Anulare act
(Decizie nr. 1131 din data de 28.09.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti) Deliberand asupra recursului de fata, constata urmatoarele:
Prin sentinta civila nr.5055/06.12.2005 Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII - a Conflicte de Munca, Asigurari Sociale, Contencios Administrativ si Fiscal a respins actiunea formulata de reclamantul Inspectoratul de Stat in Constructii in contradictoriu cu parata Primaria sectorului 2 Bucuresti ca fiind introdusa impotriva unei persoane fara calitate procesuala pasiva, a respins cererea de chemare in judecata a Prefectului Municipiului Bucuresti formulata de acelasi reclamant ca inadmisibila , a respins exceptia lipsei de obiect, a admis exceptia lipsei procedurii prealabile si a respins actiunea precizata si completata formulata in contradictoriu cu paratii Primarul sectorului 2 Bucuresti Nicolae Ontanu, SC Blazon Trading SRL , Nedianu Catalin Mihai si Mustafa Cihan ca inadmisibila si a respins cererea paratului Nedianu Catalin de obligare a reclamantului la plata cheltuielilor de judecata ca neintemeiata.
Pentru a pronunta o asemenea solutie, instanta de fond a avut in vedere prevederile art.7 alin.1 din Legea nr.554/2004, retinand ca din actele dosarului nu rezulta ca, anterior sesizarii instantei, reclamantul s-ar fi adresat emitentului actelor contestate, Primarul sectorului 2 Bucuresti, cu o cerere de revocare a acestora. S-a apreciat ca textele anterior indicate impun respectarea procedurii reclamatiei administrative, exercitata in scopul revocarii actelor administrative unilaterale, inclusiv de catre subiectele de drept care nu sunt destinatarii acestora, pentru inlaturarea unei vatamari aduse unui drept sau unui interes legitim . S-a apreciat ca Legea nr.554/2004 asigura in egala masura protectia intereselor private si a interesului public, in raport de art.1 alin.1 teza finala. S-au avut in vedere totodata prevederile art.1 alin.8 din acelasi act normativ, retinand ca reclamantul nu se numara printre subiectele de sezina in cazul carora legea (art.7 alin.5) a prevazut ca nu este obligatorie procedura prealabila.
Impotriva acestei hotarari judecatoresti s-a promovat recurs in termen legal de catre reclamant care a solicitat modificarea in tot a sentintei si admiterea actiunii astfel cum a fost precizata .
S-a precizat de catre recurent ca s-a declarat recurs si impotriva incheierii de sedinta din 15.11.2005 prin care s-a admis exceptia inadmisibilitatii cererii de chemare in judecata a Prefectului Municipiului Bucuresti si exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Primariei sectorului 2 Bucuresti .
In motivarea cererii de recurs , reclamantul a aratat ca instanta de fond nu a tinut seama de faptul ca interventia fortata in cauza, reglementata de art.57 alin.1 Cod procedura civila , are in vedere numai acele ipoteze in care intervenientul principal (in speta, Prefectul Municipiului Bucuresti) ar putea sa pretinda aceleasi drepturi ca si reclamantul. Mai mult, hotararea pronuntata trebuia sa-i fie opozabila, iar paratul ar fi avut interesul sa se judece deodata cu toti aceia care ar putea sa-l actioneze in judecata. A fost invocata totodata adresa nr.27.7 din 09.05.2005.
Referitor la exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Primariei sectorului 2 Bucuresti, recurentul sustine ca nu s-a tinut seama de faptul ca primaria a fost chemata in judecata prin primar, ca autoritate executiva, pe de o parte, iar pe de alta parte, in calitatea sa de constituient , alaturi de viceprimar, secretar si aparatul propriu de specialitate al Consiliului local, al structurii functionale cu activitate permanenta, denumita de lege primarie.
Referitor la exceptia lipsei procedurii prealabile, recurentul sustine ca tribunalul nu s-a pronuntat asupra tuturor dovezilor administrate, nemotivand inlaturarea acestora.
Recurentul mai apreciaza ca instanta de fond nu a tinut seama de faptul ca actul administrativ care a dat nastere la dreptul de a construi, nu mai putea fi revocat intrucat a intrat in circuitul civil si a produs efecte juridice.
