatiilor
neachitate la termen de aceasta prin popriri, pe de o parte, iar pe de alta parte se observa ca expertul a pus concluzii ca
nu s-au respectat dispozitiile amintite pentru faptul ca s-au stins obligatiile din adresa nr. 95415/2011 care cuprinde
obligatii fiscale ce aveau scadenta (vechime ) inca din anii 2006-2010 si nu creantele din poprirea nr. 95414/30.05.2011, ce
se poate observa ca a fost infiintata in aceeasi zi, avand acelasi rang cu poprirea anterioara si vizau creante fiscale ce
aveau scadenta doar in anul 2010.
Fata de considerentele expuse, tribunalul va respinge actiunea reclamantei SC .. SRL ca nefondata, potrivit
dispozitivului de mai jos.
Vazand dispozitiile art. 453 Cod procedura civila, tribunalul gaseste ca cererea reclamantei de obligare a paratelor la
plata cheltuielilor de judecata este nefondata, intrucat acestea nu se gasesc in culpa procesuala. .
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE
Respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov.
Respinge actiunea formulata, precizata si modificata de reclamanta SC .. SRL, avand CUI , inmatriculata in
Registrul Comertului sub nr. , cu sediul in mun. Sfantu Gheorghe, , prin reprezentant legal director P. A. , in
contradictoriu cu paratii Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, cu sediul in mun. Brasov, B-dul Mihail
Kogalniceanu, nr.7, jud. Brasov, cu sediul procesual ales la Administratia Judeteana a Finantelor Publice Covasna, cu sediul
in mun. Sf. Gheorghe, str. Bem Jozsef, nr.9, jud. Covasna, avand ca obiect anularea deciziei nr. 34 din 26 ianuarie 2012 si
a deciziei nr. 46 din 16 februarie 2012, emise de parata Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, precum si
anularea instiintarilor de stingere a creantelor fiscale nr. 35942/14.11.2012, nr. 40930/12.12.2011 si nr. 1766/16.01.2012,
emise de parata Administratia Judeteana a Finantelor Publice Covasna.
Respinge cererile de obligare a paratelor la redistribuirea sumelor incasate si stinse prin adresele mentionate, in
conformitate cu dispozitiile art. 114 raportat la art. 115 din OG nr. 92/2003 si de obligare a paratelor la plata
cheltuielilor de judecata.
Cu drept de recurs in termen de 15 zile de la comunicare, ce se depune la Tribunalul Covasna.
Pronuntata in sedinta publica, azi, 08.12.2015.
PRESEDINTE GREFIER
TRIBUNALUL COVASNA Dosar nr. 2061/119/2012
SECTIA CIVILA
SENTINTA CIVILA NR.960
Sedinta publica din 8 decembrie 2015
Instanta constituita din:
PRESEDINTE:
GREFIER: .
Pe rol se afla, in pronuntare, actiunea in contencios administrativ si fiscal, formulata de reclamanta SC E .. C
SRL in contradictoriu cu paratele Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov si Administratia Judeteana a
Finantelor Publice Covasna, avand ca obiect anulare acte administrative fiscale.
La apelul nominal, facut in sedinta publica, au lipsit partile.
Procedura de citare este legal indeplinita.
S-a facut referatul cauzei, dupa care se constata ca dezbaterile asupra fondului cauzei au avut loc in sedinta publica
din 20 noiembrie 2015, in sensul celor consemnate in incheierea de sedinta din acea zi parte integranta din prezenta
sentinta, pronuntarea fiind amanata la data de 27 noiembrie 2015, apoi la 4 decembrie 2015 si 8 decembrie 2015.
TRIBUNALUL
Asupra procesului civil de fata,
Constata ca, prin cererea formulata, precizata si inregistrata la Tribunalul Covasna sub dosar nr. 2061/119/2012,
reclamanta SC .. SRL prin reprezentantul sau legal P. A., in contradictoriu cu paratele Directia Generala Regionala a
Finantelor Publice Brasov si Administratia Judeteana a Finantelor Publice Covasna a solicitat:
- anularea deciziei nr. 34 din 26 ianuarie 2012 si a deciziei nr. 46 din 16 februarie 2012, emise de parata Directia
Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov;
- anularea instiintarilor de stingere a creantelor fiscale nr. 35942 din 14 noiembrie 2012, nr. 40930 din 12 decembrie
2011 si nr. 1766 din 16 ianuarie 2012, emise de parata Administratia Judeteana a Finantelor publice Covasna;
- obligarea paratelor la redistribuirea sumelor incasate si stinse prin adresele amintite, in conformitate cu
dispozitiile art. 114 raportat la art. 115 din OG nr. 92/2003.
