ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 187/2001

ORDONANȚA DE URGENTA nr. 187 din 20 decembrie 2001 privind creșterile salariale ce se vor acorda în anul 2002 personalului din sectorul bugetar

Emitent GUVERNUL
Intrare în vigoare 29 decembrie 2001

În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituția României, Guvernul României adopta prezenta ordonanță de urgență.

Articolul 1

În anul 2002 se asigura o creștere salariala, corelata cu evoluția estimată a indicelui prețurilor de consum, ce va fi acordată în doua etape, astfel:

a) 8% începând cu data de 1 ianuarie 2002;

b) 12% începând cu data de 1 octombrie 2002 față de nivelul din luna septembrie.

Articolul 2

(1) Salariile de baza prevăzute în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobată prin Legea nr. 383/2001, astfel cum au fost majorate prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 42/2001, atât la limita minima, cat și la limita maxima, se majorează începând cu data de 1 ianuarie 2002 cu 8% și începând cu data de 1 octombrie 2002 cu 12%.

(2) Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul personalului la care în anexele la Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 este prevăzut un singur nivel de salarizare.

(3) În mod corespunzător prevederilor alin. (1) și (2) se majorează salariile de baza ale personalului încadrat conform anexelor la Ordonanța Guvernului nr. 65/1998 privind salarizarea unor categorii de diplomati, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 81/2001, astfel cum a fost modificată și completată prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 125/2000 și prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 42/2001.

Articolul 3

(1) Valorile de referința sectoriale în vigoare în luna decembrie 2001 se majorează cu 8% începând cu data de 1 ianuarie 2002 și cu 12% începând cu data de 1 octombrie 2002 față de nivelul din luna septembrie.

(2) Valorile coeficienților de multiplicare (ierarhizare), 1,000, prevăzute la art. 2 din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 8/2000, aprobată prin Legea nr. 662/2001, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost majorate prin Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 42/2001, se majorează cu 8% începând cu data de 1 ianuarie 2002 și cu 12% începând cu data de 1 octombrie 2002 față de luna septembrie.

Articolul 4

Pentru funcțiile la care după aplicarea diferențiată a cresterilor de salarii conform prevederilor Ordonanței de urgenta a Guvernului nr. 42/2001 salariul de baza prevăzut pentru limita minima a devansat salariul de baza prevăzut la limita maxima, începând cu data de 1 ianuarie 2002 se stabilește un nivel de salarizare unic, corespunzător salariului de baza cel mai mare din luna decembrie 2001, majorat cu 8%, respectiv cu 12%, în condițiile prevăzute la art. 1.

Articolul 5

Salariile de baza individuale, care se situeaza între limitele prevăzute în anexele la actele normative în vigoare, avute la data aplicării prezentei ordonanțe de urgență, vor fi majorate începând cu data de 1 ianuarie 2002 cu 8% și începând cu data de 1 octombrie 2002 cu 12% față de nivelul din luna septembrie.

Articolul 6

La instituțiile și unitățile bugetare la care cheltuielile de personal se asigura și din venituri proprii, constituite potrivit legii, creșterile salariale stabilite în condițiile art. 1 se pot acorda în limita procentelor stabilite și la date ulterioare, corelat cu realizarea resurselor necesare pentru acoperirea cresterilor, cu avizul ordonatorului principal de credite bugetare.

Articolul 7

Salariile de baza calculate potrivit prevederilor art. 1-5 vor fi rotunjite din 1.000 în 1.000 lei în favoarea salariatului.

Articolul 8

(1) Persoanele care la data de 31 decembrie 2001 beneficiau de majorarea salariilor de baza conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 403/2001 beneficiază în continuare de majorarea procentuală a salariilor de baza, acordată la data de 1 aprilie 2001, și în anul 2002, în cazul în care acestea vor fi promovate într-o clasa, grad, treapta profesională sau funcție superioară.

(2) Prevederile alin. (1) se aplică și în cazul persoanelor care în cursul anului 2002 vor trece sau vor fi trecute de la o unitate bugetară la alta unitate bugetară.

Articolul 9

Promovarea personalului în anul 2002, în condițiile legii, se poate face numai pe un post vacant de natura celui pe care urmează să fie promovata persoana și cu încadrarea în nivelul alocațiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile.

Articolul 10

Absolvenții învățământului superior de lungă sau de scurta durata, care la data trecerii pe funcția corespunzătoare studiilor absolvite erau încadrați pe funcții cu nivel de studii inferior, specifice domeniului în care au absolvit studiile universitare, se încadrează la gradul profesional corespunzător studiilor absolvite, la care se asigura o creștere de până la 20% a salariului de baza avut.

Articolul 11

Persoanele angajate în sectorul bugetar, aflate în concediu plătit pentru îngrijirea copiilor în vârsta de până la 2 ani, respectiv 3 ani, potrivit legii, persoanele angajate care nu au prestat activitate în ultimele 12 luni, fiind în concediu medical sau în concediu fără plata, potrivit legii, precum și persoanele angajate în instituțiile publice, ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate, și persoanele care revin în funcția publică din care au fost suspendate, în condițiile legii, pot fi evaluate în vederea stabilirii salariului de baza în termen de 15 zile de la reluarea activității, în cazul în care promovează examenul de testare a cunoștințelor profesionale, organizat în acest scop de angajator, procedându-se în același mod ca și în cazul persoanelor angajate prin concurs.

Articolul 12

În cadrul numărului maxim de posturi prevăzut în anexa nr. 3 la Legea bugetului de stat pe anul 2002 nr. 743/2001 ordonatorii principali de credite pot aproba utilizarea unui număr mai mare de posturi de nivel inferior, prin reducerea în mod corespunzător a unui număr de posturi de nivel superior.

Articolul 13

Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se aplică în mod corespunzător și în cazul personalului regiilor autonome aeroportuare cu specific deosebit care își desfășoară activitatea sub autoritatea consiliilor județene, precum și personalului Regiei Autonome "Zirom" Giurgiu, cu specific deosebit.

=====
PRIM-MINISTRU ADRIAN NASTASE
Contrasemnează: ---------------
Ministrul muncii și solidarității sociale, Marian Sarbu
Ministrul finanțelor publice, Mihai Nicolae Tanasescu

Alte acte din Monitorul Oficial din data de 29 decembrie 2001

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 188 din 20 decembrie 2001

ORDONANȚA DE URGENTA nr. 188 din 20 decembrie 2001 pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Federal al Republicii Austria privind readmisia persoanelor, semnat la Viena la 28 noiembrie 2001, precum și a Protocolului pentru aplicarea Ac...

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 189 din 20 decembrie 2001

ORDONANȚA DE URGENTA nr. 189 din 20 decembrie 2001 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 96/2001 privind controlul contribuțiilor de asigurări sociale și soluționarea contestațiilor împotriva măsurilor dispuse prin actele de...