InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Judecatoria Ineu

Contestatie la executare

(Sentinta civila nr. 162 din data de 26.01.2012 pronuntata de Judecatoria Ineu)

Domeniu Contestatie la executare | Dosare Judecatoria Ineu | Jurisprudenta Judecatoria Ineu

ROMANIA
JUDECATORIA  INEU, JUDETUL  ARAD                                   OPERATOR 2826
DOSAR NR.

       SENTINTA CIVILA NR.162/2012
     Sedinta publica din data de 26 ianuarie 2012
          Presedinte:
                                                   Grefier:

S-a luat in pronuntare cauza civila formulata de contestatoarea SC "D.P." SRL impotriva intimatilor Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Administratia Financiara pentru Contribuabilii Mijlocii Arad, pentru contestatie la executare.
La apelul nominal nu se prezinta nimeni.
Procedura de citare legal indeplinita.
S-a expus referatul cauzei de catre grefierul de sedinta, dupa care se constata ca dezbaterea in fond a cauzei a avut loc in sedinta publica din 19 ianuarie 2012 cand s-a amanat pronuntarea hotararii pentru data de 26 ianuarie 2012.

                                    J U D E C A T A Asupra cauzei civile de fata inregistrata la acesta instanta si precizata la data de 3 martie 2011, contestatoarea SC "D.P." SRL, a solicitat in contradictoriu cu intimatii Administratia Financiara pentru contribuabilii Mijlocii Arad,   Directia Generala  de Administrare a Marilor Contribuabili Bucuresti,Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, ca prin sentinta judecatoreasca sa se dispuna anularea  titlului executoriu nr.. din 30.12.2010 si nr.. din 31.01.2011 precum si a somatiilor nr.. din 30.12.2010, respectiv nr.. din 31.01.2011 acte emise de creditoare la datele indicate si comunicate in data de 11.01.2011, si 10.02.2011 a caror anulare o solicita ca fiind netemeinica si nelegala.
A motivat in fapt, ca asa cum rezulta din Somatia nr.. din data de 30.12.2010 emisa de Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad in dosarul de executare nr.. in temeiul Titlului executoriu nr.. a fost instiintata contestatoarea ca figureaza cu un debit in suma de 1.163339 lei, reprezentand impozit pe veniturile din salarii a carui termen legal de plata era data de 25.12.2010, iar aceste obligatii s-au stins prin plata.
Contestatoarea SC D.P. SRL, a achitat in termenul legal obligatiile indicate in cuprinsul somatiei nr.. si a titlului executoriu nr.. din data de 30.12.2010 prin intermediul ordinului de plata nr.. din data de 20.12.2010. Din cuprinsul acestui ordin de plata rezulta cu claritate ca suma de 1.163.339 lei, reprezentand impozit pe veniturile din salarii aferent punctului de lucru.., a fost achitata in contul bugetului de stat. Motivul pentru care organul fiscal a emis titlul executoriu nr.. si somatia de plata aferenta cu nr.. din 30.12.2010 pentru suma de 1.163.339 lei este afectarea acestei sume achitarii unor obligatii fiscale scadente la bugetul de stat considerate de catre organul fiscal nestinse prin efectul compensarii operate intre SC D.P. SRL si D.D.
Prin scrisoarea de inaintare nr../25.09.2009, contestatoarea SC D.P. SRL a inaintat Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti copia contractului de cesiune de creante nr../25.09.2009 incheiat intre sus mentionata societate si D.D. In plus, prin aceiasi scrisoare s-a inaintat si o cerere de compensare a datoriilor SC D.P. SRL catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat cu o parte din suma ce a fost cesionata in favoarea societatii de catre D.D.
