InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Vaslui

contestatie act administrativ fiscal

(Sentinta civila nr. 46 din data de 31.01.2011 pronuntata de Tribunalul Vaslui)

Domeniu Finante. Financiar. Implicatii ale Min. Finantelor | Dosare Tribunalul Vaslui | Jurisprudenta Tribunalul Vaslui


Dosar nr. 1621/89/2010 contestatie act administrativ fiscal SENTINTA CIVILA  Nr. 46/2011

Sedinta publica de la 31 Ianuarie 2011
Instanta constituita din:
PRESEDINTE ELENA-GABRIELA AIONITOAIE
Grefier VIVIANA-MIHAELA IFRIM
Pe rol pronuntarea cauzei Contencios administrativ si fiscal privind pe reclamant SC UA SRL BARLAD, cu sediul in Barlad  si pe paratii PRIMARIA si PRIMARUL MUN. BARLAD, ambii cu sediul in Barlad avand ca obiect - contestatie act administrativ fiscal.
La apelul nominal facut la pronuntare au lipsit partile.
Procedura legal indeplinita.
S-a facut referatul cauzei de catre grefier aratandu-se ca: dezbaterile in cauza au avut loc in sedinta publica din data de 24 ianuarie 2011, sustinerile partilor fiind consemnate in incheierea de sedinta din acea zi, ce face parte integranta din prezenta hotarare, cand din lipsa de timp pentru deliberare s-a amanat pronuntarea pana astazi 31 ianuarie  2011, cand;
Deliberand s-a dat solutia de mai jos;

TRIBUNALUL:

