Plangere contraventionala O.G. 37/2007-lipsa numarului necesar de diagrame tahografice
(Sentinta civila nr. 1261 din data de 19.04.2011 pronuntata de Judecatoria Slobozia)Potrivit O.G. 37/2007 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3821/1985 modificat si completat de Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului, o diagrama tahograf arata perioada zilnica de conducere, pauzele, precum si perioada zilnica de repaus si de odihna ale conducatorului auto, persoana fizica si nu ale vehiculului.
Prin cererea inregistrata pe rolul Judecatoriei Slobozia la data de XXX, sub nr. XXX, petenta SC G. SRL, in contradictoriu cu intimata A.R.R, a formulat plangere contraventionala, solicitand anularea procesului-verbal de constatare a contraventiei seria XXX nr. XXX din data de XXX, emis de intimata sau in subsidiar inlocuirea amenzii cu avertisment.
In motivarea plangerii, scutita de plata taxei de timbru, potrivit art. 15 lit.i din Legea nr. 146/1997 modificata, petenta invoca nelegalitatea si netemeinicia procesului-verbal. Se arata faptul ca in trafic, conducatorul auto trebuie sa prezinte justificarea activitatii sale in ziua in curs si 28 de zile anterioare. Conducatorul auto a prezentat la control diagramele din datele de XXX, deoarece autotractorul in cauza a fost reparatie la SC A.S. SRL, din data de XXX si pana in data de XXX. In acest interval de timp, conducatorul auto A.S.M. a efectuat in cadrul societatii petente alte activitati.
Agentul constatator nu a solicitat conducatorului auto formularul pentru atestarea activitatii conducatorului auto desi un astfel de formular se afla in posesia conducatorului auto la momentul controlului.
In drept cererea este intemeiata pe prevederile O.G. 2/2001 si O.G. 37/2007.
Plangerea a fost semnata si stampilata.
Intimata a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea plangerii ca neintemeiata.
La dosar au fost depuse urmatoarele inscrisuri: proces-verbal de constatare a contraventiei, formular pentru atestarea activitatii, formular-cerere garantie, situatie - calculatie de plata nr. 302, ordin de lucru nr. 302.
Analizand materialul probator administrat in cauza, instanta retine urmatoarele:
Prin procesul-verbal de constatare a contraventiei seria XXX nr. XXX din data de XXX, s-a retinut ca in data, ora si locul controlului in trafic, au fost depistate autotractorul cu nr. de inmatriculare __..cu semiremorca __..detinute spre utilizare de petenta si conduse de soferul A.S.M., si s-a constatat ca, acesta nu detine in trafic, in momentul efectiv al controlului numarul necesar de diagrame tahografice, respectiv diagrama tahograf aferenta zilei in curs si inca alte 28 de diagrame pentru perioada anterioara, prezentand la control doar diagramele tahograf din zilele de XXX si nu a prezentat un alt document care sa arate activitatea din ultimele 28 de zile.
Aceasta reprezinta contraventia prevazuta de art. 8, alin. (1) pct. 31 din O.G.R. 37/2007 cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit caruia: "neprezentarea, in trafic, a numarului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului Consiliului nr. 3821/85 sau Acordului AETR, dupa caz."
Petenta a fost sanctionata cu amenda contraventionala in cuantum 4000 lei conform art.8 alin. 1 pct.31 si 9 alin.1 lit. c OG 37/2007.
In ceea ce priveste legalitatea procesului-verbal contestat, instanta constata ca acesta a fost incheiat cu respectarea cerintelor legale prevazute de art.16 si 17 din O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
Astfel, procesul-verbal contine data si locul unde a fost incheiat, numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator, datele personale din actul de identitate, descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei, indicarea actelor normative incidente, termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea. Procesul-verbal a fost semnat de agentul constatator.
In ceea ce priveste temeinicia procesului-verbal, instanta constata ca agentul constatator a retinut in mod corect savarsirea faptei contraventionale.
Istanta retine ca, potrivit art. 1 alin. 1 din O.G. nr. 37/ 2007, acest act normativ stabileste cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto care efectueaza operatiuni de transport rutier ce fac obiectul Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/ 2006 si cadrul de aplicare a regulilor privind utilizarea aparatelor de inregistrare a perioadelor de conducere, pauzelor si perioadelor de odihna ale conducatorilor auto, denumite in continuare tahografe sau tahografe digitale, asa cum sunt acestea definite in anexa nr. I si in anexa nr. IB la Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind echipamentul de inregistrare in transportul rutier, cu modificarile si completarile ulterioare.
