CONTESTATIE LA EXECUTARE
(Decizie nr. 986 R din data de 03.12.2010 pronuntata de Tribunalul Teleorman)Prin cererea inregistrata sub nr. 15245/3/CA/2009 la Tribunalul Bucuresti - Sectia a IX-A - Contencios Administrativ si Fiscal - reclamanta S.C. R. RMR S.A. a chemat in judecata pe pirita Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii
a Judetului Ilfov solicitand ca prin hotararea ce se va pronunta, sa se dispuna anularea ( constatarea nulitatii absolute), urmatoarelor acte de executare silita :
- p.v. sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile ( grajduri + teren aferent) f.n./25.03.2003, in valoare de 68.800 RON ;
- p.v. sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile (centrala termica + teren aferent)
f.n./25.03.2003, in valoare de 398.000 RON ;
- p.v. sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile (depozit combustibil + teren aferent) f.n./25.03.2003, in valoare de 100.00 RON ;
- p.v. sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile ( sera legume + teren aferent) f.n./25.03.2003, in valoare de 57.000 ron ;
- p.v. sechestru pe bunuri imobile ( hala, statii, laboratoare, magazii _) nr. 8820/07.04.2003, in valoare de 18.467.700 RON ;
- p.v. sechestru pe bunuri mobile ( autocamioane, autoutilitare, remorci_), nr. 8819/07.04.2003, in valoare de 151.000 RON ;
- p.v. sechestru asiguratoriu pentru bunuri mobile ( auto, utilaje, masini - unelte) f.n. 25.03.2003, in valoare de 2.588.160 RON.
In motivare, a aratat ca la data de 19.01.2006 a primit din partea A.N.A.F. - Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili Bucuresti adresa nr. 30671/12.01.2006 prin care i se aducea la cunostinta ca o parte din bunurile sale mobile si imobile sunt sechestrate si, mai mult decat atat, urmeaza sa fie valorificate conform prevederilor O.G. nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala.
Cu exceptia procesului - verbal de sechestru pentru bunuri mobile, intocmit la data de 25.03.2003 de organele de control ale D.G.F.P. Teleorman, semnat si stampilat de reprezentantii sai legali, de celelalte procese - verbale de sechestru nu a avut cunostinta. Acest fapt rezulta si din adresa transmisa de D.G.A.M.C. Bucuresti care precizeaza ca la dosarul fiscal nu au fost gasite documente care sa ateste ca acestea i-au fost comunicate.
Analizand cele 6 acte de executare de care nu a avut cunostinta, a constatat ca acestea au fost intocmite cu nerespectarea dispozitiilor legale aplicabile in materie.
Cele 4 procese - verbale de sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile incheiate de organele de executare ale D.G.F.P. Teleorman, la data de 25.03.2003, sunt lovite de nulitate absoluta.
Mai intai, conform prevederilor art. 33 din O.G. nr. 61/2002 ( in vigoare la momentul incheierii actului ) creditorul bugetar poate dispune prin procedura administrativa, prin decizie motivata, poprirea asiguratorie asupra veniturilor restante in termen de 6 luni de la comunicarea actelor de executare, iar executarea silita urma sa fie suspendata.
Conform prevederilor art. 129 alin. 4 si 5 Cod Procedura Fiscala, masurile asiguratorii se dispun prin decizie emisa de organul fiscal competent ; in decizie organul fiscal va preciza debitorului ca prin constituirea unei garantii la nivelul creantei stabilite sau estimate, dupa caz, masurile asiguratorii vor fi ridicate. Decizia de instituire a masurilor asiguratorii trebuie motivata si semnata de catre conducatorul organului fiscal competent.
Lipsa acestei decizii, care este temeiul legal pe baza caruia se intocmesc masurile asiguratorii, duce la anularea proceselor verbale indicate in prezenta actiune.
Actele administrative sunt lovite de nulitate absoluta, intrucat acestea au fost intocmite cu nerespectarea conditiilor legale imperative ale Codului de Procedura Fiscala.
Astfel, potrivit art. 44 din Codul de Procedura fiscala, actul administrativ fiscal trebuie comunicat contribuabilului caruia ii este destinat si potrivit art. 45 din acelasi cod, actul administrativ produce efecte din momentul in care este comunicat contribuabilului sau de la o data ulterioara mentionata in actul administrativ, comunicat potrivit legii.
