InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Oradea

RECURS CONTENCIOS ADMINISTRATIV. Anulare decizie de impunere emisa de C.A.S.

(Decizie nr. 3055 din data de 13.10.2014 pronuntata de Curtea de Apel Oradea)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice; Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc. | Dosare Curtea de Apel Oradea | Jurisprudenta Curtea de Apel Oradea

SECTIA A II - A CIVILA, DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL.
RECURS CONTENCIOS ADMINISTRATIV. Anulare decizie de impunere emisa de C.A.S.

-Art. 83 alin. 4 din O.G. nr. 92/ 2003
-Art. 215 alin. 3 din Legea nr. 95/ 2006
-Art. 216 si 257 alin. 2 lit. b) din Legea nr. 95/ 2006

Prin Decizia de impunere din oficiu nr. 681/ 14546/ 04.11.2011 (fila 44 dosar fond) intimata a stabilit in sarcina recurentului obligatia de a achita suma de 2124 lei reprezentand contributie FNUASS, dobanzi si penalitati.
Pentru a emite aceasta decizie, intimata a avut in vedere faptul ca recurentul nu a depus declaratiile anuale pe anul 2006-2011 privind modul de constituire si plata a contributiei la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate. S-a mai retinut ca recurenta a fost instiintata conform art. 83 alin. 4 din OG nr.92/2003 prin adresa nr. 1303/13.09.2014 (f. 44) cu confirmare de primire, dar recurentul nu a dat curs solicitarii de a depune declaratii sau alte acte justificative.
Prin contestatia depusa la organul fiscal in temeiul art. 205-art.207 Cod de procedura fiscala, recurentul a contestat decizia de impunere de mai sus. Contestatia a fost solutionata de catre CAS S. M. prin Decizia nr. 288/28.11.2011 (f. 3-6 dos. fond), in sensul respingerii acesteia.
Curtea a constatat ca potrivit art. 215 alin. 3 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii "persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, venituri din agricultura si silvicultura, venituri din cedarea folosintei bunurilor, din dividende si dobanzi, din drepturi de proprietate intelectuala sau alte venituri care se supun impozitului pe venit sunt obligate sa depuna la casele de asigurari de sanatate cu care au incheiat contractul de asigurare declaratii privind obligatiile fata de fond".
Art. 216 din Legea nr. 95/2006  statueaza ca "in cazul neachitarii la termen, potrivit legii, a contributiilor datorate fondului de catre persoanele fizice, altele decat cele pentru care colectarea veniturilor se face de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare ANAF, CNAS, prin casele de asigurari sau persoane fizice ori juridice specializate, procedeaza la aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor cuvenite bugetului fondului si a majorarilor de intarziere in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare";
Conform art.  257 alin.2 lit. b) din acelasi act normativ " (2) Contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 5,5%, care se aplica asupra: b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit; daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, aceasta nu poate fi mai mica decat cea calculata la un salariu de baza minim brut pe tara, lunar;".
Potrivit art. 83 alin. 4 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala "nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa procedeze la stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat."
Din interpretarea sistematica a acestor prevederi legale, rezulta ca in cazul persoanelor care intra in categoria celor prevazute de lege, asigurarea este obligatorie si opereaza prin efectul legii.
Prin urmare, realizand venituri din activitati independente, recurentul intra in categoria persoanelor asigurate prin efectul legii, avand totodata obligatia de a plati contributia prevazuta de lege la Fondul national unic de asigurari de sanatate.
Pe cale de consecinta, este neintemeiat motivul de recurs sustinut de recurent conform careia nu ar mai datora contributia la Fondul national unic de asigurari de sanatate avand in vedere ca are si calitatea de pensionar.
Sub acest aspect, instanta de control judiciar a retinut ca recurentul datoreaza contributia la Fondul national unic de asigurari de sanatate atat pentru veniturile realizate ca pensionar si care depasesc plafonul de scutire prevazut de lege cat si pentru veniturile din activitati independente iar plata contributiei pentru una dintre aceste doua categorii distincte de venituri nu il exonereaza pe recurent de obligatia de plata pentru cealalta categorie de venituri.
