ORDONANȚĂ nr. 3/2007
ORDONANȚĂ nr. 3 din 17 ianuarie 2007 privind unele măsuri financiar-fiscale din domeniul protecției sociale
Conexiuni legislative și relații cu alte acte normative
În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 1 pct. I.1 din Legea nr. 502/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță.
Articolul I — Articolul 2 din Legea nr. 482/2006 privind acordarea de trusouri pentru nou-născuți, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.028 din 27 decembrie 2006, se modifică după cum urmează: "Art. 2. - Fondurile necesare pentru acordarea trusoului pentru nou-născuți, precum și pentru cheltuielile cu transmiterea drepturilor prevăzute de prezenta lege se asigură prin transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale, prevăzute în bugetul Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei."
Articolul II
Pentru asigurarea în anul 2007 a fondurilor necesare aplicării Legii nr. 482/2006, se autorizează Ministerul Finanțelor Publice ca, la propunerea Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, să introducă modificările ce decurg din aplicarea prevederilor acestei legi în structura bugetului de stat și a bugetului Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei pe anul 2007.
Articolul III
(1) Pentru copiii născuți în perioada ianuarie-mai 2007, autoritățile administrației publice locale ale sectoarelor municipiului București, respectiv ale comunelor, orașelor și municipiilor, după caz, denumite în continuare autoritățile administrației publice locale, vor acorda beneficiarilor contravaloarea în lei a trusoului pentru nou-născuți prevăzut de Legea nr. 482/2006.
(2) Contravaloarea trusoului pentru nou-născuți se acordă la cererea scrisă a oricăruia dintre părinții firești ai copilului sau, în cazul în care aceștia nu sunt în măsură să solicite acest drept, prin împuternicit ori la cererea reprezentantului legal al copilului desemnat în condițiile legii.
(3) Cererea prevăzută la alin. (2) se întocmește de oricare dintre părinții firești, de împuternicitul acestora sau de reprezentantul legal al copilului și este însoțită de copia certificatului de naștere ori, după caz, a extrasului de naștere, precum și de declarația pe propria răspundere a persoanei care semnează cererea că nu a solicitat acest drept în altă localitate.
(4) Cererea de acordare a sumelor prevăzute la alin. (1) se depune și se înregistrează la autoritățile administrației publice locale în a căror rază teritorială domiciliază părintele sau, după caz, în care a fost înregistrată nașterea copilului, până cel târziu la data de 15 iunie 2007.
(5) Aprobarea acordării sumelor prevăzute la alin. (1) se realizează prin dispoziție scrisă a autorității administrației publice locale prevăzute la alin. (4) în termen de maximum 5 zile de la depunerea cererii.
(6) În termenul prevăzut la alin. (5), autoritățile administrației publice locale comunică beneficiarilor aprobarea dreptului, precum și modalitatea de plată a acestuia.
(7) Sumele reprezentând contravaloarea trusoului se plătesc de autoritățile administrației publice locale prevăzute la alin. (4) în termen de maximum 30 de zile de la depunerea cererii de către solicitant.
(8) Pe baza dispoziției prevăzute la alin. (5), autoritățile administrației publice locale întocmesc situații centralizatoare care se transmit direcției de muncă, solidaritate socială și familie județeană, respectiv a municipiului București, în prima zi a săptămânii următoare pentru săptămâna precedentă.
(9) Pe baza situației centralizatoare prevăzute la alin. (8), în termen de două zile de la primirea acesteia, direcția de muncă, solidaritate socială și familie județeană, respectiv a municipiului București, întocmește un borderou cu situațiile centralizatoare, la nivelul județului, pe baza căruia solicită Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei necesarul de credite bugetare în vederea plății contravalorii trusoului și a cheltuielilor de transmitere a dreptului.
(10) Situația centralizatoare prevăzută la alin. (8) constituie document justificativ de plată și se redactează în sistem electronic, fără modificări manuale sau alte vicii de formă ori de fond.
Articolul IV
În anul 2007, autoritățile administrației publice locale vor finaliza până la 31 mai procedurile prevăzute de lege pentru achiziționarea bunurilor ce vor constitui trusoul pentru nou-născuți prevăzut de Legea nr. 482/2006.
Articolul V
(1) Începând cu anul 2007, cotele de contribuții de asigurări sociale stabilite prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2007 nr. 487/2006 nu mai cuprind cota de contribuție pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate prevăzută de legislația în vigoare.
(2) Cota de 2% prevăzută de art. 23 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 487/2006 reprezintă cota contribuției datorate de angajatori la bugetul asigurărilor pentru șomaj, diminuată conform art. 7 alin. (2) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, cu modificările ulterioare, și nu include cota contribuției de 0,25% datorată de angajatori la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale.
(3) În anul 2007, contribuția la bugetul asigurărilor pentru șomaj datorată de angajatorii care nu beneficiază de prevederile art. 7 alin. (2) din Legea nr. 200/2006, cu modificările ulterioare, este de 2,25%.
Articolul VI
În aplicarea prezentei ordonanțe, pot fi elaborate instrucțiuni care se aprobă prin ordin comun al ministrului muncii, solidarității sociale și familiei și al ministrului administrației și internelor.
Articolul VII
Prezenta ordonanță intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
București, 17 ianuarie 2007.
Nr. 3.
Alte acte din Monitorul Oficial din data de 29 ianuarie 2007
ORDONANȚĂ nr. 4 din 24 ianuarie 2007
ORDONANȚĂ nr. 4 din 24 ianuarie 2007 privind aprobarea plafonului de îndatorare publică a României pentru anul 2007
HOTĂRÂRE nr. 58 din 24 ianuarie 2007
HOTĂRÂRE nr. 58 din 24 ianuarie 2007 pentru organizarea de către Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei din România, prin Centrul de Pregătire și Perfecționare Profesională al Inspecției Muncii Botoșani, a celei de a IX-a Reuniuni a Rețelei Inter...
ORDIN nr. 2 din 3 ianuarie 2007
ORDIN nr. 2 din 3 ianuarie 2007 privind stabilirea pragurilor valorice Intrastat pentru colectarea informațiilor statistice privind comerțul intracomunitar cu bunuri în anul 2007
ORDIN nr. 1511 din 16 ianuarie 2007
ORDIN nr. 1.511 din 16 ianuarie 2007 privind modificarea anexei nr. 4 la Prescripțiile tehnice de stabilire a tarifelor percepute de Agenția Română pentru Conservarea Energiei (ARCE) pentru activitățile proprii de autorizare, avizare, certificare, atestare, ce...
DECIZIE nr. 172 din 11 decembrie 2006
DECIZIE nr. 172 din 11 decembrie 2006 privind recunoașterea unui nivel de protecție adecvat a datelor cu caracter personal în Argentina
DECIZIE nr. 173 din 12 decembrie 2006
DECIZIE nr. 173 din 12 decembrie 2006 privind recunoașterea unui nivel de protecție adecvat a datelor cu caracter personal, asigurat de Legea canadiană din 13 aprilie 2000 cu privire la protecția informațiilor personale și documentele electronice
DECIZIE nr. 174 din 13 decembrie 2006
DECIZIE nr. 174 din 13 decembrie 2006 privind recunoașterea unui nivel de protecție adecvat a datelor cu caracter personal în Elveția
NORMĂ din 29 ianuarie 2007
NORME din 3 ianuarie 2007 de completare a Declarației statistice Intrastat