InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Oradea

RECURS CONTENCIOS ADMINISTRATIV. Anulare decizie de impunere emisa de C.A.S.

(Decizie nr. 2101 din data de 18.06.2014 pronuntata de Curtea de Apel Oradea)

Domeniu Acte ale autoritatilor publice; Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.; Contestatie | Dosare Curtea de Apel Oradea | Jurisprudenta Curtea de Apel Oradea

SECTIA A II - A CIVILA, DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL.
RECURS CONTENCIOS ADMINISTRATIV. Anulare decizie de impunere emisa de C.A.S.

Art. 257 alin. 2 lit. a) si b) din Legea nr. 95/ 2006
Art. 261 din Legea nr. 96/ 2006
Art. 215 alin. 3 din Legea nr. 96/ 2006

In mod corect instanta de fond a retinut ca reclamantul datoreaza contributia la fondul de asigurari de sanatate pentru veniturile supuse impozitului pe venit, in speta fiind incidente prevederile art. 257 alin. 2 lit. b din Legea nr. 95/2006.
Astfel cum a retinut si prima instanta, potrivit art. 257 alin. 2 din Legea nr. 95/2006, contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 6,5%, care se aplica asupra: 
a) veniturilor din salarii sau asimilate salariilor care se supun impozitului pe venit;
b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit; daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, aceasta nu poate fi mai mica decat cea calculata la un salariu de baza minim brut pe tara, lunar.
Veniturile din activitati independente sunt definite de art. 46 Cod fiscal, ca fiind veniturile comerciale, veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.
Natura veniturilor realizate de recurent si care au fost supuse impozitului pe venit rezulta din deciziile de impunere anuale emise de organul fiscal, in cuprinsul carora se mentioneaza ca este vorba de venituri din activitati comerciale, respectiv venituri comerciale/profesii libere.
In raport de mentiunile din cuprinsul deciziilor de impunere aflate la filele 56-64 dosar de fond, in mod corect instanta de fond a retinut incidenta in speta a prevederilor art. 257 alin. 2 lit. b din Legea nr. 95/2006.
Desi recurentul sustine ca veniturile pentru care i s-a calculat impozitul pe venit fac parte din categoria celor din alte surse, astfel cum sunt acestea definite de art. 78 Cod fiscal, nu a administrat nici o proba in acest sens, pentru a clarifica natura veniturilor incasate si a combate in acest mod cele mentionate in deciziile de impunere emise de organul fiscal. Prin urmare, in lipsa oricaror alte elemente, natura veniturilor este cea care rezulta din deciziile de impunere anuale, simplele alegatii ale recurentului neputand combate o stare de fapt ce rezulta din acte fiscale necontestate.
In ceea ce priveste accesoriile, acestea au fost calculate in sarcina recurentului in temeiul prevederilor art. 261 din Legea nr. 95/2006, potrivit carora, angajatorii si asiguratii care au obligatia platii contributiei in conditiile prezentei legi si care nu o respecta datoreaza pentru perioada de intarziere majorari de intarziere in conditiile Codului de procedura fiscala, coroborate cu prevederile art. 8 din Ordinul nr. 617/2007, potrivit carora, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente vireaza trimestrial contributia calculata la venitul estimat, pana la data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru (1);diferentele ramase de achitat, calculate in raport cu decizia de impunere anuala, se platesc in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere, perioada pentru care nu se calculeaza si nu se datoreaza majorari de intarziere (4); la expirarea termenului prevazut la alin. (4), pentru sumele datorate si ramase neachitate se vor percepe majorari de intarziere conform procedurii instituite prin Codul de procedura fiscala (5).
De asemenea, potrivit art. 215 alin. 3 din Legea nr. 95/2006, persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, venituri din agricultura si silvicultura, venituri din cedarea folosintei bunurilor, din dividende si dobanzi, din drepturi de proprietate intelectuala sau alte venituri care se supun impozitului pe venit sunt obligate sa depuna la casele de asigurari de sanatate cu care au incheiat contractul de asigurare declaratii privind obligatiile fata de fond.
