Anulare ordin
(Decizie nr. 519 din data de 06.04.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti) Prin sentinta civila nr. 880/18 noiembrie 2005 pronuntata de tribunalul Calarasi a fost admisa in parte actiunea formulata de reclamantul Arsene Andrei in contradictoriu cu paratele Cancelaria Primului Ministru, Popa Vasilica si Trache Maria; s-a dispus anularea Ordinului nr.2988 din 21.06.2005 emis de Seful Cancelariei Primului Ministru si validarea hotararii nr.342/12.12.2000 emisa de Comisia Judeteana Calarasi de aplicare a Legii nr.9/1998 si a fost respins capatul de cerere privind reactualizarea despagubirilor.
Pentru a pronunta aceasta solutie , tribunalul a retinut ca Ordinul nr.2988/21.06.2005 emis de Seful Cancelariei Primului Ministru este nelegal intrucat in cauza nu exista nici o dovada ca suprafata primita prin reconstituirea dreptului de proprietate, masura dispusa de Comisia Comunala Chirnogi, este una si aceeasi cu cea detinuta de autorul reclamantului, Arsene Gheorghe pe teritoriul statului bulgar. In plus , Legea nr.18/1991, reglementeaza doar situatia terenurilor detinute pe teritoriul Romaniei. Cat priveste insa cererea de reactualizare a sumei stabilite prin hotararea comisiei judetene, s-a considerat ca aceasta creanta devine certa, lichida si exigibila la data emiterii ordinului de validare, iar nu la data emiterii hotararii comisiei judetene conform art.34 lit.h din HG 753/1998 privind normele metodologice pentru aplicarea Legii nr.9/1998.
Impotriva acestei sentinte au declarat recurs in termen legal reclamantul Arsene Andrei si parata Cancelaria Primului Ministru.
In recursul sau, motivat in drept pe prevederile art.3041 Cod procedura civila, Cancelaria Primului Ministru critica hotararea fondului pentru modul in care a rezolvat problema provenientei terenului reconstituit conform legilor fondului funciar, intrucat este neclara modalitatea in care autorul reclamantului a dobandit terenul in discutie, prin recolonizare, la reforma agrara ori prin alte moduri de dobandire, incalcandu-se prevederile art.5 din Legea nr.9/1998.
Recursul declarat de Arsene Andrei vizeaza motivul de modificare prevazut de art.304 pct.9 Cod procedura civila si critica solutia instantei de fond in privinta actualizarii despagubirilor.
In esenta recurentul invoca gresita aplicare a legii , respectiv a prevederilor art.8 alin.2 din Legea nr.9/1998 si a art.8,9,10 si 33 lit.h din HG 753/1998 si ignorarea dispozitiilor art.5 din HG 286/2004. Cum Comisia Centrala nu si-a indeplinit obligatia legala de a emite ordinul de validare in termen si nu a aplicat dispozitiile art.7 din HG 1643/2004, in sensul de a reactualiza despagubirile stabilite cu mai mult de patru ani in urma , se conchide in sensul ca hotararea instantei de fond este nelegala pe acest aspect.
In recurs nici una din parti nu a formulat intampinare si nu s-au administrat inscrisuri noi.
Examinand sentinta atacata cu recursurile de fata prin prisma motivelor invocate, Curtea constata:
Prin Hotararea nr.342/12.02.2000 Comisia Judeteana Calarasi de Aplicare a Legii nr.9/1998 a acordat compensatii banesti in suma de 675.713.743 lei mostenitorilor defunctului Arsene Gheorghe: Arsene Andrei , Popa Vasilica si Trache Maria, pentru bunurile trecute in proprietatea statului bulgar, astfel: 314.624.673 lei compensatii banesti pentru terenuri, 355.179.607 lei compensatii banesti pentru locuinte, anexe gospodaresti si terenuri aferente, 4.358.592 lei compensatii banesti pentru recolta de porumb si 1.550.871 lei compensatii banesti pentru recolta de floarea soarelui.
Prin aceeasi hotarare s-a prevazut ca cuantumul compensatiei va fi actualizat potrivit indicelui de crestere a preturilor de consum din ultima luna pentru care a fost publicat de catre Comisia Nationala pentru Statistica inaintea partii, fata de luna decembrie a anului anterior.
