InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Judecatoria Babadag

plangere contraventionala

(Sentinta civila nr. 631 din data de 29.09.2011 pronuntata de Judecatoria Babadag)

Domeniu Contraventii. Inchisoare contraventionala | Dosare Judecatoria Babadag | Jurisprudenta Judecatoria Babadag

Dosar nr.1069/179/2011
Domeniu alocat : Contravenţii
Tip speţă : sentinţă civilă
Data speţei : s.c. nr. 631/29.09.2011
Titlu: plA¢ngere contravenÅ£ională

Prin plA¢ngerea  A®nregistrată pe rolul Judecătoriei Babadag  data de  25 august 2011 sub nr. 1069/179/2011 , petenta SC A SRL GALAÅ¢I   a contestat procesul verbal  de constatare a contravenÅ£iei  seria AIR  nr. nr.0161381/01.08.2011  emis de AUTORITATEA RUTIERÄ‚ ROMA‚NÄ‚ a€“ A.R.R. a€“AgenÅ£ia Tulcea pentru săvA¢rÅŸirea contravenÅ£iei  prev. de art.8  alin.2 pct.4  din OG37/2007  modificată de OG 21/2009 a€“ aprobată  prin Legea 52/2010 , solicitA¢nd  admiterea  plA¢ngerii ÅŸi A®nlocuirea sancÅ£iunii amenzii contravenÅ£ionale cu sancÅ£iunea  avertisment.
AŽn motivarea plA¢ngerii  petenta a A®nvederat că a fost  sancÅ£ionată contravenÅ£ional cu amendă A®n valoare de 3000 lei , pentru faptul că  A®n data de 01.08.2011 , ora 18,19  la controlul efectuat pe DN 22 Km.226 + 730 , A®n apropiere de localitatea Baia , judeÅ£ Tulcea , asupra  autovehiculului  GL-08-U proprietatea SC A SRL, conducător auto U.P.  , verificA¢nd timpul de conducere , pauză  ÅŸi odihnă  pe ultimile  30 zile  , descărcA¢nd cardul conducătorului auto prin  dispozitivul  Tachoscan , s-a constatat că A®n data de 23 iulie 2011  a avut  timpul de conducere continuă prea lung  cu 50 minute .
 Petenta a A®nvederat că A®n termen de  48 h , a fost achitată jumătate din minimul amenzii  , respectiv suma de 1500 lei  pentru a beneficia de această reducere , A®nsă  consideră  că amenda nu a fost aplicată A®n conformitate cu dispoziÅ£iile  OG nr.2/2001 privind regimul juridic  al contravenÅ£iilor .
A mai arătat că A®n conformitate cu  art.5 al.5 din OG nr.2/2001 privind regimul juridic al  contravenÅ£iilor  , cu modificările ÅŸi  completările ulterioare , sancÅ£iunea stabilită trebuie să fie  proporÅ£ională  cu gradul de pericol social  al faptei săvA¢rÅŸite , iar potrivit art.7 al.3 din OG nr.2/2001 privind regimul juridic al  contravenÅ£iilor  , cu modificările ÅŸi completările  ulterioare , avertismentul  se poate aplica  ÅŸi A®n cazul  A®n care actul normativ de stabilire ÅŸi  sancÅ£ionare a contravenÅ£iei nu prevede această sancÅ£iune , iar potrivit articolului  21 al.3 privind  regimul juridic  al contravenÅ£iilor , cu modificările  ÅŸi completările  ulterioare ,sancÅ£iunea trebuie să fie proporÅ£ională  cu gradul de pericol social al faptei săvA¢rÅŸite , Å£inA¢ndu-se seama de A®mprejurările A®n care a fost săvA¢rÅŸită fapta , de modul ÅŸi de mijloacele  de săvA¢rÅŸire  a acesteia  , de scopul urmărit , de urmarea produsă , precum ÅŸi de circumstanÅ£ele personale ale contravenientului .
Petenta a  solicitat  , motivat de faptul că  ÅŸoferul este cel  care a depăşit perioada de conducere , ea neavA¢nd  posibilitatea de  a-l controla  pe perioada  de conducere  pentru a respecta prevederile  legale , admiterea plA¢ngerii  ÅŸi A®nlocuirea  amenzii contravenÅ£ionale cu sancÅ£iunea avertisment.