Din cele aratate mai sus, rezulta ca Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/ 2006 si Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 sunt aplicabile in mod direct de catre cei carora li se adreseaza, de catre autoritatile competente si de catre instantele de judecata. Mai mult, relativ la aplicabilitatea directa in dreptul intern a unui regulament emis de catre Parlamentul European si al Consiliului (CE), potrivit art. 249 din Tratatul Comunitatilor Europene, regulamentul are aplicabilitate generala, fiind obligatoriu in toate elementele sale componente. De asemenea, regulamentul este opozabil tuturor persoanelor fizice si juridice (statele, institutiile acestora, societatile comerciale, cetatenii). In acelasi sens s-a pronuntat si Curtea Europeana de Justitie in mai multe cauze: C 39/ 72 Comisia c. Italia, C 9/ 70 Franz Grad c. Finanzamt Traunstein.
De asemenea, in acelasi sens este si art. 148 alin. 2 din Constitutie, care prevede urmatoarele: ca urmare a aderarii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
Conform art. 8 alin. 1 pct. 31 din OG n. 37/2007 reprezinta contraventie neprezentarea in trafic a numarului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 sau Acordului AETR, dupa caz.
Potrivit art. 26 alin. 7 lit. a pct. (i) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, modificat si completat de Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului "atunci cand conducatorul auto conduce un vehicul echipat cu un aparat de inregistrare in conformitate cu anexa 1, acesta trebuie sa fie in masura sa prezinte, la cererea unui inspector de control: foile de inregistrare din saptamana in curs si cele care le-a utilizat pe parcursul celor 28 de zile precedente acesteia."
Asa cum rezulta din plangerea formulata, din mentiunile de pe procesul verbal aflat la dosar, instanta urmeaza a retine ca fiind un fapt necontestat acela al realizarii controlului in trafic la data, ora si in locatia respectiva si detinerea de catre petenta a autovehiculului verificat.
Relativ la sustinerile petentei din plangere, instanta retine ca, potrivit O.G.R. 37/2007 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3821/1985 modificat si completat de Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului, o diagrama tahograf arata perioada zilnica de conducere, pauzele, precum si perioada zilnica de repaus si de odihna ale conducatorului auto, persoana fizica si nu ale vehiculului asa cum eronat sustine petenta.
Astfel, in situatia in care un conducator auto conduce un vehicul o perioada de timp, iar dupa aceea conduce un alt vehicul, acesta trebuie sa aiba asupra sa toate diagramele, inclusiv pe cele de la celelalte vehicule, pentru a se putea verifica corect perioada zilnica de conducere, pauzele, precum si perioada zilnica de repaus si de odihna ale acestuia.
Conducatorul auto trebuia sa prezinte diagramele tahograf pe ultimele 28 de zile. Petenta sustine ca soferul a prezentat la control diagramele din datele de XXX, deoarece autotractorul in cauza a fost reparatie la SC A.S. SRL, din data de XXX si pana in data de XXX iar in acest interval de timp, conducatorul auto A.S.M. a efectuat in cadrul societatii petente alte activitati.
Din cele mai sus retinute rezulta ca nu au relevanta pentru existenta contraventiei retinute in sarcina petentei inscrisurile depuse la dosar de catre aceasta referitoare la imprejurarea ca vehiculul s-ar fi aflat in reparatii. Mai mult, aceste inscrisuri nu dovedesc faptul ca in toata perioada XXX autotractorul __..ar fi fost in reparatii. Oricum, chiar si in ipoteza in care ar fi fost anterior in reparatii, exista si posibilitatea ca soferul sa fi condus alte vehicule apartinand S.C. G. S.R.L.
Petenta a sustinut insa ca in perioada mentionata mai sus, soferul a efectuat in cadrul societatii petente alte activitati. In acest sens a depus la dosar formular pentru atestarea activitatii, despre care petenta sustine ca in momentul controlului se afla in posesia conducatorului auto, dar acesta nu a fost solicitat de catre agentul constatator.
