InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Brasov

Contestatie la raportul administratorului judiciar prin care s-a stabilit onorariu acestuia.

(Sentinta civila nr. Incheiere de camera de consili din data de 07.02.2012 pronuntata de Tribunalul Brasov)

Domeniu Activitati economice (infractiuni privind regimul lor) | Dosare Tribunalul Brasov | Jurisprudenta Tribunalul Brasov


       Pentru astazi fiind amanata pronuntarea asupra solutionarii  contestatiei  formulata de catre creditorul DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE BRASOV impotriva raportului privind descrierea modului de indeplinire a atributiilor publicat de catre fostul lichidator  judiciar al debitoarei SC A. SRL, Cabinet  Individual de Insolventa D.C.G.in Buletinul Procedurilor de Insolventa nr.1160/01.11.2011 .
      La apelul nominal facut in sedinta publica, la pronuntare, se constata lipsa partilor.
      Procedura legal indeplinita.
      Dezbaterile in fond au avut loc la data de 24 ianuarie 2012,  in sensul celor mentionate in incheierea de sedinta din acea zi, care face parte integranta din prezenta, iar instanta, din lipsa de timp pentru deliberare, a amanat pronuntarea la data  de 31 ianuarie 2012, apoi la data de 07.02.2012.
         JUDECATORUL SINDIC,
      
