Comunicarea prin publicitate se efectueaza in situatia in care actul administrativ fiscal nu a putut fi comunicat prin una dintre modalitatile de comunicare prevazute la art. 44 alin. (2)lit. a), b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003
(Sentinta civila nr. 1139/2011 din data de 17.01.2012 pronuntata de Tribunalul Bistrita-Nasaud)Publicare pe pagina de internet a datelor personale ale contribuabililor datornici. Cerinte.
Comunicarea prin publicitate se efectueaza in situatia in care actul administrativ fiscal nu a putut fi comunicat prin una dintre modalitatile de comunicare prevazute la art. 44 alin. (2)lit. a), b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003.
Trib. Bistrita-Nasaud, s. a II-a civ., de cont. adm. si fisc., sent. nr. 1139/9 noiembrie 2011
Prin actiunea inregistrata sub numarul de mai sus, petenta Casa de Asigurari de Sanatate a jud. Bistrita - Nasaud a formulat plangerea contraventionala impotriva procesului verbal de constatare /sanctionare a contraventiei, nr.4049/01.03.2011 emis de Autoritatea Nationala de Supraveghere si Prelucrare a Datelor cu Caracter Personal solicitand ca in urma administrarii probelor, prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna admiterea plangerii si pe cale de consecinta sa dispuna, in principal, anularea procesului verbal de constatare/sanctionare ca nelegal si netemeinic; in subsidiar, anularea in parte a procesului verbal de constatare/sanctionare si inlocuirea sanctiunii amenzii cu avertisment in baza art.35 din L.677/2001 raportat la prevederile art.6, 7 din OG nr. 2/200l.
Analizand probele administrate in cauza, instanta retine urmatoarele:
Petenta Casa de Asigurari de Sanatate a Judetului Bistrita-Nasaud, incepand cu data de 20 octombrie 2010, a publicat pe Internet, pe pagina sa www.casbn.ro, "Lista persoanelor care au realizat venituri din activitati independente in perioada 2005-2010 pentru care au fost emise decizii de impunere pe baza datelor furnizate de ANAF cf. Protocol nr. P5982/95896/2007" (lista nr. 14089 din 20.10.2010) cu date personale apartinand unui numar de 330 de persoane fizice, contribuabile la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate. Lista cuprinde urmatoarele date personale: nume, prenume, localitatea, nr. si data deciziei de impunere si suma datorata la FNUASS.
Comunicarea deciziilor de imputare de catre petenta-CASJ BN, sub aceasta modalitate, s-a realizat fara sa se fi respectat prevederile legale in vigoare (respectiv: Codul de procedura fiscala si Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2006), referitoare la comunicarea actelor administrativ-fiscale prin publicitate pe Internet dupa parcurgerea si epuizarea din motive obiective a celorlalte modalitati privind comunicarea initiala a actelor administrative fiscale catre contribuabili, de natura a permite transmiterea si luarea la cunostinta a acestora de catre destinatari ; publicarea cuantumului restantelor datorate, in lipsa unor prevederi legale in acest sens (in perioada 20 octombrie 2010-3/8 februarie 2011).
Procedand de aceasta maniera, Casa de Asigurari de Sanatate a Judetului Bistrita-Nasaud a incalcat si prevederile art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 677/2001, conform carora "datele personale trebuie prelucrate cu buna-credinta si in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare" si a permis dezvaluirea si diseminarea pe Internet a datelor personale apartinand unor sute de persoane (inclusiv a unor aspecte ce tin de situatia financiara a fiecarei persoane), in alte conditii decat cele legale.
Pentru faptele constatate, s-a aplicat amenda in cuantum de 3000 lei (RON), conform art. 32 si 35 din Legea nr. 677/2001, raportate la art. 5 din OG nr. 2/20017.