Instanta retine insa ca, aceste sustineri sunt contrazise de mentiunile din procesul-verbal, inserate chiar de catre conducatorul auto, din care rezulta ca acesta nu a prezentat niciun alt document in afara de diagrama tahograf din XXX, acesta mentionand urmatoarele: " Am la mine 3 diagrame. Nu am hartie de atestare a activitatii tehnice. Avram Stefan Marius." Pe de alta parte, se retine in cauza ca, conducatorul auto al autovehiculului respectiv, a semnat in calitate de martor procesul verbal contestat, fara a formula obiectiuni.
De asemenea, desi sustine ca respectivul document exista la data controlului, respectiv XXX, din analiza acestuia ( fila XXX ), la pct. XXX, rezulta ca acesta a fost intocmit si semnat de catre ambele parti la data de XXX. Din aceasta perspectiva este evident ca a fost intocmit de catre petenta ulterior controlului, cu scopul de a fi exonerata de raspundere.
Pentru aceste motive, instanta apreciaza ca subzista contraventia retinuta in sarcina petentei.
Cu privire la cererea petentei privind inlocuirea sanctiunii amenzii cu avertisment, este adevarat ca potrivit art. 7 al. 3 din O.G. nr. 2/2001 instanta poate inlocui sanctiunea amenzii cu sanctiunea avertismentului, chiar daca actul normativ de stabilire si sanctionare a contraventiei nu prevede aceasta sanctiune, insa aceasta masura poate fi dispusa numai daca anumite circumstante de ordin personal sau real demonstreaza ca fapta concreta este de gravitate redusa.
Cum in cauza nu au fost dovedite asemenea circumstante, petenta aflandu-se intr-o situatie identica cu a oricarui al contravenient care nu respecta dispozitiile art. 8 alin. 1 pct. 31 din OG nr. 37/2007, instanta apreciaza ca nu este oportuna inlocuirea sanctiunii amenzii cu avertisment intrucat fapta contraventionala savarsita de catre aceasta are un pericol social generic ridicat, individualizat de catre legiuitor. Astfel, art. 9 alin. 1 lit. c din O.G. nr. 37/ 2007 prevede ca fapta contraventionala constatata in cauza se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 4.000 ei la 8.000 de lei. In¬stanta mai retine ca agentul constatator a aplicat minimul amenzii contraventio¬nale prevazute de lege, facand astfel o corecta individualizare a sanctiunii aplicate, in functie de pericolul social concret al faptei. Totodata, se retine si incercarea petentei de inducere in eroare a instantei. Ca atare, instanta considera ca nu se impune inlocuirea amenzii contraventionale cu sanctiunea avertismentu¬lui.
In concluzie, instanta apreciaza ca sanctiunea aplicata este corect individualizata atat din punctul de vedere al pericolului social abstract, cat si din punctul de vedere al pericolului social concret al faptei, fiind si necesara pentru a asigura finalitatea preventiva ce insoteste orice sanctiune.
Prin cererea inregistrata pe rolul Judecatoriei Slobozia la data de XXX, sub nr. XXX, petenta SC G. SRL, in contradictoriu cu intimata A.R.R, a formulat plangere contraventionala, solicitand anularea procesului-verbal de constatare a contraventiei seria XXX nr. XXX din data de XXX, emis de intimata sau in subsidiar inlocuirea amenzii cu avertisment.
In motivarea plangerii, scutita de plata taxei de timbru, potrivit art. 15 lit.i din Legea nr. 146/1997 modificata, petenta invoca nelegalitatea si netemeinicia procesului-verbal. Se arata faptul ca in trafic, conducatorul auto trebuie sa prezinte justificarea activitatii sale in ziua in curs si 28 de zile anterioare. Conducatorul auto a prezentat la control diagramele din datele de XXX, deoarece autotractorul in cauza a fost reparatie la SC A.S. SRL, din data de XXX si pana in data de XXX. In acest interval de timp, conducatorul auto A.S.M. a efectuat in cadrul societatii petente alte activitati.
Agentul constatator nu a solicitat conducatorului auto formularul pentru atestarea activitatii conducatorului auto desi un astfel de formular se afla in posesia conducatorului auto la momentul controlului.
In drept cererea este intemeiata pe prevederile O.G. 2/2001 si O.G. 37/2007.