Referitor la motivul de recurs privind lipsa contractului de asigurare, instanta de control judiciar a constatat ca si acesta este neintemeiat avand in vedere caracterul legal al obligatiei de plata a contributiei.
Nu poate fi retinut nici motivul de recurs privind nulitatea deciziei de impunere pe motivul nerespectarii procedurii inspectiei fiscale avand in vedere ca in cazul contributiei la fondul asigurarilor de sanatate Legea nr. 95/2006  coroborata cu prevederile art. 83 alin. 4 din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala prevad posibilitatea emiterii din oficiu a deciziei de impunere fara a fi necesara realizarea unei inspectii fiscale.

Decizia nr. 3055/CA/13.10.2014 a Curtii de Apel Oradea - Sectia a II - a civila, de contencios administrativ si fiscal
Dosar 736/83/CA/2012

Prin sentinta nr. 2084/CA/ 8.05.2013 Tribunalul S. M. a respins actiunea in contencios administrativ fiscal formulata de reclamantul  G. Z. S. impotriva paratei C. A. S. S. M. si D.G.F.P. S. M.
Pentru a se pronunta astfel, instanta de fond a avut in vedere urmatoarele :
Prin Decizia de impunere din oficiu nr.681/14546/04.11.2011, in temeiul art.83 alin. 4 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, avand in vedere nedepunerea de catre contribuabil a declaratiilor anuale pe anul 2006-2011 privind modul de constituire si plata a contributiei la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, conform art. 215 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii si a ordinului presedintelui CNAS nr. 617/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobandirea calitatii de asigurat, respectiv asigurat fara plata contributiei, precum si pentru aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor datorate la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, respectiv faptul ca  debitorul a fost instiintat conform art. 83 alin. 4 din OG nr.92/2003 prin adresa  nr. 11303/13.04.2011 cu confirmare de primire, dar debitorul nu a dat curs solicitarii de a depune declaratii sau alte acte justificative, retinand art. 35 din Ordinul presedintelui CNAS nr. 617/2007 potrivit caruia, decizia de impunere constituie titlu de creanta si poate fi emisa de organul competent al CAS  si pe baza informatiilor primite pe baza de protocol de la ANAF, in sarcina reclamantului, s-a stabilit pentru perioada 2006-2011 obligatia de plata la FNUASS in suma totala de 2.124 lei din care 762 lei contributia la FNUASS, suma de 1.247 lei dobanzi potrivit art. 120 din OG nr. 92/2003 si suma de 114 lei penalitati potrivit art. 120 indice 1 din OG nr. 92/2003.
In "Nota" la stabilirea obligatiilor fiscale ale reclamantului se face referire generica la depunerea si a unui Raport de inspectie  fiscala.
Prin contestatia depusa la organul fiscal sub nr. 16760/ 06.12.2011, in temeiul art. 205 si 207. Cod de procedura fiscala, reclamantul a contestat decizia de impunere de mai sus, contestatia solutionata de catre CASS S. M. prin Decizia nr. 288/ 28.12.2011, in sensul respingerii acesteia.
Considerentele Deciziei nr. 288/ 28.12.2011 de solutionare a contestatiei formulate de reclamant sunt in principal identice cu apararile de fond invocate de parata C. A. S. S. M. prin intampinarea formulata in cauza astfel ca instanta apreciaza inutila reiterarea acestora in acest context, facand trimitere la intampinarea anterior descrisa.
Impotriva deciziei de solutionare a contestatiei reclamantul a formulat prezenta actiune in contencios administrativ fiscal.
Verificand decizia de impunere contestata prin prisma motivelor de nelegalitate invocate de catre reclamant precum si prin prisma documentelor care au stat la baza emiterii acestora, instanta a retinut in fapt ca, in cuprinsul acesteia parata a indicat obligatiile de plata ale reclamantului cu titlu de contributii la FNUASS, respectiv dobanzile si penalitatile aferente pentru anii 2006-2011, fara a indica cuantumul venitului  din activitati independente fata de care a stabilit contributia la FNUASS (baza de impunere), anul in care acesta a fost realizat, cuantumul procentului aplicat pentru stabilirea contributiei datorate, in rubricile aferente anilor 2006 si 2010-2011, nefiind indicata nicio cifra.