 Prin urmare, potrivit textului legal mai sus redat, recurentul avea obligatia de a se inregistra si la C.A.S. ca persoana care realizeaza venituri din activitati independente in vederea calcularii contributiei datorata la Fondul de asigurari de sanatate.
Acesta a depus doar la organul fiscal declaratie de impunere, astfel ca intimata Casa de Asigurari de Sanatate nu a cunoscut faptul ca acesta realizeaza venituri din activitati independente si care este cuantumul acestora. In consecinta, nu i se poate imputa intimatei faptul ca nu l-a incunostintat anual pe recurent in legatura cu cuantumul contributiei datorate, culpa pentru aceasta situatie revenindu-i recurentului care a omis sa declare si la C.A.S. veniturile realizate din activitati independente.

Decizia nr. 2101/CA/18.06.2014 a Curtii de Apel Oradea - Sectia a II - a civila, de contencios administrativ si fiscal
Dosar 4370/111/CA/2013

Prin Sentinta nr. 6466/CA din 22.11.2013 Tribunalul Bihor a respins ca neintemeiata actiunea in contencios administrativ formulata de reclamantul C. T.-I. in contradictoriu cu parata Casa de Asigurari de Sanatate B., fara cheltuieli de judecata.
Pentru a hotari astfel, instanta de fond a retinut ca, prin deciziile de impunere nr.26866.1. nr.26866.2 ?i nr.26866.3 din 31.05.2012 emise de Casa de Asigurari de Sanatate B. (f.15-20), au fost stabilite in sarcina reclamantului obligatii de plata la fondul asigurarilor sociale de sanatate in cuantum total de 165.446 lei (121.165 lei + 4.400 lei + 39.881 lei), aferente anilor 2006-2009, pentru veniturile din activita?i - profesii libere realizate de reclamant.
Baza de impunere a fost transmisa prin fi?ier de Agen?ia Na?ionala de Administrare Fiscala, potrivit prevederilor art.35 din Ordinul nr.617/2007 (f.13).
Impotriva acestor decizii de impunere, reclamantul a formulat contesta?ii administrative in conformitate cu dispozitiile cuprinse in Titlul IX C.proc.fisc, respinse de parata C.A.S. B. prin dispozi?ia de solu?ionare a contesta?iei nr.2246, 2247 ?i 2248 din 07.02.2013 (f.13).
In motivarea acestei solutii, parata a retinut ca reclamantul datoreaza contribu?ie de sanatate asupra veniturilor din activita?i independente in conformitate cu prevederile art.257 alin.2 lit.b) din Legea nr.95/2006.
Raportand situatia de speta la textele legale incidente, instanta de fond a apreciat ca deciziile contestate sunt legale.
Potrivit art.256 alin.1 din Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, modificata, Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate se formeaza si din contributii ale persoanelor fizice si juridice.
Colectarea contributiilor persoanelor juridice si fizice care au calitatea de angajator se face de catre Ministerul Finantelor Publice, prin ANAF, in contul unic deschis pe seama CNAS in conditiile legii, iar colectarea contributiilor persoanelor fizice, altele decat cele pentru care colectarea veniturilor se face de catre ANAF, se efectueaza de catre casele de asigurari.
In speta, colectarea contributiei a fost facuta de C.A.S.
Legea nr.95/2006 consacra participarea obligatorie la plata contribu?iei de asigurari sociale de sanatate pentru formarea Fondului na?ional unic de asigurari sociale de sanatate (art.208 alin.3 lit.e ?i alin.6).
In conformitate cu dispozitiile art.215 alin.1 si 3 din Legea nr.95/2006, obligatia virarii contributiei pentru asigurarile sociale de sanatate revine si persoanelor fizice care exercita profesii libere sau cele celor care sunt autorizate, potrivit legii, sa desfasoare activitati independente.