Petitionara CLS a reclamat publicarea pe site-ul Casei de Asigurari de Sanatate a Judetului Bistrita-Nasaud a datelor sale personale in cadrul anuntului colectiv nr. 14089 din 20.10.2010, precum si dezvaluirea catre presa a informatiilor privind presupusele restante datorate de aceasta, cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate, informatie ce tine de situatia financiara a persoanei fizice si intra in sfera notiunii de viata privata. Totodata petitionara a contestat faptul ca ar datora sumele inscrise in anuntul colectiv si considera ca dezvaluirea pe pagina de Internet a CASJ BN si catre mass-media, sursa de la care a aflat de existenta debitului, este contrara prevederilor legale privind secretul fiscal si principiului bunei-credinte, in conditiile in care, anterior publicarii pe Internet si dezvaluirii in presa, nu a fost instiintata in niciun fel in legatura cu presupusul debit.
In considerentele Deciziilor Curtii Constitutionale nr.667/2009 si 1387/2010 privind exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 44 alin 3 din OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, s-a aratat ca aceste dispozitii reglementeaza doar o modalitate ultima si subsidiara de comunicare a acelor administrativ-fiscale, folosita doar in cazul in care celelalte modalitati de comunicare nu au putut fi indeplinite din motive obiective. Curtea a aratat totodata ca numai instantele judecatoresti, in aplicarea si interpretarea legii, sunt competente sa stabileasca daca comunicarea prin publicitate a acestor acte a fost efectuata sau nu in conditiile OG nr.92/2003 privind Codul de procedurii fiscala.
Procesul verbal a fost incheiat cu respectarea prevederilor legale in materie, retinand corect starea de fapt, iar sanctiunea se incadreaza in limitele stabilite de Legea nr.677/2001. El cuprinde toate elementele a caror lipsa ar duce la constatarea nulitatii actului.
In fata instantei s-a solicitat sa se aprecieze asupra cauzelor care inlatura raspunderea contraventionala, iar in subsidiar asupra gradului de pericol social al faptei in raport cu imprejurarile de fapt. .,‘;
Pentru a fi aplicabil art. 44 alin 3 din OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala era necesar sa existe dovada ca celelalte modalitati de comunicare nu au putut fi indeplinite din motive obiective. Acestea sunt cele enumerate la art. 44 alin 2: a) prin,.., prezentarea contribuabilului la sediul organului fiscal emitent si primirea actului administrativ fiscal de catre acesta sub semnatura, data comunicarii fiind data ridicarii sub semnatura a actului; b) prin remiterea, sub semnatura, a actului administrativ fiscal de catre persoanele imputernicite ale organului fiscal, potrivit legii, data comunicarii fiind data remiterii sub semnaturii a actului; c) prin posta, la domiciliul fiscal al contribuabilului, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, precum si prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail, daca se asigura transmiterea textului actului administrativ fiscal si confirmarea primirii acestuia; d) prin publicitate.
De altfel, si prin Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr 94/2006 la Instructiunile de completare, s-a aratat ca "comunicarea prin publicitate se efectueaza in situatia in care actul administrativ fiscal nu a putut fi comunicat prin una dintre modalitatile de comunicare prevazute la art. 44 alin. (2)lit. a), b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ‘ulterioare".
Parata a justificat alegerea ultimei modalitati de comunicare, fara a face demersuri pentru folosirea celorlalte trei, prin faptul ca se apropia momentul prescrierii dreptului de a solicita plata datoriilor catre stat si prin faptul ca, in urma analizarii bugetului aprobat al institutiei pe anul 2010, si a cheltuielilor deja efectuate, pentru o buna administrare a bugetului, s-a ales varianta de comunicare a deciziilor de impunere care avea cele mai mici costuri. Instanta constata ca motivele obiective invocate de parata sunt verificabile, avand in vedere ca a depus atat bugetul aprobat pe anul 2010 cu defalcarea sa pe trimestre, cat si contul de executie pe venituri si cheltuieli pentru luna mai 2010, care intereseaza in speta.
Aceasta stare de fapt nu inlatura insa raspunderea paratei. Trebuia dovedit efortul efectiv de comunicare in cele trei modalitati prevazute de lege, si doar dupa dovedirea efectiva a diligentelor concrete depuse, sa se recurga la aceasta ultima modalitate de comunicare.