S-a mai solicitat obligarea paratelor la plata cheltuielilor de judecata.
In motivarea actiunii se arata ca paratele in mod nelegal au stins datorii ale sale catre bugetul de stat fara sa
respecte ordinea de stingere a obligatiilor bugetare prevazuta de art. 114 si de art. 115 din Codul de procedura fiscala,
adoptata prin Ordonanta Guvernului nr.92/2003 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Astfel, potrivit art. 114 din OG nr. 92/2003, distribuirea sumelor din contul unic se face de organul fiscal competent,
distinct pe fiecare buget sau fond, dupa caz, proportional cu obligatiile datorate. In cazul in care suma platita nu acopera
obligatiile fiscale datorate, distribuirea, in cadrul fiecarui buget sau fond, pe tip de impozit, contributie sau alta suma
reprezentand creanta fiscala se face mai intai pentru impozitele si contributiile cu retinere la sursa si apoi pentru
celelalte obligatii fiscale, proportional cu obligatiile datorate.
Iar, potrivit art. 115, ordinea stingerii datoriilor este in sensul ca daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri
de impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale prevazute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma
platita nu este suficienta pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanta
fiscala principala pe care o stabileste contribuabilul sau care este distribuita, potrivit prevederilor art. 114, de catre
organul fiscal competent, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:
a) sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat
o esalonare la plata, precum si dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata in luna curenta din grafic sau suma
amanata la plata, impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata pe perioada amanarii, in cazul in care
termenul stabilit pentru plata sumelor respective se implineste in luna curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a
caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate;
b) obligatiile fiscale principale sau accesorii, in ordinea vechimii. In cazul stingerii creantelor fiscale prin dare
in plata, se aplica prevederile art. 175 alin. (41);
c) sumele datorate in contul urmatoarelor rate din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat
esalonarea, pana la concurenta cu suma esalonata la plata sau pana la concurenta cu suma achitata, dupa caz, precum si suma
amanata la plata impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere datorata pe perioada amanarii, dupa caz;
Creantele fiscale reprezinta drepturi patrimoniale care, potrivit legii, rezulta din raporturile de drept material
fiscal. Din raporturile de drept prevazute la alin. (1) rezulta atat continutul, cat si cuantumul creantelor fiscale,
reprezentand drepturi determinate constand in:
a) dreptul la perceperea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume care constituie venituri ale bugetului
general consolidat, dreptul la rambursarea taxei pe valoarea adaugata, dreptul la restituirea impozitelor, taxelor,
contributiilor si a altor sume care constituie venituri ale bugetului general consolidat, potrivit alin. (4), denumite
creante fiscale principale;
b) dreptul la perceperea dobanzilor, penalitatilor de intarziere sau majorarilor de intarziere, dupa caz, in
conditiile legii, denumite creante fiscale accesorii.
In cazurile prevazute de lege, organul fiscal este indreptatit sa solicite stingerea obligatiei fiscale de catre cel
indatorat sa execute acea obligatie in locul debitorului.
In masura in care plata sumelor reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general
consolidat se constata ca a fost fara temei legal, cel care a facut astfel plata are dreptul la restituirea sumei respective.
Potrivit art. 22, prin obligatii fiscale, in sensul prezentului cod, se intelege:
a) obligatia de a declara bunurile si veniturile impozabile sau, dupa caz, impozitele, taxele, contributiile si alte
sume datorate bugetului general consolidat;
b) obligatia de a calcula si de a inregistra in evidentele contabile si fiscale impozitele, taxele, contributiile si
alte sume datorate bugetului general consolidat;
c) obligatia de a plati la termenele legale impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general
consolidat;
d) obligatia de a plati dobanzi, penalitati de intarziere sau majorari de intarziere, dupa caz, aferente impozitelor,
taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat, denumite obligatii de plata accesorii;
e) obligatia de a calcula, de a retine si de a inregistra in evidentele contabile si de plata, la termenele legale,
impozitele si contributiile care se realizeaza prin stopaj la sursa;
f) orice alte obligatii care revin contribuabililor, persoane fizice sau juridice, in aplicarea legilor fiscale.
