InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Curtea de Apel Oradea

Gradualitatea masurilor preventive. Masura obligarii de a nu parasi tara. Asigurarea bunei desfasurari a procesului penal.

(Decizie nr. 14 din data de 28.02.2013 pronuntata de Curtea de Apel Oradea)

Domeniu Procedura civila si penala (cai de atac, competente etc.) | Dosare Curtea de Apel Oradea | Jurisprudenta Curtea de Apel Oradea

 INCHEIEREA PENALA NR. 14/R/28.02.2013
                                           Dosar  nr.2673/111/P/2013
                                     Sectia penala si pentru cauze cu minori

Gradualitatea  masurilor preventive. Masura obligarii de a nu parasi tara. Asigurarea bunei desfasurari a procesului penal.

Detentia unei persoane este o masura atat de grava, incat este justificata numai in ultima instanta, atunci cand alte masuri, mai putin severe au fost analizate si s-a considerat ca sunt insuficiente pentru a proteja interesul public sau cel individual.
In raport de circumstantele personale ale inculpatilor, precum si de durata de timp scursa de la data inceperii urmaririi penale, de aproximativ 2 ani si jumatate, s-a apreciat ca argumentele care ar fi pledat pentru luarea masurii arestarii preventive, respectiv promptitudinea si severitatea reactiei organelor judiciare fata de fapte penale grave nu subzista. In raport de gradualitatea masurilor preventive, s-a decis ca restrangerea dreptului fundamental la liberate al inculpatilor sa fie realizat printr-o alta masura, cu un grad de ingerinta mai scazut, asupra libertatii de circulatie, apreciindu-se ca masura obligarii de a nu parasi tara va fi de natura sa asigure realizarea scopului prevazut de art. 136 Cod procedura penala.
In recursul D.N.A - Serviciul Teritorial Oradea in baza art. 145 alineatul 12 litera a din Codul de procedura penala s-a impus inculpatilor ca pe durata masurii sa nu se apropie si sa nu comunice direct sau indirect intre ei si cu invinuitii judecati precum si cu martorii indicati retinand ca exista indicii ca inculpatii au comis faptele si pentru a oferi o garantie suplimentara a bunei desfasurari a procesului  penal si pentru a impune  inculpatilor adoptarea unei conduite in raport cu ceilalti participanti se impune restrangerea dreptului la libera circulatie sa fie realizat prin masura obligarii de a nu parasi tara fara incuviintarea instantei in conditiile dispuse. Prin incheierea nr.9 din 22.02.2013, pronuntata de Tribunalul Bihor, in baza art. 1491  C.pr.pen. rap la art 136 Cod procedura penala s-a respins propunerea D.N.A.- Serviciul teritorial Oradea, privind arestarea preventiva a inculpatilor: O.N.S, B.C.C.
S-a constatat ca inculpatul O.N.S a fost retinut pe o perioada de 24 de ore, cu incepere de la data de 21.02.2013, ora 13,40.
S-a constatat ca inculpatul B.C.C a fost retinut pe o perioada de 24 de ore, cu incepere de la data de 21.02.2013, ora 15,00
In baza art. 136 alin. 1 lit. c Cod procedura penala rap. la art. 146 alin. 11/1 si art. 145/1 Cod procedura penala, s-a luat fata de inculpatii O.N.S si B.C.C  masura obligarii de a nu parasi tara fara incuviintarea instantei pe o durata de 30 zile.
I s-a impus inculpatului respectarea obligatiilor prev. de art. 145/1 alin. 2, rap. la art. 145 alin. 1/1 si alin.  1/ 2  Cod procedura penala:a) sa se prezinte la organul de urmarire penala sau, dupa caz, la instanta de judecata ori de cate ori este chemat;b) sa se prezinte la organul de politie desemnat cu supravegherea de catre IPJ Bihor conform programului de supraveghere intocmit de organul de politie sau ori de cate ori este chemat;c) sa nu isi schimbe locuinta fara incuviintarea organului judiciar care a dispus masura;d) sa nu detina, sa nu foloseasca si sa nu poarte nici o categorie de arme;
In baza art. 145 alin. 2/2 Cod procedura penala le-a atras atentia inculpatilor ca in caz de incalcare cu rea-credinta a masurii sau obligatiilor ce le revin se va lua fata de acestia masura arestarii preventive.
In baza art. 145 alin. 2/1 Cod procedura penala o copie a minutei s-a comunicat IPJ Bihor, I.P.J. Bucuresti, Jandarmeriei Bihor, Jandarmeriei Bucuresti, Politiei Comunitare Beius , Politiei Comunitare Bucuresti, Serviciului Pasapoarte Bihor, Serviciului Pasapoarte Bucuresti si Politiei de Frontiera, in vederea asigurarii respectarii obligatiilor care le revin inculpatilor, respectiv in vederea refuzului eliberarii pasaportului sau, dupa caz, a ridicarii provizorii a pasapoartelor pe durata masurii, dupa ramanerea definitiva a prezentei.
Pentru a pronunta aceasta incheiere, Tribunalul Bihor a retinut urmatoarele :
Prin rezolutia din data de 09.09.2010 orele 15,40, data de Parchetul de pe langa Tribunalul Bihor in dosar nr. 155/P/2010 s-a dispus confirmarea inceperii urmaririi penale fata de  B.C.C pentru savarsirea infractiunilor de inselaciune, fapta prev. si ped. de art. 215 alin.1,2,3 si 5 C.pen., fals in inscrisuri sub semnatura privata fapta prev. si ped. de art. 290 alin.1 C.pen. si uz de fals fapta prev. si ped. de art. 291 C.pen. toate cu aplicarea art. 33 lit.a C.pen. si A.N. pentru savarsirea infractiunii de fals material in inscrisuri oficiale, prev. si ped. de art. 288 alin.1 C.pen..
Prin Ordonanta din 28.05.2012 data de Parchetul de pe langa Tribunalul Bihor in dosar nr.155/P/2010 s-a dispus  declinarea competentei materiale si teritoriale de solutionare a cauzei in favoarea Directiei Nationale Anticoruptie - Serviciul Teritorial Oradea, cauza fiind inregistrata sub nr. de dosar 58/P/2012.
Prin ordonanta din 21.02.2013 data de D.N.A. Serviciul Teritorial Oradea s-a dispus punerea in miscare a actiunii penale impotriva invinuitului O.N.S pentru savarsirea infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor publice si obtinerea unui folos patrimoniale pentru altul, inselaciune cu consecinte deosebit de grave si uz de fals, in forma continuata si in concurs, prevazute de art. 13/2 din Lg.78/2000 raportat la art. 248 C.Pen. cu referire la art. 13 alin.1 lit.b din OUG 43/2002, art.215 alin.1,2,3,5 C.Pen. si art. 291 C.pen. cu aplicarea art. 41 al.2, art.33 lit.a si art.34 C.Pen.
In fapt s-a retinut ca inculpatul O.N.S, in calitate de primar al mun. Beius si ordonator principal de credite, cu stiinta, si-a indeplinit in mod defectuos atributiile de serviciu, cu ocazia decontarii din bugetul local, la data de 28.12.2007, a sumei de 135.554,55 lei, catre SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, cunoscand ca lucrarile nu au fost executate si materialele aferente nu au fost livrate, prejudiciind in acest fel bugetul Primariei Mun. Beius si creand un folos patrimonial societatii TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, si a indus in eroare Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, cu ocazia  solicitarii si obtinerii, in perioada decembrie 2007-mai 2008, in doua transe, de fonduri in valoare totala de 1.617.133,36 lei, pentru implementarea subprogramului "Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in localitatea Beius, judetul Bihor",  folosindu-se de inscrisuri care atestau in mod nereal efectuarea de lucrari si livrarea de materiale aferente de catre SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, prejudiciind in acest mod bugetul de stat cu suma de 1.617.133,36 lei.
Inculpatul B.C.C, in calitate de administrator al SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, a produs inscrisuri (situatii de lucrari, centralizatoarele situatiilor de lucrari si facturi) care atestau in mod nereal efectuarea de lucrari si livrarea de materiale aferente de catre SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea pentru Primaria Mun. Beius, pe care primarul O.N.S le-a folosit cu ocazia decontarii din bugetul local, la data de 28.12.2007, a sumei de 135.554,55 lei si cu ocazia  solicitarii si obtinerii de la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, in perioada decembrie 2007-mai 2008, in doua transe, de fonduri in valoare totala de 1.617.133,36 lei, fiind cauzat un prejudiciu de 135.554,55 lei bugetului local al Primariei Mun. Beius si de 1.617.133,36 lei bugetului de stat, societatea pe care o administra obtinand foloasele patrimoniale mentionate mai sus.
Prin ordonanta din 21.02.2013 ora 13,40 s-a dispus retinerea inculpatului O.N.S pe o perioada de 24 ore, cu incepere de la 21.02.2013 ora 13,40.
 Prin ordonanta din 21.02.2013 ora 15,00 s-a dispus retinerea inculpatului B.C.C pe o perioada de 24 ore, cu incepere de la 21.02.2013 ora 15.00.
