InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Tulcea

Litigii de munca- contestatie decizie reincadrare

(Sentinta civila nr. 3880 din data de 07.10.2011 pronuntata de Tribunalul Tulcea)

Domeniu Cereri | Dosare Tribunalul Tulcea | Jurisprudenta Tribunalul Tulcea

SENTINTA CIVILA NR. 3880
Sedinta publica din data de 7 octombrie 2011

Prin cererea adresata Tribunalului Tulcea - Sectia de Contencios Administrativ, inregistrata sub nr. ..../88/2010, contestatoarea ...  ... a formulat contestatie impotriva Deciziei nr. ..../22.06.2010 privind modificarea si completarea Deciziei nr. 56/19.05.2010 de reincadrare si salarizare, emisa de Directorul O.C.P.I. Tulcea.
In motivarea cererii, contestatoarea a aratat ca prin Decizia Directorului Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara Tulcea nr. ... /22.06.2010 privind modificarea si completarea Deciziei nr. 56 din 19.05.2010 de reincadrare si salarizare, incepand cu data de 11.04.2010 s-a dispus reincadrarea sa in functia de consilier juridic grad II echivalata/asimilata din punct de vedere al salarizarii cu functia de consilier, anexa nr. I/4, poz. 6 din Legea nr. 330/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
Avand in vedere prevederile Legii cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice nr. 330/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 13, alin. 1 "salariile de baza se diferentiaza pe functii in raport cu nivelul pregatirii profesionale, experienta si raspunderea in munca, precum si cu nivelul de complexitate a activitatii specifice fiecarui post".
Art. 16 alin. 1 din aceeasi lege stabileste transele de vechime in munca, in functie de care se acorda cele 5 gradatii, respectiv:
- de la 3 la 5 ani;
- de la 5 la 10 ani;
- de la 10 la 15 ani;
- de la 15 la 20 ani;
- peste 20 ani;
     Prin adresa M.A.I. nr. 292727/Adm.P/D.G.R.U. inregistrata la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara sub nr. 430431 din 17.05.2010 au fost transmise conditiile minime de vechime in specialitate studiilor aferente datei de 31 decembrie 2009, pentru ocuparea functiilor contractuale pentru care este necesara absolvirea studiilor superioare, respectiv a studiilor medii;
a) 6 luni pentru ocuparea functiilor contractuale de gradul/treapta profesionala IV;
b) 1 an pentru ocuparea functiilor contractuale de gradul/treapta III;
c) 2 ani pentru ocuparea functiilor contractuale de gradul/treapta profesionala II;
d) 3 ani pentru ocuparea functiilor contractuale de gradul/treapta profesionala I;
e) 5 ani pentru ocuparea functiilor contractuale de gradul/treapta profesionala I A;
Totodata, conform prevederilor Ordinului Directorului General al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara nr. 241 din 16.06.2010 art. 1 alin. 2) "criteriile care fundamenteaza stabilirea salariilor de baza, intre nivelul maxim si cel minim prevazute pentru functiile cu care s-a realizat asimilarea/echivalarea, sunt urmatoarele:
- vechimea in munca/in specialitate dupa caz;
- gradele/treptele profesionale prevazute de Legea nr. 330/2009;
- nivelul studiilor si al competentelor;
- complexitatea si responsabilitate activitatilor;
- atributiile specifice postului si tipului de posturi;
- incadrarea in fondurile bugetare aprobate ale Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara".
     Avand in vedere cele de mai sus, contestatoarea a precizat ca reincadrarea corecta este consilier juridic grad 1 A.
     In sustinerea cererii, contestatoarea a aratat ca a absolvit Facultatea de Drept si Administratie Publica din cadrul Universitatii Spiru Haret - Bucuresti in anul 1997, cursuri zi, fiind licentiata in stiinte juridice, avand vechime de 12 ani si 3 luni in specialitate /munca. A precizat ca activitatea pe care o desfasoara in cadrul Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara Tulcea, este o activitate complexa care implica un grad crescut de responsabilitate, avand si atributii de: auditor intern SR EN ISO 19011: 2003 pentru Sistemul de Management al calitatii SR E NISO 19001: 2001; consilier de integritate la nivelul Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Tulcea.
     A subliniat ca pana la momentul actual, comisia de disciplina nu a fost sesizata niciodata cu privire la persoana sa, iar la evaluarile periodice anuale a obtinut numai calificativul foarte bun.
     In dovedirea actiunii, contestatoarea a depus la dosar raspunsul la procedura prealabila, copie carnet de munca, decizia nr. 56/19.05.2010, fisa individuala de evaluare.
Intimata a depus la dosar actele ce au stat la baza emiterii deciziei: Ordinul D.G.A.N.C.P.I. nr. 167/25.05.2010, Ordinul D.G.A.N.C.P.I. nr. 241/16.06.2010, adresa M.A.I. nr. 430431 din 17 mai 2010.
     La data de 19 noiembrie 2010 contestatoarea a depus cerere completatoare prin care a aratat ca pe langa decizia nr. ... /22.06.2010, intelege sa conteste si decizia nr. 56/19.05.2010, emisa de O.C.P.I. Tulcea.
Prin sentinta civila nr. 3181/10 decembrie 2010, Tribunalul Tulcea a admis actiunea, a anulat deciziile nr. 56/19.05.2010 si nr. ... /22.06.2010 emise de Directorul O.C.P.I. Tulcea, a dispus reincadrarea contestatoarei incepand cu data de 11.04.2010 in functia de consilier juridic grad IA, cu salarizarea corespunzatoare si a obligat intimata la plata diferentei de salariu corespunzator perioadei 11.04.2010 si pana la data reincadrarii efective, catre contestatoare.
Impotriva acestei sentinte a formulat recurs intimata.
Prin decizia civila nr. 288/CA pronuntata in dosarul nr. ... /88/2010, Curtea de Apel Constanta a admis recursul, a casat hotararea recurata si a trimis cauza spre competenta solutionare la Tribunalul Tulcea - complet specializat litigii de munca si asigurari sociale.
