R O M A N I A
CURTEA DE APEL BUCURESTI
SECTIA A VIII-A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL
DECIZIA CIVILA NR. 841
Sedinta publica de la 1 iunie 2006
Curtea compusa din
Presedinte VISAN LILIANA
Judecator APOSTOL FILOFTEIA
Judecator COSMA CARMEN
Grefier MOLDOVEANU CARMEN
............ Pe rol solutionarea recursurilor formulate de reclamantul Prefectul Judetului Ialomita si de intervenientii Petre Gheorghe, Catrinoiu Gheorghe, Dumitru Doina, Marinescu Catalin, Mrejeru Mircea, Panturu Tudor, Radu Nicoleta, Stanescu Valentin, Sitaru Nicolae, Sima Ilie, Tila Elena impotriva sentintei civile nr.82 F/20.02.2006 pronuntata de Tribunalul Ialomita, in dosarul nr.156/2006 in contradictoriu cu intimatul-parat Consiliul Judetean Ialomita si intimatii-intervenienti Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu.
La apelul nominal facut in sedinta publica au raspuns intimatii-intervenienti Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu, prin avocat Verginia Vedinas, lipsind recurentul-reclamant Prefectul Judetului Ialomita , recurentii-intervenienti Petre Gheorghe, Catrinoiu Gheorghe, Dumitru Doina, Marinescu Catalin, Mrejeru Mircea, Panturu Tudor, Radu Nicoleta, Stanescu Valentin, Sitaru Nicolae, Sima Ilie, Tila Elena si intimatul-parat Consiliul Judetean Ialomita.
Procedura legal indeplinita.
S-a facut referatul cauzei de catre grefierul de sedinta, care a invederat faptul ca intimatii-intervenienti Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu si intimatul-parat Consiliul Judetean Ialomita au depus prin serviciul "registratura", la data de 26.05.2006 intampinari . Recurentul-reclamant Prefectul Judetului Ialomita a solicitat judecarea recursului si in lipsa conform art.242 alin.2 Cod procedura civila.
Curtea constata cauza in stare de judecata si acorda cuvantul pe exceptia lipsei de interes a Prefectului Judetului Ialomita in a formula recurs, invocata de intimatul-parat Consiliul Judetean Ialomita si de intimatii-intervenienti Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu, prin intampinari si pe recursurile formulate .
Intimatii-intervenienti Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu, prin avocat sustin exceptia lipsei de interes a Prefectului Judetului Ialomita in a formula recurs solicitand respingerea recursului acestuia pe cale de exceptie. Pe fond solicita respingerea recursurilor promovate atat de Prefectul Judetului Ialomita, cat si de consilierii Petre Gheorghe, Catrinoiu Gheorghe, Dumitru Doina, Marinescu Catalin, Mrejeru Mircea, Panturu Tudor, Radu Nicoleta, Stanescu Valentin, Sitaru Nicolae, Sima Ilie, Tila Elena, ca nefondate si mentinerea sentintei civile nr. 82 F/20.02.2006 pronuntata de Tribunalul Ialomita, ca vadit legala si temeinica pentru considerentele expuse in concluziile scrise pe care le depune la dosar. Solicita obligarea recurentilor la plata cheltuielilor de judecata.
C U R T E A,
Deliberand asupra recursurilor de fata , retine urmatoarele:
Prin sentinta civila nr.82F din 20.02.2006, pronuntata in dosarul nr. 156/2002, Tribunalul Ialomita - Sectia Civila a admis cererea formulata de reclamantul Prefectul Judetului Ialomita in contradictoriu cu paratul Consiliul Judetean Ialomita, a admis cererea de interventie in nume propriu formulata de intervenientii Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu, a anulat ca nelegale Hotararile nr.1-3 din 9.01.2006,emise de parat,a anulat ca nelegal referatul nr.19 din 3.01.2006 al Secretarului General al Judetului Ialomita, a repus intervenientii Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu in situatia anterioara actelor anulate,respectiv in functiile de presedinte si vicepresedinti ai Consiliului Judetean Ialomita si in drepturile conferite de aceste functii si a obligat paratul la plata catre intervenienti a sumei de 1000 Ron, reprezentand cheltuieli de judecata.