La data de 22.02.2013 s-a inaintat la Tribunalul Bihor propunerea de arestare preventiva a acestora pe o durata de 29 zile.
In motivarea propunerii s-a aratat ca, in cauza sunt intrunite conditiile prevazute de art. 148 alin. 1 lit."f" din Codul de procedura penala, in sensul ca inculpatii O.N.S si B.C.C au savarsit infractiuni pentru care legea prevede pedeapsa inchisorii mai mare de 4 ani (abuz in serviciu contra intereselor publice si obtinerea unui folos patrimonial pentru altul, de la 3 la 15 ani, inselaciune cu consecinte deosebit de grave, de la 10 la 20 de ani si spalarea banilor, de la 3 la 12 ani) si exista probe certe ca lasarea lor in libertate prezinta pericol concret pentru ordinea publica.
Cu privire la "pericolul concret pentru ordinea publica", din continutul textului art. 148 alin. 1 lit."f" Cod procedura penala, varianta ca prin arestarea preventiva se urmareste doar protejarea societatii fata de inculpat, ar conduce la concluzia ca masura preventiva ar trebui limitata doar in cazul infractiunilor de violenta si numai in masura in care s-ar aprecia ca astfel de fapte ar putea fi repetate.
In prezenta cauza, existenta pericolului pentru ordinea publica rezulta din insasi pericolul social al infractiunilor de care sunt acuzati inculpatii O.N.S (primar) si B.C.C (om de afaceri), de incurajarea inculpatilor cat si a altor potentiali infractori sa comita fapte similare, in lipsa unei reactii ferme din partea organelor competente.
Comportamentul infractional manifestat de inculpatul O.N.S, cu complicitatea inculpatului B.C.C, este de natura sa afecteze autoritatea institutiilor aflate in slujba cetatenilor, aruncand astfel o umbra de neincredere in randul opiniei publice asupra celor care au fost alesi de obste pentru a-i ajuta si a le sustine interesele.
Faptul ca un primar de municipiu a actionat impotriva cetatenilor, efectiv sabotand realizarea unei lucrari de interes obstesc, public,constituie in mod cert o imprejure care tulbura profund si grav ordinea publica, determinand reactii justificate de insecuritate si de neincredere in administratia locala.
Natura si gravitatea faptelor retinute in sarcina inculpatului O.N.S, modalitatea concreta prin care acestea au fost comise, folosindu-se de calitatea sa de primar, cat si de influenta de care dispunea in exercitarea acestei functii, angrenand in activitatile sale si alti functionari publici, dar si oameni de afaceri, insuflandu-se opiniei publice falsa impresie ca poate dispune dupa bunul plac de fonduri locale si de la nivel central, pentru interesul sau si al unui om de afaceri, induc ideea ca cei care l-au ales ca primar au fost inselati in asteptarile si dezideratele lor.
  Analizand propunerea de arestare preventiva instanta a retinut ca:
I. In speta de fata sunt intrunite conditiile prev. de art. 143 c.pr.pen. in sensul ca exista probe si indicii temeinice din care rezulta presupunerea ca inculpatii au savarsit faptele  penale retinute in sarcina lor.
S-a retinut in fapt ca :
Inculpatul O.N.S, in calitate de primar al mun. Beius si ordonator principal de credite, cu stiinta, si-a indeplinit in mod defectuos atributiile de serviciu, cu ocazia decontarii din bugetul local, la data de 28.12.2007, a sumei de 135.554,55 lei, catre SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, cunoscand ca lucrarile nu au fost executate si materialele aferente nu au fost livrate, prejudiciind in acest fel bugetul Primariei Mun. Beius si creand un folos patrimonial societatii TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, si a indus in eroare Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, cu ocazia  solicitarii si obtinerii, in perioada decembrie 2007-mai 2008, in doua transe, de fonduri in valoare totala de 1.617.133,36 lei, pentru implementarea subprogramului "Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in localitatea Beius, judetul Bihor",  folosindu-se de inscrisuri care atestau in mod nereal efectuarea de lucrari si livrarea de materiale aferente de catre SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, prejudiciind in acest mod bugetul de stat cu suma de 1.617.133,36 lei.
Inculpatul B.C.C,  in calitate de administrator al SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, a produs inscrisuri (situatii de lucrari, centralizatoarele situatiilor de lucrari si facturi) care atestau in mod nereal efectuarea de lucrari si livrarea de materiale aferente de catre SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea pentru Primaria Mun. Beius, pe care primarul O.N.S le-a folosit cu ocazia decontarii din bugetul local, la data de 28.12.2007, a sumei de 135.554,55 lei si cu ocazia  solicitarii si obtinerii de la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, in perioada decembrie 2007-mai 2008, in doua transe, de fonduri in valoare totala de 1.617.133,36 lei, fiind cauzat un prejudiciu de 135.554,55 lei bugetului local al Primariei Mun. Beius si de 1.617.133,36 lei bugetului de stat, societatea pe care o administra obtinand foloasele patrimoniale mentionate mai sus: Inculpatul B.C.C,  in calitate de administrator al SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, a solicitat BRD-Agentia Emanoil Gojdu Oradea,  la data de 09.01.2009 si a obtinut, in mod ilegal, la data de 14.01.2009, transferul sumei de 758.025,88 lei, din contul de garantie de buna executie al firmei, in contul curent al aceleiasi societati, folosindu-se de un inscris fals, respectiv adresa nr. 37/08.01.2009, iar in perioada 14.01.2009-24.02.2009, a retras in numerar din contul curent suma de 635.500 lei, pe care a folosit-o in interes personal.
Existenta acestor fapte este in opinia noastra deplin probata prin: Conventia dintre Primaria Mun. Beius (semnata de primarul O.N.S), inregistrata sub nr. 3979/28.05.2007 si Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, inregistrata sub nr. 3100/23.07.2007, care avea ca obiect finantarea in proportie de 85 % din bugetul de stat, prin bugetul MMDD, in vederea implementarii Programului multianual prioritar de mediu si gospodarire a apelor-Programul "Reabilitarea si extinderea infrastructurii de apa si apa uzata"-Subprogramul "Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in localitatea BEIUS, judetul Bihor-Prioritatea I", valoarea totala a cheltuielilor eligibile fiind de 4.808.335 lei (1.436.439 euro).
Raportul procedurii nr. 6381/02.10.2007 din care rezulta ca, contractul de achizitie publica a fost atribuit SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, fiind incheiat Contractul de lucrari nr. 6790/17.10.2007, prin care executantul lucrarii se obliga sa execute "Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in municipiul Beius", la pretul de 4.173.345,88 lei, la care se adauga TVA 792.935,72 lei.
Adresa nr. 7936 Primaria Mun. Beius,din care rezulta ca UAT reprezentata de primar inc.O.N.S, a inaintat la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile documentatia pentru decontarea "Prestari servicii proiectare, management, consultanta si  dirigentie de santier, precum si executie instalatii in cadrul Programului «Reabilitarea si extinderea infrastructurii de apa si apa uzata», Subprogramul «Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in localitatea Beius, judetul Bihor»".
Factura fiscala nr. 26/30.11.2007, in valoare totala de 903.697,00 lei, emisa de SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea catre Primaria Mun. Beius reprezentand "lucrari de alimentare cu apa si canalizare la investitia «Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in municipiul Beius» conform contract nr. 6790/17.10.2007 si a situatiei de lucrari".
Declaratia UAT Beius pe proprie raspundere pentru certificarea eligibilitatii cheltuielilor din data de 30.11.2007 prin care primarul O.N.S certifica faptul ca "toate cheltuielile sunt eligibile din punct de vedere administrativ, tehnic, calitativ, financiar si al stadiului fizic de realizare si sunt incluse in declaratia anexata reprezentand finantarea de la bugetul de stat/bugetul local si/sau alte surse ce vor fi platite in conformitate cu stadiul de implementare a subprogramului_acopera cheltuielile efectuate pana la data de 30.11.2007 si constituie parte integranta a acestei declaratii impreuna cu situatia facturilor platite, raportul de progres al subprogramului si graficul realizarilor lunare. Certific, de asemenea, ca stadiul de implementare a subprogramului este/a fost realizat in concordanta cu graficul de implementare al acestuia si ca informatiile incluse in raportul de progres sunt corecte. Certific, de asemenea, ca subprogramul este/a fost implementat in conformitate cu prevederile Conventiei nr. 3100/23.07.2007, in particular in ceea ce priveste_verificarea realitatii, legalitatii si regularitatii cheltuielilor si a executiei corespunzatoare a lucrarilor, atat din punct de vedere calitativ, cat si cantitativ. Certific, de asemenea, faptul ca declaratia de cheltuieli este corecta si rezulta dintr-un sistem contabil bazat pe documente justificative care pot fi verificate_".