Ordonanta Guvernului Romaniei nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, in art. 39 alin. (2) si alin. (3)
prevede ca, in vederea executarii amenzii, organele prevazute la alin. (1) vor comunica din oficiu procesul-verbal de
constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, neatacat cu plangere in termenul legal, in termen de 30 de zile de la
data expirarii acestui termen, ori, dupa caz, dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat
plangerea, in termen de 30 de zile de la data la care hotararea a devenit irevocabila, astfel:
a) pentru sumele care se fac venit integral la bugetele locale, organelor de specialitate ale unitatilor
administrativ-teritoriale in a caror raza teritoriala domiciliaza contravenientul persoana fizica sau, dupa caz, isi are
domiciliul fiscal contravenientul persoana juridica;
b) pentru sumele care se fac venit integral la bugetul de stat, organelor de specialitate ale unitatilor subordonate
Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul
fiscal contravenientul persoana juridica. Executarea se face in conditiile prevazute de dispozitiile legale privind
executarea silita a creantelor fiscale.
S-a aratat ca societatea comerciala a alimentat lunar contul de la trezorerie cu suma de 1700 lei, dar in niciun caz nu
s-au stins taxele si impozitele curente datorate prin stopaj la sursa, astfel mai este pasibil si de o plangere penala, care
nu ar fi o noutate deoarece au facut deja o astfel de plangere penala, or, eventuali prepusi ai celor doua institutii in
cauza ar trebui sa raspunda penal pentru aceste fapte conform art. 6 din Legea nr. 241 din 2005, pentru sumele cu stopaj la
sursa si nevirate, deoarece acum ei sunt cei care debiteaza, in urma popririi, conturile unice.
Astfel, atat A.F.P. Sfantu Gheorghe cat si D.G.F.P. COVASNA au interpretat prevederile legale in mod eronat,
prejudiciind societatea comerciala in mod vadit, stingand o datorie asimilata doar cu o obligatie fiscala amenda - care nu
este purtatoare de dobanzi si penalitati, fata de obligatiile fiscale principale si accesorii reglementate de prevederile
legale mai sus aratate.
In drept, s-au invocat dispozitiile art. 1 alin. (1) si alin. (2) precum si art. 8 alin. (1) din Legea nr. 554/2004 a
contenciosului administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 12, art. 21, art. 22, art. 26, art. 114 si
art. 115 din Codul de procedura fiscala -OG nr.92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si art. 39
din OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
Parata Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov a formulat intampinare in cauza prin care a invocat
exceptia lipsei calitatii sale procesuale pasive, iar pe fond s-a solicitat respingerea actiunii.
S-a aratat ca, in fapt, creanta fiscala reprezentand venituri din amenzi provine din amenda de 6000 lei stabilita prin
procesul-verbal de contraventie nr. 6284/14.06.2007, intocmit de catre ITM Covasna, suma cuprinsa in somatia nr.
99025/01.10.2007 si titlul executoriu nr. 2326/01.10.2007, si care se regaseste in adresa de infiintare a popririi nr.
95415/30.05.2011, inregistrata sub nr. 7229/30.05.2011, astfel, aceasta creanta era printre obligatiile fiscale cele mai
vechi.
In adresa de infiintare a popririi sunt mentionate numarul si data titlurilor executorii, natura creantei fiscale,
cuantumul creantei fiscale pentru care s-a infiintat poprirea, precum si conturile in care urmeaza a se vira sumele retinute.
In drept, in ce priveste ordinea de stingere a obligatiilor fiscale sunt aplicabile prevederile art. 115 lit.b) din O.G
nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, conform carora ,,Daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri de
impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale prevazute la art. 21 alin.2 lit. A, iar suma platita nu
este suficienta pentru a stinge datoriile corelative acestui tip de creanta fiscala principala pe care o stabileste
contribuabilul sau care este distribuita, potrivit prevederilor art. 114 de catre organul fiscal competent, dupa caz,
stingerea efectuandu-se de drept, in urmatoarea ordine b) obligatii fiscale principale sau accesorii, in ordinea vechimii
...", sens in care organele fiscale in mod corect au stins datoriile societatii prin compensare pentru suma de 1700 lei,
intrucat suma de 6000 lei reprezinta venituri din amenzi este debit si nu accesoriu.
Fata de aceste considerente, parata a solicitat respingerea actiunii formulate de SC SRL, ca fiind netemeinica si
nelegala si, pe cale de consecinta, sa se mentina ca temeinice si legale deciziile nr. 46/16.02.2012 si nr. 34/26.01.2012
emise de Directia Generala a Finantelor Publice Covasna, precum si instiintarile privind stingerea creantelor fiscal nr.
35942/14.11.2011, nr. 40930/12.12.2011, nr. 1766/16.01.2011 - acte administrativ-fiscale emise de organele de executare din
cadrul AFP Sfantu Gheorghe.