Ulterior, in baza acestor documente au fost efectuate o serie de cereri de compensare a obligatiilor fiscale apartinand SC D.P. SRL cu creantele fiscale apartinand D.D., dupa cum urmeaza: Cerere solicitare compensare inregistrata sub nr../26.10.2009, din care rezulta suma de 400.447 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii septembrie 2009 aferent punctului de lucru..; Cerere solicitare compensare inregistrata sub nr../10.11.2009, din care rezulta suma de 383.690 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii octombrie 2009 aferent punctului de lucru..; Cerere solicitare compensare inregistrata sub nr../23.12.2009, din care rezulta suma de 770.868 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii noiembrie 2009 aferent punctului de lucru..;
Cerere solicitare compensare inregistrata sub nr../25.01.2010, din care rezulta suma de 326.979 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii decembrie 2009 aferent punctului de lucru..; Cerere solicitare compensare inregistrata sub nr../23.02.2010, din care rezulta suma de 330.755 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii ianuarie 2010 aferent punctului de lucru..;
In baza cererilor de compensare formulate de catre SC D.P. SRL, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, Activitatea de Metodologie si Administrare a Veniturilor Statului, Serviciul Reprezentante straine, Ambasade si Administrare Contribuabili Nerezidenti a emis notele de compensare nr../05.11.2009, nr../05.11.2009 si ../23.11.2009.
Aceasta inseamna ca s-a operat o compensare intre doua datorii reciproce certe, lichide si exigibile, deci care existau la data la care au fost emise notele de compensare, respectiv 5.11.2009 si 23.11. 2009. Existenta unor creante reciproce intre subscrisa si fisc constituie o conditie a oricarei compensari, conditie a carei indeplinire a fost certificata chiar de catre DGFP a Municipiului Bucuresti prin emiterea notelor de compensare.
Desi in cererile de compensare a fost specificat distinct cuantumul impozitului pe salarii aferent punctului de lucru.., nu s-a specificat totusi codul fiscal pentru care s-a solicitat compensarea acestor sume.
Prin Notificarea inregistrata sub nr../04.10.2010 emisa de Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad, SC D.P. SRL, punct de lucru stabil.. a fost instiintata ca figureaza in evidentele bugetului general consolidat cu obligatii restante in suma de 2.214,741 lei reprezentand impozit pe veniturile din salarii si suma de 369.300 lei reprezentand dobanzi si penalitati de orice fel.
Astfel, datorita faptului ca in cererile de compensare inaintate nu s-a specificat codul fiscal al punctului de lucru.., toata suma reprezentand impozit pe salarii in cuantum de 2.214,741 lei a fost inregistrata cu titlu de suprasolvire nu pe codul fiscal al nostru, al punctului de lucru.., ci pe alt cod fiscal, respectiv - apartinand SC D.P. SRL - la data cand s-a aprobat Nota de compensare a obligatiilor fiscale, inregistrata sub nr../23.11.2009. Ca urmare, aceasta suma a fost afectata "obligatiilor fiscale viitoare la bugetul de stat" unde s-a inregistrat intreaga suma pentru care nu au existat obligatii fiscale scadente si neachitate la momentul aprobarii compensarii. Eroarea de inregistrare apartine organului fiscal care a compensat creanta societatii noastre asupra fiscului, nu cu creanta fiscala asupra punctului de lucru.., existenta la data efectuarii notei de compensare ci cu eventuale creante viitoare ale D.P.
Desi, reclamanta SC D.P., punct de lucru.., a continuat sa efectueze platile pentru perioadele urmatoare, fiind la zi cu toate platile, pe masura efectuarii platilor, organele fiscale au inceput sa acopere debitul restant, cu platile reprezentand obligatii fiscale curente nascute dupa data compensarii, calculand dobanzi si penalitati de intarziere pentru diferenta.
Pentru a remedia aceasta neintelegere SC D.P. SRL a formulat o adresa transmisa prin posta in data de 11.12.2010 Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili Bucuresti, Biroul Rambursari, Restituiri, Compensari prin care se cere in mod expres efectuarea transferului sumei de 2.212.739 lei intre cele doua coduri fiscale ale aceleiasi entitati SC D.P. SRL.
In acest context au fost emise titlul executoriu nr../30.12.2010 si somatia nr../30.12.2010, prin care, desi suma de 1.163.339 lei, reprezentand impozit pe venitul din salarii aferent punctului de lucru.., a fost achitata la zi, organul fiscal a procedat la stingerea debitelor catre bugetul de stat considerate restante si, astfel, a inceput executarea silita.