Raportul de progres, intocmit de catre inspectorul de specialitate H.G. L, persoana autorizata de catre Primaria Mun. Beius pentru implementarea subprogramului, in care se mentiona faptul ca "in perioada 17.10.2007-30.11.2007 SC "Top Construct Grup" SRL a executat lucrari conform facturii nr. 26 in valoare de 903.697 lei";
Referatul dirigintelui de santier, intocmit de sing. M.I. la data de 30.11.2007 prin care confirma faptul ca a verificat in cursul lunii noiembrie 2007 executarea lucrarilor mentionand ca lucrarile sunt executate conform proiectului si normelor in vigoare, respectiv ca lucrarile executate sunt prezentate in situatiile de lucrari conform cantitatilor real executate si valoric conform ofertei contractate";
Centralizatorul situatiilor de lucrari nr. 74/30.11.2007 si situatiile de lucrari aferente, in valoare de 903.697 lei
Ordonantarile de plata nr. 2513/28.12.2007-pentru suma de 82.697 lei, 2526/28.12.2007-pentru suma de 775.815,15 lei si nr. 2527/28.12.2007-pentru suma de 45.148,85 lei;
Procesul-verbal de receptie partiala din care reiese faptul ca presedintele I. V. (vice-primar) si membrii comisiei de receptie a lucrarilor, N.O., M.G., C. R. G.D., B.S., B.M. si C.O., au verificat lucrarile executate de SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL in valoare de 903.697 lei si documentele aferente, respectiv oferta societatii, contractul de executie lucrari si situatiile de lucrari, constatand ca  acestea au fost conform situatiilor de lucrari anexate.
Centralizatorul situatiilor de lucrari nr. 74/30.11.2007 si situatiile de lucrari aferente, in valoare de 903.697 lei, cuprinzand lucrari neexecutate si materiale nelivrate.
Factura fiscala nr. 37/12.05.2008 in valoare totala de 998.813,26 lei emisa de SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea catre Primaria Mun. Beius reprezentand "lucrari de constructii la investitia «Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in municipiul Beius» conform contract nr. 6790/17.10.2007 si a situatiei de lucrari".
Declaratia UAT Beius pe proprie raspundere pentru certificarea eligibilitatii cheltuielilor din data de 12.05.2008, prin care primarul O.N.S certifica faptul ca "toate cheltuielile sunt eligibile din punct de vedere administrativ, tehnic, calitativ, financiar si al stadiului fizic de realizare si sunt incluse in declaratia anexata reprezentand finantarea de la bugetul de stat/bugetul local si/sau alte surse ce vor fi platite in conformitate cu stadiul de implementare a subprogramului_acopera cheltuielile efectuate pana la data de 12.05.2008 si constituie parte integranta a acestei declaratii impreuna cu situatia facturilor platite, raportul de progres al subprogramului si graficul realizarilor lunare. Certific, de asemenea, ca stadiul de implementare a subprogramului este/a fost realizat in concordanta cu graficul de implementare al acestuia si ca informatiile incluse in raportul de progres sunt corecte. Certific, de asemenea, ca subprogramul este/a fost implementat in conformitate cu prevederile Conventiei nr. 3100/23.07.2007, in particular in ceea ce priveste_verificarea realitatii, legalitatii si regularitatii cheltuielilor si a executiei corespunzatoare a lucrarilor, atat din punct de vedere calitativ, cat si cantitativ. Certific, de asemenea, faptul ca declaratia de cheltuieli este corecta si rezulta dintr-un sistem contabil bazat pe documente justificative care pot fi verificate_".
Raportul de progres, intocmit de catre inspectorul de specialitate H.G.L, persoana autorizata de catre Primaria Mun. Beius pentru implementarea subprogramului, in care se mentiona faptul ca:
- "in perioada 17.10.2007 pana in prezent SC "Top Construct Grup" SRL a executat lucrari conform facturii nr. 26/30.11.2007 in valoare de 903.697 lei;
- in perioada 01.01.2008 pana la 12.05.2008 SC "Top Construct Grup" SRL a executat lucrari in valoare de 998.813,26 lei, conform facturii seria BH TCG nr. 37/12.05.2008".
Centralizatorul situatiilor de lucrari si situatiile de lucrari aferente, in valoare de 998.813,27 lei, cuprinzand lucrarile executate de SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL in executarea contractului nr. 6790/17.10.2007, depuse spre decontare.
Procesul-verbal de constatare din 27.09.2009 in cadrul caruia audiatorii publici externi din cadrul Camerei de Conturi Bihor in urma auditului financiar privind modul de formare, administrare si intrebuintare a resurselor bugetului unitatii administrativ teritoriale, modul de gestionare a patrimoniului public si privat al acesteia, contul de executie bugetara pe anul 2008 si bilantul contabil incheiat la 31.12.2008 de Primaria Municipiului Beius au constatat ca au fost decontate cheltuieli de capital pentru obiectivul de investitii " Lucrari prioritate de extindere si reabilitare a retelelor cu apa si canalizare in municipiul Beius in cuantum mai mare decat cel legal, respectiv 87% din lucrarilor achitate in cursul anului 2008, care nu au fost executate. S-a stabilit din verificarea situatiilor de lucrari acceptate la plata in cursul anului 2008 ca s-a decontat in plus suma de 1.149.867,91 lei urmare a cuprinderii in situatiile de lucrari si a acceptarii la plata a unor lucrari neexecutate. S-a constatat ca in situatiile de lucrari intocmite de catre constructorul SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea si confirmate de catre dirigintele de santier au fost inscrise lucrari fictive, lucrari care la data intocmirii situatiilor nu erau executate.
Raportul de expertiza intocmit in cauza de catre expertul tehnic Ing. Z. T. in care s-a concluzionat ca valoarea lucrarilor decontate si neexecutate este in cuantum de 1.248.120 lei.
Depozitia martorului N.J.K. care a declarat ca "La sfarsitul lunii ianuarie 2008 - inceputul lunii februarie 2008 inginerul P.N. mi-a relatat faptul ca urmeaza sa ma deplasez la Beius unde era castigata lucrarea de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in municipiul Beius, unde urma sa fiu operator sudor conducte polietilena, intrucat aveam atestat pentru astfel de lucrari. Initial am facut naveta din Tinca, insa ulterior am gasit o chirie in Beius, decontata de societate. Am stat in chirie cu buldoescavatoristul V.A., singurul angajat care a venit cu mine de la lucrarea de la Olcea.
Pot sa precizez cu siguranta perioada de sfarsitul lunii ianuarie 2008 - inceputul lunii februarie 2008 ca data in care am fost repartizat la Beius, deoarece in luna ianuarie 2008 inca am mai facut probe de presiune la lucrarea de introducere apa in com. Olcea. Mai mult, detin o copie a avizului de insotire a marfii din data de 11 februarie 2008 si aproximativ cu doua saptamani inainte am fost repartizat la Beius. P. N. a discutat cu subinginerul B. P. din Finis, care a mai dus 4 muncitori necalificati din Finis si din Beius (initial au fost doi, dupa care a mai adus si alti muncitori).
Nu cunosc daca acestia au fost angajati cu carte de munca, insa P. era cel care ne aducea la lucrare salariul in plic fiecaruia. Nu cunosc decat prenumele acestor muncitori necalificati: M, P., F. (posibil V), G. (posibil Sav). Subinginerul B.P. era persoana care a fost desemnata de P.N. sa fie sef de echipa, insa in fapt eu eram persoana care aveam aceasta calitate in relatiile cu proiectantii, dirigintele de santier, responsabilii din cadrul Primariei Beius.
Intrucat mi-am desfasurat activitatea in Beius in perioada 1980 - iulie 2007 la SC FLORICON SA, ii cunosteam pe toti angajatii Primariei Beius. Din cate cunosc responsabilul de lucrare din partea primariei era H.G. Din partea Primariei Beius superviza activitatea seful de compartiment investitii O.E. si ing. N.O. Se mai interesa de lucrare si ing. M.
Din cate cunosc de alegerea strazilor unde urma sa efectuam lucrari se ocupa P.N. cu O.E.
Fiind intrebat arat faptul ca la momentul in care m-am deplasat la Beius la sfarsitul lunii ianuarie 2008 - inceputul lunii februarie 2008, in ceea ce priveste materialele pentru realizarea lucrarii, existau depozitate in incinta depozitului Statiei Peco Desira din Beius doar conducte PVC de 250 mm de culoare galben-portocalie pentru canalizare. Apreciez cantitatea de conducte PVC de 250 existente in depozit in luna februarie 2008 la circa 300 metri, respectiv circa 54 bucati (aproximativ un tir), Alte materiale nu mai existau la acest depozit.
Totodata, in luna ianuarie 2008, cu putin timp inainte de a fi repartizat la Beius, a mai fost descarcat un TIR de marfa cu fitinguri (materiale mici) de polietilena in curtea statiei de pompare a apei Beius. Cunosc acest lucru prin prisma faptului ca la momentul in care m-am deplasat la Beius, exprimandu-mi nemultumirea pentru faptul ca aceste liniile mici nu erau depozitate corespunzator (oricine putea sa le sustraga nefiind asigurate decat de un gard imprejmuitor), numitul K.A. mi-a spus ca pentru aceste materiale nu trebuie sa semnez de primire in gestiune deoarece erau deja in custodia reprezentantilor Primariei Beius.
Aceste materiale cunosc ca au fost descarcate de L.S., L. F. si V A., care s-au deplasat de la lucrarea de la Tinca in cursul lunii ianuarie 2008.
