InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Oradea

RECURS CONTENCIOS ADMINISTRATIV. Anulare act administrativ. Impozit pe cladiri.

(Decizie nr. 3840 din data de 26.11.2014 pronuntata de Curtea de Apel Oradea)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice; Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.; Impozite si | Dosare Curtea de Apel Oradea | Jurisprudenta Curtea de Apel Oradea

SECTIA A II - A CIVILA, DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL.

Materie: RECURS CONTENCIOS ADMINISTRATIV. Anulare act administrativ. Impozit pe cladiri.

- Art. 31 alin. 6 pct. 1 lit. c) din H.G. nr. 44/ 2004
- Art. 249 alin. 1 Cod fiscal
- Art. 254 Cod fiscal

In mod corect a respins prima instanta ca neintemeiata cererea formulata de reclamanta B. M., pe motiv ca, avand in vedere ca, la data de 18.05.2010, data intocmirii procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, constructia proprietatea reclamantei era finalizata, avand elementele structurale de baza ale unei cladiri, data incepand cu care datoreaza impozitul pe cladire este 1.06.2010.
In fapt, prin procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. xxx din data de 18.05.2010, recurenta reclamanta a fost sanctionata cu amenda in cuantum de 1.000 lei pentru construirea casei fara autorizatie de construire. Din probele care au stat la baza intocmirii procesului verbal de contraventie - constatari personale ale agentilor constatatori, planse foto - rezulta ca la data intocmirii acestuia, cladirea pe care o construia reclamanta indeplinea cumulativ conditiile prevazute la pct. 31 alin. (6), pct. 1, lit. c) din H.G. nr. 44/2004 pentru a fi considerata cladire finalizata.
Este cert ca recurenta datoreaza impozit pe cladirea ridicata conform art. 249 alin. (1) C. fiscal potrivit caruia "orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza impozit anual pentru acea cladire, exceptand cazul in care in prezentul titlu se prevede diferit" insa problema care se pune este aceea privind data de la care datoreaza acest impozit. In conformitate cu pct.63 alin.1 lit. a) din H.G. nr. 44/2004, data dobandirii/construirii cladirii, determina concomitent datorarea impozitului pe cladiri, data construirii fiind aceea in care constructia se considera finalizata.
Potrivit pct. 31 alin. (6), pct. 1, lit. c) din H.G. nr. 44/2004, prin cladire finalizata se intelege "constructie care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: - serveste la adapostirea de oameni, de animale, de obiecte, de produse, de materiale, de instalatii si de altele asemenea; - are elementele structurale de baza ale unei cladiri, respectiv: pereti si acoperis; - are expirat termenul de valabilitate prevazut in autorizatia de construire si nu s-a solicitat prelungirea valabilitatii acesteia ori cladirea a fost realizata fara autorizatie de construire; pentru stabilirea impozitului pe cladiri, se ia in calcul numai suprafata construita desfasurata care are elementele de la pct.2."
In ceea ce priveste cea de-a treia conditie care trebuie indeplinita cumulativ in speta, Curtea a constatat ca, in speta, este incidenta teza a II-a respectiv cladirea a fost realizata fara autorizatia de construire.
In mod eronat sustine recurenta ca, in cazul de fata, este aplicabila teza I a celei de-a treia conditii, respectiv are expirat termenul de valabilitate prevazut de autorizatia de construire si nu s-a solicitat prelungirea valabilitatii acesteia, atata timp cat, cladirea a fost ridicata in lipsa unei autorizatii de construire, din probele care au stat la baza intocmirii procesului verbal de contraventie reiesind ca la data intocmirii acestuia, cladirea se considera finalizata.
Faptul ca recurenta a obtinut ulterior autorizatie de construire nu schimba cu nimic datele spetei, aceasta fiind doar o masura de intrare in legalitate, nefiind in masura sa determine data de la care aceasta datoreaza impozit pe cladire.
Ca atare, faptul ca ulterior a fost emisa Autorizatia de construire nr. xxxxx din 13.08.2010 cu termen de valabilitate pana la data de 24.08.2012, nu presupune faptul ca, cladirea se considera finalizata la data expirarii termenului de valabilitate, asa cum s-a mentionat anterior, cladirea fiind ridicata inainte de obtinerea acestei autorizatii.