PlA¢ngerea a fost A®ntemeiată pe dispoziÅ£iile  OG 2/2001.
AŽn probaÅ£iune  petenta a  depus la dosar  A®n copie procesul verbal  seria  AIR nr. 0161381 de constatare  ÅŸi sancÅ£ionare  a contravenÅ£iilor  A®ncheiat  la 01.08.2011.
Prin A®ntA¢mpinarea  formulată  , organul constatator a  solicitat  respingerea plA¢ngerii  ca netemeinică ÅŸi nelegală .
AŽn  motivarea  A®ntA¢mpinării   s-a   invocat efectuarea de transporturi rutiere , la data de  01.08.2011  , cu autovehiculul cu numărul de A®nmatriculare  GL-08-U   , ce aparÅ£ine SC A SRL  , condus de  U.P.   , ocazie cu care s-a constatat  faptul că ÅŸoferul A®n cauză a depăşit perioada maximă de conducere  continuă  cu 50 de minute , respectiv a condus A®n ziua de  23.07.2011 neA®ntrerupt 5 ore  ÅŸi 20 de minute  , A®ncălcA¢nd prevederile   Regulamentului CEE  nr.561/2006  ÅŸi ale Acordului  AETR -  faptă ce constituie contravenÅ£ie A®n conformitate cu art.8 alin.2 pct.4  din OG 37/2007 modificată de OG 21/2009  - aprobată prin Legea  52/2010 a€“ privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele  de conducere , pauzele ÅŸi perioadele de odihnă ale conducătorilor auto  ÅŸi utilizarea aparatelor de A®nregistrare a activităţii acestora .
AŽn conformitate  cu  prevederile art.8 alin. 2 pct.4  din OG nr.37/2007 , constituie  contravenÅ£ie depăşirea perioadei maxime de conducere neA®ntreruptă cu mai mult de 30 de minute, dar mai puÅ£in de o oră ÅŸi 30 de minute ÅŸi se sancÅ£ionează  cu amendă de la 3.000 lei  la 6.000 lei  conform art.9 alin.1 lit.d din acelaÅŸi act normativ  ce se aplică  intreprinderii /operatorului de transport rutier.
S-a mai arătat  că petenta  A®ÅŸi motivează plA¢ngerea , invocA¢nd că  sancÅ£iunea  trebuie să  fie proporÅ£ională  cu gradul de pericol social al faptei , susÅ£inA¢nd că ÅŸoferul  A®n cauză este cel care a depăşit perioada de  conducere , ea neavA¢nd posibilitatea de a-l controla  pe această durată  , motive care nu pot fi primite de instanţă  deoarece nu au relevanţă  ÅŸi pe care organul constatator le consideră ca fiind simple afirmaÅ£ii .
AvA¢nd A®n vedere  prevederile Regulamentului  CEE nr.561/2006 ÅŸi ale   Acordului  AETR , organul constatator a A®nvederat  că , conducătorul auto trebuia să ia o  pauză de 45 minute  după 4 ore ÅŸi 30 minute de conducere după  care să-ÅŸi  reia activitatea de conducere , ori A®n  cazul A®n care a fost fracÅ£ionată pauza de 45 minute A®n  două intervale din care primul trebuia să fie de 15 minute ÅŸi al doilea de  30 minute.
AnalizA¢nd raportul  extras cu dispozitivul TachoScan , aflat A®n dotarea  agenÅ£ilor constatatori  ai ARR  , rezultă faptul că A®n ziua de 23.07.2011 , conducătorul auto U.P.  a condus neA®ntrerupt peste timpul admis de conducere continuă de 4 ore ÅŸi 30 minute .
Potrivit  prevederilor Regulamentului CE nr.561/2006, nu se consideră pauză orice interval  de timp sub 15 minute ,motiv pentru care s-a considerat că  ÅŸoferul  A®n cauză nu a efectuat  pauza de 45 minute  după 4 ore ÅŸi 30 de minute  de conducere  sau să fracÅ£ioneze  această pauză  A®n două intervale  din care primul  de 15 minute  ÅŸi al doilea 30 minute .
