InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Covasna

Anulare decizie de solutionare contestatie.Anulare decizie de impunere.Anulare raport de inspectie fiscala

(Sentinta civila nr. 732 din data de 25.09.2015 pronuntata de Tribunalul Covasna)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice; Impozite si taxe | Dosare Tribunalul Covasna | Jurisprudenta Tribunalul Covasna

R O M A N I A
TRIBUNALUL COVASNA        Dosar nr. 2154/119/2013
SECTIA CIVILA


SENTINTA CIVILA NR.732
Sedinta publica din   25 septembrie 2015
Instanta constituita din:
PRESEDINTE: …………
GREFIER: …………


      Pe rol se afla, in pronuntare, actiunea in contencios administrativ, formulata de reclamanta S.C. ………. S.R.L. Sf.

Gheorghe in contradictoriu cu parata DIRECTIA GENERALA  REGIONALA A FINANTELOR PUBLICE  BRASOV prin ADMINISTRATIA JUDETEANA

A FINANTELOR PUBLICE COVASNA, pentru anularea deciziei de solutionare a contestatiei nr.118/14.05.2013, a deciziei de

impunere nr. F-CV 449/29.07.2011 si a raportului de inspectie fiscala nr. F-CV 273/29.07.2011.
      La apelul nominal, facut in sedinta publica, au lipsit partile. 
Procedura de citare, legal indeplinita.
S-a facut referatul cauzei, dupa care se constata ca dezbaterile asupra fondului cauzei au avut loc in sedinta

publica din 18 septembrie 2015, in sensul celor consemnate in incheierea de sedinta din acea zi –parte integranta din

prezenta sentinta, pronuntarea fiind amanata la data de 25 septembrie 2015.

TRIBUNALUL

      Asupra cererii de fata,
      Constata ca, prin cererea formulata si inregistrata sub dosar nr. 2154/119/2013, reclamanta SC ……….. SRL a solicitat

in contradictoriu cu parata Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov, anularea Deciziei nr. 118 din

14.05.2013 privind solutionarea, de catre parata, a contestatiei formulate de reclamanta,  precum si anularea  deciziei  de

impunere nr. F-CV 449/29.07.2011 privind obligatiile fiscale suplimentare de plata si a raportului de inspectie fiscala nr.

F-CV 273/29.07.2011 cu privire la stabilirea obligatiilor fiscale suplimentare  cu titlu de impozit pe profit, TVA si

impozit pe dividende, cu accesoriile aferente acestora, cu cheltuieli de judecata.
In motivarea cererii, reclamanta arata ca la data de 22.06.2010 a formulat catre  parata o cerere de compensare

avand ca obiect suma de 39.494 lei, reprezentand plati efectuate de societate in anul 2008 cu titlu de impozit pe profit,

cerere inregistrata la parata sub nr.72882/22.06.2010. Prin aceasta cerere s-a solicitat paratei sa dispuna compensarea

sumelor  datorata la bugetul CAS, CASS, somaj, impozit pe salariu si TVA pana  la concurenta sumei de 39.494  lei.
     In urma acestei cereri, inspectorii din cadrul Activitatii de Inspectie Fiscala Covasna au efectuat un control fiscal

asupra activitatii reclamantei, fiind intocmit raportul de inspectie F-CV nr.273/29.07.2011, in baza caruia s-a emis decizia

F-CV nr.449/29.07.2011 .
     In cadrul raportului de inspectie fiscala mentionat s-a stabilit ca prin operatiunile derulate de catre societatea

reclamanta  s-a adus un prejudiciu bugetului de stat sub aspectul platii taxei pe valoarea adaugata, al impozitului pe

profit si al impozitului pe dividende in suma totala de 422.277 lei.
     Reclamanta a formulat in termen legal contestatie impotriva deciziei F-CV nr.449 din 29.07.2011, cat si a raportului de

inspectie F-CV nr.273/29.07.2011 emis de inspectorii din cadrul A.J.P Covasna, apreciind  decizia emisa ca fiind in mod

vadit netemeinica si nelegala si criticand-o pentru  modul eronat de calcul al impozitului pe dividende si impozitului pe

venit, efectuat de catre inspectorii fiscali in cadrul raportului de inspectie fiscala.
     Se arata ca prin contestatia formulata reclamanta a contestat valorile considerate de organele fiscale drept baza de

calcul, valori obtinute in urma anularii inregistrarilor contabile aferente facturilor emise de S.C. G….. S.R.L., S.C. H…..

L…… S.R.L. si S.C. A…. E…. S.R.L.
     Avand in vedere suspiciunile legate de realitatea si legalitatea tranzactiilor efectuate de societatea reclamanta cu

cele trei societati mai sus mentionate, parata  DGFP Covasna emite decizia nr. 751/21.10.2011 prin care s-a dispus

suspendarea solutionarii contestatiei formulate pana  la solutionarea dosarului penal nr.167/P/2011 al Parchetului de pe

langa Tribunalul Covasna vizand efectuarea de cercetari  asupra legalitatii si realitatii  tranzactiilor efectuate de 

reclamanta, procedura administrativa urmand a fi reluata la pronuntarea unei solutii definitive in aceasta cauza.
      Prin ordonanta din  data de 11 ianuarie 2013 a  Parchetului de pe langa Tribunalul Covasna  s-a dispus neinceperea 

urmaririi penale, stabilindu-se ca din coroborarea probelor administrative nu au rezultat date in sensul ca cele 153 de

facturi ce fac obiectul dosarului reflecta operatiuni fictive si ca  au fost inregistrate in contabilitate doar in scopul

deducerii de TVA.
      Fata de solutia parchetului, reclamanta apreciaza ca, in ce priveste realitatea si  legalitatea   operatiunilor

inregistrate in contabilitatea sa in anul 2008, a rezultat ca intreaga suma inregistrata in contabilitate reflecta

operatiuni reale,  realizate in mod legal. Ca atare, nu se poate sustine ca  cele 153 facturi emise de S.C. G……. S.R.L.,

S.C. H…... L…..  S.R.L. si S.C. A…… E….. S.R.L. reflecta operatiuni fictive si ca  ar fi fost efectuate doar in scopul

deducerii de TVA.
      Solutia Parchetului de pe langa  Tribunalul Covasna, ramasa definitiva la data de 11.03.2013, trebuia avuta in vedere

de catre parata la solutionarea contestatiei formulate impotriva deciziei F-CV nr.449/29.07.2011, emisa in baza raportului

de inspectie generala la S.C VILATI S.R.L F-CV nr.273/29.07.2011 – ceea ce nu s-a intamplat, parata  prin decizia F-CV

nr.449/29.07.2011  dispunand anularea inregistrarilor contabile aferente facturilor emise de S.C G…… S.R.L., S.C H…. L…….

S.R.L si S.C A…….. E…… S.R.L. si  stabilind o alta valoare drept baza de calcul a impozitului pe profit, pe dividende si

TVA.
      Referitor la valorile considerate drept baza de calcul pentru TVA si obligatii de plata aferente TVA, reclamanta 

sustine  urmatoarele:
         Conform declaratiei de TVA (declaratia 300), incepand cu perioada supusa controlului, respectiv oct.2009 si pana la

data transmiterii ultimei declaratii de TVA inainte de control, respectiv luna iunie 2012, reclamanta  a declarat

urmatoarele valori aferente TVA de plata, respectiv TVA de recuperat:
      - oct. 2009: TVA de plata 793 lei, conform declaratiei 300 inregistrate la A.F.P. Sf. Gheorghe  sub

nr.181861/25.11.2009;
      - nov. 2009: TVA de recuperat 28.962 lei, la sfarsitul perioadei de raportare, conform declaratiei 300  nr.

