ORDIN nr. 1922/2001

ORDIN nr. 1.922 din 1 octombrie 2001 privind stabilirea baremului lunar pentru impunerea veniturilor din salarii și din pensii și a sumelor fixe prevăzute în Ordonanța Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, pentru trimestrul IV al anului 2001

Intrare în vigoare 8 octombrie 2001

Conexiuni legislative și relații cu alte acte normative

Ministrul finanțelor publice, în temeiul prevederilor art. 8 alin. (1), ale art. 13 alin. (1) și (6) din Ordonanța Guvernului nr. 7/2001 privind impozitul pe venit, precum și ale art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare, emite următorul ordin:

Articolul 1

Pentru determinarea impozitului lunar pe veniturile din salarii și din pensii, definite la art. 22, 23 și 43^1 din Ordonanța Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit, cu modificările și completările ulterioare, realizate în trimestrul IV al anului 2001, se stabilește următorul barem lunar:

Venitul lunar impozabil (lei) Impozitul lunar (lei)

până la 1.500.000 18%

1.500.001-3.800.000 270.000

23% pentru ceea ce depășește suma de 1.500.000 lei

3.800.001-6.000.000 799.000

28% pentru ceea ce depășește suma de 3.800.000 lei

6.000.001-8.400.000 1.415.000

34% pentru ceea ce depășește suma de 6.000.000 lei

peste 8.400.000 2.231.000

40% pentru ceea ce depășește suma de 8.400.000 lei

Articolul 2

(1) Prin venituri realizate în trimestrul IV se înțelege orice suma primită sub forma de salarii sau de pensii începând cu luna octombrie 2001, cu excepția plăților reprezentând lichidarea pe luna septembrie, care sunt considerate venituri realizate în trimestrul III.

(2) Baza de calcul a venitului supus impozitului se calculează prin rotunjire, în sensul că fracțiunile sub 500 lei inclusiv se neglijează, iar ceea ce depășește 500 lei se majorează la 1.000 lei.

Articolul 3

Începând cu data de 1 octombrie 2001 sumele fixe prevăzute în Ordonanța Guvernului nr. 73/1999, cu modificările și completările ulterioare, se stabilesc după cum urmează:

a) deducerea personală de baza prevăzută la art. 12 alin. (2) este de 1.300.000 lei pe luna;

b) suma fixa neimpozabila lunară pentru veniturile din pensii, prevăzută la art. 4 alin. (1) lit. d^1) și la art. 43^1 alin. (1) și (4), este de 2.900.000 lei;

c) suma neimpozabila pentru veniturile obținute din jocuri de noroc, din premii și prime în bani și/sau în natura, stabilită la art. 39, pentru fiecare câștig realizat, de la același organizator sau plătitor într-o singura zi, este de 5.000.000 lei inclusiv.

Articolul 4

Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

=====
Ministrul finanțelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu ────────────────────

Alte acte din Monitorul Oficial din data de 8 octombrie 2001