InfoDosar.ro | Jurisprudenta | Spete Tribunalul Teleorman

1. Cerere de acordare drepturi banesti de natura salariala. Proceduri legale modificate succesiv prin ordonante de urgenta declarate neconstitutionale. Legalitatea cererii

(Sentinta civila nr. 923 din data de 09.07.2014 pronuntata de Tribunalul Teleorman)

Domeniu | Dosare Tribunalul Teleorman | Jurisprudenta Tribunalul Teleorman

Prin cererea inregistrata la data de 05.05.2014  reclamanta IE in contradictoriu cu paratul  Colegiul National AL. D Ghica  a solicitat  ca prin hotararea ce se va pronunta sa se  dispuna obligarea acestuia la calculul si plata diferentelor de drepturi salariale neacordate  rezultate din neaplicarea Legii nr. 221/2008 incepand cu data de 13 mai 2011 si pana la pronuntarea sentintei, actualizate in functie de coeficientul de inflatie si dobanda legala, la data efectiva a platii.
 In motivarea  actiunii reclamanta  a aratat ca, a fost salariata paratului in perioada 01.09.2008-2014 si a beneficiat in urma actiunilor judecatoresti de calculul si plata  diferentelor drepturilor salariale rezultate  din aplicarea Legii  nr. 221/2008, incepand  cu data  de 01.10.2008 si pana la data  de 31.12.2009, actualizarea sumelor  cuvenite  cu indicele de inflatie la data platii  efective.
Astfel,  a precizat  reclamanta, prin Legea  nr. 221/2008 , s-a aprobat ca,incepand cu data de 01 octombrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 pentru salariile personalului didactic  sa fie 400.00 lei. Legea nr. 221/2008 a fost declarata constitutionala in cadrul controlului anterior de constitutionalitate: la sesizarea Guvernului, Legea nr. 221/2008 a facut obiectul controlului de constitutionalitate, inainte de promulgare, iar prin Decizia nr. 1093/15.10.2008, Curtea Constitutionala a constatat ca aceasta lege este constitutionala.
Prin Decizia nr. 3/04.04.2011 (dosar nr. 2/2011) a admis recursurile in interesul legii formulate de Colegiul de Conducere al Curtii de Apel Galati si de procurorul general al Parchetului de pe langa inalta Curte de Casatie si Justitie, dispunand in consecinta urmatoarele: "Ca efect al deciziilor Curtii Constitutionale prin care au fost declarate neconstitutionale Ordonantele de Urgenta ale Guvernului nr. 136/2008, nr.151/2008 si nr. 1/2009, dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 15/2008, astfel cum a fost aprobata si modificata prin Legea nr.221/2008, constituie temei legal pentru diferenta dintre drepturile salariale cuvenite functiilor didactice potrivit acestui act normativ si drepturile salariale efectiv incasate, cu incepere de la 1 octombrie 2008 si pana la data de 31 decembrie 2009." Decizia respectiva este obligatorie, in conformitate cu dispozitiile art.330‘ alin.4 din Codul de procedura civila.
Astfel,  salariile personalului didactic trebuiau calculate prin aplicarea dispozitiilor Legii nr. 221/2009 inclusiv pana la data de 31 decembrie 2009 raportat la dispozitiile art. 30 alin. (5) din Legea nr. 330/2009, acelasi sistem de calcul trebuia aplicat si ulterior datei de 01.01.2010, astfel incat salariile din anul 2010 sa fie la acelasi nivel cu cele din decembrie 2009.
In acest sens, Inalta Curte de Casatie si Justitie a statuat, prin Decizia RIL 11/08.10.2012 (dosar nr. 10/2012), ca: "in interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 5 alin. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2010 (...) si ale art. 30 din Legea nr. 330/2009 (...), personalul didactic din invatamant, aflat in functie la data de 31 decembrie 2009, are dreptul, incepand cu 1 ianuarie 2010, la un salariu lunar calculat in raport cu salariul de baza din luna decembrie 2009. stabilit in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 15/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 221/2008".