Pentru a pronunta aceasta hotarare, prima instanta a retinut ca atat presedintele cat si cei doi vicepresedinti ai consiliului judetean au parasit lucrarile sedintei din 9.01.2006, fapt ce nu este asimilat cu absenta temeinic motivata, care ar fi indreptatit consiliul sa-si aleaga un alt presedinte de sedinta,in conditiile art.118 din Legea nr.215/2001 cu aplicarea art.40 alin.4 din Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Judetean Ialomita. Parasirea lucrarilor sedintei consiliului judetean, constituie abatere, conform art.103 alin.1 lit.d din ROF si atrage aplicarea unei sanctiuni in baza dispozitiilor art.104 si 115 din acelasi regulament si nicidecum revocarea din functie.
In ceea ce priveste cererea de interventie in interes propriu formulata de Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu, tribunalul a apreciat ca aceasta este fondata,intrucat, potrivit art.18 alin.4 din Legea nr.393/2004 privind Statutul alesilor locali, "mandatul de presedinte si vicepresedinte al consiliului judetean poate inceta inainte de termen in urma eliberarii sau revocarii acestuia din functie, in conditiile Legii nr.215/2001".
Instanta de fond a precizat ca reglementarea impreuna a "eliberarii sau revocarii acestuia din functie", precum si folosirea sintagmei "in conditiile legii nr.215/2001", duc la unica interpretare legala ca revocarea din functie se face pentru aceleasi motive si cu acelasi numar de voturi pe care Legea nr.215/2001 le reglementeaza pentru eliberarea din functia de presedinte si de vicepresedinte al consiliului judetean.
Tribunalul a aratat ca din interpretarea legii administratiei publice locale rezulta ca singura reglementare este cea privitoare la eliberarea din functia de presedinte si de vicepresedinte a consiliului judetean, legea nereglementand institutia "revocarii de functie" a acestora si este cuprinsa in art.113 alin.2 din lege.
Instanta de contencios administrativ a concluzionat ca din coroborarea art.18 alin.4 din Legea nr.393/2004 cu art.113 alin.2 din Legea nr.215/2001 rezulta ca revocarea din functie a presedintelui si vicepresedintilor consiliului judetean se face prin votul secret a cel putin 2/3 din numarul consilierilor in functie si pentru motivele prevazute in mod expres in art.113 alin.2 din lege. Intrucat Consiliul Judetean Ialomita este format din 31 de consilieri, cvorumul legal de 2/3 pentru revocarea din functie presupune 21 de voturi. Din procesele verbale depuse la dosar rezulta ca la sedinta au fost prezenti 19 consilieri judeteni din care au votat pentru revocare 18 consilieri. Rezulta, prin urmare, ca hotararile de revocare au fost adoptate cu votul majoritatii si nu a doua treimi cat prevede textul legal anterior citat.
Tribunalul a mentionat si faptul ca aceste hotarari sunt ilegale si sub aspectul motivelor revocarii, acestea neincadrandu-se in textul art.113 alin.2 din Legea nr.215/2001.
Ca si eliberarea din functie, revocarea este un act unilateral al consiliului, deci nu implica si acordul presedintelui; ea apare fie ca o sanctiune pentru activitatea depusa in functie, fie, extrapoland motivarea revocarii actelor administrative inserata in expunerile de motive si anume schimbarea conditiilor economico-sociale care au dus la alegerea presedintelui si vicepresedintilor.
Prima instanta apreciaza ca in speta conditiile nu s-au schimbat, in sensul ca legea nr.215/2001, modificata, contine aceeasi prevedere si anume "consiliul judetean are pe toata durata mandatului sau un presedinte si doi vicepresedinti" (art.113 alin.1 ).
Referitor la legalitatea referatului de avizare pentru legalitate nr.19 din 3.01.2006 intocmit de secretarul general al judetului , tribunalul a constatat ca acesta adauga la lege distingand acolo unde legea nu o face. Referatul contine in mod corect inserarea ca legea nr.215/2001 nu reglementeaza deloc institutia revocarii. Aceasta institutie apare in art.18 alin.4 din Legea nr.393/2004, care trimite la conditiile Legii nr.215/2001, unde se regaseste institutia eliberarii din functie. Tribunalul arata ca referatul nu are o baza legala.