Faţă de aceste precizări , organul constatator  a considerat că susÅ£inerile  petentei nu au relevanţă  ceea ce A®nseamnă că aceasta  nu poate să probeze  contrariul celor constatate  ÅŸi menÅ£ionate A®n cuprinsul procesului verbal  de contravenÅ£ie , din formularul de control  A®n trafic seria AETR  nr. 0039584/01.08.2011 rezultA¢nd A®n mod indubitabil  că la rubrica 12 , s-a menÅ£ionat de către agentul constatator  că A®n data de 23 iulie 2011 a avut timpul de conducere  continuă prea lung cu 50 minute ,formular ce a fost semnat  de conducătorul auto U.P. fără a avea obiecÅ£iuni, primind un exemplar A®n momentul controlului .
Abaterea de la prevederile OG 37/2007  este considerată o abatere gravă  de la reglementările A®n vigoare , Å£inA¢nd cont  că tahograful  reprezintă  o măsură de prevenire  a evenimentelor rutiere  , cu ajutorul  căruia se pot  verifica timpii de conducere ÅŸi de odihnă ale conducătorilor auto  , fapt ce duce  la A®ntărirea siguranÅ£ei  pe drumurile publice .
Faţă de solicitarea petentei ca sancÅ£iunea amenzii să fie transformată  A®n avertisment , s-a apreciat de către intimată  că pentru A®ndeplinirea scopului educativ ÅŸi preventiv al  legii de  reglementare a activităţii de transport rutier  , dar  ÅŸi pentru  A®ntărirea disciplinei A®n domeniu , este necesară  aplicarea sancÅ£iunii amenzii  contravenÅ£ionale   actus  interpretandus est  potius ut valeat  qvam ut pereat , putA¢ndu-se observa că  agentul constatator  a aplicat limita minimă a sancÅ£iunii amenzii  prevăzute pentru această contravenÅ£ie .
ConcluzionA¢nd , organul constatator a apreciat că justificările petentei A®n argumentarea plA¢ngerii  nu sunt relevante ÅŸi pertinente  ÅŸi Å£inA¢nd cont  de noÅ£iunea de contravenÅ£ie dată de OG nr.2/2001 ÅŸi de factorii circumstanÅ£iali A®n care s-a săvA¢rÅŸit contravenÅ£ia   s-a solicitat respingerea plA¢ngerii  ca nefondată ÅŸi menÅ£inerea procesului verbal  seria AIR nr.0161381/01.08.2011 ca legal  ÅŸi temeinic A®ntocmit .
AŽn drept  , A®ntA¢mpinarea a fost A®ntemeiată  pe prevederile art.115-118 c.pr.civ. ale OG 2/2001 , OG 37/2007 modificată prin OG nr.21/2009 aprobată prin Legea nr.52/2010 .
Petenta a formulat răspuns la A®ntA¢mpinarea organului  constatator  A®nvederA¢nd că agentul constatator  a aplicat o sancÅ£iune prea mare A®n raport de circumstanÅ£ele faptei , conducătorul  auto  fiind cel care a depăşit perioada de conducere , ea neavA¢nd posibilitatea  de a-l controla  pe perioada duratei de conducere  pentru a respecta  prevederile legale , că nimic nu l-a  A®mpiedicat pe acesta  să-ÅŸi efectueze perioada de repaus .Åžoferul a semnat fără a avea obiecÅ£iuni  formularul de control  A®n trafic  seria AETR nr. 39584/01.08.2011 ÅŸi nu a menÅ£ionat  A®n vreun fel  că i-ar fi  impus să nu-ÅŸi respecte timpul de odihnă , mai mult decA¢t atA¢t  , A®n data de 01.08.2011 , A®nainte  de a pleca A®n cursă , toÅ£i conducătorii auto au fost  instruiÅ£i  cu privire  la  Regulamentul 561/2006 din AETR , astfel că , avA¢nd A®n vedere că fapta a  fost  constatată  la ora 18,19  este evident  că  procesul verbal a fost A®ncheiat A®nainte de a pleca A®n cursă conducătorii auto .
S-a mai A®nvederat  de petentă  că , dacă  abaterea săvA¢rÅŸită  este considerată  de intimată gravă , astfel cum a menÅ£ionat  , a aplicat totuÅŸi  amenda minimă prevăzută  de actul normativ  sancÅ£ionator , A®n această situaÅ£ie apreciindu-se  că intimata putea  să aplice ÅŸi un avertisment , avA¢nd A®n vedere circumstanÅ£ele săvA¢rÅŸirii faptei .