Or, cu exceptia actului administrativ din data de 25.03.2003, nu a avut cunostinta de existenta celorlalte acte administrative atacate.
Din analiza cuprinsului actelor atacate se observa ca lipsesc atat numarul legitimatiei si al delegatiei organului fiscal, cit si data si numarul de inregistrare al somatiei.
Ori, fata de dispozitiile art. 105 al. 2 din Codul de procedura civila, ce completeaza dispozitiile Codului de procedura Fiscala, actele indeplinite cu neobservarea formelor legale sau de un functionar necompetent se vor declara nule daca prin aceasta s-a pricinuit partii, o vatamare.
Potrivit art. 106 din Codul de procedura civila, anularea unui act de procedura atrage si nulitatea actelor urmatoare, in masura in care acestea nu pot avea o existenta de sine statatoare.
In drept, reclamanta a invocat prevederile art. 112 Cod procedura civila, si ale art. 152 Cod procedura fiscala.
In dovedirea cererii reclamantul a depus inscrisuri.
La data de 29 mai 20009 prin sentinta civila nr. 2022, Tribunalul Bucuresti - Sectia a IX-A - Contencios Administrativ si Fiscal a declinat competenta solutionarii cauzei in favoarea Judecatoriei Rosiorii de Vede.
Tribunalul a considerat ca desi actiunea a fost inregistrata initial ca fiind de contencios administrativ, obiectul cererii de chemare in judecata il constituie anularea unor acte de aplicare a sechestrului ca masura asiguratorie asupra mobile si imobile ale reclamantei situate la punctul de lucru din localitatea Rosiorii de Vede.
Astfel, calificarea corecta din punct de vedere juridic a cererii dedusa judecatii este contestatie la executare.
Cauza a fost inregistrata pe rolul Judecatoriei Rosiorii de Vede la data de 10 martie 2010, la nr. 863/292/2010.
Intimata a formulat in cauza intampinare, prin care a solicitat respingerea actiunii ca neintemeiata.
Prin sentinta civila nr.1085 din 9 iunie 2010 s-a respins exceptia prescriptiei invocata de catre contestatoare.
S-a respins contestatia la executare formulata de reclamanta S.C. R. RMR S.A., in contradictoriu cu paratul Ministerul Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala - Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii a judetului Ilfov.
Impotriva acestei sentinte, in termen legal, a declarat recurs recurenta reclamanta SC R RMR SA.
Potrivit art. 303 Cod de procedura civila, recursul se motiveaza prin insasi cererea de recurs sau inauntrul termenului de recurs, iar art. 3021 Cod de procedura civila prevede sanctiunea nulitatii pentru lipsa motivelor de nelegalitate pe care se intemeiaza recursul si dezvoltarea lor, sau, dupa caz, mentiunea ca motivele vor fi depuse printr-un memoriu separat.
Avand in vedere nemotivarea caii de atac prin insasi cererea de recurs, iar memoriu separat a fost depus dupa expirarea termenului de 15 zile de la comunicarea hotararii (la data de 2.12.2010), care s-a facut la 7.07. 2010, tribunalul, in baza art. 3021 Cod de procedura civila, va constata nulitatea recursului declarat..
a Judetului Ilfov solicitand ca prin hotararea ce se va pronunta, sa se dispuna anularea ( constatarea nulitatii absolute), urmatoarelor acte de executare silita :
- p.v. sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile ( grajduri + teren aferent) f.n./25.03.2003, in valoare de 68.800 RON ;
- p.v. sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile (centrala termica + teren aferent)
f.n./25.03.2003, in valoare de 398.000 RON ;
- p.v. sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile (depozit combustibil + teren aferent) f.n./25.03.2003, in valoare de 100.00 RON ;
- p.v. sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile ( sera legume + teren aferent) f.n./25.03.2003, in valoare de 57.000 ron ;
- p.v. sechestru pe bunuri imobile ( hala, statii, laboratoare, magazii _) nr. 8820/07.04.2003, in valoare de 18.467.700 RON ;
- p.v. sechestru pe bunuri mobile ( autocamioane, autoutilitare, remorci_), nr. 8819/07.04.2003, in valoare de 151.000 RON ;
- p.v. sechestru asiguratoriu pentru bunuri mobile ( auto, utilaje, masini - unelte) f.n. 25.03.2003, in valoare de 2.588.160 RON.