Plangerea a fost semnata si stampilata.
Intimata a formulat intampinare prin care a solicitat respingerea plangerii ca neintemeiata.
La dosar au fost depuse urmatoarele inscrisuri: proces-verbal de constatare a contraventiei, formular pentru atestarea activitatii, formular-cerere garantie, situatie - calculatie de plata nr. 302, ordin de lucru nr. 302.
Analizand materialul probator administrat in cauza, instanta retine urmatoarele:
Prin procesul-verbal de constatare a contraventiei seria XXX nr. XXX din data de XXX, s-a retinut ca in data, ora si locul controlului in trafic, au fost depistate autotractorul cu nr. de inmatriculare __..cu semiremorca __..detinute spre utilizare de petenta si conduse de soferul A.S.M., si s-a constatat ca, acesta nu detine in trafic, in momentul efectiv al controlului numarul necesar de diagrame tahografice, respectiv diagrama tahograf aferenta zilei in curs si inca alte 28 de diagrame pentru perioada anterioara, prezentand la control doar diagramele tahograf din zilele de XXX si nu a prezentat un alt document care sa arate activitatea din ultimele 28 de zile.
Aceasta reprezinta contraventia prevazuta de art. 8, alin. (1) pct. 31 din O.G.R. 37/2007 cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit caruia: "neprezentarea, in trafic, a numarului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului Consiliului nr. 3821/85 sau Acordului AETR, dupa caz."
Petenta a fost sanctionata cu amenda contraventionala in cuantum 4000 lei conform art.8 alin. 1 pct.31 si 9 alin.1 lit. c OG 37/2007.
In ceea ce priveste legalitatea procesului-verbal contestat, instanta constata ca acesta a fost incheiat cu respectarea cerintelor legale prevazute de art.16 si 17 din O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor.
Astfel, procesul-verbal contine data si locul unde a fost incheiat, numele, prenumele, calitatea si institutia din care face parte agentul constatator, datele personale din actul de identitate, descrierea faptei contraventionale cu indicarea datei, orei si locului in care a fost savarsita, precum si aratarea tuturor imprejurarilor ce pot servi la aprecierea gravitatii faptei, indicarea actelor normative incidente, termenul de exercitare a caii de atac si organul la care se depune plangerea. Procesul-verbal a fost semnat de agentul constatator.
In ceea ce priveste temeinicia procesului-verbal, instanta constata ca agentul constatator a retinut in mod corect savarsirea faptei contraventionale.
Istanta retine ca, potrivit art. 1 alin. 1 din O.G. nr. 37/ 2007, acest act normativ stabileste cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto care efectueaza operatiuni de transport rutier ce fac obiectul Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/ 2006 si cadrul de aplicare a regulilor privind utilizarea aparatelor de inregistrare a perioadelor de conducere, pauzelor si perioadelor de odihna ale conducatorilor auto, denumite in continuare tahografe sau tahografe digitale, asa cum sunt acestea definite in anexa nr. I si in anexa nr. IB la Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind echipamentul de inregistrare in transportul rutier, cu modificarile si completarile ulterioare.
Din cele aratate mai sus, rezulta ca Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului (CE) nr. 561/ 2006 si Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 sunt aplicabile in mod direct de catre cei carora li se adreseaza, de catre autoritatile competente si de catre instantele de judecata. Mai mult, relativ la aplicabilitatea directa in dreptul intern a unui regulament emis de catre Parlamentul European si al Consiliului (CE), potrivit art. 249 din Tratatul Comunitatilor Europene, regulamentul are aplicabilitate generala, fiind obligatoriu in toate elementele sale componente. De asemenea, regulamentul este opozabil tuturor persoanelor fizice si juridice (statele, institutiile acestora, societatile comerciale, cetatenii). In acelasi sens s-a pronuntat si Curtea Europeana de Justitie in mai multe cauze: C 39/ 72 Comisia c. Italia, C 9/ 70 Franz Grad c. Finanzamt Traunstein.
De asemenea, in acelasi sens este si art. 148 alin. 2 din Constitutie, care prevede urmatoarele: ca urmare a aderarii, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum si celelalte reglementari comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare.
Conform art. 8 alin. 1 pct. 31 din OG n. 37/2007 reprezinta contraventie neprezentarea in trafic a numarului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listarilor efectuate cu imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 sau Acordului AETR, dupa caz.
