Inadmisibilitatea suspendarii executarii unui act administrativ pe calea ordonantei presedintiale
(Sentinta civila nr. 211 F din data de 01.02.2010 pronuntata de Tribunalul Ialomita)Reclamanta S.C. "URBAN" S.A SLOBOZIA a solicitat pe calea ordonantei presedintiale suspendarea executarii deciziei de anulare a autorizatiei sale sanitare de functionare, decizie emisa de parata DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA IALOMITA .
In cauza, instanta, in raport de dispozitiile art.14 din Legea nr.554/2004, din oficiu, a ridicat exceptia inadmisibilitatii cererii de suspendare a executarii unui act administrativ pe calea ordonantei presedintiale .
Cu privire la aceasta exceptie, tribunalul retine urmatoarele :
Actul emis de parata, respectiv decizia de anulare a autorizatiei de functionare a reclamantei, este un act administrativ, situatie in raport de care suspendarea executarii acestuia se face in conditiile reglementate de art.14 alin.1 din Legea nr.554/2004, legea contenciosului administrativ, in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente .
Prin urmare, este de observat ca in materia contenciosului administrativ suspendarea executarii unui act administrativ nu poate fi solicitata pe cale de ordonanta presedintiala, intrucat, asa cum am aratat mai sus, in aceasta materie exista dispozitii cu caracter derogatoriu cuprinse in legea nr.554/2004 .
Existenta unei reglementari derogatorii consacrate prin art.14 din Legea contenciosului administrativ obliga partea interesata sa urmeze procedura reglementata prin acest act normativ si nu procedura prevazuta de normele dreptului comun continute in Codul de procedura civila, inclusiv cele reglementate la art.581 si urmatoarele din acest cod .
Aceste norme speciale reglementate de art.14 din Legea nr.554/2004 prevad ca in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, odata cu sesizarea in conditiile art.7 a autoritatii care a emis actul persoana vatamata poate cere instantei competente sa dispuna suspendarea executarii actului administrativ unilateral pana la pronuntarea instantei de fond .
Articolul 15 alin.1 din aceeasi lege permite ca cererea de suspendare sa poata fi formulata si printr-o actiune separata, pana la solutionarea actiunii in fond.
Prin urmare, atat timp cat in materia contenciosului administrativ la dispozitia persoanei interesate exista o cale speciala de suspendare a executarii unui act administrativ reglementata de legea contenciosului administrativ, aceasta suspendare nu poate fi obtinuta pe calea dreptului comun al ordonantei presedintiale, un astfel de demers fiind inadmisibil .
In cauza, instanta, in raport de dispozitiile art.14 din Legea nr.554/2004, din oficiu, a ridicat exceptia inadmisibilitatii cererii de suspendare a executarii unui act administrativ pe calea ordonantei presedintiale .
Cu privire la aceasta exceptie, tribunalul retine urmatoarele :
Actul emis de parata, respectiv decizia de anulare a autorizatiei de functionare a reclamantei, este un act administrativ, situatie in raport de care suspendarea executarii acestuia se face in conditiile reglementate de art.14 alin.1 din Legea nr.554/2004, legea contenciosului administrativ, in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente .
Prin urmare, este de observat ca in materia contenciosului administrativ suspendarea executarii unui act administrativ nu poate fi solicitata pe cale de ordonanta presedintiala, intrucat, asa cum am aratat mai sus, in aceasta materie exista dispozitii cu caracter derogatoriu cuprinse in legea nr.554/2004 .
Existenta unei reglementari derogatorii consacrate prin art.14 din Legea contenciosului administrativ obliga partea interesata sa urmeze procedura reglementata prin acest act normativ si nu procedura prevazuta de normele dreptului comun continute in Codul de procedura civila, inclusiv cele reglementate la art.581 si urmatoarele din acest cod .
Aceste norme speciale reglementate de art.14 din Legea nr.554/2004 prevad ca in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unei pagube iminente, odata cu sesizarea in conditiile art.7 a autoritatii care a emis actul persoana vatamata poate cere instantei competente sa dispuna suspendarea executarii actului administrativ unilateral pana la pronuntarea instantei de fond .
Articolul 15 alin.1 din aceeasi lege permite ca cererea de suspendare sa poata fi formulata si printr-o actiune separata, pana la solutionarea actiunii in fond.
Prin urmare, atat timp cat in materia contenciosului administrativ la dispozitia persoanei interesate exista o cale speciala de suspendare a executarii unui act administrativ reglementata de legea contenciosului administrativ, aceasta suspendare nu poate fi obtinuta pe calea dreptului comun al ordonantei presedintiale, un astfel de demers fiind inadmisibil .
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Ordonanta Presedintiala
Ordonanta presedintiala - Decizie nr. 541 din data de 31.07.2017Obligarea parintelui la exprimarea acordului de vointa in vederea parasirii teritoriului tarii a copilului minor - Sentinta civila nr. 734 din data de 12.12.2016
Conditii de admisibilitate. Efectuarea unor lucrari de intretinere imobil. Urgenta justificata prin producerea unui prejudiciu si cauzarea unor costuri suplimentare viitoare - Decizie nr. 947 din data de 02.12.2015
Suspendarea unei decizii de debit privind recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlu de prestatii de asigurari sociale pe calea ordonantei presedentiale - Sentinta civila nr. 434 din data de 22.04.2013
Suspendarea deciziei de recalculare a pensiei prin ordonanta presedentiala - Sentinta civila nr. 1110 din data de 09.11.2010
Neindeplinirea conditiilor de admisibilitate in cazul ordonantei presedintiale avand ca obiect evacuarea - Decizie nr. 533 din data de 08.07.2010
Neindeplinirea conditiilor ordonantei presedentiale - Decizie nr. 534 din data de 08.07.2010
Cerere de ordonanta presedintiala. Conditii de admisibilitate. - Sentinta civila nr. 45 din data de 16.01.2009
Ordonanta presedintiala pentru modificarea programului de vizitare a minorului. Neindeplinirea conditiilor ordonantei presedintiale. - Decizie nr. 96 din data de 11.02.2010
Ordonanta presedintiala - Sentinta comerciala nr. 1263/C din data de 13.10.2009
Incredintare minor - Sentinta civila nr. 1415 din data de 16.11.2011
Evacuare - Sentinta civila nr. 1276 din data de 09.12.2010
Ordonanta presedintiala - Sentinta comerciala nr. 55 din data de 30.04.2009
Ordonanta presedentiala de suspendare a hotararii adunarii creditorilor in procedura insolventei - Hotarare nr. 2367/sind din data de 04.09.2009
Insolventa- ordonanta presedentiala- suspendare organizare prima sedinta a adunarii creditorilor - Sentinta civila nr. 2367 din data de 04.12.2009
Insolventa- ordonanata presedentiala- ridicare interdictie blocare conturi debitor in perioada de observatie - Sentinta civila nr. 20/CC din data de 18.12.2009
Evacuare pe calea ordonantei presedintiale. Conditii de admisibilit - Decizie nr. 540/R din data de 23.08.2007
Luarea unor masuri urgente in cazuri grabnice pe calea ordonantei presedintiale. - Decizie nr. 13 din data de 13.01.2012
Ordonanta presedintiala. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 337 din data de 14.02.2011
Ordonanta presedintiala. Obligarea societatii furnizoare de gaz sa incheie cu reclamantul contract de furnizare de gaze naturale. - Decizie nr. 373 din data de 29.04.2009