InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Tulcea

Contencios administrativ si fiscal - contestatie act administrativ-fiscal

(Sentinta civila nr. 443 din data de 26.01.2012 pronuntata de Tribunalul Tulcea)

Domeniu Cereri | Dosare Tribunalul Tulcea | Jurisprudenta Tribunalul Tulcea

TRIBUNALUL TULCEA
SECTIA CIVILA,  CONTENCIOS ADMINISTRATIV  SI FISCAL
SENTINTA CIVILA NR.443
Sedinta publica din data de 26 ianuarie 2012

T R I B U N A L U L  :

Prin cererea adresata acestei instante si inregistrata sub nr. 88/22 februarie 2011, contestatoarea S.C. "..." S.R.L. Tulcea prin Lichidator judiciar RomINSOL I.P.U.R.L. Tulcea in contradictoriu cu intimatele ANAF - Directia Generala a Finantelor Publice  Tulcea si Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea si Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea - Activitatea de Inspectie Fiscala  a formulat plangere impotriva Deciziei nr. 17 din 3.03.2010, emisa de A.N.A.F. - Directia Generala a Finantelor Publice Tulcea privind solutionarea contestatiilor nr. ...din 06.11.2008 si nr. 7614/24.10.2009 prin care s-a dispus in  sensul respingerii contestatiilor, ca fiind neintemeiate in privinta sumei de 33.670, reprezentand accize 16.719 lei, majorari 12.115 lei, TVA 3.177 lei, majorari TVA 1.659 lei, solicitand admiterea acesteia si anularea deciziei ca fiind netemeinica si nelegala.
In motivarea plangerii, contestatoarea a aratat ca a achizitionat si utilizat combustibil de la S.C. "..." S.R.L. Tulcea, furnizorul fiind antrepozitar fiscal, acest combustibil fiind utilizat de catre S.C. "..." S.R.L. Tulcea drept carburant pentru navigatia pe caile navigabile interioare si in scopuri comerciale, societatea furnizand servicii de turism in Delta Dunarii, cu cazare la bordul navelor apartinand societatii.
      Sustine contestatoarea ca aceasta situatie de fapt, respectiv activitatea comerciala de navigatie in scopuri comerciale (turistice) pe caile navigabile interioare, a dovedit-o organelor fiscale cu documente justificative reprezentand facturi fiscale, confirmate de beneficiarii sai, iar carburantul a fost utilizat drept combustibil pentru nava BM "..." si la generatorul electric si incalzirea pontonului dormitor detinut si utilizat pentru servicii comerciale turistice.
     In  opinia sa, contestatoarea considera ca situatia de fapt expusa se incadreaza in normele legale ale art. 201 alin. (1) lit. c din Codul fiscal si Normele metodologice de aplicare.
     Astfel, art. 201 alin. (1) lit. c din Codul fiscal  dispune ca sunt scutite de plata accizelor uleiurile minerale livrate in vederea utilizarii drept carburant pentru navigatia maritima internationala si pentru navigatia pe caile navigabile interioare, altele decat navigatiile de agrement in scop privat.
     Precizeaza contestatoarea ca prin navigatie de agrement in scop privat se intelege utilizarea oricarei ambarcatiuni, de catre proprietarul sau de catre persoana fizica sau juridica care detine cu titlu de inchiriere sau cu un alt titlu, in alte scopuri decat cele comerciale si in special altele decat transportul de persoane sau de marfuri or prestari de servicii cu titlu oneros sau pentru nevoile autoritatilor publice.
     Arata in continuare contestatoarea ca, potrivit art. 23 (1) din Normele de aplicare, in toate situatiile prevazute la art. 201 alin. (1) din Codul fiscal, scutirea se acorda numai cu conditia ca aprovizionarea sa se efectueze direct de la un antrepozit fiscal, de la un importator sau de la un distribuitor agreat prevazut la alin. (18), denumiti in continuare furnizori, iar potrivit alin. (2) scutirea se acorda direct pentru a) produsele prevazute la art. 201 alin. (1) din Codul fiscal, cu exceptia celor prevazute la lit. a) din acelasi articol si lit. b) uleiurile minerale achizitionate de distribuitori agreati si destinate scopurilor prevazute la art. 204 alin. (1) lit. b) si c) din Codul fiscal.