467/08.12.2009;
      - dec.2012: ‘TVA de recuperat 44.597 lei, la sfarsitul perioadei de raportare, conform declaratiei 300  nr.

20619/21.01.2010;
      - ian.2010: TVA de recuperat 40.751 lei, la sfarsitul perioadei de raportare, conform declaratiei 300  nr. 

22124/22.02.2010;
      - febr.2010: TVA de recuperat 40.848 lei, la sfarsitul perioadei de raportare, conform declaratiei 300 nr. 

48681/17.03.2010;
      - martie 2010: TVA de recuperat 40.943 lei, la sfarsitul perioadei de raportare, conform declaratiei 300 nr.

274/20.04.2010;
      - aprilie 2010:  TVA de recuperat 41.038 lei, la sfarsitul perioadei de raportare, conform declaratiei 300 nr.

53057/11.05.2010;
      - mai 2010: TVA de recuperat 37.46........ lei, la sfarsitul perioadei de raportare, conform declaratiei 300 nr.

54155/08.06.2010;
      - iunie 2010: TVA de recuperat 36.925 lei, la sfarsitul perioadei de raportare, conform declaratiei 300 nr.

300/06.2010.
     Prin anexa nr.20 a raportului de inspectie fiscala –intitulata TVA suplimentar si accesorii calculate,  organele de

control din cadrul D.G.F.P. Covasna  au  stabilit ca taxa pe valoarea adaugata de plata datorata de societatea reclamanta

catre bugetul statului este in valoare de 75.193 Iei, la care se adauga majorari/dobanzi calculate si penalitati de

intarziere, rezultand un total de 112.005 lei. Algoritmul de calcul prezentat de inspectorii fiscali este urmatorul:
     - se considera TVA de plata suma de 112.118 lei (TVA aferenta facturilor mentionate mai sus si pe care inspectorii

fiscali le-au anulat din evidenta fiscal-contabila a societatii SC VILATI SRL);
     - se diminueaza aceasta valoare cu suma 36.925 lei declarata de societatea reclamanta ca TVA de recuperat conform

declaratiei de TVA;
     - prin diferenta, inspectorii fiscali stabilesc  suma de 75.193 lei (112.118 - 36.925) ca sold datorat de societatea

reclamanta cu titlul de  TVA de plata catre bugetul statului. La acest sold   s-au calculat  majorari de intarziere si

penalitati.
     Fata de aceste aspecte, reclamanta sustine  urmatoarele:
     Valoarea de 112.118 lei, considerata TVA de plata de catre inspectorii fiscali, se datoreaza anularii in mod nelegal

din evidenta fiscal-contabila a celor 153 facturi in valoare totala de 702.212,45 lei, aspect transat prin  ordonanta emisa

la data de 11.01.2013 de catre Parchetul de pe langa Tribunalul Covasna. Insa reclamanta apreciaza ca aceasta suma nu este

justificata, neputandu-se calcula nici accesoriile, avand in vedere ca valoarea corecta ce trebuie retinuta este cea

indicata prin declaratia  300 (decont de TVA) formulata de societatea reclamanta, respectiv   36.925 lei valoare negativa

reprezentand TVA de recuperat.
       In ceea ce priveste  impozitul pe dividende:
       Baza impozabila stabilita in cadrul raportului de inspectie fiscala este in valoare de 701.713 lei, care reprezinta

diferenta dintre valoarea totala a facturilor anulate de inspectorii fiscali din evidenta contabila a SC ……… SRL

(reclamanta), 702.212,45 lei si valoarea de 499 lei ramasa neachitata din aceste facturi. La aceasta valoare s-a calculat  

cota  de impozit de 19 %, rezultand suma de  133.651 de lei. Reclamanta imputa  inspectorilor fiscali, pe de o parte, faptul

ca au aplicat in mod eronat cota de impozit pe dividende de 19% in loc de 16 %, cota prevazuta de lege, iar pe de alta

parte, faptul ca acestia  nu au luat in calcul la stabilirea bazei de impozitare suma de 93.099,95 lei reprezentand soldul

contului 455, respectiv suma imprumutata de asociatii societatii si care trebuia sa fie scazuta din valoarea bazei

impozabile pentru calculul impozitului pe dividende.
      In aceste conditii valoarea considerata baza de calcul pentru impozitul pe dividende de catre inspectorii din cadrul

D.G.F.P Covasna in urma controlului efectuat la SC ….. SRL,  rezulta din anularea facturilor in suma totala de 702.212,45

lei aferenta tranzactiilor efectuate.
      Ca urmare a solutiei pronuntate de organele de cercetare penala, luand in considerare valoarea facturilor mai sus

mentionate este fara dubiu stabilit ca valoarea de 701.713 lei retinuta de organele de control nu este corecta, trebuind sa

retina ca societatea nu datora la momentul efectuarii controlului impozit pe dividend si nu datoreaza nici in prezent un

astfel de impozit
      In ceea ce priveste stabilirea impozitului pe profit, reclamanta arata ca potrivit celor retinute de catre inspectorii

fiscali,  baza impozabila este stabilita la valoarea de 407.405 lei. La retinerea acestei sume nu s-a avut in vedere suma de

31.746 de lei ce reprezinta impozitul calculat si platit la anul 2009, ca urmare a declaratiilor depuse in termen de catre

societatea reclamanta.
      Astfel, daca se luau in considerare  sumele achitate de societate cu titlul de impozit pe profit, diferenta ce urma a

fi stabilita era de 37.390 lei.
      Fata de aceste aspecte, reclamanta  apreciaza ca decizia nr. l18/14.05.2013 emisa de catre parata este nelegala si

solicita anularea acesteia.
      In probatiune s-a solicitat proba cu inscrisuri  si expertiza de specialitate contabila.
      In drept, s-au invocat dispozitiile art.8 din Legea nr.554/2004 coroborat cu art.212 combinat cu art.218  Cod

proc.fiscala.
            Prin intampinare, parata Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov a solicitat respingerea

actiunii reclamantei ca fiind netemeinica si mentinerea actelor administrative atacate, ca fiind legale si temeinice.
      In motivarea intampinarii, parata a aratat ca, in fapt, organele de control fiscal din cadrul AIF Covasna au efectuat

la reclamanta o inspectie fiscala generala, urmare careia s-a intocmit decizia de impunere nr. F-CV 449/29.07.2011 emisa in

baza raportului de inspectie fiscala nr. F-CV 273/29.07.2011, prin care s-au stabilit obligatii fiscale suplimentare de

plata in suma totala de 409.428 lei, reprezentand: impozit pe profit in suma de 65.185 lei si majorari de intarziere

aferente in suma de 33.528 lei; TVA in suma de 75.193 lei si majorari de intarziere aferente in suma de 36.813 lei; impozit

pe dividende persoane fizice in suma de 133.651 lei si majorari de intarziere aferente in suma de 65.058 lei.
Organul de control fiscal, verificand perioada supusa inspectiei fiscale, 2008 - trim. I 2011, a constatat ca

societatea de la infiintare si pana la trimestrul III al anului 2008 inclusiv era platitor de impozit pe veniturile

microintreprinderilor. In trimestrul IV al anului 2008, societatea a realizat venituri mai mari de 100.000 Euro potrivit

prevederilor art. 1071 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, astfel potrivit prevederilor art. 109 alin.2 si 3 din

