Anulare act administrativ
(Decizie nr. 889 din data de 12.06.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti) Curtea constata urmatoarele in raport de dispozitiile art.281/2 Cod procedura civila .
Prin decizia nr.889/12.06.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr. 2526/2/2006 s-au admis recursurile declarate de recurentul parat Consiliul Local Calinesti , recurent reclamant pe actiunea conexa Prefectul Judetului Teleorman si recurentul intervenient Partidul Democrat impotriva sentintei civile nr.101/17.01.2006 pronuntata de Tribunalul Teleorman in dosarul nr.2659/CA/2005 in contradictoriu cu intimatul reclamant Pencescu Vasile.
S-a modificat sentinta civila nr.101/17.01.2006 in sensul ca s-a respins ca neintemeiata actiunea formulata de reclamantul Pencescu Vasile, actiunea principala avand ca obiect anularea Hotararii nr.19 si 20 din 22.04.2005 si nr.26/30.05.2005 emise de paratul Consiliul Local Calinesti si repunerea reclamantului in functia de viceprimar si plata indemnizatiei aferente si s-au admis cererile de interventie accesorii formulate in interesul Consiliului Local Calinesti in sensul respingerii actiunii reclamantului ca neintemeiata.
Prin decizia nr.889/12.06.2006 Curtea a omis sa se pronunte , prin admiterea recursurilor si modificarea in totalitate a sentintei recurate, pe actiunea conexa formulata de reclamantul Prefectul Judetului Teleorman asupra careia instanta de fond s-a pronuntat prin sentinta atacata respingand ca nefondata cererea Prefectului Judetului Teleorman privind constatarea nulitatii absolute a hotararii nr.6 din 5.07.2004 si cererea de interventie in interesul reclamantului formulata de Partidul Democrat.
Pe actiunea conexa s-a admis cererea de interventie , in interes propriu formulata de reclamantul Pencescu Vasile.
Constatand omisiunea de a se pronunta pe cererile conexe.
Curtea, in baza art.281 si 281/2 Cod procedura civila , in cadrul termenului de 15 zile de la pronuntare, a stabilit termen cu citare parti , in sedinta publica .
Dezbaterile pe completarea deciziei civile nr.889/12.06.2006 au avut loc in sedinta publica din 26.06.2006, fiind consemnate in practicaua prezentei decizii.
Completarea deciziei nr.889/12.06.2006 in baza art. 281/2 Cod procedura civila este admisibila in raport de dispozitiile speciale aplicabile coroborat cu dispozitiile art.281 Cod procedura civila, neputandu-se retine inadmisibilitatea aplicarii dispozitiilor art.281/2 (1) Cod procedura civila pe motiv ca nu a existat o cerere expresa a uneia din parti.
Aceasta deoarece instanta , care a omis sa se pronunte pe o cerere conexa poate si din oficiu sa completeze hotararea in cazul in care s-a pronuntat in fond dupa casarea cu retinere in termen de 15 zile de la pronuntare. Dispozitiile art.281/2 alin.1 Cod procedura civila prevad expres "ca se poate cere completarea hotararii" si coroborat si cu dispozitiile art.281 Cod procedura civila, ca norma cadru , in cauza rezulta ca si din oficiu se poate dispune completarea unei decizii, prin care se evoca fondul, dupa casare. Prin decizia din 12.06.2006 Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal a omis sa se pronunte pe cererile conexe formulate si care au facut obiectul sentintei civile nr.101/17.01.2006 si respectiv obiectul celor trei recursuri declarate in cauza si admise prin decizia civila nr.889/12.06.2006 care a modificat in totalitate sentinta civila nr.101/2006 a Tribunalului Teleorman.
Instanta verificand indeplinirea conditiilor prevazute de art.281/2 Cod procedura civila va aprecia pentru urmatoarele considerente ca fata de recursurile declarate de parti apare ca fondata actiunea conexa formulata de recurentul parat Prefectul Judetului Teleorman si avand ca obiect constatarea nulitatii absolute a hotararii nr.6/5.07.2004 si cererea de interventie, in interes propriu formulata de reclamantul Pencescu Vasile.