DeliberA¢nd asupra plA¢ngerii contravenÅ£ionale  formulate  prin prisma materialului probator  administrat , instanÅ£a reÅ£ine  că  A®n baza  procesului verbal  de contravenÅ£ie seria AIR nr.0161381/01.08.2011  petenta SC A SRL   a fost amendată  contravenÅ£ional cu amendă A®n sumă de  3000 lei  , conform  art.9 alin.1  lit.d din  OG 37/2007 , de către AUTORITATEA RUTIERÄ‚ ROMA‚NÄ‚ a€“ AgenÅ£ia Tulcea , reÅ£inA¢nd A®n sarcina acesteia  săvA¢rÅŸirea presupusei  contravenÅ£ii  prev. de  art.8 alin.2 pct.4  din OG nr.37/2007 modificată  ÅŸi aprobată  prin OG nr.21/2009 A®n sensul că ,  la  controlul  efectuat A®n trafic  A®n data  de  01.08.2011 ,ora  18,19   pe DN 22  Km.226 a€“ 730 , A®n apropiere de localitatea  Baia  la auto cu numărul de circulaÅ£ie GL-08-U , proprietate  SC A SRL   , conducător auto U.P. , la  verificarea timpilor de conducere , pauză  ÅŸi  odihnă pe ultimele 30 de zile  descărcA¢nd  cardul conducătorului auto  prin dispozitivul  TachoScan s-a constatat  că A®n data de  23.07.2011  a avut timpul de  conducere  continuă prea lung cu 50 de minute, sens A®n care s-a A®ntocmit  buletinul de control  AETR 39584/01.08.2011 ce a fost semnat de conducătorul auto  ÅŸi căruia i s-a A®nmA¢nat un exemplar.
Potrivit dispoziÅ£iilor art. 34 alin.1 din OG nr. 2/2001, legiuitorul nu a lăsat la latitudinea instanÅ£ei posibilitatea schimbării A®ncadrării juridice ÅŸi nici stabilirea altei sancÅ£iuni, instituind numai un control asupra legalităţii ÅŸi temeiniciei procesului verbal de contravenÅ£ie .
Procesul verbal de contravenÅ£ie se bucură de forţă probantă proprie atunci cA¢nd cuprinde constatări personale ale agentului constatator, constatări care sunt prezumate a fi reale cA¢tă vreme procesul verbal este A®ntocmit cu respectarea cerinÅ£elor legale privitoare la formă (art. 16 ÅŸi 17 din OG nr. 2/2001), iar contravenientul nu face dovada existenÅ£ei unei alte situaÅ£ii de fapt decA¢t cea reÅ£inută de către agentul constatator.
Sub aspectul temeiniciei procesului-verbal, instanÅ£a l-a examinat din perspectiva ConvenÅ£iei Europene a Drepturilor Omului. Conform art.20 din ConstituÅ£ia RomA¢niei, textul convenÅ£iei ÅŸi jurisprudenÅ£a CurÅ£ii Europene a Drepturilor Omului sunt A®ncorporate A®n dreptul intern, avA¢nd A®n acelaÅŸi timp o forţă juridică superioară legilor A®n materia drepturilor fundamentale ale omului.
AnalizA¢nd criteriile stabilite pe cale jurisprudenÅ£ială de Curtea Europeană a Drepturilor Omului (cauza LAUKO vs Slovacia, Anghel vs RomA¢nia), instanÅ£a a constatat că domeniul contravenÅ£ional, astfel cum este reglementat prin norma cadru O.G.2/2001, poate fi calificat ca intrA¢nd A®n sfera de aplicare a art.6 paragraf 1 din CEDO, A®n latura sa penală.
InstanÅ£a, reÅ£inA¢nd aplicabilitatea A®n speţă a dispoziÅ£iile art.6 paragraf 1 CEDO, A®n mod evident a fost Å£inută ÅŸi de prevederile paragrafului 2 ÅŸi 3 ale aceluiaÅŸi articol, care instituie garanÅ£ii procedurale specifice A®n domeniul penal.
Printre aceste garanţii se numără şi cea referitoare la obligativitatea respectării prezumţiei de nevinovăţie.
Această prezumÅ£ie priveÅŸte atA¢t atitudinea organelor judiciare faţă de săvA¢rÅŸirea cauzei cA¢t ÅŸi sarcina probei.