Materialele precizate mai sus (un TIR de conducte PVC si un TIR de fitinguri) erau toate materialele existente la Beius la momentul repartizarii mele la sfarsitul lunii lunii ianuarie- 2008 - inceputul lunii februarie 2008 la lucrarea de introducere apa si canalizare in Mun. Beius.
Ulterior au mai fost aduse saptamanal materiale mici cu masina IVECO (apartinand TOP CONSTRUCT GRUP) de la Oradea: conducte de polietilena de 90mm, coturi, robineti, flanse, functie de necesitati.
Totodata au mai fost aduse si alte TIR-uri de marfa, respectiv la data de 11.02.     2008, a venit un transport de fitinguri de la Cluj pe care l-am descarcat intr-un depozit  (inchis, incinta fiind asigurata cu paza) al societatii TIMEX situat la intrarea in Beius dinspre Stei pe partea dreapta (spatiu inchiriat de TOP CONSTRUCT GRUP)
Detin o copie a Avizului de insotire a marfii din data de 11.02.2008, emis de Pipelife ROMANIA SRL catre BR PNEUMATICI. Anexez prezentei declaratii acest
Aviz - o fila.
Fiind intrebat arat faptul ca nu cunosc cui apartine societatea BR PNEUMATICI, despre acest lucru si eu m-am intrebat cand am primit avizul respectiv, intrucat lucrarea era executata de TOP CONSTRUCT GRUP SRL.
In jurul datei de 11.02.2008, data descarcarii marfii mai sus precizate, am primit dispozitie de la P.N. sa aducem din curtea statiei de pompare a apei materialele existente acolo din luna ianuarie 2008, depozitandu-le in incinta aceluiasi depozit al SC TIMEX.
Pe parcursul urmatoarelor luni ale anului 2008 au fost aduse mai multe tiruri de conducte PVC de 250 mm, de 315 mm, tevi de polietilena de 200 mm, hidranti, coturi, robineti, flanse si alte materiale, dupa necesarul de materiale urmare a executarii lucrarilor.
La sfarsitul lunii ianuarie 2008 - inceputul lunii februarie 2008, data repartizarii la Beius, dupa discutii cu reprezentantii Primariei Beius, ing. P. N. a dispus inceperea lucrarii de introducere canalizare si apa pe str. General Mociulschi (circa 300 m) Cunosc faptul ca aceasta strada nu era inclusa in proiectul "Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in municipiul Beius". Nu cunosc motivele pentru care s-a inceput cu aceasta strada. Dupa finalizarea str. General Mociulschi, am inceput la lucrarile din proiect, respectiv lucrari de introducere canalizare pe str. Pescarilor, Ghioceilor si Brandusei. Pe aceste strazi s-au executat numai lucrari de canalizare.
In continuare, s-au efectuat lucrari de introducere apa pe str. Bolcas, Ciordas, smd.
Toate lucrarile executate au fost dispuse de reprezentantii Primariei Beius, noua fiindu-ne comunicate strazile ce urmau a fi atacate de P.N.
Au fost executate lucrari pe tot parcursul anului 2008 si 2009 (pana aproximativ la 01.12.2009), cu exceptia lunilor iunie-august 2009 (cu aproximatie) fiind repartizati la lucrarea din Olcea. Am inteles ca am fost retrasi de la lucrarea de la Beius intrucat existau neintelegeri intre B. si primarul D. cu privire la banii decontati de primarie, desi lucrarile erau executate (asa sustinea patronul nostru)."
Depozitia martorului B.P. care a declarat ca: In perioada februarie/martie 2008 pana in octombrie 2009 am fost angajat la SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea in calitate de inginer constructor. Este posibil ca actele de angajare sa fi fost intocmite ulterior, intrucat doar dupa ce am inceput sa lucrez, mi-au fost solicitate actele de reprezentantii SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL.
La sfarsitul anului 2007 am fost contactat de P.N. si K.A. care s-au recomandat a fi reprezentantii SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL si aveau nevoie de un colaborator coordonator tehnic pentru lucrarea adjudecata la Beius de introducere canalizare si apa. Cei doi mi-au spus ca au nevoie de o persoana nu in procesul de executie a lucrarii, intrucat il aveau pe N.J., ci care sa tina legatura cu institutiile implicate in implementarea proiectului si aducerea unor muncitori necalificati ca zilieri.
Am fost de acord cu propunerea lui P.N. si K.A., insa, intrucat eram pensionar cu capacitate partiala de lucru, am fost angajat doar cu norma partiala, cred de doua ore.
Pe numitul P.N. il cunosteam anterior fiind colegi la Constructii Bihor, insa acesta isi desfasurase activitatea la Oradea, iar eu la Beius.
Pe numitul N.J. il cunosc prin prisma faptului ca am fost colegi la SC FORICON SA - Santierul Beius, la aceasta societate desfasurandu-mi activitatea in perioada 1980- 1993 si 1997-2000.
Aproximativ in luna februarie sau martie 2008, am fost sunat de P. N. care mi-a comunicat ca incepem lucrul la Beius si m-a insarcinat sa gasesc 3 muncitori necalificati pentru executarea lucrarii de introducere apa si canalizare in Mun.Beius. I-am gasit pe numitii H.L. si F.I (care a lucrat doar o saptamana, iar in prezent este bolnav avand cancer la gat). H.L. a lucrat circa o luna sau doua. Ulterior, am mai adus trei zilieri pe V.F. pe M.P. si H.M. Din cate cunosc acesti muncitori necalificati nu au fost angajati cu carte de munca, cu exceptia lui V.F., P.N. fiind cel care ne aducea salariul in plic fiecaruia.
Fiind intrebat arat faptul ca la lucrarile de introducere canalizare si apa in Mun. Beius si-au desfasurat activitatea urmatoarele persoane: P.N. - director al TOP CONSTRUCT GRUP,NAGY JANOS - sef de echipa si coordonator in teren, subsemnatul - coordonator tehnic,V.A.- buldoescavatorist, H.L., F. I, V. F., M. P., M.M. si G. S. - muncitori necalificati.
Alte  persoane  nu  si-au  mai  desfasurat  activitatea  din  partea  SC  TOP  CONSTRUCT GRUP SRL, iar efectiv in teren eram 4-5 angajati."
Depozitia martorului L.A.F. care a declarat ca: "In perioada iunie 2007 pana in iunie 2010 am fost angajat la SC TOP ‘ CONSTRUCT GRUP SRL Oradea in calitate de mecanic utilaj greu, respectiv buldoexcavatorist.
Din luna august 2007 si pana in luna ianuarie sau februarie 2008 mi-am desfasurat activitatea la lucrarea efectuata de TOP CONSTRUCT GRUP SRL de introducere apa in Olcea. Lucrarea a fost coordonata de inginerii P. N. si K. A., sef de echipa era N. J., subsemnatul eram buldoexcavatorist iar numitii H. M., L.S., L. F. si M. F. erau muncitori necalificati.
La sfarsitul anului 2007, din cate imi amintesc in luna decembrie 2007, mi s-a comunicat de catre K.A. sa ma deplasez de la lucrarea de la Olcea cu buldoexcavatorul marca "CASE 580 Super R" la Beius, unde era castigata lucrarea de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in municipiul Beius. Din cate am inteles din ce se vorbea, am dus acest buldoexcavator in luna decembrie 2007,  deoarece trebuia sa se plateasca sau se platisera ceva bani de catre primarie societatea noastra si trebuia justificata suma respectiva.
Nu am efectuat nicio sapatura cu buldoexcavatorul pana la sfarsitul lunii ianuarie 2008   inceputul lunii februarie 2008, cand au fost demarate lucrarile.
In perioada decembrie 2007 - ianuarie 2008 m-am mai deplasat la lucrarea de la Olcea am mai lucrat ocazional pe un alt buldoexcavator.
Totodata, in aceasta perioada am fost trimis la Beius in doua randuri sa descarc cu buldoexcavatorul diverse materiale din doua TIR-uri, respectiv un TIR cu conducte PVC pentru canalizare in incinta depozitului Statiei PECO DESIRA din Beius si un TIR de marfa cu liftinguri si alte materiale in curtea statiei de pompare a apei Beius. Imi amintesc faptul ca am fost insotit de L. S. si L.F. (de la lucrarea de la Olcea) cu ocazia descarcarii materialelor in curtea statiei de pompare a apei Beius, din care, cauza starii de ebrietate, nu au fost in stare sa ma ajute.
Fiind intrebat arat faptul ca nu pot sa apreciez cantitatea de materiale descarcata in perioada decembrie 2007 - ianuarie 2008 la Beius, insa pot sa spun sigur ca au fost doar doua TIR-uri de materiale. La momentul in care am descarcat cele doua TIR-uri de alte materiale nu mai existau la aceste doua locatii (depozitul Statiei PECO Desira din Beius si in curtea statiei de pompare a apei Beius). Date mai exacte despre materiale pot fi oferite de catre seful de echipa N.J.
La scurt timp dupa inceperea lucrarii la Beius, in luna februarie 2008, am descarcat un transport de fitinguri pe care l-am descarcat intr-un depozit al societatii TIMEX situat la intrarea in Beius dinspre Stei pe partea dreapta, spatiu inchiriat de TOP -CONSTRUCT GRUP SRL de la firma fiului lui H. G.