     In consecinta, sustine  contestatoarea, dispozitiile legale ale Codului fiscal prevad ca este scutit de la plata accizelor carburantul utilizat pentru navigatia pe caile navigabile interioare, navigatie ce poate fi in scop comercial, ori prin prestare de servicii cu scop oneros, iar S.C. "..." S.R.L. Tulcea, asa cu a dovedit si organelor de control fiscal, a desfasurat activitate de transport pe caile navigabile interioare (in Delta Dunarii), prestand servicii turistice cu scop oneros, cu nava BM "..." si pontonul dormitor, iar dovada operatiunilor comerciale si a prestatiilor de servicii in scop oneros a facut-o cu facturi fiscale, documente justificative in intelesul legislatiei contabile si fiscale, precum si in intelesul dispozitiilor art. 46 din Codul comercial, care stipuleaza ca obligatiile comerciale se probeaza cu acte sub semnatura privata si cu facturi acceptate.
     Totodata, sustine contestatoarea, singura conditie legala impusa de Codul fiscal privind acordarea scutirii directe si anume aprovizionarea sa se efectueze direct de la un antrepozit fiscal, a fost indeplinita prin aprovizionarea realizata de la S.C. "..." S.R.L. Tulcea.
     Considera contestatoarea ca prin respingerea contestatiilor depuse de S.C. "..." S.R.L. Tulcea, organele fiscale au apreciat ca societatea nu beneficiaza de scutirea prevazuta de art. 201 alin. (1) lit. c din Codul fiscal si normele metodologice, fara a fi facut dovada unei alte situatii de fapt decat cea aratata, insa in opinia sa, prin emiterea unei decizii in lipsa probelor care sa sustina afirmatiile ca S.C. "..." S.R.L. Tulcea nu a beneficiat de scutire de la plata accizelor, organele fiscale au incalcat dispozitiile Codului fiscal, decizia A.N.A.F. - Directia Generala a Finantelor Publice Tulcea fiind neprobata, si in consecinta nefondata.
     Astfel, potrivit art. 65 alin. (2) din Codul fiscal, organul fiscal are sarcina de a-si motiva decizia de impunere pe baza de  probe sau constatari proprii, avand sarcina legala de a dovedi o alta situatie de fapt fiscala decat cea aratata si probata de contribuabilul S.C. "..." S.R.L. Tulcea, iar aceasta prevedere legala este coroborata cu modul legal de exercitare a dreptului de apreciere de catre organele fiscale, exercitarea acestui  drept fiind obligatoriu a se realiza pe baza unor constatari complete asupra tuturor imprejurarilor cauzei, asa cum dispune art. 6 din Codul fiscal.
     Mai mult, sustine contestatoarea, normele metodologice de aplicare a art. 6 din Codul fiscal, prevad ca organul fiscal poate aprecia o situatie fiscala si sa adopte o decizie, doar daca determina starea de fapt prin  utilizarea mijloacelor de proba prevazute de lege, iar in speta, singurele mijloace de proba cu privire la situatia de fapt si fiscala au fost produse de contribuabilul S.C. "..." S.R.L. Tulcea, prin care a dovedit utilizarea carburantului in scopurile pentru care beneficia de scutirea de la plata accizelor.
     Invedereaza contestatoarea ca in temeiul art. 64 din Codul fiscal, ce stipuleaza cu privire la forta probanta a documentelor, documentele justificative si evidentele contabile ale contribuabilului constituie probe la stabilirea bazei de impunere, iar in cazul in care exista si alte acte doveditoare, acesta vor fi luate in considerare la stabilirea bazei de impunere.
     Considera contestatoarea ca potrivit art. 49 din Codul fiscal, organul fiscal ca sa determine daca situatia de fapt expusa de contribuabil este alta ce nu se incadra in scutirea de la plata accizelor, trebuia sa administreze un probatoriu prin care sa contrazica probele contribuabilului, probe ce puteau consta in: solicitarea informatiilor de orice fel, din partea contribuabilului si altor persoane; solicitarea de expertize; folosirea inscrisurilor; efectuarea de cercetari la fata locului.
     Instanta de judecata putea contata ca organul fiscal nu a administrat nici un probatoriu din care sa rezulte o alta situatie de fapt decat cea expusa de contribuabilul S.C. "..." S.R.L. Tulcea, inlaturand  probele contribuabilului in mod abuziv, nelegal, fara sa fi realizat un probatoriu cu acte sau constatari directe privind o situatie fiscala ce excludea scutirea de la plata accizelor.
