Contract schimb terenuri, perfectat intre un ocol silvic si o societate comerciala privata, urmare a scoaterii acestuia din circuitul civil, in scopul realizarii unui proiect de agrement. Competenta instantei de drept civil
(Decizie nr. 227/Ca din data de 14.04.2008 pronuntata de Curtea de Apel Iasi)Contract schimb terenuri, perfectat intre un ocol silvic si o societate comerciala privata, urmare a scoaterii acestuia din circuitul civil, in scopul realizarii unui proiect de agrement. Competenta instantei de drept civil
Imprejurarea ca perfectarea contractului de schimb de terenuri in litigiu a avut la baza o etapa premergatoare, constand intr-o "aprobare" ce se constituia ca un act administrativ in sensul Legii nr. 554/2004, de sine statator, nu este de natura a conferi caracter administrativ si contractului ce s-a perfectat de organul administrativ cu un tert, din moment ce in acest raport juridic recurenta a realizat o manifestare de vointa ca subiect de drept civil, pentru tertul beneficiar al schimbului neavand vreo relevanta modul de formare a vointei juridice, in cadrul institutiei partenere de contract.
Curtea de Apel Iasi, decizia nr. 227/CA din 14 aprilie 2008
Prin sentinta civila nr. 3920/CA/13.12.2007 a Tribunalului Iasi s-a hotarat: respingerea exceptiei inadmisibilitatii actiunii, ca neintemeiata; admiterea exceptiei tardivitatii formularii actiunii; respinge actiunii, astfel cum a fost modificata, formulata de reclamantul I.T.R.S.V. - Suceava, in contradictoriu cu paratii Directia Silvica Iasi, si S.C. "C." S.A. Iasi, ca fiind tardiv formulata; s-a luat act ca nu s-au solicitat cheltuieli de judecata.
Pentru a se pronunta astfel a retinut instanta de fond:
In fapt, prin contractul de schimb de terenuri autentificat la data de 28 decembrie 2004 sub nr. 2395, de catre B.N.P.A. "S.F. si E.-L.F.", a fost cedata paratei S.C. "C." S.A. suprafata de 9.999 m.p. teren din amenajamentul Ocolului Silvic Iasi, U.P.I. "C.", u.c. 52 B, 52 F, ca urmare a scoaterii acestei suprafete din circuitul silvic prin ocuparea definitiva cu compensare anticipata si echivalent de catre parata, in scopul realizarii proiectului "Baza de agrement C.-C.", judetul Iasi, conform aprobarii nr. 16 din data de 1 noiembrie 2004 a reclamantului I.T.R.S.V. - Suceava.
La data de 12 decembrie 2005, reclamantul I.T.R.S.V. - Suceava a transmis paratilor Directia Silvica Iasi si S.C. "C." S.A. Iasi adresa nr. 9793, prin care le-a adus acestora la cunostinta "faptul ca aprobarea nr. 16 din 1 noiembrie 2004 eliberata de catre D.T.R.S.V. Suceava nu mai este valabila (art. 6 din Aprobarea nr. 16 din 1 noiembrie 2004) ca urmare directa a faptului ca nu s-a mentinut scopul si solutia de amplasare a obiectului". Totodata, s-a solicitat partilor restabilirea situatiei legale dinaintea producerii efectelor aprobarii sus-mentionate, printre care si anularea contractului de schimb de terenuri.
In drept, instanta a apreciat ca actul juridic dedus judecatii, respectiv contractul de schimb de terenuri autentificat la data de 28 decembrie 2004 sub nr. 2395, de catre B.N.P.S. "S.F. si E.-L.F.", este un act administrativ in intelesul art. 2 lit. c) teza finala din Legea nr. 554/2004, raportat la dispozitiile O.G. nr. 96/1998 republicata, astfel cum a fost modificata si completata si H.G. nr. 409/2004 si H.G. nr. 535/2004, in cauza fiind vorba despre o suprafata de teren impadurit ce a facut parte din fondul forestier national, apartinand domeniului public al statului.
Fata de aceasta calificare, avand in vedere dispozitiile art. 1 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, instanta apreciaza ca actiunea de fata este admisibila, orice persoana "care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termen legal a unei cereri, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atat privat, cat si public".