La Tribunalul Tulcea - complet specializat litigii de munca si asigurari sociale s-a format dosarul nr. ... /88/2010*RJ.
La acest dosar, intimata a depus adresa nr. 3219/28.06.2011 si adresa nr. 4810/29.09.2011 si copii dupa urmatoarele inscrisuri: decizia nr. 56/19.05.2010 si cererea nr. 3507/06.07.2010.
La data de 04 octombrie 2011, contestatoarea a depus la dosar copii dupa urmatoarele inscrisuri: cererea nr. 3507/06.07.2010, decizia nr. 56/19.05.2010 si decizia nr. ... /22.06.2010.
Examinand contestatia, raportat la materialul probator administrat in cauza, instanta retine urmatoarele:
Asa dupa cum rezulta din adresa nr. 3219/28.06.2011, toti salariatii O.C.P.I. Tulcea, deci si contestatoarea, au statut de personal contractual.
In conformitate cu prevederile OUG nr. 1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functie a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, cu Legea cadru privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, nr. 330/2009. cu nota de fundamentare nr. 291443/D.G.R.V. din 09.04.2010 privind asimilarea functiilor din cadrul A.N.C.P.I., cu Ordinul M.A.I. nr. S/109/06.05.2010 cu privire la salarizarea personalului din cadrul A.N.C.P.I., contestatoarea a fost reincadrata in functia de consilier juridic gradul II, functie echivalenta, asimilata din punctul de vedere al salarizarii cu functia de consilier anexa I/1, IB litera b poz. 9-12, in baza deciziei nr. 56/19.05.2010, decizie emisa de A.N.C.P.I. - O.C.P.I. Tulcea.
Prin respectiva decizie a fost prevazut pentru contestatoare un salariu de baza in cuantum de 1932 lei si un spor de pericol deosebit in cuantum de 345 lei.
Decizia nr. 56/19.05.2010 a fost modificata si completata prin decizia nr. ... /22.06.2010, prin aceasta din urma decizie stabilindu-se ca, incepand cu data de 11.04.2010 contestatoarea a fost reincadrata in functia de consilier juridic gradul II, echivalenta/asimilata din punctul de vedere al salarizarii cu functia de consilier anexa nr. I/4, poz. 6, de la aceeasi data contestatoarea beneficiind de un salariu de baza in suma de 2812 lei.
     Pentru a dispune astfel, intimata a avut in vedere prevederile Ordinului M.A.I. nr. 5/119/2010, care a modificat Ordinul M.A.I. nr. S/109/2010 si Ordinul nr. 241/16.06.2010 a Directorului General al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara.
     Asa cum rezulta din prev. art. 13 alin. (1) din Legea nr. 330/2009, salariile de baza se diferentiaza pe functii, in raport cu nivelul pregatirii profesionale, experienta si raspunderea in munca, precum si cu nivelul de complexitate a activitatii specifice fiecarui post.
     La art. 16 alin. (1) din aceeasi lege s-au prevazut transele de vechime in munca in raport cu care sunt acordate gradatiile.
     Prin adresa nr. 292727/D.G.R.V. s-au precizat conditiile minime de vechime in specialitate, a studiilor corespunzatoare datei de 31 decembrie 2009, pentru ocuparea functiilor contractuale, pentru care este necesara absolvirea de studii superioare.
     Se are in vedere totodata, in conformitate cu prevederile art. 1 alin (2) din Ordinul D.G.A.N.C.P.I. nr. 241 din 16.06.2010, criteriile care fundamenteaza  stabilirea salariilor de baza, intre nivelul maxim si cel minim, prevazute pentru functiile cu care s-a facut asimilarea sau echivalarea sunt: vechimea in munca sau in specialitate, dupa caz gradele, treptele profesionale prevazute de legea nr. 330/2009, nivelul studiilor si al competentelor, complexitatea si responsabilitatea activitatilor, atributiile specifice posturilor si tipurilor de posturi, incadrarea in functiile bugetare aprobate de A.N.C.P.I.
     Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, ca institutie subordonata M.A.I., a devenit institutie publica finantata integral de la bugetul statului, conform prevederilor Legii nr. 329/2009.
     La art. 1 alin. (3) din OUG nr. 1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, s-a precizat ca personalul precizat in respectivul articol de lege va fi reincadrat pe noile functii stabilite de ordonatorul principal de credite, corespunzator atributiilor responsabilitatilor si competentelor specifice postului, prin asimilare cu functiile din institutia care se preia in structura, subordine ori finantare, dupa caz.
     Se retine ca, in ceea ce o priveste pe contestatoare, care face parte din personalul A.N.C.P.I., aceasta face parte din categoria personalului contractual, fiindu-i aplicabile prevederile legii nr. 330/2009, nefacand parte din categoria functionarilor publici, institutia devenind institutie publica, cu finantare integrala de la bugetul statului.
     Contestatoarea este absolventa a Facultatii de Drept din cadrul  Universitatii "Spiru Haret", cursurile de zi, fiind licentiata in stiinte juridice, avand vechime de 12 ani si 3 luni in specialitate.
     Asa fiind, tinand seama de criteriile stabilite prin legea nr. 330/2009, retinand si considerentele expuse mai sus, se apreciaza ca, in ceea ce o priveste pe contestatoare, aceasta trebuie reincadrata in functia de consilier juridic grad IA cu salarizarea corespunzatoare.
     Pentru aceste motive, instanta urmeaza a admite contestatia, anuland deciziile nr. 56 din 19.05.2010 si nr. ... /22.06.2010, emise de O.C.P.I. Tulcea, ca netemeinice si nelegale.
     De asemenea, instanta va dispune reincadrarea contestatoarei, incepand cu data de 11.04.2010 in functia de consilier juridic grad IA, cu salarizarea corespunzatoare acestei functii, obligand intimata la plata catre aceasta, diferentei de salariu corespunzatoare perioadei 11.04.2010 pana la data reincadrarii sale efective in functia de consilier juridic grad IA.
4
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cereri

Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1438 din data de 17.10.2017
Obligatia de a face - Contencios - Hotarare nr. 622 din data de 16.06.2017
Cerere valoare redusa - Hotarare nr. 157 din data de 13.02.2018
Cerere de valoare redusa - Hotarare nr. 97 din data de 30.01.2018
Autovehicul instrainat. Obligatia cumparatorului de transcriere a dreptului de proprietate - Decizie nr. 342 din data de 29.04.2015
Solicitarea cheltuielilor de judecata pe cale separata - Sentinta civila nr. 610 din data de 10.12.2014
Cerere de reexaminare a incheierii prin care s-a respins ajutorul public judiciar - Hotarare nr. 9730 din data de 10.12.2012
actiune in constatare - Sentinta civila nr. 542 din data de 22.10.2009
Exceptia de nelegalitate – respingere - Decizie nr. 177/R din data de 29.07.2005
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6866 din data de 17.06.2013
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6497 din data de 10.06.2013
Cerere de chemare in garantie. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 889 din data de 02.09.2010
Cererea creditorului de numire a lichidatorului judiciar in baza art. 31 din Legea nr.359/2009 in procedura dizolvarii de drept nu intrerupe cursul prescriptiei extinctive. - Decizie nr. 895 din data de 05.11.2010
Cerere formulata de catre creditor prin care se solicita deschiderea procedurii insolventei, bazata pe creanta,rezultata din contractul de vanzare - cumparare . - Decizie nr. 814 din data de 28.10.2009
Cerere de inlocuire a administratorului judiciar formulata de catre creditorul ce detine cel putin 50% din valoarea creantelor. - Decizie nr. 820 din data de 28.10.2009
Inadmisibilitatea cererii de interventie in lipsa actiunii principale. - Decizie nr. 545 din data de 19.06.2009
Conditiile de admisibilitate a cererii de deschidere a procedurii insolventei. - Decizie nr. 577 din data de 26.06.2009
Actele si procedura de urmat pentru intocmirea carnetului de somaj. Organele competente. - Decizie nr. 728 din data de 11.06.2009
Respingerea nejustificata a cererii de amanare formulata de petitionar - Decizie nr. 533 din data de 06.09.2007