Anulare proces verbal
(Decizie nr. 1047 din data de 11.09.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti) Curtea constata urmatoarele asupra recursurilor de fata :
La data de 10.03.2005 sub nr. 2073 s-a inregistrat adresa Curtii de Apel Bucuresti - Sectia Contencios Administrativ, fiind inaintat dosarul acelei instante cu nr. 247/2005, deoarece prin sentinta civila nr.271/17.02.2005 s-a declinat competenta de solutionare a cauzei privind pe reclamantii Minea Mircea si Minea Cristina in contradictoriu cu paratii DGFPMB si Administratia Finantelor Publice Sector 6 in favoarea Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a.
Prin cererea inregistrata la data de 18.01.2005 reclamantii au solicitat anularea art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002, a procesului verbal nr.165153/23.04.2004 emis de Administratia Finantelor Publice Sector 6, a deciziei nr.305/15.06.2004 emisa de DGFPMB.
De asemenea reclamantii au solicitat obligarea la restituirea TVA-ului in cuantum de 660.000.000 lei.
In fapt , reclamantii au aratat ca la 23.11.2001 au incheiat cu SC Arcom SA contractul de construire nr.394/23.11.2001 pentru apartamentul locuinta situat in Bucuresti, calea Plevnei nr.141, Bl.3, et.2, ap.9, sector 6 la un pret de 114132 dolari SUA la care se adauga TVA.
La data incheierii contractului era in vigoare OUG nr.17/2000 privind TVA, iar in baza art.17 lit.n si o si a OMF nr.1026/2000 beneficiau de cota zero a TVA pentru constructia de locuinte.
Finalizarea constructiei a avut loc la data de 7.07.2003 conform procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor.
Art.4, al.3 din OMFP nr.1009/2002 instituie peste lege un termen de decadere din dreptul de restituire a TVA.
Prin urmare un drept conferit prin lege este anulat printr-un ordin al Ministrului Finantelor Publice.
Art.11 al.4 din Legea nr.345/2002 nu instituie nici un termen de decadere.
Practic ordinul contestat retroactiveaza.
In drept, au fost invocate dispozitiile art.1 al.1 din Legea contenciosului administrativ, art.170-171 cod procedura fiscala, OMF nr.1026/2000, OUG nr.17/2000 si art.11 al.4 din Legea nr.345/2002.
In dovedirea cererii lor reclamantii au depus copii de pe actele contestate , contestatiile formulate impotriva acestor acte, contract de vanzare cumparare, autorizatie de construire, contract de construire locuinte, facturi fiscale, ordine de plata.
La 1.04.2005 reclamantii au depus modul de calcul al sumei reprezentand TVA.
Prin incheierea din 13.05.2005 a fost sesizata Curtea de Apel Bucuresti pentru solutionarea exceptiei de nelegalitate a prevederilor art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002.
Prin sentinta civila nr.1128/13.06.2005 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr.1926/2005 s-a admis exceptia de nelegalitate ridicata de reclamantul Minea Mircea si Minea Cristina .
S-a constatat nelegalitatea prevederilor art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002.
Aceasta sentinta a ramas definitiva si irevocabila prin nerecurare.
In raport de actele depuse , de sustinerile partilor din actiunea precizata si din intampinari, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a Conflicte de Munca ,Asigurari Sociale, Contencios Administrativ si Fiscal prin sentinta civila nr.5281/16.12.2005 a admis in parte actiunea reclamantilor si a anulat decizia nr.305/15.06.2004 a paratei DGFPMB si procesul verbal din 23.04.2004 al paratei Administratia Finantelor Publice Sector 6.
Obliga parata Administratia Finantelor Publice Sector 6 sa se pronunte pe fondul cererii de restituirea sumei reprezentand TVA.
Pentru a pronunta aceasta sentinta s-a apreciat nelegalitatea actelor administrative contestate prin care s-a respins contestatia reclamantilor ca nedepusa in termen , in raport de sentinta civila nr.1128/13.06.2005 a Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal , prin care s-a constatat nelegalitatea prevederilor art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002, temeiuri in baza carora contestatia a fost respinsa ca nedepusa in termenul legal.