Codul fiscal, daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 100.000 Euro, acesta va

plati impozit pe profit luand in calcul veniturile si cheltuielile realizate de la inceputul anului fiscal, fara

posibilitatea de a mai beneficia pentru perioada urmatoare de prevederile prezentului titlu. Calculul si plata impozitului

pe profit se efectueaza incepand cu trimestrul in care s-a depasit oricare dintre limitele prevazute de acest articol, fara

a se datora majorari de intarziere. La determinarea impozitului pe profit datorat se scad platile reprezentand impozitul pe

veniturile microintreprinderilor efectuate in cursul anului fiscal.
      Societatea a depus declaratia de mentiuni nr. 176/27.01.2009 prin care a instiintat organul fiscal de modificarea

tipului de impozit datorat.
      Cu ocazia controlului efectuat s-a constatat ca societatea in perioada octombrie -decembrie 2009 a inregistrat in

evidenta contabila facturi avand ca obiect prestari servicii respectiv achizitia de materiale auxiliare (evidentiate in

rulajul debitor al conturilor 302.08 "Alte materiale consumabile" concomitent cu 602.08 "Cheltuieli privind alte materiale

consumabile", respectiv 628 "Alte cheltuieli cu servicii prestate de terti",
      - facturi in valoare totala de 136.780,16 lei emise de SC H… L…. SRL avand ca obiect achizitia de materiale de

constructii (ciment, polistiren, multi bat, fier beton,diferite sortimente, cuie, gresie, bloc ceramic, roaba, glet, adeziv

etc.). Facturile erau intocmite cu valori totale sub limita de 5.000 lei si achitate in numerar, in ziua intocmirii. Soldul

final al furnizorului este zero;
      - facturi in valoare totala de 432.561,71 lei emise de SC G….. SRL, avand ca obiect achizitii de materiale de

constructii (ciment, polistiren, multi bat, fier beton diferite sortimente, cuie, gresie, bloc ceramic, roaba, glet, var,

adeziv etc.), respectiv "prestari servicii" fara sa fie specificata pe facturi natura acestora sau sa existe documente

legale conform carora organul fiscal ar fi putut identifica natura, cantitatea sau structura serviciilor prestate. Facturile

erau la fel intocmite cu valori totale sub limita de 5.000 lei si achitate in numerar, in ziua intocmirii,  soldul final al

furnizorului fiind de  2.499 lei;
      - facturi in valoare totala de 132.870,58 lei emise de SC A…. E…. SRL avand ca obiect achizitii de materiale de

constructii (ciment, polistiren, multi bat, fier beton diferite sortimente, cuie, gresie, bloc ceramic, roaba, glet, var,

adeziv etc.). Facturile au fost  intocmite in cursul lunii decembrie 2009 cu valori totale sub limita de 5.000 lei si

achitate in numerar in cursul lunii ianuarie 2010,  soldul final al furnizorului fiind  zero.
      Astfel, s-au efectuat tranzactii in valoare totala de 702.212,45 lei din care TVA in suma de 112.118 lei.
      In vederea verificarii legalitatii si realitatii tranzactiilor efectuate cu cele trei societati, organul de inspectie

fiscala a solicitat efectuarea unor controale incrucisate. In urma controalelor efectuate s-a constatat ca societatile

partenere in perioada verificata (semestrul II 2009 si semestrul I 2010) nu au depus declaratii fiscale (inclusiv declaratia

394, rezultand neconcordante cu pondere de 100% in tranzactiile declarate de parti in aplicatia informatica ce gestioneaza

declaratia informativa D394). Totodata, s-a constatat ca societatile in cauza au declarat sedii fictive, reprezentantii

legali se sustrag de la efectuarea controalelor fiscale si deruleaza operatiuni suspecte. In cazul SC H…. L….. SRL

tranzactiile efectuate s-au constatat a fi in totalitate nereale si nelegale.
      Organul de control fiscal a verificat si situatia de lucrari efectuate unicului beneficiar al societatii SC S………  SRL

care au stat la baza emiterii facturilor fiscale catre aceasta societate. Din situatiile puse la dispozitie - evidenta

contabila - nu reiese in mod clar necesitatea de materiale consumabile la lucrarile executate. Mai mult, din evidenta

contabila a societatii reiese faptul ca, desi s-au prestat lucrari de constructii - montaj pentru SC S…….. SRL in perioada

2009-2010, facturi avand ca obiect achizitia de materiale consumabile au fost inregistrate numai in perioada octombrie -

decembrie 2009 si provin exclusiv de la cele trei societati mai sus mentionate. Astfel, in urma verificarii evidentei

contabile, respectiv din situatia de lucrari executate emise catre SC S……… SRL si puse la dispozitia organului de control nu

se justifica inregistrarea acestor servicii.
Parata a mai  aratat ca, avand in vedere elementele de fapt retinute si prezentate, respectiv principiul contabil a

prevalentei economicului asupra juridicului prevazut in Ordinul 3055/2010 pentru aprobarea Reglementarilor contabile

conforme cu directivele europene, in baza caruia "documentele justificative care stau la baza inregistrarilor contabile a

operatiunilor economico-financiare trebuie sa reflecte intocmai modul cum acestea se produc... sa fie in concordanta cu

realitatea, (...) contractele incheiate intre parti trebuie sa prevada modul de derulare a operatiunilor. In temeiul art. 11

alin.1 din Codul fiscal actualizat, „la stabilirea sumei unui impozit sau a unei taxe in intelesul prezentului cod,

autoritatile fiscale pot sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic". Astfel, organul de inspectie

fiscala a considerat tranzactiile derulate in perioada octombrie - decembrie 2010, detaliate mai sus, cu societatile SC

G…….. SRL, SC H…. L….. SRL si SC A….. E…. SRL, ca fiind  fara scop economic delimitabil si definibil,  operatiunile neavand

ca scop obtinerea unui beneficiu clar,- anuland astfel efectele contabile si fiscale ale  tranzactiilor asupra evidentei

contabile  fiscale a societatii.
Fata de dispozitiile art. 11 alin.1 din Codul fiscal coroborat cu art. 21 alin.1 din Codul fiscal, „pentru

determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii

de venituri impozabile" si cu art. 21 alin.4 lit. f din Codul fiscal, nu sunt deductibile din punct de vedere fiscal

„cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se

faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, potrivit normelor", organul de inspectie fiscala a

procedat la anularea inregistrarilor contabile aferente facturilor emise de cele trei societati partenere, urmata de

stabilirea unui profit contabil suplimentar in suma totala de 306.454,15 lei (585.181 lei cheltuieli inregistrate in baza

facturilor minus pierderea contabila in suma de 278.726,85 lei conform balantei de verificare aprilie 2010).
      Astfel, organul fiscal a stabilit un profit impozabil fiscal suplimentar in suma de 360.274 lei (585.181 lei

cheltuieli inregistrate in baza facturilor minus pierderea fiscala inregistrata de societate in suma de 224.907 lei). S-a 

stabilit pentru anul 2008 si 2009 profitul impozabil fiscal suplimentar in suma de 407.405 lei,  dupa care s-a procedat la

calcularea impozitului pe profit stabilit suplimentar in suma de 65.185 lei aferent caruia au fost calculate accesorii in

valoare totala de 33.185 lei (majorari de intarziere/dobanzi in valoare de 23.750 lei si penalitati de intarziere in valoare

de 9.778 lei).
Potrivit dispozitiilor art. 11 alin.1 din Codul fiscal, in temeiul art. 145 alin.1 din Codul fiscal, „dreptul de

deducere ia nastere la momentul exigibilitatii taxei...", coroborat cu art. 134 alin.2 din Codul fiscal, „exigibilitatea

taxei reprezinta data la care autoritatea fiscala devine indreptatita, in baza legii, sa solicite plata de catre persoanele

obligate la plata taxei, chiar daca plata acestei taxe poate fi amanata...", respectiv art. 146 alin.1 lit. a) „conditii de

exercitare a dreptului de deducere: (1) pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei, persoana impozabila trebuie sa

indeplineasca urmatoarele conditii a.) pentru taxa datorata sau achitata, aferent bunurilor care i-au fost ori urmeaza sa ii

fie livrate sau serviciilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie prestate in beneficiul sau de catre o persoana opozabila,

sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 755", coroborate cu art. 155 alin.5 lit. h din Codul fiscal, 

"factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii: ...denumirea serviciilor prestate...", organul de inspectie

fiscala a stabilit TVA - ul inregistrat in evidenta contabila in baza facturilor emise de SC G….. SRL, SC H…. L…. SRL si SC

A…. E….. SRL in suma totala de 112.118 lei, ca nedeductibil fiscal.
      S-a procedat  la calcularea TVA-ului stabilit suplimentar in suma de 75.193 lei aferent caruia au fost calculate

accesorii in valoare totala de 36.813 lei (majorari de intarziere/dobanda in valoare de 25.534 lei si penalitati de

intarziere in valoare de 11.279 lei ), in temeiul art. 11 alin. (1) din Codul fiscal actualizat, coroborat cu prevederile

art. 7, punctul 12, conform cu care se considera distributie de dividende „o distribuire in bani sau in natura, efectuata de

o persoana juridica unui participant la persoana juridica, drept consecinta a detinerii unor titluri de participare la acea

persoana juridica" si art. 67, alin. (1) a aceluiasi act normativ, respectiv „obligatia calcularii si retinerii impozitului

pe veniturile sub forma de dividende revine persoanelor juridice, odata cu plata dividendelor catre actionari sau asociati”,

organul de inspectie fiscala a considerat tranzactiile derulate in perioada octombrie-decembrie 2010, detaliate mai sus, cu

societatile SC G….. SRL, SC H…. L….. SRL si SC A…. E….. SRL fara un scop economic delimitabil si definibil (operatiunile nu

au avut ca scop obtinerea unui beneficiu clar), anuland astfel efectele contabile si fiscale ale tranzactiilor asupra

evidentei contabil-fiscale a societatii SC ….. SRL (reclamanta), dupa care a anulat inregistrarile contabile aferente platii

in numerar a facturilor emise de cele trei societati partenere in suma totala de 701.713 lei. Organul fiscal, retinand

intentia legiuitorului de a stabili prin lege calitatea persoanei care beneficiaza de sumele acordate (in speta noastra,

asociatul), nu si provenienta sumelor distribuite/ridicate, a stabilit o baza impozabila la nivelul sumelor ridicate din

casieria societatii in baza chitantelor pe numele celor trei societati mai sus mentionate si a calculat un impozit pe

dividende suplimentar in suma de 133.651 lei, aferent caruia au fost calculate accesorii in valoare totala de 65.058 lei

(majorari/dobanzi de intarziere in valoare de 25.534 lei si penalitati de intarziere in valoare de 11.279 lei).
In consecinta, parata  arata ca organul de control fiscal in urma verificarilor efectuate a constatat lipsa

elementelor suplimentare in ceea ce priveste realitatea si legalitatea tranzactiilor efectuate de reclamanta cu cele trei

societati mentionate mai sus.
      S-a mai aratat ca prin ordonanta de neincepere a urmaririi penale si de declinare de competenta din 11.01.2013,

pronuntata in dosarul nr. 167/P/2011 de Parchetul de pe langa Tribunalul Covasna, s-a retinut faptul ca:
      - numitul O. S. (administrator si asociat unic al SC H…. L… SRL) a  cesionat partile sociale detinute numitului A. I. 

si a negat orice implicare in activitatea societatii dupa momentul cesiunii partilor sociale (desi scrisul din facturile

fiscale si chitantele emise catre SC …. SRL (reclamanta) a fost executat de catre acesta conform Raportului de constatare

tehnico-stiintifica nr. 252112/01.08.2012). De asemenea, s-a constatat faptul ca impresiunile de pe stampila aplicata pe

facturile si chitantele emise de SC H… L… SRL au fost efectuate cu stampila societatii, respectiv seria si numarul cartilor

de identitate inscrise pe facturi apartin altor persoane decat cea indicata ca si delegat al societatii SC H…. L…. SRL.
      - Cu privire la  SC A…. E…… SRL, in urma cercetarilor efectuate s-a constatat faptul ca impresiunile de stampila de pe

toate facturile si chitantele emise de catre aceasta societate nu au fost efectuate cu stampila societatii, respectiv seria

si numarul cartilor de identitate inscrise pe facturi apartin altor persoane decat cea indicata ca si delegat al societatii

SC A… E… SRL. De asemenea, s-a retinut faptul ca administratorul societatii SC A… E…. SRL a declarat ca nu a avut niciodata

relatii comerciale cu SC …… SRL (reclamanta).
      - Cu privire la SC G…….. SRL, in urma cercetarilor efectuate de organele de cercetare penala, s-a constatat faptul ca

seria si numarul cartilor de identitate inscrise pe facturi apartin altor persoane decat cea indicata ca si delegat al

acestei societatii. De asemenea, s-a retinut faptul ca reprezentantii SC G…. SRL, numitii M. A. si A. I. C.,  au negat orice

implicare in activitatea societatii dupa data cesionarii partilor sociale din data de 19.08.2009 (conform Raportului de

constatare tehnico-stiintifica nr. 251446/23.04.2012, un numar de 50 buc. facturi fiscale si 51 buc. chitante au fost

intocmite in cursul lunilor octombrie, noiembrie si decembrie 2009 de numitul M. A. ).
      Astfel, s-a retinut faptul ca toate facturile si chitantele emise de SC G….. SRL, SC A… E…….. SRL si SC H… L… SRL n-au

fost inregistrate in contabilitate de catre SC …… SRL (reclamanta) si au provenienta neidentificabila, respectiv nu pot fi

confirmate aceste operatiuni de nici unul dintre cei trei societati furnizoare.
Fata de aceasta stare de fapt, parata arata ca in ce priveste TVA-ul, in cauza, sunt aplicabile prevederile art. 126

alin. 1 lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, potrivit carora "(1) Din punct de vedere al taxei sunt

operatiuni impozabile in Romania cele care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii: c) livrarea bunurilor sau prestarea

serviciilor este realizata de o persoana impozabila, astfel cum este definita la art. 127 alin. (1), actionand ca atare".
      Prin urmare, organul de inspectie fiscala in mod corect a retinut ca operatiunile efectuate de petenta cu SC G…… SRL,

SC A….. E……. SRL si SC H… L…. SRL, nu intra in sfera de aplicare a TVA, respectiv nu intrunesc conditiile de deductibilitate

prevazute de art. 145 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
De asemenea, cu privire la impozitul pe profit, respectiv deducerea cheltuielilor efectuate de societate in baza

facturilor emise de SC G….. SRL, SC A…. E…. SRL si SC H… L…. SRL, in cauza sunt incidente prevederile art. 21 alin. 4 lit.

f) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, potrivit carora „(4) Urmatoarele cheltuieli nu sunt deductibile: 

cheltuielile inregistrate in contabilitate care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca

dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, potrivit normelor metodologice ".
      Avand in vedere aceasta stare de fapt si prevederile legale mai sus aratate, parata considera ca organul de control in

mod intemeiat a stabilit ca cheltuielile deduse de societate in baza facturilor emise de SC G…… SRL, SC A…. E….. SRL si SC