Prin decizia invocata (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 734/31.10.2012, depusa la termenul din 12.11.2012), inalta Curte a retinut ca: "Potrivit art., 30 alin. (5) din noul act normativ (Legea nr. 330/2009), in anul 2010, personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 isi va pastra salariul avut in luna decembrie 2009, fara a fi afectat de masurile de reducere a cheltuielilor de personal, (...). Analiza textului de lege evocat denota caracterul acestuia de norma de protectie, intentia legiuitorului de a proteja drepturile salariale ale personalului bugetar fiind evidenta." (...) "Fata de continutul normei citate rezulta ca reincadrarea personalului didactic din invatamant la data de 1 ianuarie 2010 urma a se realiza luand in calcul salariul de baza la care ar fi fost indreptatit acesta la data de 31 decembrie 2009, ceea ce reprezinta dreptul recunoscut si ocrotit de lege.", obligatorie pentru instanta , potrivit art. 330 induce 7 CPC.
Pentru a fi aplicata legea,  se impunea acordarea drepturilor nu doar pana la data de 31.12.2010, ci si ulterior, mai ales in conditiile in care au fost in vigoare prevederi legale similare celor cuprinse in Legea nr. 330/2009 -  art. 3 lit. c) si art. 7 alin. (2) din Legea nr. 284/2010 si art. 1 alin. (1) din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice. Acest din urma text de lege prevede: "(1) incepand cu 1 ianuarie 2011, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare, astfel cum au fost acordate personalului platit din fonduri publice pentru luna octombrie 2010, se majoreaza cu 15%."
Rezulta deci, fara putinta de tagada, faptul ca salariul de baza pe anul 2011 nu putea fi mai mic decat cel cuvenit salariatilor din sistemul public. in baza actelor normative constitutionale si a hotararilor judecatoresti. in luna decembrie 2009. diminuat conform dispozitiilor Legii nr. 118/2010 si majorat cu 15%, potrivit Legii nr. 285/2010.
In opinia reclamantei, salariile trebuiau calculate in raport de o valoare a coeficientului de multiplicare 1,000 de 400 lei (conform Legii nr. 221/2008) si ulterior datei de 12 mai 2011, intrucat acest coeficientul de multiplicare, ca baza de calcul nu a fost modificat pana in prezent.
Sustine ca la data de 13.05.2011, a intrat in vigoare Legea nr. 63/2011, care in Anexa 5, Capitolul I, art. 11 alin. (2), prevede ca, "la stabilirea salariilor personalului didactic potrivit noii legi, compensatiile tranzitorii se pot acorda doar persoanelor care la data de 31.12.2010 beneficiau de sporurile pentru care se acorda aceste compensatii, fapt pentru care, drepturile salariate astfel determinate nu pot fi inferioare celor de care reclamantii beneficiau pana la intrarea in vigoare a noii legi.
In ceea ce priveste anul 2012, in materia salarizarii personalului din sectorul bugetar este aplicabila Legea nr. 283/2011 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a  Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare In domeniul bugetar, care, la art. unic, pct. 2 II, prevede:
"Art. II. Pentru anul 2012 se aproba instituirea unor masuri financiare in domeniul bugetar, dupa cum urmeaza:
1. Art. 1 (1) in anul 2012, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2011.
(3) in anul 2012, cuantumul brut al salariilor de incadrare, al sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare aferent personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, in conformitate cu prevederile Legii nr. 63/2011 privind incadrarea si salarizarea in anul 2011 a personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2011, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii."
Astfel, a precizat reclamanta, este evident ca trebuie sa beneficieze si in anul 2012 de calculul salariilor prin aplicarea Legii nr. 221/2008, in raport de prevederile citate din Legea nr. 283/2011.
Referitor la  anul 2013, in materia salarizarii personalului din sectorul, bugetar arata ca este aplicabila Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2012 privind stabilirea salariilor personalului din sectorul bugetar in anul 2013,prorogarea unor termene din acte normative, precum si unele masuri fiscal-bugetare (Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 845/13.12.2012), care face insa trimitere expresa la actul normativ citat la pct. 2:
"Art. 2. Prevederile art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2012, aprobata cu modificari prin Legea nr. 182/2012, si ale art. 1 alin. (4) si (5), art. 2, 3, art. 4 alin. (1) si (2), art. 6, 7, 9, 11, art. 12 alin. (2) si art. 13 ale art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, precum si pentru instituirea altor masuri financiare in domeniul bugetar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 283/2011. se aplica in mod corespunzator si in anul 2013.
Astfel,apreciaza ca  pentru argumentele prezentate anterior , trebuia sa beneficieze si in anul 2013 de calculul salariilor prin aplicarea Legii nr. 221/2008, cu coeficientul de multiplicare de 1 la 400 lei.