Prin Ordinul nr.2988/21.06.2005 emis de Seful Cancelariei Primului Ministru s-a invalidat hotararea comisiei judetene, retinandu-se ca unic motiv : clarificarea provenientei terenului reconstituit conform legilor fondului funciar.
Considerentele instantei de fond, in sensul ca motivul de invalidare enuntat este nelegal, sunt corecte.
Suprafata de teren stabilita prin reconstituirea dreptului de proprietate de catre Comisia Comunala Chirnogi, potrivit Legii nr.18/1991, nu putea viza decat terenurile aflate pe teritoriul Romaniei.
In cauza de fata insa compensatiile banesti sunt acordate pentru bunurile detinute de Arsene Gheorghe in comuna Turcsmil, satul Senova, judet Durostor, Bulgaria.
In plus, nu s-a prezentat nici o justificare legala pentru invalidarea in intregime a hotararii comisiei judetene, desi, cum s-a aratat, motivul retinut de cancelarie viza doar compensatiile banesti acordate pentru terenuri.
In ceea ce priveste invocarea art.5 din Legea nr.9/1998, de catre aceasta recurenta, Curtea constata ca acest text se refera la faptul ca dovada dreptului de proprietate asupra terenurilor si constructiilor se face cu inscrisuri . La dosarul de fond s-au depus inscrisurile care dovedesc dreptul de proprietate al autorului Arsene Gheorghe asupra imobilelor pentru care s-au solicitat compensatii banesti, respectiv, copii de pe inscrisurile originale aflate la Arhivele Nationale (filele 49, 57-58).
Pentru aceste considerente, Curtea constata ca recursul declarat de Cancelaria Primului Ministru este nefondat , astfel ca in temeiul art. 312 alin.1 Cod procedura civila il va respinge ca nefondat.
In ceea ce priveste recursul declarat de Arsene Andrei, Curtea constata ca criticile formulate de acesta privind modul de solutionare a capatului de cerere privind actualizarea despagubirilor, sunt fondate.
Art.8 alin.(2) din Legea nr.9/1989 se refera la actualizarea sumelor acordate cu titlu de compensatii pentru perioada ulterioara momentului validarii lor de catre Cancelaria Primului Ministru si nu exista o dispozitie similara pentru perioada cuprinsa intre momentul adoptarii hotararii si momentul emiterii ordinului de validare. Acest lucru se explica prin faptul ca, in viziunea legiuitorului, timpul scurs intre aceste doua momente ar fi trebuit sa fie neglijabil, "cel mult 60 de zile", potrivit art.7 alin.(3) din lege.
In practica insa, acest termen nu a fost respectat si, in speta , intervalul de timp scurs intre momentul emiterii hotararii comisiei judetene si momentul adoptarii ordinului anterior examinat este de peste patru ani.
In lipsa unei dispozitii exprese prin care sa se prevada ca valoarea despagubirilor se stabileste in raport cu o anumita data, este evident ca despagubirile trebuie acordate la valoarea bunurilor din momentul platii (acesta fiind momentul la care se realizeaza repararea efectiva a prejudiciului) conform principiului "restitutio in integrum".
In spiritul aceluiasi principiu au fost edictate si normele metodologice de aplicare a Legii nr.9/1998. Astfel, art.8 alin.2 din HG 753/1998 prevede: "cuantumul compensatiei se stabileste in temeiul art.2 alin.(1) lit. (a) din Legea nr.9/1998, respectiv, pentru fiecare hectar de teren, o suma calculata la valoarea medie a categoriilor de teren, ..., actualizata potrivit coeficientului "de inflatie existent la data platii compensatiei..." iar art.9 alin. (2) "pretul pe unitatea de produs se calculeaza potrivit pretului de achizitie al florii soarelui, porumbului si bumbacului, publicat de Comisia Nationala pentru Statistica pentru anul anterior celui in care se acorda despagubirile".
Si normele de aplicare a OG 94/2004 prin care a fost modificata Legea nr.9/1998 prevad ca departamentul constituit la nivelul Cancelariei Primului Ministru are si obligatia de a propune actualizarea sumelor stabilite cu titlu de compensatii, conform art.4 lit.g din HG 1643/2004 si art.7 din acelasi act normativ.