Cererea conexa a fost formulata de Prefectul Judetului Teleorman in conditiile art.3(1) si art.11 alin.(3) din Legea nr.554/2004 invocandu-se ca temei dispozitiile art.4(1) din Legea nr.554/2004 pe motiv ca Prefectul Judetului Teleorman a contestat hotararea nr.6/5.07.2004 emisa de Consiliul Local Calinesti apreciindu-l ca act administrativ nelegal, lovit de nulitate absoluta, legalitatea sa putand fi cercetata oricand in cadrul unui proces , pe cale de exceptie , din oficiu sau la cererea partii interesate.
Iar prin actiunea conexa avand ca obiect Hotararea Consiliului Local Calinesti nr.6/5.07.2004 prin care a fost validat mandatul de consilier local si de viceprimar al reclamantului Pencescu Vasile. Dar aceasta validare este lovita de nulitate absoluta, fiind facuta prin fraudarea legii respectiv a dispozitiilor art.6 alin.5 din OG nr.35/2002 cu modificarile si completarile aduse de Legea nr.673/2000 care stabilesc expres ca"In cazul in care pana la data validarii, un candidat declarat ales nu mai face parte din partidul pe a carei lista a fost ales, la cererea scrisa a partidului, respectiv - in cauza Partidul Democrat - Biroul Permanent Judetean Teleorman - mandatul acestuia nu va fi validat , urmand a fi validat primul supleant de pe lista".
Iar in cazul reclamantului intervenient Pencescu Vasile acesta a a fost validat ca viceprimar si anterior ca consilier cu fraudarea legii deoarece inainte de validarea mandatului de consilier prin hotararea nr.6/5.07.2004 respectiv la data de 23.06.2004 a fost depusa la Consiliul Local Calinesti, adresa nr.1092/23.06.2004 a Partidului Democrat - Biroul Permanent Judetean prin care se aducea la cunostinta Biroului electoral de circumscriptie nr.18 Calinesti si a Consiliului Local Calinesti ca reclamantul Pencescu Vasile alaturi de alte persoane care au candidat pe listele Aliantei "Dreptate si Adevar" PNL-PD - in circumscriptia electorala Calinesti si-a pierdut calitatea de membru al Partidului Democrat . Prin aceeasi adresa din 23.06.2004 se solicita sa nu fie validat in calitate de consilier reclamantul ci sa fie validati, conform legii supleantii pe listele PD.
In mod legal, prin frauda la lege - motiv de nulitate absoluta s-a emis de Consiliul Local Calinesti hotararea contestata nr.6/5.07.2004 prin care a fost validat mandatul reclamantului de consilier si apoi prin aceeasi hotarare mandatul de viceprimar.
Dar fraudarea legii nu poate fi acoperita si a fost sustinuta pe actiunea conexa formulata de Prefectul Judetului Teleorman si a fost recunoscuta si sustinuta ca motiv de recurs in toate cele trei recursuri declarate in cauza , Curtea apreciind ca fondate toate recursurile declarate, sentinta atacata fiind nelegala si netemeinica, in cauza fiind indeplinite conditiile prevazute de art.304 pct.9 Cod procedura civila.
Situatia de fapt nu a fost negata decat in parte de reclamantul intervenient in cererea ce priveste calitatea sa de membru al Partidului Democrat aratand ca face parte din filiala sectorului 2 a Partidului democrat . Instanta nu va retine aceasta aparare fiind contestata de insusi Partidul Democrat, care arata in recursul declarat ca reclamantul Pencescu Vasile nu mai face parte din membrii sai neputand fi validat in calitate de consilier PD si viceprimar din partea Partidului Democrat prin hotararea nr.6 din 5.07.2004 care desi nu a fost revocata de Consiliul local Calinesti este lovita de nulitate absoluta , fiind emisa in ceea ce-l priveste pe reclamantul - intervenient Pencescu Vasile , cu fraudarea legii.