S-a apreciat ca cererea de restituire a TVA-ului solicitat de reclamanti nu a fost analizata pe fond si a fost obligata parata Administratia Finantelor Publice Sector 6 sa se pronunte pe fondul cererii de restituire a sumei reprezentand TVA.
Impotriva acestei sentinte au declarat recurs, in termen, motivat reclamantii si autoritatile parate pentru nelegalitate si netemeinicie.
Recursurile au fost inregistrate sub nr.13655/3/2005 pe rolul Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal .
Recursul reclamantilor se intemeiaza pe dispozitiile art.304 pct.6,7 si 9 Cod procedura civila invocandu-se urmatoarele motive:
In baza art.304 pct.6 Cod procedura civila se arata ca prin sentinta atacata , " instanta a acordat ceea ce nu s-a cerut" incalcand principiul disponibilitatii in procesul civil, deoarece nu s-a solicitat obligarea paratei Administratia Finantelor Publice Sector 6 la reexaminarea cererii pe fond ci s-a solicitat recunoasterea dreptului pretins respectiv dreptul la cota 0 de TVA si obligarea la restituirea sumei de 659.827.132 lei actualizata cu indicele de inflatie.
In baza art.304 pct.7 Cod procedura civila se critica motivarea sentintei pronuntata de Tribunalul Bucuresti in sensul ca hotararea cuprinde motive contradictorii, straine de obiectul cauzei si cu incalcarea si aplicarea gresita a dispozitiilor art.18 alin.1,2 si 3 din Legea nr.554/2004.
In baza art.304 pct.9 Cod procedura civila se invoca aplicarea gresita a legii deoarece nu s-a recunoscut dreptul pretins, respectiv dreptul de restituire a sumei reprezentand TVA apreciind in mod nelegal ca parata Administratia Finantelor Publice Sector 6 nu s-a pronuntat pe fondul cererii.
Recursul declarat de Administratia Finantelor Publice Sector 6 Bucuresti se incadreaza in dispozitiile art.304 pct.9 Cod procedura civila invocandu-se gresita aplicare a legii deoarece cererea de restituire a sumei reprezentand TVA, formulata de reclamanti a fost respinsa in mod corect de recurenta prin procesul verbal nr.165153 din 23.04.2004, deoarece nu indeplinea conditiile legale respectiv Legea nr.345/2002 si Ordinul nr.1009/2002.
Iar respingerea a avut doua motive atat nedepunerea in termenul legal de decadere cat si faptul ca autorizatiile de constructie au fost obtinute de constructorul imobilului SC Arcom SA, aceasta fiind persoana indreptatita sa solicite rambursarea TVA aferent constructiei in cauza.
Se solicita admiterea recursului , modificarea sentintei atacate in sensul respingerii actiunii reclamantilor , ca neintemeiata.
Recursul declarat de Directia Generala a Finantelor Publice Municipiul Bucuresti se intemeiaza pe dispozitiile art.304 pct.9 Cod procedura civila invocandu-se gresita aplicare a legii respectiv a dispozitiilor art.11 alin.4 din Legea nr.345/2002 si ale dispozitiilor art.71 alin.10 - 12 din OMFP nr.1009/2002.
Aceasta deoarece in raport de data depunerii cererii 10.12.2003 solicitarea a fost analizata conform dispozitiilor OMFP nr.1009/2002, care impuneau un anumit termen privind depunerea cererilor de restituire . Iar instanta de fond a apreciat in mod netemeinic ca parata Administratia Finantelor Publice Sector 6 nu s-a pronuntat pe fondul cererii, deoarece organul fiscal s-a pronuntat si pe fondul acestei cereri atunci cand a analizat autorizatia de constructie eliberata pe numele constructorului locuintei si nu al reclamantilor.
La dosar recurentii reclamanti au formulat intampinare pe recursurile declarate de autoritatile parate solicitand respingerea recursurilor ca nefondate.
In sedinta publica din 11.09.2006 reclamantii au depus la dosar concluzii scrise pe recursurile declarate in cauza.