In concluzie, recurenta reclamanta avea obligatia, potrivit prevederilor art. 254 din Codul fiscal sa declare construirea cladirii in termen de 30 de zile de la finalizarea acesteia si sa achite impozitul cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care cladirea a fost dobandita, respectiv de la data de 1.06.2010, cum corect s-a mentionat in procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. xxx din data de 18.05.2010.

Decizia nr. 3840/CA/26.11.2014 a Curtii de Apel Oradea - Sectia a II - a civila, de contencios administrativ si fiscal
Dosar 6060/111/CA/2013 - R

Prin Sentinta nr. 2298/CA din 06.03.2014 Tribunalul B. a respins ca neintemeiata cererea formulata de reclamanta B. M. in contradictoriu cu parata Primaria Municipiului O. - Directia Economica.
Impotriva acestei sentinte, in termen si legal timbrat, a declarat recurs recurenta-reclamanta B. M., solicitand admiterea recursului si, in consecinta, modificarea in totalitate a sentintei atacate in sensul admiterii cererii astfel cum a fost formulata.
In dezvoltarea motivelor de recurs, recurenta a aratat ca, prin actiunea inregistrata la data de 19.07.2013, a solicitat Tribunalului B. anularea Procesului-verbal de instiintare de plata pentru impozitul pe teren nr. 201367/01.08.2012, a actului intitulat Obligatii de plata nr. 266290/01.08.2012, precum si a adresei nr. xxxxxx/29.10.2012.
Primaria O. a calculat impozitul datorat pe constructia din O., str. Xxxxxxxx, nr. xx, jud. B., incepand cu data de 01.06.2010, adica data de intai a lunii urmatoarei celei in care s-a efectuat controlul din 18.05.2010, cand constructia a fost considerata ca finalizata.
In motivarea actiunii, reclamanta a aratat ca nu sunt indeplinite conditiile prevazute de pct. 31, alin. (6) din H.G. nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal pentru ca o cladire sa poata fi considerata ca finalizata. In realitate, obligatiile sale fiscale s-au nascut la data de 25.07.2012, data la care Primaria O. a intocmit Procesul-verbal de receptie a lucrarilor.
Desi instiintarea de plata nu se regaseste in categoria titlurilor de creanta fiscala, astfel cum sunt enumerate in H.G. nr. 1050/2004 privind Normele metodologice de aplicare a Codului de procedura fiscala, aceasta nu inseamna ca acest inscris nu are caracterul unui act administrativ fiscal, care este de natura a fi supus controlului instantei judecatoresti.
Tribunalul B. a respins actiunea pe motiv ca momentul de la care se datoreaza impozit pe cladire este cel la care constructia este finalizata, conform definitiei de la pct. 63, alin. (1) din H.G. nr. 44/2004, respectiv data de 01.06.2010.
Apreciaza ca hotararea instantei de fond este netemeinica si nelegala, fiind data cu aplicarea gresita a legii, motiv de casare prevazut de art. 304 pct. 9 din Codul de procedura civila.
In acest sens, pct. 31 din H.G. nr. 44/2004 defineste "cladirea finalizata" ca fiind constructia care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
• serveste la adapostirea de oameni [...];
• are elementele structurale de baza ale unei cladiri, respectiv pereti si acoperis;
• are expirat termenul de valabilitate prevazut in autorizatia de construire si nu s-a solicitat prelungirea valabilitatii acesteia ori cladirea a fost realizata fara autorizatie de construire.
Data la care constructia se considera ca finalizata coincide cu data de la care se datoreaza impozit pe cladire.
Or, astfel cum reiese din Procesul-verbal nr. xxxxxx/25.07.2012, precum si din Adresa nr. xxxxxx/29.10.2012, anexate la dosar, desi constructia a fost demarata fara autorizatie de construire, ulterior a fost emisa Autorizatia de construire nr. xxxxx din data 13.08.2010, cu termen de valabilitate pana la data de 24.08.2012.
Prin urmare, la data emiterii Procesului-verbal de instiintare de plata - 01.08.2012 - nu era indeplinita cea de-a treia conditie pentru ca respectiva constructie sa poata fi considerata ca finalizata, si anume cea a expirarii termenului de valabilitate prevazut in autorizatia de construire.
