InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Mehedinti

Acte ale autoritatii publice. Plata primei de vacanta pentru functionarii publici aferenta anului 2010.

(Sentinta civila nr. 3371 din data de 11.04.2013 pronuntata de Tribunalul Mehedinti)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice | Dosare Tribunalul Mehedinti | Jurisprudenta Tribunalul Mehedinti

Acte ale autoritatilor publice. Plata primei de vacanta pentru functionarii publici aferenta anului 2010
Tribunalul Mehedinti - sentinta din 11.04.2013. Dreptul la acordarea primei de concediu in cuantumul prevazut de art.35 alin.2 din Legea nr.188/1999 si art.23 alin.1 si 2 din OG nr.6/2007
      Prin cererea adresata acestei instante, reclamanta VM a chemat in judecata pe parata Casa de Asigurari de Sanatate Mehedinti, pentru ca prin hotararea judecatoreasca ce se va pronunta sa se dispuna obligarea paratei la plata primei de vacanta aferenta anului 2010, actualizate cu rata  inflatiei de la data scadentei si pana la achitarea efectiva.
      In motivarea cererii, a aratat ca potrivit art. 35 alin. 2 din Legea nr. 188/1999 , alineat abrogat de la 01 ianuarie 2010 prin art. 39 lit. 27 Martie 2013 din Legea nr. 284/2010, "functionarul public are dreptul, pe langa indemnizatia de concediu, la o  prima egala cu salariul de baza din luna anterioara plecarii in concediu, care se impoziteaza separat."
      Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice stipuleaza la art. 48, alin. 2 faptul ca "prevederile din actele normative referitoare la detasarea, delegarea si mutarea, acordarea concediilor, a primei de vacanta, la cheltuieli de transport, cheltuieli cu cazarea si locuinta raman in vigoare".
      Prin urmare, functionarilor publici le-a fost recunoscut in mod expres dreptul la prima de concediu aferenta anului 2010.
      Prin cererea nr. 34167/10.12.2012 reclamanta a solicitat paratei acordarea acestor prime de vacanta, cerere ce a fost respinsa prin adresa nr. 35440/19.12.2012 din motive financiare.
      In drept, reclamanta isi intemeiaza actiunea pe prevederile art. 35 alin. 2 din Legea nr. 188/1999 si art. 48 alin. 2 din Legea nr. 330/2009.
      In dovedirea cererii reclamanta a depus la dosar inscrisuri: decizia nr. 18, cererea inregistrata sub nr. 26300/31.08.2010, adeverinta nr. 8719/9.04.2013.
      La data de 07.02.2013 parata Casa de Asigurari de Sanatate Mehedinti a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea actiunii formulata de reclamanta.
      In motivare, parata a recunoscut faptul ca potrivit art. 35 alin. 2 din Legea nr. 188/1999 , alineat abrogat de la 01 ianuarie 2010 prin art. 39 lit. 27 Martie 2013 din Legea nr. 284/2010, "functionarul public are dreptul, pe langa indemnizatia de concediu, la o  prima egala cu salariul de baza din luna anterioara plecarii in concediu, care se impoziteaza separat."
      Se arata ca Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice stipuleaza la art. 48, alin. 2 faptul ca "prevederile din actele normative referitoare la detasarea, delegarea si mutarea, acordarea concediilor, a primei de vacanta, la cheltuieli de transport, cheltuieli cu cazarea si locuinta raman in vigoare".
      Prin urmare functionarilor publici le-a fost recunoscut in mod expres dreptul la prima de concediu aferenta anului 2010, insa din motive bugetare parata nu a putut acorda aceasta prima de vacanta inainte de plecarea in concediu a reclamantei.
      In drept, parata nu isi intemeiaza intampinarea.
      Analizand actiunea formulata de reclamant, instanta constata urmatoarele:
       Reclamanta are calitatea de functionar public in cadrul Casei de Asigurari de Sanatate Mehedinti, asa cum rezulta din adeverinta nr.8719/09.04.2013 emisa de parata, iar incepand cu data de 13.10.2010 a efectuat 5 zile de concediu din concediul aferent anului 2010.
      Potrivit art.35 alin.2 din Legea nr.188/1999, dispozitie legala in vigoare la data formularii cererii de concediu (abrogata incepand cu data de 01.01.2011 prin Legea nr.284/2010) , functionarul public are dreptul, pe langa indemnizatia de concediu, la o prima egala cu salariul de baza din luna anterioara plecarii in concediu, care se impoziteaza separat.
  Pe de alta parte, se constata ca potrivit art.48 alin.2 din Legea-cadru nr.330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, in vigoare incepand cu data de 01.01.2010, prevederile din actele normative referitoare la detasare, delegare si mutare, acordarea concediilor, a primei de vacanta, la cheltuieli de transport, cheltuieli cu cazarea si locuinta raman in vigoare.
     Astfel, instanta retine ca acordarea primei de vacanta aferenta anului 2010 era reglementata de prevederile O.G. nr.6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007.
      Conform art. 23 alin.1 si 2 din acest act normativ, la plecarea in concediul de odihna functionarii publici au dreptul, pe langa indemnizatia de concediu, la o prima egala cu salariul de baza brut din luna anterioara plecarii in concediu, iar in cazul in care concediul de odihna se efectueaza fractionat, potrivit legii, prima prevazuta la alin. (1) se acorda odata cu indemnizatia de concediu cuvenita pentru fractiunea cea mai mare.
      Prin urmare, fata de dispozitiile legale mentionate anterior, se apreciaza ca reclamantul, la plecarea in concediu avea dreptul la acordarea primei de concediu in cuantumul prevazut de art.35 alin.2 din Legea nr.188/1999 si art.23 alin.1 si 2 din OG nr.6/2007.
      In ceea ce priveste sustinerea paratei in sensul ca prima de vacanta nu s-a acordat din motive bugetare, instanta apreciaza ca este neintemeiata in conditiile in care dispozitiile legale care prevad dreptul functionarilor publici la plata primei nu conditioneaza acordarea acestui drept de existenta fondurilor bugetare.
      Pentru aceste considerente, instanta apreciaza ca reclamanta are dreptul la prima de concediu aferenta anului 2010 si in consecinta, actiunea acesteia este intemeiata, urmand a fi admisa.
            Prezenta sentinta este irevocabila prin respingerea recursului.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice

SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017
Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014