Chiar in situatia in care se alege varianta prevazuta de art. 44 alin 2 lit.d din OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, trebuia sa se respecte dispozitiile art. 44 alin.3, care prevad ca aceasta comunicare prin publicitate se face prin afisarea, concomitent, la sediul organului fiscal emitent si pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a unui anunt in care se mentioneaza ca a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului .
Or, in speta s-a realizat mai mult decat publicarea numelui contribuabilului, acesta fiind identificat printr-o serie de informatii care se inscriu in sfera notiunii de date cu caracter personal ocrotite de Legea nr. 677/200l.
Publicitatea actelor administrative fiscale prin Internet este reglementata de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2006 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si a instructiunilor de completare a acestora in vederea indeplinirii procedurii de comunicare a actelor administrative fiscale prin publicitate ca o ultima si subsidiara modalitate de comunicare a acestor acte.
Conform instructiunilor de completare din anexa nr. 2 la acest ordin, pct. 1, comunicarea prin publicitate se efectueaza in situatia in care actul administrativ fiscal nu a putut fi comunicat prin una dintre modalitatile de comunicare prevazute la art44 alin. (2) Ut. a), b) si c) din Codul de procedura fiscala, respectiv: prezentarea contribuabilului la sediul organului fiscal, remiterea sub semnatura a actului administrativ fiscal de catre organul fiscal, prin posta la domiciliul fiscal al contribuabilului cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire si alte mijloace (fax, e-mail), daca se asigura transmiterea textului actului administrativ fiscal si confirmarea primirii acestuia.
Modelul anuntului colectiv prevazut in anexa nr. 1B la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2006 cuprinde: nume, prenume, denumire contribuabil, domiciliu fiscal, denumire, nr. si data act administrativ fiscal. Acest model nu contine si cuantumul restantelor datorate.
In consecinta, in speta sunt intrunite elementele constitutive ale contraventiei de prelucrare nelegala a datelor cu caracter personal, prevazuta de art. 32 din Legea nr. 677/2001,
Se constata, fata de limitele minime si maxime ale amenzii contraventionale - de la 1.000 lei la 25.000 lei, ca s-a aplicat o amenda de 3.000 lei, indreptata spre minimul special prevazut de lege.
La individualizarea sanctiunii s-a luat in considerare si faptul ca exista vatamari concrete a drepturilor aparate de Legea nr. 677/2001 a unui numar de 330 de persoane fizice, prin publicarea in cadrul anuntului colectiv a cuantumului presupuselor restante fiind facute publice indirect veniturile obtinute pentru perioada de emitere a deciziei de impunere, fiind fara relevanta ca o singura persoana a sesizat Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.
Comunicarea prin publicitate se efectueaza in situatia in care actul administrativ fiscal nu a putut fi comunicat prin una dintre modalitatile de comunicare prevazute la art. 44 alin. (2)lit. a), b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003.
Trib. Bistrita-Nasaud, s. a II-a civ., de cont. adm. si fisc., sent. nr. 1139/9 noiembrie 2011
Prin actiunea inregistrata sub numarul de mai sus, petenta Casa de Asigurari de Sanatate a jud. Bistrita - Nasaud a formulat plangerea contraventionala impotriva procesului verbal de constatare /sanctionare a contraventiei, nr.4049/01.03.2011 emis de Autoritatea Nationala de Supraveghere si Prelucrare a Datelor cu Caracter Personal solicitand ca in urma administrarii probelor, prin hotararea ce se va pronunta sa se dispuna admiterea plangerii si pe cale de consecinta sa dispuna, in principal, anularea procesului verbal de constatare/sanctionare ca nelegal si netemeinic; in subsidiar, anularea in parte a procesului verbal de constatare/sanctionare si inlocuirea sanctiunii amenzii cu avertisment in baza art.35 din L.677/2001 raportat la prevederile art.6, 7 din OG nr. 2/200l.