Fata de considerentele expuse si tinand cont si de considerentele expuse in decizia nr.889/12.06.2006, Curtea in baza art.281 Cod procedura civila coroborat cu dispozitiile art.281/2 Cod procedura civila va dispune completarea deciziei civile nr.889/12.06.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr.2526/2/2006 prin care s-au admis recursurile declarate de Consiliul Local Calinesti , Prefectul Judetului Teleorman si de Partidul Democrat privind cererile conexe formulate de reclamantul parat Prefectul Judetului Teleorman si de intimatul reclamant Pencescu Vasile si in consecinta: va admite actiunea conexa formulata de reclamantul parat Prefectul Judetului Teleorman si va dispune anularea hotararii nr.6/5.07.2004 emisa in frauda legii de Consiliul Local Calinesti si pentru aceleasi considerente va respinge cererea de interventie in interes propriu formulata de reclamantul intervenient Pencescu Vasile .
Se va face aplicarea art.281/1 alin.3 Cod procedura civila privind prezenta decizie.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
DECIDE:
In baza art.281 Cod procedura civila coroborat cu dispozitiile art.281/2 Cod procedura civila dispune completarea deciziei civile nr.889/12.06.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr.2526/2/2006, prin care s-au admis recursurile declarate de Consiliul Local Calinesti; Prefectul Judetului Teleorman si de Partidul Democrat, privind cererile conexe formulate de recurentul - parat Prefectul Judetului Teleorman si de intimatul - reclamant Pencescu Vasile si in consecinta:
Admite actiunea conexa formulata de recurentul parat Prefectul Judetului Teleorman si dispune anularea hotararii nr.6/5.07.2004 emisa de Consiliul Local Calinesti si respinge cererea de interventie , in interes propriu formulata de reclamantul intervenient Pencescu Vasile.
Irevocabila.
Pronuntata in sedinta publica azi 26 iunie 2006.
PRESEDINTE, JUDECATOR, JUDECATOR,
Carmen Cosma Paun Luiza Maria Doina Duican
GREFIER,
Elena Lavric
Red.PLM
Tehnored.IT/ 2 ex.
12.07.2006
- 1 -
Prin decizia nr.889/12.06.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr. 2526/2/2006 s-au admis recursurile declarate de recurentul parat Consiliul Local Calinesti , recurent reclamant pe actiunea conexa Prefectul Judetului Teleorman si recurentul intervenient Partidul Democrat impotriva sentintei civile nr.101/17.01.2006 pronuntata de Tribunalul Teleorman in dosarul nr.2659/CA/2005 in contradictoriu cu intimatul reclamant Pencescu Vasile.
S-a modificat sentinta civila nr.101/17.01.2006 in sensul ca s-a respins ca neintemeiata actiunea formulata de reclamantul Pencescu Vasile, actiunea principala avand ca obiect anularea Hotararii nr.19 si 20 din 22.04.2005 si nr.26/30.05.2005 emise de paratul Consiliul Local Calinesti si repunerea reclamantului in functia de viceprimar si plata indemnizatiei aferente si s-au admis cererile de interventie accesorii formulate in interesul Consiliului Local Calinesti in sensul respingerii actiunii reclamantului ca neintemeiata.
Prin decizia nr.889/12.06.2006 Curtea a omis sa se pronunte , prin admiterea recursurilor si modificarea in totalitate a sentintei recurate, pe actiunea conexa formulata de reclamantul Prefectul Judetului Teleorman asupra careia instanta de fond s-a pronuntat prin sentinta atacata respingand ca nefondata cererea Prefectului Judetului Teleorman privind constatarea nulitatii absolute a hotararii nr.6 din 5.07.2004 si cererea de interventie in interesul reclamantului formulata de Partidul Democrat.