Potrivit sustinerilor paratei, contributia reclamantului la FNUASS a fost stabilita pe baza informatiilor comunicate CASS S. M. de catre D.G.F.P. S. M. in baza Ordinului presedintelui CNAS nr. 617/2007 si a Protocolului incheiat de catre cele doua autoritati publice centrale implicate, respectiv C.N.A.S. si A.N.A.F..
Cu alte cuvinte, parata a stabilit contributia reclamantului la fondul FNUASS avand in vedere sumele comunicate de catre organul fiscal ca fiind realizate si declarate de catre reclamant cu titlu de venituri din activitati independente.
Veniturile realizate de catre reclamant din activitati independente, respectiv din profesia de avocat rezulta din Deciziile de impunere anuala si Deciziile de impunere pentru plati anticipate pe anii 2006-2011 (filele 36-41)
In ce priveste singurul motiv de nelegalitate si netemeinicie a deciziei de impunere emisa de catre parata invocat de reclamant, imprejurarea ca fiind pensionar plateste o suma considerabila la acest fond si ca nu a dobandit calitatea de asigurat prin dobandirea calitatii de avocat, ci ca si magistrat si ulterior ca si magistrat pensionar, este nefondata.
Potrivit art. 211 alin. 1 si 2 din Legea nr. 95/2006 "Sunt asigurati, potrivit prezentei legi, toti cetatenii romani cu domiciliul in tara, _, in conditiile prezentei legi.", iar potrivit art. 215 alin. 3 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii "Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, venituri din agricultura si silvicultura, venituri din cedarea folosintei bunurilor, din dividende si dobanzi, din drepturi de proprietate intelectuala sau alte venituri care se supun impozitului pe venit sunt obligate sa depuna la casele de asigurari de sanatate cu care au incheiat contractul de asigurare declaratii privind obligatiile fata de fond";
In baza art.  257 din acelasi act normativ "Persoana asigurata are obligatia platii unei contributii banesti lunare pentru asigurarile de sanatate, cu exceptia persoanelor prevazute la art. 213 alin. (1).", or, reclamantul nu face parte din categoria persoanelor prevazute de art. 213 alin. 1 deoarece cumuleaza calitatea de pensionar cu cea de avocat.
Avand in vedere prevederile exprese ale art.257 alin.1 lit. b)  din Legea nr. 95/2006, instanta a constatat ca, reclamantul in calitate de persoana fizica care obtine venituri din activitati independente este obligat prin lege sa declare si sa achite contributia la FNUASS in conditiile si in cuantumul prevazut de acest act normativ, calculat ca un procent din veniturile nete obtinute din activitatea profesionala, independenta obtinuta pe parcursul unui an fiscal. Plata contributiilor de asigurari sociale potrivit Legii nr. 51/1995 si OUG nr. 221/2000 nu exonereaza reclamantul de la obligativitatea contributiilor reprezentand asigurari sociale de sanatate prevazute de Decizia de impunere din oficiu contestata in prezenta cauza.
Avand in vedere aceste considerente, instanta a apreciat ca actiunea in contencios administrativ promovata de catre reclamant pentru anularea deciziei de impunere din oficiu emisa in sarcina sa si a Deciziei de solutionare a contestatiei, este neintemeiata, motiv pentru care, in temeiul art. 8, 10, 18 din Legea nr. 554/2004, art. 218 alin. 2, art. 274 Cod de procedura civila si a textelor de lege anterior amintite, instanta a respins actiunea acestuia fara obligarea reclamantului la plata unor cheltuieli de judecata acestea nefiind solicitate si nici justificate de catre parate, conform dispozitivului prezentei.
Impotriva acestei sentinte, a declarat recurs recurentul reclamant G. Z. S. solicitand admiterea recursului, casarea sentintei atacate si rejudecand cauza, admiterea actiunii.
In motivare, recurentul arata ca este pensionar din anul 2006, iesind in pensie din functia de magistrat-procuror, functie in care pe toata durata cat a lucrat i s-a retinut contributia la Sistemul de Asigurari de Sanatate, aceasta contributie fiind calculata, retinuta si virata inclusiv din pensia pe care o primeste.