In spe?a, reclamantul este angajat la doua societa?i comerciale, iar in perioada 2006 - 2012 a prestat in paralel ?i o activitate comerciala (in temeiul contractului de asociere/inchiriere/arendare nr.1431/06.07.2006), din care a realizat venituri, astfel cum rezulta din deciziile de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit privind venituri comerciale si deciziile de impunere anuala pentru veniturile realizate de persoanele fizice, emise in perioada 2006 - 2012.
In acest caz, cuantumul contributiei la fondul de sanatate este prevazut de art.257 alin.2 lit.a) ?i b) din Legea nr.95/2006 ?i art.7 din Ordinul nr.617/2007 sub forma unei cote de 6,5%, modificata la cota de 5,5% incepand cu data de 01.07.2008.
Astfel, potrivit art.257 alin.2 din Legea nr.95/2006, contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 6,5%, care se aplica asupra
"a) veniturilor din salarii sau asimilate salariilor care se supun impozitului pe venit;
b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit; daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, aceasta nu poate fi mai mica decat cea calculata la un salariu de baza minim brut pe tara, lunar."
Art.257 alin.3 din acest act normative prevede ca, in cazul persoanelor care realizeaza in acela?i timp venituri din activita?i independente - art.257 alin.2 lit.b) ?i venituri din salarii - art.257 alin.2 lit.a), contribu?ia se calculeaza asupra tuturor acestor venituri.
Din aceste texte de lege rezulta cu eviden?a, contrar sus?inerilor reclamantului, ca acesta avea obliga?ia de a contribui ?i pe veniturile ob?inute din activitatea comerciala, chiar daca era deja asigurat prin contractele de munca.
Aceasta obliga?ie este circumscrisa principiului solidarita?ii contribu?iilor, aplicabil sistemului de sanatate din Romania, conform caruia asigura?ii au obliga?ia de a contribui, in principiu, pe baza tuturor veniturilor impozabile pe care le ob?in.
Sus?inerile reclamantului, conform carora in spe?a sunt aplicabile dispozi?iile art.257 alin.2 lit.f) din Legea nr.95/2006 nu au putut fi re?inute, fiind neintemeiate.
Din analiza deciziilor de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit si deciziile de impunere anuala pentru veniturile realizate de persoanele fizice, depuse la dosar, rezulta cu claritate ca reclamantul a realizat "venituri din activita?i comerciale".
Art.46 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal define?te veniturile din activita?i independente ca fiind veniturile comerciale, veniturile din profesii libere ?i veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual ?i/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activita?i adiacente.
Potrivit art.46 alin.2 din acest act normativ, sunt considerate venituri comerciale veniturile din fapte de comer? ale contribuabililor, din prestari de servicii, altele decat cele prevazute la alin.3, precum ?i din practicarea unei meserii.
Fa?a de aceste prevederi legale, instan?a de fond a re?inut ca in spe?a nu sunt aplicabile dispozi?iile art.257 alin.2 lit.f) din Legea nr.95/2006, care se refera la "alte venituri care se supun impozitului pe venit", fiind dovedit in mod neechivoc ca reclamantul a realizat o activitate comerciala, ceea ce inseamna ca sunt incidente dispozi?iile art.257 alin.2 lit.b) din Legea nr.95/2006, care se refera la "veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit (in spe?a activita?i comerciale).
In ceea ce prive?te majorarile ?i penalita?ile de intarziere, instan?a de fond a re?inut ca, in materie fiscala ,accesoriile sunt datorate de drept ca urmare a nepla?ii la termen a crean?elor principale, indiferent de existen?a sau nu a unei culpe din partea contribuabilului.