Avand in vedere ca Procesul-verbal de receptie la terminarea lucrarilor de constructie l-a incheiat la data de 25.07.2012, anterior termenului de expirare a autorizatiei de construire, considera ca de la aceasta data datoreaza impozitul pe cladire, nicidecum de la data de 01.06.2010.
In drept, a prevederile art. 250 din Codul fiscal, pct. 22 si 27 din Normele de aplicare a art. 250 din Codul Fiscal cuprinse in H.G. nr. 44/2004, art. 7, 8, 10 si 11 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, precum si orice alte prevederi normative cu relevanta in speta.
Prin intampinare, intimata Primaria Municipiului O. - Directia Economica a solicitat respingerea recursului si, pe cale de consecinta, respingerea actiunii in anulare ca netemeinica si nelegala, respingerea pretentiilor formulate de reclamanta recurenta ca fiind nefondate si respingerea ca neintemeiate a cheltuielilor de judecata solicitate de catre reclamanta.
In aparare, intimata a aratat ca art. 249 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal dispune: "Orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza impozit anual pentru acea cladire, exceptand cazul in care in prezentul titlu se prevede diferit."
In intelesul Codului fiscal (Legea nr. 571/2003), asa cum se precizeaza la art. 249, alin. (5): "cladire este orice constructie situata deasupra solului si/sau sub nivelul acestuia, indiferent de denumirea ori de folosinta sa, si care are una sau mai multe incaperi ce pot servi la adapostirea de oameni, animale, obiecte, produse materiale, instalatii, echipamente si altele asemenea, iar elementele structurale de baza ale acesteia sunt peretii si acoperisul, indiferent de materialele din care sunt construite."
Pct. 24 alin. (1) din H.G. nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal (art. 250) prevede: "Nu intra sub incidenta impozitului pe cladiri constructiile care nu intrunesc elementele constitutive ale unei cladiri, prevazute de art. 249, alin. (5)."
In acelasi sens sunt si prevederile pct. 31 alin. (6) din H.G. nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal (art. 251), cu modificarile si completarile ulterioare, care stipuleaza urmatoarele:
"(1) in sensul prezentelor norme metodologice, termenii si notiunile de mai sus au urmatoarele intelesuri:
c) cladire finalizata - constructie care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
1. serveste la adapostirea de oameni, de animale, de obiecte, de produse, de materiale, de instalatii si de altele asemenea:
2. are elementele structurale de baza ale unei cladiri, respectiv: pereti si acoperis;
3. are expirat termenul de valabilitate prevazut in autorizatia de construire si nu s-a solicitat prelungirea valabilitatii acesteia ori cladirea a fost realizata fara autorizatie de construire; pentru stabilirea impozitului pe cladiri, se ia in calcul numai suprafata construita desfasurata care are elementele de la pct.2."
Din textele de lege mai sus amintite, reiese fara echivoc faptul ca persoanele care detin in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza impozit pentru cladirea respectiva.
Apreciaza ca este mai mult decat evident faptul ca, la data controlului si a intocmirii procesului verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. xxx din data de 18.05.2010, prin care reclamantii au fost sanctionati cu amenda in cuantum de 1.000 lei pentru construirea casei fara autorizatie de construire, cladirea pe care o construiau indeplinea cumulativ conditiile prevazute la pct. 31, alin. (6), pct. 1, lit. c) din H.G. nr. 44/2004 pentru a fi considerata cladire finalizata, textul de lege mai sus-mentionat nelasand loc nici unei interpretari.
In sustinerea afirmatiilor, a depus copii xerox ale fotografiilor facute cladirii in cauza la data efectuarii controlului si a intocmirii procesului verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. xxx din data de 18.05.2010, fotografii care dovedesc, fara urma de indoiala, faptul ca respectiva cladire indeplinea cumulativ, la acea data (11.02.2010), conditiile prevazute la pct. 31, alin. (6), pct. 1, lit. c) din H.G. nr. 44/2004 pentru a fi considerata cladire finalizata.