     Concluzioneaza contestatoarea ca decizia nr. 17/03.03.2010 emisa de A.N.A.F. Directia Generala a Finantelor Tulcea privind solutionarea contestatiilor nr. .../06.11.2008 si nr. 7614/24.102009, nu este intemeiata pe constatarile si probele ce organul fiscal era obligat sa le administreze, prin care sa se fi determinat o alta situatie de fapt si fiscala decat cea expusa de  contribuabilul petent S.C. "..." S.R.L. Tulcea a, motiv pentru care solicita admiterea plangerii si anularea actului, ca fiind nelegal si netemeinic.
     In drept, contestatoarea a invocat dispozitiile art. 6, art. 49, art. 64 si art. 65 din Codul de procedura fiscala, precum si art. 201 alin. (1) lit. c din Codul fiscal si H.G. nr. 44/2004 privind Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.
     La data de 10 martie 2011, intimata D.G.F.P. Tulcea a depus intampinare solicitand, pe cale de exceptie, respingerea, ca decazut din termen, a capatului de cerere privind suma de  12.115 lei reprezentand calcul majorari accize si suma de 1.659 lei, reprezentand majorari T.V.A. intrucat prin contestatia formulata impotriva actelor administrativ fiscale reclamanta nu a inteles sa conteste si aceste creante.
     De asemenea, s-a solicitat introducerea in cauza a Directiei Judetene pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea, avand in vedere faptul ca decizia de impunere nr. 3/26.09.2008, precum si raportul de inspectie fiscala partiala nr. 6981/26.09.2008, ce stau la baza Deciziei nr. 17/03.03.2010 privind solutionarea contestatiilor au fost intocmite de inspectorii vamali din cadrul Directiei Judetene pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea.
     Pe fondul cauzei, s-a solicitat respingerea cererii, ca nefondata.
     Arata intimata ca organele fiscale din cadrul Directiei Judetene pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea au efectuat inspectia fiscala partiala privind legalitatea si realitatea operatiunilor economice efectuate in calitate de utilizator final de produse energetice achizitionate in regim de scutire de accize la S.C. "..." S.R.L. Tulcea pentru perioada 01.01.2005-15.08.2008.
     Avand in vedere "calculul cantitatii de motorina pentru care se datoreaza acciza" si tinand cont de declaratia administratului societatii privind consumul de combustibil mediu pe ora al navei BM "...", organul fiscal a stabilit prin decizia nr. 3/26.09.2008, acciza datorata la bugetul de sat in suma de 17.361 lei plus majorari de intarziere in suma de 12.302 lei
     Mai arata intimata ca prin decizia de impunere nr. 355/30.09.2009, privind obligatiile suplimentare la plata s-a stabilit de plata in sarcina reclamantei suma totala de 15.544 lei reprezentand T.V.A. in suma de 9.493 lei si majorari de intarziere de 6.051 lei aferente accizei determinate de catre inspectorii vamali din cadrul Directiei Judetene pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea prin decizia de impunere nr. 3/26.09.2008. Din suma totala de 15.544 lei reclamanta intelege sa conteste doar suma de 4.987 lei
     De asemenea, prin raportul de inspectie fiscala partiala s-a retinut ca S.C. "..." S.R.L. Tulcea  nu a inregistrat in evidentele contabile factura cu nr. .../03.12.2007 prin care "a achizitionat 182 litri de benzina si 470 litri de motorina marcata si clorata, in regim de scutire de la plata accizelor".
     Pe cale de consecinta, organele de control fiscal au stabilit in conformitate cu prevederile legale, in sarcina S.C. "..." S.R.L. Tulcea obligatii fiscale suplimentare prin deciziile de impunere nr. 3/26.09.2008 si 355/30.09.2009 in suma totala de 33.670 lei reprezentand acciza in suma de 16.719 lei, majorari de intarziere aferente accizei de 12.115 lei si TVA in suma de 3.177 lei plus majorarile de intarziere de 1.659 lei, aferenta accizei in suma de 16.719 lei.