Prin urmare reglementarea initiala a evoluat in sensul recunoasterii dreptului la actualizarea sumelor stabilite de comisia judeteana, stabilindu-se explicit ca ordinul de validare trebuie sa cuprinda despagubirile reactualizate, "daca aceasta este necesar".
O altfel de interpretare ar duce la consecinte inacceptabile, intrucat s-ar da posibilitatea institutiilor statului sa invoce in sprijinul lor propria culpa decurgand din nerespectarea termenului de 60 de zile prevazut de art.7 alin.3 din Legea nr.9/1998 pentru a refuza actualizarea sumelor pentru o perioada care, in practica, s-a dovedit a fi semnificativa.
Argumentul instantei de fond pentru respingerea acestui capat de cerere este , in esenta, corect dar poate fi valorificat procesual numai in masura in care ordinul de validare este emis in termenul de 60 de zile prevazut de art.7 alin.3 din Legea nr.9/1998. Cu alte cuvinte, este legala constatarea ca creanta pe care o au persoanele indreptatite la "compensatii" potrivit Legii nr.9/1998 devine certa, lichida si exigibila la momentul emiterii ordinului de validare. Numai ca acest moment, pentru a nu da loc la dezdaunari, trebuie sa se situeze in interiorul termenului legal de 60 de zile. In cauza, cum s-a aratat deja acest moment s-a situat la peste patru ani de la momentul emiterii hotararii comisiei judetene, astfel ca cererea de actualizare a compensatiilor apare pe deplin justificata.
Pentru considerentele expuse, in temeiul art.312 Cod procedura civila se va admite recursul reclamantului cu consecinta modificarii in parte a sentintei atacate, in sensul ca se va admite si capatul de cerere privind reactualizarea despagubirilor; va obliga intimata-parata sa reactualizeze compensatia cuvenita reclamantului in raport cu indicele de crestere a preturilor de consum, prin ordinul de validare; se vor mentine celelalte dispozitii ale sentintei si se va respinge ca nefondat recursul declarat de parata.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
DECIDE:
Admite recursul declarat de recurentul reclamant Arsene Andrei impotriva sentintei civile nr.880/18.XI.2005, pronuntata de Tribunalul Calarasi, in dosarul nr. 1111/C/2005 in contradictoriu cu intimatele parate Popa Vasilica si Trache Maria.
Modifica in parte sentinta atacata, in sensul ca admite si capatul de cerere privind reactualizarea despagubirilor.
Obliga intimata-parata sa reactualizeze compensatia cuvenita reclamantului in raport cu indicele de crestere a preturilor de consum, prin ordinul de validare.
Mentine celelalte dispozitii ale sentintei.
Respinge ca nefondat recursul declarat de recurenta parata Cancelaria Primului Ministru declarat impotriva aceleiasi sentinte a Tribunalului Calarasi.
Irevocabila.
Pronuntata in sedinta publica azi 6 aprilie 2006.
PRESEDINTE, JUDECATOR, JUDECATOR,
Liliana Visan Gabriela Bogasiu Simona Marcu GREFIER,
Elena Stanciu
Pentru a pronunta aceasta solutie , tribunalul a retinut ca Ordinul nr.2988/21.06.2005 emis de Seful Cancelariei Primului Ministru este nelegal intrucat in cauza nu exista nici o dovada ca suprafata primita prin reconstituirea dreptului de proprietate, masura dispusa de Comisia Comunala Chirnogi, este una si aceeasi cu cea detinuta de autorul reclamantului, Arsene Gheorghe pe teritoriul statului bulgar. In plus , Legea nr.18/1991, reglementeaza doar situatia terenurilor detinute pe teritoriul Romaniei. Cat priveste insa cererea de reactualizare a sumei stabilite prin hotararea comisiei judetene, s-a considerat ca aceasta creanta devine certa, lichida si exigibila la data emiterii ordinului de validare, iar nu la data emiterii hotararii comisiei judetene conform art.34 lit.h din HG 753/1998 privind normele metodologice pentru aplicarea Legii nr.9/1998.
Impotriva acestei sentinte au declarat recurs in termen legal reclamantul Arsene Andrei si parata Cancelaria Primului Ministru.