In motivare, a aratat ca la data de 19.01.2006 a primit din partea A.N.A.F. - Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili Bucuresti adresa nr. 30671/12.01.2006 prin care i se aducea la cunostinta ca o parte din bunurile sale mobile si imobile sunt sechestrate si, mai mult decat atat, urmeaza sa fie valorificate conform prevederilor O.G. nr. 92/2003 privind Codul de Procedura Fiscala.
Cu exceptia procesului - verbal de sechestru pentru bunuri mobile, intocmit la data de 25.03.2003 de organele de control ale D.G.F.P. Teleorman, semnat si stampilat de reprezentantii sai legali, de celelalte procese - verbale de sechestru nu a avut cunostinta. Acest fapt rezulta si din adresa transmisa de D.G.A.M.C. Bucuresti care precizeaza ca la dosarul fiscal nu au fost gasite documente care sa ateste ca acestea i-au fost comunicate.
Analizand cele 6 acte de executare de care nu a avut cunostinta, a constatat ca acestea au fost intocmite cu nerespectarea dispozitiilor legale aplicabile in materie.
Cele 4 procese - verbale de sechestru asiguratoriu pentru bunuri imobile incheiate de organele de executare ale D.G.F.P. Teleorman, la data de 25.03.2003, sunt lovite de nulitate absoluta.
Mai intai, conform prevederilor art. 33 din O.G. nr. 61/2002 ( in vigoare la momentul incheierii actului ) creditorul bugetar poate dispune prin procedura administrativa, prin decizie motivata, poprirea asiguratorie asupra veniturilor restante in termen de 6 luni de la comunicarea actelor de executare, iar executarea silita urma sa fie suspendata.
Conform prevederilor art. 129 alin. 4 si 5 Cod Procedura Fiscala, masurile asiguratorii se dispun prin decizie emisa de organul fiscal competent ; in decizie organul fiscal va preciza debitorului ca prin constituirea unei garantii la nivelul creantei stabilite sau estimate, dupa caz, masurile asiguratorii vor fi ridicate. Decizia de instituire a masurilor asiguratorii trebuie motivata si semnata de catre conducatorul organului fiscal competent.
Lipsa acestei decizii, care este temeiul legal pe baza caruia se intocmesc masurile asiguratorii, duce la anularea proceselor verbale indicate in prezenta actiune.
Actele administrative sunt lovite de nulitate absoluta, intrucat acestea au fost intocmite cu nerespectarea conditiilor legale imperative ale Codului de Procedura Fiscala.
Astfel, potrivit art. 44 din Codul de Procedura fiscala, actul administrativ fiscal trebuie comunicat contribuabilului caruia ii este destinat si potrivit art. 45 din acelasi cod, actul administrativ produce efecte din momentul in care este comunicat contribuabilului sau de la o data ulterioara mentionata in actul administrativ, comunicat potrivit legii.
Or, cu exceptia actului administrativ din data de 25.03.2003, nu a avut cunostinta de existenta celorlalte acte administrative atacate.
Din analiza cuprinsului actelor atacate se observa ca lipsesc atat numarul legitimatiei si al delegatiei organului fiscal, cit si data si numarul de inregistrare al somatiei.
Ori, fata de dispozitiile art. 105 al. 2 din Codul de procedura civila, ce completeaza dispozitiile Codului de procedura Fiscala, actele indeplinite cu neobservarea formelor legale sau de un functionar necompetent se vor declara nule daca prin aceasta s-a pricinuit partii, o vatamare.
Potrivit art. 106 din Codul de procedura civila, anularea unui act de procedura atrage si nulitatea actelor urmatoare, in masura in care acestea nu pot avea o existenta de sine statatoare.
In drept, reclamanta a invocat prevederile art. 112 Cod procedura civila, si ale art. 152 Cod procedura fiscala.
In dovedirea cererii reclamantul a depus inscrisuri.