     Cu privire la motivele contestatiei ce tin de incalcarea  prevederilor art. 6, art. 49, art. 64 si 5 din O.G. nr. 92/2003, precum si art. 201 alin. 1 lit. c) din Codul fiscal" sustine intimata ca acestea sunt nefondate din urmatoarele considerente:
     Astfel, potrivit dispozitiilor Codului fiscal "(1) lit. b) sunt scutite de la plata accizelor produsele energetice livrate in vederea utilizarii drept combustibil pentru motor pentru navigatia in apele comunitare si pentru navigatia pe caile navigabile interioare, inclusiv pentru pescuit, altele decat pentru navigatia ambarcatiunilor private de agrement. De asemenea, este scutita de la plata accizelor si electricitatea produsa la bordul ambarcatiunilor.
     Precizeaza intimata ca prin ambarcatiune privata de agrement se intelege orice ambarcatiune utilizata de catre proprietarul sau sau de catre persoana fizica ori juridica ce o detine cu titlu de inchiriere sau cu un alt titlu, in alte scopuri decat cele comerciale si, in special, altele decat transportul de persoane sau de marfuri ori prestari de servicii cu titlu oneros sau pentru nevoile autoritatilor publice, insa conform Normelor metodologice de aplicare a textului de lege citat: (...) "(9) Beneficiarii scutirilor vor tine evidente contabile privind intrarile si consumul efective de produse achizitionate in regim de scutire".
     Mai mult, din anexa 3 la raportul de inspectie fiscala nr. 6981/26.09.2008 se retine ca organul fiscal a tinut cont, de facturile emise pentru prestarea serviciilor de turism, la calculul consumului de combustibil.
     Arata intimata ca in raportul de inspectie fiscala partiala inregistrat la Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea sub nr.  6981/26.09.2008, organul fiscal mentioneaza "pentru cantitatile de combustibil achizitionate in regim de scutire de la plata accizelor conform art. 201 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal societatea prezinta ca singura dovada a consumului de combustibil facturile emise pentru prestarea serviciilor de turism (cazare) conform tabelului din Anexa nr. 3 a raportului de inspectie fiscala
     Mai arata intimata ca pentru lunile pentru care societatea a achizitionat combustibil pe care l-a  dat in consum, dar la sfarsitul lunii acesta figureaza, conform balantei de verificare lunara, cu stoc 0(zero) (Anexa nr. 3 din raport) nu exista nici un document din care sa rezulte  consumul de combustibil in scopurile prevazute de art. 201, alin. (1), lit. b) (fosta litera c) din Legea nr. 571/23003, motiv pentru care societatea datoreaza accize la bugetul de stat.
     In concluzie, urmare inspectiei fiscale, inspectorii vamali au constatat ca reclamanta nu a inregistrat in evidentele contabile factura cu nr. .../03.12.2007 prin care a "achizitionat 182 litri de benzina si 470 litri de motorina marcata si colorata, in regim de scutire de la plata accizelor" si nici nu a prezentat documentele justificative ( nu a evidentiat in contabilitate) din care sa rezulte ca  benzina si motorina achizitionata prin factura respectiva a fost utilizata pentru desfasurarea activitatii de transport pe caile navigabile interioare in Delta Dunarii, prestand servicii turistice in scop oneros.
     Pe cale de consecinta s-a solicitat de catre intimata respingerea actiunii in contencios fiscal promovata de S.C. "..." S.R.L. Tulcea ca fiind nefondata si mentinerea deciziei nr. 17/03.03.2010 a Directiei Generale a Finantelor Publice Tulcea privind solutionarea contestatiilor nr. ... din 06.11.2008 si nr. 7614/24.10.2009, ca temeinica si legala.
     In drept, au fost invocate dispozitiile art. 115-118 Cod procedura civila coroborat cu  dispozitiile O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
     Totodata, D.G.F.P. Tulcea a depus in copie actele care au stat la baza emiterii actelor administrativ fiscale atacate: decizia de impunere nr. 3/26.09.2008, decizia de impunere nr. 355/30.09.2009, raportul de inspectie fiscala partiala nr. 25651/30.09.2009, decizia nr. 17/03.03.2010 privind solutionarea contestatiilor nr. .../06.11.2008 si nr. 7614/24.10.2009, precum si dovada comunicarii acesteia catre reclamanta.
     La data de 4 mai 2011 a formulat intampinare si parata Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea solicitand respingerea plangerii ca nefondata.