Astfel, datorita faptului ca Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad nu a recunoscut operarea compensarii si in favoarea punctului de lucru.., desi sumele restante au fost mentionate si acceptate prin notele de compensare, s-a procedat la stingerea cu suma de 1.163.339 lei a datoriilor catre bugetul de stat considerate restante.
A fost de asemenea emisa Somatia nr.. din 31.01.2011 emisa de Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad in dosarul de executare nr.. in temeiul Titlului executoriu nr..  pentru un debit in suma de 540.780,00 lei, reprezentand impozit pe veniturile din salarii evidentiate prin  Declaratia nr.. din data de 24.01.2011 a carui termen legal de plata era data de 25.01.2011. Aceste obligatii s-au stins prin plata.
Contestatoarea  SC D.P. SRL, punct de lucru.., a achitat in termenul legal obligatiile indicate in cuprinsul somatiei nr.. si a titlului executoriu nr.. din data de 31.01.2011 prin intermediul ordinului de plata nr.. din data de 24.01.2011. Din cuprinsul acestui ordin de plata rezulta cu claritate ca suma de 540.780.00 lei, reprezentand impozit pe veniturile din salarii aferent punctului de lucru.., a fost achitata in contul bugetului de stat.
Motivul pentru care organul fiscal a emis titlul executoriu nr.. si somatia de plata aferenta cu nr.. din 31.01.2011 pentru suma de 540.780.00 lei este afectarea acestei sume achitarii unor obligatii fiscale scadente la bugetul de stat considerate de catre organul fiscal nestinse prin efectul compensarii operate intre SC D.P. SRL si D.D.
In fapt, prin scrisoarea de inaintare nr../25.09.2009, SC D.P. SRL a inaintat Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti copia contractului de cesiune de creante nr../25.09.2009 incheiat intre sus mentionata societate si D.D. In plus, prin aceiasi scrisoare s-a inaintat si o cerere de compensare a datoriilor SC D.P. SRL catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat cu o parte din suma ce a fost cesionata in favoarea societatii de catre D.D.
Ulterior, in baza acestor documente au fost efectuate o serie de cereri de compensare a obligatiilor fiscale apartinand SC D.P. SRL cu creantele fiscale apartinand D.D., dupa cum urmeaza: Cerere solicitare compensare inregistrata sub nr../26.10.2009, din care rezulta suma de 400.447 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii septembrie 2009 aferent punctului de lucru..; Cerere solicitare compensare inregistrata sub nr../10.11.2009, din care rezulta suma de 383.690 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii octombrie 2009 aferent punctului de lucru..; Cerere solicitare compensare inregistrata sub nr../23.12.2009, din care rezulta suma de 770.868 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii noiembrie 2009 aferent punctului de lucru..;
Cerere solicitare compensare inregistrata sub nr../25.01.2010, din care rezulta suma de 326.979 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii decembrie 2009 aferent punctului de lucru..; Cerere solicitare compensare inregistrata sub nr../23.02.2010, din care rezulta suma de 330.755 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii ianuarie 2010 aferent punctului de lucru..;
In baza cererilor de compensare formulate de catre SC D.P. SRL, Directia generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, Activitatea de Metodologie si Administrare a Veniturilor Statului, Serviciul Reprezentante straine, Ambasade si Administrare Contribuabili Nerezidenti a emis notele de compensare nr../05.11.2009, nr../05.11.2009 si ../23.11.2009.
Aceasta inseamna ca s-a operat o compensare intre doua datorii reciproce certe, lichide si exigibile, deci care existau la data la care au fost emise notele de compensare, respectiv 5.11.2009 si 23.11. 2009. Existenta unor creante reciproce intre contestatoare si fisc constituie o conditie a oricarei compensari, conditie a carei indeplinire a fost certificata chiar de catre DGFP a Municipiului Bucuresti prin emiterea notelor de compensare.
Desi in cererile de compensare a fost specificat distinct cuantumul impozitului pe salarii aferent punctului de lucru.., nu s-a specificat totusi codul fiscal pentru care s-a solicitat compensarea acestor sume.