Ulterior au mai fost aduse saptamanal materiale mici cu masina IVECO si cu o Dacie.- papuc (apartinand TOP CONSTRUCT GRUP) de la Oradea: conducte, coturi, robineti, flanse, materiale mici, functie de necesitati.
Totodata, pe parcursul executarii lucrarilor, au mai fost aduse si alte TIR-uri de marfa pe care le-am descarcat fie la depozitul Statiei PECO DESIRA din Beius, fie in depozitul de la TIMEX, fie direct pe strada unde se executa lucrarea. Imi amintesc faptul ca odata am transportat cu Dacia papuc mai multi muncitori necalificati la incarcarea unui TIR cu materiale de la depozitul societatii TOP CONSTRUCT GRUP din Velenta Oradea, marfa ulterior fiind descarcata atat in incinta depozitului Statiei PECO ‘Desira, cat si la o alta locatie neimprejmuita in apropierea statiei de apa.
Transportul materialelor de la depozitele din Beius la locul efectuarii lucrarii s-a realizat initial cu cupa buldoexcavatorului, iar ulterior si cu Dacia papuc."
Depozitia martorului P. N. V. care  a declarat ca:"In prezent sunt angajat la SC BOGDYCOS CONSTRUCT SRL Cociuba Mare in calitate de inginer constructor, aceasta societate a preluat contractele de introducere canalizare si apa in loc. Beius si introducere apa in loc. Olcea de la SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL.
In perioada 2007 - 2009 am fost angajat la SC TOP CONSTRUCT GRUP Oradea in calitate de inginer constructor la serviciul productie.
In anul 2007 am fost desemnat de catre B. C. sa semnez contractul de lucrari nr.6790/17.10.2007 cu Primaria Municipiului Beius in conditiile in care B. era plecat din localitate. Acesta mi-a spus sa ma deplasez la Primaria Beius si sa-1 caut pe H.G., responsabil de proiect si sa semnez contractul care era deja redactat. I-am spus lui B. ca eu nu am vreo calitate oficiala in firma, de reprezentare, nefiind nici asociat, actionar, administrator sau director al firmei, cu toate acestea patronul firmei mi-a spus sa ma deplasez la Beius si sa semnez contractul in cauza. Fac precizarea ca nici beneficiarul in persoana numitului H. G. nu mi-a sesizat faptul ca eu nu detineam atributii de reprezentare si mi-a dat contractul la semnat. Contractul respectiv era deja semnat de reprezentantii Primariei Beius.
La sfarsitul lunii noiembrie 2007 patronul B.C. mi-a solicitat sa intocmesc situatii de lucrari in vederea decontarii de catre Primaria mun. Beius prin extragerea din devizele oferta a executiei a doua strazi de introducere canalizare si apa, iar diferenta pana la valoare de 900.000 lei sa reprezinte procurare materialele aferente lucrarii de la Beius. Cu alte cuvinte trebuia sa extrag din devizele oferta ale TOP CONSTRUCT aferente lucrarii de introducere canalizare si apa in Beius, faptul ca erau executate lucrari de introducere canalizare si apa pe doua strazi, indicate de B, iar pana la concurenta sumei de 900.000 lei trebuia sa scot din devizele oferta articolele de deviz aferente procurarii materialelor executiei lucrarilor. Suma rezultata din scaderea acestor articole de deviz trebuia sa reprezinte suma facturata catre Primaria Municipiului Beius.
I-am adus la cunostinta lui B.C. faptul ca la momentul respectiv nu era executata nicio lucrare la Beius si nici nu erau achizitionate materialele aferente, astfel ca din aceste motive eu consideram ca mi se vor respinge situatiile de lucrari de catre reprezentantii beneficiarului.
B.C.mi-a spus sa intocmesc aceste situatii de lucrari, centralizatorul acestora si factura aferenta si sa le depun la Primaria Beius, la Serviciul Investitii si nu este problema mea cum se rezolva decontarea lucrarilor, cu doar trebuia sa intocmesc actele conform dispozitiilor patronului.
Fac precizarea ca subsemnatul nu am avut atributii in ceea ce priveste decontarea lucrarilor, intrucat nu aveam specimen de semnatura in banca, acest lucru fiind in competenta exclusiva a patronului B.C.
In baza dispozitiei lui B.C. am extras articole de deviz dispuse si am intocmit situatiile de lucrari, centralizatorul acestora si factura din data de 30.11.2007 pentru suma totala de 903.697 lei, toate aceste inscrisuri depunandu-le la biroul investitii din cadrul Primariei Beius, la domnul O.E. I-am adus la cunostinta lui O.E. ca actele respective nu erau semnate de reprezentantul legal al firmei, respectiv de B.C., fiind semnate doar la rubrica "intocmit", adica de catre mine si i-am transmis lui O. faptul ca B.C. urma a trece in cursul zilei respective pe la sediul Primariei Beius in vederea certificarii documentelor depuse.
Fiind intrebat arat faptul ca O.E. a semnat factura in cauza, iar exemplarul nr.l a ramas la primarie, iar cotorul cu exemplarul nr.2 si nr.3 mi-a fost restituit pe loc si le-am predat serviciului financiar.
Dupa cateva zile l-am intrebat pe B.C. daca au fost ceva probleme cu actele depuse spre decontare, daca trebuia eventual sa le modificam. L-am intrebat pe B.C.  acest lucru deoarece din experienta avuta, dupa verificarea lucrarilor si a devizelor beneficiarul putea face eventuale modificari care ar fi avut repercusiuni asupra valorii facturii finise si in aceste cazuri trebuiau operate modificari ale situatiilor de lucrari si implicit a facturii emise B.C. mi-a spus sa nu-1 mai intreb niciodata acest lucru, deoarece treaba mea era sa intocmesc actele respective dupa dispozitiile sale, activitatea de urmarire a decontarilor fiind in sarcina sa.
Cunosc faptul ca actele depuse au fost acceptate intocmai de catre dirigintii de santier si de catre beneficiar, fara ca nici macar sa fiu chemat in vedere clarificarii eventualelor neconcordante.
Dupa depunerea actelor la primarie au fost achizitionate unele materiale catre reprezentantii TOP CONSTRUCT GRUP, insa nu cunosc in ce cuantum si ce cantitate deoarece de acest lucru s-a ocupat K.A. si B.C.
Materialele depozitate in incinta statiei PECO DESIRA Beius, in incinta statiei de pompare a apei si pe str. Plopilor (la statia de betoane), le-am vazut doar ulterior, nu-mi amintesc data si nici perioada, imi amintesc doar ca era sezonul rece, insa pot sa precizez ca materialele au fost aduse dupa emiterea facturii din data de 30 noiembrie 2007. Astfel, contractele de depozit intocmite catre reprezentantii Primariei Beius le-am semnat ulterior, nu la data precizata pe acestea, iar la momentul respectiv, aceste contracte erau deja semnate de catre reprezentantii beneficiarului.
Fiind intrebat arat faptul ca ulterior, dupa aducerea materialelor am facut impreuna cu N.J. un inventar al acestor materiale fara a fi prezenti reprezentantii Primariei Beius.
Precizez faptul ca contractele de depozit incheiate cu Primaria Beius au fost incheiate ulterior datei precizate pe acestea dupa ce au fost aduse materialele respective, aproximativ in primele luni ale anului 2008, fiind intocmite pentru justificarea platii facturii din data de 30 noiembrie 2007. Am semnat aceste contracte de depozit la dispozitia verbala a patronului B.C.
Si de aceasta data l-am intrebat pe B.C.  despre existenta unor contracte de inchiriere a depozitelor unde erau lasate materialele achizitionate, iar acesta mi-a raspuns ca nu este problema mea deoarece nu este atributia mea de serviciu, acest lucru fiind in sarcina sa.
Fiind intrebat arat faptul ca lucrarile de executie canalizare si apa in Municipiul Beius au inceput in luna februarie sau martie 2008, fara sa pot preciza unde au debutat. Programarea lucrarilor pe strazile pe care urma a se introduce canalizarea si apa se realiza de catre reprezentantii Primariei Beius.
In luna mai 2008 la dispozitia lui B.C. am intocmit mai multe situatii de lucrari pentru mai multe strazi indicate de acesta, ce urmau a fi depuse spre decontare la Primaria Beius. B. mi-a indicat denumirea strazilor pentru care urma sa intocmesc situatii de lucrari pe baza devizelor oferta, fara a include articolele de deviz procurare materiale facturate in luna noiembrie 2007 si fara sa-mi spuna valoarea totala ce urma a fi facturata. Am intocmit aceste situatii de lucrari, iar in baza acestora centralizatorul si factura aferenta, care avea valoarea totala de 998.813,26 lei. Tot in baza dispozitiei lui B.C. am depus aceste acte la Primaria Beius. H.G. a semnat de receptie factura in valoare de 998.813,26 lei si mi-a restituit cotorul cu exemplarele 2 si 3 ale facturii, pe care ulterior le-am predat la serviciul contabilitate.