Considera ca din moment ce din pensie i se retine contributia la acest fond fiind deja inregistrat ca si platitor al acestei contributii, este neechitabil sa mai fie obligat inca o data la plata unei contributii, aceasta a doua solicitare fiind nelegala si neconstitutionala iar calcularea de dobanzi si penalitati asupra unei sume nedatorate este de asemenea nelegala.
Apreciaza ca decizia este lovita de nulitate absoluta deoarece nu a fost respectata procedura de impunere prin efectuarea inspectiei fiscale conform titlului VII din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala ci s-a impus impunerea din birou pe baza unor informatii obtinute nelegal de la organele fiscale contrar art. 109 alin.8 din Codul de procedura fiscala.
In opinia recurentului, conform dispozitiilor art. 94-109 din OG nr. 92/2003, organul fiscal trebuia sa respecte o serie de dispozitii cum ar fi efectuarea inspectiei cu informarea contribuabilului, comunicarea concluziilor, asigurarea dreptului la aparare, consemnarea rezultatului intr-un raport scris.
Pe de alta parte, arata recurentul, se putea emite decizia de impunere numai daca reclamantul ar fi avut contract de asigurare conform art. 215 alin.3 si art.81 din Codul de procedura fiscala si doar pentru sumele datorate dupa semnarea contractului se puteau calcula penalitati si dobanzi.
In drept, recurentul a invocat prevederile art. 299 si urm. Cod procedura civila.
Prin intampinarea depusa la dosar intimata D.G.R.F.P. a solicitat respingerea recursului ca neintemeiat.
In motivare, intimata sustine ca potrivit legislatiei privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate, respectiv art. 4 alin. 1 din Legea 145 / 1997 in vigoare pana la data de 01.01.2003 si art. 4 alin. 1 din O.U.G. 150 / 2002, toti cetatenii romani cu domiciliu in tara sunt asigurati in sistemul de asigurari sociale de sanatate, aceasta calitate incetand odata cu pierderea dreptului de domiciliu sau resedinta in Romania. Fiind o persoana asigurata fara a face parte din vreuna din categoriile de persoane limitativ prevazute de art. 6 alin. 1 din O.U.G. 150 / 2002 ce beneficiaza de asigurari sociale de sanatate fara plata contributiei, recurentului ii incumba obligatia platii contributiei.
Conform sustinerilor intimatei, legea instituie ca regula asigurarea obligatorie pentru fiecare roman cu domiciliul in tara. Plata contributiilor de asigurari sociale potrivit legii 51/1995 si OUG 221/2000 nu exonereaza petentul de la obligativitatea platii contributiilor reprezentand asigurari sociale de sanatate prevazute de dispozitiile legale invocate mai sus.
In drept, intimata a invocat prevederile art. 115 Cod de procedura civila (vechi), Legea nr. 95/2006, Legea 554/2004, OG nr.92/2003, HG. 520/2013.
Examinand sentinta atacata prin prisma motivelor de recurs invocate, instanta a constatat urmatoarele:
Prin Decizia de impunere din oficiu nr. 681/ 14546/ 04.11.2011 (fila 44 dosar fond) intimata a stabilit in sarcina recurentului obligatia de a achita suma de 2124 lei reprezentand contributie FNUASS, dobanzi si penalitati.
Pentru a emite aceasta decizie, intimata a avut in vedere faptul ca recurentul nu a depus declaratiile anuale pe anul 2006-2011 privind modul de constituire si plata a contributiei la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate. S-a mai retinut ca recurenta a fost instiintata conform art. 83 alin. 4 din OG nr.92/2003 prin adresa nr. 1303/13.09.2014 (f. 44) cu confirmare de primire, dar recurentul nu a dat curs solicitarii de a depune declaratii sau alte acte justificative.
Prin contestatia depusa la organul fiscal in temeiul art. 205-art.207 Cod de procedura fiscala, recurentul a contestat decizia de impunere de mai sus. Contestatia a fost solutionata de catre CAS S. M. prin Decizia nr. 288/28.11.2011 (f. 3-6 dos. fond), in sensul respingerii acesteia.
