Cererea de suspendare executare act administrativ. Neandeplinirea corelativa a cerintelor art.14 din Legea 554/2004. Caracterul nefundat al cererii
(Sentinta civila nr. 140 din data de 10.02.2012 pronuntata de Tribunalul Teleorman)In baza art. 14 alin.1) din Legea nr. 554/2004, , in cazuri bine justificate si pentru prevenirea unor pagube iminente , persoana vatamata poate sa ceara instantei competente suspendarea executarii actului administrativ trebuie inlaturat pana la pronuntarea instantei de fond.
Prin interpretarea conjunctiei "si" intre cele doua conditii prevazute la art. 14, rezulta ca suspendarea executarii actului se poate dispune doar atunci cand sunt indeplinite aceste conditii.
La data de 22.06.2011 a fost primit la Tribunalul Teleorman - sectia CMASCAF dosarul nr. 3018/339/2010* privind pe reclamanta APIA - Centrul Judetean Teleorman in contradictoriu cu paratul N.I.A..
Prin sentinta civila nr. 972/15.11.2010 Judecatoria Zimnicea admite exceptia necompetentei materiale si declina competenta de solutionare a cauzei ce formeaza obiectul dosarului nr. 3018/339/2010 in favoarea Tribunalului Teleorman - sectia CMASCAF .
Retine instanta ca prin cererea de chemare in judecata inregistrata la Judecatoria Zimnicea sub nr. 3018/339/2010 reclamanta APIA in contradictoriu cu paratul N. I. A., a solicitat pronuntarea unei hotarari prin care paratul sa fie obligat la restituirea sumei de 625 lei cu titlu de creanta ( plata nedatorata) actualizata cu dobanda legala conform art. 17 alin. 2 din OUG nr. 123/2006, de la data punerii in intarziere pana la data efectuarii platii inclusiv, cu cheltuieli de judecata .
In motivare , reclamanta arata ca prin cererea nr. 4480/11.10.2007 paratul N. I. A a solicitat sprijin financiar pentru infiintarea culturii de toamna a anului 2007 de la reclamanta in baza Ordinului MADR nr. 685/2007 pentru modificarea Anexei F la Ordinul MAPDR nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic , al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului precum si conditiile de eligibilitate .
Paratul a solicitat sprijin agricol de la bugetul de stat pentru o suprafata de 1,25 ha , pentru cultura de grau si a primit bonuri valorice in suma de 625 lei si s-a obligat prin cererea de sprijin ca in cazul in care nu realizeaza suprafetele pe culturi specificate , sa restituie sumele reprezentand sprijin financiar nejustificat.
La data verificarii culturii pentru care s-a formulat cererea de sprijin , conform art. 15 din Ordinul nr. 687/2007 s-a incheiat si procesul verbal de receptie si restituire nr. 4480 /12.06.2008, prin care s-a constatat ca din suprafata de 1,25 ha pentru care s-a acordat subventie de la bugetul de stat , paratul nu a facut dovada cu documente ca a infiintat cultura de grau , rezultand suma nejustificata in valoare de 625 lei pe care parata trebuie sa o restituie ca suma necuvenita conform procesului verbal de receptie si restituire. Sustine reclamanta ca a incercat recuperarea acestei sume , fara vreun rezultat , ca paratul a fost pus in intarziere potrivit art. 1079 si art. 1081 Cod Civil.
Reclamanta si-a intemeiat cererea de chemare in judecata pe dispozitiile art. 1092, art. 1105 Cod Civil, Ordinul MADR nr. 687/2007 , OUG nr. 123/2006 , Codul de Procedura Fiscala si art. 6 din Codul de Procedura Civila.
Au fost anexate cererii de chemare in judecata in xerocopie: proces verbal de receptie si restituire nr. 4480/12.06.2008 , cererea nr. 4480/11.10.2007, notificare de punere in intarziere ,instiintare de restituire debit,confirmari de primire.
Paratul,legal citat in cauza,nu a formulat intampinare.
Prin sentinta civila nr.112/11.02.2011 Tribunalul Teleorman-sectia contencios administrativ-fiscal admite exceptia necompetentei materiale a acestei instante,declina competenta de solutionare a cauzei in favoarea Judecatoriei Zimnicea,constata conflict negativ de competenta,suspenda orice alta procedura si inainteaza dosarul la Curtea de Apel Bucuresti pentru solutionarea conflictului.
