InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Prahova

CONTENCIOS ADMINISTRATIV, act administrativ ce poate fi contestat pe calea contenciosului administrativ

(Hotarare nr. 614 din data de 05.03.2014 pronuntata de Tribunalul Prahova)

Domeniu | Dosare Tribunalul Prahova | Jurisprudenta Tribunalul Prahova

SENTINTA NR.  614
Sedinta publica de la  05.03.2014
Domeniu asociat: Acte ale autoritatilor publice
Autor- JUD. IVANESCU ILEANA
Titlu: CONTENCIOS ADMINISTRATIV, act administrativ ce poate fi contestat pe calea contenciosului administrativ
Prin actiunea inregistrata pe rolul Tribunalului Prahova sub numarul XX/105/XX, reclamantul AB a solicitat in contradictoriu cu paratul BC anularea adresei nr. X emisa de acesta.
In motivarea actiunii, reclamantul a aratat ca i s-a comunicat prin adresa contestata ca, urmare a sentintei penale nr. __. si a prevederilor art. 114 din OUG nr. 195/2002 i s-a anulat dreptul de a conduce autovehicule incepand cu data de __...
A mai aratat reclamantul ca prin sentinta penala mentionata a fost condamnat pentru savarsirea infractiunii de conducere pe drumurile publice a unui autovehicul cu numar fals de inmatriculare si pentru conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara a poseda permis de conducere. Cele doua infractiuni au fost savarsite in toamna anului 2012, cand era minor, iar permisul de conducere l-a obtinut in iarna anului 2012, ulterior savarsirii celor doua fapte. Sustine reclamantul ca, anulandu-i-se dreptul de a conduce pentru niste infractiuni la legea circulatiei inainte de a lua permisul de conducere, i se aplica o pedeapsa complementara pe nedrept.
In drept, au fost invocate dispozitiile art. 8 si 11 din Legea nr. 554/2004.
In dovedirea actiunii, reclamantul a depus, in copii xerox, inscrisuri.
Paratul, legal citat, a formulat intampinare prin care a invocat exceptia inadmisibilitatii actiunii motivat de faptul ca adresa a carei anulare se solicita nu este act administrativ.
Deliberand cu prioritate asupra exceptiei inadmisibilitatii actiunii invocate de parat prin intampinare, instanta retine urmatoarele:
In fapt, reclamantul a solicitat anularea adresei nr. X emisa de parat, act ce vizeaza o simpla corespondenta desfasurata intre parti. Astfel, in baza sentintei penale nr. __. pronuntata de Judecatoria Mizil a fost anulat dreptul reclamantului de a conduce autoturisme, sens in care a fost emisa de parat adresa nr. X aflata la dosar la fila 15. Ulterior emiterii acestei adrese, reclamantul s-a adresat cu o cerere paratei prin care solicita informatii cu privire la masura anularii permisului de conducere, cerere ce a primit raspuns prin adresa ce face obiectul prezentei cauze.
In drept, potrivit art. 1 alin. 1 din Legea nr. 554/2004 orice persoana care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica printr-un act administrativ se poate adresa instantei de contencios pentru anularea actului.
Prin act administrativ in sensul disp. art. 2 alin. 1 lit. c din legea nr. 554/2004 se intelege actul unilateral cu caracter individual sau normativ emis de o autoritate publica, in regim de putere publica, in vederea organizarii executarii legii sau a executarii in concret a legii,  care da nastere, modifica sau stinge raporturi juridice.
 Instanta retine ca, in analiza naturii juridice a unui act administrativ, esentiale sunt efectele juridice pe care le produce, natura masurilor dispuse in continutul sau.
In atare conditii, actul administrativ trebuie delimitat de adresele, precizarile sau circularele care nu fac decat sa expuna o opinie, un punct de vedere, fara a modifica ceva in ordinea juridica existenta, sau sa aduca la cunostinta destinatarilor un fac sau o decizie administrativa.
Adresa nr. X nu reprezinta un act administrativ unilateral cu caracter individual, conform sustinerilor reclamantului, ci doar un act de informare emise de IJP Prahova, in limitele sale de competenta, ca raspuns la solicitarea ce i-a fost adresata de catre reclamant.
Prin aceasta adresa nu s-a dat nastere, modificat sau stins raporturi juridice si nici scopul emiterii ei nu a fost executarea sau organizarea executarii legii astfel ca nu se poate retine ca sunt indeplinite conditiile de admisibilitate prevazute de art. 1 alin. 1 rap. la art. 2 alin. 1 lit. c din legea nr. 544/2004.
Fata de cele retinute, constatand ca actul contestat nu este un act administrativ in sensul disp. art. 2 alin. 1 lit. c din legea nr. 544/2004, instanta urmeaza sa admita exceptia inadmisibilitatii si sa respinga actiunea ca fiind inadmisibila.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete

Reziliere contract de concesiune - Conditii - Decizie nr. 132/R din data de 07.02.2014
Rectificare carnet de munca. Dispozitii legale - Sentinta civila nr. 651/LM din data de 13.03.2014
Divort. Exerxitarea autoritatii parintesti - Decizie nr. 503/A din data de 25.09.2014
Atribuire folosinta imobil. O.P. - conditii de admisibilitate - Decizie nr. 404/A din data de 18.07.2014
Rezolutie antecontract de vanzare cumparare - Decizie nr. 607/R din data de 24.11.2014
trafic de droguri - Sentinta penala nr. 9 din data de 22.01.2014
Acordul de recunoa?tere a vinova?iei incheiat de procurorul militar cu inculpatul cercetat pentru savar?irea infrac?iunii de conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substante prev. de art.336 alin.1 C.pen. Amanarea aplicarii pedepsei - Sentinta penala nr. 8 din data de 16.02.2016
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 1230/Ap din data de 30.06.2017
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 771/Ap din data de 04.05.2017
Insolventa. Anulare acte frauduloase. - Sentinta civila nr. 510/Ap din data de 22.04.2017
Contractele individuale de munca incheiate intre persoane fizice in calitate de experti desemnati si persoane juridice in derularea unor proiecte POSDRU finantate din Fondul Social European au natura unor contracte atipice de munca - Sentinta civila nr. 496/A din data de 16.04.2017
Insolventa. Art. 72 din Legea nr. 85/2014. Respingerea cererii de deschiderea procedurii insolventei formulata impotriva garantului ipotecar. Solidaritatea nu se prezuma potrivit art. 1034-1056 Cod civil. - Sentinta civila nr. 473/Ap din data de 16.03.2017
EXPROPRIERE. Art. 26 din Legea nr. 33/1994. Stabilirea valorii despagubirii. Metoda comparatiei directe. Alegerea comparabilei cu cea mai mica ajustare, cu caracteristicile cele mai asemanatoare cu terenul in litigiu. - Sentinta civila nr. 336/AP din data de 23.02.2017
Expropriere. Reglementand dreptul de retrocedare a imobilelor expropriate, Legea nr. 33/1994 prevede la art. 35 ca „daca bunurile imobile expropriate nu au fost utilizate in termen de un an potrivit scopului pentru care au fost preluate de la expropriat, - Sentinta civila nr. 71/Ap din data de 19.01.2017
Solicitare de sesizare a Curtii de Justi?ie a Uniunii Europene cu o intrebare preliminara, in temeiul dispozitiilor art. 276 din Tratatul privind func?ionarea Uniunii Europene. - Hotarare nr. 56/CP din data de 05.07.2017
Aplicarea unei pedepse mai reduse decat cea mentionata in acordul de recunoastere a vinovatiei. - Sentinta penala nr. 107/Ap din data de 14.02.2017
Legatura de cauzalitate intre fapta inculpatului si rezultatul produs. - Sentinta penala nr. 209/Ap din data de 17.03.2017
Reprezentarea succesorala in materia Legii nr. 10/2001. Amenajari de utilitate publica ulterioare notificarii, fara existenta unei autorizatii de constructie. - Decizie nr. 1500/Ap din data de 01.10.2016
Actiune in revendicare inadmisibila in conditiile in care s-a uzat de dispozitiile Legii nr. 10/2001. Imobil revendicat achizitionat in baza Legii nr. 112/1995. Securitatea raporturilor juridice. - Decizie nr. 1033/Ap din data de 15.07.2016
Obligatia de despagubire a A.A.A.S. –art 32 ind. 4 din O.U.G. nr. 88/1997. Contracte incheiate anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 137/2002. - Decizie nr. 295/Ap din data de 23.02.2016