Curtea analizand recursurile formulate , in raport de motivele invocate le va aprecia ca nefondate pentru urmatoarele considerente:
Recursul declarat de recurentii reclamanti nu indeplineste conditiile prevazute de art.304 pct.6,7 si 9 Cod procedura civila . Sentinta atacata este legala sub aspectul aplicarii art.18 pct.1 si 2 din Legea nr.554/2004 , temeinica pe aspectul aprecierii probelor, iar motivarea corespunde cu solutia pronuntata.
Instanta de fond a analizat legalitatea deciziei Directiei Generale a Finantelor Publice Municipiul Bucuresti prin care s-a respins contestatia reclamantilor impotriva procesului verbal din 23.04.2004 al Administratiei Finantelor Publice Sector 6 si a concluzionat in mod corect ca actele administrative contestate sunt nelegale , in raport de solutia data cererii de restituire a TVA ca nedepusa in termen , in raport de dispozitiile art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002.
Fata de dispozitiile sentintei civile nr.1128/13.06.2005 definitiva si irevocabila prin nerecurare, prin care s-a constatat nelegalitatea art.3 si4 din OMFP nr.1009/2002 in mod legal s-a constatat nelegalitatea actelor administrative contestate pe solutia administrativa a respingerii contestatiei.
Instanta de fond in mod corect a constatat ca cererea recurentilor reclamanti de restituire a TVA nu a fost analizata pe fond, neputandu-se retine ca un considerent din procesul verbal privind titularul autorizatiei de construire ar reprezenta o solutie pe fond data cererii de restituire.
Fiind competenta sa se pronunte si asupra legalitatii operatiunilor administrative care au stat la baza actelor contestate conform art. 18 (1) din Legea nr.554/2004, in mod corect s-a apreciat ca parata Administratia Finantelor Publice sector 6 nu a analizat pe fond cererea pe aspectul facturilor si al ordinelor de plata privind achitarea sumei reprezentand TVA si a obligat aceasta autoritate sa se pronunte pe fondul cererii.
In cauza nu sunt indeplinite conditiile prevazute de art.304 pct.6 Cod procedura civila deoarece instanta de fond s-a pronuntat avand in vedere actiunea reclamantilor astfel cum a fost formulata pe care a admis-o numai in parte tinand cont si de ansamblul probelor administrate pe parcursul cauzei si in special de sentinta civila a Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal din 13.05.2005 prin care s-a admis exceptia de nelegalitate a dispozitiilor art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002 si care au justificat solutia administrativa data cererii reclamantilor de restituire a TVA si a contestatiei formulate impotriva actului de control.
Recursurile declarate de autoritatile parate nu indeplinesc conditiile prevazute de art.304 pct.9 Cod procedura civila sentinta atacata fiind legala si temeinica.
Legalitatea sentintei recurate prin care s-a contestat nelegalitatea actelor administrative contestate, se bazeaza pe faptul ca solutia administrativa a fost infirmata prin constatarea nelegalitatii dispozitiilor art. 3 si 4 din OMFP nr.1009/2002 prin sentinta civila nr. 1128/13.06.2005 definitiva si irevocabila prin nerecurare.
Nu se pot retine motivele invocate in recurs privind legalitatea dispozitiilor art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002 deoarece sentinta Curtii de Apel Bucuresti din 13.06.2005 este definitiva si irevocabila, consecinta fiind imposibilitatea fata de parti a dispozitiilor contestate ca fiind nelegale.
Curtea nu va retine nici motivul de recurs privind solutionarea pe fond a cererii de catre Administratia Finantelor Publice Sector 6, deoarece temeiurile care au justificat respingerea cererii respectiv art.3 si 4 din OMF nr.1009/2002 au fost constatate ca fiind nelegale , organul de control respectiv Administratia Finantelor Publice Sector 6 avand obligatia sa se pronunte pe fond in sensul sa verifice in raport de documentele justificative depuse daca reclamantii au dreptul sau nu la restituirea sumei reprezentand TVA aferenta construirii unei locuinte , suma actualizata cu valoarea inflatiei.
