InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Tulcea

Faliment- inchidere procedura

(Sentinta civila nr. 3148 din data de 09.09.2011 pronuntata de Tribunalul Tulcea)

Domeniu Cereri | Dosare Tribunalul Tulcea | Jurisprudenta Tribunalul Tulcea

Dosar nr. 1805/88/2010
R O M A N I A
TRIBUNALUL TULCEA
SECTIA CIVILA, COMERCIALA SI CONTENCIOS ADMINISTRATIV
Sentinta civila Nr. 3148/2011
Sedinta publica de la 09 Septembrie 2011 JUDECATORUL SINDIC,

Prin cererea adresata acestei instante si inregistrata  sub nr. 1805/88/2010, iar la judecatorul sindic sub nr. 161/2010, lichidatorul judiciar I.I. INSOLVENCY IPURL desemnat pentru debitoarea SC ...SRL, jud. Tulcea, a solicitat inchiderea procedurii falimentului in temeiul art. 131 din Legea nr. 85/2006.
In motivarea cererii, lichidatorul judiciar a aratat ca prin Sentinta civila nr. 1822/16.07.2011 judecatorul sindic a dispus deschiderea procedurii de faliment in forma generala si numirea in calitate de administrator judiciar a SC ...SRL, jud. Tulcea pe I.I. INSOLVENCY IPURL.          
Urmare desemnarii in calitate de lichidator judiciar, a procedat la efectuarea activitatilor specifice, notificand deschiderea procedurii insolventei catre toti creditorii bugetari.
De asemenea, arata lichidatorul ca a notificat pe fostul administrator al debitoarei sa predea documentele prevazute de art. 28 alin. 1 din Legea nr. 85/2006.
Se mai arata ca din informatiile furnizate de Primaria Comunei Jijila reiese ca debitoarea figureaza inregistrata in evidentele fiscale ale institutiei cu un autoturism Dacia 1310, bun mobila care a fost instrainat de fostul administrator la data de 24.06.2010, conform facturii nr. 19, catre d-nul ....
Se mai mentioneaza ca din analiza documentelor financiar contabile ale debitoarei, administratorul judiciar a constatat ca societatea se afla in imposibilitatea aplicarii vreunui Plan de reorganizare, astfel ca in sedinta Adunarii creditorilor din 19.01.2011, s-a aprobat inchiderea procedurii de insolventa in forma generala si intrarea debitoarei in procedura falimentului in forma simplificata.
Astfel, se arata, prin sentinta civila nr. 235/21.01.2011, judecatorul sindic a dispus intrarea societatii debitoare in procedura simplificata a falimentului, desemnand in calitate de lichidator judiciar pe I.I. INSOLVENCY IPURL Tulcea. 
Au fost inregistrate patru declaratii de creanta, respectiv DGFP Tulcea cu o creanta de 54.643 lei, ITM Tulcea cu o creanta de 186 lei, AFM Bucuresti cu o creanta de 41 lei si Primaria Comunei Jijila cu o creanta de 106 lei.
Se mai precizeaza ca, urmare analizarii documentelor financiar-contabile, lichidatorul judiciar a inaintat o actiune conform art. 138 din Legea nr. 85/2006, privind atragerea raspunderii patrimoniale a fostilor administratori, ... si ..., formandu-se astfel dosarul nr. 1587/88/2011, solutionat prin sentinta civila nr. 2975/19.08.2011, prin care s-a admis cererea formulata de lichidatorul judiciar, paratii fiind obligati, in solidar, la plata sumei de 54.976 lei, reprezentand contravaloarea pasivului debitoarei.
De asemenea, se mai mentioneaza ca, lichidatorul judiciar a inaintat sentinta civila nr. 2975/19.08.2011, creditorilor bugetari inscrisi in tabelul definitiv consolidat de creante, urmand ca acestia sa puna in executare sentinta in cauza conform art. 136 pct. 6 din O.G. nr. 92/2003.  
In dovedirea cererii lichidatorul judiciar a depus la dosarul cauzei rapoarte de activitate, tabel preliminar si definitiv de creante, cerere privind inchiderea procedurii insolventei.
La data de 08 septembrie 2011, creditoarea Directia Generala a Finantelor Publice Tulcea a formulat obiectiuni la cererea de inchidere procedura privind pe debitoarea SC ...SRL Jijila, jud. Tulcea, solicitand admiterea obiectiunilor si continuarea procedurii de insolventa asupra debitoarei-falite pana la solutionarea irevocabila a cererii de angajare a raspunderi conform art. 138 din Legea nr. 85/2006 a fostilor administratori ai debitoarei.
Referitor la obiectiunile la cererea de inchidere procedura privind pe debitoarea SC ...SRL Jijila, jud. Tulcea, formulate de creditoarea Directia Generala a Finantelor Publice Tulcea, acestea nu pot fi primite de maniera in care au fost formulate, sentinta civila nr. 2975/19.082011, pronuntata in dosarul 1587/88/2011 al Tribunalului Tulcea, fiind ramasa definitiva si irevocabila, prin nerecurare, la data de 02 septembrie 2011.
Avand in vedere aspectele mai sus prezentate, urmeaza ca instanta sa respinga obiectiunile la cererea de inchidere a procedurii insolventei, ca nefondate.
Examinand cererea de inchidere a procedurii de insolventa, instanta retine urmatoarele:
Prin Sentinta civila nr. 1822/16.07.2011 judecatorul sindic a dispus deschiderea procedurii de faliment in forma generala si numirea in calitate de administrator judiciar a SC ...SRL, jud. Tulcea pe I.I. INSOLVENCY IPURL.        