Impotriva acestei hotarari judecatoresti au formulat recursuri, in termen legal ,cei 11 consilieri judeteni din cadrul Consiliului Judetean Ialomita si Prefectul Judetului Ialomita.
Recurentii Petre Gheorghe, Catrinoiu Gheorghe, Dumitru Doina, Marinescu Catalin, Mrejeru Mircea, Panturu Tudor, Radu Nicoleta, Stanescu Valentin, Sitaru Nicolae, Sima Ilie, Tila Elena au solicitat admiterea recursului si casarea sentintei atacate.
In motivarea recursului s-au indicat de catre recurenti urmatoarele:
1. In mod incorect si neprocedural instanta de fond a comunicat intervenientilor Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu, reclamantului, prin reprezentant, si partii lipsa, respectiv Consiliului Judetean Ialomita cererea lor de interventie inainte de a se pronunta pe admisibilitatea in principiu a acesteia, incalcand astfel dispozitiile art.52 alin.3 Cod procedura civila.
2. Pe intreaga durata a desfasurarii procesului a fost incalcat principiul contradictorialitatii. Astfel, prin stabilirea cadrului procesual de catre instanta, s-a ajuns la situatia in care toate partile admise a sta in judecata - reclamantul, paratul si intervenientii Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu - aveau acelasi interes si solicitau instantei acelasi lucru, respectiv anularea hotararilor nr.1-3 ale Consiliului Judetean Ialomita.
3. Numitul Vasile Silvian Ciuperca presedintele Consiliului Judetean Ialomita, a avut in speta de fata, atat calitatea de intervenient in interes propriu, cat si calitatea de reprezentant al paratului, fapt ce atragea incompatibilitatea sa de a reprezenta consiliul in instanta. Aceasta stare de incompatibilitate nu a fost luata in considerare de catre instanta, aceasta nepronuntandu-se asupra acestei exceptii.
4. Conform doctrinei si jurisprudentei in materia cererilor de interventie, instanta nu poate admite in tot atat cererea principala , cat si cererea de interventie in interes propriu. In speta, prima instanta a procedat de o asemenea maniera, motiv pentru care hotararea sa este nelegala.
5.Desi in considerentele hotararii instanta de fond face vorbire despre respingerea cererii de interventie in interes propriu, in minuta si in dispozitiv nu se mai prevede respingerea ei.
6. Instanta de fond s-a pronuntat pe un capat de cerere care nu avea legatura cu fondul cauzei si anume asupra referatului intocmit de secretarul judetului Ialomita. Acest referat are un caracter facultativ si consultativ.
7.Motivarea instantei de fond privitoare la admiterea in principiu a cererii de interventie in interes propriu formulata de Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu in sensul ca interesul acestora este "protejarea dreptului la functia de presedinte si vicepresedinti" este netemeinica si nelegala, fiind contradictorie cu motivatia conferita respingerii in principiu a cererii acestora. Recurentii arata ca interesul lor era acela de a mentine hotararile ale caror initiatori au fost , de a inlatura din conducerea Consiliului judetean persoanele pe care le considera incompetente si de a-si exercita dreptul de a fi alesi in una din functiile de conducere.
8. Interpretarea instantei de fond in sensul ca vocatia nu confera un drept goleste de continut vocatia.
In drept, recurentii si-au intemeiat cererea pe dispozitiile art.52 alin.2, art.304 pct.7 si 9 Cod procedura civila.
Recurentul Prefectul Judetului Ialomita a solicitat admiterea recursului, modificarea sentintei atacate, in sensul admiterii cererii sale si respingerii cererii de interventie in interes propriu formulata de Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu.
In motivarea cererii, recurentul arata ca sentinta atacata este netemeinica si nelegala pentru urmatoarele motive:
Din actele dosarului rezulta ca atat presedintele cat si vicepresedintii consiliului judetean au parasit lucrarile sedintei, fapta care constituie o abatere, conform art.103 alin.1 lit.d din ROF al Consiliului Judetean Ialomita , actualizat cu prevederile din Legea nr.393/2004 si atrage aplicarea unei sanctiuni, in baza prevederilor art.104 si 115 din regulament. Mai mult, nu exista un act administrativ prin care un consilier judetean sa fi fost desemnat presedinte de sedinta, astfel cum prevede art.108 alin.2 teza finala din Legea nr.215/2001 modificata. Asadar, consilierul in cauza, nu avea imputernicirea prevazuta de lege pentru a semna actele administrative adoptate de autoritatea deliberativa in sedinta din data de 9.01.2006.