Analizand probele administrate in cauza, instanta retine urmatoarele:
Petenta Casa de Asigurari de Sanatate a Judetului Bistrita-Nasaud, incepand cu data de 20 octombrie 2010, a publicat pe Internet, pe pagina sa www.casbn.ro, "Lista persoanelor care au realizat venituri din activitati independente in perioada 2005-2010 pentru care au fost emise decizii de impunere pe baza datelor furnizate de ANAF cf. Protocol nr. P5982/95896/2007" (lista nr. 14089 din 20.10.2010) cu date personale apartinand unui numar de 330 de persoane fizice, contribuabile la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate. Lista cuprinde urmatoarele date personale: nume, prenume, localitatea, nr. si data deciziei de impunere si suma datorata la FNUASS.
Comunicarea deciziilor de imputare de catre petenta-CASJ BN, sub aceasta modalitate, s-a realizat fara sa se fi respectat prevederile legale in vigoare (respectiv: Codul de procedura fiscala si Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2006), referitoare la comunicarea actelor administrativ-fiscale prin publicitate pe Internet dupa parcurgerea si epuizarea din motive obiective a celorlalte modalitati privind comunicarea initiala a actelor administrative fiscale catre contribuabili, de natura a permite transmiterea si luarea la cunostinta a acestora de catre destinatari ; publicarea cuantumului restantelor datorate, in lipsa unor prevederi legale in acest sens (in perioada 20 octombrie 2010-3/8 februarie 2011).
Procedand de aceasta maniera, Casa de Asigurari de Sanatate a Judetului Bistrita-Nasaud a incalcat si prevederile art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 677/2001, conform carora "datele personale trebuie prelucrate cu buna-credinta si in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare" si a permis dezvaluirea si diseminarea pe Internet a datelor personale apartinand unor sute de persoane (inclusiv a unor aspecte ce tin de situatia financiara a fiecarei persoane), in alte conditii decat cele legale.
Pentru faptele constatate, s-a aplicat amenda in cuantum de 3000 lei (RON), conform art. 32 si 35 din Legea nr. 677/2001, raportate la art. 5 din OG nr. 2/20017.
Petitionara CLS a reclamat publicarea pe site-ul Casei de Asigurari de Sanatate a Judetului Bistrita-Nasaud a datelor sale personale in cadrul anuntului colectiv nr. 14089 din 20.10.2010, precum si dezvaluirea catre presa a informatiilor privind presupusele restante datorate de aceasta, cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate, informatie ce tine de situatia financiara a persoanei fizice si intra in sfera notiunii de viata privata. Totodata petitionara a contestat faptul ca ar datora sumele inscrise in anuntul colectiv si considera ca dezvaluirea pe pagina de Internet a CASJ BN si catre mass-media, sursa de la care a aflat de existenta debitului, este contrara prevederilor legale privind secretul fiscal si principiului bunei-credinte, in conditiile in care, anterior publicarii pe Internet si dezvaluirii in presa, nu a fost instiintata in niciun fel in legatura cu presupusul debit.
In considerentele Deciziilor Curtii Constitutionale nr.667/2009 si 1387/2010 privind exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 44 alin 3 din OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, s-a aratat ca aceste dispozitii reglementeaza doar o modalitate ultima si subsidiara de comunicare a acelor administrativ-fiscale, folosita doar in cazul in care celelalte modalitati de comunicare nu au putut fi indeplinite din motive obiective. Curtea a aratat totodata ca numai instantele judecatoresti, in aplicarea si interpretarea legii, sunt competente sa stabileasca daca comunicarea prin publicitate a acestor acte a fost efectuata sau nu in conditiile OG nr.92/2003 privind Codul de procedurii fiscala.
Procesul verbal a fost incheiat cu respectarea prevederilor legale in materie, retinand corect starea de fapt, iar sanctiunea se incadreaza in limitele stabilite de Legea nr.677/2001. El cuprinde toate elementele a caror lipsa ar duce la constatarea nulitatii actului.