In drept, s-au invocat prevederile art. 115-118 Cod procedura civila..
Din actele si lucrarile dosarului instanta constata urmatoarele:
In ceea ce priveste exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice
Brasov, tribunalul retine ca aceasta este o exceptie de fond, absoluta si peremtorie (f.65). Astfel, calitatea procesuala
presupune existenta unei identitati intre persoana reclamantului si cel care este titularul dreptului afirmat, precum si
intre persoana chemata in judecata si cel care este subiectul pasiv in raportul dedus judecatii. Asadar, potrivit art. 33
din OG nr. 92/2003, pentru administrarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general
consolidat, competenta revine acelui organ fiscal, judetean, local sau al municipiului Bucuresti, stabilit prin ordin al
presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al
contribuabilului sau al platitorului de venit, in cazul impozitelor si contributiilor realizate prin stopaj la sursa, in
conditiile legii.
Vazand ca Directia Generala a Finantelor Publice Covasna a solutionat contestatiile formulate de partea reclamanta
impotriva instiintarilor de stingere a debitelor restante, tribunalul gaseste exceptia invocata ca nefondata si urmeaza a o
respinge potrivit dispozitivului de mai jos. Pe fond, tribunalul retine ca prin instiintarea privind stingerea creantelor
fiscale nr. 1756/16.01.2012, emisa de Administratia Judeteana a Finantelor Publice Covasna (fosta AFP Sf. Gheorghe), s-a adus
la cunostinta partii reclamante SC . SRL ca ordinea stingerii datoriilor pe care aceasta le-a avut la bugetul general
consolidat al statului s-a realizat in conformitate cu dispozitiile art. 115 alin. 4 din O.G. 92/2003 privind Codul de
procedura fiscala (f.37).
Prin instiintarea privind stingerea creantelor fiscale nr. 40930/12.12.2011, emisa de Administratia Judeteana a
Finantelor Publice Covasna, i s-a adus la cunostinta partii reclamante ca s-a stins suma de 1700 lei in contul amenzii
prevazute in titlul executoriu nr. 006584/14.06.2007 ( f.32).
Impotriva acestora, partea reclamanta a formulat contestatie la parata Directia Generala a Finantelor Publice Covasna,
actuala Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, ce a fost solutionata prin decizia 46 din 16 februarie 2012,
in prezent atacata (f.12, 13 vol. I).
De asemenea, se retine ca prin adresa de instiintare privind stingerea creantelor fiscale nr.35942 din 14 noiembrie
2011, emisa de parata Administratia Judeteana a Finantelor Publice Covasna (fosta AFP Sf. Gheorghe), a fost incunostintata
reclamanta ca s-a stins suma de 1700 lei in contul amenzii in suma de 6.000 lei, cu care figura restanta in baza sa de date.
Impotriva acestei instiintari de stingere a debitului, reclamanta a formulat contestatia ce a fost solutionata prin
decizia nr. 34 din 26 ianuarie 2012 de catre Directia Generala a Finantelor Publice Covasna, contestata in prezentul dosar.
In drept, tribunalul retine ca art. 114 din Codul de procedura fiscala prevede, la capitolul modalitatea de stingere
a obligatiilor bugetare, ca platile catre organele fiscale se efectueaza prin intermediul bancilor, trezoreriilor si al
altor institutii autorizate sa deruleze operatiuni de plata. Debitorii vor efectua plata impozitelor, taxelor, contributiilor
si a altor sume datorate bugetului general consolidat, prevazute prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de
Administrare Fiscala, intr-un cont unic, prin utilizarea unui ordin de plata pentru Trezoreria Statului pentru obligatiile
datorate bugetului de stat si a unui ordin de plata pentru Trezoreria Statului pentru celelalte obligatii de plata.
Distribuirea sumelor din contul unic se face de organul fiscal competent, distinct pe fiecare buget sau fond, dupa caz,
proportional cu obligatiile datorate.
In cazul in care suma platita nu acopera obligatiile fiscale datorate unui buget sau fond, distribuirea in cadrul
fiecarui buget sau fond se face in urmatoarea ordine:
a) pentru toate impozitele si contributiile cu retinere la sursa;
b) pentru toate celelalte obligatii fiscale principale;
c) pentru obligatiile fiscale accesorii aferente obligatiilor prevazute la lit. a) si b).
Metodologia de distribuire a sumelor platite in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale se aproba prin ordin
al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Plata obligatiilor fiscale, altele decat cele prevazute la aliniatele anterioare, se efectueaza de catre debitori,
distinct pe fiecare impozit, contributie si alte sume datorate bugetului general consolidat.