Controlul exercitat de ISC are ca ratiune fundamentala asigurarea respectarii normelor legale in activitatea organelor administratiei publice locale, iar procedura instituita de Legea contenciosului administrativ nu este obligatorie, in conceptia recurentului , in cazul actiunilor introduse de catre ISC, intrucat atributiile de control constituie o obligatie legala la care nu se poate renunta , iar prin activitatea exercitata se urmareste apararea unui interes general. A mai fost invocata totodata adresa nr.287/2/09.05.2005, precum si disp. art.1 alin.6 din Legea nr.554/2004.
Prin intampinarea existenta la filele 21-23 dosar recurs intimatii SC Blazon Trading 94 SRL si Nedianu Catalin au invocat nulitatea recursului prin raportarea la prevederile art.3021 Cod procedura civila, iar in subsidiar, s-a solicitat respingerea recursului ca neintemeiat.
Prin intampinarea aflata la filele 26-28 dosar recurs intimatul Mustafa Cihan a solicitat respingerea recursului ca nefondat , cu cheltuieli de judecata.
Au mai fost depuse inscrisuri de catre recurent (filele 34-42 dosar).
La termenul de judecata din 28.09.2006 Curtea a respins exceptia nulitatii recursului ca nefondata, pentru considerentele existente in practicaua deciziei .
Analizand sentinta atacata, in raport de criticile formulate cat si din oficiu, in baza art.3041 Cod procedura civila , instanta de control judiciar apreciaza ca se impune in baza art.312 Cod procedura civila respingerea recursului ca nefondat , in speta nefiind intrunite cerintele impuse de art.304 si art.3041 Cod procedura civila in vederea casarii sau modificarii hotararii.
Criticile recurentului referitoare la solutia data cu privire la exceptia inadmisibilitatii cererii de chemare in judecata a Prefectului Municipiului Bucuresti nu sunt intemeiate.
Obiectul cererii de chemare in judecata se refera la anularea unei autorizatii de construire si a unui certificat de urbanism emise de o autoritate publica locala. Art.28 din Legea contenciosului administrativ permite completarea cu dispozitiile Codului de procedura civila numai in masura in care acestea nu sunt incompatibile cu specificul raporturilor de drept administrativ si cu procedura reglementata de aceasta lege. In mod corect instanta de fond a retinut ca art.3 alin.1 din Legea nr.554/2004 confera prefectului legitimare procesuala activa in actiunile avand ca obiect anularea actelor administrative in considerarea atributiilor privind exercitarea controlului de legalitate, prevazute de art.24 lit.f) din Legea nr.340/2004. Prefectul este liber sa aprecieze daca exercita actiunea in contencios administrativ . Este corecta concluzia instantei de fond in sensul ca atragerea prefectului in proces pe calea procedurala a interventiei fortate, in forma prevazuta de art.57 alin.1 Cod procedura civila , este de natura a inlatura orice initiativa a acestuia privind exercitarea controlului si promovarea actiunii si a nega dreptul de apreciere conferit de lege asupra caracterului legal/nelegal al actului contestat, fiind incompatibila cu specificul normelor procedurale speciale analizate.
Prin urmare, Curtea respinge argumentele prezentate pe acest aspect de recurent in cadrul motivarii cererii de recurs, intrucat nu sunt relevante.
Referitor la exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratei Primaria sectorului 2 Bucuresti, Curtea constata ca solutia tribunalului pe acest aspect este legala. Actele administrative aflate in litigiu a u fost emise de Primarul sectorului 2 Bucuresti, in raport de disp. art.4 alin.1 lit.d) si art.6 alin.1 si 2 din Legea nr.50/1991 republicata si art.68 lit.t) din Legea nr.215/2001 cu modificarile ulterioare. Este corecta afirmatia instantei de fond in sensul ca in cererea de anulare a actului administrativ se legitimeaza pasiv numai autoritatea care a emis acel act .In speta, Primaria sectorului 2 nu are calitatea de emitent al actului contestat , fiind o structura functionala organizata in conformitate cu prevederile art.91 din Legea administratiei publice locale. Prin urmare, sustinerile recurentului pe acest aspect vor fi inlaturate, neprezentand relevanta juridica pentru problema analizata.