Urmare desemnarii lichidatorul a procedat la efectuarea activitatilor specifice, notificand deschiderea procedurii insolventei catre toti creditorii bugetari, si pe fostul administrator al debitoarei sa predea documentele prevazute de art. 28 alin. 1 din Legea nr. 85/2006.
Din informatiile furnizate de Primaria Comunei Jijila reiese ca debitoarea figureaza inregistrata in evidentele fiscale ale institutiei cu un autoturism Dacia 1310, bun mobila care a fost instrainat de fostul administrator la data de 24.06.2010.
Prin sentinta civila nr. 235/21.01.2011, judecatorul sindic a dispus intrarea societatii debitoare in procedura simplificata a falimentului, desemnand in calitate de lichidator judiciar pe I.I. INSOLVENCY IPURL Tulcea. 
Urmare analizarii documentelor financiar-contabile, lichidatorul judiciar a inaintat o actiune conform art. 138 din Legea nr. 85/2006, privind atragerea raspunderii patrimoniale a fostilor administratori, ... si ..., solutionata prin sentinta civila nr. 2975/19.08.2011 a Tribunalului Tulcea, prin care s-a admis cererea formulata de lichidatorul judiciar, paratii fiind obligati, in solidar, la plata sumei de 54.976 lei, reprezentand contravaloarea pasivului debitoarei.
Lichidatorul judiciar a inaintat sentinta civila nr. 2975/19.08.2011, creditorilor bugetari inscrisi in tabelul definitiv consolidat de creante, urmand ca acestia sa puna in executare sentinta in cauza conform art. 136 pct. 6 din O.G. nr. 92/2003.
Totalul masei credale se ridica la suma de 54.976 lei, in tabelul preliminar si definitiv al creantelor fiind inregistrati patru creditori, respectiv DGFP Tulcea, ITM Tulcea, AFM Bucuresti si Primaria Comunei Jijila.
Potrivit dispozitiilor art. 131 din Legea nr.85/2006 " in orice stadiu al procedurii prevazute de prezenta lege, daca se constata ca nu exista bunuri in averea debitorului ori ca acestea sunt insuficiente pentru a acoperi cheltuielile administrative si nici un creditor nu se ofera sa avanseze sumele corespunzatoare, judecatorul-sindic va da o sentinta de inchidere a procedurii, prin care se dispune si radierea debitorului din registrul in care este inmatriculat".
Fata de aceste considerente se va admite cererea si se va dispune inchiderea procedurii de insolventa cu privire la SC ...SRL, jud. Tulcea.  
Se va dispune radierea societatii debitoarei din evidentele Registrului Comertului Tulcea.
Referitor la capatul de cerere privind decontarea cheltuielilor de procedura si onorariului lichidatorului judiciar, urmeaza ca instanta sa il respinga, ca inadmisibil, pentru urmatoarele considerente:
Intr-adevar, potrivit art. 4 alin. 1 din Legea nr. 85/2006, cheltuielile aferente procedurii instituite prin Legea nr. 85/2006, vor fi suportate din averea debitorului cu exceptia cazului in care in contul debitorului nu exista disponibilitati banesti, situatie in care se va utiliza fondul de lichidare.
Potrivit art. 4 alin. 4 din Legea nr. 85/2006, modificata prin Legea nr. 169/2010 (modificare care a intrat in vigoare la data de 24.07.2010) "in lipsa disponibilitatilor in contul debitorului, se va utiliza fondul de lichidare, platile urmand a fi facute in conformitate cu prevederile art. 37 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activitatilor practicienilor in insolventa, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 254/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza unui buget previzionat". Tot prin Legea nr. 169/2010 a fost abrogat alin. 5 al art. 4 din Legea nr. 85/2006 care prevedea posibilitatea autorizarii platii cheltuielilor aferente procedurii din fondul de lichidare in absenta bunurilor din averea debitoarei.
Din aceste dispozitii rezulta ca judecatorul sindic nu mai are atributii in ce priveste decontarea din fondul de lichidare atat timp cat au fost abrogate dispozitiile referitoare la aprobarea bugetului previzionat (abrogare implicita prin modificarea alin. 4) si autorizarea platilor din fondul de lichidare (abrogare expresa a alin. 5 al art. 4).
Fondul de lichidare este un subcont special deschis de catre U.N.P.I.R. si care este gestionat de catre fiecare filiala in parte, conform art. 76 din Hotararea nr. 1/2006 de aprobare a Regulamentului de organizare si functionare al Uniunii Nationale a Practicienilor de Insolventa din  Romania si art. 72 din Hotararea nr. 2/2007 de aprobare a Statutului de organizare si functionare al Uniunii Nationale a Practicienilor de Insolventa din  Romania. Potrivit art. 78 din Regulament si art. 74 din Statut "justificarea platii sumelor din fondul de lichidare, operata de catre filialele Uniunii, se va face in conformitate cu legislatia in vigoare". Atat timp cat plata sumelor din fondul de lichidare se face de catre fiecare filiala conform legislatiei in vigoare iar Legea nr. 85/2006 care constituie legea speciala in materia insolventei nu mai prevede in sarcina judecatorului sindic atributia de autorizare a platilor din fondul de lichidare, se constata ca nu mai pot fi analizate cererile de decontare de catre judecatorii sindici, aceasta atributie revenind filialelor U.N.P.I.R.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Cereri