In situatia in care plata se efectueaza de catre o alta persoana decat debitorul, dispozitiile art. 1093 din Codul
civil se aplica in mod corespunzator.
Prin exceptie de la prevederile alin. (2^2), in cazul in care debitorii beneficiaza de inlesniri la plata potrivit
reglementarilor legale in vigoare ori se afla sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile
si completarile ulterioare, distribuirea sumelor achitate in contul unic se efectueaza de catre organul fiscal competent,
potrivit ordinii prevazute la art. 115 alin. (1) sau (3), dupa caz, indiferent de tipul de creanta.
In cazul stingerii prin plata a obligatiilor fiscale, momentul platii este:
a) in cazul platilor in numerar, data inscrisa in documentul de plata eliberat de organele sau persoanele abilitate de
organul fiscal;
b) in cazul platilor efectuate prin mandat postal, data postei, inscrisa pe mandatul postal;
c) in cazul platilor efectuate prin decontare bancara, data la care bancile debiteaza contul platitorului pe baza
instrumentelor de decontare specifice, astfel cum aceasta informatie este transmisa prin mesajul electronic de plata de catre
institutia bancara initiatoare, potrivit reglementarilor specifice in vigoare, cu exceptia situatiei prevazute la art. 121,
data putand fi dovedita prin extrasul de cont al contribuabilului.
Pentru creantele fiscale administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile subordonate, organul
fiscal, la cererea debitorului, va efectua indreptarea erorilor din documentele de plata intocmite de acesta si va considera
valabila plata de la momentul efectuarii acesteia, in suma si din contul debitorului inscrise in documentul de plata, cu
conditia debitarii contului acestuia si a creditarii unui cont bugetar.
Articolul 115, intitulat ordinea stingerii datoriilor, prevede ca, daca un contribuabil datoreaza mai multe tipuri
de impozite, taxe, contributii si alte sume reprezentand creante fiscale prevazute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma
platita nu este suficienta pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanta
fiscala principala pe care o stabileste contribuabilul sau care este distribuita, potrivit prevederilor art. 114, de catre
organul fiscal competent, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:
a) sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat
o esalonare la plata, precum si dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata in luna curenta din grafic sau suma
amanata la plata, impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata pe perioada amanarii, in cazul in care
termenul stabilit pentru plata sumelor respective se implineste in luna curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a
caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate;
b) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii, in ordinea
vechimii. In cazul stingerii creantelor fiscale prin dare in plata, se aplica prevederile art. 175 alin. (4^1);
c) sumele datorate in contul urmatoarelor rate din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat
esalonarea, pana la concurenta cu suma esalonata la plata sau pana la concurenta cu suma achitata, dupa caz, precum si suma
amanata la plata impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere datorata pe perioada amanarii, dupa caz;
d) obligatiile cu scadente viitoare, la solicitarea contribuabilului.
(2) Vechimea obligatiilor fiscale de plata se stabileste astfel:
a) in functie de scadenta, pentru obligatiile fiscale principale;
b) in functie de data comunicarii, pentru diferentele de obligatii fiscale principale stabilite de organele competente,
precum si pentru obligatiile fiscale accesorii;
c) in functie de data depunerii la organul fiscal a declaratiilor fiscale rectificative, pentru diferentele de
obligatii fiscale principale stabilite de contribuabil.
(3) Pentru debitorii care se afla sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si
completarile ulterioare, ordinea de stingere este urmatoarea:
a) obligatii fiscale cu termene de plata dupa data deschiderii procedurii insolventei, in ordinea vechimii, cu exceptia
celor prevazute in planul de reorganizare confirmat;
b) sume datorate in contul ratelor din programele de plati ale obligatiilor fiscale, cuprinse in planul de reorganizare
judiciara confirmat, precum si obligatiile accesorii datorate pe perioada reorganizarii, daca in plan s-au prevazut
calcularea si plata acestora;
c) obligatii fiscale datorate si neachitate cu termene de plata anterioare datei la care s-a deschis procedura
insolventei, in ordinea vechimii, pana la stingerea integrala a acestora, in situatia contribuabililor aflati in stare de
faliment;
Ca urmare, tribunalul pentru a putea stabili care din dispozitiile prevazute de art. 114 sau 115 din OG nr. 92/2003
sunt aplicabile cauzei, va proceda la analizarea provenientei creantelor, a vechimii lor si daca obligatiile fiscale se
gaseau in faza de executare silita.