Mai sustine ca  pentru 2014, in materia salarizarii personalului din sectorul bugetar este aplicabila Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2014, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, care, la art. 1 alin. (4), prevede: "(4) in anul 2014. in ceea ce priveste salarizarea personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant se aplica prevederile Legii nr. 63/2011", astfel ca  trebuie sa beneficieze si in anul 2014 de calculul salariilor prin aplicarea Legii nr. 221/2008, cu coeficientul de multiplicare de 1 la 400 lei.
S-a invocat de reclamanta practica Tribunalului Arges, care a admis cererile formulate de organizatiile sindicale si a acordat pana la zi drepturile salariale cuvenite membrilor de sindicat in baza Legii nr.221/2008.
Referitor la acordarea dobanzii legale, apreciaza ca aceasta dobanda se impune pentru neplata la scadenta a sumei datorate, reclamanta fiind privata de folosirea sumei de bani cuprinsa intre data scadentei si data platii efective. Daunele-interese moratorii (dobanda legala) reprezinta o sanctiune pentru intarzierea la plata a unor obligatii, dispuse conform art. 161, art. 166 alin. (4), art. 268 si art. 278 alin. (1) din Codul muncii, si al art. 1530 si urm. Cod civil.
Din prevederile legale mai sus invocate rezulta ca daunele interese constau in dobanda legala, ce curge de drept, fara punerea in intarziere, de la data scadentei drepturilor salariale prevazute in contractul individual de munca - aceasta deoarece obligatia legala de plata a salariului trebuia indeplinita la data stabilita prin contractul individual de munca.
Daunele interese ce sunt debite, cuprind in general, pierderea ce a suferit si beneficiul de care a fost lipsit.
Astfel, considera reclamanta ca, are  dreptul de a dobandi indeplinirea exacta a obligatiei, iar in caz contrar ,  dreptul la dezdaunare.
Asadar, acordarea dobanzii legale, pana la data platii integrale a drepturilor salariale solicitate, alaturi de actualizarea cu indicele de inflatie, asigura o reparare integrala a prejudiciului cauzat prin neplata acestor drepturi, in acord cu dispozitiile art. 1084 din Codul civil din anul 1864, respectiv art. 1531 din Codul civil din anul 2009.
Inalta Curte de Casatie si Justitie prin Decizia nr.2 din 17.02.2014, a stabilit ca potrivit dispozitiilor art. 1082 si art. 1088 din Codul civil din anul 1864, respectiv art. 1531 alin (1), alin (2) teza I si art.1535 alin(1) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, pot fi acordate daune interese moratorii sub forma dobanzii legale pentru plata esalonata a sumelor prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea unor drepturi salariale personalului din sectorul bugetar in conditiile art. 1 si art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 71/2009 privind plata unor sume prevazute in titluri executorii avand ca obiect acordarea de drepturi salariale personalului din sectorul bugetar, aprobata cu modificari prin Legea nr. 230/2011, cu modificarile si completarile ulterioare.
In drept si-a intemeiat actiunea pe dispozitiile art. 148 si urm. si art. 194 Cod procedura civila, ale art. 268 alin. (1) lit. c) din Codul Muncii, ale art. 28 si art. 208-211 din Legea dialogului social nr. 62/2011, ale art. 3 lit. c) si art. 30 alin. (5) din Legea-cadru nr. 330/2009, ale art. 5 si art. 6 din O.U.G. nr. 1/2010, ale art. 3 lit. c) si art. 7 alin. (2) din Legea-cadru nr. 284/2010, ale art. 1 alin. (1) din Legea nr. 285/2010, ale art. unic pct. 2 II. din Legea nr. 283/2011, ale art. 2 din OUG nr. 84/2012 si ale art. 1 alin. (4) din OUG nr. 103/2013.
In conformitate cu dispozitiile art. 223 alin. (3) din Codul de procedura civila, a solicitat judecarea cauzei si in lipsa.In dovedirea celor aratate reclamanta a depus la dosar act de identitate si adeverinta din care rezulta faptul ca, nu au beneficiat de plata salariului calculat potrivit Legii nr. 221/2008.
Paratul nu a formulat intampinare in cauza.
Analizand actiunea prin prisma actelor  normative incidente in cauza, instanta o apreciaza neintemeiata si urmeaza sa o respinga,pentru cele ce vor succede:
Reclamanta a fost salariata  unitatii de invatamant parate in perioada 01.09.2008-2014 in functia didactica de predare.