Fac precizarea ca si de aceasta data i-am atras atentia lui B.C. ca trebuie sa treaca pe la Primaria Beius pentru certificarea documentelor depuse, iar acesta mi-a raspuns ca am clarificat acest aspect data trecuta si ca nu ma priveste ce se intampla cu decontarea lucrarilor de catre Primaria Beius.
Fiind intrebat arat faptul ca situatiile de lucrari intocmite de mine la dispozitia lui B.C. cuprindeau lucrari executate, in curs de executie si lucrari care erau programate a fi executate. Intrebandu-1 pe B.C. daca vor fi acceptate la plata aceste lucrari care nu erau efectuate la momentul facturarii, acesta mi-a spus ca nu ma priveste acest lucru, eu doar trebuia sa intocmesc situatiile de lucrari, centralizatorul si factura aferenta.
Aceeasi procedura s-a realizat si cu ocazia intocmirii situatiilor de lucrari din luna septembrie 2008, cu mentiunea ca de aceasta data nici nu am mai avut curaj sa-l intreb pe B.C. de stadiul acestei decontari.    
Fiind intrebat arat faptul ca mi s-a parut ca nu este legala procedura de decontare a unor lucrari neexecutate si a unor materiale nefurnizate intrucat situatiile de lucrari erau insotite de factura in conditiile in care la acel moment aceste situatii nu erau verificate de dirigintii de santier si de catre beneficiar. Mai mult in niciuna dintre situatii aceste lucrari facturate nu au fost respinse de catre reprezentantii beneficiarului, desi se cunostea situatia de fapt. Nu mi s-a parut ca as savarsi vreo fapta de natura penala intrucat eu doar am respectat dispozitiile patronului meu de intocmire a unor situatii de lucrari care trebuiau verificate de reprezentantii beneficiarului si in consecinta puteau fi respinse de la plata. In alte cazuri cand am fost angajat la alte societati de profil, la momentul in care existau neconcordante intre starea de fapt si situatiile de lucrari depuse, in baza raportului facut de dirigintele de santier si a dispozitiei reprezentantilor beneficiarului, se proceda la corectarea si modificarea acelor situatii de lucrari si numai dupa aceea se proceda la facturarea lucrarilor. Acest lucru nu s-a intamplat cu ocazia decontarii lucrarilor la Beius."
Depozitia martorului O.E. care declara ca: "Sunt angajat al Primariei Municipiului Beius din luna aprilie 2007 pana in prezent, in perioada aprilie 2007 - 2009 am detinut functia de sef serviciu amenajarea teritoriului si investitii, iar in perioada 2010 - prezent detin functia de consilier superior - functionar public - in cadrul biroului amenajarea teritoriului si investitii. In perioada 1985 - 1994 si 1996 - 2007 am fost angajat la SC TRANSGEX SA Oradea in calitate de inginer geolog.
Fiind intrebat arat faptul ca nu am avut atributii in legatura cu incheierea contractului intre Primaria Municipiului Beius si SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL privind "Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in Municipiul Beius" si nu-mi amintesc daca am facut parte din comisia de licitatie in ceea ce priveste adjudecarea acestui contract.
In luna noiembrie 2007 au fost demarate lucrari de alimentare cu apa pe strazile Nicolae Bolcas si loan Ciordas si lucrari de canalizare pe strada Pescarilor. Aceste lucrari au fost demarate de o echipa de circa 6-7 muncitori si un buldoexcavatorist, angajati ai SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL.
Totodata, au fost aduse materiale care au fost depozitate de constructor in Apropierea Uzinei de Apa Beius, respectiv conducte de polietilena de diametru de 250 mm si de 200 mm, in incinta Uzinei de Apa Beius au fost depozitate vane si robineti de 200 si 250mm, in incinta depozitului PECO DESIRA din Beius au fost depozitate conducte de polietilena de apa si PVC de canalizare, coloane corugate, baze de camine si alte materiale mici teuri, flanse, adaptoare, garnituri.
Fiind intrebat arat faptul ca in alte locatii nu au fost depozitate materiale la acel moment.
Fiind intrebat arat ca nu am facut un inventar amanuntit a acestor materiale, doar am vizualizat ca acestea au fost aduse in locatiile precizate mai sus si apreciez ca materialele aduse si depozitate la Beius cantitativ sunt cele din anexele la contractele de depozit din data de 30 noiembrie 2007 si 17 decembrie 2007.
 Cele doua contracte de depozit au fost semnate de catre mine, nu mai retin cine le-a intocmit si cine a mentionat cantitatile din anexe, insa asa cum am aratat mai sus personal nu am participat la o inventariere amanuntita a acestor materiale.
 Fiind intrebat arat ca nu imi amintesc daca aceste contracte de depozit si anexele la acestea au fost intocmite de reprezentantii Primariei Beius sau de reprezentantii SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL. Din cate imi amintesc am semnat aceste contracte si anexele la data mentionata pe acestea, respectiv 30 noiembrie 2007 si 17 decembrie 2007. Nu-mi amintesc daca am fost insotit de cineva din partea Primariei Municipiului Beius sau din partea SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL cu ocazia vizualizarii si inventarierii neamanuntite a materialelor aduse si depozitate la Beius.
Fiind intrebat arat faptul ca nu m-am deplasat la Oradea in vederea vizualizarii si inventarierii unor eventuale materiale existente in depozitele SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea.
Am semnat cele doua contracte de depozit si anexele in mod exclusiv pe baza constatarilor vizuale realizate in ceea ce priveste materialele depozitate in Beius de catre reprezentantii SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL.
Nu-mi amintesc exact momentul in care am semnat centralizatorul si situatiile de lucrari aferente facturii din data de 30 noiembrie 2007, nu-mi amintesc de la cine am primit aceasta documentatie, insa pot sa precizez ca la momentul semnarii erau deja vizate de dirigintii de santier.
Fiind intrebat arat faptul ca nu pot sa precizez de ce am semnat aceste situatii de lucrari si centralizatorul aferent, probabil fiindca eram incepator si cred ca nici nu trebuia sa-mi aplic eu semnatura pe aceste documente, intrucat erau deja semnate de dirigintii de santier.
La momentul in care am semnat centralizatorul si situatiile de lucrari aferente facturii din data de 30 noiembrie 2007 lucrarile erau demarate, insa nu erau finalizate, iar materialele mentionate in articolele de deviz depuse spre decontare cred ca erau furnizate.
Fiind intrebat arat faptul ca nu s-au exercitat presiuni asupra mea de catre conducerea primariei pentru a semna centralizatorul si situatiile de lucrari precizate mai sus.
Precizez ca la sfarsitul anului 2007 N.O., coleg de birou in cadrul serviciului investitii si amenajarea teritoriului si-a exprimat nemultumirea fata de nefinalizarea lucrarilor ce urmau a fi decontate catre constructor si mi-a comunicat ca nu doreste sa semneze procesul verbal de receptie partiala a lucrarilor aferente facturii din data de 30 noiembrie 2007. I-am relatat acest lucru primarului O.N.S, care a afirmat ca Primaria Beius nu sta in N. si ar face bine sa semneze. Nu-mi aduc aminte sa fi facut afirmatia ca il da afara pe N. O. Aceasta discutie cu primarul O. i-am relatat-o colegului N. care a semnat procesul verbal de receptie partiala.
Procesele verbale de receptie partiala erau redactate de colegele de birou, C. R. si M. D. pe baza facturii emise de constructor si a situatiilor de lucrari vizate de dirigintii de santier.
Fiind intrebat arat ca nu aveam atributii de urmarire a lucrarilor executate de SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL, neexistand o dispozitie scrisa sau verbala in acest sens si avand diriginte de santier pentru aceste lucrari, chiar daca serviciul investitii si amenajarea teritoriului in general avea atributii de urmarire a lucrarilor executate pe raza Municipiului Beius. In acest caz dirigintele de santier intrucat era platit de primarie pentru acest lucru trebuia sa urmareasca lucrarile executate.
Fiind intrebat arat ca nu am avut cunostinta despre o intelegere intre reprezentantii Primariei Municipiului Beius si constructor, in sensul de a obtine finantarea de la Ministerul Mediului in baza unor situatii de lucrari nereale, urmand ca decontarea catre TOP CONSTRUCT GRUP SRL de catre Primaria Beius sa se realizeze in baza altor situatii de lucrari cuprinzand lucrari real executate. Nu am participat niciodata la discutii privind solicitari adresate dirigintelui de santier in sensul de a viza situatiile de lucrari aferente unor lucrari neexecutate sau partial executate si nici personal nu am facut asemenea solicitari.
Fac precizarea ca situatiile de lucrari si centralizatoarele aferente erau depuse de reprezentantul constructorului, inginerul P.N., direct la serviciul pe care il coordonam, la cine era la acel moment in birou, iar factura se depunea prin serviciul secretariat. Aceste situatii de lucrari si centralizatoarele aferente erau deja semnate de dirigintii de santier la momentul in care erau depuse la serviciul pe care il coordonam.