H…. L….. SRL, nu sunt deductibile, intrucat aceste documente sunt emise de entitati neidentificabile, respectiv nu intrunesc

conditiile de document justificativ care sa dea dreptul la diminuarea impozitului pe profit datorat.
Cu privire la critica reclamantei legata de modalitatea de calcul al impozitului pe dividende, sustinand ca organele

fiscale au aplicat in mod eronat cota de 19% la calculul impozitului pe dividende in loc de 16% cat datoreaza potrivit

prevederilor legale, parata arata ca organele de control fiscal in urma constatarilor efectuate au anulat inregistrarile

contabile efectuate de societate, aferent platii facturilor emise de SC G….. SRL, SC A……. E….  SRL si SC H…. L….. SRL, in

suma totala de 701.713 lei, si au calculat impozit pe dividende in suma de 133.651 lei, astfel cum s-a consemnat in anexa 21

la Raportul de inspectie fiscala nr. 273/29.07.2011.
      In drept, privind cota aplicabila la stabilirea impozitului pe dividende sunt aplicabile prevederile art. 67 alin. 1

din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal potrivit carora:
       "Art. 67. Retinerea impozitului din veniturile din investitii
       (1) Veniturile sub forma de dividende, inclusiv sumele primite ca urmare a detinerii de titluri de participare la

fondurile inchise de investitii, se impun cu o cota de 16% din suma acestora. Obligatia calcularii si retinerii impozitului

pe veniturile sub forma de dividende revine persoanelor juridice, odata cu plata dividendelor catre actionari sau asociati.

Termenul de virare a impozitului este pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se face plata. In cazul

dividendelor distribuite, dar care nu au fost platite actionarilor sau asociatilor pana la sfarsitul anului in care s-au

aprobat situatiile financiare anuale, impozitul pe dividende se plateste pana la data de 25 ianuarie inclusiv a anului

urmator."
      Fata de aceasta stare de fapt constatata si descrisa in anexa nr. 21 la Raportul de inspectie fiscala nr.

449/29.07.2011, de prevederile legale mai sus mentionate, parata considera ca in mod corect si legal s-a stabilit baza neta

de impozitare a impozitului pe dividende in suma de 701.713 lei. In mod corect s-a calculat impozit pe dividende in suma de

133.651 lei cu aplicarea cotei de 16% .
      Din actele si lucrarile dosarului instanta constata urmatoarele:
      Prin raportul de inspectie fiscala nr. F-Cv nr. 273 din 29 iulie 2011, inspectorii din cadrul Activitatii de inspectie

fiscala Covasna au stabilit in sarcina partii reclamate obligatii fiscale suplimentare constand in impozit pe profit

suplimentar in suma de 65.185 lei, majorari aferente  in suma de 33.528, taxa pe valoarea adaugata in suma de 75.193 lei,

dobanzi/majorari de intarziere TVA in suma de 36.813 lei, precum si impozit pe dividende in suma de 133.651 lei si majorari

de intarziere de  65.058 lei.
       In baza raportului de inspectie fiscala nr. F-Cv 273 din 29 iulie 2011, parata a emis decizia de impunere  privind

obligatiile fiscale suplimentare de plata  nr. F-CV 449/29.07.2011,  prin care  reclamanta a fost obligata la plata

impozitului pe profit suplimentar, a taxei pe valoarea adaugata suplimentara si a impozitului pe dividende, impreuna cu

accesoriile aferente fiecarui tip  de impozit  (f.49-55).
      Impotriva deciziei de impunere, reclamanta a formulat contestatie la parata D.G.F.P. Covasna  (f.56),  care prin

decizia nr. 118 din 14 mai 2013 a respins contestatia (f.71-77).
      In ceea ce priveste impozitul pe profit contestat in cuantum de 65.185 lei si a majorarilor de intarziere aferente

acestuia, tribunalul retine ca prin raportul de inspectie fiscala  nr. Cv 273 din 29 iulie 2011 si decizia de impunere 

privind obligatiile fiscale suplimentare de plata  nr.     F-CV 449/29.07.2011, organul de control a aratat ca societatea

reclamanta in perioada octombrie - decembrie 2009 a inregistrat in evidenta contabila facturi avand ca obiect achizitia de

materiale auxiliare, evidentiate in rulajul debitor al conturilor 302.08 "Alte materiale consumabile" concomitent cu 602.08

"Cheltuieli privind alte materiale consumabile", respectiv 628 "Alte cheltuieli cu servicii prestate de terti".
      Astfel, din probele administrate in cauza reiese ca reclamanta  a inregistrat in evidenta contabila facturi in valoare

totala de 136.780,16 lei emise de SC H…. L…. SRL avand ca obiect achizitia de materiale de constructii constand in ciment,

polistiren, multi bat, fier beton de diferite sortimente, cuie, gresie, bloc ceramic, roaba, glet, adeziv (f. 196 – 203

vol.I).
      Organul de control fiscal a retinut ca facturile erau intocmite cu valori totale sub limita de 5.000 lei si achitate

in numerar, in ziua intocmirii, astfel soldul final al furnizorului fiind zero.
Se constata ca majoritatea facturilor  au o valoare  aproximativ de 4.996 lei, ca la rubrica furnizor  este trecuta

societatea H… L… SRL, fara sa aiba toate datele de identificare: adresa, cont bancar, capital social, iar la rubrica delegat

fiind consemnat numele de T. T.  avand cartea de identitate …. nr. ……. , fara sa existe  si date cu privire la mijlocul de

transport.
Prin adresa nr. 4808 din 28 iulie 2010, Directia Generala a Finantelor Publice Galati a adus la cunostinta paratei

ca SC H… L….  SRL nu a mai depus  declaratii privind obligatiile fiscale la bugetul de stat  pentru perioada ianuarie

2009-2010, cu exceptia trimestrului I al anului 2010, din care rezulta ca societatea nu datoreaza impozit pe profit.

Decontul de TVA nu a mai fost depus  pentru perioada  martie 2009 - iunie 2010 si nu s-a depus nici declaratia informativa

privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul Romaniei (cod 394) pentru perioada ianuarie 2009-iunie

2010.
S-a mai aratat ca in urma unor controale incrucisate efectuate  de catre organele fiscale competente, s-a  stabilit

ca furnizorii Societatii Comerciale H… L….  SRL  sunt societati cu comportament atipic, denumite generic societati

„Fantoma”, care nu pot fi identificate la sediile declarate, iar reprezentantii acestora nu pot fi gasitii la domiciliile

declarate.
      S-a mai constatat de catre organele de control ale Garzii Financiare ca nici unul din furnizorii  lui H…. L…. SRL nu

au desfasurat activitate cu acestea.
      La data de 27 ianuarie 2010, SC H…. L….. SRL a fost trecuta pe lista  contribuabililor inactivi (f. 194 vol.I).
      De asemenea, se retine ca reclamanta a inregistrat in evidentele sale contabile facturi in valoare totala de

432.561,71 lei emise de SC G……… SRL, avand ca obiect achizitii de materiale de constructii constand in ciment, polistiren,

multi bat, fier beton diferite sortimente, cuie, gresie, bloc ceramic, roaba, glet, var, adeziv etc. si  facturi care

privesc  "prestari servicii", fara sa fie  specificata  natura acestor servicii  (f. 169-193 vol.I).
      Cu ocazia controlului, organul fiscal nu a putut identifica alte documente  legale conform carora sa se fi putut

identifica natura, cantitatea sau structura serviciilor prestate. Facturile sunt intocmite cu valori totale de 4998 lei si

care, conform jurnalului de plati, au fost achitate in numerar, in ziua intocmirii.
      Totodata, se constata ca facturile emise de SC G……. SRL nu contin  toate datele de identificare  la rubrica furnizor

si nici  mijlocul de transport cu care s-a efectuat livrarea bunurilor, existand mentionat doar numele delegatului in

persoana  numitului I. A., posesor al cartii de identitate seria … nr. ……….
      Din procesul-verbal din 27 august 2010, intocmit de Serviciul Fiscal nr.1 din cadrul Directiei Generale a Finantelor