In recursul sau, motivat in drept pe prevederile art.3041 Cod procedura civila, Cancelaria Primului Ministru critica hotararea fondului pentru modul in care a rezolvat problema provenientei terenului reconstituit conform legilor fondului funciar, intrucat este neclara modalitatea in care autorul reclamantului a dobandit terenul in discutie, prin recolonizare, la reforma agrara ori prin alte moduri de dobandire, incalcandu-se prevederile art.5 din Legea nr.9/1998.
Recursul declarat de Arsene Andrei vizeaza motivul de modificare prevazut de art.304 pct.9 Cod procedura civila si critica solutia instantei de fond in privinta actualizarii despagubirilor.
In esenta recurentul invoca gresita aplicare a legii , respectiv a prevederilor art.8 alin.2 din Legea nr.9/1998 si a art.8,9,10 si 33 lit.h din HG 753/1998 si ignorarea dispozitiilor art.5 din HG 286/2004. Cum Comisia Centrala nu si-a indeplinit obligatia legala de a emite ordinul de validare in termen si nu a aplicat dispozitiile art.7 din HG 1643/2004, in sensul de a reactualiza despagubirile stabilite cu mai mult de patru ani in urma , se conchide in sensul ca hotararea instantei de fond este nelegala pe acest aspect.
In recurs nici una din parti nu a formulat intampinare si nu s-au administrat inscrisuri noi.
Examinand sentinta atacata cu recursurile de fata prin prisma motivelor invocate, Curtea constata:
Prin Hotararea nr.342/12.02.2000 Comisia Judeteana Calarasi de Aplicare a Legii nr.9/1998 a acordat compensatii banesti in suma de 675.713.743 lei mostenitorilor defunctului Arsene Gheorghe: Arsene Andrei , Popa Vasilica si Trache Maria, pentru bunurile trecute in proprietatea statului bulgar, astfel: 314.624.673 lei compensatii banesti pentru terenuri, 355.179.607 lei compensatii banesti pentru locuinte, anexe gospodaresti si terenuri aferente, 4.358.592 lei compensatii banesti pentru recolta de porumb si 1.550.871 lei compensatii banesti pentru recolta de floarea soarelui.
Prin aceeasi hotarare s-a prevazut ca cuantumul compensatiei va fi actualizat potrivit indicelui de crestere a preturilor de consum din ultima luna pentru care a fost publicat de catre Comisia Nationala pentru Statistica inaintea partii, fata de luna decembrie a anului anterior.
Prin Ordinul nr.2988/21.06.2005 emis de Seful Cancelariei Primului Ministru s-a invalidat hotararea comisiei judetene, retinandu-se ca unic motiv : clarificarea provenientei terenului reconstituit conform legilor fondului funciar.
Considerentele instantei de fond, in sensul ca motivul de invalidare enuntat este nelegal, sunt corecte.
Suprafata de teren stabilita prin reconstituirea dreptului de proprietate de catre Comisia Comunala Chirnogi, potrivit Legii nr.18/1991, nu putea viza decat terenurile aflate pe teritoriul Romaniei.
In cauza de fata insa compensatiile banesti sunt acordate pentru bunurile detinute de Arsene Gheorghe in comuna Turcsmil, satul Senova, judet Durostor, Bulgaria.
In plus, nu s-a prezentat nici o justificare legala pentru invalidarea in intregime a hotararii comisiei judetene, desi, cum s-a aratat, motivul retinut de cancelarie viza doar compensatiile banesti acordate pentru terenuri.
In ceea ce priveste invocarea art.5 din Legea nr.9/1998, de catre aceasta recurenta, Curtea constata ca acest text se refera la faptul ca dovada dreptului de proprietate asupra terenurilor si constructiilor se face cu inscrisuri . La dosarul de fond s-au depus inscrisurile care dovedesc dreptul de proprietate al autorului Arsene Gheorghe asupra imobilelor pentru care s-au solicitat compensatii banesti, respectiv, copii de pe inscrisurile originale aflate la Arhivele Nationale (filele 49, 57-58).
Pentru aceste considerente, Curtea constata ca recursul declarat de Cancelaria Primului Ministru este nefondat , astfel ca in temeiul art. 312 alin.1 Cod procedura civila il va respinge ca nefondat.