Prin Notificarea inregistrata sub nr../04.10.2010 emisa de Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad, SC D.P. SRL, punct de lucru.. a fost instiintata ca figureaza in evidentele bugetului general consolidat cu obligatii restante in suma de 2.214.741 lei reprezentand impozit pe veniturile din salarii si suma de 369.300 lei reprezentand dobanzi si penalitati de orice fel.
Astfel, datorita faptului ca in cererile de compensare inaintate nu s-a specificat codul fiscal al punctului de lucru.., toata suma reprezentand impozit pe salarii in cuantum de 2.214,741 lei a fost inregistrata cu titlu de suprasolvire nu pe codul fiscal al nostru, al punctului de lucru.., ci pe alt cod fiscal - apartinand SC D.P. SRL - la data cand s-a aprobat Nota de compensare a obligatiilor fiscale, inregistrata sub nr../23.11.2009. Ca urmare, aceasta suma a fost afectata "obligatiilor fiscale viitoare la bugetul de stat" pe CUI.. unde s-a inregistrat intreaga suma pentru care nu au existat obligatii fiscale scadente si neachitate la momentul aprobarii compensarii. Eroarea de inregistrare apartine organului fiscal care a compensat creanta societatii noastre asupra fiscului, nu cu creanta fiscala asupra punctului de lucru.., existenta la data efectuarii notei de compensare ci cu eventuale creante viitoare ale D.P.
Desi, SC D.P. SRL, punct de lucru.. a continuat sa efectueze platile pentru perioadele urmatoare, fiind la zi cu toate platile, pe masura efectuarii platilor, organele fiscale au inceput sa acopere debitul restant, despre care am facut vorbire mai sus, cu platile reprezentand obligatii fiscale curente nascute dupa data compensarii, calculand dobanzi si penalitati de intarziere pentru diferenta.
In acest context au fost emise titlul executoriu nr.. si somatia nr.., prin care, desi suma de 540.780,00 lei, reprezentand impozit pe venitul din salarii aferent punctului de lucru.., a fost achitata la zi, organul fiscal a procedat la stingerea debitelor catre bugetul de stat considerate restante si, astfel, a inceput executarea silita.
Astfel, datorita faptului ca Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad nu a recunoscut operarea compensarii si in favoarea punctului de lucru.., desi sumele restante au fost mentionate si acceptate prin notele de compensare, s-a procedat la stingerea cu suma de 540.780,00 lei a datoriilor catre bugetul de stat considerate restante.
In drept a invocat disp.OG nr.92/2003 c.pr.fiscala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, art.6, art.7, art.12, art.21, art.25 alin 1, art.26 alin.2, art.43, art.172 , disp.art.399-404 c.pr.civila.
Intimata  Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti , prin intampinarea de la fila 59-60 dosar  a solicitat in contradictoriu cu Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad, ca prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna anularea dosarului de executare nr.. emis de Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad.
Astfel prin intampinare se invoca exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
Intimata Agentia Nationala de Administrare Fiscala,  prin intampinarea de la fila 63-67 dosar, a solicitat respingerea contestatiei la executare, cu motivarea ca in ceea ce priveste calitatea procesuala pasiva a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, aceasta nu a emis nici unul din actele de executare, acestea fiind emise de Administratia Finantelor Publice Pentru Contribuabili Mijlocii Arad, organ fiscal aflat in subordinea Directie Generale a Finantelor Publice Arad, institutie cu personalitate juridica potrivit dispozitiilor HG nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (in vigoare la data emiterii actelor administrative contestate). Agentia Nationala de Administrare Fiscala a fost introdusa in cauza pentru opozabilitate avand in vedere faptul ca, ulterior emiterii actelor de executare contestate de contestatoarea, S.C. D.P. S.R.L., au intrat in vigoare dispozitiile Ordinului Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 232/2011.