Retine Tribunalul ca art. 17 din OUG nr. 123/2006 pentru aprobarea acordarii sprijinului financiar, producatorilor agricoli din sectorul vegetal , zootehnic al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului prevede la alin. 1 ca utilizarea sprijinului financiar pentru alte scopuri decat pentru cele pentru care a fost solicitat este interzisa si se considera sprijin financiar necuvenit si la alin. 2 ca sumele necuvenite acordate sub forma de sprijin se recupereaza , cu aplicarea dobanzilor si penalitatilor prevazute de legislatia in vigoare .
Astfel, executivul nu a prevazut o competenta speciala a instantelor de judecata in solutionarea litigiilor recuperarea sprijinului financiar acordat producatorilor agricoli si utilizat in alte scopuri decat cele pentru care a fost solicitat .
In lipsa unor prevederi exprese care sa investeasca instanta de contencios administrativ in solutionarea unei astfel de cauze, aceasta instanta nu are competenta materiala de solutionare .
Prin sentinta civila nr.2988 din 15.04.2011 Curtea de Apel Bucuresti stabileste competenta de solutionare a cauzei la Tribunalul Teleorman-sectia contencios administrativ-fiscal,retinand ca in cauza sunt aplicabile prevederile art.10 alin.1 din Legea nr.554/2004 coroborat cu art.17 alin.1 si 2 din O.U.G. nr.123/2006 si art.14-19 din O.U.G.nr.14/2010.
Cauza a fost primita spre competenta solutionare la aceasta instanta la 22 iunie 2011.
Tribunalul, analizand actele si lucrarile dosarului, constata si retine:
Prin cererea nr.4480/11.10.2007 inregistrata la reclamanta Agentia de plati si Interventie pentru Agricultura - Centrul Judetean T. - paratul N. I. A. a solicitat sprijin financiar pentru infiintarea culturii de toamna a anului 2007 de la institutia - reclamanta pe o suprafata totala de 1,25 ha pentru cultura de grau pentru care a primit bonuri valorice in suma de 625 lei.
Aceasta cerere a fost formulata in baza Ordinului MADR nr.687/2007 pentru modificarea Anexei F la Ordinul MAPDR nr.850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului iar paratul s-a obligat prin aceasta cerere ca in cazul in care nu realizeaza suprafetele pe culturi specificate sa restituie sumele reprezentand sprijin financiar nejustificat.
Prin procesul verbal de receptie si restituire nr.4480/12.06.2008 reclamanta a constatat ca din suprafata de 0,97 ha pentru care s-a acordat subventie de la bugetul de stat, paratul nu a facut dovada cu documente ca a infiintat cultura de grau, rezultand suma nejustificata in valoare de 625 lei.
Paratul a fost pus in intarziere potrivit art.1079 si art.1081 din Codul civil conform notificarii nr.9766 din 10.10.2008 emisa de reclamanta si comunicata paratului cu confirmare de primire.
Paratul, legal citat in cauza, nu a formulat intampinare si nu a depus la dosar inscrisuri in aparare.
Cu inscrisurile depuse la dosar reclamanta face dovada despagubirilor solicitate in conformitate cu prevederile OUG nr.123/2006 si Ordinul MADR nr.687/2007, paratul urmand a fi obligat sa restituie reclamantei suma de 625 lei cu titlu de creanta actualizata cu dobanda legala potrivita codului de procedura fiscala, la data platii efective.
Prin interpretarea conjunctiei "si" intre cele doua conditii prevazute la art. 14, rezulta ca suspendarea executarii actului se poate dispune doar atunci cand sunt indeplinite aceste conditii.
La data de 22.06.2011 a fost primit la Tribunalul Teleorman - sectia CMASCAF dosarul nr. 3018/339/2010* privind pe reclamanta APIA - Centrul Judetean Teleorman in contradictoriu cu paratul N.I.A..
Prin sentinta civila nr. 972/15.11.2010 Judecatoria Zimnicea admite exceptia necompetentei materiale si declina competenta de solutionare a cauzei ce formeaza obiectul dosarului nr. 3018/339/2010 in favoarea Tribunalului Teleorman - sectia CMASCAF .