Potrivit art. 26 alin. 7 lit. a pct. (i) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85, modificat si completat de Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului "atunci cand conducatorul auto conduce un vehicul echipat cu un aparat de inregistrare in conformitate cu anexa 1, acesta trebuie sa fie in masura sa prezinte, la cererea unui inspector de control: foile de inregistrare din saptamana in curs si cele care le-a utilizat pe parcursul celor 28 de zile precedente acesteia."
Asa cum rezulta din plangerea formulata, din mentiunile de pe procesul verbal aflat la dosar, instanta urmeaza a retine ca fiind un fapt necontestat acela al realizarii controlului in trafic la data, ora si in locatia respectiva si detinerea de catre petenta a autovehiculului verificat.
Relativ la sustinerile petentei din plangere, instanta retine ca, potrivit O.G.R. 37/2007 cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3821/1985 modificat si completat de Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului, o diagrama tahograf arata perioada zilnica de conducere, pauzele, precum si perioada zilnica de repaus si de odihna ale conducatorului auto, persoana fizica si nu ale vehiculului asa cum eronat sustine petenta.
Astfel, in situatia in care un conducator auto conduce un vehicul o perioada de timp, iar dupa aceea conduce un alt vehicul, acesta trebuie sa aiba asupra sa toate diagramele, inclusiv pe cele de la celelalte vehicule, pentru a se putea verifica corect perioada zilnica de conducere, pauzele, precum si perioada zilnica de repaus si de odihna ale acestuia.
Conducatorul auto trebuia sa prezinte diagramele tahograf pe ultimele 28 de zile. Petenta sustine ca soferul a prezentat la control diagramele din datele de XXX, deoarece autotractorul in cauza a fost reparatie la SC A.S. SRL, din data de XXX si pana in data de XXX iar in acest interval de timp, conducatorul auto A.S.M. a efectuat in cadrul societatii petente alte activitati.
Din cele mai sus retinute rezulta ca nu au relevanta pentru existenta contraventiei retinute in sarcina petentei inscrisurile depuse la dosar de catre aceasta referitoare la imprejurarea ca vehiculul s-ar fi aflat in reparatii. Mai mult, aceste inscrisuri nu dovedesc faptul ca in toata perioada XXX autotractorul __..ar fi fost in reparatii. Oricum, chiar si in ipoteza in care ar fi fost anterior in reparatii, exista si posibilitatea ca soferul sa fi condus alte vehicule apartinand S.C. G. S.R.L.
Petenta a sustinut insa ca in perioada mentionata mai sus, soferul a efectuat in cadrul societatii petente alte activitati. In acest sens a depus la dosar formular pentru atestarea activitatii, despre care petenta sustine ca in momentul controlului se afla in posesia conducatorului auto, dar acesta nu a fost solicitat de catre agentul constatator.
Instanta retine insa ca, aceste sustineri sunt contrazise de mentiunile din procesul-verbal, inserate chiar de catre conducatorul auto, din care rezulta ca acesta nu a prezentat niciun alt document in afara de diagrama tahograf din XXX, acesta mentionand urmatoarele: " Am la mine 3 diagrame. Nu am hartie de atestare a activitatii tehnice. Avram Stefan Marius." Pe de alta parte, se retine in cauza ca, conducatorul auto al autovehiculului respectiv, a semnat in calitate de martor procesul verbal contestat, fara a formula obiectiuni.
De asemenea, desi sustine ca respectivul document exista la data controlului, respectiv XXX, din analiza acestuia ( fila XXX ), la pct. XXX, rezulta ca acesta a fost intocmit si semnat de catre ambele parti la data de XXX. Din aceasta perspectiva este evident ca a fost intocmit de catre petenta ulterior controlului, cu scopul de a fi exonerata de raspundere.
Pentru aceste motive, instanta apreciaza ca subzista contraventia retinuta in sarcina petentei.
Cu privire la cererea petentei privind inlocuirea sanctiunii amenzii cu avertisment, este adevarat ca potrivit art. 7 al. 3 din O.G. nr. 2/2001 instanta poate inlocui sanctiunea amenzii cu sanctiunea avertismentului, chiar daca actul normativ de stabilire si sanctionare a contraventiei nu prevede aceasta sanctiune, insa aceasta masura poate fi dispusa numai daca anumite circumstante de ordin personal sau real demonstreaza ca fapta concreta este de gravitate redusa.