Fata de cele expuse mai sus, Curtea in baza art.312 (1) si (2) Cod procedura civila va respinge recursurile ca nefondate mentinand ca legala si temeinica sentinta pronuntata de instanta de fond.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
DECIDE:
Respinge recursurile formulate de recurentii reclamanti Minea Mircea si Minea Cristina si de recurentele parate Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Administratia Finantelor Publice Sector 6 impotriva sentintei civile nr.5281/16.12.2005 pronuntata de Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a Conflicte de Munca ,Asigurari Sociale, Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr. 2073/CA/2005, ca nefondate.
Irevocabila.
Pronuntata in sedinta publica azi 11 septembrie 2006.
PRESEDINTE, JUDECATOR, JUDECATOR,
Paun Luiza Maria Carmen Cosma Georgeta Leti GREFIER,
Elena Lavric
La data de 10.03.2005 sub nr. 2073 s-a inregistrat adresa Curtii de Apel Bucuresti - Sectia Contencios Administrativ, fiind inaintat dosarul acelei instante cu nr. 247/2005, deoarece prin sentinta civila nr.271/17.02.2005 s-a declinat competenta de solutionare a cauzei privind pe reclamantii Minea Mircea si Minea Cristina in contradictoriu cu paratii DGFPMB si Administratia Finantelor Publice Sector 6 in favoarea Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a.
Prin cererea inregistrata la data de 18.01.2005 reclamantii au solicitat anularea art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002, a procesului verbal nr.165153/23.04.2004 emis de Administratia Finantelor Publice Sector 6, a deciziei nr.305/15.06.2004 emisa de DGFPMB.
De asemenea reclamantii au solicitat obligarea la restituirea TVA-ului in cuantum de 660.000.000 lei.
In fapt , reclamantii au aratat ca la 23.11.2001 au incheiat cu SC Arcom SA contractul de construire nr.394/23.11.2001 pentru apartamentul locuinta situat in Bucuresti, calea Plevnei nr.141, Bl.3, et.2, ap.9, sector 6 la un pret de 114132 dolari SUA la care se adauga TVA.
La data incheierii contractului era in vigoare OUG nr.17/2000 privind TVA, iar in baza art.17 lit.n si o si a OMF nr.1026/2000 beneficiau de cota zero a TVA pentru constructia de locuinte.
Finalizarea constructiei a avut loc la data de 7.07.2003 conform procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor.
Art.4, al.3 din OMFP nr.1009/2002 instituie peste lege un termen de decadere din dreptul de restituire a TVA.
Prin urmare un drept conferit prin lege este anulat printr-un ordin al Ministrului Finantelor Publice.
Art.11 al.4 din Legea nr.345/2002 nu instituie nici un termen de decadere.
Practic ordinul contestat retroactiveaza.
In drept, au fost invocate dispozitiile art.1 al.1 din Legea contenciosului administrativ, art.170-171 cod procedura fiscala, OMF nr.1026/2000, OUG nr.17/2000 si art.11 al.4 din Legea nr.345/2002.
In dovedirea cererii lor reclamantii au depus copii de pe actele contestate , contestatiile formulate impotriva acestor acte, contract de vanzare cumparare, autorizatie de construire, contract de construire locuinte, facturi fiscale, ordine de plata.
La 1.04.2005 reclamantii au depus modul de calcul al sumei reprezentand TVA.
Prin incheierea din 13.05.2005 a fost sesizata Curtea de Apel Bucuresti pentru solutionarea exceptiei de nelegalitate a prevederilor art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002.
Prin sentinta civila nr.1128/13.06.2005 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr.1926/2005 s-a admis exceptia de nelegalitate ridicata de reclamantul Minea Mircea si Minea Cristina .
S-a constatat nelegalitatea prevederilor art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002.
Aceasta sentinta a ramas definitiva si irevocabila prin nerecurare.
In raport de actele depuse , de sustinerile partilor din actiunea precizata si din intampinari, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a Conflicte de Munca ,Asigurari Sociale, Contencios Administrativ si Fiscal prin sentinta civila nr.5281/16.12.2005 a admis in parte actiunea reclamantilor si a anulat decizia nr.305/15.06.2004 a paratei DGFPMB si procesul verbal din 23.04.2004 al paratei Administratia Finantelor Publice Sector 6.