Pe actiunea conexa s-a admis cererea de interventie , in interes propriu formulata de reclamantul Pencescu Vasile.
Constatand omisiunea de a se pronunta pe cererile conexe.
Curtea, in baza art.281 si 281/2 Cod procedura civila , in cadrul termenului de 15 zile de la pronuntare, a stabilit termen cu citare parti , in sedinta publica .
Dezbaterile pe completarea deciziei civile nr.889/12.06.2006 au avut loc in sedinta publica din 26.06.2006, fiind consemnate in practicaua prezentei decizii.
Completarea deciziei nr.889/12.06.2006 in baza art. 281/2 Cod procedura civila este admisibila in raport de dispozitiile speciale aplicabile coroborat cu dispozitiile art.281 Cod procedura civila, neputandu-se retine inadmisibilitatea aplicarii dispozitiilor art.281/2 (1) Cod procedura civila pe motiv ca nu a existat o cerere expresa a uneia din parti.
Aceasta deoarece instanta , care a omis sa se pronunte pe o cerere conexa poate si din oficiu sa completeze hotararea in cazul in care s-a pronuntat in fond dupa casarea cu retinere in termen de 15 zile de la pronuntare. Dispozitiile art.281/2 alin.1 Cod procedura civila prevad expres "ca se poate cere completarea hotararii" si coroborat si cu dispozitiile art.281 Cod procedura civila, ca norma cadru , in cauza rezulta ca si din oficiu se poate dispune completarea unei decizii, prin care se evoca fondul, dupa casare. Prin decizia din 12.06.2006 Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal a omis sa se pronunte pe cererile conexe formulate si care au facut obiectul sentintei civile nr.101/17.01.2006 si respectiv obiectul celor trei recursuri declarate in cauza si admise prin decizia civila nr.889/12.06.2006 care a modificat in totalitate sentinta civila nr.101/2006 a Tribunalului Teleorman.
Instanta verificand indeplinirea conditiilor prevazute de art.281/2 Cod procedura civila va aprecia pentru urmatoarele considerente ca fata de recursurile declarate de parti apare ca fondata actiunea conexa formulata de recurentul parat Prefectul Judetului Teleorman si avand ca obiect constatarea nulitatii absolute a hotararii nr.6/5.07.2004 si cererea de interventie, in interes propriu formulata de reclamantul Pencescu Vasile.
Cererea conexa a fost formulata de Prefectul Judetului Teleorman in conditiile art.3(1) si art.11 alin.(3) din Legea nr.554/2004 invocandu-se ca temei dispozitiile art.4(1) din Legea nr.554/2004 pe motiv ca Prefectul Judetului Teleorman a contestat hotararea nr.6/5.07.2004 emisa de Consiliul Local Calinesti apreciindu-l ca act administrativ nelegal, lovit de nulitate absoluta, legalitatea sa putand fi cercetata oricand in cadrul unui proces , pe cale de exceptie , din oficiu sau la cererea partii interesate.
Iar prin actiunea conexa avand ca obiect Hotararea Consiliului Local Calinesti nr.6/5.07.2004 prin care a fost validat mandatul de consilier local si de viceprimar al reclamantului Pencescu Vasile. Dar aceasta validare este lovita de nulitate absoluta, fiind facuta prin fraudarea legii respectiv a dispozitiilor art.6 alin.5 din OG nr.35/2002 cu modificarile si completarile aduse de Legea nr.673/2000 care stabilesc expres ca"In cazul in care pana la data validarii, un candidat declarat ales nu mai face parte din partidul pe a carei lista a fost ales, la cererea scrisa a partidului, respectiv - in cauza Partidul Democrat - Biroul Permanent Judetean Teleorman - mandatul acestuia nu va fi validat , urmand a fi validat primul supleant de pe lista".