Cu privire la exceptia lipsei procedurii administrative prealabile, instanta de control judiciar isi insuseste punctele de vedere exprimate de instanta de fond .
Intr-adevar, disp. art.7 din Legea nr.554/2004 sunt imperative, iar exceptiile de la acestea sunt de stricta interpretare, potrivit principiului exceptio est strictissimae interpretationis.
Fata de imprejurarea ca recurentul reclamant nu se numara printre subiectele de sezina in cazul carora legea ( in speta art.7 alin.5 din legea contenciosului administrativ) a prevazut ca nu este obligatorie procedura prealabila , ca ISC nu s-a adresat , anterior sesizarii instantei , emitentului actelor contestate cu o cerere de revocare a acestora, in raport de art.109 alin.2 Cod procedura civila si de art.7 alin.1 din Legea nr.554/2004, actiunea apare ca inadmisibila pentru lipsa procedurii prealabile.
Textele legale invocate de recurent ca si actul individualizat in cadrul motivelor de recurs nu prezinta importanta. De asemenea, nu are relevanta momentul pana la care poate fi revocat un act administrativ, ca si sarcinile impuse Inspectoratului de Stat in Constructii prin lege. Art.1 alin.8 din Legea contenciosului administrativ precizeaza ca actiunile in contencios administrativ pot fi introduse, in conditiile prezentei legi, de orice persoana de drept public, vatamata intr-un drept sau , dupa caz, cand s-a vatamat un interes legitim. Or, interesul legitim poate fi atat privat, cat si public, in raport de art.1 alin.1 din acelasi act normativ. Sintagma "in conditiile prezentei legi" cuprinsa in art.1 alin.8 determina concluzia obligativitatii procedurii administrative prealabile si in speta de fata.
Avandu-se in vedere considerentele de fapt si de drept anterior expuse, Curtea va respinge recursul ca nefondat.
Vazand si dispozitiile art.274 Cod procedura civila ,
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
DECIDE:
Respinge ca nefondat recursul declarat de recurentul reclamant Inspectoratul de Stat in Constructii , impotriva sentintei civile nr.5055 din 06.12.2005 pronuntata de Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII - a Conflicte de Munca, Asigurari Sociale, Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr.29774/3/2005, in contradictoriu cu intimatii parati Primaria Sectorului 2 Bucuresti, Primarul Sectorului 2 Bucuresti - Nicolae Ontanu, Prefectul Municipiului Bucuresti, Nedeianu Catalin Mihai, SC Blazon Trading 94 SRL si Mustafa Cihan.
Obliga recurentul reclamant la plata catre intimatul parat Mustafa Cihan a sumei de 1.500 lei cu titlu de cheltuieli de judecata.
Irevocabila.
Pronuntata in sedinta publica azi, 28.09.2006.
PRESEDINTE JUDECATOR JUDECATOR
Horatiu Patrascu Liliana Visan Diana Iuliana Pasare
Prin sentinta civila nr.5055/06.12.2005 Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII - a Conflicte de Munca, Asigurari Sociale, Contencios Administrativ si Fiscal a respins actiunea formulata de reclamantul Inspectoratul de Stat in Constructii in contradictoriu cu parata Primaria sectorului 2 Bucuresti ca fiind introdusa impotriva unei persoane fara calitate procesuala pasiva, a respins cererea de chemare in judecata a Prefectului Municipiului Bucuresti formulata de acelasi reclamant ca inadmisibila , a respins exceptia lipsei de obiect, a admis exceptia lipsei procedurii prealabile si a respins actiunea precizata si completata formulata in contradictoriu cu paratii Primarul sectorului 2 Bucuresti Nicolae Ontanu, SC Blazon Trading SRL , Nedianu Catalin Mihai si Mustafa Cihan ca inadmisibila si a respins cererea paratului Nedianu Catalin de obligare a reclamantului la plata cheltuielilor de judecata ca neintemeiata.