Instanta de fond a admis cererea prefectului, insa nu a retinut in considerente, ca motiv de drept, temeiul invocat de prefect ce ar fi condus la anularea actelor pentru neindeplinirea unor conditii de procedura, fara a se impune examinarea pe fond a legalitatii actelor administrative. Aceasta si-a intemeiat hotararea pe dispozitiile art.18 alin.4 din Legea nr.393/2004, modificata, si pe art.113 din Legea nr.215/2001, modificata, texte care au constituit temeiurile de drept ale intampinarii formulate de presedintele consiliului judetean.
Admiterea cererii prefectului lasa fara obiect cererea de interventie voluntara, intrucat admiterea cererii pe motivele invocate de prefect echivaleaza cu inexistenta actului si, in consecinta, nu se mai impune analizarea din punct de vedere al legalitatii a obiectului actului administrativ - revocarea din functie.
Acceptarea de catre instanta de fond a inexistentei actului administrativ exclude fara echivoc pronuntarea acesteia asupra fondului (obiectului) acestui act.
In cazul cererilor de interventie instanta nu a verificat daca tertii in proces justifica un interes si pretind un drept propriu, precum si daca exista o legatura suficienta intre cererea principala si cererea de interventie.
Recurentii considera ca in speta nu este aplicabil art.18 alin.2 din Legea nr.554/2004, intrucat referatul aflat in discutie nu este un act si nici o operatiune administrativa care a stat la baza emiterii actelor administrative de catre consiliul judetean. Acest referat reprezinta un simplu punct de vedere al secretarului general al judetului Ialomita, iar nu un act premergator adoptarii hotararilor.
In drept recurentul si-a intemeiat recursul pe dispozitiile art.304/1 din Codul de procedura civila precum si pe prevederile Legii nr.340/2004 si ale Legii nr.554/2004.
Intimatul Consiliul Judetean Ialomita a formulat intampinari (filele 36-40; 56-59) in care a invocat exceptia lipsei de interes a prefectului in formularea cererii de recurs. Intimatul a solicitat respingerea recursurilor , ca nefondate.
Intimatii intervenienti Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu au formulat intampinari (filele 74-78 ; 95-99) in care au invocat exceptia lipsei de interes a prefectului in promovarea cererii de recurs. Pe fond, intimatii au solicitat respingerea recursurilor ca neintemeiate.
In plus, intimatii intervenienti Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu au depus concluzii scrise (filele 118-130).
In primul rand, instanta de recurs apreciaza ca se impune respingerea exceptiei lipsei de interes a recurentului Prefectul judetului Ialomita in formularea cererii de recurs - exceptie invocata de intimatul-parat Consiliul judetean Ialomita si intimatii-intervenienti in nume propriu pentru considerentele care vor fi expuse in continuare.
Intr-adevar, exercitarea unei cai de atac presupune existenta unui interes juridic care poate fi justificat de solutia data de instanta de judecata in cauza, interes ce poate fi invocat numai de partea nemultumita de rezolvarea respectiva. In cadrul unei cereri de recurs poate fi atacat numai dispozitivul hotararii judecatoresti, deoarece numai aceasta parte a sentintei cuprinde ceea ce se dispune de catre instanta cu privire la obiectul dedus judecatii.
In cauza de fata, actiunea Prefectului a fost admisa, insa din cuprinsul cererii sale de recurs rezulta ca reclamantul a fost nemultumit de solutia instantei de fond referitoare la cererea de interventie in interes propriu formulata de presedintele si vicepresedintii Consiliului judetean Ialomita, cerand in finalul caii de atac respingerea acestei cereri de interventie (fila 10 dosar CAB).
Pe cale de consecinta, se poate aprecia ca Prefectul judetului Ialomita justifica un interes in promovarea prezentei cai de atac, nefiind o parte care a obtinut castig de cauza in ceea ce priveste cererea de interventie anterior indicata.
In plus, trebuie mentionat faptul ca recursul de fata nu a fost promovat impotriva considerentelor sentintei aflate in discutie, ci vizeaza, asa cum s-a mai aratat, o parte a dispozitivului.