Asupra actiunii in contencios administrativ si fiscal, introdusa de reclamanta
La data de 18.06.2010, pe rolul Tribunalului Vaslui s-a inregistrat sub nr. 1621/89/2010, actiunea reclamantei, in contradictoriu cu parata Primaria Barlad, prin Primarul municipiului Barlad, avand ca obiect anularea deciziei de impunere nr. 194/07.01.2010 si a raportului de inspectie fiscala cu acelasi numar, emis la aceeasi data de Primaria Barlad si anularea dispozitiei nr. 975/19.02.2010 emisa de Primarul municipiului Barlad.
In motivarea actiunii, reclamanta arata faptul ca in mod gresit i s-a calculat impozit pe cladiri, deoarece societatea nu detine cladiri, fapt ce  se poate vedea in bilantul contabil pe anii 2008 si 2009.
In ce priveste anii 2004 - 2007, reclamanta arata ca in mod eronat, s-a inregistrat in contabilitate, in loc de constructii in curs, un cont separat, unde s-a trecut suma de 1507,83lei.
Deoarece cladirea respectiva nu este decat in stadiu de lucrare, reclamanta considera ca nu poate fi obligata la plata impozitului pe cladire finalizata.
In dovedirea actiunii, reclamanta a depus acte doveditoare si o fotografie a cladirii respective.
Primaria municipiului Barlad, prin reprezentantii legali, a formulat intampinare prin care solicita respingerea cererii de chemare in judecata formulata de S.C. UA S.R.L. Barlad, ca fiind neintemeiata.
Prin actiunea formulata la instanta de judecata, societatea reclamanta a contestat Dispozitia nr.975/19.02.2010.
Aceasta mentioneaza faptul ca nu poate fi obligata la plata impozitului pe cladiri pentru perioada 2004 - 2009, datorita faptului ca, in bilantul pe anii 2008 si 2009, societatea nu are inregistrate cladiri, iar pentru anii anteriori reiese din procesul verbal de constatare nr. 189/01.10.2009 faptul ca, in mod eronat, s-au inregistrat constructii.
Prin Dispozitia nr.975/19.02.2010, emisa de Primarul Municipiului Barlad, a fost solutionata contestatia formulata de S.C. UA S.R.L. impotriva deciziei de impunere si a raportului de inspectie fiscala nr. 194/07.01.2010.
Asa dupa cum rezulta si din motivarea dispozitiei, din documentele puse la dispozitie in timpul controlului, s-a constatat ca societatea reclamanta are inregistrata in contul cladiri suma de 1507,83 lei. In aceste conditii, parata considera ca, in mod corect, s-a calculat impozitul pe cladiri pentru perioada 2004 - 2009, potrivit dispozitiilor art.253 din Legea nr.571/2003, privind Codul fiscal.
In timpul controlului, S.C. UA S.R.L. Barlad nu a contestat existenta acestei sume si nici nu a afirmat ca aceasta a fost inregistrata eronat in contul 2121 - cladiri.
Parata considera ca in situatia unei inregistrari eronate, stornarea nu poate afecta perioada supusa controlului, ea putand avea efect numai pentru viitor, incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost inregistrata aceasta operatiune in contabilitate.
Fata de aceste considerente, parata solicita respingerea actiunii reclamantei.
Si Primarul municipiului Barlad, in calitate de parat, a formulat intampinare si a solicitat respingerea actiunii reclamantului, aratand ca in mod corect, organul de control a calculat impozitul pe cladiri pentru perioada 2004 - 2009.
Examinand probatoriul administrat in cauza, instanta constata ca actiunea formulata de reclamanta este intemeiata.
Vazand autorizatia de constructie nr. 58/27.05.1991, se observa ca aceasta este emisa pe numele persoanei fizice SI, pentru constructia unui atelier auto si locuinta de serviciu. De  asemenea, se observa faptul ca suprafata pe care trebuie amplasata constructia este de 600 m.p.
Autorizatia eliberata avea valabilitate 24 de luni .
Solicitand relatii de la Primaria municipiului Barlad, in sensul ca aceasta sa precizeze daca pentru imobilul in litigiu, se plateste impozit de catre persoana fizica SI, s-a primit raspunsul cu nr. 972/24.01.2011, in care se precizeaza faptul ca persoana fizica SI figureaza in evidenta fiscala a Primariei cu un imobil P+1 si cu un teren, in suprafata de 600 m.p. situat in strada Tecuciului nr. 6 Barlad.
Deci, in evidentele fiscale ale Primariei, SI figureaza  cu terenul pe care trebuia sa ridice constructia pentru care a avut autorizatie de construire, nefiind inregistrata nici o constructie pe acest teren.
Nu reiese din nici un act faptul ca D.C.A ar detine terenul respectiv sau ca aceasta societate apare in evidentele primariei cu alte cladiri impozabile.
De asemenea, instanta observa faptul ca Sava Ioan, in calitate de reprezentant al S.C.A S.R.L. a dat o declaratie pe propria raspundere la Serviciul Impozite si Taxe, in care a precizat ca societatea nu detine cladiri sau terenuri, iar impozitele platite pe terenul de 600 m.p. este achitat de persoana fizica SI.
In acest sens, reprezentantul reclamantei  a depus chitante.
Reclamanta arata ca, din eroare, s-a inregistrat in contabilitate suma de 1507,83 lei, la rubrica constructii.
Dupa intocmirea raportului de inspectie fiscala, s-a emis decizia de impunere nr. 194/07.01.2010, decizie care a fost contestata de reclamanta.
Prin dispozitia nr. 975/19.02.2010, primita de reclamanta pe 22.02.2010, s-a respins contestatia formulata impotriva deciziei de impunere.
Este de observat faptul ca raportul de inspectie fiscala si decizia de impunere cuprind totalitatea obligatiilor fiscale ale reclamantei.
Instanta urmeaza sa admita actiunea reclamantei, sa anuleze dispozitia nr. 975/19.02.2010 emisa de Primarul municipiului Barlad si in consecinta, sa anuleze, in parte, decizia de impunere nr. 194/07.01.2010 si raportul de inspectie fiscala, doar cu privire la impozitul stabilit pentru cladiri.
Instanta va dispune exonerarea de la plata acestui impozit,  a reclamantei.

PENTRU ACESTE MOTIVE,
IN NUMELE LEGII

HOTARASTE: Admite actiunea formulata de reclamanta S.C. UA S.R.L. Barlad, cu sediul in Barlad, in contradictoriu cu parata Primaria Barlad, prin Primarul municipiului Barlad, avand ca obiect anularea deciziei de impunere nr. 194/07.01.2010 si a raportului de inspectie fiscala cu acelasi numar, emis la aceeasi data, de Primaria Barlad si, in consecinta
Anuleaza dispozitia nr. 975/19.02.2010 emisa de Primarul municipiului Barlad si, in consecinta
Anuleaza, in parte,  decizia de impunere nr. 194/07.01.2010, cu privire la impozitul stabilit pentru cladiri si a raportului de inspectie fiscala cu acelasi numar, intocmit la aceeasi data, respectiv 07.01.2010.
Exonereaza reclamanta de plata acestui impozit.
Definitiva.
Cu drept de recurs in 15 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica, azi, 31.01.2011.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Finante. Financiar. Implicatii ale Min. Finantelor