Referitor la momentul din care se datoreaza impozitul pe cladire, a aratat ca potrivit pct. 63, alin. (1) din H.G. nr. 44/2004 (art. 254 din Codul fiscal) cuprinde urmatoarele dispozitii privitoare la efectele datei dobandirii/construirii cladirii: "Data dobandirii/construirii cladirii, potrivit mentiunii prevazute la pct. 62, determina concomitent, in conditiile Codului fiscal si ale prezentelor norme metodologice, urmatoarele:
a) datorarea impozitului pe cladiri;
b) diminuarea suprafetei de teren pentru care se datoreaza impozitul pe
teren cu suprafata construita la sol a cladirii respective."
Asadar, legiuitorul stipuleaza cat se poate de clar faptul ca data construirii cladirii (adica data cand constructia este finalizata) determina datorarea impozitului pe cladiri.
Or, in cazul de fata, cladirea proprietatea reclamantei era cladire finalizata (deci construita) la data de 18.05.2010, data controlului, asa cum reiese in mod evident din fotografiile efectuate respectivei cladiri, pe care le-a anexat intampinarii, aceasta data fiind de referinta pentru datorarea impozitului pe cladire.
Referitor la faptul ca in acea casa nu se putea locui efectiv (lucrarile de finisaj nefiind finalizate), apreciaza ca acestea nu sunt relevante in prezenta cauza, legiuitorul neconditionand aprecierea datei construirii sau dobandirii unei cladiri (data ce determina datorarea impozitului pe cladiri) de existenta sau inexistenta finisajelor interioare/exterioare ale respectivei cladiri. Mai mult decat atat, apreciaza ca reclamanta incearca, in mod vadit, sa eludeze legea si sa induca in eroare instanta de judecata atunci cand afirma faptul ca obligarea la plata unui impozit incepand 01.06.2010 este nelegala, avand in vedere faptul ca la data de 18.05.2010 cladirea se afla in stadiul dovedit de fotografiile depuse la dosar, respectiv elementele de baza (peretii si acoperisul) erau construite. In sustinerea afirmatiilor, arata ca, in cuprinsul procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor nr. xxx din 18.05.2010 se mentioneaza stadiul fizic al constructiei - constructie ridicata fara finisaje.
Pe de alta parte, legiuitorul, la art. 254 din Codul fiscal stipuleaza urmatoarele: "in cazul unei cladiri care a fost dobandita sau construita de o persoana in cursul anului, impozitul pe cladire se datoreaza de catre persoana respectiva cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care cladirea a fost dobandita sau construita."
In acelasi sens sunt si dispozitiile pct. 64 din H. G. nr. 44/2004 al art. 254 din Codul fiscal, conform carora: "Pentru cladirile dobandite/construite, instrainate, demolate, distruse sau carora li s-au adus modificari de natura extinderii, imbunatatirii ori distrugerii partiale a celei existente, dupa caz, in cursul anului, impozitul pe cladiri se recalculeaza de la data de intai a lunii urmatoare celei in care aceasta a fost dobandita, construita, instrainata, demolata, distrusa sau finalizata modificarea."
Avand in vedere faptul ca, la data de 18.05.2010, data controlului si a intocmirii procesului verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. xxx, constructia situata in O., pe str. Xxxxxxxx, nr. xx, jud. B., proprietatea d-nei B. M., era o cladire finalizata (deci construita), avand elementele structurale de baza ale unei cladiri, in speta pereti si acoperis, aceasta data (18.05.2010) este considerata, conform prevederilor legale in materie, data construirii cladirii, care determina datorarea impozitului pe cladire cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare construirii cladirii.
Asadar, cladirea situata in O., pe str. Xxxxxxxx, nr. xx, jud. B. a fost construita de reclamanta la data de 18.05.2010 (fiind o cladire finalizata la acea data) si, in consecinta, organul fiscal (Primaria municipiului O. - Directia Economica) a stabilit in sarcina acesteia obligatia de plata a impozitului pe cladire incepand cu data de intai a lunii urmatoare (01.06.2010).
Organul fiscal, respectand prevederile legale in materie, a stabilit si calculat obligatia de plata care revine in sarcina reclamantilor incepand cu data de 01.06.2010, respectiv data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost construita cladirea (18.05.2010), de la aceeasi data calculand si impozitul pe terenul situat in O., str. Xxxxxxxx, nr. xx, jud. B., pentru suprafata acestuia diminuata cu suprafata construita la sol a cladirii amplasata pe acel teren.