Cum in cauza nu au fost dovedite asemenea circumstante, petenta aflandu-se intr-o situatie identica cu a oricarui al contravenient care nu respecta dispozitiile art. 8 alin. 1 pct. 31 din OG nr. 37/2007, instanta apreciaza ca nu este oportuna inlocuirea sanctiunii amenzii cu avertisment intrucat fapta contraventionala savarsita de catre aceasta are un pericol social generic ridicat, individualizat de catre legiuitor. Astfel, art. 9 alin. 1 lit. c din O.G. nr. 37/ 2007 prevede ca fapta contraventionala constatata in cauza se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 4.000 ei la 8.000 de lei. In¬stanta mai retine ca agentul constatator a aplicat minimul amenzii contraventio¬nale prevazute de lege, facand astfel o corecta individualizare a sanctiunii aplicate, in functie de pericolul social concret al faptei. Totodata, se retine si incercarea petentei de inducere in eroare a instantei. Ca atare, instanta considera ca nu se impune inlocuirea amenzii contraventionale cu sanctiunea avertismentu¬lui.
In concluzie, instanta apreciaza ca sanctiunea aplicata este corect individualizata atat din punctul de vedere al pericolului social abstract, cat si din punctul de vedere al pericolului social concret al faptei, fiind si necesara pentru a asigura finalitatea preventiva ce insoteste orice sanctiune.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Amenzi
MOTIVAREA SENTINTEI - Sentinta penala nr. 151 din data de 15.05.2004Inlocuirea pedepsei amenzii penale[art 449 ind 1 cpp] Anularea in recurs a mandatului de executare a pedepsei . Neindeplinirea conditiilor art 63 ind 1 c.p. - Decizie nr. 156 din data de 28.04.2010
Plangere impotriva procesului verbal de constatare a contraventiei - Sentinta comerciala nr. 656/CA din data de 24.09.2010
Plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 460 din data de 09.02.2011
Contestatie la executare - Sentinta civila nr. 881 din data de 13.10.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Sentinta civila nr. 599 din data de 30.06.2010
Plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 551 din data de 16.06.2010
Anulare proces verbal - Sentinta civila nr. 246 din data de 21.04.2010
Reexaminare sanctiune contraventionala - munca in folosul comunitatii - Sentinta civila nr. 84 din data de 04.02.2010
plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 349 din data de 15.07.2009
Potrivit art. 2341 alin. 1 din Legea nr. 302/2004, prin sanctiunile pecuniare ce pot fi recunoscute, se inteleg atat amenzile aplicate de organele judiciare cat si cheltuielile judiciare stabilite in sarcina persoanei condamnate. Diferentierea dintre aces - Decizie nr. 61/AP din data de 13.03.2014
Incadrare juridica. Santaj. Fals intelectual. - Decizie nr. 73/Ap din data de 18.06.2013
Esalonare amenda penala art. 425 alin.2 din Codul de procedura penala - Sentinta penala nr. 93/S din data de 28.03.2012
Proces verbal - Decizie nr. 371/R din data de 04.05.2012
Proces verbal de contraventie - Decizie nr. 373/R din data de 04.05.2012
procesul verbal de contraventie-amenda - Decizie nr. 930/R din data de 14.10.2011
Amenda penala. Art. 61 din noul Cod penal. - Decizie nr. 297/A din data de 17.03.2015
In cazul aplicarii unei amenzi penale potrivit Codului penal din 1969, inculpatului i se va atrage atentia ca, in caz de neplata a amenzii, inlocuirea acesteia cu inchisoarea se va face potrivit dispozitiilor pertinente din acelasi cod. - Decizie nr. 696/A din data de 29.09.2014
Litigiu asigurari sociale. Amenda civila. Daune cominatorii. - Decizie nr. 175 din data de 31.01.2011
In legislatia romana nu exista posibilitatea aplicarii amenzii cumulativ cu inchisoarea, asa cum prevede Legea nr.39/1934; prin decizia Curtii Constitutionale nr.160/2000 s-a stabilit ca prin dispozitiile art. III din Decretul nr.544/19... - Decizie nr. 652 din data de 14.09.2010