In fata instantei s-a solicitat sa se aprecieze asupra cauzelor care inlatura raspunderea contraventionala, iar in subsidiar asupra gradului de pericol social al faptei in raport cu imprejurarile de fapt. .,‘;
Pentru a fi aplicabil art. 44 alin 3 din OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala era necesar sa existe dovada ca celelalte modalitati de comunicare nu au putut fi indeplinite din motive obiective. Acestea sunt cele enumerate la art. 44 alin 2: a) prin,.., prezentarea contribuabilului la sediul organului fiscal emitent si primirea actului administrativ fiscal de catre acesta sub semnatura, data comunicarii fiind data ridicarii sub semnatura a actului; b) prin remiterea, sub semnatura, a actului administrativ fiscal de catre persoanele imputernicite ale organului fiscal, potrivit legii, data comunicarii fiind data remiterii sub semnaturii a actului; c) prin posta, la domiciliul fiscal al contribuabilului, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire, precum si prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail, daca se asigura transmiterea textului actului administrativ fiscal si confirmarea primirii acestuia; d) prin publicitate.
De altfel, si prin Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr 94/2006 la Instructiunile de completare, s-a aratat ca "comunicarea prin publicitate se efectueaza in situatia in care actul administrativ fiscal nu a putut fi comunicat prin una dintre modalitatile de comunicare prevazute la art. 44 alin. (2)lit. a), b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ‘ulterioare".
Parata a justificat alegerea ultimei modalitati de comunicare, fara a face demersuri pentru folosirea celorlalte trei, prin faptul ca se apropia momentul prescrierii dreptului de a solicita plata datoriilor catre stat si prin faptul ca, in urma analizarii bugetului aprobat al institutiei pe anul 2010, si a cheltuielilor deja efectuate, pentru o buna administrare a bugetului, s-a ales varianta de comunicare a deciziilor de impunere care avea cele mai mici costuri. Instanta constata ca motivele obiective invocate de parata sunt verificabile, avand in vedere ca a depus atat bugetul aprobat pe anul 2010 cu defalcarea sa pe trimestre, cat si contul de executie pe venituri si cheltuieli pentru luna mai 2010, care intereseaza in speta.
Aceasta stare de fapt nu inlatura insa raspunderea paratei. Trebuia dovedit efortul efectiv de comunicare in cele trei modalitati prevazute de lege, si doar dupa dovedirea efectiva a diligentelor concrete depuse, sa se recurga la aceasta ultima modalitate de comunicare.
Chiar in situatia in care se alege varianta prevazuta de art. 44 alin 2 lit.d din OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, trebuia sa se respecte dispozitiile art. 44 alin.3, care prevad ca aceasta comunicare prin publicitate se face prin afisarea, concomitent, la sediul organului fiscal emitent si pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a unui anunt in care se mentioneaza ca a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului .
Or, in speta s-a realizat mai mult decat publicarea numelui contribuabilului, acesta fiind identificat printr-o serie de informatii care se inscriu in sfera notiunii de date cu caracter personal ocrotite de Legea nr. 677/200l.
Publicitatea actelor administrative fiscale prin Internet este reglementata de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2006 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si a instructiunilor de completare a acestora in vederea indeplinirii procedurii de comunicare a actelor administrative fiscale prin publicitate ca o ultima si subsidiara modalitate de comunicare a acestor acte.
Conform instructiunilor de completare din anexa nr. 2 la acest ordin, pct. 1, comunicarea prin publicitate se efectueaza in situatia in care actul administrativ fiscal nu a putut fi comunicat prin una dintre modalitatile de comunicare prevazute la art44 alin. (2) Ut. a), b) si c) din Codul de procedura fiscala, respectiv: prezentarea contribuabilului la sediul organului fiscal, remiterea sub semnatura a actului administrativ fiscal de catre organul fiscal, prin posta la domiciliul fiscal al contribuabilului cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire si alte mijloace (fax, e-mail), daca se asigura transmiterea textului actului administrativ fiscal si confirmarea primirii acestuia.