Astfel, fara a putea analiza conditiile de fond si forma ale cererii reclamantului, in cauza nefiind invocat nici un fine de neprimire, la aprecierea admisibilitatii actiunii, instanta va da eficienta dreptului la acces la justitie, garantat la nivel constitutional si conventional, astfel ca va respinge exceptia ca neintemeiata.
In privinta exceptiei tardivitatii, instanta apreciaza ca actiunea promovata de catre reclamant la data de 27 decembrie 2006, pentru anularea contractului de schimb de terenuri autentificat la data de 28 decembrie 2004 sub nr. 2395, este tardiv formulata, ca urmare a decaderii sale din termenul de 1 an de la data luarii la cunostinta de motivul anularii si incercarii efectuarii consilierii prealabile, la data de 12 decembrie 2005.
Astfel, potrivit dispozitiilor art. 11 alin. 2 din Legea nr. 554/2004, Legea contenciosului administrativ, astfel cum a fost modificata si completata, "Pentru motive temeinice, in cazul actului administrativ individual, cererea poate fi introdusa si peste termenul prevazut la alin. (1), dar nu mai tarziu de un an de la data comunicarii actului, data luarii la cunostinta, data introducerii cererii sau data incheierii procesului-verbal de conciliere, dupa caz", termen calificat ca fiind de decadere de catre alin. 5 al aceluiasi act normativ.
Cum reclamantul solicita anularea contractului de schimb, sanctiune ce intervine pentru incalcarea unor norme edictate de lege la incheierea actului atacat, acesta ar fi trebuit sa conteste acest act inca de la data luarii la cunostinta a actului, sa incerce concilierea prealabila si apoi sa introduca actiunea in contencios administrativ cu respectarea termenelor prevazute in art. 11 din Legea nr. 554/2004.
Chiar daca motivatia in fapt a reclamantului nu sustine temeiul juridic al cererii acestuia, referindu-se la neindeplinirea unor conditii ulterioare incheierii actului, care ar putea, cel mult, atrage rezolutiunea acestuia, instanta va avea in vedere ca data de referinta, pentru verificarea respectarii termenelor legale, data emiterii adresei nr. 9793 de catre reclamant, 12 decembrie 2005, ca fiind data initierii procedurii de conciliere, intrucat reclamanta nu a facut dovada unei alte incercari de conciliere sau a existentei unui proces-verbal de conciliere.
Reglementarea specifica si derogatorie de la dreptul comun a contenciosului administrativ justifica termene speciale, legale, de introducere a acestor actiuni, prevazute in art. 11. Ratiunea acestor termene relativ scurte este data de necesitatea sporita a unei stabilitati juridice in ceea ce priveste actele administrative, o astfel o interpretare corespunzand principiilor generale afirmate de Curtea Europeana a Drepturilor Omului in jurisprudenta sa, referitoare la respectarea principiului securitatii raporturilor juridice, fara posibilitatea de a anula fara limita de timp un act administrativ individual, intrat in circuitul juridic civil.
Curtea a constatat ca recursul promovat de reclamant ca fiind intemeiat, pentru considerentele de mai jos.
Astfel, prin actiunea inregistrata la Judecatoria Iasi sub nr. 27.442/245/2007, reclamantul a investit instanta de drept comun cu o actiune avand ca obiect anularea contractului de schimb terenuri nr. 2395 din 28 decembrie 2004, incheiat la Biroul Notarilor Publici Asociati "S.F. si E.-L.F.", anularea inscrierii in cartea funciara nr. 47.652 a Municipiului Iasi a dreptului de proprietate rezultand din acest contract de schimb si constatarea nulitatii Aprobarii nr. 16 din 1 noiembrie 2004 a D.T.R.S.V. Suceava, certificata prin adresa nr. 9793 din 12 decembrie 2005, la termenul de judecata din 6 martie 2007 reclamantul renuntand expres la judecata capatului privitor la constatarea nulitatii Aprobarii nr. 16/2004, intrucat prin adresa nr. 9793/2005 aceasta fusese anulata de emitenta, ramanand ca instanta sa cenzureze doar legalitatea contractului de schimb nr. 2395 din 28 decembrie 2004.