Retine instanta ca prin cererea de chemare in judecata inregistrata la Judecatoria Zimnicea sub nr. 3018/339/2010 reclamanta APIA in contradictoriu cu paratul N. I. A., a solicitat pronuntarea unei hotarari prin care paratul sa fie obligat la restituirea sumei de 625 lei cu titlu de creanta ( plata nedatorata) actualizata cu dobanda legala conform art. 17 alin. 2 din OUG nr. 123/2006, de la data punerii in intarziere pana la data efectuarii platii inclusiv, cu cheltuieli de judecata .
In motivare , reclamanta arata ca prin cererea nr. 4480/11.10.2007 paratul N. I. A a solicitat sprijin financiar pentru infiintarea culturii de toamna a anului 2007 de la reclamanta in baza Ordinului MADR nr. 685/2007 pentru modificarea Anexei F la Ordinul MAPDR nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic , al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului precum si conditiile de eligibilitate .
Paratul a solicitat sprijin agricol de la bugetul de stat pentru o suprafata de 1,25 ha , pentru cultura de grau si a primit bonuri valorice in suma de 625 lei si s-a obligat prin cererea de sprijin ca in cazul in care nu realizeaza suprafetele pe culturi specificate , sa restituie sumele reprezentand sprijin financiar nejustificat.
La data verificarii culturii pentru care s-a formulat cererea de sprijin , conform art. 15 din Ordinul nr. 687/2007 s-a incheiat si procesul verbal de receptie si restituire nr. 4480 /12.06.2008, prin care s-a constatat ca din suprafata de 1,25 ha pentru care s-a acordat subventie de la bugetul de stat , paratul nu a facut dovada cu documente ca a infiintat cultura de grau , rezultand suma nejustificata in valoare de 625 lei pe care parata trebuie sa o restituie ca suma necuvenita conform procesului verbal de receptie si restituire. Sustine reclamanta ca a incercat recuperarea acestei sume , fara vreun rezultat , ca paratul a fost pus in intarziere potrivit art. 1079 si art. 1081 Cod Civil.
Reclamanta si-a intemeiat cererea de chemare in judecata pe dispozitiile art. 1092, art. 1105 Cod Civil, Ordinul MADR nr. 687/2007 , OUG nr. 123/2006 , Codul de Procedura Fiscala si art. 6 din Codul de Procedura Civila.
Au fost anexate cererii de chemare in judecata in xerocopie: proces verbal de receptie si restituire nr. 4480/12.06.2008 , cererea nr. 4480/11.10.2007, notificare de punere in intarziere ,instiintare de restituire debit,confirmari de primire.
Paratul,legal citat in cauza,nu a formulat intampinare.
Prin sentinta civila nr.112/11.02.2011 Tribunalul Teleorman-sectia contencios administrativ-fiscal admite exceptia necompetentei materiale a acestei instante,declina competenta de solutionare a cauzei in favoarea Judecatoriei Zimnicea,constata conflict negativ de competenta,suspenda orice alta procedura si inainteaza dosarul la Curtea de Apel Bucuresti pentru solutionarea conflictului.
Retine Tribunalul ca art. 17 din OUG nr. 123/2006 pentru aprobarea acordarii sprijinului financiar, producatorilor agricoli din sectorul vegetal , zootehnic al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului prevede la alin. 1 ca utilizarea sprijinului financiar pentru alte scopuri decat pentru cele pentru care a fost solicitat este interzisa si se considera sprijin financiar necuvenit si la alin. 2 ca sumele necuvenite acordate sub forma de sprijin se recupereaza , cu aplicarea dobanzilor si penalitatilor prevazute de legislatia in vigoare .
Astfel, executivul nu a prevazut o competenta speciala a instantelor de judecata in solutionarea litigiilor recuperarea sprijinului financiar acordat producatorilor agricoli si utilizat in alte scopuri decat cele pentru care a fost solicitat .
In lipsa unor prevederi exprese care sa investeasca instanta de contencios administrativ in solutionarea unei astfel de cauze, aceasta instanta nu are competenta materiala de solutionare .