Referitor la procesul-verbal, instanÅ£a a reÅ£inut că, A®n genere, fiind A®ntocmit de un agent al statului aflat A®n exerciÅ£iul funcÅ£iunii, trebuia să i se recunoască valoare probatorie sub aspectul constatării stării de fapt.
AŽn acest sens este  de remarcat că A®n jurisprudenÅ£a CurÅ£ii s-a reÅ£inut A®n mod constant că prezumÅ£iile nu sunt A®n principiu contrare ConvenÅ£iei.
Astfel, A®n HotărA¢rea pronunÅ£ată A®n cauza Salabiaku c. FranÅ£ei, Curtea a reÅ£inut ca prezumÅ£iile sunt permise de ConvenÅ£ie dar nu trebuie să depăşească limitele rezonabile Å£inA¢nd seama de gravitatea mizei si prezervA¢nd drepturile apărării (paragr. 28).
Prin urmare, prezumÅ£ia de nevinovăţie nu are caracter absolut, după cum nici prezumÅ£ia de veridicitate a faptelor constatate de agent ÅŸi consemnate A®n procesul-verbal nu are caracter absolut, dar prezumÅ£ia de veridicitate nu poate opera decA¢t pA¢nă la limita la care prin aplicarea ei s-ar ajunge A®n situaÅ£ia ca persoana A®nvinuită de săvA¢rÅŸirea faptei să fie pusă A®n imposibilitatea de a face dovada contrarie celor consemnate A®n procesul-verbal deÅŸi din probele administrate de a€žacuzarea€ instanÅ£a nu poate fi convinsă de vinovăţia a€žacuzatuluia€, dincolo de orice A®ndoială rezonabilă.
Petenta a susÅ£inut că ÅŸoferul U.P.  este  cel care a depăşit perioada de conducere  ÅŸi că ea nu are  posibilitatea de a-l controla  pe durata perioadei de conducere  pentru a  respecta  prevederile  legale , administrA¢nd A®n acest sens  proba testimonială ,iar la termenul din 29 septembrie 2011 a  fost audiat A®n calitate de martor  , ÅŸoferul U.P.    care a declarat că a depăşit  timpii de conducere ÅŸi de repaus  A®n  data de 23 iulie 2011  deoarece era noapte  ÅŸi dorea să ajungă mai repede acasă  ÅŸi că de la data angajării  la societate  ÅŸi pA¢nă la data controlului  a fost instruit la fiecare A®nceput de lună  de către ÅŸeful de coloană  cu privire  la timpii de conducere ÅŸi repaus  ÅŸi nimeni din societate nu i-a impus  nici lui  ÅŸi nici colegilor  săi  să nu respecte timpii de conducere  ÅŸi de repaus. 
InstanÅ£a  reÅ£ine  că A®n procesul verbal de contravenÅ£ie se menÅ£ionează că  s-a A®ntocmit de către agentul constatator  buletinul de  control AETR nr. 39584/01.08.2011 ce a fost semnat de conducătorul auto   , depus ÅŸi A®n copie la dosar  ÅŸi  pe care conducătorul auto l-a semnat fiindu-i A®nmA¢nat un exemplar , ori , dacă  acesta  nu era de acord  cu cele menÅ£ionate  A®n acest A®nscris ,  putea să refuze  să  semneze  acest  formular    sau să - l semneze cu obiecÅ£iuni, per a contrario  conducătorul auto   a fost de acord  cu cele menÅ£ionate  ÅŸi implicit a recunoscut  săvA¢rÅŸirea faptei reÅ£inute A®n actul sancÅ£ionator .