De asemenea, art. 254 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, forma actualizata, cuprinde urmatoarele dispozitii: "Orice persoana care dobandeste, construieste sau instraineaza o cladire are obligatia de a depune o declaratie fiscala la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale in a carei raza de competenta se afla cladirea, in termen de 30 de zile de la data dobandirii, instrainarii sau construirii."
Iar potrivit art. 294 alin. (2), lit. a) si b) din Codul fiscal: "depunerea peste termen sau nedepunerea declaratiilor de impunere prevazute la art. 254 alin. (5) si alin. (6) si art. 259 alin. (6) constituie contraventii."
Din cele expuse rezulta cu claritate faptul ca reclamanta nu si-a indeplinit obligatia prevazuta de lege si anume aceea de a depune declaratiile de impunere la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale (in speta Primaria municipiului O. - Directia Economica) in termen de 30 de zile de la data la care au construit cladirea situata in O., pe str. Xxxxxxxx, nr. xx, jud. B., pe care o detine in proprietate.
Avand in vedere textele de lege mai-sus mentionate, apreciaza ca rezulta fara echivoc faptul ca recurentei ii revine obligatia achitarii impozitului pe cladire incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a efectuat controlul si a fost intocmit procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiilor nr. xxx din 18.05.2010, respectiv 01.06.2010, in cuantumul in care acesta a fost calculat si stabilit de organul fiscal, de la aceeasi data datorand si impozitul pe terenul situat in O., str. Xxxxxxxx, nr. xx, jud. B. pentru suprafata acestuia diminuata cu suprafata construita la sol a cladirii amplasata pe acel teren.
Apreciaza ca obligatiile fiscale datorate de recurenta au fost stabilite si calculate de organul fiscal in mod corect, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare, dispozitii legale pe care le-a invocat in randurile de mai sus, neexistand niciun motiv care sa justifice anularea impozitului pe cladiri si teren, pentru cladirea si terenul situate in O., str. Xxxxxxxx, nr. xx, jud. B.
Fata de cele mai sus mentionate si in raport cu actele normative in vigoare privitoare la prezenta cauza, a solicitat respingerea actiunii in anulare ca netemeinica si nelegala si, pe cale de consecinta, respingerea pretentiilor formulate de reclamanta ca fiind nefondate, precum si respingerea ca neintemeiate a cheltuielilor de judecata solicitate de catre reclamanta.
In drept a invocat prevederile art. 249, alin. (1), alin. (5), art. 254, alin. (1). alin. (5). art. 294, alin. (2), lit. a) si b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, forma actualizata, dispozitiile pct. 24 alin. (1), pct. 31. alin. (6), pct. 63 alin. (1), pct. 64 din H.G. nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003, forma actualizata, prevederile Codului de Procedura Civila.
Instanta de recurs, analizand recursul declarat prin prisma motivelor invocate, a retinut ca este nefondat, pentru urmatoarele considerente:
Corect a respins prima instanta ca neintemeiata cererea formulata de reclamanta B. M., pe motiv ca, avand in vedere ca, la data de 18.05.2010, data intocmirii procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, constructia proprietatea reclamantei era finalizata, avand elementele structurale de baza ale unei cladiri, data incepand cu care datoreaza impozitul pe cladire este 1.06.2010.
In fapt, prin procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. xxx din data de 18.05.2010, recurenta reclamanta a fost sanctionata cu amenda in cuantum de 1.000 lei pentru construirea casei fara autorizatie de construire. Din probele care au stat la baza intocmirii procesului verbal de contraventie - constatari personale ale agentilor constatatori, planse foto - rezulta ca la data intocmirii acestuia, cladirea pe care o construia reclamanta indeplinea cumulativ conditiile prevazute la pct. 31 alin. (6), pct. 1, lit. c) din H.G. nr. 44/2004 pentru a fi considerata cladire finalizata.
Este cert ca recurenta datoreaza impozit pe cladirea ridicata conform art. 249 alin. (1) C. fiscal potrivit caruia "orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza impozit anual pentru acea cladire, exceptand cazul in care in prezentul titlu se prevede diferit" insa problema care se pune este aceea privind data de la care datoreaza acest impozit. In conformitate cu pct.63 alin.1 lit. a) din H.G. nr. 44/2004, data dobandirii/construirii cladirii, determina concomitent datorarea impozitului pe cladiri, data construirii fiind aceea in care constructia se considera finalizata.