La data de 29 mai 20009 prin sentinta civila nr. 2022, Tribunalul Bucuresti - Sectia a IX-A - Contencios Administrativ si Fiscal a declinat competenta solutionarii cauzei in favoarea Judecatoriei Rosiorii de Vede.
Tribunalul a considerat ca desi actiunea a fost inregistrata initial ca fiind de contencios administrativ, obiectul cererii de chemare in judecata il constituie anularea unor acte de aplicare a sechestrului ca masura asiguratorie asupra mobile si imobile ale reclamantei situate la punctul de lucru din localitatea Rosiorii de Vede.
Astfel, calificarea corecta din punct de vedere juridic a cererii dedusa judecatii este contestatie la executare.
Cauza a fost inregistrata pe rolul Judecatoriei Rosiorii de Vede la data de 10 martie 2010, la nr. 863/292/2010.
Intimata a formulat in cauza intampinare, prin care a solicitat respingerea actiunii ca neintemeiata.
Prin sentinta civila nr.1085 din 9 iunie 2010 s-a respins exceptia prescriptiei invocata de catre contestatoare.
S-a respins contestatia la executare formulata de reclamanta S.C. R. RMR S.A., in contradictoriu cu paratul Ministerul Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala - Administratia Financiara pentru Contribuabili Mijlocii a judetului Ilfov.
Impotriva acestei sentinte, in termen legal, a declarat recurs recurenta reclamanta SC R RMR SA.
Potrivit art. 303 Cod de procedura civila, recursul se motiveaza prin insasi cererea de recurs sau inauntrul termenului de recurs, iar art. 3021 Cod de procedura civila prevede sanctiunea nulitatii pentru lipsa motivelor de nelegalitate pe care se intemeiaza recursul si dezvoltarea lor, sau, dupa caz, mentiunea ca motivele vor fi depuse printr-un memoriu separat.
Avand in vedere nemotivarea caii de atac prin insasi cererea de recurs, iar memoriu separat a fost depus dupa expirarea termenului de 15 zile de la comunicarea hotararii (la data de 2.12.2010), care s-a facut la 7.07. 2010, tribunalul, in baza art. 3021 Cod de procedura civila, va constata nulitatea recursului declarat..
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Contestatie la executare
Decizie de instituire a masurilor asiguratorii. Condi?ia motivarii acesteia de catre organul fiscal. - Decizie nr. 4531 din data de 22.11.2017Contestatie la executare - Sentinta civila nr. 31 Camera Consiliu din data de 02.07.2010
Contestatie la executare - Sentinta civila nr. 115 din data de 12.03.2013
Contestatie la executare - Sentinta civila nr. 270 din data de 13.08.2013
Contestatie la executare - Hotarare nr. 810 din data de 24.10.2017
Contestatie la executare - Hotarare nr. 703 din data de 06.10.2017
Contestatie la executare - Hotarare nr. 613 din data de 24.04.2018
Faliment - contestatie - Hotarare nr. 582 din data de 13.11.2017
Contestatie la executare - Sentinta penala nr. 143 din data de 13.04.2017
Contestatie la executare - Sentinta penala nr. 387 din data de 06.10.2017
Contestatie la executare - Sentinta civila nr. 710 din data de 20.09.2017
Recurs nul - oral - Hotarare nr. 1913 din data de 25.01.2010
Conflict de drepturi. Contestatii la titlu - Sentinta civila nr. 16/lm/2008 din data de 17.02.2009
Sechestru asigurator asupra bunurilor imobile proprietate comuna - Decizie nr. 930 din data de 26.11.2015
Anulare proces verbal de distributie a pretului - Sentinta civila nr. 900 din data de 19.11.2015
Anulare proces verbal de distributie a pretului - Decizie nr. 900 din data de 19.11.2015
Plangere contraventionala admisa. Obligatia de restituire a amenzii achitate. - Decizie nr. 118 din data de 02.04.2014
Anularea incheierii de incuviintare a executarii silite - Decizie nr. 60 din data de 30.01.2014
Acte de executare emise de autoritatile germane de tragere la raspundere a reprezentantei contestatoarei - Sentinta civila nr. 287 din data de 18.04.2013
Contestatie impotriva deciziei de instituire a masurilor asiguratorii - Decizie nr. 175 din data de 14.03.2013