InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Vaslui

litigiu munca

(Sentinta civila nr. 727 din data de 31.05.2010 pronuntata de Tribunalul Vaslui)

Domeniu Raporturi de munca | Dosare Tribunalul Vaslui | Jurisprudenta Tribunalul Vaslui

Dosar nr. 532/89/2008 litigiu munca R O M A N I A
TRIBUNALUL VASLUI
SECTIA CIVILA
SENTINTA CIVILA Nr. 727
Sedinta publica de la 31 Mai 2010
Instanta constituita din:
PRESEDINTE CORINA-SUZANA ARTENE
Judecator DANIELA MIHAELA MANOLE
Asistent judiciar SIMONA MIHAELA TABACARU
Asistent judiciar DANIEL GEORGE RUSU
Grefier GHEORGHE RADU

                    Pe rol fiind pronuntarea asupra cauzei civile privind pe reclamanta MD, domiciliata in comuna, in contradictoriu cu paratii Colegiul Agricol DC Husi, cu sediul in mun. Husi,  judetul Vaslui, si Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui, cu sediul in mun. Vaslui, judetul Vaslui, avand ca obiect litigiu de munca - anulare act administrativ - rejudecare.
La apelul nominal, facut in sedinta publica la pronuntare au lipsit partile.
Procedura legal indeplinita.
S-au verificat si citit actele si lucrarile dosarului, constatandu-se ca reclamanta MD a depus concluzii scrise, dupa care:
Se mai constata ca, dezbaterile in cauza au avut loc in sedinta publica din data de 27 mai 2010, fiind consemnate in incheierea de sedinta din acea, incheiere ce face parte integranta din prezenta hotarare, cand, pentru a da posibilitatea partilor sa depuna concluzii scrise, in baza art. 146 si art. 260 alin. 1 Cod procedura civila, s-a amanat pronuntarea pentru astazi, 31 mai 2010, cand s-au retinut urmatoarele:

INSTANTA DE JUDECATA

Asupra cauzei civile de fata;
                    Prin cererea formulata la data de 03.03.2008 si inregistrata sub nr. 532/89/2008 pe rolul Tribunalului Vaslui, reclamanta MD a chemat in judecata  paratii Colegiul Agricol “Dimitrie Cantemir " Husi si Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui, pentru ca prin hotararea ce se va pronunta  sa se dispuna anularea deciziei nr. 50 din data de 02.10.2007 privind eliberarea sa din functia de director adjunct, anularea calificativului acordat  de catre consiliul de administratie din cadrul Colegiul Agricol “Dimitrie Cantemir" Husi, precum si obligarea la incheierea contractului de management privind  functia de director adjunct al   Colegiul Agricol “Dimitrie Cantemir" Husi.
                    Cauza a fost solutionata prin sentinta civila nr. 86/CA/20-03-2009, ce a fost casata prin decizia nr. 686/CA/14-12-2009 pronuntata de Curtea de Apel Iasi, dosarul fiind trimis la rejudecare.
                    Cu ocazia rejudecarii, reclamanta MD si-a precizat actiunea (fila 21 dosar), solicitand anularea deciziei nr. 50/02-10-2007, reintegrarea pe functia de director adjunct si incheierea contractului de management.
                    La termenul de judecata din data de 23-06-2008 (fila 52 dosar), reclamanta personal a renuntat la capatul de cerere privind anularea calificativului acordat  de catre consiliul de administratie din cadrul Colegiul Agricol “Dimitrie Cantemir" Husi.
                    Cu ocazia rejudecarii, nu s-au mai administrat alte probe.
                    In cauza s-au invocat urmatoarele exceptii:
                    Paratul Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir  Husi a invocat exceptia lipsei calitatii procesuale pasive, exceptia tardivitatii, exceptia lipsei de interes, exceptia inadmisibilitatii.
                    Instanta a invocat exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratului Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui
                    Paratul Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui a invocat exceptia lipsei procedurii prealabile. La termenul din 09-03-2009, Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui a renuntat la aceasta exceptie numai in ce priveste primul capat de cerere.