Publice Brasov,  reiese ca obiectul de activitate al SC G…… SRL  este “comert cu ridicata al materialului lemnos si al

materialelor de constructii si echipamente sanitare”, cod CAEN 4673.
      Prin sentinta civila nr. 61/C din 12 ianuarie 2010, pronuntata de Tribunalul Brasov, s-a dispus dizolvarea societatii 

in baza dispozitiilor art. 237 alin.1 lit. b) din Legea nr. 31/1990.  Societatea in perioada martie 2009 - iunie 2010 nu a

depus declaratii, deconturi, raportari semestriale si anuale la organul fiscal, iar numitii A. I. si M. V. (persoane ce

figureaza in perioade diferite ca fiind administratori si asociati unici ai societatii)  nu s-au prezentat la organul fiscal

in urma solicitarii acestuia de a le pune la dispozitie actele societatii (f.166, 167 vol.I).
      De asemenea, se retine ca partea reclamanta a inregistrat in evidentele sale contabile facturi in valoare totala de

132.870,58 lei emise de SC A….. E…..  SRL avand ca obiect achizitii de materiale de constructii constand in ciment,

polistiren, multi bat, fier beton diferite sortimente, cuie, gresie, bloc ceramic, roaba, glet, var, adeziv etc. Toate

facturile au fost intocmite in cursul lunii decembrie 2009  si au valori totale de peste 4000 lei, dar  sub limita de 5.000

lei. Facturile au fost achitate in numerar, in cursul lunii ianuarie 2010 (f. 155-164 vol.I).
      Tribunalul constata ca prin procesul-verbal nr. 377 din 8 noiembrie 2011, intocmit de inspectori din cadrul

Administratiei Finantelor Publice a Sectorului 3 Bucuresti  s-a aratat ca obiectul de activitate al SC A…. E… SRL  este

“comertul  cu amanuntul al articolelor de fierarie, al articolelor de sticla si a celor pentru vopsit, in magazine

specializate, iar  administrator social  si asociat unic este  T. P. M.
      Societatea in anul 2009 a utilizat documente fiscale cu regim special - facturi fiscale cu seria …..  de la nr.351 la

nr.400, de la nr. 442 la 500. Facturile au fost achizitionate  de la SC …………. SRL cu factura seria FLM1 nr.

A56013063/14.03.2008. De asemenea, SC A… E…. SRL a utilizat in perioada 17.11.2009 - 31.12.2009 facturi cu regim special cu

seria …… de la nr. 0000401 la nr. 0000420. Societatea in perioada amintita nu a anulat facturi si nici nu a emis facturi

storno. SC A…. E….  SRL a depus  deconturile fiscale la organul fiscal, a intocmit si intocmeste jurnale pentru vanzari si

cumparari, iar pentru perioada 01.07.2009-31.12.2009 a depus la AFP sector 3 declaratia informativa privind

livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul  national sub nr. 120401/20.01.2010 aferenta semestrului IV al

anului 2009.
      Potrivit informatiilor pe care le detine Administratia Finantelor Publice Sectorul 3 Bucuresti pe baza declaratiei 

informative privind livrarile, achizitiile/si prestarile de servicii existenta la dosarul fiscal al SC A…. E….. SRL,  SC …..

SRL (reclamanta) nu figureaza  ca a avut relatii comerciale cu aceasta.
      S-a mai aratat prin acelasi proces-verbal ca toate facturile ce figureaza in evidentele reclamantei, asa cum sunt

enumerate in continutul procesului-verbal, nu figureaza ca fiind emise de SC A…. E….  SRL, nu sunt documente ale acesteia,

nu figureaza in  jurnalele de vanzari aferente lunilor iulie - decembrie 2009  si nici nu corespund plajei de numere

ridicate de aceasta societate de la tipografie.
      S-a mai aratat ca singurele facturi inregistrate in jurnalele de vanzari din perioada 01.07.2009 - 31.12.2009 se

refera la veniturile obtinute de societate din efectuarea activitatii principale, respectiv comertul cu articole din sticla,

instalatii sanitare, electrice in magazine specializate (f. 143, 144 vol.I).
      Nu in ultimul rand, tribunalul retine ca numita T. P. M., administrator si asociat unic al SC A…. E….  SRL,  prin nota

explicativa si declaratia data  organelor fiscale ale AFP Sector 3 Bucuresti, a declarat, in mod constant, ca nu a avut

relatii comerciale cu SC  …. SRL (reclamanta) si ca a emis numai facturi fiscale cu regim special purtand seria … ( f.150,

151 vol.I).
        De asemenea, agentul constatator a retinut ca in urma verificarii dispozitiilor de lucrari/devize/procese-verbale

incheiate cu SC S…… SRL, fiind singura societate beneficiara a  lucrarilor executate de reclamanta, a constatat ca nu  s-au

folosit bunurile achizitionate de la cele trei societati mai sus amintite, intrucat lucrarea realizata de reclamanta pentru

societatea amintita a fost aceea legata de lucrari de izolatie, zidarie, tencuieli, gletuiri, zugraveli, montare parchet,

compartimentari cu gips carton, montare gresie si faianta. Pe baza evidentei contabile, organul de control a stabilit ca  nu

reiese si nu au fost  necesare  materiale consumabile la lucrarile executate  de reclamanta la SC S…… SRL. Astfel, in urma

verificarii evidentei contabile a reclamantei cat si analizarii situatiei de lucrari executate la SC S……… SRL si puse la

dispozitia organului de control, nu se justifica inregistrarea achizitiei bunurilor de la cele trei societati furnizoare.
       In temeiul art. 21 ali.1 si 4 din Codul fiscal, organul de control  fiscal a anulat inregistrarile contabile aferente

facturilor emise de SC G….. SRL, SC H…. SRL si SC A… E….. SRL si a stabilit un profit contabil  suplimentar in suma totala

de 306.454,15 lei. A constatat ca reclamanta a inregistrat cheltuieli in baza facturilor emise de cele trei societati

comerciale in suma totala de 585.181 lei.
      Prin ordonanta de neincepere a urmariri penale din 11 ianuarie 2013, procurorul din cadrul Parchetului de pe langa

Tribunalul Covasna a  retinut ca scrisul de mana cu care s-a completat  un numar de 50 facturi si chitante emise de SC G….

SRL a fost executat de M. G., iar pentru restul facturilor nu s-a putut stabili scriptorul. S-a mai constatat ca urmare a

efectuarii  constatarii tehnico-stiintifice ca  seriile cartilor de identitate consemnate in facturi apartin altor persoane

decat cele indicate in dreptul acestor date din facturile expertizate si care poarta denumirea emitentului  SC G….. SRL.