Astfel, tribunalul retine ca partea reclamanta si-a deschis cont la Trezoreria mun. Sfantu Gheorghe la data de 23 mai
2011, conform adresei acestei institutii aflate la dosar (f. 95 vol.II). Se constata ca la baza celor trei instiintari de
stingere a creantelor bugetare stau adresele de infiintare a popririi nr. 95414/30.05.2011, nr. 95414/30.05.2011 si nr.
95698/28.09.2011.
Prin adresa de infiintare a popririi nr. 95414 din 30 mai 2011, Administratia Finantelor Publice a Municipiului Sfantu
Gheorghe a solicitat Trezoreriei mun. Sfantu Gheorghe ca in temeiul art. 149 alin.11 si 12 din OG nr. 92/2003, sa procedeze
la indisponibilizarea de indata a sumelor existente si viitoare provenite din incasarile zilnice pentru stingerea
datoriilor totale in suma de 6712 lei, pe care reclamanta SC .. SRL le datoreaza catre bugetul de stat. Se observa ca
suma amintita se compune din debite cu titlul de impozit pe salarii, CAS angajator, impozit pe microintreprinderi, CAS
angajat, contributie accidente de munca angajator, somaj angajator, somaj angajat, fond garantare, sanatate angajator,
sanatate angajat si pentru concedii si indemnizatii, care au fost stabilite prin titluri executorii aferente anului 2010.
Aceasta adresa de infiintare a popririi cuprinde impozite de natura diferita si cu vechime diferita si care sunt cuprinse
in cate un titlu executoriu, diferit, emis in functie de scadenta fiecarei creante fiscale ( f. 98 vol.I).
Se retine ca organul fiscal prin adresa de infiintare a popririi nr. 95415 din 30 mai 2011 a solicitat tertului poprit
mai sus amintit sa dispuna indisponibilizarea creantelor existente si viitoare aflate in contul reclamantei pentru
recuperarea datoriei fiscale in suma totala de 6712 lei. Se constata ca prin adresa de infiintare a popririi amintite,
organul fiscal a indicat titlul executoriu prin care a individualizat creanta, natura creantei si vechimea ei. De asemenea,
se constata ca adresa de infiintare a poprii nr. 95415/30.05.2011 cuprinde creante din 2006 pana in 2010, enumerate in
ordinea vechimii si in functie de natura impozitului( f. 94-97 vol I).
Totodata, tribunalul retine ca partea reclamanta a figurat in evidentele organului fiscal cu o amenda in cuantum de
6.000 lei, conform procesului-verbal de constatare a contraventiilor seria CV nr. 6284/14.06.2004 ( f.33,34 vol.I) pentru
care s-a emis somatia nr. 99025/01.10.2007 si titlul executoriu nr. 2326/01.10.2007. Pentru aceasta suma, organul fiscal a
solicitat infiintarea popririi asupra veniturilor reclamantei la Trezoreria mun. Sfantu Gheorghe, conform adresei de
infiintare a popriri nr. 95415/30.05.2011.
Se constata ca cele doua adrese de infiintare a popririi au fost inregistrate la Trezoreria mun. Sf. Gheorghe in
aceeasi zi, respectiv fiind inregistrate sub nr. 7229/30.05.2011 adresa de infiintare a popririi nr. 95415 si sub
nr.7230/30.05.2011 adresa de infiintare a popririi nr. 95414.
In urma analizarii ordinelor de plata depuse la dosar de Trezoreria mun. Sfantu Gheorghe, cat si a adreselor de
infiintare a popririi si celelalte trei instiintari de stingere a creantelor fiscale, tribunalul constata ca paratele au
procedat la stingerea datoriilor reclamantei fata de bugetul de stat in conformitate cu dispozitiile art. 115 din OG nr.
92/2003, respectiv au stins obligatiile fiscale aflate in procedura de executare silita in functie de vechimea fiecarei
creante (f.98-273 vol.II).
De asemenea, se observa ca organul fiscal a stins mai intai creantele inscrise in adresa de infiintare a popririi nr.
95415/30.05.2011 si apoi cele din adresa nr. 95414/30.05.2011, intrucat impozitele din prima adresa aveau vechimea cea mai
mare, fata de cele cuprinse in cea de a doua adresa de infiintare a popririi care priveste creante cu scadenta in cursul
anului 2010, ambele fiind emise si inregistrate in aceeasi zi.