                    Din actele si lucrarile dosarului, instanta de judecata retine  urmatoarele:
                    In temeiul prevederilor art. 137 Cpc, instanta de judecata se va pronunta mai intai asupra exceptiilor invocate in cauza.
                    In ceea ce priveste exceptia lipsei de interes, invocata de catre paratului Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir  Husi, instanta retine ca aceasta exceptie este neintemeiata pentru urmatoarele considerente:
                    Demisia, potrivit prevederilor art. 79 din Codul Muncii, constituie acel act unilateral de vointa, care trebuie sa imbrace forma scrisa,  irevocabil, prin care salariatul isi manifesta vointa incetarii contractului individual de munca, care inceteaza dupa expirarea termenului de preaviz.
                    In speta, conform prevederilor art. 24 pct.6 din Ordinul nr. 3142/2006, contractul de management inceteaza prin renuntarea directorului  la contract, cu respectarea termenului de preaviz pentru functii de conducere, care este de 30 de zile calendaristice de la data notificarii manifestarii de vointa.
                    Reclamanta MD, in urma promovarii examenului desfasurat in luna noiembrie 2006, in conformitate cu prevederile art. 21 al. 9 din Ordinul nr. 3142/2006 privind Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiilor de director si director adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar de stat,  prin decizia nr. 23/04.12.2006 a directorului paratului Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir Husi a fost numita ca si director adjunct al acestei unitati de invatamant . 
                    Incepand de la aceasta data, pana la data emiterii deciziei  contestate, respectiv pana la data de  04.12.2007, reclamanta a indeplinit efectiv atributiile specifice directorului adjunct in cadrul unitatii de invatamant preuniversitar mai sus aratate, chiar daca acest lucru nu s-a materializat in incheierea unui contract de management educational.
                    La data de 09.05.2007, a depus la ISJ Vaslui un inscris prin care-si manifesta vointa de a inceta unilateral, prin demisie, raporturile de management educational cu paratul Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir Husi. Acest inscris a fost inregistrat in evidenta unitatii de invatamant preuniversitar Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir Husi    la data de  14.06.2007, dupa cum reiese din mentiunile existente pe cererea de demisie a reclamantei in partea dreapta sus ( fila 34 dosar).
                    Chiar si dupa expirarea termenului de preaviz prevazut pentru functiile de conducere  de 30 de zile calendaristice, reclamanta MD  si-a continuat activitatea specifica de director adjunct in cadrul Colegiului Agricol Dimitrie Cantemir, fara sa fie impiedicata in vreun fel pana  la data eliberarii sale din functie la data de 04.12.2007, drept urmare a emiterii deciziei nr. 50/4.12.2007, prin care s-a dispus eliberarea acesteia din functie drept urmare a acordarii calificativului slab la evaluarea anuala.
                    Raportat la aceasta situatie de fapt, instanta retine faptul ca ambii parati  si-au manifestat acordul tacit ca reclamanta sa-si continue activitatea in functia de director adjunct, demisia reclamantei fiind astfel retractata prin acordul tacit al paratilor.
                    Fata de cele expuse, instanta constata ca reclamanta justifica existenta unui drept subiect recunoscut de lege, a carei realizare se urmareste prin promovarea prezentei actiuni, in conditiile in care contractul sau de management nu a incetat prin demisie in conditiile art. 24 pct. 6 din Ordinul nr. 3142 din 2006, exceptia lipsei de interes urmand a fi respinsa in consecinta.
                    In al doilea rand, in ceea ce priveste exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratului Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir  Husi, instanta retine faptul ca aceasta este neintemeiata.
                    Astfel, in cazul primului capat de cerere privind anularea deciziei de eliberare din functia de director adjunct a reclamantei, decizia nr. 50/4.12.2006 a fost emisa de director in calitate de reprezentant al unitatii de invatamant paratului Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir, nu in calitate de persoana fizica.