Prin sentinta civila nr.2988 din 15.04.2011 Curtea de Apel Bucuresti stabileste competenta de solutionare a cauzei la Tribunalul Teleorman-sectia contencios administrativ-fiscal,retinand ca in cauza sunt aplicabile prevederile art.10 alin.1 din Legea nr.554/2004 coroborat cu art.17 alin.1 si 2 din O.U.G. nr.123/2006 si art.14-19 din O.U.G.nr.14/2010.
Cauza a fost primita spre competenta solutionare la aceasta instanta la 22 iunie 2011.
Tribunalul, analizand actele si lucrarile dosarului, constata si retine:
Prin cererea nr.4480/11.10.2007 inregistrata la reclamanta Agentia de plati si Interventie pentru Agricultura - Centrul Judetean T. - paratul N. I. A. a solicitat sprijin financiar pentru infiintarea culturii de toamna a anului 2007 de la institutia - reclamanta pe o suprafata totala de 1,25 ha pentru cultura de grau pentru care a primit bonuri valorice in suma de 625 lei.
Aceasta cerere a fost formulata in baza Ordinului MADR nr.687/2007 pentru modificarea Anexei F la Ordinul MAPDR nr.850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitatile din sectorul vegetal, zootehnic, al imbunatatirilor funciare si al organizarii si sistematizarii teritoriului iar paratul s-a obligat prin aceasta cerere ca in cazul in care nu realizeaza suprafetele pe culturi specificate sa restituie sumele reprezentand sprijin financiar nejustificat.
Prin procesul verbal de receptie si restituire nr.4480/12.06.2008 reclamanta a constatat ca din suprafata de 0,97 ha pentru care s-a acordat subventie de la bugetul de stat, paratul nu a facut dovada cu documente ca a infiintat cultura de grau, rezultand suma nejustificata in valoare de 625 lei.
Paratul a fost pus in intarziere potrivit art.1079 si art.1081 din Codul civil conform notificarii nr.9766 din 10.10.2008 emisa de reclamanta si comunicata paratului cu confirmare de primire.
Paratul, legal citat in cauza, nu a formulat intampinare si nu a depus la dosar inscrisuri in aparare.
Cu inscrisurile depuse la dosar reclamanta face dovada despagubirilor solicitate in conformitate cu prevederile OUG nr.123/2006 si Ordinul MADR nr.687/2007, paratul urmand a fi obligat sa restituie reclamantei suma de 625 lei cu titlu de creanta actualizata cu dobanda legala potrivita codului de procedura fiscala, la data platii efective.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Acte ale autoritatilor publice
SOCIETATI COMERCIALE - Sentinta civila nr. 2593 din data de 20.09.2017Modificare documenta?ie de urbanism vs. indreptare eroare materiala. - Decizie nr. 2746 din data de 26.09.2017
Masurile de remediere luate de autoritatea contractanta in conf. cu art.3 din Legea nr.101/2016. Posibilitatea de revenire asupra raportului procedurii aprobat de conducatorul acesteia. - Decizie nr. 2295 din data de 23.08.2017
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 774 din data de 20.09.2016
PRETENTII - Sentinta civila nr. 167 din data de 20.04.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta civila nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE NOTA LA PURTARE - Sentinta comerciala nr. 2098 din data de 04.12.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 689 din data de 15.07.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 458 din data de 06.05.2016
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 545/CA din data de 06.06.2016
Anulare partiala dispozitie emisa de viceprimar si obligarea acestuia la - Sentinta civila nr. 2116 din data de 04.12.2015
LITIGIU CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL - Sentinta comerciala nr. 2059 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 1875 din data de 30.10.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta civila nr. 610/CA/2015 din data de 24.03.2015
LITIGIU PRIVIND FUNCTIONARII PUBLICI - Sentinta civila nr. 728/CA/2015 din data de 07.04.2015
ANULARE PROCES VERBAL - Decizie nr. 458 din data de 30.04.2015
ANULARE ACT ADMINISTRATIV - Sentinta comerciala nr. 229/CA din data de 17.02.2015
ANULARE ACT EMIS DE AUTORITATI PUBLICE LOCALE - Sentinta comerciala nr. 2956/CA/2014 din data de 02.12.2014