Iar in cazul reclamantului intervenient Pencescu Vasile acesta a a fost validat ca viceprimar si anterior ca consilier cu fraudarea legii deoarece inainte de validarea mandatului de consilier prin hotararea nr.6/5.07.2004 respectiv la data de 23.06.2004 a fost depusa la Consiliul Local Calinesti, adresa nr.1092/23.06.2004 a Partidului Democrat - Biroul Permanent Judetean prin care se aducea la cunostinta Biroului electoral de circumscriptie nr.18 Calinesti si a Consiliului Local Calinesti ca reclamantul Pencescu Vasile alaturi de alte persoane care au candidat pe listele Aliantei "Dreptate si Adevar" PNL-PD - in circumscriptia electorala Calinesti si-a pierdut calitatea de membru al Partidului Democrat . Prin aceeasi adresa din 23.06.2004 se solicita sa nu fie validat in calitate de consilier reclamantul ci sa fie validati, conform legii supleantii pe listele PD.
In mod legal, prin frauda la lege - motiv de nulitate absoluta s-a emis de Consiliul Local Calinesti hotararea contestata nr.6/5.07.2004 prin care a fost validat mandatul reclamantului de consilier si apoi prin aceeasi hotarare mandatul de viceprimar.
Dar fraudarea legii nu poate fi acoperita si a fost sustinuta pe actiunea conexa formulata de Prefectul Judetului Teleorman si a fost recunoscuta si sustinuta ca motiv de recurs in toate cele trei recursuri declarate in cauza , Curtea apreciind ca fondate toate recursurile declarate, sentinta atacata fiind nelegala si netemeinica, in cauza fiind indeplinite conditiile prevazute de art.304 pct.9 Cod procedura civila.
Situatia de fapt nu a fost negata decat in parte de reclamantul intervenient in cererea ce priveste calitatea sa de membru al Partidului Democrat aratand ca face parte din filiala sectorului 2 a Partidului democrat . Instanta nu va retine aceasta aparare fiind contestata de insusi Partidul Democrat, care arata in recursul declarat ca reclamantul Pencescu Vasile nu mai face parte din membrii sai neputand fi validat in calitate de consilier PD si viceprimar din partea Partidului Democrat prin hotararea nr.6 din 5.07.2004 care desi nu a fost revocata de Consiliul local Calinesti este lovita de nulitate absoluta , fiind emisa in ceea ce-l priveste pe reclamantul - intervenient Pencescu Vasile , cu fraudarea legii.
Fata de considerentele expuse si tinand cont si de considerentele expuse in decizia nr.889/12.06.2006, Curtea in baza art.281 Cod procedura civila coroborat cu dispozitiile art.281/2 Cod procedura civila va dispune completarea deciziei civile nr.889/12.06.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr.2526/2/2006 prin care s-au admis recursurile declarate de Consiliul Local Calinesti , Prefectul Judetului Teleorman si de Partidul Democrat privind cererile conexe formulate de reclamantul parat Prefectul Judetului Teleorman si de intimatul reclamant Pencescu Vasile si in consecinta: va admite actiunea conexa formulata de reclamantul parat Prefectul Judetului Teleorman si va dispune anularea hotararii nr.6/5.07.2004 emisa in frauda legii de Consiliul Local Calinesti si pentru aceleasi considerente va respinge cererea de interventie in interes propriu formulata de reclamantul intervenient Pencescu Vasile .
Se va face aplicarea art.281/1 alin.3 Cod procedura civila privind prezenta decizie.
PENTRU ACESTE MOTIVE
IN NUMELE LEGII
DECIDE:
In baza art.281 Cod procedura civila coroborat cu dispozitiile art.281/2 Cod procedura civila dispune completarea deciziei civile nr.889/12.06.2006 pronuntata de Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a Contencios Administrativ si Fiscal in dosarul nr.2526/2/2006, prin care s-au admis recursurile declarate de Consiliul Local Calinesti; Prefectul Judetului Teleorman si de Partidul Democrat, privind cererile conexe formulate de recurentul - parat Prefectul Judetului Teleorman si de intimatul - reclamant Pencescu Vasile si in consecinta:
Admite actiunea conexa formulata de recurentul parat Prefectul Judetului Teleorman si dispune anularea hotararii nr.6/5.07.2004 emisa de Consiliul Local Calinesti si respinge cererea de interventie , in interes propriu formulata de reclamantul intervenient Pencescu Vasile.