Obliga parata Administratia Finantelor Publice Sector 6 sa se pronunte pe fondul cererii de restituirea sumei reprezentand TVA.
Pentru a pronunta aceasta sentinta s-a apreciat nelegalitatea actelor administrative contestate prin care s-a respins contestatia reclamantilor ca nedepusa in termen , in raport de sentinta civila nr.1128/13.06.2005 a Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal , prin care s-a constatat nelegalitatea prevederilor art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002, temeiuri in baza carora contestatia a fost respinsa ca nedepusa in termenul legal.
S-a apreciat ca cererea de restituire a TVA-ului solicitat de reclamanti nu a fost analizata pe fond si a fost obligata parata Administratia Finantelor Publice Sector 6 sa se pronunte pe fondul cererii de restituire a sumei reprezentand TVA.
Impotriva acestei sentinte au declarat recurs, in termen, motivat reclamantii si autoritatile parate pentru nelegalitate si netemeinicie.
Recursurile au fost inregistrate sub nr.13655/3/2005 pe rolul Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal .
Recursul reclamantilor se intemeiaza pe dispozitiile art.304 pct.6,7 si 9 Cod procedura civila invocandu-se urmatoarele motive:
In baza art.304 pct.6 Cod procedura civila se arata ca prin sentinta atacata , " instanta a acordat ceea ce nu s-a cerut" incalcand principiul disponibilitatii in procesul civil, deoarece nu s-a solicitat obligarea paratei Administratia Finantelor Publice Sector 6 la reexaminarea cererii pe fond ci s-a solicitat recunoasterea dreptului pretins respectiv dreptul la cota 0 de TVA si obligarea la restituirea sumei de 659.827.132 lei actualizata cu indicele de inflatie.
In baza art.304 pct.7 Cod procedura civila se critica motivarea sentintei pronuntata de Tribunalul Bucuresti in sensul ca hotararea cuprinde motive contradictorii, straine de obiectul cauzei si cu incalcarea si aplicarea gresita a dispozitiilor art.18 alin.1,2 si 3 din Legea nr.554/2004.
In baza art.304 pct.9 Cod procedura civila se invoca aplicarea gresita a legii deoarece nu s-a recunoscut dreptul pretins, respectiv dreptul de restituire a sumei reprezentand TVA apreciind in mod nelegal ca parata Administratia Finantelor Publice Sector 6 nu s-a pronuntat pe fondul cererii.
Recursul declarat de Administratia Finantelor Publice Sector 6 Bucuresti se incadreaza in dispozitiile art.304 pct.9 Cod procedura civila invocandu-se gresita aplicare a legii deoarece cererea de restituire a sumei reprezentand TVA, formulata de reclamanti a fost respinsa in mod corect de recurenta prin procesul verbal nr.165153 din 23.04.2004, deoarece nu indeplinea conditiile legale respectiv Legea nr.345/2002 si Ordinul nr.1009/2002.
Iar respingerea a avut doua motive atat nedepunerea in termenul legal de decadere cat si faptul ca autorizatiile de constructie au fost obtinute de constructorul imobilului SC Arcom SA, aceasta fiind persoana indreptatita sa solicite rambursarea TVA aferent constructiei in cauza.
Se solicita admiterea recursului , modificarea sentintei atacate in sensul respingerii actiunii reclamantilor , ca neintemeiata.
Recursul declarat de Directia Generala a Finantelor Publice Municipiul Bucuresti se intemeiaza pe dispozitiile art.304 pct.9 Cod procedura civila invocandu-se gresita aplicare a legii respectiv a dispozitiilor art.11 alin.4 din Legea nr.345/2002 si ale dispozitiilor art.71 alin.10 - 12 din OMFP nr.1009/2002.
Aceasta deoarece in raport de data depunerii cererii 10.12.2003 solicitarea a fost analizata conform dispozitiilor OMFP nr.1009/2002, care impuneau un anumit termen privind depunerea cererilor de restituire . Iar instanta de fond a apreciat in mod netemeinic ca parata Administratia Finantelor Publice Sector 6 nu s-a pronuntat pe fondul cererii, deoarece organul fiscal s-a pronuntat si pe fondul acestei cereri atunci cand a analizat autorizatia de constructie eliberata pe numele constructorului locuintei si nu al reclamantilor.