                    In ceea ce priveste cel de la doilea capat de cerere, respectiv cel privind obligarea la incheierea contractului de management educational, instanta retine, raportat la dispozitiile art. 21 alin. 9 din Ordinul nr. 3142/2006, ca exceptia este neintemeiata.
                    De asemenea, instanta retine faptul ca  si exceptia tardivitatii procedurii prealabile cu privire la cel de la doilea capat de cerere este neintemeiata, raportat la considerentele deciziei nr. 686/CA/14-12-2009 a Curtii de Apel Iasi, unde se arata ca litigiul este un conflict de munca, astfel incat o astfel de procedura nu trebuia urmata.
                    In ceea ce priveste exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratului Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui raportat la capatul de cerere referitor la obligarea acestui parat la incheierea in forma scrisa a contractului de management educational, instanta retine faptul ca aceasta exceptie este neintemeiata, raportat la dispozitiile art. 21 alin. 8 din Ordinul nr. 3142/2006.
                    Cu privire la exceptia lipsei procedurii prealabile invocata de paratul Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui, instanta retine faptul ca aceasta exceptia este neintemeiata deoarece nefiind in prezenta unui act administrativ, nu este necesara parcurgerea procedurii prealabile.
                    In ceea ce priveste exceptia tardivitatii formularii actiunii, raportat la dispozitiile art. 283  alin. 1 lit. a din Codul muncii, instanta retine ca la data de 01-11-2007 reclamanta MD a formulat plangere prealabila impotriva deciziei nr. 50/02-10-2007, astfel incat aceasta si-a manifestat intentia de a o contesta, chiar la un organ necompetent. Urmeaza ca, raportat la aceasta imprejurare, instanta sa respinga exceptia tardivitatii formularii actiunii.
                    In conformitate cu dispozitiile art. 3 Cod civil, instanta apreciaza ca fiind neintemeiata exceptia inadmisibilitatii, urmand a fi respinsa.
                    In temeiul art. 246 C.p.c., instanta va lua act renuntarea la judecata capatului de cerere referitor la anulare calificativ.
                    Pe fondul cauzei, instanta retine urmatoarele:
                    Reclamanta MD, in urma promovarii examenului desfasurat in luna noiembrie 2006, in conformitate cu prevederile art. 21 al. 9 din Ordinul nr. 3142/ 2006 privind Metodologia de organizare si desfasurare a concursului pentru ocuparea functiilor de director si director adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar de stat,  prin decizia nr. 23 din data de 04.12.2006 a directorului paratului Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir   a fost numita ca si director adjunct al acestei unitati de invatamant.  Incepand de la aceasta data, pana la data emiterii deciziei  contestate, respectiv pana la data de  04.12.2007, reclamanta MD a indeplinit efectiv atributiile specifice directorului adjunct in cadrul unitatii de invatamant preuniversitar mai sus aratate, chiar daca acest lucru nu s-a materializat in incheierea unui contract de management educational.
                    Numirea reclamantei, in acord cu prevederile art. 21 din Ordinul 3142/2006 s-a realizat pe o perioada de proba de 90 de zile, perioada de proba care este inclusa in durata contractului de management educational.
                    Desi prevederile art. 23 din acelasi act normativ impun ca inainte de expirarea perioadei de proba sa se realizeze o evaluarea a activitatii manageriale a directorului adjunct de catre inspectorul scolar de management educational, evaluare care sa fie consemnata  in fisa de evaluare a directorului adjunct, si pe baza careia  consiliul de administratie al unitatii de invatamant trebuia sa stabileasca punctajul  obtinut la evaluare si sa stabileasca daca directorul adjunct corespunde din punct de vedere managerial postului ocupat, in caz contrar, adica de necorespundere, contractul de management educational incetand in temeiul prevederilor art. 24 pct. 1 din Ordinul nr. 3142/2006, in cazul concret al reclamantei o asemenea evaluare la finalul perioadei de proba nu s-a realizat.
                    De abia pe parcursul solutionarii prezentei cauze, reclamanta a fost evaluata de inspectorul scolar de management educational, primind calificativul bine.