Salarizarea personalului didactic si didactic auxiliar pana la intrarea in vigoare a Legii nr. 330/2009 s-a facut in temeiul Legii nr. 84/1995 si Legii nr. 128/1997, iar incepand cu data de 01.01.2008 s-au aplicat dispozitiile O.G. nr. 15/2008 privind cresterea salariilor ce se vor acorda in perioada 2008-2009 personalului din invatamant.
Potrivit dispoz. art. 1 alin. 1 din O.G. nr. 15/2008, aprobata prin Legea nr. 221/2008, in perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2008, valoarea coeficientului de multiplicare 1,000 de 400,00 lei, reprezinta valoarea de referinta pentru creste salariale ulterioare.
Aceste prevederi au fost aplicabile in intervalul 1.10.2008 - 31.12.2009, in urma declararii ca neconstitutionale a actelor normative ce au avut ca obiect modificarea Legii nr. 221/2008, in acest sens fiind chiar Decizia nr. 3/2011 pronuntata de Inalta Curte de Casatie si Justitie  in interesul legii.
Incepand cu data de 1.01.2010, O.G. nr. 15/2008 a fost  abrogata, iar salarizarea personalului platit fonduri publice a fost reglementata unitar prin Legea nr. 330/2009 si O.U.G. nr. 1/2010. Potrivit dispoz. art. 30 alin. (3) si (5) din Legea nr. 330/2009,  reincadrarea personalului s-a facut corespunzator transelor de vechime munca si pe functiile corespunzatoare categoriei, gradului si treptei profesionale avute in luna decembrie 2009, iar personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 si s-a pastrat salariul avut, fara a fi afectat de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009.
Prin Decizia nr. 11 din 8.10.2012, pronuntata in interesul legii, obligatorie pentru instantele de judecata in  temeiul art. 3307 alin. 4 Cod procedura civila, Inalta Curte de Casatie si Justitie a statuat, in interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 5 alin. (6) din  Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2010 si ale art. 30 din Legea cadru nr. 330/2009, ca personalul didactic din invatamant aflat in functie Ia data de 31 decembrie 2009 are dreptul, incepand cu data de 1 ianuarie 2010, la un salariu lunar calculat in raport cu salariul de baza din luna decembrie 2009, stabilit in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 15/2008 privind cresterile salariale acordate in anul 2008 personalului din invatamant, aprobata cu modificari prin Legea nr.  221/2008.
Asa cum a retinut si Inalta Curte, din prevederile art. 30 din Legea nr. 330/2009 rezulta intentia legiuitorului de a proteja drepturile salariale al personalului bugetar.
Prin art. 5 alin. (6) din O.U.G.  nr. 1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, precum si alte masuri in domeniul bugetar s-a prevazut ca "Reincadrarea personalului didactic din invatamant la data de 1 ianuarie 2010 se face luand in calcul salariile de baza la data de 31 decembrie 2009, stabilite in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2009 privind unele masuri in domeniul salarizarii personalului din sectorul bugetar pentru perioada mai - decembrie 2009, aprobata prin Legea nr. 300/2009."
Fata de aceste dispozitii legale este evident ca, reincadrarea personalului didactic din invatamant la data de 1 ianuarie 2010 urma a se realiza luand in calcul salariul de baza la care acesta ar fi fost indreptatit  la data de 31 decembrie 2009, ceea ce reprezinta dreptul recunoscut si ocrotit de lege.
Ca atare, s-a aratat ca noul salariu de baza pentru anul 2010 trebuia calculat pornind de la preluarea celui care corespundea functiei detinute potrivit grilei de salarizare valabile in luna decembrie 2009 si care trebuia platit personalului didactic din invatamant, in raport cu valoarea de 400 lei a coeficientului de multiplicare 1,000.
Cu privire la aplicabilitatea in cauza a prevederilor O.U.G. nr. 41/2009, la care se refera O.U.G. nr. 1/2010, prin care este diminuata valoarea coeficientului de multiplicare 1,000, s-a apreciat ca actul normativ mentionat trebuie considerat ca fiind lipsit de efecte, fata de deciziile succesive ale Curtii Constitutionale prin care a fost constatata neconstitutionalitatea actelor normative ce au adus modificari Ordonantei de Guvern nr. 15/2008 modificata prin Legea nr. 221/2008.