Analizand hotararea atacata, in raport de criticile formulate, cat si din oficiu, in baza art.3041 C.proc.civ, Curtea constata ca se impune respingerea recursurilor ca nefondate.
Sentinta criticata este legala si temeinica, in speta nefiind incidente cazurile prevazute de art.304 sau art.3041 C.proc.civ, in vederea casarii sau modificarii hotararii.
Instanta de fond a analizat corect situatia de fapt expusa anterior, in raport de materialul probator administrat in cauza si a realizat o incadrare juridica adecvata.
In ceea ce priveste recursul formulat de cei 11 consilieri judeteni, instanta de control judiciar retine urmatoarele:
Primul motiv de recurs apare ca nefondat, intrucat comunicarea cererii de interventie de catre instanta de fond inainte de discutarea admisibilitatii in principiu a acesteia nu poate determina anularea hotararii in raport de dispozitiile art. 105 alin. 2 C.proc.civ: actul indeplinit cu neobservarea formelor legale nu a pricinuit partii o vatamare care nu poate fi inlaturata decat prin anularea acestuia.
Nici critica referitoare la incalcarea principiului contradictorialitatii prin aceea ca toate partile litigiului aveau acelasi interes si aceeasi pretentie concreta nu este fondata, deoarece acest principiu implica pentru o parte facultatea de a lua cunostinta de actele depuse de cealalta parte sau de sustinerile facute de aceasta, precum si de a le discuta. Or, in speta, nu s-au administrat dovezi in sensul incalcarii principiului in discutie.
Motivul trei de recurs este, de asemenea, nefondat.
"Exceptia de incompatibilitate" invocata de recurenti nu este o veritabila exceptie procesuala, avandu-se in vedere definitia data de doctrina.
In plus, nu poate fi contestata calitatea numitului Ciuperca Vasile Silvian de presedinte al consiliului judetean pe tot parcursul procesului, deoarece potrivit art. 123 alin. 5 din Constitutie, actiunea formulata de prefect atrage suspendarea de drept a actelor administrative atacate. Pe cale de consecinta, atacarea de catre prefect a hotararii consiliului judetean prin care fusese revocat din functie presedintele consiliului judetean a atras suspendarea de drept a acestei hotararii, ceea ce inseamna ca persoana anterior indicata a ramas presedinte al consiliului judetean Ialomita. Mai trebuie amintite dispozitiile art. 114 alin. 1 si 2 din Legea administratiei publice locale, conform carora presedintele consiliului judetean reprezinta judetul in relatiile cu toate celelalte autoritati si raspunde in fata consiliului judetean de buna functionare a administratiei publice judetene.
Motivul patru de recurs este nefondat, deoarece din coroborarea art. 49 alin. 1 si 2 C.proc.civ. cu art. 1 din Legea nr. 554/2004 rezulta ca admiterea cererii principale nu exclude admiterea cererii de interventie in interes propriu, iar pentru motivarea solutiei pronuntate instanta va lua in considerare toate argumentele care conduc spre sustinerea ei indiferent cine le-a invocat. Atata vreme cat prefectul si intervenientii, presedintele si vicepresedintii consiliului judetean au solicitat acelasi lucru, respectiv anularea unor acte administrative, instanta de fond a admis ambele cereri. A rezultat, asadar, ca cererea de interventie in interes propriu a fost formulata in calitate de persoane vatamate si a fost intemeiata pe art. 1 din Legea nr.554/2004 si art. 52 alin. 1 din Constitutie, in timp ce actiunea prefectului a fost fondata pe prevederile art. 123 alin. 5 din Constitutie si art. 3 din Legea nr. 554/2004, fiind exercitata in cadrul controlului de tutela administrativa. Prin urmare, intervenientii, presedintele si vicepresedintii consiliului judetean si-au aparat drepturile recunoscute de lege, in timp ce prefectul a actionat pentru respectarea starii de legalitate.
Motivul cinci de recurs este nefondat, intrucat este firesc ca tribunalul sa nu faca nici o mentiune in minuta si dispozitivul sentintei cu privire la respingerea cererii de interventie in interes propriu formulata de cei 11 consilieri judeteni, de vreme ce aceasta cerere nu a fost admisa in principiu la termenul de judecata din 20.02.2006 (a se vedea filele115-116 dosar fond).