Modelul anuntului colectiv prevazut in anexa nr. 1B la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 94/2006 cuprinde: nume, prenume, denumire contribuabil, domiciliu fiscal, denumire, nr. si data act administrativ fiscal. Acest model nu contine si cuantumul restantelor datorate.
In consecinta, in speta sunt intrunite elementele constitutive ale contraventiei de prelucrare nelegala a datelor cu caracter personal, prevazuta de art. 32 din Legea nr. 677/2001,
Se constata, fata de limitele minime si maxime ale amenzii contraventionale - de la 1.000 lei la 25.000 lei, ca s-a aplicat o amenda de 3.000 lei, indreptata spre minimul special prevazut de lege.
La individualizarea sanctiunii s-a luat in considerare si faptul ca exista vatamari concrete a drepturilor aparate de Legea nr. 677/2001 a unui numar de 330 de persoane fizice, prin publicarea in cadrul anuntului colectiv a cuantumului presupuselor restante fiind facute publice indirect veniturile obtinute pentru perioada de emitere a deciziei de impunere, fiind fara relevanta ca o singura persoana a sesizat Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Plangeri prealabile
plangere impotriva procurorului - Hotarare nr. 3794 din data de 21.12.2017alte plangeri - Hotarare nr. 3792 din data de 13.12.2017
Plangere impotriva rezolutiei procurorului de neincepere a urmaririi penale Competenta prim procurorului adjunct in solutionarea plangerii - Decizie nr. 141 din data de 19.04.2010
Plangere contra solutiei procurorului. Casare cu trimitere pentru nerespectarea dispozitiilor art.278/1 al.8 lit.b. Nemotivare. - Decizie nr. 298 din data de 18.12.2009
- Sentinta penala nr. 78 din data de 28.05.2008
abuz in serviciu contra intereselor persoanelor, prev. de art.246 C.pen. ?i favorizarea infractorului prev. de art.264 C.pen - Sentinta penala nr. 1 din data de 21.03.2012
Plangerea petentului vizeaza un act al procurorului, efectuat in cursul urmaririi penale, care nu poate fi atacat decat in fata procurorului ierarhic superior, nu si in fata instantei de judecata. Legea nu permite atacarea in fata instantei de judecata, d - Hotarare nr. 558/R din data de 07.06.2013
Santaj. Elemente constitutive. - Sentinta penala nr. 1/F din data de 16.03.2011
Santaj. Elemente constitutive. - Sentinta penala nr. 1/R din data de 16.03.2011
PLANGERE ORDONANTA PROCUROR, ADMITERE - Sentinta penala nr. Sedinta Camerei de Consiliu din data de 16.05.2013
Plangere contraventionala - Decizie nr. 188/R din data de 15.02.2013
Respins recurs plangere contaventionala OPC. - Decizie nr. 253/R din data de 18.02.2010
Recurs, infractiune urmaribila la plangerea prealabila a partii vatamate. - Decizie nr. 127 din data de 05.04.2012
Art. 2781 Cod Procedura Penala. - Sentinta penala nr. 332/S din data de 30.11.2011
Art. 2781 Cod Procedura Penala. - Sentinta penala nr. 337/S din data de 07.12.2011
Plangere prealabila, momentul in care incepe sa curga termenul prevazut de art. 284 alin. 1 Cod Procedura Penala. Cu opinie separata. - Sentinta penala nr. 577/R din data de 16.12.2011
Recurs plangere rezolutie procuror. Respins - Sentinta penala nr. 3 din data de 29.10.2009
Recurs plangere rezolutie procuror – respins - Sentinta penala nr. 1 din data de 29.10.2009
Plangere impotriva deciziei C.N.S.C. Inaplicabilitatea dispozitiilor O.U.G. nr.34/2006. Desfiintarea deciziei atacate si trimiterea contestatiei spre solutionare instantei competente. - Decizie nr. 2160 din data de 27.07.2011
Anularea din oficiu a procedurii de atribuire de catre C.N.S.C.Conditii. - Decizie nr. 1 din data de 05.01.2010