                    La data de 10.09.2007, in cadrul sedintei consiliului de administratie al Colegiului Dimitrie Cantemir Husi, desi evaluarea anuala a directorilor adjuncti, se realizeaza de catre consiliul de administratie al inspectoratului scolar judetean, care stabileste punctajul final, pe baza fisei de autoevaluarea a directorului adjunct, avizata de directorul unitatii de invatamant, care poate transmite observatiile sale in cazul in care nu este de acord cu autoevaluarea realizata de directorul adjunct , s-a procedat de acest organism de conducere al Colegiului Dimitrie Cantemir Husi la evaluarea anuala a reclamantei pentru anul scolar 2006/2007, acordandu-i-se calificativul slab ( nesatisfacator).
                    Avandu-se in vedere acest calificativ, care atrage conform prevederilor art. 24 pct. 3 din ordinul nr. 3142/2006 incetarea contractului de management educational, la data de 4.12.2007, directorul Colegiului Dimitrie Cantemir Husi a dispus eliberarea reclamantei din functia de director adjunct al acestei unitati de invatamant.
                    Raportat la aceasta situatie de fapt retinuta in cauza, in ceea ce priveste capatul de cerere formulat in contradictoriu cu paratul Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir Husi , avand drept obiect anularea deciziei nr. 50 din 2 .10.2007 emisa de catre paratul Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir Husi, prin directorul sau, instanta retine ca decizia nr. 50 din 4 .12.2007 este nelegala pentru urmatoarele considerente:
                    Prin decizia nr. 50 din 2 .10.2007, s-a dispus eliberarea reclamantei din functia de director adjunct al paratului  Colegiul Agricol Dimitrie Cantemir Husi, datorita obtinerii calificativului anual ,, slab" ( nesatisfacator),   caz de incetare  al contractului  de management  prevazut de art. 24 pct. 3 din Ordinul  MEC nr. 3142/2006.
                    Evaluarea directorilor si directorilor adjuncti din unitatile de invatamant preuniversitar de stat, evaluarea manageriala a directorilor si  directorilor adjuncti se realizeaza anual prin parcurgerea mai multor etape.
                    Astfel, prima etapa consta intr-o autoevaluare, realizata de directorii si directorii adjuncti, supusi acestui proces de evaluare manageriala si consta in completarea de catre acestia a fiselor de evaluare  proprie .
                    Aceste fise de evaluare proprie, insotite de raportul de autoevaluare, detaliat pe criteriile din fisa si raportul de analiza, asupra activitatii desfasurata in unitatea respectiva in unitatea respectiva, vor fi depuse la inspectoratul scolar judetean.
                    Fisa de evaluare manageriala a directorului adjunct este  avizata de director, de inspectorul scolar teritorial si de catre inspectorul general adjunct. In cazul in care directorul nu e de acord cu acest punctaj  stabilit prin autoevaluare,  va depune la secretariatul inspectoratului o analiza a activitatii adjunctului sau in care va motiva dezacordul.
                    Procesul de evaluare manageriala se finalizeaza prin  analizarea  fiselor in cadrul Consiliului  de Administratie al ISJ,  la care participa ca observator un reprezentant al sindicatelor si, care decide asupra punctajului final.
                    In urma evaluarii, punctajul obtinut va determina acordarea calificativului anual, care poate fi  F.B.( 86-100 p), bine  (71-85), satisfacator (61-70) si nesatisfacator ( 0-60 p).
                    Este, astfel, evident faptul ca evaluarea anuala a reclamantei, pentru anul scolar care din  2006, 2007   nu avea  contract de management educational,  ca forma a contractului individual de munca incheiat in forma scrisa  exercita efectiv atributii de director adjunct, nu putea fi realizata decat cu respectarea procedurilor mai sus aratate.