Eronat au retinut insa in cauza instantele de fond, raportat situatiei de fapt sus-evocate, faptul ca obiectul investirii l-ar constitui un act administrativ, - constand in contractul de schimb terenuri nr. 2395 din 28 decembrie 2004 -, pe considerentul ca obiectul contractului il constituie un teren impadurit, ce a facut parte din fondul forestier national si apartinea domeniului public al statului, ori ca acest contract s-ar constitui ca un accesoriu al actelor administrative reprezentate de Aprobarea nr. 16 din 1 noiembrie 2004 si adresa nr. 9793 din 12 decembrie 2005 de revocare a aprobarii, si ca aceste aspecte erau de natura a atrage competenta instantei de contencios administrativ.
Ori, chiar daca pentru suprafata de teren din fondul forestier national - de 0,9999 ha -, aflata in circuitul silvic si administrarea D.S. Iasi, legiuitorul a prevazut o procedura speciala de urmat, pentru eventualitatea schimbarii naturii lui juridice, cu individualizarea competentelor specifice ale organelor din conducerea institutiei publice, abilitate a efectua actele administrative de dispozitie premergatoare perfectarii unui raport juridic cu tertii, (procedura materializata in speta in Aprobarea nr. 16/2004 a D.T.R.S.V.), aceasta nu poate conduce insa la confundarea celor doua categorii de acte, cum s-a procedat de instantele de fond.
Asa fiind, in cauza procedura administrativa premergatoare emiterii unui act juridic de dispozitie , - respectiv aprobarea nr. 16/2004 sus-evocata, care oricum nu a fost supusa cenzurii instantei de contencios administrativ, fiind anulata de insusi emitentul ei -, se constituie ca un "act administrativ" in sensul art. 1 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, de sine statator, persoana eventual vatamata intr-un drept al sau recunoscut de lege, avand deschisa calea unei actiuni in contencios administrativ pentru a-l ataca, cale neurmata insa in speta de intimata S.C. "C." S.A. Iasi.
Imprejurarea ca urmare a derularii acestei proceduri administrative, necesare emiterii de organul silvic a unui act juridic de dispozitie, a fost perfectat de recurent contractul de schimb terenuri in cauza, nu este de natura a conferi acestui din urma contract un caracter administrativ, din moment ce in cadrul acestui raport juridic recurenta a realizat o manifestare de vointa ca subiect de drept civil intr-un contract translativ de proprietate, pentru tertul beneficiar al schimbului de terenuri neavand vreo relevanta modul de formare a vointei juridice in cadrul institutiei partenere de contract.
Asa fiind, ipoteza reluata de reclamantul-recurent, a existentei unui viciu in elaborarea vointei juridice ce a stat la baza perfectarii contractului de schimb in litigiu, poate fi cenzurata doar de instanta de drept comun, raportat caracterului civil al conventiei respective, din moment ce anularea aprobarii nr. 16/2004 prin adresa nr. 9793/2005 nu a fost atacata in contencios administrativ de persoana ce s-ar fi putut considera vatamata, respectiv intimata S.C. "C." S.A. Iasi.
In cauza, Curtea a procedat la admiterea recursului promovat de reclamantul I.T.R.S.V. - Suceava, cu consecinta casarii sentintei civile nr. 3920/CA din 13 decembrie 2007 a Tribunalului Iasi, in temeiul art. 304 pct. 3 Cod procedura civila, intrucat actul de schimb ce constituie obiectul cauzei nu intra sub sfera de competenta a instantelor de contencios administrativ, dosarul fiind trimis spre competenta solutionare Judecatoriei Iasi, ca prima instanta in materie civila.
Imprejurarea ca perfectarea contractului de schimb de terenuri in litigiu a avut la baza o etapa premergatoare, constand intr-o "aprobare" ce se constituia ca un act administrativ in sensul Legii nr. 554/2004, de sine statator, nu este de natura a conferi caracter administrativ si contractului ce s-a perfectat de organul administrativ cu un tert, din moment ce in acest raport juridic recurenta a realizat o manifestare de vointa ca subiect de drept civil, pentru tertul beneficiar al schimbului neavand vreo relevanta modul de formare a vointei juridice, in cadrul institutiei partenere de contract.
Curtea de Apel Iasi, decizia nr. 227/CA din 14 aprilie 2008
Prin sentinta civila nr. 3920/CA/13.12.2007 a Tribunalului Iasi s-a hotarat: respingerea exceptiei inadmisibilitatii actiunii, ca neintemeiata; admiterea exceptiei tardivitatii formularii actiunii; respinge actiunii, astfel cum a fost modificata, formulata de reclamantul I.T.R.S.V. - Suceava, in contradictoriu cu paratii Directia Silvica Iasi, si S.C. "C." S.A. Iasi, ca fiind tardiv formulata; s-a luat act ca nu s-au solicitat cheltuieli de judecata.
