HOTĂRÂRE nr. 482/1995

HOTĂRÎRE nr. 482 din 3 iulie 1995 cu privire la indexarea salariilor pentru personalul din sectorul bugetar și din regiile autonome cu specific deosebit și la stabilirea valorii indexării medii pe salariat, pentru regiile autonome și societățile comerciale cu capital majoritar de stat, în trimestrul III/1995

Intrare în vigoare 7 iulie 1995

Guvernul României hotărăște:

Articolul 1

Începând cu 1 iulie 1995, salariile de baza, celelalte sporuri sau indemnizații acordate în suma fixa personalului din sectorul bugetar se indexează cu un coeficient de 8%. Salariul de baza corespunzător coeficientului de ierarhizare 1,00 devine, de la aceeași dată, 144.100 lei.

Articolul 2

Prevederile art. 1 se aplică în mod corespunzător și la regiile autonome cu specific deosebit la care salariile sunt aprobate prin hotărâri ale Guvernului.

Articolul 3

Nivelurile noi ale salariilor pentru personalul din sectorul bugetar, precum și pentru personalul regiilor autonome cu specific deosebit, vor fi calculate și transmise instituțiilor respective de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale, rotunjite din 100 în 100 lei, în favoarea salariatului.

Articolul 4

(1) În aplicarea prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordonanța de urgenta a Guvernului nr. 1/1995 cu privire la condițiile de creștere a salariilor în anul 1995 la regii autonome și societăți comerciale cu capital majoritar de stat, creșterea justificată a salariului mediu aferent lunii noiembrie 1994 ca urmare a indexării salariilor, începând cu 1 iulie 1995, este de 36.500 lei lunar brut. Suma de 36.500 lei cuprinde valoarea indexării medii pe salariat de 17.600 lei lunar brut, corespunzătoare trimestrului II/1995, și valoarea indexării medii pe salariat aferentă trimestrului III/1995 de 18.900 lei lunar brut.

(2) Regiile autonome și societățile comerciale cu capital majoritar de stat pot acorda, în limita resurselor financiare proprii, respectiv a fondului de salarii prevăzut în bugetele de venituri și cheltuieli, o indexare a salariilor care să se înscrie în suma rezultată din înmulțirea numărului de salariați cu 18.900 lei lunar brut.

Articolul 5

(1) Ajutorul de șomaj pentru somerii aflați în plata la data de 30 iunie 1995, precum și pentru persoanele cărora li s-a deschis acest drept până la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, se va acorda, începând cu data de 1 iulie 1995, indexat cu coeficientul de 8%. Valoarea ajutorului de șomaj astfel indexat nu poate depăși, potrivit legii, suma reprezentind cuantumul a cel mult două salarii de baza minime brute pe țara, din care s-a scăzut impozitul prevăzut de lege.

(2) Pentru persoanele cărora li se deschide dreptul la ajutorul de șomaj după data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, ajutorul de șomaj se va calcula potrivit prevederilor Legii nr. 1/1991, republicată.

Articolul 6

Noile transe de venituri lunare impozabile care se aplică începând cu drepturile salariale ale lunii iulie 1995 sunt cele prevăzute în anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Articolul 7

În aplicarea prevederilor prezentei hotărâri Ministerul Muncii și Protecției Sociale și Ministerul Finanțelor pot emite precizări.

Articolul 8

Prevederile prezentei hotărâri se recomanda să se aplice în mod corespunzător și societăților comerciale cu capital majoritar privat, precum și organizațiilor cooperatiste și obștești, în scopul protecției sociale a salariaților.

p. PRIM - MINISTRU

DAN MIRCEA POPESCU

ministru de stat,

ministrul muncii și protecției sociale

Contrasemnează: --------------- p. Ministru de stat,

ministrul muncii și protecției sociale,

Adrian Neacsu,

=====
secretar de stat
p. Ministru de stat,
ministrul finanțelor,
Nicolae Constantinescu
secretar de stat
Anexa
TRANȘELE DE VENIT IMPOZABIL ȘI COTELE DE IMPOZIT
ce se vor aplica începând cu plata drepturilor
salariale pentru luna iulie 1995
Venit lunar impozabil - lei - Impozit lunar - lei -
până la 8.600 5%
8.601 - 9.400 430
8% pentru ceea ce depășește 8.600
9.401 - 12.700 494
14% pentru ceea ce depășește 9.400
12.701 - 21.600 956
17% pentru ceea ce depășește 12.700
21.601 - 35.200 2.469
18% pentru ceea ce depășește 21.600
35.201 - 52.700 4.917
19% pentru ceea ce depășește 35.200
52.701 - 89.000 8.242
20% pentru ceea ce depășește 52.700
89.001 - 124.100 15.502
21% pentru ceea ce depășește 89.000
124.101 - 176.400 22.873
22% pentru ceea ce depășește 124.100
176.401 - 264.500 34.379
25% pentru ceea ce depășește 176.400
264.501 - 353.500 56.404
28% pentru ceea ce depășește 264.500
353.501 - 441.300 81.324
32% pentru ceea ce depășește 353.500
441.301 - 505.300 109.420
36% pentru ceea ce depășește 441.300
peste 505.300 132.460
40% pentru ceea ce depășește 505.300
Nivelul sumei prevăzute la art. 6 lit. c) și al art. 7 alin. 3 din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 140 din 29 iunie 1993, se stabilește la 24.600 lei, iar suma prevăzută la art. 7 alin. 2 din această lege este de 964.100 lei.

Alte acte din Monitorul Oficial din data de 7 iulie 1995