In conformitate cu dispozitiile art.119 sii art.120 din O.G. nr.92/2003, pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor de plata, se datoreaza dupa acest termen dobanzi (anterior adoptarii O.U.G. nr.39/2010 era folosita notiunea de majorari de intarziere in locul celei de dobanda) si penalitati de intarziere. Majorarile se calculeaza pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv. De asemenea, potrivit art.1201 din O.G. nr.92/2003, plata cu intarziere a obligatiilor fiscale se sanctioneaza cu o penalitate de intarziere datorata pentru neachitarea la scadenta a obligatiilor fiscale principale.
In ceea ce prive?te solicitarea reclamantului de a se dea eficien?a efectului pozitiv al lucrului judecat, in raport de sentin?a nr.3899 din 28.05.2013 pronun?ata de Tribunalul B., instan?a de fond a respins aceasta solicitare ca neintemeiata, re?inand ca are un obiect diferit, respectiv prive?te anularea unor acte administrative-fiscale care nu au nicio legatura cu actele administrative-fiscale contestate in prezentul dosar.
Pentru considerentele de fapt si de drept expuse, in temeiul art.18 alin.1 din Legea nr.554/2004, instanta de fond a respins actiunea ca neintemeiata.
 Impotriva acestei sentinte, in termen si scutit de plata taxelor de timbru, a  declarat recurs recurentul-reclamant C. T. I., solicitand admiterea recursului, in principal, casarea in tot a sentintei recurate si, in urma rejudecarii, admiterea cererii de chemare in judecata astfel cum a fost formulata si motivata, iar in subsidiar, casarea in parte a sentintei, iar in urma rejudecarii, admiterea in parte a actiunii, in sensul de a anula actele administrativ fiscale atacate, cu privire la accesoriile calculate asupra debitului principal.
In dezvoltarea motivelor de recurs, recurentul a aratat ca solutia data este rezultatul atat a unei gresite aprecieri a probelor/inscrisurilor existente la dosarul cauzei, cat mai ales a interpretarii si aplicarii gresite a textelor legale incidente.
Astfel, in mod gresit, s-a retinut de catre instanta de fond ca recurentul a prestat o activitate comerciala, de pe urma careia a realizat venituri, situatie in care, conform disp. art. 257 alin. 2) lit. b), coroborate cu disp. art. 257 alin. 3 din Legea nr. 95/2006, datoreaza pentru aceste venituri contributia la fondul de sanatate, astfel cum a fost aceasta calculata in cuprinsul actelor administrativ fiscale atacate.
Contrar celor retinute de catre instanta de fond, veniturile pentru care au fost emise Deciziile de impunere atacate, nu sunt venituri din activitati comerciale, asa cum sunt acestea definite de catre art.46 din Codul Fiscal.
Citand dispozitiile art. 46 Cod fiscal, recurentul subliniaza ca nu realizeaza venituri comerciale, motiv pentru care nu este inregistrat ca persoana fizica autorizata, nu realizeaza venituri din exercitarea vreuneia dintre profesiile libere enumerate la pct.3), si nici nu a valorificat vreun drept de proprietate intelectuala.
Faptic, veniturile in discutie se circumscriu celor "...din alte surse", supuse impozitului pe venit, prevazute in cuprinsul art.41 pct.1) din Codul Fiscal, si definite in cuprinsul art.78 din Codul Fiscal.
Mai mult, arata recurentul, realizeaza venituri de natura salariala, astfel cum acestea sunt definite la art. 257 pct.2 lit.a), asupra carora s-a calculat si a fost virata contributia datorata (recurentul fiind angajat la doua societati comerciale conform inscrisurilor depuse la dosarul cauzei), ceea ce exclude, de plano, calcularea contributiei si asupra veniturilor realizate din alte surse, in conformitate cu prevederile art. 257 pct.2 lit.f)(... fosta litera e).
Raportat la cele ce preced, coroborat cu probatiunea administrata in cauza, rezulta ca recurentului, in calitatea sa de salariat, i-a fost calculata, retinuta si virata, contributia la sanatate datorata, in conformitate cu prevederile art.257 pct.2) lit.a) din Legea nr.95/2006, situatie in care, asupra venitului realizat din alte surse, nu se datoreaza contributie, asa cum rezulta, in mod expres, din prevederile art.257 pct.2) lit.f).