Cerere de chemare in garantie. Conditii de admisibilitate. - Decizie nr. 232 din data de 07.03.2018
Anulare proces verbal de contraventie - Hotarare nr. 1438 din data de 17.10.2017
Obligatia de a face - Contencios - Hotarare nr. 622 din data de 16.06.2017
Cerere valoare redusa - Hotarare nr. 157 din data de 13.02.2018
Cerere de valoare redusa - Hotarare nr. 97 din data de 30.01.2018
Autovehicul instrainat. Obligatia cumparatorului de transcriere a dreptului de proprietate - Decizie nr. 342 din data de 29.04.2015
Solicitarea cheltuielilor de judecata pe cale separata - Sentinta civila nr. 610 din data de 10.12.2014
Cerere de reexaminare a incheierii prin care s-a respins ajutorul public judiciar - Hotarare nr. 9730 din data de 10.12.2012
actiune in constatare - Sentinta civila nr. 542 din data de 22.10.2009
Exceptia de nelegalitate – respingere - Decizie nr. 177/R din data de 29.07.2005
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6866 din data de 17.06.2013
Institutia Prefectului Judetului Alba - Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor. Cerere avand ca obiect obligarea acesteia la inmatricularea autoturismului reclamantului fara plata taxei pentru emisiile poluant - Decizie nr. 6497 din data de 10.06.2013
Cerere de chemare in garantie. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 889 din data de 02.09.2010
Cererea creditorului de numire a lichidatorului judiciar in baza art. 31 din Legea nr.359/2009 in procedura dizolvarii de drept nu intrerupe cursul prescriptiei extinctive. - Decizie nr. 895 din data de 05.11.2010
Cerere formulata de catre creditor prin care se solicita deschiderea procedurii insolventei, bazata pe creanta,rezultata din contractul de vanzare - cumparare . - Decizie nr. 814 din data de 28.10.2009
Cerere de inlocuire a administratorului judiciar formulata de catre creditorul ce detine cel putin 50% din valoarea creantelor. - Decizie nr. 820 din data de 28.10.2009
Inadmisibilitatea cererii de interventie in lipsa actiunii principale. - Decizie nr. 545 din data de 19.06.2009
Conditiile de admisibilitate a cererii de deschidere a procedurii insolventei. - Decizie nr. 577 din data de 26.06.2009
Actele si procedura de urmat pentru intocmirea carnetului de somaj. Organele competente. - Decizie nr. 728 din data de 11.06.2009
Respingerea nejustificata a cererii de amanare formulata de petitionar - Decizie nr. 533 din data de 06.09.2007