Pentru a pronunta o asemenea solutie, instanta de fond a avut in vedere prevederile art.7 alin.1 din Legea nr.554/2004, retinand ca din actele dosarului nu rezulta ca, anterior sesizarii instantei, reclamantul s-ar fi adresat emitentului actelor contestate, Primarul sectorului 2 Bucuresti, cu o cerere de revocare a acestora. S-a apreciat ca textele anterior indicate impun respectarea procedurii reclamatiei administrative, exercitata in scopul revocarii actelor administrative unilaterale, inclusiv de catre subiectele de drept care nu sunt destinatarii acestora, pentru inlaturarea unei vatamari aduse unui drept sau unui interes legitim . S-a apreciat ca Legea nr.554/2004 asigura in egala masura protectia intereselor private si a interesului public, in raport de art.1 alin.1 teza finala. S-au avut in vedere totodata prevederile art.1 alin.8 din acelasi act normativ, retinand ca reclamantul nu se numara printre subiectele de sezina in cazul carora legea (art.7 alin.5) a prevazut ca nu este obligatorie procedura prealabila.
Impotriva acestei hotarari judecatoresti s-a promovat recurs in termen legal de catre reclamant care a solicitat modificarea in tot a sentintei si admiterea actiunii astfel cum a fost precizata .
S-a precizat de catre recurent ca s-a declarat recurs si impotriva incheierii de sedinta din 15.11.2005 prin care s-a admis exceptia inadmisibilitatii cererii de chemare in judecata a Prefectului Municipiului Bucuresti si exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Primariei sectorului 2 Bucuresti .
In motivarea cererii de recurs , reclamantul a aratat ca instanta de fond nu a tinut seama de faptul ca interventia fortata in cauza, reglementata de art.57 alin.1 Cod procedura civila , are in vedere numai acele ipoteze in care intervenientul principal (in speta, Prefectul Municipiului Bucuresti) ar putea sa pretinda aceleasi drepturi ca si reclamantul. Mai mult, hotararea pronuntata trebuia sa-i fie opozabila, iar paratul ar fi avut interesul sa se judece deodata cu toti aceia care ar putea sa-l actioneze in judecata. A fost invocata totodata adresa nr.27.7 din 09.05.2005.
Referitor la exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a Primariei sectorului 2 Bucuresti, recurentul sustine ca nu s-a tinut seama de faptul ca primaria a fost chemata in judecata prin primar, ca autoritate executiva, pe de o parte, iar pe de alta parte, in calitatea sa de constituient , alaturi de viceprimar, secretar si aparatul propriu de specialitate al Consiliului local, al structurii functionale cu activitate permanenta, denumita de lege primarie.
Referitor la exceptia lipsei procedurii prealabile, recurentul sustine ca tribunalul nu s-a pronuntat asupra tuturor dovezilor administrate, nemotivand inlaturarea acestora.
Recurentul mai apreciaza ca instanta de fond nu a tinut seama de faptul ca actul administrativ care a dat nastere la dreptul de a construi, nu mai putea fi revocat intrucat a intrat in circuitul civil si a produs efecte juridice.
Controlul exercitat de ISC are ca ratiune fundamentala asigurarea respectarii normelor legale in activitatea organelor administratiei publice locale, iar procedura instituita de Legea contenciosului administrativ nu este obligatorie, in conceptia recurentului , in cazul actiunilor introduse de catre ISC, intrucat atributiile de control constituie o obligatie legala la care nu se poate renunta , iar prin activitatea exercitata se urmareste apararea unui interes general. A mai fost invocata totodata adresa nr.287/2/09.05.2005, precum si disp. art.1 alin.6 din Legea nr.554/2004.
Prin intampinarea existenta la filele 21-23 dosar recurs intimatii SC Blazon Trading 94 SRL si Nedianu Catalin au invocat nulitatea recursului prin raportarea la prevederile art.3021 Cod procedura civila, iar in subsidiar, s-a solicitat respingerea recursului ca neintemeiat.
Prin intampinarea aflata la filele 26-28 dosar recurs intimatul Mustafa Cihan a solicitat respingerea recursului ca nefondat , cu cheltuieli de judecata.
Au mai fost depuse inscrisuri de catre recurent (filele 34-42 dosar).
La termenul de judecata din 28.09.2006 Curtea a respins exceptia nulitatii recursului ca nefondata, pentru considerentele existente in practicaua deciziei .
Analizand sentinta atacata, in raport de criticile formulate cat si din oficiu, in baza art.3041 Cod procedura civila , instanta de control judiciar apreciaza ca se impune in baza art.312 Cod procedura civila respingerea recursului ca nefondat , in speta nefiind intrunite cerintele impuse de art.304 si art.3041 Cod procedura civila in vederea casarii sau modificarii hotararii.