In luna mai 2008 SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL a depus situatii de lucrari si centralizatorul aferent la serviciul pe care il coordonam, in valoarea de 998.813,26 lei, la momentul respectiv lucrarile fiind doar partial executate, iar dupa obtinerea finantarii de la Ministerul Mediului banii i-au fost dati constructorului in transe, partial, in functie de realizarea lucrarilor. Nu am semnat aceste inscrisuri si nu am avut atributii de urmarire a lucrarilor.
In luna septembrie 2008 SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL a depus din nou situatii de lucrari si centralizator pentru suma de 505.034,43 lei, la momentul respectiv lucrarile fiind doar partial executate, iar dupa obtinerea finantarii de la Ministerul Mediului banii au fost virati in contul de garantie de buna executie a SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL. Am semnat factura emisa de primire pentru a se putea obtine finantarea de la Bucuresti in conditiile in care se hotarase ca banii vor fi virati constructorului pe masura finalizarii lucrarilor. In ceea ce priveste suma de 797.921,98 lei arat faptul ca am semnat ordonantarea de plata din 30 decembrie 2008, la rubrica "compartiment de specialitate" intrucat s-a luat decizia la nivelul conducerii Primariei Beius de a fi virata respectiva suma in contul de garantie de buna executie a SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL, intrucat s-a dorit sa nu fie pierduta finantarea, banii neutilizati urmand a fi restituiti Ministerului Mediului. Viramentul in contul de garantie si nu in contul curent s-a realizat datorita nefinalizarii lucrarilor de catre SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL.
In anul 2008, SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL a executat lucrari pe strazile Cezar Boliac, Traian, Samuil Vulcan, Horea, Conducta Magistrala, Liliacului si Bihorului.
Fiind intrebat arat faptul ca am auzit ca fiul lui H.G. a executat lucrari de bransament in subantepriza la SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL pe strazile Calea Bihorului, Parangului, Cezar Boliac si Horea.
Nu ma consider vinovat de savarsirea infractiunilor pentru care am fost pus sub invinuire, intrucat consider ca nu exista un prejudiciu cauzat prin prisma faptului ca lucrarile decontate catre constructor sunt in concordanta cu lucrarile executate in fapt de acesta.
Nu am primit bani, bunuri sau alte foloase de la reprezentantii SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea pentru a semna centralizatorul si situatiile de lucrari din data de 30.11.2007 in conditiile mai sus precizate.
Nu am cunostinta de fapte de coruptie savarsite de reprezentantii Primariei Mun. Beius cu ocazia decontarii lucrarilor catre constructor."
Depozitia martorului Iuhas Viorel care declara ca: "In perioada 2000 - 2008 am avut calitatea de viceprimar al MunicipiuluiBeius.
Prin Dispozitia primarului Mun. Beius nr. 70/18.04.2006 am fost desemnat presedinte al comisiei de receptie pentru lucrarile publice, a lucrarilor de constructii si instalatii aferente.
Fiind intrebat arat faptul ca nu am avut atributii in legatura cu incheierea contractului intre Primaria Municipiului Beius si SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL privind "Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in Municipiul Beius" si nu-mi amintesc daca am facut parte din comisia de licitatie in ceea ce priveste adjudecarea acestui contract.
In luna octombrie sau noiembrie 2007 au fost demarate lucrari de alimentare cu apa pe strazile Nicolae Bolcas si Ioan Ciordas, dupa care s-a continuat cu lucrari de canalizare pe strada Pescarilor si Ghioceilor. Aceste lucruri le cunosc prin prisma faptului ca am trecut prin oras in perioada respectiva, fara a avea atributii de urmarire a lucrarilor.
Precizez ca am purtat discutii cu reprezentantul constructorului, PANCU J.NICOLAE, cu dirigintii de santier, S.N.si MATEI IOAN, din partea serviciului de investitii, NEGRAU OLIWIER si OAIE EMIL, despre strazile care urmau a fi executate, ce se executase, problemele intalnite si orice alte chestiuni legate de implementarea proiectului si derularea lucrarii.
Cunosc faptul ca in perioada respectiva au fost aduse materiale de catre constructor si au fost depozitate la PECO DESIRA si la Uzina de Apa Beius. Am vazut aceste materiale cu propriile simturi, nu am participat la inventarierea faptica a acestora, inventariere care a fost realizata de angajatii primariei din cadrul serviciului investitii si consider ca materialele aduse si depozitate in Beius de SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL sunt cele mentionate in situatiile lucrari aferente facturii din 30 noiembrie 2007.
Fiind intrebat arat faptul ca in alte locatii nu cunosc sa fi fost depozitate materiale la acel moment.
La sfarsitul anului 2007, nu pot preciza exact data, mi-a fost adus (nu-mi amintesc de catre cine) procesul verbal de receptie partiala a lucrarilor in valoare de 903.697 lei la care erau atasate factura emisa de SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL, situatiile de lucrari, centralizatorul aferent si referatul dirigintelui de santier.
Am semnat procesul verbal de receptie partiala, iar din cate imi amintesc acesta era deja semnat de toti ceilalti membri ai comisiei de receptie. La acel moment lucrarile erau partial executate, iar materialele erau furnizate in totalitate, materiale conform situatiilor de lucrari depuse spre decontare.
Precizez ca inaintea sarbatorilor de final de an, s-a luat hotararea de a sista lucrarile pe strazile Nicolae Bolcas si loan Ciordas pentru decongestionarea zonei Pietei Agro-Alimentare pana dupa sarbatorile de iarna, lucrarile continuand pe strada Pescarilor si Ghioceilor.
Nu am cunostinta despre contractele de depozit incheiate intre Primaria Municipiului Beius si SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL.
Fiind intrebat arat faptul ca a fost achitata suma integrala catre constructor la sfarsitul anului 2007, chiar in conditiile in care lucrarile mentionate in situatiile de lucrari depuse spre decontare nu erau finalizate, intrucat daca nu se facea acest lucru, banii erau returnati la minister si sub rezerva ca ulterior lucrarile urmau a fi finalizate, lucru care si s-a realizat imediat dupa efectuarea platii.
In legatura cu centralizatorul situatiilor de lucrari si situatiile de lucrari aferente in valoare de 998.813,26 lei, arat faptul ca nu-mi amintesc in ce conditii l-am semnat, nu cunosc cine 1-a intocmit si nici cine mi 1-a prezentat spre semnare. Am semnat acest centralizator din partea beneficiarului si consider ca prin aplicarea semnaturii nu am certificat ca lucrarile fusesera executate, ci doar Primaria Beius era beneficiarul lucrarilor aflate in executare in perioada respectiva.
Cunosc faptul ca aceste documente au fost inaintate catre Ministerul Mediului in vederea obtinerii finantarii privind "Lucrari prioritare de extindere si reabilitare a retelelor de alimentare cu apa si canalizare in Municipiul Beius".  Fiind intrebat arat ca nu am avut cunostinta despre o intelegere intre reprezentantii Primariei Municipiului Beius si constructor, in sensul de a obtine finantarea de la Ministerul Mediului in baza unor situatii de lucrari nereale, urmand ca decontarea catre TOP CONSTRUCT GRUP SRL de catre Primaria Beius sa se realizeze in baza altor situatii de lucrari cuprinzand lucrari real executate.
Nu am participat niciodata la discutii privind solicitari adresate dirigintelui de santier in sensul de a viza situatiile de lucrari aferente unor lucrari neexecutate sau partial executate si nici personal nu am facut asemenea solicitari."
Depozitia martorului N.O. care declara ca: "Din cate imi amintesc, la sfarsitul anului 2007, in cursul lunii decembrie 2007 a fost adus la Beius un buldoexcavator, cu care s-a spart si excavat pe circa de metri pe strada loan Ciordas din dreptul Pietei Agro-alimentare pana in coltul din stanga al Liceului Industrial Beius, iar intrucat era iarna apropiindu-se sarbatorile de sfarsit de an s-a luat hotararea de catre conducerea primariei de a fi sistate lucrarile pe zonele centrale ale orasului pentru a nu fi spart municipiul Beius cu ocazia sarbatorilor.
La data de 30 noiembrie 2007 a fost depusa la biroul nostru prin intermediul responsabilului de proiect H. G. factura fiscala nr.26 in valoare de 903.697 lei de catre P.N., reprezentantul SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL. Anexat facturii erau depuse situatiile de lucrari si centralizatorul acestora.
Intrucat biroul nostru era responsabil de urmarirea lucrarilor executate de SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea am procedat personal la verificarea situatiilor de lucrari depuse de P.N., comparandu-le cu oferta depusa de societate. Am constatat ca reprezentantii SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea scosesera din oferta toate articolele de deviz aferente procurarii de materiale necesare executarii lucrarilor si trei situatii de lucrari complete de alimentare cu apa si bransamente pe strazile Ciordas, Bolcas si canalizare pe strazile Brandusei/Ghioceilor/Pescarilor.
Mi-am manifestat nemultumirea fata de neconcordanta constatata intre executarea lucrarilor in teren si depunerea situatiilor de lucrari precizate mai sus, in sensul ca la acel moment erau doar demarate lucrari pe strada loan Ciordas, pe circa 30 de metri, astfel ca nu fusesera puse in opera nici un articol de deviz din cele trei situatii de lucrari de alimentare cu apa si bransamente pe strazile Ciordas, Bolcas si canalizare pe strazile Brandusei/Ghioceilor/Pescarilor. Mai mult desi fusesera depuse de catre reprezentantii SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL mai multe facturi de achizitie materiale aferente situatiilor de lucrari precizate mai sus, in valoare de circa 7 miliarde lei vechi, personal nu am vizualizat materiale de o asemenea valoare.
