InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Arad

Anulare act administrativ

(Sentinta civila nr. 6315 din data de 11.12.2012 pronuntata de Tribunalul Arad)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Tribunalul Arad | Jurisprudenta Tribunalul Arad

Prin sentinta civila nr. 6315 din 11.12.2012 a Tribunalului Arad, pronuntata in dosar nr. 5039/108/2012, s-a respins actiunea in contencios administrativ formulata de reclamanta, pentru suspendarea masurii de restituire a sumei indicate, precum si anularea/desfiintarea actului atacat, respectiv anularea masurii de restituire a sumei alocata reclamantei conform HG nr. 255/2012.
In considerentele hotararii, tribunalul a statuat ca, nota de constatare atacata in fata instantei de contencios administrativ nu reprezinta un act administrativ in acceptiunea data de catre legiuitor potrivit definitiei de la art. 2 alin. 1 lit. c din Legea nr. 554/2004, asa incat nu se pune nici problema existentei pana in acest moment a unei vatamari pentru partea reclamanta in sensul art. 1 alin. 1 si art. 2 alin. 1 lit. a din aceeasi lege, mentionata deja mai inainte, fiindca prin nota respectiva se constata existenta unei situatii de fapt numai la entitatea verificata, referitoare la modul de utilizare a sumelor alocate de la bugetul de stat conform HG nr. 255/2012, la dispozitia guvernului si din fonduri de rezerva bugetara, in contextul in care nota de constatare se intocmeste de catre auditorii publici externi potrivit art. 125 din Regulamentul privind organizarea si functionarea activitatilor specifice curtii de conturi, cu continutul impus de art. 126 din acesta si reprezentand anexa la raportul de control potrivit art. 127 din acesta, stabilindu-se finalmente la art. 168 din acelasi regulament ca se preiau in raportul de control si urmeaza sa fie valorificate in mod corespunzator constatarile inscrise in nota de constatare.
S-a reamintit de catre tribunal ca potrivit art. 18 alin. 1 si 3 din lege, instanta, solutionand cererea la care se refera art. 8 alin. (1), poate, dupa caz, sa anuleze, in tot sau in parte, actul administrativ, sa oblige autoritatea publica sa emita un act administrativ, sa elibereze un alt inscris sau sa efectueze o anumita operatiune administrativa, iar in cazul solutionarii cererii, instanta va hotari si asupra despagubirilor pentru daunele materiale si morale cauzate, daca reclamantul a solicitat acest lucru.
Prin urmare, si cu alte cuvinte, conform textului de lege antementionat, actele si operatiunile administrative care au stat la baza emiterii unui act administrativ astfel cum acesta este definit la art. 2 alin. 1 lit. c din Legea contenciosului administrativ pot fi supuse controlului de legalitate numai odata cu actul final, iar nu si separat de acesta (Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VIII-a Contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 998 din 09 mai 2006).
Se ignora in mod evident de catre reclamanta ca pentru aplicarea masurilor de valorificare a constatarilor in discutie trebuie emisa potrivit pct. 87 din acelasi regulament o decizie, ceea ce in cazul de fata nu s-a intamplat, si numai in aceasta se inscriu in concret masurile pe care entitatea verificata sau alte entitati implicate trebuie sa le duca la indeplinire in vederea inlaturarii abaterilor constatate precum si pentru stabilirea intinderii prejudiciului si dispunerea masurilor pentru recuperarea acestuia, asadar actul administrativ opozabil entitatii verificate este decizia si nu nota de constatare cum rezulta in cauza ca in mod eronat considera partea reclamanta.
Finalmente nota de constatare reprezinta un act intermediar care poate fi valorificat exclusiv prin procedura de preluare a constatarilor intr-un raport de control care la randu-i va fi valorificat eventual printr-o decizie in sensul aratat mai sus.
Astfel, fiind inadmisibila atacarea separata a notei de constatare, este vadit ca nu se poate pune problema incidentei nici a prevederilor art. 14 - 15 din Legea nr. 554/2004, care sa justifice suspendarea executarii tocmai pentru aceea ca nu poate fi invocat cazul bine justificat si nici existenta pagubei iminente in sensul legii.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014