In ceea ce priveste recursul declarat de Arsene Andrei, Curtea constata ca criticile formulate de acesta privind modul de solutionare a capatului de cerere privind actualizarea despagubirilor, sunt fondate.
Art.8 alin.(2) din Legea nr.9/1989 se refera la actualizarea sumelor acordate cu titlu de compensatii pentru perioada ulterioara momentului validarii lor de catre Cancelaria Primului Ministru si nu exista o dispozitie similara pentru perioada cuprinsa intre momentul adoptarii hotararii si momentul emiterii ordinului de validare. Acest lucru se explica prin faptul ca, in viziunea legiuitorului, timpul scurs intre aceste doua momente ar fi trebuit sa fie neglijabil, "cel mult 60 de zile", potrivit art.7 alin.(3) din lege.
In practica insa, acest termen nu a fost respectat si, in speta , intervalul de timp scurs intre momentul emiterii hotararii comisiei judetene si momentul adoptarii ordinului anterior examinat este de peste patru ani.
In lipsa unei dispozitii exprese prin care sa se prevada ca valoarea despagubirilor se stabileste in raport cu o anumita data, este evident ca despagubirile trebuie acordate la valoarea bunurilor din momentul platii (acesta fiind momentul la care se realizeaza repararea efectiva a prejudiciului) conform principiului "restitutio in integrum".
In spiritul aceluiasi principiu au fost edictate si normele metodologice de aplicare a Legii nr.9/1998. Astfel, art.8 alin.2 din HG 753/1998 prevede: "cuantumul compensatiei se stabileste in temeiul art.2 alin.(1) lit. (a) din Legea nr.9/1998, respectiv, pentru fiecare hectar de teren, o suma calculata la valoarea medie a categoriilor de teren, ..., actualizata potrivit coeficientului "de inflatie existent la data platii compensatiei..." iar art.9 alin. (2) "pretul pe unitatea de produs se calculeaza potrivit pretului de achizitie al florii soarelui, porumbului si bumbacului, publicat de Comisia Nationala pentru Statistica pentru anul anterior celui in care se acorda despagubirile".
Si normele de aplicare a OG 94/2004 prin care a fost modificata Legea nr.9/1998 prevad ca departamentul constituit la nivelul Cancelariei Primului Ministru are si obligatia de a propune actualizarea sumelor stabilite cu titlu de compensatii, conform art.4 lit.g din HG 1643/2004 si art.7 din acelasi act normativ.
Prin urmare reglementarea initiala a evoluat in sensul recunoasterii dreptului la actualizarea sumelor stabilite de comisia judeteana, stabilindu-se explicit ca ordinul de validare trebuie sa cuprinda despagubirile reactualizate, "daca aceasta este necesar".
O altfel de interpretare ar duce la consecinte inacceptabile, intrucat s-ar da posibilitatea institutiilor statului sa invoce in sprijinul lor propria culpa decurgand din nerespectarea termenului de 60 de zile prevazut de art.7 alin.3 din Legea nr.9/1998 pentru a refuza actualizarea sumelor pentru o perioada care, in practica, s-a dovedit a fi semnificativa.
Argumentul instantei de fond pentru respingerea acestui capat de cerere este , in esenta, corect dar poate fi valorificat procesual numai in masura in care ordinul de validare este emis in termenul de 60 de zile prevazut de art.7 alin.3 din Legea nr.9/1998. Cu alte cuvinte, este legala constatarea ca creanta pe care o au persoanele indreptatite la "compensatii" potrivit Legii nr.9/1998 devine certa, lichida si exigibila la momentul emiterii ordinului de validare. Numai ca acest moment, pentru a nu da loc la dezdaunari, trebuie sa se situeze in interiorul termenului legal de 60 de zile. In cauza, cum s-a aratat deja acest moment s-a situat la peste patru ani de la momentul emiterii hotararii comisiei judetene, astfel ca cererea de actualizare a compensatiilor apare pe deplin justificata.