anulare decizie impunere - Sentinta civila nr. 4839 din data de 03.12.2013
anulare decizie - Sentinta civila nr. 4963 din data de 10.12.2013
anulare decizie de impunere - Sentinta comerciala nr. 162/CA din data de 03.04.2014
III. Probarea starii de fapt de catre organul de inspectie fiscala. Preluarea de informatii din actele de cercetare penala nu este suficienta pentru conturarea starii de fapt. - Decizie nr. 127/R din data de 17.01.2014
Intimata reclamanta este indreptatita la achitarea dobanzii fiscale datorate pentru depasirea termenului legal de 45 de zile prevazut de art.70 alin.1 Cod procedura fiscala in care recurenta parata avea obligatia restituirii a unei sume stabilite prin hot - Decizie nr. 1645/R din data de 02.04.2013
Contestatie formulata pe cale administrativa de contribuabil la organul fiscal. Obligatia DGFP de a solutiona aceasta contestatie formulata impotriva Raportului de Inspectie Fiscala. Solutionarea de instanta competenta a actiunii in contencios administra - Decizie nr. 339/r din data de 29.01.2013
Admisibilitatea actiunii unor persoane fizice care dovedesc calitatea de beneficiari ai prevederilor Decretului-Lege nr. 118/1990, fie ca mostenitor, fie ca sot supravietuitor. – Probe admisibile in conditiile art. 1169 Cod civil si art. 12 din Legea nr. - Decizie nr. 3171/R din data de 12.06.2013
Actiunea formulata de reclamanta cu privire la suspendarea executarii Deciziei emise de Camera de Conturi Judeteana – Admisibilitatea cererii de suspendare – dovedirea indeplinirii conditiilor prevazute de art. 14 si art. 15 din Legea nr. 554/2004. - Decizie nr. 3616/R din data de 21.08.2013
Admisibilitatea actiunii formulate de o autoritate publica locala in contradictoriu cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului – Anularea Deciziei de solutionare a contestatiei si a Notei de constatare a neregulilor emise de parat cu conditia dov - Sentinta civila nr. 117/F din data de 10.06.2013
Cerere de suspendare a executarii Deciziei de impunere emisa de DGFP. Conditii de admisibilitate a cererii de suspendare conform art. 14 din Legea nr. 554/2004 - Decizie nr. 3614 din data de 21.08.2013
Natura juridica a procesului verbal incheiat de organele fiscale la cererea organului de cercetare fiscala - Decizie nr. 55/R din data de 27.02.2007
Licitatie. Conditia experientei similare - Decizie nr. 18/R din data de 16.02.2006
Creditori-debitori - Sentinta civila nr. 40/CC din data de 21.02.2012
Admis contestatie anulare Hotararea Adunarii Creditorilor - Sentinta civila nr. 54/cc/sind din data de 27.02.2012
Drepturi salariale angaja?i SNTF Marfa ”CFR Marfa” S.A. corela?ie intre C.C.M. la nivel de unitate si C.C.M. la nivel de grup de unita?i - Sentinta civila nr. 1255/M din data de 27.09.2011
Raspunderea pentru evictiune; calitate procesuala pasiva - Decizie nr. 4/Ap din data de 20.01.2009
Nerespectarea de catre organul fiscal a tuturor prevederilor legale privind realizarea inspectiei fiscale. - Hotarare nr. 1624 din data de 04.05.2015
Proces-verbal de estimare a creantelor fiscale. Natura juridica. - Decizie nr. 2225 din data de 11.11.2010
Taxa de poluare achitata in intervalul 15.12.2008 – 13.02.2010. Caracter discriminatoriu . - Decizie nr. 1195 din data de 08.06.2010
VENITURI REALIZATE DE PERSOANE NEREZIDENTE. OBLIGATIA DE PLATA A IMPOZITULUI PE VENITURILE PERSOANEI NEREZIDENTE. CONTRACTE DE IMPRUMUT. NOVATIA DOBANZII. CONSECINTE. - Sentinta comerciala nr. 167 din data de 12.12.2005