InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Iasi

Functia de sef al unui ocol silvic nu este o functie publica potrivit L 188/1999.

(Sentinta comerciala nr. 582/CA din data de 13.10.2009 pronuntata de Tribunalul Iasi)

Domeniu Numirea in, suspendarea sau eliberarea din functii | Dosare Tribunalul Iasi | Jurisprudenta Tribunalul Iasi

Prin sentinta civila 582 din 13. 10.2008 tribunalul Iasi a respins ca inadmisibila cererea privind suspendarea efectelor actului administrativ, decizia nr.393/04.02.2005 Directorul Directiei  Silvice Suceava
Astfel,intre reclamantul B.E. si fostul Inspectorat Silvic Suceava a fost incheiat un contract de munca ,in baza caruia reclamantul a fost angajat in  functia de inginer silvic la Ocolul Silvic Brosteni.
Prin decizia nr.393/04.02.2005 Directorul Directiei  Silvice Suceava a dispus numirea reclamantului ,incepand cu data de 04.02.2005,in functia de sef al Ocolului Silvic Brosteni ,cu delegatie,pana la organizarea si sustinerea concursului pentru ocuparea acelei functii.
La data de 21.02.2005,partile intocmesc si un act aditional la contractul individual de munca prin care sunt inscrise in contract  numirea cu delegatie a reclamantului in functia de sef al ocolului silvic precum si drepturile salariale aferente.
Conform deciziei nr.284/03.06.2009,Directorul Directiei  Silvice Suceava a luat masura eliberarii reclamantului din functia de sef al Ocolului Silvic Brosteni si trecerea acestuia in functia de inginer silvic principal.
Din aceste probe reiese concluzia ca raportul juridic existent intre parti este unul guvernat de  normele de drept ale muncii iar modificarile aduse contractului de munca  nu pot fi supuse cenzurii instantei de contencios administrativ.
Rationamentul reclamantului ,folosit in sustinerea actiunii sale, are ca fundament o eroare de interpretare a prevederilor art.58 din O.U.G. 59/2000.
Este real ca acest text stipuleaza ca: "Personalului silvic i se aplica dispozitiile Legii nr. 188/1999  privind Statutul functionarilor publici, in masura in care prezenta ordonanta de urgenta nu dispune altfel."
Insa ,nu exista in O.U.G. 59/2000 nici un element de ordin logic din care sa rezulte ca legiuitorul a intentionat ,prin aceasta prevedere,sa confere tuturor angajatilor ce formeaza corpul personalului silvic calitatea de functionar public.
In acest sens,chiar aliniatul 2 al art.58  face referire expresa si la categorii de personal silvic ce au calitatea de functionar public,reiesind concluzia ca legea admite ca,in cadrul generic al personalului silvic,se gasesc, pe langa categoriile de personal angajat cu contract de munca,si categorii ce au calitatea de functionari publici.
      Iar reclamantul face parte dintre persoanele angajate cu contract de munca.
De asemenea,potrivit art.2 alin.4 din Lg.188/1999 privind Statutul functionarilor publici,functiile publice sunt cele prevazute in anexa legii iar in aceasta anexa nu este cuprinsa,ca fiind o functie publica,si cea de sef al unui ocol silvic.
Este posibila stabilirea de catre autoritati si institutii publice si a altor functii publice specifice,in afara celor enumerate,dar nu s-a dovedit in acest litigiu ca functia avuta de catre reclamant a primit o astfel de caracterizare in mod legal.
Intrucat reclamantul nu este functionar public,nu este aplicabil pricinii art.97 din Lg.188/1999 care arata ca incetarea raportului de serviciu  a functionarului public se face prin actul administrativ al persoanei ce are competente legale de numire in functia publica,doar acest ultim act   imbracand forma unui act administrativ unilateral  ce poate fi supus procedurii suspendarii executarii sale in temeiul art.14 din Lg.544/2004.
Prin urmare,pentru toate cele expuse,tribunalul constata ca decizia nr.284/03.06.2009,emisa de catre  parata Directia  Silvica Suceava,nu este un act administrativ unilateral ,corespunzator definitiei de la art.2 alin.1 lit.c din Lg.554/2004,si nu este admisibila suspendarea executarii sale in temeiul art.14 din Lg.554/2004.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Numirea in, suspendarea sau eliberarea din functii

