InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Bistrita-Nasaud

Exista doua categorii de personal distincte de personal civil, care isi desfasoara activitatea in domeniul administratiei publice, una - care include personalul civil din MIRA, care beneficiaza de indemnizatia de dispozitiv potrivit pct. 9.2 din Ordi...

(Sentinta comerciala nr. 586/CA/2008 din data de 17.06.2008 pronuntata de Tribunalul Bistrita-Nasaud)

Domeniu Indemnizatii | Dosare Tribunalul Bistrita-Nasaud | Jurisprudenta Tribunalul Bistrita-Nasaud

Contencios administrativ
Indemnizatii

      Exista doua categorii de personal distincte de personal civil, care isi desfasoara activitatea in domeniul administratiei publice, una - care include personalul civil din MIRA, care beneficiaza de indemnizatia de dispozitiv potrivit pct. 9.2 din Ordinul MAI nr. 275/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si alta - care priveste personalul oricarei structuri ale administratiei publice centrale si locale (in care se include personalul din cadrul aparatului propriu de specialitate al autoritatilor publice locale), care nu se afla in structura organizatorica a MIRA si carora nu le sunt aplicabile dispozitiile Ordinului MAI nr. 275/2002.

Trib. Bistrita-Nasaud, s. com., de cont, adm. si fisc.
sent. nr. 586/CA/17 iunie 2008

      Prin actiunea in contencios reclamantul O. I. prin Sindicatul Liber "A." Bistrita-Nasaud a chemat in judecata pe paratul Consiliul judetean Bistrita-Nasaud, solicitand instantei ca prin hotararea ce o va pronunta, sa oblige paratul la plata indemnizatiei de dispozitiv, in cuantum de 25% din salariul de baza, incepand cu luna decembrie 2004, actualizata cu indicele inflatiei de la data nasterii dreptului si pana la data  platii efective, cu cheltuieli de judecata.
Procedura prealabila prev. de art. 7 alin. 1 din Legea nr. 554/2004, trebuie indeplinita in situatia cand se ataca un act administrativ, nu si in cazul in care se solicita drepturi salariale, asa cum reiese si din art. 7 alin. 5 din aceeasi lege si cum Consiliul judetean Bistrita-Nasaud este chemat in judecata in calitate de angajator al reclamantului si exceptia lipsei parcurgerii procedurii prealabile prev. de art. 7 din Legea nr. 554/2004 si exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Consiliului judetean sunt neintemeiate.
Pe fond, analizand actele si lucrarile dosarului tribunalul a constatat ca actiunea reclamantului este neintemeiata si astfel, va fi respinsa ca atare, pentru urmatoarele considerente:
Potrivit art. 13 din Legea nr. 138/1999 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului militar din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala, precum si acordarea unor drepturi salariale personalului civil din aceste institutii, invocat in actiunea reclamantului, cadrele militare in activitate, militarii angajati pe baza de contract si salariatii civili beneficiaza de o indemnizatie de dispozitiv lunara de 25% din solda de functie, solda de grad, solda de merit, indemnizatia de comanda si gradatii, respectiv din salariul de baza.
Prin Ordinul Ministrului Administratiei si Internelor nr. 275/2002 s-au aprobat Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 138/1999, iar prin Ordinul M.A.I. nr. 496/2003, au fost aduse modificari si completari la Ordinul M.A.I. nr. 275/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel ca la pct. 9.2 din Ordinul M.A.I. nr. 275/2002, se prevede ca indemnizatia de dispozitiv se acorda si personalului civil care isi desfasoara activitatea in domeniul administratiei publice.
Asadar indemnizatia de dispozitiv isi are temeiul in dispozitiile art. 13 din Legea nr. 138/1999 (care privesc cadrele militare, militarii angajati pe baza de contract si salariatii civili din institutiile publice de aparare nationala, ordine publica si siguranta nationala), precum si pe disp. art. 17 alin. 3 din OUG nr. 63/2003, in vigoare la data emiterii ordinului, conform carora personalul MIRA beneficiaza de drepturile dobandite anterior, conform legislatiei, precum si in limita bugetului aprobat, de indemnizatii si sporuri specifice institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala.
OUG nr. 63/2003 a fost abrogata prin OUG nr. 30/2007, care, in art. 18 alin. 3, prevede ca personalul MIRA (compus din cei prevazuti la art. 17) beneficiaza de drepturile dobandire anterior, conform legislatiei in vigoare, si personalul preluat potrivit OUG nr. 25/2007, beneficiaza de indemnizatii si sporuri specifice institutiilor din sistemul national de aparare, ordine publica si siguranta nationala, incepand cu data de 1 ianuarie 2008. In art. 22 alin. 1 din OUG nr. 30/2007, se prevede ca fondurile necesare desfasurarii activitatilor in MIRA se asigura de la bugetul de stat, precum si din alte surse legal instituite.
Din cele de mai sus se poate concluziona ca exista doua categorii de personal distincte, de personal civil, care isi desfasoara activitatea in domeniul administratiei publice, una - care include personalul civil din MIRA, care beneficiaza de indemnizatia de dispozitiv potrivit pct. 9.2 din Ordinul MAI nr. 275/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si alta - care priveste personalul oricarei structuri ale administratiei publice centrale si locale (in care se include personalul din cadrul aparatului propriu de specialitate al autoritatilor publice locale), care nu se afla in structura organizatorica a MIRA si carora nu le sunt aplicabile dispozitiile Ordinului MAI nr. 275/2002.
In cauza, reclamantul este functionar public in cadrul aparatului propriu de specialitate a Consiliului judetean Bistrita-Nasaud, care potrivit art. 87 alin. 1 din Legea nr. 215/2001, este autoritate a administratiei publice locale, constituita la nivel judetean, autoritate ce nu se afla in structura organizatorica a MIRA.
Prin urmare, reclamantului, in calitate sa de functionar public, in cadrul Consiliului judetean Bistrita-Nasaud, ii sunt aplicabile dispozitiile Legii nr. 188/1999 si a altor acte normative speciale, si nu prevederile pct. 9.2 din Ordinul M.A.I. nr. 275/2002, cu modificarile si completarile ulterioare. In acest sens, trebuie mentionate  dispozitiile art. 31 (art. 29 in forma anterioara a legii) din Legea nr. 188/1999, conform carora functionarii publici beneficiaza, pe langa salariu, de prime si alte drepturi salariale, in conditiile legii, iar salarizarea functionarilor publici se face in conformitate cu prevederile legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare pentru functionarii publici.
Or, in actele normative privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici din perioada 2004 si pana in prezent, respectiv OUG nr. 92/2004, OG nr. 2/2006 si OG nr. 6/2007, nu se prevede acordarea indemnizatiei de dispozitiv.
In consecinta, actiunea si cererea de chemare in judecata a altor persoane formulate de reclamant  vor fi respinse, ca neintemeiate.

Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Indemnizatii

Neacordarea indemnizatiei cuvenite presedintelui Asociatiei de proprietari - Decizie nr. 52 din data de 30.01.2014
Calcularea si plata indemnizatiei de concediu de odihna acordata cadrelor didactice si didactice auxiliare din invatamantul preuniversitar pentru anul 2009 - 2010 - Sentinta civila nr. 423 din data de 20.03.2014
Scutirea de la restituirea indemniza?iei de cre?tere a copilului. Aplicabilitatea Legii nr. 126/2014. - Decizie nr. 1100 din data de 07.09.2016
Indemnizatie reparatorie. Suspendare acordare. Decizie de recuperare a sumelor incasate necuvenit. - Decizie nr. 887 din data de 08.10.2015
Realizarea de venituri incompatibile cu indemnizatia lunara pentru cresterea copilului. - Decizie nr. 4171 din data de 21.05.2014
Drepturile prevazute de Legea 284/2010 privind acordarea ajutoarelor sau indemnizatiilor prevazute la iesirea la pensie, la incetarea raporturilor de serviciu sau trecerea in rezerva nu pot fi acordate in anul 2011. - Hotarare nr. 172 din data de 16.01.2013
Acordarea indemnizatiei lunare pentru cresterea copiilor nascuti dintr-o sarcina gemelara, tripleti sau multipleti. - Hotarare nr. 4 din data de 14.01.2013
Indemnizatia reparatorie de revolutionar. Majorare 15%. - Hotarare nr. 341 din data de 11.02.2013
Indemnizatia reparatorie de revolutionar. Modalitate de calcul - Hotarare nr. 215 din data de 28.01.2013
Indemnizatie pentru cresterea copilului. Reducerea cuantumului acesteia. Legalitate. - Decizie nr. 7429 din data de 06.11.2012
Indemnizatia pentru cresterea copilului. Conditia stagiului de cotizare asimilat. - Decizie nr. 2293 din data de 13.09.2011
Indemnizatia pentru cresterea copiilor proveniti din sarcini multiple. - Decizie nr. 1211 din data de 03.11.2009
Indemnizatia de dispozitiv. Persoane indreptatite. Personal contractual din cadrul primariilor. - Decizie nr. 782 din data de 15.09.2008
Recurs - aplicarea reducerii de 25% prevazuta de Legea 118/2010 indemnizatiei de concediu aferenta anului scolar 2009-2010 - Decizie nr. 1113 din data de 20.07.2011
Recurs - aplicarea reducerii de 25% prevazuta de Legea 118/2010 indemnizatiei de concediu aferenta anului scolar 2009-2010 - Decizie nr. 1113 din data de 20.07.2011
Modalitatea de calcul a indemnizatiei pentru concediul de odihna in cazul cadrelor didactice in contextul intrarii in vigoare a legii nr. 118/2010. - Decizie nr. 1094 din data de 11.06.2011
Indemnizatia de dispozitiv reglementata de dispozitiile Legii nr. 138/1999 si ale Ordinului Ministrului de Interne nr. 275/05 iunie 2002 modificat si completat prin Ordinul Ministrului Administratiei si Internelor nr. 496/28 iulie 2003. Categoriile d... - Decizie nr. 744 din data de 06.11.2008
Indemnizatia de dispozitiv prevazuta de art. 13 din Legea nr. 138/1999 si de pct. 9.2 din Normele metodologice aprobate prin Ordinul M.I. nr. 275/2002, astfel cum a fost modificat si completat prin Ordinul M.A.I. nr. 4962003. Sfera subiectelor de dre... - Sentinta comerciala nr. 737 din data de 30.10.2008
Contencios administrativ. Drepturi salariale solicitate de functionari publici. Norma de hrana. - Decizie nr. 723 din data de 25.09.2009
Dreptul muncii. Stimulente primite de un consilier juridic din cadrul Ministerului Justitiei in perioada 2006 - 2008. Solicitarea acestora si de catre asistentii judiciari. - Decizie nr. 1105 din data de 05.12.2009