Pentru a se pronunta astfel a retinut instanta de fond:
In fapt, prin contractul de schimb de terenuri autentificat la data de 28 decembrie 2004 sub nr. 2395, de catre B.N.P.A. "S.F. si E.-L.F.", a fost cedata paratei S.C. "C." S.A. suprafata de 9.999 m.p. teren din amenajamentul Ocolului Silvic Iasi, U.P.I. "C.", u.c. 52 B, 52 F, ca urmare a scoaterii acestei suprafete din circuitul silvic prin ocuparea definitiva cu compensare anticipata si echivalent de catre parata, in scopul realizarii proiectului "Baza de agrement C.-C.", judetul Iasi, conform aprobarii nr. 16 din data de 1 noiembrie 2004 a reclamantului I.T.R.S.V. - Suceava.
La data de 12 decembrie 2005, reclamantul I.T.R.S.V. - Suceava a transmis paratilor Directia Silvica Iasi si S.C. "C." S.A. Iasi adresa nr. 9793, prin care le-a adus acestora la cunostinta "faptul ca aprobarea nr. 16 din 1 noiembrie 2004 eliberata de catre D.T.R.S.V. Suceava nu mai este valabila (art. 6 din Aprobarea nr. 16 din 1 noiembrie 2004) ca urmare directa a faptului ca nu s-a mentinut scopul si solutia de amplasare a obiectului". Totodata, s-a solicitat partilor restabilirea situatiei legale dinaintea producerii efectelor aprobarii sus-mentionate, printre care si anularea contractului de schimb de terenuri.
In drept, instanta a apreciat ca actul juridic dedus judecatii, respectiv contractul de schimb de terenuri autentificat la data de 28 decembrie 2004 sub nr. 2395, de catre B.N.P.S. "S.F. si E.-L.F.", este un act administrativ in intelesul art. 2 lit. c) teza finala din Legea nr. 554/2004, raportat la dispozitiile O.G. nr. 96/1998 republicata, astfel cum a fost modificata si completata si H.G. nr. 409/2004 si H.G. nr. 535/2004, in cauza fiind vorba despre o suprafata de teren impadurit ce a facut parte din fondul forestier national, apartinand domeniului public al statului.
Fata de aceasta calificare, avand in vedere dispozitiile art. 1 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, instanta apreciaza ca actiunea de fata este admisibila, orice persoana "care se considera vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de catre o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termen legal a unei cereri, se poate adresa instantei de contencios administrativ competente, pentru anularea actului, recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim si repararea pagubei ce i-a fost cauzata. Interesul legitim poate fi atat privat, cat si public".
Astfel, fara a putea analiza conditiile de fond si forma ale cererii reclamantului, in cauza nefiind invocat nici un fine de neprimire, la aprecierea admisibilitatii actiunii, instanta va da eficienta dreptului la acces la justitie, garantat la nivel constitutional si conventional, astfel ca va respinge exceptia ca neintemeiata.
In privinta exceptiei tardivitatii, instanta apreciaza ca actiunea promovata de catre reclamant la data de 27 decembrie 2006, pentru anularea contractului de schimb de terenuri autentificat la data de 28 decembrie 2004 sub nr. 2395, este tardiv formulata, ca urmare a decaderii sale din termenul de 1 an de la data luarii la cunostinta de motivul anularii si incercarii efectuarii consilierii prealabile, la data de 12 decembrie 2005.
Astfel, potrivit dispozitiilor art. 11 alin. 2 din Legea nr. 554/2004, Legea contenciosului administrativ, astfel cum a fost modificata si completata, "Pentru motive temeinice, in cazul actului administrativ individual, cererea poate fi introdusa si peste termenul prevazut la alin. (1), dar nu mai tarziu de un an de la data comunicarii actului, data luarii la cunostinta, data introducerii cererii sau data incheierii procesului-verbal de conciliere, dupa caz", termen calificat ca fiind de decadere de catre alin. 5 al aceluiasi act normativ.