Pentru considerentele expuse, in temeiul art.312 Cod procedura civila se va admite recursul reclamantului cu consecinta modificarii in parte a sentintei atacate, in sensul ca se va admite si capatul de cerere privind reactualizarea despagubirilor; va obliga intimata-parata sa reactualizeze compensatia cuvenita reclamantului in raport cu indicele de crestere a preturilor de consum, prin ordinul de validare; se vor mentine celelalte dispozitii ale sentintei si se va respinge ca nefondat recursul declarat de parata.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
DECIDE:
Admite recursul declarat de recurentul reclamant Arsene Andrei impotriva sentintei civile nr.880/18.XI.2005, pronuntata de Tribunalul Calarasi, in dosarul nr. 1111/C/2005 in contradictoriu cu intimatele parate Popa Vasilica si Trache Maria.
Modifica in parte sentinta atacata, in sensul ca admite si capatul de cerere privind reactualizarea despagubirilor.
Obliga intimata-parata sa reactualizeze compensatia cuvenita reclamantului in raport cu indicele de crestere a preturilor de consum, prin ordinul de validare.
Mentine celelalte dispozitii ale sentintei.
Respinge ca nefondat recursul declarat de recurenta parata Cancelaria Primului Ministru declarat impotriva aceleiasi sentinte a Tribunalului Calarasi.
Irevocabila.
Pronuntata in sedinta publica azi 6 aprilie 2006.
PRESEDINTE, JUDECATOR, JUDECATOR,
Liliana Visan Gabriela Bogasiu Simona Marcu GREFIER,
Elena Stanciu
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.
Anulare act - Decizie nr. 523 din data de 27.06.2017Anulare act - Decizie nr. 502 din data de 21.06.2017
II.Procesul verbal de contraventie care nu intruneste conditiile prev. de art. 19/1 din OG nr. 2/2001 reactualizata, va fi anulat. - Decizie nr. 267/R din data de 23.05.2005
Anularea actelor frauduloase incheiate de debitori in dauna creditorilor se poate dispune daca se dovedeste existenta intentiei de frauda - Sentinta civila nr. 506/CA din data de 19.05.2004
COMPETENTA MATERIALA . ANULARE ACT FALSIFICAT - Decizie nr. nr. 5/A din data de 05.01.2004
Obligare la incheierea unui act autentic de vanzare-cumparare iar in caz de refuz, Sentinta sa tina loc de contract de vanzare cumparare - Decizie nr. 155 din data de 31.12.2013
Lipsa calitatii procesuale pasive ca urmare a divizarii unei societati in mai multe societati comerciale. Imposibilitatea introducerii unor noi parati in apel. - Decizie nr. 404 din data de 09.09.2011
Actiune in constatare - Sentinta civila nr. 293 din data de 03.06.2009
- Sentinta civila nr. 526 din data de 29.10.2008
Rectificare carte funciara - Sentinta civila nr. 118 din data de 10.02.2009
Exceptia inadmisibilitatii cererii pentru neparcurgerea procedurii plangerii prealabile. Dovada depusa dupa inchiderea dezbaterilor - Sentinta civila nr. 84/F din data de 15.09.2015
Raportul de evaluare intocmit de A.N.I.. Consecintele incalcarii dispozitiilor art. 70 si 79 alin. 1 din Legea nr. 161/2003. Contestarea raportului de evaluare. - Decizie nr. 5/F din data de 23.01.2015
Admisibilitatea actiunii in anulare a actului administrativ-fiscal adresate direct instantei de judecata, fara a urma, in prealabil, procedura prevazuta de art. 205-208 din Codul de procedura fiscala. - Decizie nr. 611/R din data de 21.05.2015
Vechiul cod de procedura civila – Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 2130/R din data de 19.09.2014
Vechiul cod de procedura civila - Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 1449/R din data de 25.04.2014
Actiune pentru anularea permisului sau de conducere - Sentinta civila nr. 4798/CA din data de 19.09.2012
Actiune in anulare. Decizie emisa in baza Legii 10/2001 de catre o persoana juridica ce nu avea calitatea de unitate detinatoare. - Sentinta civila nr. 101/S din data de 03.04.2012
Interesul in promovarea unei ac?iuni in constatarea nulita?ii absolute a unui act juridic. - Decizie nr. 251/A din data de 28.10.2011
Cheltuieli de judecata pe cale separata. - Decizie nr. 1290/R din data de 20.10.2011
Uzucapiune.Posesia exerciatata asupra unui teren proprietatea C.A.P. - Decizie nr. 1473/R din data de 24.11.2011