InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Arad

Anulare act dministrativ

(Sentinta civila nr. 6060 din data de 15.10.2013 pronuntata de Tribunalul Arad)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Tribunalul Arad | Jurisprudenta Tribunalul Arad

Prin sentinta civila nr. 6060 din 15.10.2013 a Tribunalului Arad, pronuntata in dosar nr. 5257/108/2013, s-a respins actiunea in contencios administrativ formulata de reclamant pentru anularea deciziei emisa de parata si a procesului verbal de constatare a neregulilor si de stabilire a creantelor bugetare, prin care s-a stabilit debitul datorat.
S-a statuat in considerente ca in campania 2009 fermierul a depus cerere unica de plata pe suprafata, parcela 3 declarata in campania 2009 in blocul fizic nr. 137, categoria TA cu suprafata de 0,73 ha si cultura pajisti temporare a fost gasita la control teren in campania 2010 necultivata si neintretinuta in bune conditii, parcela nr. 6 declarata in campania 2009 in blocul fizic nr. 716, categoria CP, cultura meri si cu suprafata de 0,61 ha nu a fost localizata la control teren in campania 2010, in consecinta fermierul a fost sanctionat la plata pentru parcelele nr. 3 si 6 in campania 2009.
Astfel fiind, nu puteau fi primite sustinerile si criticile reclamantului din actiune in sensul preconizat de catre acesta si care rezida din chiar demersul judiciar, intemeiat pe apararea esentiala cum ca urmare a controlului efectuat in 2010 nu s-ar fi putut adopta masuri dintre cele statuate, pentru anul 2009, dimpotriva constatarile de fapt facute in privinta suprafetelor eligibile la controlul in teren efectuat in anul 2010 justifica diminuarea sumelor achitate pentru campania agricola din 2009, proportional cu suprafata eligibila astfel constatata.
In aceasta privinta, instanta a retinut ca prin formularea cererii de acordare a sprijinului financiar pe suprafata, reclamantul a devenit subiect de aplicare a dispozitiilor din Regulamentul CE nr.1122/2009, respectiv Regulamentului CE nr.73/2009, ca in baza acestor dispozitii aceasta si-a asumat un angajament, in temeiul art. 39 alin.3 din regulamentul CE nr.1698/2005 al Consiliului, de a mentine pe o perioada de 5 ani de la data semnarii acestuia conditiile de eligibilitate necesare pentru aprobarea cererii de plata.
Potrivit anexei nr.1 lit. c la Ordinul MADR nr.384/12.06.2009, fermierul care  nu-si mentine conditiile de eligibilitate mentionate intr-o perioada de 5 ani de la data aprobarii cererii de plata se exclude de la plata, rezulta astfel ca reclamantul avea  obligatia de a mentine suprafata eligibila pentru care s-a acordat in anul 2009 plata  in cadrul schemei de ajutor financiar pe suprafata si in campaniile agricole urmatoare,  omisiunea  de a  pastra suprafata  eligibila constituind  o incalcare a angajamentului deja amintit, prin care acesta si-a asumat obligatia de a mentine conditiile de eligibilitate pentru un interval de 5 ani.
Dintr-un alt punct de vedere, parata a demonstrat cu succes ca reclamantul nu a fost in nici un fel vatamat in drepturile/interesele sale legitime prin emiterea actelor atacate in contencios administrativ, iar documentatia depusa la dosar probeaza intr-o masura suficienta cele retinute si in solutionarea contestatiei si anume ca, cu ocazia controlului pe teren efectuat la data de 30.07.2010, s-au identificat urmatoarele nereguli: parcela 9574-137_3 nu a fost cultivata si intretinuta in bune conditii, pe intreaga suprafata s-a acordat codul de neconformitate PA14, acest cod de aplica in cazul parcelelor cu teren arabil care in intregime nu sunt cultivate si nici intretinute in bune conditii agricole, iar parcela 9574-716_6 nu a putut fi localizata in teren si prin urmare controlul nu a putut fi efectuat.
Pe de alta parte, contrar celor afirmate in actiune, reclamantul a confirmat prin semnatura cele inscrise in raportul de control nr. RO/10/AR/000231, control care s-a efectuat in baza art. 7 alin. 1 lit. h) din OUG nr. 125/2006 coroborat cu pct. 2 alin. 20 din Anexa la Ordinul 152/2004, art. 20 din Regulamentul C.E. 73/2009 si art. 26 din Regulamentul C.E. nr. 1122/2009 si nu in ultimul rand au fost executate si fotografii digitale pentru a fi documentata realizarea controlului.
Nu in ultimul rand, in ceea ce priveste nota de fundamentare pentru desfasurarea unei actiuni de verificare nr. 3861183/27.02.2012 aceasta reprezinta un document intern prin intermediul caruia structura care a luat cunostinta de existenta unor indicii ca s-a savarsit o neregula, astfel cum este definita in art. 1 alin. 2) din Regulamentul CE nr. 2988/95, iar in legislatia nationala in art. 2 alin. 1) lit. a) din OUG nr. 66/2011, semnaleaza conducerii institutiei aceste aspecte si totodata propune desfasurarea unei actiuni de verificare a aspectelor semnalate, asa incat necomunicarea sa cu reclamantul nu este de natura a-i infrange in vreun fel drepturile sale legitime cum eronat a apreciat acesta.
In fine si raportat la prevederile art. 45 alin. 1) din OUG nr. 66/2011 care stabileste ca "dreptul de a stabili creanta bugetara se prescrie in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator datei de inchidere a programului, comunicata oficial de catre Comisia Europeana/donatorul public international prin emiterea declaratiei finale de inchidere, cu exceptia cazului in care normele Uniunii Europene sau ale donatorului public international prevad un termen mai mare", se impune cu necesitate concluzia ca contestatia partii a fost solutionata judicios de catre parata in sensul in care rezulta din decizia emisa.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014