                    In cauza, evaluarea reclamantei MD, contrar  prevederilor mai sus aratate, s-a realizat de catre consiliul de administratie al paratului Colegiul Agricol ,,Dimitrie Cantemir" Husi, care evident era necompetent a proceda la evaluarea reclamantei, ca si director adjunct, drept pentru care decizia atacata, ca si act subsecvent,  respectiv, decizia nr. 50 din 2.10.2007 a directorului paratului Colegiul Agricol ,,Dimitrie Cantemir" Husi , prin care s-a dispus practic incetarea contractului de management  educational si eliberarea din functie a reclamantei datorita obtinerii calificativului anual slab (nesatisfacator) este evident nelegala.
                    Decizia mai sus aratata este nelegala si datorita faptului ca, consiliul de administratie in cadrul caruia s-a aprobat calificativul reclamantei pentru anul scolar 2006-2007 din data de 10.11.2007 a fost nelegal constituit raportat la  prevederile art. 34 din  Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, care arata ca, consiliul de administratie este legal constituit doar in prezenta a 2/3 din membrii sai, iar hotararile se iau prin vot, cu jumatate plus unu.
                    Din adresa emisa de Inspectoratul Scolar Judetean ( fila 51) rezulta ca hotararea cu privire la calificativul reclamantei s-a luat doar cu 6 voturi,  trebuia luata cu 7 voturi pentru a respecta cvorumul legal de jumatate plus unu, iar la sedinta au fost prezenti doar 8 membri , deci mai putin 2/3 din numarul membrilor necesari pentru ca, consiliul de administratie sa fie legal constituit. In finalul adresei se mentioneaza ca activitatea reclamantei va fi reanalizata.
                    Raportat  la toate cele retinute, instanta retine ca acest capat de cerere este intemeiat, drept pentru care va anula decizia nr. 50 din 2 .10.2007.
                    Se impune a se remarca faptul ca prin adoptarea acestei solutii, prin care practic s-a anulat decizia nr. 50 pentru nerespectarea procedurii de evaluare, adica pentru nelegalitate nu semnifica faptul ca instanta a cenzurat  justetea calificativului acordat in conditiile in care evaluarea competentei manageriale a reclamantei, sub aspectul temeiniciei, constituie atributul exclusiv al organelor mai sus aratate.
                    Ca efect al anularii dispozitiei nr. 50/02-10-2007 si al aplicarii principiului repunerii partilor in situatia anterioara - art. 78 Codul muncii, instanta va dispune reintegrarea reclamantei pe functia de director adjunct al paratului Colegiul Agricol “Dimitrie Cantemir " Husi.
                    In ceea ce priveste capatul de cerere privind obligarea Inspectoratului Scolar Judetean Vaslui si a Colegiului Agricol “Dimitrie Cantemir " Husi sa incheie cu reclamanta un contract de management educational, instanta retine faptul ca si acest capat de cerere este intemeiat pentru motivele ce vor fi expuse mai jos.
                    Conform prevederilor art. 21 din Legea nr. 128/1997 privind statutul personalului didactic, directorii  unitatilor de invatamant liceu sunt numiti, in urma castigarii concursului, printr-un ordin al Ministerului educatiei, la propunerea inspectorului scolar general, pentru o perioada de 4 ani, iar pentru exercitarea atributiilor ce-i revin, potrivit legii, directorul incheie un contract de management educational cu inspectoratul scolar general.
                    Directorul adjunct este numit prin decizia directorului  unitatii de invatamant preuniversitar, pe  baza hotararii consiliului de administratie, cu, consultarea consiliului profesoral, dintre persoanele care au promovat concursul de ocupare al acestui post.
                    Legea nr. 128/1997 nu prevede cu cine incheie contract de management educational directorul adjunct.  Totodata,  conform prevederilor art. 21 din Ordinul nr. 3142/2006 , privind  aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a concursului  pentru ocuparea functiilor de director si director adjunct din unitatile de invatamant preuniversitar, se stabileste  ca numirea in functia de director si director adjunct  la  institutiile de invatamant preuniversitar se face in urma reusitei candidatilor la concursul organizat in acest sens, directorul unitatii de invatamant liceal fiind numit prin ordin al ministerului educatiei si cercetarii pentru  o perioada de 4 ani, iar contractul de management  se incheie cu inspectoratul scolar general , pe o perioada de 4 ani de la numire.