  Cum , organul constatator a probat săvA¢rÅŸirea faptei de către petentă   ÅŸi aceasta  nu a administrat probe cu care să răstoarne prezumÅ£ia de temeinicie  a procesului verbal de contravenÅ£ie   ÅŸi o altă situaÅ£ie de fapt  decA¢t cea reÅ£inută A®n actul sancÅ£ionator  instanÅ£a  apreciază că A®n cauză  sunt A®ntrunite elementele constitutive ale contravenÅ£iei prevăzute la art. 8 alin.2 pct.4  din OG nr.37/2007, potrivit  cu care   depăşirea perioadei maxime de conducere neA®ntreruptă cu mai mult de 30 de minute, dar mai puÅ£in de o oră ÅŸi 30 de minute reprezintă A®ncălcări grave ale dispoziÅ£iilor Regulamentului Parlamentului European ÅŸi al Consiliului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 ÅŸi, după caz, ale Acordului AETR ÅŸi constituie contravenÅ£ii, dacă acestea nu sunt considerate infracÅ£iuni potrivit legii penale ÅŸi se sancÅ£ionează   potrivit dispoziÅ£iilor  art.9 alin.1  lit.d din  OG 37/2007  cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei - faptele prevăzute la alin. (2) pct. 1 - 11 ÅŸi 16, aplicabilă A®ntreprinderii/operatorului de transport rutier, ÅŸi faptele prevăzute la alin. (2) pct. 12 - 15 ÅŸi 17, aplicabilă conducătorului auto;
AŽn privinÅ£a  sancÅ£iunii aplicate  , amendă de  3000 lei , instanÅ£a apreciază  că a fost corect individualizată  ÅŸi  corect stabilită ,  fiind aplicată limita minimă a pedepsei amenzii  , astfel că  A®nlocuirea sancÅ£iunii  amenzii contravenÅ£ionale  aplicate cu sancÅ£iunea  avertismentului solicitată de petentă  , nu se justifică .
 Astfel reÅ£inută situaÅ£ia A®n fapt ÅŸi A®ncadrarea juridică , instanÅ£a avA¢nd  A®n vedere că A®n raport de jurisprudenÅ£a CEDO , petentei  A®i sunt recunoscute ÅŸi garanÅ£iile specifice A®n materie penală printre care ÅŸi prezumÅ£ia de nevinovăţie, context A®n care sarcina probei revine acuzării, iar de situaÅ£ia A®ndoielnică beneficiază cel acuzat, cum petenta  nu  a administrat probe cu care să răstoarne prezumÅ£ia de temeinicie  a procesului verbal de contravenÅ£ie   ÅŸi o altă situaÅ£ie de fapt  decA¢t cea reÅ£inută A®n actul sancÅ£ionator   ,  plA¢ngerea urmează a fi respinsă ca nefondată .

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Contraventii. Inchisoare contraventionala

Posibilitatea emitentului procesului - verbal de contraven?ie de a solicita instan?ei de contencios administrativ anularea acestuia. Inadmisibilitatea ac?iunii intemeiata pe prevederile art.1 alin. 6 din Legea nr.554/2004. - Hotarare nr. 1489 din data de 19.05.2017
Contraventii. Confirmare de primire. Obiectiuni. - Decizie nr. 99/R/2010 din data de 01.02.2010
Asigurare paza unitate. Subiect activ. - Decizie nr. 330/R/2010 din data de 15.03.2010
Rovinieta. Persoana responsabila. Leasing - Decizie nr. 136/R/2010 din data de 05.02.2010
Anulare proces verbal de contraventie. - Decizie nr. 118/CA din data de 01.02.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 28/CA din data de 08.01.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 36/CA din data de 15.01.2010
Anulare proces verbal de contraventie - Decizie nr. 25/CA din data de 08.01.2010
- Sentinta penala nr. din data de 26.03.2008
Nu este permisa detinerea simultana a doua permise de conducere, din care unul eliberat de autoritatile altui stat.Potrivit art. 102 alin 1 pct.8 din O.U.G. nr. 195/2002, constituie contraventie detinerea simultana a doua permise de conducere nationale - Decizie nr. 5649 din data de 15.11.2013
Inlocuire sanctiune amenda contraventionala cu avertisment - Decizie nr. 1270/R din data de 13.11.2009
Prescriptia aplicarii sanctiunii contraventionale - Decizie nr. 1095/R/C din data de 30.10.2009
Inlocuire sanctiune contravetionala cu amenda in avertisment - Decizie nr. 913/R/C din data de 09.10.2009
plangere contraventionala - Sentinta civila nr. 163 din data de 10.01.2011
Anulare proces verbal de contraventie - Sentinta civila nr. 4935 din data de 24.06.2010
- Sentinta civila nr. 3431 din data de 29.04.2010
Anulare proces verbal contraventie - Sentinta civila nr. 4164 din data de 27.05.2010
plangere pv - Sentinta civila nr. 1462 din data de 04.03.2009
Plangere PV - Sentinta civila nr. 1462 din data de 04.03.2009
Inlocuire amenda cu munca in folosul comunitatii - Sentinta civila nr. 1507/2013 din data de 02.07.2014