La dosar recurentii reclamanti au formulat intampinare pe recursurile declarate de autoritatile parate solicitand respingerea recursurilor ca nefondate.
In sedinta publica din 11.09.2006 reclamantii au depus la dosar concluzii scrise pe recursurile declarate in cauza.
Curtea analizand recursurile formulate , in raport de motivele invocate le va aprecia ca nefondate pentru urmatoarele considerente:
Recursul declarat de recurentii reclamanti nu indeplineste conditiile prevazute de art.304 pct.6,7 si 9 Cod procedura civila . Sentinta atacata este legala sub aspectul aplicarii art.18 pct.1 si 2 din Legea nr.554/2004 , temeinica pe aspectul aprecierii probelor, iar motivarea corespunde cu solutia pronuntata.
Instanta de fond a analizat legalitatea deciziei Directiei Generale a Finantelor Publice Municipiul Bucuresti prin care s-a respins contestatia reclamantilor impotriva procesului verbal din 23.04.2004 al Administratiei Finantelor Publice Sector 6 si a concluzionat in mod corect ca actele administrative contestate sunt nelegale , in raport de solutia data cererii de restituire a TVA ca nedepusa in termen , in raport de dispozitiile art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002.
Fata de dispozitiile sentintei civile nr.1128/13.06.2005 definitiva si irevocabila prin nerecurare, prin care s-a constatat nelegalitatea art.3 si4 din OMFP nr.1009/2002 in mod legal s-a constatat nelegalitatea actelor administrative contestate pe solutia administrativa a respingerii contestatiei.
Instanta de fond in mod corect a constatat ca cererea recurentilor reclamanti de restituire a TVA nu a fost analizata pe fond, neputandu-se retine ca un considerent din procesul verbal privind titularul autorizatiei de construire ar reprezenta o solutie pe fond data cererii de restituire.
Fiind competenta sa se pronunte si asupra legalitatii operatiunilor administrative care au stat la baza actelor contestate conform art. 18 (1) din Legea nr.554/2004, in mod corect s-a apreciat ca parata Administratia Finantelor Publice sector 6 nu a analizat pe fond cererea pe aspectul facturilor si al ordinelor de plata privind achitarea sumei reprezentand TVA si a obligat aceasta autoritate sa se pronunte pe fondul cererii.
In cauza nu sunt indeplinite conditiile prevazute de art.304 pct.6 Cod procedura civila deoarece instanta de fond s-a pronuntat avand in vedere actiunea reclamantilor astfel cum a fost formulata pe care a admis-o numai in parte tinand cont si de ansamblul probelor administrate pe parcursul cauzei si in special de sentinta civila a Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal din 13.05.2005 prin care s-a admis exceptia de nelegalitate a dispozitiilor art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002 si care au justificat solutia administrativa data cererii reclamantilor de restituire a TVA si a contestatiei formulate impotriva actului de control.
Recursurile declarate de autoritatile parate nu indeplinesc conditiile prevazute de art.304 pct.9 Cod procedura civila sentinta atacata fiind legala si temeinica.
Legalitatea sentintei recurate prin care s-a contestat nelegalitatea actelor administrative contestate, se bazeaza pe faptul ca solutia administrativa a fost infirmata prin constatarea nelegalitatii dispozitiilor art. 3 si 4 din OMFP nr.1009/2002 prin sentinta civila nr. 1128/13.06.2005 definitiva si irevocabila prin nerecurare.
Nu se pot retine motivele invocate in recurs privind legalitatea dispozitiilor art.3 si 4 din OMFP nr.1009/2002 deoarece sentinta Curtii de Apel Bucuresti din 13.06.2005 este definitiva si irevocabila, consecinta fiind imposibilitatea fata de parti a dispozitiilor contestate ca fiind nelegale.