                    Directorul adjunct e numit printr-o decizie a directorului unitatii de invatamant, cu avizul consultativ  al consiliului local, pe baza hotararii consiliului de administratie  cu , consultarea consiliului profesoral, dintre candidatii care au promovat examenul.
                    Nici prin Ordinul nr.  3142 /2006  nu se reglementeaza printr-o norma juridica  cu cine  incheie contractul  de management educational directorul adjunct.
                    In atare conditii,  instanta, aplicand regula de interpretare logica constand in interpretarea legii prin analogie, care reprezinta practic (procedeul) prin care se determina un text de lege care sa fie aplicabil la o situatie concreta, nereglementata de lege, bazata pe identitate de ratiune, retine ca in cauza trebuie aplicata  norma juridica incidenta in cazul contractului de management educational incheiat de director.
                    Astfel, pentru cele expuse anterior, instanta retine ca pentru identitate de  motivare si in cazul directorilor  adjuncti  ai unitatii liceale, contractul de management educational trebuie incheiat de directorul adjunct cu inspectorul  general scolar, ca urmare a emiterii deciziei de catre director.
                    Astfel, instanta va admite  si capatul de cerere al actiunii reclamantei si va obliga  paratii Colegiul Agricol “Dimitrie Cantemir " Husi si  Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui, sa incheie cu reclamanta MD un contract de management educational privind  functia de director adjunct al Colegiului Agricol “ Dimitrie Cantemir" Husi, incepand cu data de 01.12.2006 (data numirii, conform deciziei nr. 23/04-12-2006).
                    In temeiul prevederilor art. 274 Cod procedura civila, intrucat paratii au cazut in pretentii, vor fi obligati sa achite reclamantei suma de 1650 lei, cu titlu cheltuieli judiciare, reprezentand  onorariu aparator ales.
                    De asemenea, va fi respinsa cererea  paratului Colegiul Agricol ,,Dimitrie Cantemir" Husi, privind obligarea reclamantei la plata cheltuielilor judiciare, constand in onorariu aparator, deoarece reclamanta nu a cazut in pretentii, spre a putea fi obligata la plata  acestor cheltuieli de judecata.

PENTRU ACESTE MOTIVE,
IN NUMELE LEGII
HOTARASTE

Respinge exceptia tardivitatii.
Respinge exceptia lipsei procedurii prealabile.
Respinge exceptia inadmisibilitatii.
Respinge exceptie lipsei de interes.
Respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratului Colegiul Agricol DC Husi.
                    Respinge exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratului Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui.
Ia act de renuntarea la judecata capatului de cerere referitor la anulare calificativ.
Admite actiunea formulata de catre reclamanta MD, domiciliata in, in contradictoriu cu paratii Colegiul Agricol DC Husi, cu sediul in Husi,judetul Vaslui, si Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui, cu sediul in Vaslui,judetul Vaslui.
Anuleaza dispozitia nr. 50 din 02 octombrie 2007 emisa de catre paratul Colegiul Agricol DC Husi, prin director.
Dispune reintegrarea reclamantei pe functia de director adjunct al Colegiului Agricol DC Husi.
Obliga paratii Colegiul Agricol DC Husi si Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui sa incheie cu reclamanta MD un contract de management educational cu privire la functia de director adjunct al Colegiului Agricol DC Husi, incepand cu data de 01 decembrie 2006.
Obliga paratii sa-i achite reclamantei MD suma de 1.650 lei, cu titlu de cheltuieli de judecata, reprezentand onorariu aparator.
Respinge cererea formulata de paratul Colegiul Agricol DC Husi privind acordarea cheltuielilor de judecata, constand in onorariu aparator.
Cu drept de recurs, in termen de 10 zile de la comunicare.
Pronuntata in sedinta publica din 31 mai 2010.

Presedinte, Judecator, Grefier,
  A.C.S.   M.D.M.   R.Gh.

Asistenti judiciari,
T.S.M. R.D.G.