Astfel, conform prevederilor art. 1 din Ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 232/2011 privind procedura de predare-primire a informatiilor si/sau a documentelor privind creantele fiscale ale sediilor secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor: " Pentru administrarea de catre organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii care au infiintate sedii secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, competenta revine, incepand cu data de 1 februarie 2011, organului fiscal in a carui evidenta fiscala este inregistrat contribuabilul care a infiintat respectivele sedii secundare, inclusiv pentru impozitul; pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la aceste sedii".
Pentru solutionarea cauzei s-au depus la dosar: chitanta fila 9,  copie titlu executoriu nr.. fila 10, somatie nr.. fila 11, copie ordin de plata fila 12, copii compensare obligatii fiscale fila 13-17, copie contestatie fila 18-23, instiintare fila 24, copie compensare obligatii fiscale fila 25—29, imputernicire fila 31, cerere de amanare fila 36, intampinare Directia Generala a Finantelor Publice a judetului Arad fila 41-42, imputernicire avocatiala fila 45, copia ordinului mr.. privind procedura de predare-primire fila 46-48, anexa 1 fila 49-51, precizare la contestatia la executare fila 52-53, intampinare Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti fila 59-60, intampinare Agentia Nationala de Administrare Fiscala fila 63-67, cerere de conexare fila 68-69, raspuns la intampinare fila 70-73, intampinare Agentia Nationala de Administrare Fiscala fila 79-83, lista experti contabili fila 87-88, cerere de probatiune fila 89-90, scrisoare de inaintare fila 92, notificare fila 93, lista furnizorilor neachitati fila 94, cerere fila 95-96, cerere de compensare fila 97-98, 99-100,101-102, cerere fila 103- 104, cerere fila 105-106, copie compensare obligatii fiscale filele 106-110, copie obligatii restante fila 11-113,, fila 116-117, adrese fila 118-122,  adrese emise de Agentia nationala de Administrare Fiscala filele 123-126, fisa sintetica totala fila 127-142, declaratie expert fila 150, note sedinte filele 151-152, delegatie de substituire fila 153, adresa nr.837.557/2011 filele 156—157, decizia nr.136/2011 , cereri expert fila 161-163, adresa nr.. fila 164, nota de evaluare fila 168, raport de expertiza fiscala judiciara fila 169-184, proces verbal fila 185,186, adrese expert fila 187-188,  copie  confirmare de primire fila 189-191, adrese expert fila 192-195, copii facturi filele 196-201, copie confirmare de primire fila 202-205, copie facturi filele 206-211, adrese expert fila 212-215, scrisoare de inaintare fila 216- 217, notificare fila 218, lista furnizorilor neachitati fila 219, contract de cesiune de creanta fila 220-221, cerere de compensare fila 223, copii compensare obligatii fiscale filele 224-227, cerere fila 228-231, copie compensare obligatii fiscale fila 232-233, copie factura fiscala fila 237, copie confirmare de primire fila 239-240, copie titlu executoriu fila 240, copia somatiei nr.. fila 241, copie titlu executoriu fila 243, somatie ne.. fila 244, adrese  filele 246-250, fisa sintetica totala fila 251-155, anexa 11 fila 256-258, delegatie de substituire fila 259, adresa nr.3719/2011 fila 266, delegatie fila 269,270, obiectiuni fila 271-272, adresa Biroul local Expertize Arad fila 274. Din dosar conexat: chitanta taxa de timbru fila 8, somatie nr.. fila 9, titlu executoriu fila 10, copii compensare obligatii fiscale fila 12-16, cerere de amanare fila 21, imputernicire avocatiala fila 22, precizare la contestatia la executare fila 23-24, intampinare Agentia Nationala de Administrare Fiscala Bucuresti fila 30-33, fila 34-38, intampinare Directia Generala a Finantelor Publice Arad fila 40-43, 46-47. Din volumul II: obiectiuni la raportul de expertiza contabila fila 2-4, raspuns la obiectiuni fila 6-10, contract de cesiune de creanta  fila 11-15, compensare obligatii fiscale fila 17-18, scrisoare de inaintare fila 19, scrisoare de inaintare fila 20, notificare fila 21, lista furnizorilor neachitati fila 22, cerere de compensare fila 23-24, decizie  privind nemodificarea bazei de impunere fila 25-26, compensare obligatii fiscale fila 27-29, delegatii de substituire fila 31, cerere de amanare fila 32, delegatie de substituire fila 38, concluzii scrise  contestatoare fila 40-43, fila 44-47, copie factura fila 48, extras de cont fila 49.