Curtea a constatat ca potrivit art. 215 alin. 3 din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii "persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, venituri din agricultura si silvicultura, venituri din cedarea folosintei bunurilor, din dividende si dobanzi, din drepturi de proprietate intelectuala sau alte venituri care se supun impozitului pe venit sunt obligate sa depuna la casele de asigurari de sanatate cu care au incheiat contractul de asigurare declaratii privind obligatiile fata de fond".
Art. 216 din Legea nr. 95/2006  statueaza ca "in cazul neachitarii la termen, potrivit legii, a contributiilor datorate fondului de catre persoanele fizice, altele decat cele pentru care colectarea veniturilor se face de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare ANAF, CNAS, prin casele de asigurari sau persoane fizice ori juridice specializate, procedeaza la aplicarea masurilor de executare silita pentru incasarea sumelor cuvenite bugetului fondului si a majorarilor de intarziere in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare";
Conform art.  257 alin.2 lit. b) din acelasi act normativ " (2) Contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 5,5%, care se aplica asupra: b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit; daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, aceasta nu poate fi mai mica decat cea calculata la un salariu de baza minim brut pe tara, lunar;".
Potrivit art. 83 alin. 4 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala "nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa procedeze la stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat."
Din interpretarea sistematica a acestor prevederi legale, rezulta ca in cazul persoanelor care intra in categoria celor prevazute de lege, asigurarea este obligatorie si opereaza prin efectul legii.
Prin urmare, realizand venituri din activitati independente, recurentul intra in categoria persoanelor asigurate prin efectul legii, avand totodata obligatia de a plati contributia prevazuta de lege la Fondul national unic de asigurari de sanatate.
Pe cale de consecinta, este neintemeiat motivul de recurs sustinut de recurent conform careia nu ar mai datora contributia la Fondul national unic de asigurari de sanatate avand in vedere ca are si calitatea de pensionar.
Sub acest aspect, instanta de control judiciar a retinut ca recurentul datoreaza contributia la Fondul national unic de asigurari de sanatate atat pentru veniturile realizate ca pensionar si care depasesc plafonul de scutire prevazut de lege cat si pentru veniturile din activitati independente iar plata contributiei pentru una dintre aceste doua categorii distincte de venituri nu il exonereaza pe recurent de obligatia de plata pentru cealalta categorie de venituri.
Referitor la motivul de recurs privind lipsa contractului de asigurare, instanta de control judiciar a constatat ca si acesta este neintemeiat avand in vedere caracterul legal al obligatiei de plata a contributiei.
Nu poate fi retinut nici motivul de recurs privind nulitatea deciziei de impunere pe motivul nerespectarii procedurii inspectiei fiscale avand in vedere ca in cazul contributiei la fondul asigurarilor de sanatate Legea nr. 95/2006  coroborata cu prevederile art. 83 alin. 4 din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala prevad posibilitatea emiterii din oficiu a deciziei de impunere fara a fi necesara realizarea unei inspectii fiscale.
Avand in vedere aceste motive, instanta a respins ca nefondat recursul si a luat act ca nu s-au solicitat cheltuieli de judecata.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice; Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.

124 - Decizie nr. 124 din data de 23.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Actiune introdusa de debitoare, prin administrator special, in cadrul procedurii de insolventa, impotriva uneia din creditoare, prin care solicita deblocarea accesului la bunurile sale, retinute in spatiile creditoarei. Compet - Decizie nr. 123 din data de 23.04.2015