     La data de 11.08.2011, contestatoarea S.C. "..." S.R.L. Tulcea prin lichidator Judiciar RomINSOL I.P.U.R.L. Tulcea a formulat precizari la cererea initiala prin care a aratat ca isi intregeste obiectul cererii in sensul ca a formulat contestatie impotriva deciziei nr. 17/03.03.2010 emisa D.G.F.P. Tulcea in solutionarea contestatiilor formulate de S.C. "..." S.R.L. Tulcea si inregistrate la organele de control sub nr. .../06.11.2008 si nr. 7614/24.10.2009, a deciziei de impunere nr. 3/26.09.2008 privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala in valoare de 29.663,00 lei, precum si impotriva raportului de inspectie fiscala partiala nr. 6981/26.09.2008, acte emise de Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea, a deciziei de impunere nr. 355/30.09.2009 privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala in cuantum de 4.987 lei, precum si impotriva raportului de inspectie fiscala partiala nr. 25651/30.09.2009, acte emise de D.G.F.P. Tulcea - Activitatea de inspectie fiscala.
     Solicita contestatoarea anularea deciziei nr. 17/03.03.2010 emisa de D.G.F.P.   Tulcea in solutionare contestatiilor formulate de S.C. "..." S.R.L. Tulcea, anulara deciziei de impunere nr. 3/26.09.2008 privind obligatiile fiscale suplimentare de  plata stabilite de inspectia fiscala in valoare de 29.663,00 lei si a raportului de inspectie fiscala partiala nr. 6981/26.09.2008 intocmit de D.J.A.O.V. Tulcea - Activitatea de inspectie fiscala si anularea deciziei de impunere nr. 355/30.09.2009 privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala in cuantum de 4.987 lei si a raportului de inspectie fiscala partiala nr. 25651/30.09.2009 intocmit de D.G.F.P. Tulcea - Activitatea de inspectie fiscala.
     Totodata, contestatoarea solicita incuviintarea probei cu expertiza contabila avand ca obiective determinarea cantitatii de produse energetice (combustibili) achizitionata de S.C. ..." S.R.L. in scutire de accize, in perioada 01.01.2005 - 15.08.2008 si determinarea cantitatii de produse energetice (combustibil) consumata de navele din dotarea S.C. "..." S.R.L. Tulcea pentru prestarea serviciilor de turism facturate de societate in perioada 01.01.2005 - 15.08.2008, proba incuviintata de catre instanta
     Examinand actele si lucrarile dosarului  si exceptia invocata,  instanta retine urmatoarele:
     Asupra exceptiei decaderii din termen pentru capatul de cerere privind suma de 12.115 lei, reprezentand calcul majorari accize si suma de 1659 lei, reprezentand majorari T.V.A., instanta retine ca este neintemeiata motivat de faptul ca prin cele doua contestatii formulate de catre S.C. "..." S.R.L Tulcea in temeiul O.G. nr. 92/2003, respectiv contestatia nr.  7614/24.10.2008 si contestatia nr. .../6.11.2009, aflate la file 122 si 124 din dosar, contestatii formulate impotriva deciziei de impunere nr. 3/26.09.2008 si nr. 355/30.09.2009 au fost contestate  atat obligatiile fiscale reprezentand impozite si taxe, contributii stabilite suplimentar de plata, cat si accesoriile reprezentand majorari si penalitati de intarziere calculate.
     Pe fondul cauzei, se retin urmatoarele:
     Organele fiscale din cadrul Directiei Judetene pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea au efectuat inspectia fiscala partiala privind legalitatea si realitatea operatiunilor economice efectuate in calitate de utilizator final de produse energetice achizitionate in regim de scutire de accize la S.C. "..." S.R.L. Tulcea pentru perioada 01.01.2005-15.08.2008.
     Efectuand calculul cantitatii de motorina pentru care se datoreaza acciza si in baza declaratiei administratorului societatii privind consumul de combustibil mediu pe ora al navei BM  "...", ca urmare a faptului ca S.C. "..." S.R.L. Tulcea nu a inregistrat in evidentele contabile factura cu nr. .../34.12.2007, prin care a achizitionat 182 litri benzina si 470 litri motorina, marcata si colorata, in regim de scutire de la plata accizelor,  organul fiscal a stabilit prin decizia de impunere nr. 3/26.09.2008 acciza datorata de catre contestatoare la bugetul de stat in suma de 17361 lei si pentru neplata accizei la termenele legale majorari de intarziere in suma de 12.302 lei.