Astfel, Inalta Curte a considerat ca Ordonanta de Guvern nr. 41/2009 este lipsita de efecte, iar singurele prevederi legale ce produc efecte cu privire la salarizarea personalului didactic sunt cele ale art. 1 alin. (1) lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 15/2008, astfel cum a fost aprobata prin Legea nr. 221/2008, fara a fi avute in vedere modificarile legislative operate prin ordonantele de urgenta afectate de vicii de neconstitutionalitate.
In consecinta,cadrele didactice au fost indreptatite la plata unui salariu in raport de prevederile Ordonantei de Guvern nr. 15/2008 aprobata modificari prin Legea nr. 221/2008 si in perioada 26.06.2010 - 31.12.2010, dupa cum si in perioada 1.01.2011-12.05.2011, data la care a intrat vigoare Legea nr. 63/2011, in raport de dispozitiile art. 1 alin. 3 din Legea nr. 284/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice, drepturile salariale ale personalului din invatamant  trebuiau calculate pornind de la cuantumul avut in anul 2010, in lipsa unui alt mod de stabilire a drepturilor salariale prevazut de acest act normativ, la care s-a adaugat si majorarea prevazuta de lege.
Insa, pentru personalul din invatamant  Legea nr. 284/2010 a fost aplicabila doar in perioada 01.01.2011 - 12.05.2011, intrucat incepand cu data de 13.05.2011 a intrat in vigoare Legea nr. 63/2011 privind incadrarea si salarizarea in anul 2011 a personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, prin care s-a reglementat, in mod unitar, salarizarea personalului didactic, act normativ ce cuprinde prevederi vizand incadrarea, promovarea si componenta drepturilor salariale si modul de calcul al acestora.
Astfel, potrivit art. 1, alin. 1 din Legea nr. 63/2011, incepand cu data intrarii in vigoare a acestei legi si pana la 31 decembrie 2011, personalul didactic si didactic auxiliar din invatamant beneficiaza de drepturile de natura salariala stabilite in conformitate cu anexele la lege, cuantumul brut al salariilor de incadrare pentru personalul didactic si didactic auxiliar din invatamant, indemnizatiile de conducere specifice, sporurile, indemnizatiile, compensatiile si celelalte elemente ale sistemului de salarizare de care beneficiaza personalul prevazut la alin. (1), precum si metodologia de calcul al acestora, fiind prevazute in anexele1, 2, 3a si 3b, dupa caz, anexa nr. 4 si anexa nr. 5, asa cum rezulta din alineatele 2, 3 si 4 ale aceluiasi articol.
Cat priveste cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare prevazute de lege, in alin. 5 s-a mentionat ca acestea se calculeaza in functie de salariile de incadrare prevazute in anexele nr. 1, 2, 3a sau 3b, dupa caz, in conformitate cu metodologia prevazuta in anexa nr. 5, cu luarea in considerare a indemnizatiei de conducere prevazuta in anexa nr. 4, daca este cazul, alin. 6 cuprinzand interdictia ca prin contractele colective de munca sau acordurile colective de munca si contractele individuale de munca sa fie negociate salarii ori alte drepturi banesti sau in natura care excedeaza prevederilor legii.
De asemenea, prin acelasi articol, s-a prevazut ca dispozitiile art. 8, 9, 12 si 13 din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice, precum si cele ale art. 22, 25 - 30 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice se aplica in mod corespunzator si pentru personalul didactic si didactic auxiliar din invatamant, salarizat potrivit prevederilor legii.
In art. 2 alin. 1 se prevede ca incadrarea personalului prevazut la art. 1 se face potrivit prevederilor prezentei legi, iar alin. 2 din aceluiasi articol prevede  ca persoanele care au salariul de incadrare intre limita minima si maxima a transei de vechime pentru functiile didactice din invatamantul universitar, respectiv a gradului profesional sau a treptei profesionale pentru functiile didactice auxiliare isi pastreaza incadrarea avuta daca se situeaza intre limitele prevazute in anexele la prezenta lege, obligatia angajatorilor de a stabili salariile de baza, sporurile si alte drepturi salariale cuvenite personalului didactic in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 63/2011, fiind prevazuta in art. 4 alin. 2 din lege.