Motivul sase de recurs este, de asemenea, nefondat, avandu-se in vedere faptul ca referatul de avizare al secretarului judetului este o operatiune administrativa prealabila sau un act administrativ pregatitor, iar art. 18 alin. 2 din Legea contenciosului administrativ imputerniceste instanta sa se pronunte si asupra legalitatii actelor sau operatiunilor administrative care au stat la baza emiterii actelor.
In plus, o operatiune administrativa poate avea fie caracter facultativ (nu este obligatorie nici solicitarea si nici respectarea), fie caracter consultativ (este obligatorie solicitarea, dar nu si respectarea).
Nici motivele sapte si opt de recurs nu sunt intemeiate, fiind vorba de o diferenta intre interventia formulata de presedintele si vicepresedintii consiliului judetean, care au fost alesi in aceste functii si le exercita in mod legal, actele administrative privindu-i in mod direct, si interventia facuta de cei 11 consilieri, care aveau vocatia de a fi alesi, aceasta nefiind insa materializata. Aceasta vocatie teoretica, abstracta nu se bucura de protectie legala.
In ceea ce priveste recursul declarat de Prefectul judetului Ialomita, Curtea apreciaza ca este nefondat.
Dat fiind faptul ca revocarea din functie s-a facut cu incalcarea prevederilor Legii administratiei publice locale, rezulta ca nu numai dreptul intervenientilor a fost incalcat, ci si ordinea de drept, starea de legalitate: suntem in prezenta unui contencios obiectiv si subiectiv, tribunalul retinand atat apararile reclamantului, cat si ale intervenientilor.
In mod corect instanta de fond a considerat ca cele trei hotarari erau ilegale pentru ca ele incalcau art. 18 alin. 4 din Legea nr. 393/2004 si art. 113 din Legea nr. 215/2001, republicata.
In temeiul art. 18 alin. 4 din Legea nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali, mandatul de presedinte sau de vicepresedinti ai consiliului judetean, respectiv de viceprimar, poate inceta inainte de termen in urma eliberarii sau revocarii acestuia din functie, in conditiile Legii nr. 215/2001 cu modificarile ulterioare.
Legea nr. 215/2001 reglementeaza prin art. 113 alin. 2 in mod exclusiv eliberarea din functie.
Din coroborarea acestor texte legale rezulta ca, desi Legea nr. 393/2004 vorbeste despre eliberare si revocare din functie, Legea nr. 215/2001, la care trimite prima lege, reglementeaza exclusiv eliberarea din functie si impune pentru aceasta o procedura si conditii care trebuie riguros determinate.
Rezulta, de asemenea, ca singura modalitate in care poate inceta, inainte de termen, mandatul presedintelui si al vicepresedintilor consiliului judetean este eliberarea din functie; iar aceasta poate avea loc numai cu indeplinirea conditiilor prevazute expres si limitativ de art. 113 alin. 2 din Legea nr. 215/2001 si cu respectarea procedurii prevazute de acest text.
Intrucat prin hotararile atacate s-a dispus revocarea si nu eliberarea din functie, deoarece au fost incalcate prevederile art. 113 alin. 2 din Legea nr. 215/2001 raportate la art. 18 alin. 4 din Legea nr. 393/2004, este evident ca instanta a pronuntat o hotarare corecta pe fond.
Nu poate fi primita sustinerea recurentului-reclamant in sensul ca referatul secretarului general al judetului ar reprezenta un simplu punct de vedere al acestuia, deoarece referatul este, ca natura juridica, o operatiune administrativa prealabila emiterii sau adoptarii unui act administrativ, care poate fi evocat prin sintagma "act administrativ pregatitor" sau "act administrativ premergator". Mai trebuie amintit rolul secretarului general al judetului de garant al legalitatii, consfintit prin art. 85 lit.c) coroborat cu art. 120 alin. 6 din Legea nr. 215/2001.
Curtea apreciaza ca recurentul face o grava confuzie intre dreptul la opinie, garantat fiecarui cetatean, si atributia unei persoane investite cu o functie publica, care trebuie nu numai sa respecte legea, dar sa fie si un garant al acesteia.
In consecinta, in temeiul art. 312 alin. 1 C.proc.civ, Curtea va respinge recursurile ca nefondate.