LITIGIU FUNCTIONARI PUBLICI - Sentinta comerciala nr. 171/CA/2014 din data de 28.01.2014
Inspectoratul de jandarmi judetean Alba. Cerere formulata de reclamant in vederea comunicarii ordinului de punere la dispozitia unitatii. Inaplicabilitatea dispozitiilor art. 2 lit. i din Legea nr. 554/2004 privitoare la refuzul cu exces de putere de a s - Decizie nr. 6083 din data de 03.06.2013
In cazul concedierii salariatului in temeiul art. 65 alin. 1 Codul muncii legea nu prevede dreptul salariatului de a opta pentru revenirea pe postul detinut anterior. - Decizie nr. 443 din data de 16.04.2009
NERESPECTAREA HOTARARII JUDECATORESTI DE PLATA A SALARIILOR, FAPTA PREVAZUTA DE ART. 277 DIN CODUL MUNCII; NERESPECTAREA HOTARARII JUDECATORESTI DE REINTEGRARE IN MUNCA, FAPTA PREVAZUTA DE ART. 278 DIN CODUL MUNCII; RASPUNDEREA ... - Sentinta penala nr. 176 din data de 22.01.2006
Conflict de munca. Nelegalitatea si netemeinicia deciziei de concediere pentru motive care nu au legatura cu persoana salariatului, in conditiile in care angajatorul nu a facut dovada desfiintarii efective a postului ocupat de catre persoana concedia... - Decizie nr. 7848 din data de 29.01.2011
Conditii de fond si de forma pentru eliberarea din functie a reprezentantilor autoritatilor publice locale. - Decizie nr. 2126 din data de 14.10.2010
NERESPECTAREA HOTARARII JUDECATORESTI DE PLATA A SALARIILOR, FAPTA PREVAZUTA DE ART. 277 DIN CODUL MUNCII; NERESPECTAREA HOTARARII JUDECATORESTI DE REINTEGRARE IN MUNCA, FAPTA PREVAZUTA DE ART. 278 DIN CODUL MUNCII; RASPUNDEREA ... - Sentinta penala nr. 176 din data de 22.01.2006
LITIGIU FUNCTIONARI PUBLICI - Sentinta comerciala nr. 171/CA/2014 din data de 28.01.2014
Infractiuni prevazute si pedepsite de art. 277 si art. 278 din Legea 53/2003 privind Codul Muncii - concurs organizat de Inspectoratul Scolar Judetean Dolj pentru ocuparea unui post de director adjunct - raspundere civil-delictuala - autoritate de l... - Sentinta penala nr. 2397 din data de 16.10.2009
Incetarea de drept a mandatului de consilier local inainte de expirarea duratei normale de exercitare ca urmare a pierderii prin excludere a calitatii de membru al partidului pe lista caruia a fost ales - Decizie nr. 222 din data de 21.03.2008
Procedura prealabila prvazuta de art.7 din legea nr. 554/2004 este obligatorie la eliberarea din functia publica de agent comunitar - Sentinta comerciala nr. 45 din data de 22.01.2010
Functionari publici. Comisar Garda Financiara. HG nr. 1324/2009. Aviz conform - Sentinta comerciala nr. 3708 din data de 10.10.2013
Competenta materiala. Cereri avand ca obiect sume reprezentand finantarea nerambursabila din partea Uniunii Europene - Sentinta comerciala nr. 4989 din data de 12.12.2013
Dizolvare judiciara societate comerciala. Neintelegeri grave dintre asociati - Sentinta civila nr. 1440 din data de 21.11.2013
Perimare. Calculul termenului. Aplicarea legii in timp - Sentinta comerciala nr. 1351 din data de 10.10.2013
Actiune in anulare contract de vanzare cumparare incheiat cu ignorarea sechestrului asigurator dispus de organele de urmarire penala - Sentinta civila nr. 862 din data de 06.06.2013
Actiune in anulare hotarare constatare incetare mandat ales local - Sentinta comerciala nr. 1770 din data de 25.04.2013
Masuri de interdictie vizand gospodarirea comunala. Limitele legale ale atributiilor Direc?iei Sanitara Veterinara ?i pentru Siguran?a Alimentelor Ia?i - Sentinta comerciala nr. 3714 din data de 10.10.2013
Anulare certificat de urbanism. Admisibilitate. Respectarea documentatiilor de urbanism - Sentinta comerciala nr. 728 din data de 21.02.2013
Incadrare juridica - infractiunea de "omor deosebit de grav? prev. de art. 174-176 lit. b, d Cod penal si infractiunea de "talharie? prev. de art. 211 alin. 1 - alin.2 lit. b, alin.21 lit. a, c Cod penal; retinerea agravantei prev. de art. 175 lit. d ... - Sentinta penala nr. 57 din data de 15.07.2013