In perioada respectiva am vazut materiale depozitate in incinta depozitului statiei PECO DESIRA si in incinta Uzinei de Apa Beius, insa nu pot sa apreciez cantitatea si valoarea acestor materiale, insa cu siguranta nu erau in valoarea si in cantitatea prevazuta in cele doua facturi.
Nu am facut un inventar al materialelor depozitate in cele doua locatii, de acest lucru s-a preocupat seful biroului investitii O.E.
Nu cunosc detalii in legatura cu contracte de depozit incheiate intre Primaria Municipiului Beius si reprezentantii TOP CONSTRUCT GRUP SRL .
Intrucat mi-am manifestat nemultumirea fata de aceste lucruri, respectiv de a plati unui necunoscut suma de peste 900.000 lei, fara a fi executate lucrarile ce se solicita a fi decontate si fara a fi furnizate toate materialele aferente, nu am fost de acord sa semnez procesul verbal de receptie partiala in valoare de 903.697 lei. Aceasta decizie a mea le-am comunicat-o sefului biroului, O.E. si responsabilului de proiect, H.G., care l-au incunostintat pe primarul O.N.S. De acest lucru mai aveau cunostinta si colegii de birou B. S. (actualmente decedat), M. S., C.R. si contabila sefa, N.I.
Dupa o sedinta cu sefii de compartimente, seful de birou O.E. mi-a comunicat faptul ca O.N.S i-a spus ca daca nu semnez procesul verbal de receptie partiala "pot sa-mi caut de lucru, intrucat Primaria nu sta in N.".
Intrucat mi-a fost teama pentru pierderea locului de munca, am semnat procesul verbal de receptie partiala in valoare de 903.697 lei, desi cunosteam ca lucrarile nu erau executate si materialele nu erau furnizate.
Fiind intrebat arat faptul ca primarul O.N.S nu mi-a spus niciodata direct ca imi voi pierde locul de munca daca nu semnez procesul verbal de receptie partiala, ci doar prin intermediul lui O.E.
Nu am participat la receptia partiala in teren impreuna cu ceilalti membri ai comisiei.
Dupa trecerea iernii, aproximativ la sfarsitul lunii ianuarie 2008, au fost demarate lucrari in afara proiectului, respectiv lucrari de canalizare si apa pe strada Gen. Mociulschi, Ia locuintele sociale. Ulterior s-au executat lucrari de canalizare pe strazile Brandusei/Ghioceilor/Pescarilor, lucrari decontate in anul 2007.
In luna mai 2008 au fost depuse la Primaria Municipiului Beius factura nr. 37/12.05.2008 in valoare de 998.813,26 lei emisa de SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea, insotita de situatii de lucrari si centralizatorul acestora.
Totodata, am aflat ca fusesera trimisi bani de la Bucuresti, de la Ministerul Mediului, iar constructorul dorea incasarea urmatoarelor transe de bani.
Verificand concordanta intre situatiile de lucrari si realitatea din teren am constatat faptul ca SC TOP CONSTRUCT GRUP SRL Oradea solicita decontarea unor lucrari care erau doar partial executate, iar unele erau neexecutate, lucru pe care l-am adus la cunostinta conducerii Primariei Municipiului Beius."
Depozitia martorului M.G. care declara ca: "Prin Dispozitia primarului Mun. Beius nr. 70/18.04.2006 am fost desemnat ca membru al comisiei de receptie pentru lucrarile publice, a lucrarilor de constructii si instalati
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Procedura civila si penala (cai de atac, competente etc.)

Recurs inadmisibil - Decizie nr. DP148/R/2008 din data de 31.03.2009
Apel respins ca tardiv formulat - Sentinta civila nr. 1053 din data de 23.12.2015
Gresita conexare a 2 cauza si gresita dobandire a calitatii de inculpat ca urmare a admiterii plangerii , art 278 al 8 , lit a c p p . Casare cu trimitere pentru respectarea art 372 c p p - Decizie nr. 121 din data de 30.04.2010
Admiterea plingerii si trimiterea cauzei la prim-procuror pentru motivare. Inadmisibilitatea acestei solutii fata de dispozitiile art.278 ind 1 al.8 C.p.p. - Decizie nr. 4 din data de 12.01.2009
ART.220 CP. MODALITATEA DE SESIZARE A INSTANTEI ANTERIOR INTRARII IN VIGOARE A LEGII 247/2005. - Decizie nr. 113 din data de 28.01.2009
Competenta materiala de solutionare a unei exceptii de nelegalitate, invocata dupa intrarea in vigoare a noului Cod de procedura civila, intr-un proces inceput sub incidenta vechiului Cod de procedura civila – regulator de competenta. - Sentinta civila nr. 129/F din data de 25.09.2014
Termenul de prescriptie a dreptului de a cere restituirea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, raportat la jurisprudenta Curtii de Justitie a Uniunii Europene. - Decizie nr. 2066/R din data de 11.09.2014
Noul cod de procedura civila - Recurs. TVA tranzactii imobiliare. Efectele deciziei CJUE pronuntata la data de 07.11.2013 in cauzele conexe C-249/12 si C-250/12 (Tulica si Plavosin). Regim juridic nulitate acte administrativ fiscale. - Decizie nr. 1110/R din data de 28.03.2014
Noul cod de procedura civila - Recurs CASJ. Nivelul contributiei la FNUASS aferent veniturilor din profesii libere si comerciale, in anul 2009, este de 6,5 %. Decizie Curtea constitutionala nr. 439/2013. Legalitate decizie de impunere emisa de CASJ sub ac - Decizie nr. 1759/R din data de 06.06.2014
Noul cod de procedura civila - Apel impotriva incheierii de respingere ca inadmisibila a cererii de interventie accesorie – art. 64 alin. 4 c.pr.civ. Cerere interventie accesorie consilier local in litigiu avand ca obiect obligare Consiliu Local la adopta - Decizie nr. 2/Ap din data de 13.06.2014
Achizitii publice. Respingere ca tardiva a contestatiei la CNSC. Legalitate decizie CNSC - Art. 256 ind. 2 alin. 1 lit. b) raportat la art. 3 lit. z) din OUG nr. 34/2006 (Decizia nr. 1967/R/8.08.2014,Dosar nr. 350/64/2014 – redactat jud. M.I.M.) - Decizie nr. 1967/R din data de 08.08.2014
Exigenta motivarii masurii luate printr-un act administrativ este necesara pentru verificarea legalitatii acestuia. - Decizie nr. 1718/R din data de 04.04.2013
Actiune formulata de instanta de contencios administrativ impotriva Deciziei de impunere emisa de CASJ B pentru plata obligatiei la CAS si majorarea dobanzilor. Admisibilitatea actiunii. Legalitatea deciziei de impunere emisa de CASJ – Sanctiunea nelega - Decizie nr. 2075/R din data de 17.04.2013
Admisibilitatea cererii de revizuire in conditiile dovedirii de revizuenta a indeplinirii conditiilor prevazute de art. 322 pct. 2 Cod procedura civila. In sens contrar cererea de revizuire se va respinge ca neintemeiata si nelegala - Decizie nr. 436/R din data de 31.01.2013
1. In cazul veniturilor pentru care exista atat obligatia evidentierii, cat si obligatia declararii, daca veniturile au fost evidentiate in actele contabile sau in alte documente legale, dar nu au fost declarate la organul fiscal competent, nu se poate di - Decizie nr. 105/Ap din data de 03.10.2013
Audierea unui numar de martori in faza actelor premergatoare nu confera procesului verbal de consemnare a acestor audieri caracterul de proba ilegala. Incalcarea dreptului aparatorului de a asista la aceste audieri este sanctionata cu nulitatea relativa - Decizie nr. 365/R din data de 11.04.2013
Exceptia de nelegalitate prevazuta de art. 4 din Legea nr. 554/2004 – efecte In cazul admiterii exceptiei de nelegalitate instanta in fata careia s-a ridicat exceptia va solutiona cauza, fara a tine seama de actul a carui nelegalitate a fost ... - Decizie nr. 560/R din data de 08.02.2012
Nu se poate dispune, printr-o incheiere de indreptare a erorii materiale data in camera de consiliu, fara citarea partilor, ulterior redactarii minutei si pronuntarii hotararii, schimbarea incadrarii juridice retinute prin actul de sesizare al insta... - Decizie nr. 232/R din data de 16.03.2012
Traficul de persoane. Individualizarea judiciara a pedepsei. Criterii de apreciere. - Decizie nr. 129/R din data de 20.12.2011
Continutul convorbirilor telefonice interceptate in baza autorizatiei date de judecator in conditii de legalitate pot fi valorificate sub aspect probator de instanta investita cu solutionarea cauzei in fond, in masura in care acestea se coroboreaza c... - Decizie nr. 36/R din data de 19.01.2012