Potrivit pct. 31 alin. (6), pct. 1, lit. c) din H.G. nr. 44/2004, prin cladire finalizata se intelege "constructie care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: - serveste la adapostirea de oameni, de animale, de obiecte, de produse, de materiale, de instalatii si de altele asemenea; - are elementele structurale de baza ale unei cladiri, respectiv: pereti si acoperis; - are expirat termenul de valabilitate prevazut in autorizatia de construire si nu s-a solicitat prelungirea valabilitatii acesteia ori cladirea a fost realizata fara autorizatie de construire; pentru stabilirea impozitului pe cladiri, se ia in calcul numai suprafata construita desfasurata care are elementele de la pct.2."
In ceea ce priveste cea de-a treia conditie care trebuie indeplinita cumulativ in speta, Curtea a constatat ca, in speta, este incidenta teza a II-a respectiv cladirea a fost realizata fara autorizatia de construire.
In mod eronat sustine recurenta ca, in cazul de fata, este aplicabila teza I a celei de-a treia conditii, respectiv are expirat termenul de valabilitate prevazut de autorizatia de construire si nu s-a solicitat prelungirea valabilitatii acesteia, atata timp cat, cladirea a fost ridicata in lipsa unei autorizatii de construire, din probele care au stat la baza intocmirii procesului verbal de contraventie reiesind ca la data intocmirii acestuia, cladirea se considera finalizata.
Faptul ca recurenta a obtinut ulterior autorizatie de construire nu schimba cu nimic datele spetei, aceasta fiind doar o masura de intrare in legalitate, nefiind in masura sa determine data de la care aceasta datoreaza impozit pe cladire.
Ca atare, faptul ca ulterior a fost emisa Autorizatia de construire nr. xxxxx din 13.08.2010 cu termen de valabilitate pana la data de 24.08.2012, nu presupune faptul ca, cladirea se considera finalizata la data expirarii termenului de valabilitate, asa cum s-a mentionat anterior, cladirea fiind ridicata inainte de obtinerea acestei autorizatii.
In concluzie, recurenta reclamanta avea obligatia, potrivit prevederilor art. 254 din Codul fiscal sa declare construirea cladirii in termen de 30 de zile de la finalizarea acesteia si sa achite impozitul cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care cladirea a fost dobandita, respectiv de la data de 1.06.2010, cum corect s-a mentionat in procesul verbal de constatare si sanctionare a contraventiei nr. xxx din data de 18.05.2010.
Pentru aceste motive, Curtea a respins ca neintemeiat recursul declarat de recurenta-reclamanta B. M. impotriva Sentintei nr. 2298/CA din 06.03.2014 pronuntata de Tribunalul B., pe care a mentinut-o in totul, fara cheltuieli de judecata in recurs.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice; Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.; Impozite si

124 - Decizie nr. 124 din data de 23.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Actiune introdusa de debitoare, prin administrator special, in cadrul procedurii de insolventa, impotriva uneia din creditoare, prin care solicita deblocarea accesului la bunurile sale, retinute in spatiile creditoarei. Compet - Decizie nr. 123 din data de 23.04.2015
LITIGII CU PROFESIONISTI. Apel. Actiune in anularea certificatului de inmatriculare al societatii parate, intemeiata pe schimbarea destinatiei imobilului in care isi desfasoara activitatea, fara acordul vecinilor, deranjul fonic produs de activitate si pe - Decizie nr. 116 din data de 21.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Contestatie la tabelul preliminar. Obligatia judecatorului-sindic de a determina cuantumul creantei contestate, neputand lasa in sarcina administratorului judiciar determinarea cuantumului, cata vreme acesta si-a spus parerea - Decizie nr. 112 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Procedura insolventei. Inscriere provizorie a creantei. Necesitatea administrarii de probe. Momentul in care trebuie incuviintata administrarea de probe, de catre judecatorul sindic. - Decizie nr. 111 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Procedura insolventei. Cerere de sesizare din oficiu a judecatorului sindic privind inlocuirea administratorului judiciar. Posibilitatea creditorilor de a obtine schimbarea administratorului judiciar doar in conditiile prevazu - Decizie nr. 108 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Recurs. Contestatie la tabel preliminar. Necercetarea fondului cauzei. Obligatia judecatorului sindic de a analiza fondul pretentiilor in cazul in care intre debitoare si creditoare a existat un litigiu, suspendat in baza art. 36 di - Decizie nr. 83 din data de 30.04.2015