Irevocabila.
Pronuntata in sedinta publica azi 26 iunie 2006.
PRESEDINTE, JUDECATOR, JUDECATOR,
Carmen Cosma Paun Luiza Maria Doina Duican
GREFIER,
Elena Lavric
Red.PLM
Tehnored.IT/ 2 ex.
12.07.2006
- 1 -
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Actiuni (in): anulare, posesorie, regres, pauliana etc.
Anulare act - Decizie nr. 523 din data de 27.06.2017Anulare act - Decizie nr. 502 din data de 21.06.2017
II.Procesul verbal de contraventie care nu intruneste conditiile prev. de art. 19/1 din OG nr. 2/2001 reactualizata, va fi anulat. - Decizie nr. 267/R din data de 23.05.2005
Anularea actelor frauduloase incheiate de debitori in dauna creditorilor se poate dispune daca se dovedeste existenta intentiei de frauda - Sentinta civila nr. 506/CA din data de 19.05.2004
COMPETENTA MATERIALA . ANULARE ACT FALSIFICAT - Decizie nr. nr. 5/A din data de 05.01.2004
Obligare la incheierea unui act autentic de vanzare-cumparare iar in caz de refuz, Sentinta sa tina loc de contract de vanzare cumparare - Decizie nr. 155 din data de 31.12.2013
Lipsa calitatii procesuale pasive ca urmare a divizarii unei societati in mai multe societati comerciale. Imposibilitatea introducerii unor noi parati in apel. - Decizie nr. 404 din data de 09.09.2011
Actiune in constatare - Sentinta civila nr. 293 din data de 03.06.2009
- Sentinta civila nr. 526 din data de 29.10.2008
Rectificare carte funciara - Sentinta civila nr. 118 din data de 10.02.2009
Exceptia inadmisibilitatii cererii pentru neparcurgerea procedurii plangerii prealabile. Dovada depusa dupa inchiderea dezbaterilor - Sentinta civila nr. 84/F din data de 15.09.2015
Raportul de evaluare intocmit de A.N.I.. Consecintele incalcarii dispozitiilor art. 70 si 79 alin. 1 din Legea nr. 161/2003. Contestarea raportului de evaluare. - Decizie nr. 5/F din data de 23.01.2015
Admisibilitatea actiunii in anulare a actului administrativ-fiscal adresate direct instantei de judecata, fara a urma, in prealabil, procedura prevazuta de art. 205-208 din Codul de procedura fiscala. - Decizie nr. 611/R din data de 21.05.2015
Vechiul cod de procedura civila – Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 2130/R din data de 19.09.2014
Vechiul cod de procedura civila - Recurs respins. Inadmisibilitate actiune constatare a unei situatii de fapt in materia contenciosului administrativ. Sanctiunea necomunicarii modificarii actiunii – nulitate relativa in conditiile art. 105 alin. 2 c.pr.ci - Decizie nr. 1449/R din data de 25.04.2014
Actiune pentru anularea permisului sau de conducere - Sentinta civila nr. 4798/CA din data de 19.09.2012
Actiune in anulare. Decizie emisa in baza Legii 10/2001 de catre o persoana juridica ce nu avea calitatea de unitate detinatoare. - Sentinta civila nr. 101/S din data de 03.04.2012
Interesul in promovarea unei ac?iuni in constatarea nulita?ii absolute a unui act juridic. - Decizie nr. 251/A din data de 28.10.2011
Cheltuieli de judecata pe cale separata. - Decizie nr. 1290/R din data de 20.10.2011
Uzucapiune.Posesia exerciatata asupra unui teren proprietatea C.A.P. - Decizie nr. 1473/R din data de 24.11.2011