Din coroborarea acestor probatiuni instanta retine in fapt urmatoarele:
Prin somatia nr../30.12.2010 emisa de Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad in dosar de executare nr.. in baza titlului executoriu nr../30.12.2010 contestatoarea  figurand in evidente cu obligatii fiscale reprezentand impozitul pe venituri din salarii evidentiate prin declaratia nr../20.12.2010 in cuantum de 1.163.339 lei cu termen de plata la data de 25.12.2010.
Prin scrisoarea de inaintare nr../25.09.2009, S.C. D.P. S.R.L., a depus la Directia generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti copia contractului de cesiune de creanta a sumelor de TVA incheiat intre societatea sus mentionata si D.D. precum si cererea de compensare a datoriilor S.C. D.P. S.R.L. catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat cu o parte din suma cesionata in favoarea societatii de catre contribuabilul nerezident, D.D.
In baza acestor documente, S.C. D.P. S.R.L a depus catre Directia generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti o serie de cereri de compensare a obligatiilor fiscale ale  societatii individualizate pe categorii de obligatii fiscale, respectiv obligatii fiscale datorate bugetului de stat ( impozit pe salarii aferent sediului central cat si punctului de lucru stabil..) precum si obligatii  fiscale datorate bugetului asigurarilor sociale si fondurilor speciale.
In continutul fiecarei cereri de  compensare depusa de contestatoare organului fiscal competent, a fost mentionat in mod explicit cuantumul obligatiei fiscale, natura obligatiei fiscale perioada la care se refera ( luna si anul ), termenul legal de plata.
 Din continutul cererilor de compensare a fost omis codul fiscal al punctului de lucru.. fiind specificat doar cuantumul sumei, natura obligatiei fiscale respectiv impozitul pe veniturile din salarii aferent punctului de lucru..
Sumele reprezentand impozitul pe veniturile din salarii datorat de punctul de lucru.., a fost inregistrat cu titlu de suprasolvire pe codul fiscal al S.C. D.P. S.R.L, iar pe codul fiscale al punctului de lucru.. societatea a inceput sa inregistreze dobanzi si penalitati pentru neplata la termen a obligatiilor fiscale.
In acest sens au fost emise de catre DGFP Arad -Administratia Financiara pentru Contribuabilii Mijlocii Arad, titlul executoriu nr../30.12.2010, somatia nr../30.12.2010 si titlul executoriu nr../31.01.2010 si somatia nr../2011.
In vaza cererii de compensare nr../26.10.2009 prin care se solicita compensarea sumei de 400.447 lei reprezentand impozitul pe salarii aferent lunii septembrie 2009 precum si a sumei de 334.107 lei reprezentand impozitul pe salarii aferent lunii septembrie 2009, DGFP Bucuresti- Serviciul de Administrare Constribuabili Nerezidenti a emis nota privind compensarea obligatiilor fiscale nr../05.11.2009.
Din continutul notei privind compensarea obligatiilor fiscale nr../05.11.2009  rezulta ca aceasta a fost efectuata in baza cererii de compensare nr../26.10.2009 si a notificarii nr../25.09.2009 solicitata de S.C. D.P. S.R.L, suma solicitata prin cererea de compensare nr../26.10.2009 de contestatoare corespunde cu suma compensata prin nota de compensare.
In baza notificarii nr../25.09.2009 si a cererii de compensare inregistrata sub nr../10.11.2009, din care rezulta suma de 383.690 lei reprezentand impozit pe salarii aferent lunii octombrie 2009 aferent punctului de lucru.., DGFP Bucuresti - Serviciul de Administrare Contribuabilii Nerezidenti a emis nota privind compensarea obligatiilor fiscale nr../23.11.2009.