Este de observat ca obligatiile fiscale cu retinere la sursa au fost stinse de organul fiscal cu prioritate fata de
celelalte impozite, dar in functie de vechimea lor, adica nu s-au stins toate obligatiile cu stopaj la sursa din 2006 pana
la zi, ci in raport cu vechimea fiecarei creante s-au stins pe langa cele cu retinere la sursa si alte obligatii de aceeasi
vechime cu acestea ( a se vedea ordinele de plata, instiintarile de stingere a obligatiilor si adresa Trezoreriei mun. Sfantu
Gheorghe cu nr. 23392/20.10.2015, f.95 vol.II). Deci, s-au stins obligatii restante inscrise in titluri executorii descrise
in adresele de infiintare a popririi mai sus amintite pentru anii 2006-2010, iar nu obligatiile cu retinere la sursa curente,
asa cum partea reclamanta interpreteaza prin notele scrise si prin actiunea formulate in prezenta cauza.
Reclamanta a sustinut ca organul fiscal trebuia sa stinga cu intaietate obligatiile cu retinere la sursa si apoi
celelalte, fara sa se tina cont de vechimea lor, or, tribunalul constata ca in primul rand modalitatea de stingere a
obligatiilor nu este cea invocata de partea reclamanta, intrucat in cazul in care societatea se afla in executare silita,
sunt aplicabile cu intaietate dispozitiile art. 115 lit. b) din OG nr. 92/2003, adica in cazul in care societatea
datoreaza mai multe tipuri de impozite, cum este in situatia din cauza pendinte, si suma recuperata prin poprire nu este
suficienta pentru stingerea tuturor, se procedeaza la stingerea obligatiilor fiscale principale sau accesorii, in ordinea
vechimii lor.
Situatia in care se afla contestatoarea, insa, nu ii da aceasta posibilitate de a alege.
Calea pe care o reclama partea reclamanta poate fi urmata doar daca nu sunt de executat si alte tipuri de impozite,
taxe, contributii datorate de contribuabil si daca aceasta nu are de achitat sume mai vechi decat toate celelalte impozite cu
stopaj la sursa cu vechime recenta.
Deci, in cazul in care exista mai multe tipuri de obligatii, se sting cele cu retinere la sursa in functie de
vechime, cat si celelalte in ordinea vechimii obligatiei fiscale principale si a obligatiei accesorii aferente, conform
dispozitiilor art. 115 al. 2 Cod procedura fiscala.
Este adevarat ca in legislatia fiscala este consacrata distribuirea cu prioritate a sumelor platite pentru datoriile
cu retinere la sursa, asa cum sustine reclamanta, insa numai in situatia in care contribuabilul nu are obligatii fiscale
restante de acelasi tip, interpretare in acord cu dispozitiile art. III al. 2 din O.G. 47/2007 referitoare la modul de
aplicare a prevederilor alin. 2^3 ale art.114 din O.G nr.92/2003.
Conform art. III al. 2 din O.G. 47/2007, ,,Pentru contribuabilii care platesc integral si la termenele prevazute de
lege obligatiile fiscale si care nu au alte obligatii fiscale restante, prevederile art. I pct.17 se aplica pentru plata
obligatiilor fiscale incepand cu cele aferente lunii septembrie 2007.
Conform alin. 2^3 din art. 114 al O.G. 92/2003, ,,In cazul in care suma platita nu acopera obligatiile fiscale
datorate, distribuirea in cadrul fiecarui buget sau fond, pe tip de impozit, contributie sau alta suma reprezentand creanta
fiscala se face mai intai pentru impozitele si contributiile cu retinere la sursa si apoi pentru celelalte obligatii fiscale,
proportional cu obligatiile datorate.
Din analiza celor doua texte de lege rezulta ca distribuirea pe care o pretinde reclamanta este conditionata de lipsa
unor obligatii fiscale restante, conditie pe care in mod evident ea nu o indeplineste si, ca atare, nu poate beneficia de
dispozitiile art. 114 al. 2^3 din OG nr.92/2003.
De asemenea, legiuitorul a prevazut ca in cazul in care un contribuabil datoreaza mai multe tipuri de impozite, taxe,
contributii si alte sume reprezentand creante fiscale prevazute la art. 21 alin. (2) lit. a), iar suma platita nu este
suficienta pentru a stinge toate datoriile, atunci se sting datoriile corelative acelui tip de creanta fiscala principala pe
care o stabileste contribuabilul sau care este distribuita, potrivit prevederilor art. 114, de catre organul fiscal
competent, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:
a) sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a
aprobat esalonare la plata, precum si majorarea de intarziere datorata in luna curenta din grafic sau suma amanata la plata,
impreuna cu majorarile de intarziere datorate pe perioada amanarii, in cazul in care termenul de plata se implineste in luna
curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate;
b) obligatiile fiscale principale sau accesorii, in ordinea vechimii, cu exceptia cazului in care s-a inceput
executarea silita, cand se aplica prevederile art. 169 in mod corespunzator;
d) obligatiile cu scadente viitoare, la solicitarea contribuabilului.