     Totodata, prin decizia de impunere nr. 355/30.09.2009, privind obligatiile suplimentare la plata s-a stabilit de plata in sarcina contestatoarei suma totala de 15.544 lei reprezentand T.V.A. in suma de 9.493 lei si majorari de intarziere de 6.051 lei aferente accizei determinate de catre inspectorii vamali din cadrul Directiei Judetene pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea prin decizia de impunere nr. 3/26.09.2008.
      Din suma totala de 15.544 lei, contestatoarea a inteles  sa conteste doar suma de 4.987 lei.
     Pe cale de consecinta, organele de control fiscal au stabilit in conformitate cu prevederile legale, in sarcina S.C. "..." S.R.L. Tulcea obligatii fiscale suplimentare prin deciziile de impunere nr. 3/26.09.2008 si 355/30.09.2009 in suma totala de 33.670 lei reprezentand acciza in suma de 16.719 lei, majorari de intarziere aferente accizei de 12.115 lei si T.V.A. in suma de 3.177 lei plus majorarile de intarziere de 1.659 lei, aferenta accizei in suma de 16.719 lei.
     Impotriva celor doua decizii de impunere, respectiv nr. 3/26.09.2008 si nr. 355/30.09.2009 S.C. "..." S.R.L. Tulcea a formulat contestatiile nr. 7614/24.10.2008 si  nr. .../6.11.2009, in temeiul O.G. nr. 92/2003, contestatii solutionate prin decizia nr. 17/3.03.2010, emisa de D.G.F.P. Tulcea,  prin care au fost respinse ca neintemeiate cele doua contestatii pentru suma totala de 33.760 lei, respectiv accize 16.719 lei si majorari de intarziere 12.115 lei si TVA 3.177 lei plus majorari de intarziere 16.509 lei (art. 2 din decizia nr. 17/3.03.2010 emisa de D.G.F.P. Tulcea).
     Art. 1 din decizia nr. 17/3.03.2010  se refera la alte  obligatii fiscale si care nu fac obiectul prezentei cauze.
     Examinand legalitatea actelor administrativ fiscale atacate de catre contestatoare, se retin urmatoarele:
     In ce priveste motivele contestatiei ce tin de incalcarea  prevederilor art. 6, art. 49, art. 64 si 65 din O.G. nr. 92/2003, precum si art. 201 alin. 1 lit. c) din Codul fiscal, se retine ca sunt nefondate din urmatoarele considerente:
     Potrivit dispozitiilor Codului fiscal art.201 alin.1 lit.b, sunt scutite de la plata accizelor produsele energetice livrate in vederea utilizarii drept combustibil pentru motor pentru navigatia in apele comunitare si pentru navigatia pe caile navigabile interioare, inclusiv pentru pescuit, altele decat pentru navigatia ambarcatiunilor private de agrement. De asemenea, este scutita de la plata accizelor si electricitatea produsa la bordul ambarcatiunilor.
     Prin ambarcatiune privata de agrement se intelege orice ambarcatiune utilizata de catre proprietarul sau sau de catre persoana fizica ori juridica ce o detine cu titlu de inchiriere sau cu un alt titlu, in alte scopuri decat cele comerciale si, in special, altele decat transportul de persoane sau de marfuri ori prestari de servicii cu titlu oneros sau pentru nevoile autoritatilor publice, insa conform Normelor metodologice de aplicare a textului de lege citat: (...) "(9) Beneficiarii scutirilor vor tine evidente contabile privind intrarile si consumul efective de produse achizitionate in regim de scutire".
     Mai mult, din anexa 3 la raportul de inspectie fiscala nr. 6981/26.09.2008 se retine ca organul fiscal a tinut cont, de facturile emise pentru prestarea serviciilor de turism, la calculul consumului de combustibil.
     In raportul de inspectie fiscala partiala inregistrat la Directia Judeteana pentru Accize si Operatiuni Vamale Tulcea sub nr.  6981/26.09.2008, organul fiscal mentioneaza "pentru cantitatile de combustibil achizitionate in regim de scutire de la plata accizelor conform art. 201 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal societatea prezinta ca singura dovada a consumului de combustibil facturile emise pentru prestarea serviciilor de turism (cazare) conform tabelului din Anexa nr. 3 a raportului de inspectie fiscala.