Criticile recurentului referitoare la solutia data cu privire la exceptia inadmisibilitatii cererii de chemare in judecata a Prefectului Municipiului Bucuresti nu sunt intemeiate.
Obiectul cererii de chemare in judecata se refera la anularea unei autorizatii de construire si a unui certificat de urbanism emise de o autoritate publica locala. Art.28 din Legea contenciosului administrativ permite completarea cu dispozitiile Codului de procedura civila numai in masura in care acestea nu sunt incompatibile cu specificul raporturilor de drept administrativ si cu procedura reglementata de aceasta lege. In mod corect instanta de fond a retinut ca art.3 alin.1 din Legea nr.554/2004 confera prefectului legitimare procesuala activa in actiunile avand ca obiect anularea actelor administrative in considerarea atributiilor privind exercitarea controlului de legalitate, prevazute de art.24 lit.f) din Legea nr.340/2004. Prefectul este liber sa aprecieze daca exercita actiunea in contencios administrativ . Este corecta concluzia instantei de fond in sensul ca atragerea prefectului in proces pe calea procedurala a interventiei fortate, in forma prevazuta de art.57 alin.1 Cod procedura civila , este de natura a inlatura orice initiativa a acestuia privind exercitarea controlului si promovarea actiunii si a nega dreptul de apreciere conferit de lege asupra caracterului legal/nelegal al actului contestat, fiind incompatibila cu specificul normelor procedurale speciale analizate.
Prin urmare, Curtea respinge argumentele prezentate pe acest aspect de recurent in cadrul motivarii cererii de recurs, intrucat nu sunt relevante.
Referitor la exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratei Primaria sectorului 2 Bucuresti, Curtea constata ca solutia tribunalului pe acest aspect este legala. Actele administrative aflate in litigiu a u fost emise de Primarul sectorului 2 Bucuresti, in raport de disp. art.4 alin.1 lit.d) si art.6 alin.1 si 2 din Legea nr.50/1991 republicata si art.68 lit.t) din Legea nr.215/2001 cu modificarile ulterioare. Este corecta afirmatia instantei de fond in sensul ca in cererea de anulare a actului administrativ se legitimeaza pasiv numai autoritatea care a emis acel act .In speta, Primaria sectorului 2 nu are calitatea de emitent al actului contestat , fiind o structura functionala organizata in conformitate cu prevederile art.91 din Legea administratiei publice locale. Prin urmare, sustinerile recurentului pe acest aspect vor fi inlaturate, neprezentand relevanta juridica pentru problema analizata.
Cu privire la exceptia lipsei procedurii administrative prealabile, instanta de control judiciar isi insuseste punctele de vedere exprimate de instanta de fond .
Intr-adevar, disp. art.7 din Legea nr.554/2004 sunt imperative, iar exceptiile de la acestea sunt de stricta interpretare, potrivit principiului exceptio est strictissimae interpretationis.
Fata de imprejurarea ca recurentul reclamant nu se numara printre subiectele de sezina in cazul carora legea ( in speta art.7 alin.5 din legea contenciosului administrativ) a prevazut ca nu este obligatorie procedura prealabila , ca ISC nu s-a adresat , anterior sesizarii instantei , emitentului actelor contestate cu o cerere de revocare a acestora, in raport de art.109 alin.2 Cod procedura civila si de art.7 alin.1 din Legea nr.554/2004, actiunea apare ca inadmisibila pentru lipsa procedurii prealabile.
Textele legale invocate de recurent ca si actul individualizat in cadrul motivelor de recurs nu prezinta importanta. De asemenea, nu are relevanta momentul pana la care poate fi revocat un act administrativ, ca si sarcinile impuse Inspectoratului de Stat in Constructii prin lege. Art.1 alin.8 din Legea contenciosului administrativ precizeaza ca actiunile in contencios administrativ pot fi introduse, in conditiile prezentei legi, de orice persoana de drept public, vatamata intr-un drept sau , dupa caz, cand s-a vatamat un interes legitim. Or, interesul legitim poate fi atat privat, cat si public, in raport de art.1 alin.1 din acelasi act normativ. Sintagma "in conditiile prezentei legi" cuprinsa in art.1 alin.8 determina concluzia obligativitatii procedurii administrative prealabile si in speta de fata.