Vazand si dispozitiile art. 274 C.proc.civ: PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
DECIDE:
Respinge exceptia lipsei de interes a recurentului Prefectul Judetului Ialomita in formularea cererii de recurs.
Respinge ca nefondate recursurile formulate de reclamantul Prefectul Judetului Ialomita si de intervenientii Petre Gheorghe, Catrinoiu Gheorghe, Dumitru Doina, Marinescu Catalin, Mrejeru Mircea, Panturu Tudor, Radu Nicoleta, Stanescu Valentin, Sitaru Nicolae, Sima Ilie, Tila Elena impotriva sentintei civile nr.82 F/20.02.2006 pronuntata de Tribunalul Ialomita, in dosarul nr.156/2006 in contradictoriu cu intimatul-parat Consiliul Judetean Ialomita si intimatii-intervenienti Vasile Silvian Ciuperca, Marinache Visinescu si Olga Petcu.
Obliga recurentii la 2.500 RON cheltuieli de judecata catre intimatii Ciuperca Vasile Silvian , Petcu Olga si Visinescu Marinache.
Irevocabila.
Pronuntata in sedinta publica, azi 01.06.2006.
PRESEDINTE JUDECATOR, JUDECATOR,
Visan Liliana Apostol Filofteia Cosma Carmen
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.
Anulare act - Decizie nr. 523 din data de 27.06.2017Anulare act - Decizie nr. 502 din data de 21.06.2017
II.Procesul verbal de contraventie care nu intruneste conditiile prev. de art. 19/1 din OG nr. 2/2001 reactualizata, va fi anulat. - Decizie nr. 267/R din data de 23.05.2005
Anularea actelor frauduloase incheiate de debitori in dauna creditorilor se poate dispune daca se dovedeste existenta intentiei de frauda - Sentinta civila nr. 506/CA din data de 19.05.2004
COMPETENTA MATERIALA . ANULARE ACT FALSIFICAT - Decizie nr. nr. 5/A din data de 05.01.2004
Obligare la incheierea unui act autentic de vanzare-cumparare iar in caz de refuz, Sentinta sa tina loc de contract de vanzare cumparare - Decizie nr. 155 din data de 31.12.2013
Lipsa calitatii procesuale pasive ca urmare a divizarii unei societati in mai multe societati comerciale. Imposibilitatea introducerii unor noi parati in apel. - Decizie nr. 404 din data de 09.09.2011
Actiune in constatare - Sentinta civila nr. 293 din data de 03.06.2009
- Sentinta civila nr. 526 din data de 29.10.2008
Rectificare carte funciara - Sentinta civila nr. 118 din data de 10.02.2009
Exceptia inadmisibilitatii cererii pentru neparcurgerea procedurii plangerii prealabile. Dovada depusa dupa inchiderea dezbaterilor - Sentinta civila nr. 84/F din data de 15.09.2015
Raportul de evaluare intocmit de A.N.I.. Consecintele incalcarii dispozitiilor art. 70 si 79 alin. 1 din Legea nr. 161/2003. Contestarea raportului de evaluare. - Decizie nr. 5/F din data de 23.01.2015
Admisibilitatea actiunii in anulare a actului administrativ-fiscal adresate direct instantei de judecata, fara a urma, in prealabil, procedura prevazuta de art. 205-208 din Codul de procedura fiscala. - Decizie nr. 611/R din data de 21.05.2015
Vechiul cod de procedura civila – Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 2130/R din data de 19.09.2014
Vechiul cod de procedura civila - Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 1449/R din data de 25.04.2014
Actiune pentru anularea permisului sau de conducere - Sentinta civila nr. 4798/CA din data de 19.09.2012
Actiune in anulare. Decizie emisa in baza Legii 10/2001 de catre o persoana juridica ce nu avea calitatea de unitate detinatoare. - Sentinta civila nr. 101/S din data de 03.04.2012
Interesul in promovarea unei ac?iuni in constatarea nulita?ii absolute a unui act juridic. - Decizie nr. 251/A din data de 28.10.2011
Cheltuieli de judecata pe cale separata. - Decizie nr. 1290/R din data de 20.10.2011
Uzucapiune.Posesia exerciatata asupra unui teren proprietatea C.A.P. - Decizie nr. 1473/R din data de 24.11.2011