In subsidiar, in masura in care, totusi, se va considera, ca veniturile suplimentare realizate, in perioada aratata, se circumscriu veniturilor din activitati independente, cu toate ca din chiar cuprinsul deciziilor si a declaratiilor depuse rezulta ca este vorba despre "alte activitati", fiind astfel declarate veniturile din alte surse prevazute la art.78, recurentul solicita a se casa in parte sentinta, in sensul anularii actelor administrativ fiscale atacate, cu privire la accesoriile calculate asupra debitului principal.
 Solicita recurentul sa se constate neindeplinirea de catre parata-intimata a obligatiei inserata in cuprinsul disp. art.222 din Legea nr. 95/2006, potrivit carora, fiecare asigurat are dreptul de a fi informat cel putin o data pe an, prin casele de asigurari, asupra serviciilor de care beneficiaza, a nivelului de contributie personala si a modalitatii de plata, precum si asupra drepturilor si obligatiilor sale.
Coroborate aceste dispozitii cu art. 31 al. 2 din Constitutia Romaniei, este exclusa culpa recurentului pentru plata cu intarziere a acestei contributii, cu consecinta exonerarii de la plata majorarilor si penalitatilor de intarziere aferente.
In drept, au fost invocate motivele de casare prevazute de art. 488 pct. 6 si 8 C.pr.civ.
 Prin intampinare, intimata Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate B. a solicitat respingerea recursului ca nefondat.
 Instanta de recurs, analizand recursul declarat prin prisma motivelor invocate, cat si din oficiu, prin prisma motivelor de ordine publica, a retinut ca este nefondat, pentru urmatoarele considerente:
In mod corect, instanta de fond a retinut ca reclamantul datoreaza contributia la fondul de asigurari de sanatate pentru veniturile supuse impozitului pe venit, in speta fiind incidente prevederile art. 257 alin. 2 lit. b din Legea nr. 95/2006.
Astfel cum a retinut si prima instanta, potrivit art. 257 alin. 2 din Legea nr. 95/2006, contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 6,5%, care se aplica asupra: 
a) veniturilor din salarii sau asimilate salariilor care se supun impozitului pe venit;
b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit; daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, aceasta nu poate fi mai mica decat cea calculata la un salariu de baza minim brut pe tara, lunar.
Veniturile din activitati independente sunt definite de art. 46 Cod fiscal, ca fiind veniturile comerciale, veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.
Natura veniturilor realizate de recurent si care au fost supuse impozitului pe venit rezulta din deciziile de impunere anuale emise de organul fiscal, in cuprinsul carora se mentioneaza ca este vorba de venituri din activitati comerciale, respectiv venituri comerciale/profesii libere.
In raport de mentiunile din cuprinsul deciziilor de impunere aflate la filele 56-64 dosar de fond, in mod corect instanta de fond a retinut incidenta in speta a prevederilor art. 257 alin. 2 lit. b din Legea nr. 95/2006.
Desi recurentul sustine ca veniturile pentru care i s-a calculat impozitul pe venit fac parte din categoria celor din alte surse, astfel cum sunt acestea definite de art. 78 Cod fiscal, nu a administrat nici o proba in acest sens, pentru a clarifica natura veniturilor incasate si a combate in acest mod cele mentionate in deciziile de impunere emise de organul fiscal. Prin urmare, in lipsa oricaror alte elemente, natura veniturilor este cea care rezulta din deciziile de impunere anuale, simplele alegatii ale recurentului neputand combate o stare de fapt ce rezulta din acte fiscale necontestate.