      
      Prin cererea inregistrata la data de 07.11.2011, creditoarea DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE BRASOV a formulat contestatie impotriva raportului privind descrierea modului de indeplinire a atributiilor de catre lichidatorul judiciar CII D. G. C., publicat in BPI nr.1160/01.11.2011.
      In motivarea contestatiei, creditoarea a aratat ca intelege sa critice, prin prezenta contestatie, cuantumul sumei distribuite cu titlu de retributie lichidator, pentru urmatoarele considerente:
      La punctul 7 din raportul contestat se sustine ca a fost achitat onorariul lichidatorului judiciar in cuantum de 7440 lei.
      Arata creditoarea ca, pana la data prezentei contestatii, nu i-a fost prezentat nici un raport cu privire la creantele recuperate si cu distribuirile efectuate in cursul procedurii de catre lichidatorul judiciar.Lichidatorul judiciar nu a procedat la intocmirea si comunicarea niciunui raport asupra fondurilor obtinute din lichidare.
      In conditiile in care lichidatorul nu a avut incuviintarea creditorilor sau a judecatorului sindic cu privire la onorariul pe care sustine ca l-ar fi achitat, se impune ca acesta sa fie restituit si sa fie adus la masa credala a debitoarei SC A. I. SRL, urmand ca ulterior sa se dispuna stabilirea si achitarea unui onorariu in conformitate cu dispozitiile legii insolventei.
       Se critica si masura lichidatorului de a-si atribui un onorariu de 7440 lei, in conditiile in care, pana la data prezentei contestatii, nu a fost supusa aprobarii adunarii creditorilor remuneratia lichidatorului, acesta neconvocand adunarea creditorilor cu aceasta ordine de zi.
      Lichidatorul era obligat, conform art.13 alin.1 si art.19 alin.2 din legea insolventei, sa convoace adunarea creditorilor care sa cuprinda pe ordinea de zi stabilirea remuneratiei lichidatorului, cu atat mai mult cu cat aceasta retributie s-a platit, pana in prezent, din averea debitoarei.
      In drept, se invoca dispozitiile Legii nr.85/2006.
      Contestatia este scutita de taxa judiciara de timbru, conform art.17 din Legea nr.146/1997.
      Lichidatorul judiciar CII D. G. C. a formulat intampinare, prin care a solicitat respingerea contestatiei, ca neintemeiata.
      In motivarea intampinarii, se arata urmatoarele:
      Creditoarea contesta raportul privind descrierea modului de indeplinire a atributiilor de catre lichidatorul intimat, mai exact punctul II al acestuia, care prevede achitarea onorariului in cuantum de 7440 lei.
      Lichidatorul judiciar arata ca suma de 7440 lei reprezinta retributia achitata pe o perioada de 4 luni, fiind respectate dispozitiile din incheierea de deschidere a procedurii insolventei, in care s-a stabilit o retributie de 1500 lei, de catre judecatorul sindic.
      Doar suma de 1500 lei a fost facturata si incasata lunar de catre lichidator din averea debitoarei, la care a fost adaugata cota de 24% reprezentand TVA, cabinetul lichidatorului fiind platitor de TVA.
      Onorariul lichidatorului respecta atat dispozitiile incheierii de deschidere a procedurii insolventei, cat si dispozitiile art.7 ale OMF 1186/2006, care prevad ca organele fiscale nu vor accepta onorarii mai mari de 2000 lei.
      Cuantumul onorariului se stabileste in functie de anumite criterii,precum:numarul de salariati, cifra de afaceri, numarul creditorilor, valoarea creantelor etc.
      In speta, a fost necesara intocmirea unei documentatii ce a necesitat un volum mare de munca si timp.
Mai arata lichidatorul ca prima adunare a creditorilor a fost stabilita pentru data de 20.06.2011, cand a fost convocata si creditoarea contestatoare, dar, intrucat aceasta a solicitat,la data de 16.06.2011, schimbarea lichidatorului,la sedinta din 20.06.2011 nu se mai puteau discuta aceste aspecte.
Se mai arata ca, daca nu ar fi procedat la plata retributiei cuvenite, lichidatorul judiciar nu ar fi putut suporta toate cheltuielile necesare desfasurarii activitatii de lichidator in cauza.(filele 8-11)
      In cauza s-a administrat proba cu inscrisuri.
      Analizand actele si lucrarile dosarului, instanta constata urmatoarele:
      Prin Incheiere din Camera de Consiliu din data de 21.04.2011 a  Tribunalului Brasov s-a dispus deschiderea procedurii simplificate a falimentului impotriva debitoarei SC A. I. SRL, s-a numit, in calitate de lichidator judiciar provizoriu al acesteia, practicianul in insolventa CII D. G. C.si s-a stabilit retributia acestuia la suma de 1500 lei.(fila 86, dosar nr. 4107/62/2011, vol.1)
      Prin raportul privind descrierea modului de indeplinire a atributiilor de catre lichidatorul judiciar depus la dosar la data de 05-10.2011 si publicat in BPI la data de 01.11.2011, CII D.G. C. face mentiuni cu privire la cauzele si imprejurarile care au dus la aparitia starii de insolventa a debitoarei, mentiuni cu privire la indeplinirea atributiilor de catre lichidatorul judiciar si mentiuni  privind justificarea cheltuielilor efectuate in conditiile art.121 alin.1 si art.123 din Legea nr.85/2006.(filele 50,51, dosar nr. 4107/62/2011, vol.2)
      Creditoarea DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE BRASOV contesta doar atribuirea unui onorariu de 7440 lei din averea debitoarei, pentru lichidatorul judiciar CII D. G. C..
      Instanta constata ca onorariul lichidatorului judiciar provizoriu CII D. G. C. a fost stabilit la suma de 1500 lei, asa cum rezulta din Incheiere din Camera de Consiliu din data de 21.04.2011 a  Tribunalului Brasov.
      Aceasta suma de bani are cuantum fix si este stabilita de catre judecatorul sindic pentru intreaga procedura, si nu pe fiecare luna, asa cum sustine, in mod gresit, lichidatorul judiciar.
      La prima adunare a creditorilor acestia sunt cei care decid confirmarea sau schimbarea lichidatorului si-i stabilesc si remuneratia.
      In speta, in adunarea creditorilor din 20.06.2011 nu s-a discutat confirmarea lichidatorului judiciar, ci doar desemnarea comitetului creditorilor, astfel incat CII D. G.C. si-a pastrat calitatea de lichidator judiciar provizoriu, cu onorariul stabilit prin incheierea din 21.04.2011.(filele 52,53, dosar nr. 4107/62/2011, vol.2)
      La data de 07.11.2011 judecatorul sindic a confirmat, in calitate de lichidator judiciar al debitoarei, pe B. I. I., conform deciziei creditorului majoritar de schimbare a lichidatorului judiciar.(fila 152, dosar nr. 4107/62/2011, vol.2)
      In consecinta, pentru activitatea desfasurata intre data deschiderii procedurii simplificate a falimentului si data confirmarii noului lichidator, practicianul in insolventa B. I. IPURL, i se cuvine lichidatorului judiciar provizoriu onorariul de 1500 lei + TVA (intrucat acest cabinet de insolventa este platitor de TVA), precum si cheltuielile cu procedura.
      CII D.G. C. nu a depus la dosar dovezi privind cheltuielile cu procedura, astfel incat suma cuvenita acestuia este doar onorariul in cuantum de 1000 lei + TVA, adica suma totala de 1860 lei.
      Fata de considerentele expuse anterior, in conformitate cu prevederile art.11 alin.1 lit.c si lit.l din Legea nr.85/2006, instanta va admite contestatia formulata de creditoarea DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE BRASOV impotriva raportului privind descrierea modului de indeplinire a atributiilor de catre lichidatorul judiciar CII D. G. C., publicat in BPI nr.1160/01.11.2011, si in consecinta, va obliga pe acest lichidator judiciar sa readuca la masa credala a debitoarei SC A. I. SRL  diferenta dintre suma incasata, de 7440 lei si suma cuvenita, de 1860 lei, adica suma de 5580 lei.
PENTRU ACESTE MOTIVE,
IN NUMELE LEGII
DISPUNE:

      Admite contestatia formulata de creditoarea DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE BRASOV impotriva raportului privind descrierea modului de indeplinire a atributiilor de catre lichidatorul judiciar CII D.G.C., publicat in BPI nr.1160/01.11.2011, si in consecinta:
      Obliga pe lichidatorul judiciar CII D. G. C. sa readuca la masa credala a debitoarei SC A. I. SRL suma de 5580 lei.
      Definitiva si executorie.
      Cu drept de recurs in termen de 7 zile de la comunicare.
      Data in camera de consiliu si pronuntata in sedinta publica azi, 07.02.2012.
      
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Activitati economice (infractiuni privind regimul lor)

refuz nejustificat al unei persoane de a prezenta organelor competente documentele legale ?i bunurilor din patrimoniu - Hotarare nr. 8604 din data de 08.06.2017
Incadrarea juridica data faptelor de producere de produse accizabile ce intra sub incidenta regimului de antrepozitare in afara unui antrepozit fiscal - Sentinta penala nr. 67 din data de 06.05.2014
Inadmisibilitatea aplicarii dispozitiilor O.U.G. nr.51/1998 si 95/2003, referitoare la valorificarea creantelor bugetare preluate de A.V.A.S., in cadrul procedurii de reorganizare si lichidare judiciara - Decizie nr. 110/R din data de 02.03.2006
Cerere de autorizare a comitetului creditorilor de a introduce actiunea in anularea actelor frauduloase-art.62 din Legea nr.64/l995. Titularul cererii si termenul de formulare a cererii. - Decizie nr. 52/R din data de 07.02.2006
Propunere arestare preventiva – respingere - Sentinta penala nr. I N C H E I E R E A NR. 4 din data de 30.01.2013
Esalonare amenda penala art. 425 alin.2 din Codul de procedura penala - Sentinta penala nr. 93/S din data de 28.03.2012
REVIZUIRE, ART. 3201 Cod Procedura Penala, INADMISIBILITATE - Sentinta penala nr. 76/S din data de 19.03.2013
Fals si uz de fals - Sentinta penala nr. 154/S din data de 04.06.2013
OMOR DEOSEBIT DE GRAV - CONDAMNARE - Sentinta penala nr. 96/S din data de 01.04.2013
Inselaciune rejudecare 5221 Cod procedura penala - Sentinta penala nr. 138/S din data de 24.05.2013
LIBERARE PROVIZORIE SUB CONTROL JUDICIARE - ADMITERE - Sentinta penala nr. IN C H E I E R E din data de 24.05.2013
PLANGERE ORDONANTA PROCUROR, ADMITERE - Sentinta penala nr. Sedinta Camerei de Consiliu din data de 16.05.2013
INFRACTIUNEA DE OMOR, SOLUTIE DE CONDAMNARE - Sentinta penala nr. 81/S din data de 19.03.2013
Plangere contraventionala - Decizie nr. 188/R din data de 15.02.2013
Contracte - Decizie nr. 212/R din data de 23.03.2012
Contractul de concesiune - Decizie nr. 517/R din data de 08.06.2012
Contestatie la tabelul preliminar de creante - Sentinta civila nr. 105/sind din data de 24.01.2012
Tabelului preliminar rectificativ al creantelor debitoarei - Sentinta civila nr. 856/sind din data de 10.04.2012
Creditori-debitori - Sentinta civila nr. 40/CC din data de 21.02.2012
Creante - Sentinta civila nr. 384/SIND din data de 21.02.2012