Administratorii acestei societati au declarat ca dupa ce au cesionat partile sociale nu au avut nicio implicare in

activitatea societatii. Cu privire la SC A….. E….. SRL, procurorul a retinut ca aceasta nu a avut  relatii de afaceri cu  SC

…. SRL (reclamanta), iar scrisul de pe facturi  nu a fost realizat de T. P. M. Impresiunea stampilei SC A…. E…. SRL nu este 

identica cu impresiunile de  stampila de pe facturile si chitantele emise  cu denumirea acestei societati. Potrivit

raportului de constatare tehnico-stiintifica nr. 252112 din 01.08.2012, efectuat in dosarul penal nr. 167/P/2011, procurorul

a retinut ca impresiunile de stampila de pe toate facturile si chitantele emise de SC H…. L….. SRL au fost create  cu

aceeasi stampila care a fost aplicata pe actul aditional  al acestei societati din 20.01.2009. S-a mai prezumat ca scrisul

de pe factura nr. 260/31.12.2009 ar fi fost probabil executat de O. S., iar  pentru celelalte facturi  nu s-a putut stabili

scriptorul. Audiat, O. S. a negat orice implicare in activitatea societatii  dupa momentul cesionarii partilor sociale catre

A. I., operatiune care s-a realizat la data de 20.01.2009.
      Dispozitiile Ordinului ministrului finantelor publice nr.3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme

cu directivele europene prevede ca "documentele justificative care stau la baza inregistrarii contabile a operatiunilor

economico-financiare trebuie sa reflecte intocmai modul cum acestea se produc, ... sa fie in concordanta cu realitatea, ...

contractele incheiate intre parti trebuie sa prevada modul de derulare a operatiunilor".
      De asemenea, se retine ca dispozitiile art. 11, alin.1 din Codul fiscal prevad ca pentru determinarea profitului

impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile,

iar  art. 21 alin.4 lit. f) din Codul fiscal stabileste ca nu sunt deductibile din punct de vedere fiscal „cheltuielile

inregistrate in contabilitate care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada

efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, potrivit normelor".
      Analizand materialul probator administrat in cauza, tribunalul retine ca  toate facturile  inregistrate de parte

reclamata in evidentele sale contabile au la rubrica emitent cele trei  societati comerciale mai sus amintite, societati

care prin reprezentantii lor legali au declarat ca nu au avut relatii comerciale cu  SC …. SRL (reclamanta), ca nu au

furnizat marfuri sau servicii  catre reclamanta, ca din declaratia informativa a SC A…. E…..  reiese cu certitudine ca nu a

furnizat bunuri societatii reclamante, ca niciuna dintre facturi nu are completata rubrica privind transportul marfurilor

(mijlocul de transport presupus ca ar fi realizat operatiunea de transport), ceea ce inseamna ca  acestea nu au fost

livrate, ca persoanele  mentionate ca delegati in cuprinsul facturilor nu  sunt  angajate la societatile

furnizoare-emitente,  ca datele de identitate  mentionate  ca fiind ale acestora nu le apartin, ca nu s-au dovedit

serviciile pretins prestate de SC G…. SRL si, nu in ultimul rand,  marea majoritate a produselor  descrise in facturile

aflate la dosar nu putea fi  consumata la societatea S….. SRL, societatea la care reclamanta a prestat servicii, intrucat

pentru aceasta din urma s-au efectuat doar lucrari de izolatie si de montare parchet, faianta si gresie pentru care nu au

fost necesare materiale de constructii  de genul fier beton, bloc ceramic, ciment, cuie etc. Reclamanta nu a putut justifica

organului de control si nici instantei (la dosarul cauzei nu a depus inscrisuri contabile) consumul si gestiunea bunurilor

cuprinse in facturile emise de societatile  mai sus amintite, pentru  a se putea retine ca  au fost desfasurate in interesul

sau economic.
        Asadar, in mod corect organul de inspectie fiscala a procedat la anularea inregistrarilor contabile aferente

facturilor emise de cele trei societati si la stabilirea unui profit contabil suplimentar in suma totala de 306.454.15 lei

(585.181 lei cheltuieli inregistrate in baza facturilor - pierderea contabila in suma de 278.726,85 lei conform balantei de

verificare aprilie 2010).
      De asemenea, s-a stabilit un profit impozabil fiscal suplimentar in suma de 360.274 lei (585.181 lei cheltuieli

inregistrate in baza facturilor - pierderea fiscala inregistrata de societate in suma de 224.907 lei). S-a  stabilit pentru

anii 2008 si 2009 un profit impozabil fiscal suplimentar in suma de 407.405 lei, dupa care s-a procedat la calcularea

impozitului pe profit stabilit suplimentar in suma de 65.185 lei.
      Or, este evident ca in temeiul art. 11 alin.1 din Legea nr. 571/2003,  organul fiscal la stabilirea sumei unui impozit

sau a unei taxe in intelesul prezentei legi, poate sa nu ia in considerare o tranzactie care nu are un scop economic.
      Prin urmare, din ansamblul probelor administrate in cauza reiese ca  tranzactiile efectuate cu societatile SC G…… SRL,

SC H…. L…. SRL si SC A…. E…. SRL sunt fictive (asa cum reiese din  procesele-verbale incheiate in urma controalelor

incrucisate), nefiind efectuate cu scop economic delimitabil si definibil. Aceste tranzactii nu au avut ca scop obtinerea

unui beneficiu clar pentru societate, ci doar pentru administratorul ei.
      Ba mai mult, tribunalul retine ca reclamanta nu a prezentat  documente justificative  din care sa rezulte  modul de

stabilire a valorii serviciilor prestate de SC G….. SRL, respectiv care sa cuprinda date referitoare  la continutul

acestora, cantitatea de munca prestata, tariful orar, lucrarile efectiv realizate pentru beneficiar (SC …… SRL). Pentru

facturile emise de SC G…… SRL nu sunt intocmite situatii de lucrari, nu exista rapoarte de lucru care sa ateste  efectuarea

lor, asa cum se observa din continutul  raportului fiscal  incheiat de organele de control  pentru SC ….. SRL (reclamanta).
      Fata de aceste aspecte, tribunalul retine ca, potrivit art. 21 ali.4 lit.m) din Codul fiscal,  nu sunt deductibile

cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca

dovada efectuarii  operatiunii sau intrarii in gestiune, cat si cele  ca servicii de management, consultanta, asistenta sau

alte prestari de servicii pentru care contribuabilii nu pot justifica necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor

 desfasurate si pentru care nu sunt incheiate contracte.
      Pct. 44 din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal prevede ca inregistrarile in evidenta contabila se fac

cronologic si sistematic, pe baza inscrisurilor ce dobandesc calitatea de document justificativ care angajeaza raspunderea

persoanelor care l-au intocmit, conform reglementarilor contabile in vigoare. Aceeasi prevedere o are si art. 6 din Legea

nr. 82/1991- legea contabilitatii, care stipuleaza ca orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in

momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de

document justificativ. Documentele  justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea

persoanelor care le-au intocmit,  vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz.
      Se mai retine ca  art. 19 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal prevede ca "Profitul impozabil se

calculeaza ca diferenta intre veniturile realizate din orice sursa si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de

venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile si la care se adauga cheltuielile nedeductibile",

precum si ca "La stabilirea profitului impozabil se iau in calcul si alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor

potrivit normelor de aplicare". In cuprinsul

normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44 din

22 ianuarie 2004, facandu-se referire la dispozitiile art. 19 din cod se precizeaza ca "Veniturile si cheltuielile care se

iau in calcul la stabilirea profitului impozabil sunt cele inregistrate in contabilitate potrivit reglementarilor contabile

date in baza Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte

elemente similare veniturilor si cheltuielilor, din care se scad veniturile neimpozabile si se adauga cheltuielile

nedeductibile conform prevederilor art. 21 din Codul fiscal".

In raport cu aceste reglementari legale, profitul impozabil consta, deci, in diferenta dintre

veniturile realizate din orice sursa si suma cheltuielilor deductibile. Or, in acceptiunea

prevederilor art. 21 alin. (1) din Codul fiscal, "sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in

scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare".