In ceea ce priveste accesoriile, acestea au fost calculate in sarcina recurentului in temeiul prevederilor art. 261 din Legea nr. 95/2006, potrivit carora, angajatorii si asiguratii care au obligatia platii contributiei in conditiile prezentei legi si care nu o respecta datoreaza pentru perioada de intarziere majorari de intarziere in conditiile Codului de procedura fiscala, coroborate cu prevederile art. 8 din Ordinul nr. 617/2007, potrivit carora, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente vireaza trimestrial contributia calculata la venitul estimat, pana la data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru (1);diferentele ramase de achitat, calculate in raport cu decizia de impunere anuala, se platesc in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei de impunere, perioada pentru care nu se calculeaza si nu se datoreaza majorari de intarziere (4); la expirarea termenului prevazut la alin. (4), pentru sumele datorate si ramase neachitate se vor percepe majorari de intarziere conform procedurii instituite prin Codul de procedura fiscala (5).
De asemenea, potrivit art. 215 alin. 3 din Legea nr. 95/2006, persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente, venituri din agricultura si silvicultura, venituri din cedarea folosintei bunurilor, din dividende si dobanzi, din drepturi de proprietate intelectuala sau alte venituri care se supun impozitului pe venit sunt obligate sa depuna la casele de asigurari de sanatate cu care au incheiat contractul de asigurare declaratii privind obligatiile fata de fond.
 Prin urmare, potrivit textului legal mai sus redat, recurentul avea obligatia de a se inregistra si la C.A.S. ca persoana care realizeaza venituri din activitati independente in vederea calcularii contributiei datorata la Fondul de asigurari de sanatate.
Acesta a depus doar la organul fiscal declaratie de impunere, astfel ca intimata Casa de Asigurari de Sanatate nu a cunoscut faptul ca acesta realizeaza venituri din activitati independente si care este cuantumul acestora. In consecinta, nu i se poate imputa intimatei faptul ca nu l-a incunostintat anual pe recurent in legatura cu cuantumul contributiei datorate, culpa pentru aceasta situatie revenindu-i recurentului care a omis sa declare si la C.A.S. veniturile realizate din activitati independente.  
Pentru aceste considerente, neputandu-se retine in speta incidenta motivelor de casare prevazute de art. 488 punct. 6 si 8 din Noul Cod de procedura civila, invocate de recurent ca temei de drept al recursului, Curtea, in temeiul art. 496 din Noul Cod de procedura civila a respins ca nefondat  recursul. 

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Acte ale autoritatilor publice; Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.; Contestatie

124 - Decizie nr. 124 din data de 23.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Actiune introdusa de debitoare, prin administrator special, in cadrul procedurii de insolventa, impotriva uneia din creditoare, prin care solicita deblocarea accesului la bunurile sale, retinute in spatiile creditoarei. Compet - Decizie nr. 123 din data de 23.04.2015
LITIGII CU PROFESIONISTI. Apel. Actiune in anularea certificatului de inmatriculare al societatii parate, intemeiata pe schimbarea destinatiei imobilului in care isi desfasoara activitatea, fara acordul vecinilor, deranjul fonic produs de activitate si pe - Decizie nr. 116 din data de 21.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Contestatie la tabelul preliminar. Obligatia judecatorului-sindic de a determina cuantumul creantei contestate, neputand lasa in sarcina administratorului judiciar determinarea cuantumului, cata vreme acesta si-a spus parerea - Decizie nr. 112 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Procedura insolventei. Inscriere provizorie a creantei. Necesitatea administrarii de probe. Momentul in care trebuie incuviintata administrarea de probe, de catre judecatorul sindic. - Decizie nr. 111 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Procedura insolventei. Cerere de sesizare din oficiu a judecatorului sindic privind inlocuirea administratorului judiciar. Posibilitatea creditorilor de a obtine schimbarea administratorului judiciar doar in conditiile prevazu - Decizie nr. 108 din data de 09.04.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Recurs. Contestatie la tabel preliminar. Necercetarea fondului cauzei. Obligatia judecatorului sindic de a analiza fondul pretentiilor in cazul in care intre debitoare si creditoare a existat un litigiu, suspendat in baza art. 36 di - Decizie nr. 83 din data de 30.04.2015