LITIGII CU PROFESIONISTI. Apel. Actiune in anularea certificatului de inmatriculare al societatii parate, intemeiata pe schimbarea destinatiei imobilului in care isi desfasoara activitatea, fara acordul vecinilor, deranjul fonic produs de activitate si pe - Decizie nr. 116 din data de 21.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Contestatie la tabelul preliminar. Obligatia judecatorului-sindic de a determina cuantumul creantei contestate, neputand lasa in sarcina administratorului judiciar determinarea cuantumului, cata vreme acesta si-a spus parerea - Decizie nr. 112 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Procedura insolventei. Inscriere provizorie a creantei. Necesitatea administrarii de probe. Momentul in care trebuie incuviintata administrarea de probe, de catre judecatorul sindic. - Decizie nr. 111 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Procedura insolventei. Cerere de sesizare din oficiu a judecatorului sindic privind inlocuirea administratorului judiciar. Posibilitatea creditorilor de a obtine schimbarea administratorului judiciar doar in conditiile prevazu - Decizie nr. 108 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Recurs. Contestatie la tabel preliminar. Necercetarea fondului cauzei. Obligatia judecatorului sindic de a analiza fondul pretentiilor in cazul in care intre debitoare si creditoare a existat un litigiu, suspendat in baza art. 36 di - Decizie nr. 83 din data de 30.04.2015
LITIGII CU PROFESIONISTI. Recurs. Dizolvare societate comerciala. Cerere de repunere in termenul de declarare a recursului, intemeiata pe necomunicarea legala a sentintei atacate cu recurenta parata. Momentul inceperii termenului de recurs. Recurs tardiv - Decizie nr. 77 din data de 24.04.2015
Apel. Procedura insolventei. Confirmare plan de reorganizare. Aprecierea ca si vot pozitiv a votului unui creditor in sensul votarii planului, cu conditia ca toate obligatiile nascute dupa data intrarii in insolventa (necuprinse in graficul de rambursare) - Decizie nr. 152 din data de 21.05.2015
Apel. Actiune in constatarea inexistentei dreptului unei persoane fizice de a reprezenta o societate comerciala, in conditiile in care acest drept i-a fost conferit printr-un contract de munca, contrar prevederilor Actului constitutiv al societatii. Admis - Decizie nr. 150 din data de 20.05.2015
Apel. Actiune in constatarea nulitatii absolute a unor clauze din contractele de credit, introdusa de mai multi reclamanti cu domicilii sau sedii in diferite localitati din tara, impotriva aceleasi banci parate, in temeiul unor contracte de credit diferit - Decizie nr. 146 din data de 14.05.2015
Apel. Procedura insolventei. Contestatie la tabelul preliminar de creante si la tabelul preliminar modificat de creante. Imposibilitatea analizarii, pe calea contestatiei la tabelul preliminar de creante, a incidentei prevederilor art. 117-118 din Legea n - Decizie nr. 142 din data de 07.05.2015
Recurs. Procedura insolventei. Contestatie la planul de distribuire a fondurilor obtinute din vanzarea bunului garantat, formulata de creditori salariati. Distribuirea sumelor obtinute in functie de categoria din care fac parte creditorii contestatori, si - Decizie nr. 94/C din data de 12.05.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Cerere de protectie a creantei formulata de creditorul garantat, intemeiata pe prevederile art. 39 alin. 1 lit. B din Legea nr. 85/ 2006. Inadmisibilitatea cererii. Posibilitatea formularii doar a unei cereri de ridicare a sus - Decizie nr. 91/C din data de 25.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Contestatie la tabel. Creanta tardiva. Valabilitatea notificarii deschiderii procedurii,comunicata la sediul organului fiscal care administreaza creanta bugetara, chiar daca acesta nu are personalitate juridica. - Decizie nr. 83/C din data de 24.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Contestatie la tabelul preliminar de creante formulata impotriva creantei organului fiscal, constatata prin decizie de impunere, contestata pe calea contestatiei administrative, care a fost suspendata pana la solutionarea plan - Decizie nr. 79/C din data de 12.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Cerere de deschidere a procedurii formulata de un creditor impotriva unei societati dintr-un grup. Inaplicabilitatea dispozitiilor art. 183 si urmatoarele din Legea nr. 85/ 2014 - Decizie nr. 67/C din data de 10.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Cerere de deschidere a procedurii formulata de un creditor si de conexare la cererea similara formulata anterior de debitor, in temeiul Legii nr. 85/ 2014. Judecarea cererii debitorului, la care s-a conexat cererea creditorulu - Decizie nr. 65/C din data de 04.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Recurs. Contestatie impotriva hotararii adunarii creditorilor. Calculul cvorumului si al majoritatii creantelor facut de administratorul judiciar, raportat la un tabel definitiv rectificat, intocmit si neafisat la usa instantei. Con - Decizie nr. 59/C din data de 31.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Recurs. Cerere de inscriere creanta nascuta in cursul procedurii in tabelul suplimentar de creante, respinsa de administratorul judiciar. Contestatie la raportul de activitate al administratorului judiciar, admisa de judecatorul sin - Decizie nr. 57/C din data de 24.03.2015