Cum reclamantul solicita anularea contractului de schimb, sanctiune ce intervine pentru incalcarea unor norme edictate de lege la incheierea actului atacat, acesta ar fi trebuit sa conteste acest act inca de la data luarii la cunostinta a actului, sa incerce concilierea prealabila si apoi sa introduca actiunea in contencios administrativ cu respectarea termenelor prevazute in art. 11 din Legea nr. 554/2004.
Chiar daca motivatia in fapt a reclamantului nu sustine temeiul juridic al cererii acestuia, referindu-se la neindeplinirea unor conditii ulterioare incheierii actului, care ar putea, cel mult, atrage rezolutiunea acestuia, instanta va avea in vedere ca data de referinta, pentru verificarea respectarii termenelor legale, data emiterii adresei nr. 9793 de catre reclamant, 12 decembrie 2005, ca fiind data initierii procedurii de conciliere, intrucat reclamanta nu a facut dovada unei alte incercari de conciliere sau a existentei unui proces-verbal de conciliere.
Reglementarea specifica si derogatorie de la dreptul comun a contenciosului administrativ justifica termene speciale, legale, de introducere a acestor actiuni, prevazute in art. 11. Ratiunea acestor termene relativ scurte este data de necesitatea sporita a unei stabilitati juridice in ceea ce priveste actele administrative, o astfel o interpretare corespunzand principiilor generale afirmate de Curtea Europeana a Drepturilor Omului in jurisprudenta sa, referitoare la respectarea principiului securitatii raporturilor juridice, fara posibilitatea de a anula fara limita de timp un act administrativ individual, intrat in circuitul juridic civil.
Curtea a constatat ca recursul promovat de reclamant ca fiind intemeiat, pentru considerentele de mai jos.
Astfel, prin actiunea inregistrata la Judecatoria Iasi sub nr. 27.442/245/2007, reclamantul a investit instanta de drept comun cu o actiune avand ca obiect anularea contractului de schimb terenuri nr. 2395 din 28 decembrie 2004, incheiat la Biroul Notarilor Publici Asociati "S.F. si E.-L.F.", anularea inscrierii in cartea funciara nr. 47.652 a Municipiului Iasi a dreptului de proprietate rezultand din acest contract de schimb si constatarea nulitatii Aprobarii nr. 16 din 1 noiembrie 2004 a D.T.R.S.V. Suceava, certificata prin adresa nr. 9793 din 12 decembrie 2005, la termenul de judecata din 6 martie 2007 reclamantul renuntand expres la judecata capatului privitor la constatarea nulitatii Aprobarii nr. 16/2004, intrucat prin adresa nr. 9793/2005 aceasta fusese anulata de emitenta, ramanand ca instanta sa cenzureze doar legalitatea contractului de schimb nr. 2395 din 28 decembrie 2004.
Eronat au retinut insa in cauza instantele de fond, raportat situatiei de fapt sus-evocate, faptul ca obiectul investirii l-ar constitui un act administrativ, - constand in contractul de schimb terenuri nr. 2395 din 28 decembrie 2004 -, pe considerentul ca obiectul contractului il constituie un teren impadurit, ce a facut parte din fondul forestier national si apartinea domeniului public al statului, ori ca acest contract s-ar constitui ca un accesoriu al actelor administrative reprezentate de Aprobarea nr. 16 din 1 noiembrie 2004 si adresa nr. 9793 din 12 decembrie 2005 de revocare a aprobarii, si ca aceste aspecte erau de natura a atrage competenta instantei de contencios administrativ.
Ori, chiar daca pentru suprafata de teren din fondul forestier national - de 0,9999 ha -, aflata in circuitul silvic si administrarea D.S. Iasi, legiuitorul a prevazut o procedura speciala de urmat, pentru eventualitatea schimbarii naturii lui juridice, cu individualizarea competentelor specifice ale organelor din conducerea institutiei publice, abilitate a efectua actele administrative de dispozitie premergatoare perfectarii unui raport juridic cu tertii, (procedura materializata in speta in Aprobarea nr. 16/2004 a D.T.R.S.V.), aceasta nu poate conduce insa la confundarea celor doua categorii de acte, cum s-a procedat de instantele de fond.