LITIGII CU PROFESIONISTI. Recurs. Dizolvare societate comerciala. Cerere de repunere in termenul de declarare a recursului, intemeiata pe necomunicarea legala a sentintei atacate cu recurenta parata. Momentul inceperii termenului de recurs. Recurs tardiv - Decizie nr. 77 din data de 24.04.2015
Apel. Procedura insolventei. Confirmare plan de reorganizare. Aprecierea ca si vot pozitiv a votului unui creditor in sensul votarii planului, cu conditia ca toate obligatiile nascute dupa data intrarii in insolventa (necuprinse in graficul de rambursare) - Decizie nr. 152 din data de 21.05.2015
Apel. Actiune in constatarea inexistentei dreptului unei persoane fizice de a reprezenta o societate comerciala, in conditiile in care acest drept i-a fost conferit printr-un contract de munca, contrar prevederilor Actului constitutiv al societatii. Admis - Decizie nr. 150 din data de 20.05.2015
Apel. Actiune in constatarea nulitatii absolute a unor clauze din contractele de credit, introdusa de mai multi reclamanti cu domicilii sau sedii in diferite localitati din tara, impotriva aceleasi banci parate, in temeiul unor contracte de credit diferit - Decizie nr. 146 din data de 14.05.2015
Apel. Procedura insolventei. Contestatie la tabelul preliminar de creante si la tabelul preliminar modificat de creante. Imposibilitatea analizarii, pe calea contestatiei la tabelul preliminar de creante, a incidentei prevederilor art. 117-118 din Legea n - Decizie nr. 142 din data de 07.05.2015
Recurs. Procedura insolventei. Contestatie la planul de distribuire a fondurilor obtinute din vanzarea bunului garantat, formulata de creditori salariati. Distribuirea sumelor obtinute in functie de categoria din care fac parte creditorii contestatori, si - Decizie nr. 94/C din data de 12.05.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Cerere de protectie a creantei formulata de creditorul garantat, intemeiata pe prevederile art. 39 alin. 1 lit. B din Legea nr. 85/ 2006. Inadmisibilitatea cererii. Posibilitatea formularii doar a unei cereri de ridicare a sus - Decizie nr. 91/C din data de 25.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Contestatie la tabel. Creanta tardiva. Valabilitatea notificarii deschiderii procedurii,comunicata la sediul organului fiscal care administreaza creanta bugetara, chiar daca acesta nu are personalitate juridica. - Decizie nr. 83/C din data de 24.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Contestatie la tabelul preliminar de creante formulata impotriva creantei organului fiscal, constatata prin decizie de impunere, contestata pe calea contestatiei administrative, care a fost suspendata pana la solutionarea plan - Decizie nr. 79/C din data de 12.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Cerere de deschidere a procedurii formulata de un creditor impotriva unei societati dintr-un grup. Inaplicabilitatea dispozitiilor art. 183 si urmatoarele din Legea nr. 85/ 2014 - Decizie nr. 67/C din data de 10.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Apel. Cerere de deschidere a procedurii formulata de un creditor si de conexare la cererea similara formulata anterior de debitor, in temeiul Legii nr. 85/ 2014. Judecarea cererii debitorului, la care s-a conexat cererea creditorulu - Decizie nr. 65/C din data de 04.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Recurs. Contestatie impotriva hotararii adunarii creditorilor. Calculul cvorumului si al majoritatii creantelor facut de administratorul judiciar, raportat la un tabel definitiv rectificat, intocmit si neafisat la usa instantei. Con - Decizie nr. 59/C din data de 31.03.2015
PROCEDURA INSOLVENTEI. Recurs. Cerere de inscriere creanta nascuta in cursul procedurii in tabelul suplimentar de creante, respinsa de administratorul judiciar. Contestatie la raportul de activitate al administratorului judiciar, admisa de judecatorul sin - Decizie nr. 57/C din data de 24.03.2015