Asadar, in perioada 13 mai - 31 decembrie 2011, fata de imprejurarea ca art. 6 din Legea nr. 63/2011 contine prevederea conform careia "Orice alte dispozitii contrare cu privire la stabilirea salariilor si a celorlalte drepturi de natura salariala, in anul 2011, pentru personalul prevazut la art. 1 alin. (1), se abroga",reclamanta, avand calitatea de personal didactic din invatamantul preuniversitar, beneficiaza de salariile de incadrare prevazute in anexa 2 la lege care cuprind sporul neuropsihic si majorarea de 15% aplicabila pentru anul 2011, sporul de stabilitate fiind cuprins la transele de peste 10 ani vechime, astfel cum rezulta din "nota" la aceasta anexa, metodologia de calcul a drepturilor salariale, ca si componenta acestora, fiind prevazuta in anexa 5 la lege.
Astfel, conform art. 2 din anexa mentionata, salariul brut al personalului didactic este compus din salariul de baza, la care se adauga sporurile, indemnizatiile, precum si alte drepturi salariale prevazute de lege, salariul de baza fiind format din salariul de incadrare al functiei didactice prevazut in anexele nr. 1 si 2 la lege, in care este inclus sporul de stabilitate numai pentru transele de vechime in invatamant de peste 10 ani, precum si sporul de suprasolicitare neuropsihica existent la toate transele de vechime in invatamant;  indemnizatia de conducere, astfel cum este reglementata in anexa nr. 4 la lege; indemnizatia pentru invatamant special; gradatia de merit, astfel cum este reglementata prin art. 92, 264 si 311 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011;  indemnizatia pentru personalul didactic care indeplineste activitatea de diriginte, pentru invatatori, educatoare, institutori si profesor pentru invatamantul prescolar si primar.
Cat priveste salarizarea personalului didactic in anul 2012, Tribunalul retine ca aceasta se va face in conformitate cu dispozitiile art. II referitoare la art. 1 alin. (3) - (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 80/2010 pentru completarea art. 11 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, astfel cum a fost aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 283/2011, potrivit carora, "in anul 2012, cuantumul brut al salariilor de incadrare, al sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare aferent personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, in conformitate cu prevederile Legii nr. 63/2011, se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2011, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii", iar incepand cu data de 01.06.2012, in conformitate cu O.U.G. nr. 19/2012 care, prin art. 1 alin. 1, a prevazut majorarea cuantumului brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare de care beneficiaza personalul platit din fonduri publice cu 8%, incepand cu data de 1 iunie 2012, fata de nivelul acordat pentru luna mai 2012 si cu 7,4%, incepand cu data de 1 decembrie 2012, fata de nivelul acordat pentru luna noiembrie 2012.
De asemenea, din alin. 3 al aceluiasi articol potrivit caruia cuantumul brut al salariilor de incadrare, al sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare aferent personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, care se stabileste in conformitate cu prevederile Legii nr. 63/2011 privind incadrarea si salarizarea in anul 2011 a personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, cu modificarile ulterioare, rezulta ca de majorarea prevazuta la alin. (1), beneficiaza si personalul didactic, in masura in care acesta isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.
Cu privire la salarizarea personalului didactic in anul 2013 - 2014 se constata ca si in aceasta perioada sunt aplicabile prevederile Legii nr. 63/2011, atat O.U.G. nr. 84/2012 privind  stabilirea salariilor personalului din sectorul bugetar in anul 2013, cat si O.U.G. nr. 103/2013 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2014, facand trimitere expresa la prevederile Legii nr. 63/2011.
In raport de cele expuse, sustinerile reclamantei  in sensul ca, incepand cu data de 13.05.2011, data intrarii in vigoare a Legii nr. 63/2011 si pana in prezent ar fi avut dreptul la un salariu lunar calculat in raport de un salariu de baza stabilit in conformitate cu prevederile O.G. nr. 15/2008, aprobata cu modificari prin Legea nr. 221/2008, respectiv in raport de valoarea de 400 lei a coeficientului de multiplicare 1.000 sunt neintemeiate, atata timp cat prevederile O.G. nr. 15/2008 nu mai sunt in vigoare si cata vreme prevederile art. 11 alin. 2 din anexa 5 la lege, invocat de reclamanta, nu pot justifica legal pretentiile solicitate.
In plus, la data aparitiei Legii nr. 63/2011, angajatorul avea obligatia sa respecte prevederile acesteia si sa le aplice, chiar daca, urmare aplicarii pentru viitor, s-ar fi adus atingere cuantumului drepturilor banesti, asa incat este evident ca, in cauza, personalul didactic, in lipsa unui temei legal de natura a fundamenta aceasta plata, nu este indreptatit la stabilirea salariilor in conformitate cu prevederile Legii nr. 221/2008.