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete Raporturi de munca

DECIZIE DE IMPUTARE. NELEGALITATEA EMITERII ACTULUI RAPORTAT LA DISP. ART. 169 (164) CODUL MUNCII republicat - Sentinta civila nr. 5773/97/2010 din data de 24.01.2011
NERESPECTAREA CLAUZELOR NEGOCIATE PRIN CONTRACTUL INDIVIDUAL DE MUNCA. CONSECINTA OBLIGARII ANGAJATULUI LA PLATA UNOR DESPAGUBIRI. - Sentinta civila nr. 1648/97/2010 din data de 24.02.2011
SANCTIONARE DISCIPLINARA. EXCEPTIA TARDIVITATII EMITERII DECIZIEI - Sentinta civila nr. 680/LM/2011 din data de 21.04.2011
GREVA DE AVERTISMENT. NEINDEPLINIREA CONDITIILOR IMPUSE DE LEGEA NR. 62/2011, A DIALOGULUI SOCIAL.NELEGALITATE - Sentinta civila nr. 1189/LM/2011 din data de 26.05.2011
Conflict de munca. Criteriile de acordare ale adaosului pentru sarbatoarea de Pasti prevazut in Contractul colectiv de munca. Functionarea sucursalei in baza delegarilor de competenta. - Sentinta civila nr. 1557/LM/2010 din data de 02.11.2010
Recurs rectificare carnet de munca - Sentinta civila nr. 1719 din data de 25.01.2010
Raspunderea patrimoniala a angajatilor. - Sentinta civila nr. 217 din data de 24.02.2011
Lipsa in gestiune. Raspunderea patrimoniala a mostenitorilor salariatului decedat. - Sentinta civila nr. 835 din data de 16.06.2011
Actiunea in raspundere patrimoniala. Prejudiciul produs de sofer prin depasirea consumului de combustibil. - Sentinta civila nr. 309 din data de 24.03.2011
Drepturi salariale - Sentinta comerciala nr. 472/CA din data de 09.09.2010
LITIGIU DE MUNCA. RASPUNDERE SUBSIDIARA - Decizie nr. 10 din data de 19.01.2010
Functionar public cu statut special. Incetarea raporturilor de serviciu urmare a intervenirii unei hotarari penale definitive de condamnare. Petenta ofiter de politie judiciara. Atacarea ordinului Ministerului Afacerilor de Interne prin care s-a constata - Decizie nr. 62/F din data de 10.04.2014
Acordarea indemnizatiei de dispozitiv - Decizie nr. 488/F din data de 25.04.2008
Spor de confidentialitate solicitat de magistrati – admisibilitate. - Decizie nr. 348/F din data de 16.04.2008
Acordarea pentru anumite categorii de politisti din cadrul structurilor teritoriale ale Politiei Romane, a suplimentelor de hrana M12B, daca acestia desfasoara activitati in ture. Aplicabilitatea HG nr. 65/2003 si Ordinul MAI nr. 440/2003. - Decizie nr. 617/R din data de 30.09.2008
Dreptul functionarilor publici angajati in structuri MIRA de a li se plati prima de concediu si sporul de fidelitate. Admisibilitatea chemarii in garantie a Ministerului Economiei si Finantelor. - Decizie nr. 429/R din data de 01.07.2008
Legalitatea acordarii – pentru politisti a sporului de fidelitate si a primei de concediu. Drepturile salariale suspendate nu au fost anulate prin actele normative care au determinat suspendarea, anume legile bugetului de stat pe anul 2001-2006 - Decizie nr. 434/R din data de 01.07.2008
Reactualizarea debitului principal cu rata inflatiei si acordarea de dobanzi legale pentru neexecutarea la timp a obligatiilor de plata. Regim juridic si temeiuri de drept. - Decizie nr. 146/R din data de 03.04.2007
Contencios administrativ si fiscal - litigiu privind functionarii publici (Legea Nr.188/1999) - Sentinta civila nr. 7/CC din data de 03.02.2010
Sanctiune disciplinara. Vinovatie salariat. - Decizie nr. 1727 din data de 21.10.2013