Prin nota privind compensarea obligatiilor fiscale nr../23.11.2009 , DGFP Bucuresti - Serviciul Reprezentante Straine, Ambasade si Administrare Contribuabili a procedat  la efectuarea compensarii cu data de 10.11.2009 a sumei de 3.301.232 lei reprezentand obligatii fiscale viitoare la bugetul de stat si a sumei de 13.695.000 lei reprezentand obligatii fiscale viitoare la bugetul asigurarilor sociale pe CUI ..
Cererile de compensare nr../23.12.2009, nr../25.01.2010, nr../23.02.2010 au fost formulate de catre societate in temeiul notei de compensare nr../23.11.2009 inregistrata la Directia generala a finantelor publice a municipiului Bucuresti sub nr../24.11.2009.
Desi compensarea impozitului pe veniturile de natura salariilor a fost ceruta in mod expres si pentru punctul de lucru stabil.., fiind precizat in continutul fiecarei cereri de compensare natura obligatiei fiscale, cuantumul sumei, perioada la care se refera, precum si scadenta, SC D.P. S.R.L, a omis sa precizeze codul fiscal al punctului de lucru.., fiind precizat doar codul fiscal al SC D.P. S.R.L.
Directia generala de administrare a marilor contribuabili a omis compensarea sumelor reprezentand impozitul pe salarii aferent punctului de lucru stabil.. pentru care nu a fost mentionat codul fiscal, cu toate ca avea aceasta obligatie, obligatie ce decurge si din prevederile art.4 alin.2,3 si 13 din ordinul Presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.1308/2009 privind unele masuri pentru solutionarea deconturilor cu sumele negative de TVA cu optiune de rambursare, precum si pentru stingerea prin compensare sau restituire a sumelor reprezentand taxa pe valoarea adaugata prin decizia de rambursare.
Prin nota privind compensarea obligatiilor fiscale nr../05.11.2009 in suma de 14.871.435 lei, DGFP Bucuresti -serviciul de administrare Contribuabili nerezidenti, a efectuat compensarea in suma de 12.303.317 lei solicitata de reclamanta prin cererea de compensare nr../25.09.2009 iar suma de 2.568.118 lei a fost inregistrata pe obligatii fiscale viitoare la bugetul de stat. Compensarea a fost efectuata cu data de 25.09.2009.
Prin nota privind compensarea obligatiilor fiscale nr../05.11.2009 in suma de 5.122.142 lei, DGFP Bucuresti-serviciul de administrare Contribuabili nerezidenti a efectuat compensarile solicitate de contestatoare prin cererea de compensare nr../26.10.2009 compensare efectuata cu data de 26.10.2009.
 Prin nota de compensare ../23.11.2009 se compenseaza suma de 16.996.232 lei cu obligatii fiscale viitoare  catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale ale SC D.P. S.R.L, astfel suma de 3.301.232 obligatii fiscale viitoare la bugetul de stat si suma de 13.695.000 lei obligatii fiscale viitoare la bugetul asigurarilor sociale.
Directia generala de Administrare a Marilor Contribuabili a efectuat partial compensarile solicitate de contestatoare fiind omisa compensarea sumelor reprezentand impozitul pe veniturile  din salariile solicitate in mod expres si pentru punctul de lucru stabil.., jud.Arad, aceste sume fiind trecute pe suprasolvire in contul contestatoarei.
In cauza s-a efectuat un raport de expertiza fiscala judiciara, din concluziile caruia instanta urmeaza sa retina ca DGFP Bucuresti- Serviciul de administrare Contribuabili Nerezidenti a omis  compensarea sumelor reprezentand  impozitul pe salarii aferent punctului de lucru.., pentru care nu a fost mentionat codul fiscal, desi avea aceasta obligatie in calitate de debitor ale cesionarului, calitate pe care a dobandit-o ca urmare a notificarii  privind cesiunea dreptului de restituire conform art.30 din OG 92/2003 de catre cedentul D.D. Directia generala de Administrare a Marilor Contribuabili nu a efectuat compensarile solicitate de contestatoare  fiind omisa  compensarea sumelor reprezentand  impozitul pe veniturile din salarii pentru punctul de lucru.. Somatiile si titlurile executorii sunt emise pentru debite reprezentand obligatiile fiscale de natura impozitului pe veniturile  din salarii datorate de punctul de lucru.., obligatii fiscale care au fost achitate de contestatoare pe baza ordinelor de plata nr../20.12.2010 si nr../24.01.2011.