In aceasta privinta, insa, este de observat ca prin art. 21 alin. (4) lit. f) din Codul fiscal se subliniaza

ca "nu sunt deductibile", intre altele, "cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document

justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz,

potrivit normelor”.
      Or, vazand ca partea reclamanta nu a respectat dispozitiile financiar-contabile pentru  inregistrarea bunurilor in

evidenta sa contabila,  respectiv nu sunt intocmite situatii de lucrari pentru a se arata  cantitatile de munca prestata,

tariful orar, lucrarile realizate si nici justificarea reclamatei pentru ce a angajat astfel de operatiuni, tribunalul 

constata ca aceste operatiuni  sunt fictive  si nu reale.
      Drept urmare, in mod corect si legal  organul de control fiscal a reincadrat operatiile economice descrise in

facturile emise de cele trei societati comerciale furnizoare si aflate la dosar, luand masura neadmiterii deductibilitatii

cheltuielilor reprezentand valoarea facturilor mentionate, de 702.212,45 lei, la calculul  impozitului pe profit si a TVA. 
      Urmare a reincadrarii operatiunilor de achizitii ca nedeductibile, a rezultat in sarcina SC …..  SRL, ca fiind de

plata catre bugetul statului,  un impozit pe profit suplimentar de  65.185 lei.
Vazand dispozitiile art. 119 din OG nr. 92/2003, cat si anexele  raportului de inspectie fiscala contestat,

tribunalul  retine ca in mod temeinic si legal s-a stabilit si calculat in sarcina partii reclamante SC ….. SRL  obligatia

de a plati  majorari de intarziere aferente impozitului pe profit stabilit suplimentar in cuantum de 33.528 lei. 
      Cu privire la taxa pe valoarea adaugata, retinuta prin raportul de inspectie fiscala  nr.      F-Cv 273/29.07.2011,

tribunalul retine ca, potrivit art. 146 ali.1 lit. a) din Legea nr. 571/2003, pentru exercitarea dreptului de deducere a

taxei, persoana impozabila trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
      a) pentru taxa datorata sau achitata, aferenta bunurilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie livrate ori serviciilor

care i-au fost ori urmeaza sa ii fie prestate in beneficiul sau de catre o persoana impozabila, sa detina o factura emisa in

conformitate cu prevederile art. 155, precum si dovada platii in cazul achizitiilor efectuate de catre persoanele impozabile

obligate la aplicarea sistemului TVA la incasare, respectiv de catre persoanele impozabile care achizitioneaza

bunuri/servicii de la persoane impozabile care au aplicat sistemul TVA la incasare; b) pentru taxa aferenta

bunurilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie livrate sau serviciilor care i-au fost ori urmeaza sa ii fie prestate in

beneficiul sau, dar pentru care persoana impozabila este obligata la plata taxei, conform art. 150 alin. (2)-(6), sa detina

o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 155 sau documentele prevazute la art. 1551alin. (1);

Totodata, conform art. 145 alin.2 lit. a) din Legea nr. 571/2003, orice persoana impozabila are dreptul sa deduca taxa

aferenta achizitiilor, daca acestea sunt destinate utilizarii in folosul operatiunii taxabile.
      Fata de starea de fapt retinuta, constatata si descrisa  in capitolul cu privire la impozitul pe profit, tribunalul

facand aplicarea corecta a dispozitiilor inscrise in art. 21 alin. (4) lit. f) si in art. 145 alin. (8) lit. a) si b) din

Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, precum si in art. 6 alin. (2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, se

impune sa considere ca taxa pe valoarea adaugata in suma de 112.118 lei nu poate fi dedusa din facturile  inregistrate in

evidentele contabile ale reclamatei in suma totala de 702.212,45  emise de SC G…. SRL, SC H… L… SRL si SC A… E… SRL si nici

nu se poate diminua baza impozabila la stabilirea impozitului pe profit in situatia in care documentele justificative

prezentate mai sus nu contin si nici nu furnizeaza toate informatiile prevazute de dispozitiile legale in vigoare la data

efectuarii operatiunii pentru care pretinde si se solicita deducerea acestei taxe. De asemenea,

prin art. 6 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, se prevede, la alin. (1), ca "Orice operatiune

economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in

contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ", iar la alin. (2) ca "Documentele justificative care

stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat,

precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate, dupa caz". In acelasi spirit, prin

dispozitiile Legii nr. 571/2003 s-a precizat ca "Pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adaugata orice

persoana impozabila trebuie sa justifice suma taxei". Ca urmare, potrivit acestor reglementari lipsite de echivoc, taxa pe

valoarea adaugata nu se poate deduce si nici nu poate fi diminuata baza impozabila la stabilirea impozitului pe profit daca

documentele justificative nu contin sau nu furnizeaza toate informatiile prevazute de dispozitiile legale in vigoare la data

efectuarii operatiunii pentru care se solicita deducerea taxei pe valoarea adaugata.
      Totodata, conform art. 145 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,  dreptul de deducere ia nastere la momentul

exigibilitatii taxei, iar potrivit art. 134  alin.2 din aceeasi lege, faptul generator reprezinta faptul prin care sunt

realizate conditiile legale necesare pentru exigibilitatea taxei. Exigibilitatea taxei reprezinta data la care autoritatea

fiscala devine indreptatita, in baza legii, sa solicite plata de catre persoanele obligate la plata taxei, chiar daca plata

acestei taxe poate fi amanata. De asemenea, art. 146 din

Codul fiscal statueaza ca pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei, persoana impozabila trebuie sa indeplineasca

conditii cu privire la factura de livrate a marfii, respectiv .. a) pentru taxa datorata sau achitata, aferenta bunurilor

care i-au fost ori urmeaza sa ii fie livrate sau serviciilor care i-au fost ori urmeaza sa fie prestate in beneficiul sau de

catre o persoana impozabila, sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 155;
      Astfel, s-a retinand ca toate facturile si documentele de plata emise de SC G….. SRL, SC A….. E…..  SRL si SC H…. 

L….. SRL au fos
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice; Impozite si taxe

Anulare decizie de concediere - Sentinta civila nr. 822 din data de 28.09.2017
Contestatie la executare - Decizie nr. 538/A din data de 03.10.2017
Actiune prefect-tutela administrativa - Sentinta civila nr. 318 din data de 07.04.2017
Anulare decizie de concediere - Sentinta civila nr. 93 din data de 02.02.2017
Tutela administrativa - Sentinta civila nr. 74 din data de 27.01.2017
Suspendarea executarii - Decizie nr. 4/A din data de 31.01.2017
Actiune in raspundere patrimoniala - Sentinta civila nr. 1037 din data de 17.11.2016
Pretentii - Decizie nr. 595/A din data de 18.10.2016
Succesiune. Partaj - Decizie nr. 594/A din data de 18.10.2016
Fals. Uz de fals. Inselaciune. Abuz in serviciu - Sentinta penala nr. 17 din data de 31.03.2017
Contestatie la executare - Sentinta penala nr. 39 din data de 14.09.2017
Tentativa la omor - Sentinta penala nr. 38 din data de 07.09.2017
Contestatie la executare - Sentinta penala nr. 37 din data de 12.07.2017
Recunoasterea hotararilor penale straine - Sentinta penala nr. 6/CC din data de 31.07.2017
Revizuire - Sentinta penala nr. 5/CC din data de 17.07.2017
Evaziune fiscala.Taiere fara drept de arbori - Sentinta penala nr. 36 din data de 30.06.2017
Evaziune fiscala - Sentinta penala nr. 32 din data de 29.05.2017
Tentativa de omor - Sentinta penala nr. 23 din data de 25.04.2017
Dare de mita - Sentinta penala nr. 15 din data de 22.03.2017
Revizuire - Sentinta penala nr. 14 din data de 20.03.2017