     Pentru lunile pentru care contestatoarea a achizitionat combustibil pe care l-a  dat in consum, dar la sfarsitul lunii acesta figureaza, conform balantei de verificare lunara, cu stoc 0 (zero) (Anexa nr. 3 din raport) nu exista nici un document din care sa rezulte  consumul de combustibil in scopurile prevazute de art. 201, alin. (1), lit. b) (fosta litera c) din Legea nr. 571/23003, motiv pentru care contestatoarea datoreaza accize la bugetul de stat.
     Inspectorii vamali au constatat ca, contestatoarea nu a inregistrat in evidentele contabile factura cu nr. .../03.12.2007 prin care a "achizitionat 182 litri de benzina si 470 litri de motorina marcata si colorata, in regim de scutire de la plata accizelor" si nici nu a prezentat documentele justificative ( nu a evidentiat in contabilitate) din care sa rezulte ca  benzina si motorina achizitionata prin factura respectiva a fost utilizata pentru desfasurarea activitatii de transport pe caile navigabile interioare in Delta Dunarii, prestand servicii turistice in scop oneros.
     In acest sens sunt si concluziile raportului de expertiza contabila judiciara efectuata in cauza de expert Pavel Ivan,  si anume a concluzionat expertiza ca, cantitatea de combustibil (motorina si benzina) achizitionata in perioada 1.01.2005-15.08.2008 in regim de scutire de la plata accizelor este de  6.231 litri benzina si 4.255 litri benzina dar, dreptul de a beneficia de scutirea de la plata accizelor nu este justificat de actele depuse la antrepozitul fiscal de distributie a produselor energetice, respectiv S.C. "..." S.R.L. si S.C. "Petrom" S.A Tulcea
     In acest sens, este si nota explicativa data de administratorul societatii contestatoare, care precizeaza ca nu detine documente de evidenta a consumului de benzina  si motorina achizitionata in regim de scutire  de la plata accizei, invocand ca singura dovada a consumului de benzina este oferta de pachet turistic (filele 151 - 153 din dosar).
     Pentru aceste considerente actele administrativ fiscale atacate fiind temeinice si legale, urmeaza a respinge contestatia, ca nefondata.
      
8
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cereri

Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1438 din data de 17.10.2017
Obligatia de a face - Contencios - Hotarare nr. 622 din data de 16.06.2017
Cerere valoare redusa - Hotarare nr. 157 din data de 13.02.2018
Cerere de valoare redusa - Hotarare nr. 97 din data de 30.01.2018
Autovehicul instrainat. Obligatia cumparatorului de transcriere a dreptului de proprietate - Decizie nr. 342 din data de 29.04.2015
Solicitarea cheltuielilor de judecata pe cale separata - Sentinta civila nr. 610 din data de 10.12.2014
Cerere de reexaminare a incheierii prin care s-a respins ajutorul public judiciar - Hotarare nr. 9730 din data de 10.12.2012
actiune in constatare - Sentinta civila nr. 542 din data de 22.10.2009
Exceptia de nelegalitate – respingere - Decizie nr. 177/R din data de 29.07.2005
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6866 din data de 17.06.2013
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6497 din data de 10.06.2013
Cerere de chemare in garantie. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 889 din data de 02.09.2010
Cererea creditorului de numire a lichidatorului judiciar in baza art. 31 din Legea nr.359/2009 in procedura dizolvarii de drept nu intrerupe cursul prescriptiei extinctive. - Decizie nr. 895 din data de 05.11.2010
Cerere formulata de catre creditor prin care se solicita deschiderea procedurii insolventei, bazata pe creanta,rezultata din contractul de vanzare - cumparare . - Decizie nr. 814 din data de 28.10.2009
Cerere de inlocuire a administratorului judiciar formulata de catre creditorul ce detine cel putin 50% din valoarea creantelor. - Decizie nr. 820 din data de 28.10.2009
Inadmisibilitatea cererii de interventie in lipsa actiunii principale. - Decizie nr. 545 din data de 19.06.2009
Conditiile de admisibilitate a cererii de deschidere a procedurii insolventei. - Decizie nr. 577 din data de 26.06.2009
Actele si procedura de urmat pentru intocmirea carnetului de somaj. Organele competente. - Decizie nr. 728 din data de 11.06.2009
Respingerea nejustificata a cererii de amanare formulata de petitionar - Decizie nr. 533 din data de 06.09.2007