Curtea nu va retine nici motivul de recurs privind solutionarea pe fond a cererii de catre Administratia Finantelor Publice Sector 6, deoarece temeiurile care au justificat respingerea cererii respectiv art.3 si 4 din OMF nr.1009/2002 au fost constatate ca fiind nelegale , organul de control respectiv Administratia Finantelor Publice Sector 6 avand obligatia sa se pronunte pe fond in sensul sa verifice in raport de documentele justificative depuse daca reclamantii au dreptul sau nu la restituirea sumei reprezentand TVA aferenta construirii unei locuinte , suma actualizata cu valoarea inflatiei.
Fata de cele expuse mai sus, Curtea in baza art.312 (1) si (2) Cod procedura civila va respinge recursurile ca nefondate mentinand ca legala si temeinica sentinta pronuntata de instanta de fond.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
DECIDE:
Respinge recursurile formulate de recurentii reclamanti Minea Mircea si Minea Cristina si de recurentele parate Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti si Administratia Finantelor Publice Sector 6 impotriva sentintei civile nr.5281/16.12.2005 pronuntata de Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a Conflicte de Munca ,Asigurari Sociale, Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr. 2073/CA/2005, ca nefondate.
Irevocabila.
Pronuntata in sedinta publica azi 11 septembrie 2006.
PRESEDINTE, JUDECATOR, JUDECATOR,
Paun Luiza Maria Carmen Cosma Georgeta Leti GREFIER,
Elena Lavric
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.
Anulare act - Decizie nr. 523 din data de 27.06.2017Anulare act - Decizie nr. 502 din data de 21.06.2017
II.Procesul verbal de contraventie care nu intruneste conditiile prev. de art. 19/1 din OG nr. 2/2001 reactualizata, va fi anulat. - Decizie nr. 267/R din data de 23.05.2005
Anularea actelor frauduloase incheiate de debitori in dauna creditorilor se poate dispune daca se dovedeste existenta intentiei de frauda - Sentinta civila nr. 506/CA din data de 19.05.2004
COMPETENTA MATERIALA . ANULARE ACT FALSIFICAT - Decizie nr. nr. 5/A din data de 05.01.2004
Obligare la incheierea unui act autentic de vanzare-cumparare iar in caz de refuz, Sentinta sa tina loc de contract de vanzare cumparare - Decizie nr. 155 din data de 31.12.2013
Lipsa calitatii procesuale pasive ca urmare a divizarii unei societati in mai multe societati comerciale. Imposibilitatea introducerii unor noi parati in apel. - Decizie nr. 404 din data de 09.09.2011
Actiune in constatare - Sentinta civila nr. 293 din data de 03.06.2009
- Sentinta civila nr. 526 din data de 29.10.2008
Rectificare carte funciara - Sentinta civila nr. 118 din data de 10.02.2009
Exceptia inadmisibilitatii cererii pentru neparcurgerea procedurii plangerii prealabile. Dovada depusa dupa inchiderea dezbaterilor - Sentinta civila nr. 84/F din data de 15.09.2015
Raportul de evaluare intocmit de A.N.I.. Consecintele incalcarii dispozitiilor art. 70 si 79 alin. 1 din Legea nr. 161/2003. Contestarea raportului de evaluare. - Decizie nr. 5/F din data de 23.01.2015
Admisibilitatea actiunii in anulare a actului administrativ-fiscal adresate direct instantei de judecata, fara a urma, in prealabil, procedura prevazuta de art. 205-208 din Codul de procedura fiscala. - Decizie nr. 611/R din data de 21.05.2015
Vechiul cod de procedura civila – Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 2130/R din data de 19.09.2014
Vechiul cod de procedura civila - Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 1449/R din data de 25.04.2014
Actiune pentru anularea permisului sau de conducere - Sentinta civila nr. 4798/CA din data de 19.09.2012
Actiune in anulare. Decizie emisa in baza Legii 10/2001 de catre o persoana juridica ce nu avea calitatea de unitate detinatoare. - Sentinta civila nr. 101/S din data de 03.04.2012
Interesul in promovarea unei ac?iuni in constatarea nulita?ii absolute a unui act juridic. - Decizie nr. 251/A din data de 28.10.2011
Cheltuieli de judecata pe cale separata. - Decizie nr. 1290/R din data de 20.10.2011
Uzucapiune.Posesia exerciatata asupra unui teren proprietatea C.A.P. - Decizie nr. 1473/R din data de 24.11.2011