Or, in cauza pendinte sunt aplicabile si dispozitiile art. 169 din Codul de procedura fiscala, care statueaza ca in
cazul in care suma realizata in cursul procedurii de executare silita reprezinta totalitatea sumelor incasate dupa
comunicarea somatiei prin orice modalitate prevazuta de prezentul cod.
Creantele fiscale inscrise in titlul executoriu se sting cu sumele realizate conform alin. (1), mai intai creantele
fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi creantele fiscale accesorii, in ordinea vechimii. Prevederile art. 115 alin.
(2) referitoare la ordinea vechimii sunt aplicabile in mod corespunzator.
Ca urmare, vazand dispozitiile amintite, cat si inscrisurile administrate in cauza, tribunalul retine ca in mod legal
au procedat paratele la stingerea obligatiilor partii reclamante pe care aceasta le-a avut catre bugetul de stat, intrucat
aceasta si creantele sale s-au aflat in procedura de executare silita, nefiind vorba de plati voluntare, ci incasate prin
popririle infiintate asupra conturilor sale.
In ceea ce priveste raportul de expertiza contabila efectuata in cauza, instanta urmeaza sa-l inlature datorita
faptului ca expertul a facut o interpretare eronata a dispozitiilor art. 114 si 115 din O.G. nr. 92/2003, nefacand
distinctie intre situatia in care stingerea obligatiilor se face ca urmare a unor plati voluntare realizate de partea
reclamanta de cele stinse ca urmare a declansarii procedurii de executare silita a societatii pentru stingerea obligatiilor
neachitate la termen de aceasta prin popriri, pe de o parte, iar pe de alta parte se observa ca expertul a pus concluzii ca
nu s-au respectat dispozitiile amintite pentru faptul ca s-au stins obligatiile din adresa nr. 95415/2011 care cuprinde
obligatii fiscale ce aveau scadenta (vechime ) inca din anii 2006-2010 si nu creantele din poprirea nr. 95414/30.05.2011, ce
se poate observa ca a fost infiintata in aceeasi zi, avand acelasi rang cu poprirea anterioara si vizau creante fiscale ce
aveau scadenta doar in anul 2010.
Fata de considerentele expuse, tribunalul va respinge actiunea reclamantei SC .. SRL ca nefondata, potrivit
dispozitivului de mai jos.
Vazand dispozitiile art. 453 Cod procedura civila, tribunalul gaseste ca cererea reclamantei de obligare a paratelor la
plata cheltuielilor de judecata este nefondata, intrucat acestea nu se gasesc in culpa procesuala. .
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE
Respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Brasov.
Respinge actiunea formulata, precizata si modificata de reclamanta SC .. SRL, avand CUI , inmatriculata in
Registrul Comertului sub nr. , cu sediul in mun. Sfantu Gheorghe, , prin reprezentant legal director P. A. , in
contradictoriu cu paratii Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, cu sediul in mun. Brasov, B-dul Mihail
Kogalniceanu, nr.7, jud. Brasov, cu sediul procesual ales la Administratia Judeteana a Finantelor Publice Covasna, cu sediul
in mun. Sf. Gheorghe, str. Bem Jozsef, nr.9, jud. Covasna, avand ca obiect anularea deciziei nr. 34 din 26 ianuarie 2012 si
a deciziei nr. 46 din 16 februarie 2012, emise de parata Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, precum si
anularea instiintarilor de stingere a creantelor fiscale nr. 35942/14.11.2012, nr. 40930/12.12.2011 si nr. 1766/16.01.2012,
emise de parata Administratia Judeteana a Finantelor Publice Covasna.
Respinge cererile de obligare a paratelor la redistribuirea sumelor incasate si stinse prin adresele mentionate, in
conformitate cu dispozitiile art. 114 raportat la art. 115 din OG nr. 92/2003 si de obligare a paratelor la plata
cheltuielilor de judecata.
Cu drept de recurs in termen de 15 zile de la comunicare, ce se depune la Tribunalul Covasna.
Pronuntata in sedinta publica, azi, 08.12.2015.
PRESEDINTE GREFIER
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Acte ale autoritatilor publice
SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014