Fata de considerentele mai sus expuse, Tribunalul constata ca solutia ce se impune in cauza este  aceea de respingere a actiunii  reclamantei  ca nefondata
Sursa: Portal.just.ro


Alte spete

Reziliere contract de concesiune - Conditii - Decizie nr. 132/R din data de 07.02.2014
Rectificare carnet de munca. Dispozitii legale - Sentinta civila nr. 651/LM din data de 13.03.2014
Divort. Exerxitarea autoritatii parintesti - Decizie nr. 503/A din data de 25.09.2014
Atribuire folosinta imobil. O.P. - conditii de admisibilitate - Decizie nr. 404/A din data de 18.07.2014
Rezolutie antecontract de vanzare cumparare - Decizie nr. 607/R din data de 24.11.2014
trafic de droguri - Sentinta penala nr. 9 din data de 22.01.2014
Acordul de recunoa?tere a vinova?iei incheiat de procurorul militar cu inculpatul cercetat pentru savar?irea infrac?iunii de conducere a unui vehicul sub influenta alcoolului sau a altor substante prev. de art.336 alin.1 C.pen. Amanarea aplicarii pedepsei - Sentinta penala nr. 8 din data de 16.02.2016
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 1230/Ap din data de 30.06.2017
Decizia de revocare din functia de conducere este o modificare unilaterala a contractului individual de munca in lipsa acordului salariatului. - Sentinta civila nr. 771/Ap din data de 04.05.2017
Insolventa. Anulare acte frauduloase. - Sentinta civila nr. 510/Ap din data de 22.04.2017
Contractele individuale de munca incheiate intre persoane fizice in calitate de experti desemnati si persoane juridice in derularea unor proiecte POSDRU finantate din Fondul Social European au natura unor contracte atipice de munca - Sentinta civila nr. 496/A din data de 16.04.2017
Insolventa. Art. 72 din Legea nr. 85/2014. Respingerea cererii de deschiderea procedurii insolventei formulata impotriva garantului ipotecar. Solidaritatea nu se prezuma potrivit art. 1034-1056 Cod civil. - Sentinta civila nr. 473/Ap din data de 16.03.2017
EXPROPRIERE. Art. 26 din Legea nr. 33/1994. Stabilirea valorii despagubirii. Metoda comparatiei directe. Alegerea comparabilei cu cea mai mica ajustare, cu caracteristicile cele mai asemanatoare cu terenul in litigiu. - Sentinta civila nr. 336/AP din data de 23.02.2017
Expropriere. Reglementand dreptul de retrocedare a imobilelor expropriate, Legea nr. 33/1994 prevede la art. 35 ca „daca bunurile imobile expropriate nu au fost utilizate in termen de un an potrivit scopului pentru care au fost preluate de la expropriat, - Sentinta civila nr. 71/Ap din data de 19.01.2017
Solicitare de sesizare a Curtii de Justi?ie a Uniunii Europene cu o intrebare preliminara, in temeiul dispozitiilor art. 276 din Tratatul privind func?ionarea Uniunii Europene. - Hotarare nr. 56/CP din data de 05.07.2017
Aplicarea unei pedepse mai reduse decat cea mentionata in acordul de recunoastere a vinovatiei. - Sentinta penala nr. 107/Ap din data de 14.02.2017
Legatura de cauzalitate intre fapta inculpatului si rezultatul produs. - Sentinta penala nr. 209/Ap din data de 17.03.2017
Reprezentarea succesorala in materia Legii nr. 10/2001. Amenajari de utilitate publica ulterioare notificarii, fara existenta unei autorizatii de constructie. - Decizie nr. 1500/Ap din data de 01.10.2016
Actiune in revendicare inadmisibila in conditiile in care s-a uzat de dispozitiile Legii nr. 10/2001. Imobil revendicat achizitionat in baza Legii nr. 112/1995. Securitatea raporturilor juridice. - Decizie nr. 1033/Ap din data de 15.07.2016
Obligatia de despagubire a A.A.A.S. –art 32 ind. 4 din O.U.G. nr. 88/1997. Contracte incheiate anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 137/2002. - Decizie nr. 295/Ap din data de 23.02.2016