Avandu-se in vedere considerentele de fapt si de drept anterior expuse, Curtea va respinge recursul ca nefondat.
Vazand si dispozitiile art.274 Cod procedura civila ,
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
DECIDE:
Respinge ca nefondat recursul declarat de recurentul reclamant Inspectoratul de Stat in Constructii , impotriva sentintei civile nr.5055 din 06.12.2005 pronuntata de Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII - a Conflicte de Munca, Asigurari Sociale, Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr.29774/3/2005, in contradictoriu cu intimatii parati Primaria Sectorului 2 Bucuresti, Primarul Sectorului 2 Bucuresti - Nicolae Ontanu, Prefectul Municipiului Bucuresti, Nedeianu Catalin Mihai, SC Blazon Trading 94 SRL si Mustafa Cihan.
Obliga recurentul reclamant la plata catre intimatul parat Mustafa Cihan a sumei de 1.500 lei cu titlu de cheltuieli de judecata.
Irevocabila.
Pronuntata in sedinta publica azi, 28.09.2006.
PRESEDINTE JUDECATOR JUDECATOR
Horatiu Patrascu Liliana Visan Diana Iuliana Pasare
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.
Anulare act - Decizie nr. 523 din data de 27.06.2017Anulare act - Decizie nr. 502 din data de 21.06.2017
II.Procesul verbal de contraventie care nu intruneste conditiile prev. de art. 19/1 din OG nr. 2/2001 reactualizata, va fi anulat. - Decizie nr. 267/R din data de 23.05.2005
Anularea actelor frauduloase incheiate de debitori in dauna creditorilor se poate dispune daca se dovedeste existenta intentiei de frauda - Sentinta civila nr. 506/CA din data de 19.05.2004
COMPETENTA MATERIALA . ANULARE ACT FALSIFICAT - Decizie nr. nr. 5/A din data de 05.01.2004
Obligare la incheierea unui act autentic de vanzare-cumparare iar in caz de refuz, Sentinta sa tina loc de contract de vanzare cumparare - Decizie nr. 155 din data de 31.12.2013
Lipsa calitatii procesuale pasive ca urmare a divizarii unei societati in mai multe societati comerciale. Imposibilitatea introducerii unor noi parati in apel. - Decizie nr. 404 din data de 09.09.2011
Actiune in constatare - Sentinta civila nr. 293 din data de 03.06.2009
- Sentinta civila nr. 526 din data de 29.10.2008
Rectificare carte funciara - Sentinta civila nr. 118 din data de 10.02.2009
Exceptia inadmisibilitatii cererii pentru neparcurgerea procedurii plangerii prealabile. Dovada depusa dupa inchiderea dezbaterilor - Sentinta civila nr. 84/F din data de 15.09.2015
Raportul de evaluare intocmit de A.N.I.. Consecintele incalcarii dispozitiilor art. 70 si 79 alin. 1 din Legea nr. 161/2003. Contestarea raportului de evaluare. - Decizie nr. 5/F din data de 23.01.2015
Admisibilitatea actiunii in anulare a actului administrativ-fiscal adresate direct instantei de judecata, fara a urma, in prealabil, procedura prevazuta de art. 205-208 din Codul de procedura fiscala. - Decizie nr. 611/R din data de 21.05.2015
Vechiul cod de procedura civila – Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 2130/R din data de 19.09.2014
Vechiul cod de procedura civila - Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 1449/R din data de 25.04.2014
Actiune pentru anularea permisului sau de conducere - Sentinta civila nr. 4798/CA din data de 19.09.2012
Actiune in anulare. Decizie emisa in baza Legii 10/2001 de catre o persoana juridica ce nu avea calitatea de unitate detinatoare. - Sentinta civila nr. 101/S din data de 03.04.2012
Interesul in promovarea unei ac?iuni in constatarea nulita?ii absolute a unui act juridic. - Decizie nr. 251/A din data de 28.10.2011
Cheltuieli de judecata pe cale separata. - Decizie nr. 1290/R din data de 20.10.2011
Uzucapiune.Posesia exerciatata asupra unui teren proprietatea C.A.P. - Decizie nr. 1473/R din data de 24.11.2011