LITIGII CU PROFESIONISTI. Recurs. Dizolvare societate comerciala. Cerere de repunere in termenul de declarare a recursului, intemeiata pe necomunicarea legala a sentintei atacate cu recurenta parata. Momentul inceperii termenului de recurs. Recurs tardiv - Decizie nr. 77 din data de 24.04.2015
Apel. Procedura insolventei. Confirmare plan de reorganizare. Aprecierea ca si vot pozitiv a votului unui creditor in sensul votarii planului, cu conditia ca toate obligatiile nascute dupa data intrarii in insolventa (necuprinse in graficul de rambursare) - Decizie nr. 152 din data de 21.05.2015
Apel. Actiune in constatarea inexistentei dreptului unei persoane fizice de a reprezenta o societate comerciala, in conditiile in care acest drept i-a fost conferit printr-un contract de munca, contrar prevederilor Actului constitutiv al societatii. Admis - Decizie nr. 150 din data de 20.05.2015
Apel. Actiune in constatarea nulitatii absolute a unor clauze din contractele de credit, introdusa de mai multi reclamanti cu domicilii sau sedii in diferite localitati din tara, impotriva aceleasi banci parate, in temeiul unor contracte de credit diferit - Decizie nr. 146 din data de 14.05.2015
Apel. Procedura insolventei. Contestatie la tabelul preliminar de creante si la tabelul preliminar modificat de creante. Imposibilitatea analizarii, pe calea contestatiei la tabelul preliminar de creante, a incidentei prevederilor art. 117-118 din Legea n - Decizie nr. 142 din data de 07.05.2015
Recurs. Procedura insolventei. Contestatie la planul de distribuire a fondurilor obtinute din vanzarea bunului garantat, formulata de creditori salariati. Distribuirea sumelor obtinute in functie de categoria din care fac parte creditorii contestatori, si - Decizie nr. 94/C din data de 12.05.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Cerere de protectie a creantei formulata de creditorul garantat, intemeiata pe prevederile art. 39 alin. 1 lit. B din Legea nr. 85/ 2006. Inadmisibilitatea cererii. Posibilitatea formularii doar a unei cereri de ridicare a sus - Decizie nr. 91/C din data de 25.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Contestatie la tabel. Creanta tardiva. Valabilitatea notificarii deschiderii procedurii,comunicata la sediul organului fiscal care administreaza creanta bugetara, chiar daca acesta nu are personalitate juridica. - Decizie nr. 83/C din data de 24.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Contestatie la tabelul preliminar de creante formulata impotriva creantei organului fiscal, constatata prin decizie de impunere, contestata pe calea contestatiei administrative, care a fost suspendata pana la solutionarea plan - Decizie nr. 79/C din data de 12.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Cerere de deschidere a procedurii formulata de un creditor impotriva unei societati dintr-un grup. Inaplicabilitatea dispozitiilor art. 183 si urmatoarele din Legea nr. 85/ 2014 - Decizie nr. 67/C din data de 10.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Cerere de deschidere a procedurii formulata de un creditor si de conexare la cererea similara formulata anterior de debitor, in temeiul Legii nr. 85/ 2014. Judecarea cererii debitorului, la care s-a conexat cererea creditorulu - Decizie nr. 65/C din data de 04.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Recurs. Contestatie impotriva hotararii adunarii creditorilor. Calculul cvorumului si al majoritatii creantelor facut de administratorul judiciar, raportat la un tabel definitiv rectificat, intocmit si neafisat la usa instantei. Con - Decizie nr. 59/C din data de 31.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Recurs. Cerere de inscriere creanta nascuta in cursul procedurii in tabelul suplimentar de creante, respinsa de administratorul judiciar. Contestatie la raportul de activitate al administratorului judiciar, admisa de judecatorul sin - Decizie nr. 57/C din data de 24.03.2015