Fata de aceasta stare de fapt, si vazand in drept disp.OG nr.92/2003 c.pr. fiscala, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, instanta urmeaza sa admita contestatia la executare si urmeaza sa dispuna anularea titlurilor executorii  nr.. din 30.12.2010 si nr../31.01.2011 precum si a somatiilor nr.. din 30.12.2010 si nr.. din 31.01.2011 emise de Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad.
Urmeaza sa respinga exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, chemata in judecata pentru opozabilitate.
Vazand ca s-au solicitat cheltuieli de judecata si in drept disp.art.274 c.pr.civ, urmeaza a obliga intimata Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti  la plata sumei de 65058 lei cheltuieli de judecata catre contestatoare, justificate prin taxa judiciara de timbru, timbru judiciar, onorariu avocat si onorariu expert.
Pentru aceste motive, in numele legii,

                                           H O T A R A S T E

Admite contestatia la executare formulata de contestatoarea SC "D.P." SRL punct de lucru stabil.., impotriva intimatilor Administratia Financiara pentru contribuabilii Mijlocii Arad, Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili Bucuresti, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, Agentia Nationala de Administrare Fiscala, pentru contestatie la executare, si in consecinta:
Dispune anularea titlurilor executorii  nr.. din 30.12.2010 si nr../31.01.2011 precum si a somatiilor nr.. din 30.12.2010 si nr.. din 31.01.2011 emise de Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii Arad.
Respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
Obliga intimata Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti  la plata sumei de 65058 lei cheltuieli de judecata catre contestatoare.   
Cu drept de recurs in 15 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica din 26 ianuarie 2012.                        Presedinte                                                 Grefier
                    

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Contestatie la executare

Decizie de instituire a masurilor asiguratorii. Condi?ia motivarii acesteia de catre organul fiscal. - Decizie nr. 4531 din data de 22.11.2017
Contestatie la executare - Sentinta civila nr. 31 Camera Consiliu din data de 02.07.2010
Contestatie la executare - Sentinta civila nr. 115 din data de 12.03.2013
Contestatie la executare - Sentinta civila nr. 270 din data de 13.08.2013
Contestatie la executare - Hotarare nr. 810 din data de 24.10.2017
Contestatie la executare - Hotarare nr. 703 din data de 06.10.2017
Contestatie la executare - Hotarare nr. 613 din data de 24.04.2018
Faliment - contestatie - Hotarare nr. 582 din data de 13.11.2017
Contestatie la executare - Sentinta penala nr. 143 din data de 13.04.2017
Contestatie la executare - Sentinta penala nr. 387 din data de 06.10.2017
Contestatie la executare - Sentinta civila nr. 710 din data de 20.09.2017
Recurs nul - oral - Hotarare nr. 1913 din data de 25.01.2010
Conflict de drepturi. Contestatii la titlu - Sentinta civila nr. 16/lm/2008 din data de 17.02.2009
Sechestru asigurator asupra bunurilor imobile proprietate comuna - Decizie nr. 930 din data de 26.11.2015
Anulare proces verbal de distributie a pretului - Sentinta civila nr. 900 din data de 19.11.2015
Anulare proces verbal de distributie a pretului - Decizie nr. 900 din data de 19.11.2015
Plangere contraventionala admisa. Obligatia de restituire a amenzii achitate. - Decizie nr. 118 din data de 02.04.2014
Anularea incheierii de incuviintare a executarii silite - Decizie nr. 60 din data de 30.01.2014
Acte de executare emise de autoritatile germane de tragere la raspundere a reprezentantei contestatoarei - Sentinta civila nr. 287 din data de 18.04.2013
Contestatie impotriva deciziei de instituire a masurilor asiguratorii - Decizie nr. 175 din data de 14.03.2013