Asa fiind, in cauza procedura administrativa premergatoare emiterii unui act juridic de dispozitie , - respectiv aprobarea nr. 16/2004 sus-evocata, care oricum nu a fost supusa cenzurii instantei de contencios administrativ, fiind anulata de insusi emitentul ei -, se constituie ca un "act administrativ" in sensul art. 1 din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, de sine statator, persoana eventual vatamata intr-un drept al sau recunoscut de lege, avand deschisa calea unei actiuni in contencios administrativ pentru a-l ataca, cale neurmata insa in speta de intimata S.C. "C." S.A. Iasi.
Imprejurarea ca urmare a derularii acestei proceduri administrative, necesare emiterii de organul silvic a unui act juridic de dispozitie, a fost perfectat de recurent contractul de schimb terenuri in cauza, nu este de natura a conferi acestui din urma contract un caracter administrativ, din moment ce in cadrul acestui raport juridic recurenta a realizat o manifestare de vointa ca subiect de drept civil intr-un contract translativ de proprietate, pentru tertul beneficiar al schimbului de terenuri neavand vreo relevanta modul de formare a vointei juridice in cadrul institutiei partenere de contract.
Asa fiind, ipoteza reluata de reclamantul-recurent, a existentei unui viciu in elaborarea vointei juridice ce a stat la baza perfectarii contractului de schimb in litigiu, poate fi cenzurata doar de instanta de drept comun, raportat caracterului civil al conventiei respective, din moment ce anularea aprobarii nr. 16/2004 prin adresa nr. 9793/2005 nu a fost atacata in contencios administrativ de persoana ce s-ar fi putut considera vatamata, respectiv intimata S.C. "C." S.A. Iasi.
In cauza, Curtea a procedat la admiterea recursului promovat de reclamantul I.T.R.S.V. - Suceava, cu consecinta casarii sentintei civile nr. 3920/CA din 13 decembrie 2007 a Tribunalului Iasi, in temeiul art. 304 pct. 3 Cod procedura civila, intrucat actul de schimb ce constituie obiectul cauzei nu intra sub sfera de competenta a instantelor de contencios administrativ, dosarul fiind trimis spre competenta solutionare Judecatoriei Iasi, ca prima instanta in materie civila.
Sursa: Portal.just.ro
Alte spete Contracte
Nulitate act - Hotarare nr. 735 din data de 10.10.2017Dobanzi comerciale. Titlu executoriu. Inadmisibilitate. - Decizie nr. 17/R/2010 din data de 04.01.2010
Prestari servicii apa. Necontorizat. - Decizie nr. 111/R/2010 din data de 01.02.2010
Recurs prest tab - Sentinta civila nr. 05695 din data de 25.01.2010
LITIGII CU PROFESIONISTI - Sentinta civila nr. 180 din data de 24.02.2016
Cerere cu valoare redusa. Cerere de restituire a unui imprumut, formulata inainte de termenul scadent. - Sentinta civila nr. 429 din data de 09.10.2014
Instrainarea si dobandirea terenurilor prin acte juridice intre vii, doar prin incheierea ad validitatem a actului in forma autentica - Decizie nr. 156 din data de 28.02.2013
Constatare a nulitatii absolute a clauzei privind onorariul de succes din contractul de asistenta juridica - Decizie nr. 755 din data de 27.09.2012
Obligare incheiere contract in forma autentica - Decizie nr. 367 din data de 18.10.2010
Despagubiri contractuale - Sentinta comerciala nr. 791/C din data de 20.04.2010
Contract de vanzare-cumparare - Sentinta comerciala nr. 221/C din data de 16.02.2010
Contract de leasing - Sentinta comerciala nr. 221/C din data de 16.02.2010
EFECTELE TERMENULUI DE 45 DE ZILE PREVAZUT LA ART.31 ALIN. 3 DIN LEGEA NR. 47/1992 - Decizie nr. 103 din data de 15.02.2010
Perfectare act - Sentinta civila nr. 683 din data de 12.09.2012
Hotarare care sa tina loc de act autentic - Sentinta civila nr. 688 din data de 13.09.2012
Hotarare care sa tina loc de act autentic - Sentinta civila nr. 622 din data de 05.07.2012
Ordonanta de plata - Sentinta civila nr. 235 din data de 07.03.2012
Revendicare - Sentinta civila nr. 54 din data de 25.01.2012
Ordonanta de plata - Sentinta civila nr. 76 din data de 26.01.2012
Hotarare care sa tina loc de act autentic - Sentinta civila nr. 1576 din data de 21.12.2011
